Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2486314: Dohoda o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí

Příloha ZLA-JZ-1 2017.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

   o vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku,
     spolufinancovaného ze státního rozpočtu a Evropského sociálního fondu
                                              č. ZLA-JZ-1/2017

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:    Mgr. Miriam Majdyšová, Ředitelka Krajské pobočky ÚP ČR ve Zlíně

sídlo:                Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                  72496991

adresa pro doručování: Úřad práce ČR - kontaktní pracoviště Zlín, Čiperova 5182, 760 42 Zlín 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem: Odhady Mlčoch s.r.o.

zastupující osoba:    Ing. Petr Mlčoch

sídlo (místo podnikání): Podlesí II č.p. 5611, 760 05 Zlín 5

IČO:                  01747134

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                              Článek I
                                  Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 106, § 113 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 26 vyhlášky č. 518/2004 Sb.,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů za účelem
vyhrazení společensky účelného pracovního místa a poskytnutí příspěvku na jeho vyhrazení (dále jen
„příspěvek“) z regionálního projektu č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/15_004/0000011 - Záruky pro mladé ve Zlínském
kraji, financovaného z Operačního programu Zaměstnanost, realizovaného v souladu s § 120 odst. 4
zákona o zaměstnanosti, a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě.

                                                           Článek II
                                          Podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vyhradí pracovní místo pro výkon odborné praxe:

   Druh práce (pracovní pozice):             Odborný pracovník v administrativě

   Místo výkonu práce (odborné praxe): Odhady Mlčoch s.r.o., Kvítková č.p. 4323, 760 01 Zlín 1

2. Zaměstnavatel přijme na vyhrazené pracovní místo pro výkon odborné praxe do pracovního poměru
     uchazeče o zaměstnání (dále jen „zaměstnanec“):

   Příjmení a jméno:  XXXX
   Datum narození:    XXXX
   Bydliště:          XXXX

   Pracovní poměr bude sjednán na dobu neurčitou od 1.2.2017, s týdenní pracovní dobou 40 hod.

3. Po dobu pracovního poměru bude zaměstnavatel zajišťovat odbornou praxi v souladu s „Plánem
     realizace odborné praxe“, který je přílohou č. 2 a nedílnou součástí této dohody.

MPSV – OSÚ                                   -1-
4. Zaměstnavatel je dále povinen provádět písemné průběžné a závěrečné hodnocení odborné praxe na
     standardizovaných formulářích, které jsou přílohou „Plánu realizace odborné praxe“. Tato hodnocení
     předkládá Úřadu práce vždy s příslušným výkazem „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“, dle harmonogramu uvedeného v „Plánu realizace odborné praxe.“ Na závěr absolvované
     odborné praxe zaměstnavatel vydá „Osvědčení o absolvování odborné praxe“, jehož kopii předá Úřadu
     práce.

5. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem 30.11.2017, zaměstnavatel písemně
     oznámí Úřadu práce den a způsob skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení
     výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr
     zaměstnance skončen.

6. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných programů a projektů EU, ani jiných veřejných zdrojů.

                                                          Článek III
                                       Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však 15 000 Kč měsíčně, z toho 85 % je hrazeno
     z prostředků ESF a 15 % je hrazeno ze státního rozpočtu ČR. Součet poskytnutých měsíčních
     příspěvků nepřekročí částku 150 000 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován na dobu od 1.2.2017 do 30.11.2017. Skončí-li pracovní poměr
     zaměstnance v průběhu této doby, příspěvek bude poskytován do dne skončení jeho pracovního
     poměru.

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, respektive
     skončí pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první,
     resp. poslední pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem
     práce poměrně pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu
     kalendářních dnů v daném měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. XXXX. Příspěvek je splatný do 30 kalendářních
     dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“ na formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první
     příspěvek bude zaměstnavateli vyplacen až po doložení pracovní smlouvy, uzavřené mezi
     zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ a v průběžném nebo závěrečném hodnocení se smluvní
     strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele k podání vysvětlení nebo provedení
     nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností mezi smluvními stranami, nejpozději
     však do data ukončení realizace projektu, ze kterého mají být výdaje proplaceny.

6. Smluvní strany se dále dohodly, že zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky
     na mzdu nebo plat ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ za jednotlivé měsíce
     nejpozději do konce kalendářního měsíce následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období.
     Připadne-li poslední den kalendářního měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro
     doložení nejbližší příští pracovní den. V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM
     vyhrazené“ či průběžné nebo závěrečné hodnocení, kdy termín doložení těchto hodnocení je definován
     v Plánu realizace odborné praxe, nebudou ve stanovené lhůtě doloženy, příspěvek za příslušný měsíc
     nebude Úřadem práce poskytnut.

                                                                  -2-
                                                          Článek IV
                                      Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky a Evropského sociálního fondu. Úřad
     práce provádí kontrolu plnění závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně
     č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění
     pozdějších předpisů, včetně ověření výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance
     a částky pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného
     na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu
     zaměstnance. Dále je zaměstnavatel povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími
     právními předpisy ČR a EU, vytvořit podmínky k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se
     k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy,
     Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo financí, Nejvyšší kontrolní úřad, Evropská komise
     a Evropský účetní dvůr, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
     zjištěných při kontrole.

                                                           Článek V
                                                 Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení posledního
měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl
poskytnut poslední měsíční příspěvek.

                                                          Článek VI
                                                    Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce
     k vrácení příspěvku. Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení
     rozpočtové kázně v důsledku nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II bod 1.,
     2., 3., 5. a 6. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ (dále jen „výkaz“) nebude
     zúčtována zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před
     poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc, částka pojistného na sociální zabezpečení,
     příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které
     zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto výkazu,
     nebude před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc odvedena. Vrácení příspěvku
     bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za
     umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
     zjistil nebo kdy převzal výzvu Úřadu práce k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

                                                          Článek VII
                                             Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku podle článku II bod 1., 2., 3., 5. a 6. této dohody je
     porušením rozpočtové kázně podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně
     některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

                                                                  -3-
2. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 1., 2., 3., a 6. této
     dohody bude postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona
     č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová
     pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

3. Nedodržení podmínek poskytnutí příspěvku uvedených v článku II pod bodem 5. této dohody bude
     postihováno odvodem za porušení rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. a) zákona č. 218/2000
     Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla),
     ve znění pozdějších předpisů, a to 5 % z celkové částky, v níž byla porušena rozpočtová kázeň.

4. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o
     změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                         Článek VIII
                                           Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky pro
     poskytování příspěvku uvedené v článku II pod bodem 1., 2., 3. a 6. této dohody nebo pokud neúplně
     nebo nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM vyhrazené“ nebo
     v průběžném či závěrečném hodnocení odborné praxe.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2., a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                          Článek IX
                                                       Další ujednání

1. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet
     zaměstnance nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních
     služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí
     platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
     prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

2. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě,
     je zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny,
     týkající se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti.

3. Zaměstnavatel je povinen spolupracovat s Úřadem práce na zajištění informování zaměstnanců
     o zapojení Evropského sociálního fondu do poskytování příspěvku dle této dohody.

4. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku pro účely administrace prostředků z rozpočtu EU.

5. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů EU při následných kontrolách a auditech.

                                                                  -4-
6. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce jakékoliv doplňující informace související
     s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

7. Zaměstnavatel je při čerpání příspěvku povinen dodržovat plnění politik EU.

8. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva
     a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

9. Dohoda je sepsána ve třech vyhotoveních, z nichž dvě vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

10. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

11. Dohoda nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

Ve Zlíně dne 25.1.2017

..................................................................        ..................................................................
                Ing. Petr Mlčoch                                                      Mgr. Miriam Majdyšová

                                                                         Ředitelka Krajské pobočky ÚP ČR ve Zlíně

Za Úřad práce vyřizuje: XXXX

Telefon:  XXXX

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – SÚPM“
Příloha č. 2: Plán realizace odborné praxe (s příslušnými přílohami)

                                                                    -5-