Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
RÁMCOVÁ SMLOUVA O DÍLO č. 0060/17/0382 č. DS201700981 uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění Objednatel: I. Smluvní strany zastoupené: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC ve věcech smluvních: Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1 panem Tiborem Batthyánym, primátorem města ve věcech technických: panem Bc. Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru IČ: majetkové správy DIČ: Dušanem Kopeckým, oddělení správy objektů a zařízení bankovní spojení: 00262978 CZ00262978 (dále jen „objednatel“) a Zhotovitel: Pavel Neumann – ELVY, s.r.o. se sídlem: Hrádecká 249, 460 01 Liberec zastoupené: Pavlem Neumannem, jednatelem ve věcech technických: Pavlem Neumannem, jednatelem IČ: 22801413 DIČ: CZ22801413 bankovní spojení: zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 32434 II. Předmět, účel a místo plnění 1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provádění činností specifikovaných níže (dále jen „dílčí plnění“) a objednatel se zavazuje k převzetí dílčích plnění a zaplacení ceny za jejich provedení, a to za podmínek smluvených níže. 2) Předmětem plnění této smlouvy, resp. jednotlivých dílčích plnění je dodávka a montáž kuchyňské linky včetně spotřebičů, svítidel a vodovodního materiálu v bytech ve vlastnictví Statutárního města Liberec. 3) Jedná se zejména o následující činnosti: - dodávka a montáž kuchyňské linky včetně sporáku a odsavače par - dodávka a montáž vodovodního materiálu včetně dřezu a baterie - dodávka a montáž svítidel a zásuvek - demontáž a likvidace původní kuchyňské linky 1 4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je nové vybavení kuchyně, obnovení funkčnosti kuchyňských zařízení a spotřebičů a osvětlení, tj. úprava bytů způsobilých k nastěhování a k jejich obývání novými nájemci. 5) Veškeré použité materiály musí být použity jako nové a musí mít 1. jakostní třídu. 6) Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat normy ČSN. Během realizace díla je zhotovitel povinen klást důraz na maximální kvalitu provedených prací. 7) Místo plnění: byty ve vlastnictví Statutárního města Liberec dle potřeby majitele (předpoklad 7 ks) III. Termín plnění 1) Zahájení plnění: neprodleně po nabytí účinnosti smlouvy 2) Tato rámcová smlouva se uzavírá na dobu určitou, do 31.12.2017. 3) Realizace jednotlivých dílčích plnění v jednotlivých bytech bude prováděna dle aktuálních potřeb objednatele na základě jeho dílčích objednávek. 4) Zhotovitel se zavazuje převzít pracoviště za podmínek uvedených v čl. IV této smlouvy o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do tří (3) dnů od převzetí pracoviště zahájit dílčí plnění. 5) Lhůta pro dokončení dílčího plnění, která bude vždy stanovena v objednávce (výzvě objednatele), počíná běžet dnem podpisu jednoduchého protokolu o předání místa plnění (klíčů od bytu) zhotoviteli. Za okamžik splnění se považuje den předání dílčího plnění bez vad a nedodělků objednateli. IV. Pracoviště 1) Objednatel po uzavření této smlouvy bude dle svých potřeb písemně vyzývat zhotovitele k převzetí jednotlivých bytů (dále jen „pracoviště“). 2) Mimo pracoviště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani nesmí mimo hranice pracoviště v bytovém domě neoprávněně zasahovat do nemovitostí sousedících s pracovištěm 3) Při provádění prací nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 2 4) Zhotovitel je povinen vést o provádění plnění počínaje dnem převzetí pracoviště záznam o průběhu prací a provádět v něm záznamy o rozsahu a o obsahu. V. Cena za celkové plnění 1) Celková dohodnutá cena za celý předmět plnění dle této rámcové smlouvy byla sjednána dohodou smluvních stran na základě cen za jednotlivá dílčí plnění. Účastníky dohodnutá cena bez DPH 145.000,00 Kč DPH 30.450,00 Kč Cena včetně DPH 175.450,00 Kč 2) Cena za dílčí plnění: Sporák Mora elektrický plotýnkový 4.050,00 Kč Kuchyňská linka 180 cm 4.625,00 Kč Odsavač par 1.075,00 Kč Dřez 775,00 Kč Dřezová baterie 770,00 Kč Svítidlo pod kuchyňskou linku 300,00 Kč Vodovodní materiál 230,00 Kč Soklová lišta k pracovní desce 235,00 Kč Zásuvka dvojitá 86,00 Kč Montáž a doprava 6.900 Kč ----------------------------------------------------------------------------------------- Cena celkem za dílčí plnění bez DPH 19.046,00 Kč DPH 3.999,66 Kč Cena celkem za dílčí plnění včetně DPH 23.045,66 Kč 3) Celková cena uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako cena maximální za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace dílčích plnění, a to i v případě prodloužení lhůty plnění z důvodu na straně objednatele. 4) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, 3 přepravu věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, poplatky. 5) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny dílčích plnění částku skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém ceníku prací zhotovitele, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud v průběhu provádění díla dojde k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o nižší kvalitě a cenové kategorii) předem projednaných a odsouhlasených objednatelem. 6) Celková cena ani cena za dílčí plnění nesmí být měněny v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH. VI. Platební podmínky 1) Dohodnutá cena bude hrazena na základě zhotovitelem vystavených dílčích faktur po dokončení a předání dílčích plnění bez vad a nedodělků, se splatností 30 dní od data jejich prokazatelného předání objednateli. 2) Podkladem pro vystavení faktur bude soupis provedených prací nebo dodávek, oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu stranami pověřenými. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu. Účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů 3) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 4) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně. VII. Smluvní pokuty 1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každý započatý den prodlení s termínem dokončení a předání dílčího plnění bez omezení její celkové výše. 2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu. 3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce. 4 4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce. 5) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 6) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den, kdy dílo provádí poddodavatel, kterého objednatel písemně neschválil. 7) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn. 8) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 9) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít materiál v odpovídající kvalitě. 10) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 11) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 12) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 13) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 14) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla, případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši. VIII. Odpovědnost za škody a pojištění 1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. 5 2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny na pracovišti, a to v plné výši dohodnuté ceny díla. 3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla. 4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla. 5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku IX. Prodloužení lhůty plnění Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě. Prodloužení lhůty plnění může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude zpožděno z kterékoli z následujících příčin: o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem neplnění závazku zhotovitele) o v důsledku vyšší moci X. Záruky 1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými právními předpisy a normami. 3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na jednotlivá dílčí plnění v délce 24 měsíců ode dne protokolárního předání dílčího plnění objednateli bez vad a nedodělků. 4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla (dílčího plnění), je nástup k odstranění těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla (dílčího plnění) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 6 5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 7 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. XI. Předání a převzetí dílčích plnění 1) Předání a převzetí dílčích plnění provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná v místě plnění díla. 2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich ukončení. 3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla/dílčího plnění i před uplynutím smluvního termínu. 4) K předání a převzetí díla/dílčího plnění slouží soupis provedených prací a dodávek. 5) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně dokončená dílčí plnění převzít a zaplatit. 6) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat dodatečně. XII. Právo na odstoupení od smlouvy 1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele s termínem dílčího plnění stanoveného v objednávce (výzvě) (viz čl. III. odst.5 této smlouvy) o více jak 10 dnů. 2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva. XIII. Poddodavatelé 1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo porušení či škody, jako by toto prováděl sám. 2) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou ani část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům. 7 XIV. Ostatní ujednání 1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. 2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po dvou vyhotoveních. 4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 6) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 7) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 8) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). 9) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 10) Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. V Liberci dne ……………………………… Za zhotovitele: Za objednatele: ……………………………. Bc. Jaroslav Schejbal Pavel Neumann vedoucí odboru MS jednatel 8