Textová podoba smlouvy Smlouva č. 2911342: SOD výměna kuchyňských linek

Příloha kuchyn_linky_byty_SML.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        RÁMCOVÁ SMLOUVA O DÍLO

                                              č. 0060/17/0382
                                              č. DS201700981
      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                             v platném znění

Objednatel:                        I. Smluvní strany

zastoupené:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
ve věcech smluvních:     Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
                         panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
ve věcech technických:   panem Bc. Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru
IČ:                      majetkové správy
DIČ:                     Dušanem Kopeckým, oddělení správy objektů a zařízení
bankovní spojení:        00262978
                         CZ00262978
(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              Pavel Neumann – ELVY, s.r.o.

se sídlem:               Hrádecká 249, 460 01 Liberec

zastoupené:              Pavlem Neumannem, jednatelem

ve věcech technických:   Pavlem Neumannem, jednatelem

IČ:                      22801413

DIČ:                     CZ22801413

bankovní spojení:

zapsaný v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 32434

                                       II. Předmět, účel a místo plnění

     1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provádění činností specifikovaných níže
         (dále jen „dílčí plnění“) a objednatel se zavazuje k převzetí dílčích plnění a
         zaplacení ceny za jejich provedení, a to za podmínek smluvených níže.

     2) Předmětem plnění této smlouvy, resp. jednotlivých dílčích plnění je dodávka a
         montáž kuchyňské linky včetně spotřebičů, svítidel a vodovodního materiálu v
         bytech ve vlastnictví Statutárního města Liberec.

     3) Jedná se zejména o následující činnosti:

                - dodávka a montáž kuchyňské linky včetně sporáku a odsavače par
                - dodávka a montáž vodovodního materiálu včetně dřezu a baterie
                - dodávka a montáž svítidel a zásuvek
                - demontáž a likvidace původní kuchyňské linky

                                     1
    4) Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je nové vybavení kuchyně, obnovení
         funkčnosti kuchyňských zařízení a spotřebičů a osvětlení, tj. úprava bytů
         způsobilých k nastěhování a k jejich obývání novými nájemci.

    5) Veškeré použité materiály musí být použity jako nové a musí mít 1. jakostní třídu.

    6) Veškeré použité materiály a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat
         normy ČSN. Během realizace díla je zhotovitel povinen klást důraz na maximální
         kvalitu provedených prací.

     7) Místo plnění: byty ve vlastnictví Statutárního města Liberec dle potřeby majitele
                            (předpoklad 7 ks)

                                                 III. Termín plnění

    1) Zahájení plnění: neprodleně po nabytí účinnosti smlouvy

    2) Tato rámcová smlouva se uzavírá na dobu určitou, do 31.12.2017.

    3) Realizace jednotlivých dílčích plnění v jednotlivých bytech bude prováděna dle
         aktuálních potřeb objednatele na základě jeho dílčích objednávek.

    4) Zhotovitel se zavazuje převzít pracoviště za podmínek uvedených v čl. IV této
         smlouvy o dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději
         do tří (3) dnů od převzetí pracoviště zahájit dílčí plnění.

    5) Lhůta pro dokončení dílčího plnění, která bude vždy stanovena v objednávce (výzvě
         objednatele), počíná běžet dnem podpisu jednoduchého protokolu o předání místa
         plnění (klíčů od bytu) zhotoviteli. Za okamžik splnění se považuje den předání
         dílčího plnění bez vad a nedodělků objednateli.

                                     IV. Pracoviště

1) Objednatel po uzavření této smlouvy bude dle svých potřeb písemně vyzývat zhotovitele
   k převzetí jednotlivých bytů (dále jen „pracoviště“).

2) Mimo pracoviště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál,
   ani nesmí mimo hranice pracoviště v bytovém domě neoprávněně zasahovat do
   nemovitostí sousedících s pracovištěm

3) Při provádění prací nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě
   na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí
   imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný
   stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které
   v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

                                                       2
4) Zhotovitel je povinen vést o provádění plnění počínaje dnem převzetí pracoviště záznam
   o průběhu prací a provádět v něm záznamy o rozsahu a o obsahu.

                                     V. Cena za celkové plnění

1) Celková dohodnutá cena za celý předmět plnění dle této rámcové smlouvy byla
    sjednána dohodou smluvních stran na základě cen za jednotlivá dílčí plnění.

Účastníky dohodnutá cena bez DPH        145.000,00 Kč
DPH                                     30.450,00 Kč
Cena včetně DPH                         175.450,00 Kč

2) Cena za dílčí plnění:

Sporák Mora elektrický plotýnkový       4.050,00 Kč

Kuchyňská linka 180 cm                  4.625,00 Kč

Odsavač par                             1.075,00 Kč

Dřez                                    775,00 Kč

Dřezová baterie                         770,00 Kč

Svítidlo pod kuchyňskou linku           300,00 Kč

Vodovodní materiál                      230,00 Kč

Soklová lišta k pracovní desce          235,00 Kč

Zásuvka dvojitá                         86,00 Kč

Montáž a doprava                        6.900 Kč

-----------------------------------------------------------------------------------------

Cena celkem za dílčí plnění bez DPH     19.046,00 Kč

DPH                                     3.999,66 Kč

Cena celkem za dílčí plnění včetně DPH  23.045,66 Kč

3) Celková cena uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami
   sjednána jako cena maximální za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako
   cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace dílčích plnění, a to i v případě
   prodloužení lhůty plnění z důvodu na straně objednatele.

4) Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a
   kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena
   zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů
   české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena
   zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady
   na bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a
   likvidaci odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až
   do předání a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání,

                                                      3
   přepravu věcí, zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a
   odpovědnosti za škody, bankovní garance, daně, cla, poplatky.

  5) Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny dílčích plnění částku skutečně
 neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém ceníku prací
 zhotovitele, který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud
 v průběhu provádění díla dojde k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o
 nižší kvalitě a cenové kategorii) předem projednaných a odsouhlasených objednatelem.

 6) Celková cena ani cena za dílčí plnění nesmí být měněny v souvislosti s inflací
 české měny, hodnotou kursu české měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s
 vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna
 pouze v souvislosti se změnou DPH.

                                             VI. Platební podmínky

1) Dohodnutá cena bude hrazena na základě zhotovitelem vystavených dílčích faktur po
    dokončení a předání dílčích plnění bez vad a nedodělků, se splatností 30 dní od data
    jejich prokazatelného předání objednateli.

2) Podkladem pro vystavení faktur bude soupis provedených prací nebo dodávek,
    oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo
    k tomu stranami pověřenými. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu
    skutečně provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran
    bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu. Účetní doklady musejí
    obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané
    hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít odpovídající
    náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených
    prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k doplnění,
    aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
    opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů

3) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

4) Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky
    zhotovitele na úhradu vícenákladů oproti sjednané celkové ceně.

                                                 VII. Smluvní pokuty

1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každý započatý den
       prodlení s termínem dokončení a předání dílčího plnění bez omezení její
       celkové výše.

2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
       nebo nedodělků vyplývajících z předávacího protokolu.

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad
       v záruce.

                                                       4
4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 100,- Kč za každou vadu a
       započatý den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad
       v záruce.

5) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů
     má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý
     jednotlivý případ.

6) V případě porušení čl. XIII. odst. 2 této smlouvy má objednatel právo účtovat
     zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ a každý den,
     kdy dílo provádí poddodavatel, kterého objednatel písemně neschválil.

7) V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto
     článku uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1.000,-
     Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení
     neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení písemně upozorněn.

8) V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
       požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den
       prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud
       je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

9) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit
       nebo použít materiál v odpovídající kvalitě.

10) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

11) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti,
       na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na
       částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody
       vzniklé v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

12) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v
       době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

13) Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv
       splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

14) Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání
       díla, případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě
       smluvní strany smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                                 VIII. Odpovědnost za škody a pojištění

    1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami
    a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to
    po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně
    tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo
    majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku nebo poškození
    zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li
    to možné, tak finančně uhradit.

                                                       5
    2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu
    realizace díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody
    vzniklé z jakékoliv příčiny na pracovišti, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

    3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za
    škodu dle požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této
    smlouvy o dílo, v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji
    povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat
    vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou
    odečteny z ceny díla.

    4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a
    souvisejícími dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i
    zejména situací na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto
    získané informace a na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo
    dle této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za
    podmínek v nich stanovených za řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně
    prohlašuje, že neshledal chybu ve výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné
    vady díla.

    5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského
    zákoníku

                                           IX. Prodloužení lhůty plnění

Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě. Prodloužení lhůty
plnění může požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo bude
zpožděno z kterékoli z následujících příčin:

              o neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
              o pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem

                   neplnění závazku zhotovitele)
              o v důsledku vyšší moci

                                                      X. Záruky

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
s příslušnými právními předpisy a normami.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na jednotlivá dílčí plnění v délce
24 měsíců ode dne protokolárního předání dílčího plnění objednateli bez vad a
nedodělků.
4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla (dílčího plnění), je
nástup k odstranění těchto vad nejpozději do 7 dnů ode dne předání a převzetí díla
(dílčího plnění) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu
k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
dohodnuta lhůta delší.

                                                       6
   5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do
   7 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem,
   faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů od jejich
   oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
   dohodnuta lhůta delší.

                                       XI. Předání a převzetí dílčích plnění

   1) Předání a převzetí dílčích plnění provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo
        osoba k tomu oprávněná v místě plnění díla.

   2) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich
        ukončení.

   3) Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla/dílčího plnění i před uplynutím
        smluvního termínu.

   4) K předání a převzetí díla/dílčího plnění slouží soupis provedených prací a dodávek.
   5) Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně

        dokončená dílčí plnění převzít a zaplatit.
   6) Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat

       součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat
       předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí
       zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
       požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená
       lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních
       případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
       kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné
       podobě tuto žádost zaslat dodatečně.

                                         XII. Právo na odstoupení od smlouvy

1) Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele
    s termínem dílčího plnění stanoveného v objednávce (výzvě) (viz čl. III. odst.5 této
    smlouvy) o více jak 10 dnů.

2) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které
     předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                                XIII. Poddodavatelé

   1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.
       V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo
       porušení či škody, jako by toto prováděl sám.

   2) Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými
       oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení
       poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že
       poddodavatelé nebudou ani část činnosti zadávat dalším podzhotovitelům.

                                                           7
                                              XIV. Ostatní ujednání

1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními
    občanského zákoníku.

2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí
    s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
    obdrží po dvou vyhotoveních.

4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.
5) Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách

    Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
    uvedených v této smlouvě.
6) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv
    podle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
7) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za
souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.
8) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6
    odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv,
    uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).
9) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
    účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
    smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
    důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

10) Smlouvu lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.

    V Liberci dne ………………………………

     Za zhotovitele:                      Za objednatele:

…………………………….                           Bc. Jaroslav Schejbal
    Pavel Neumann                      vedoucí odboru MS
    jednatel
                      8