Textová podoba smlouvy Smlouva č. 3304366: Statické zajištění konstrukce tubosideru SAJ

Příloha SOD_Energie_stavebni_a_banska_AN.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO

                                         č. objednatele DS201701129
                                         č. zhotovitele 129700/17
                             „Statické zajištění tubusu - SAJ“

      uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
                                            v platném znění

Objednatel:                         I. Smluvní strany

zastoupené:              STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
ve věcech smluvních:     Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec 1
ve věcech technických:   panem Tiborem Batthyánym, primátorem města
                         panem Tomášem Kyselou, náměstkem primátora

IČ:                      00262978
DIČ:                     CZ00262978
bankovní spojení:

(dále jen „objednatel“)

a

Zhotovitel:              Energie – stavební a báňská a.s.

se sídlem:               Vašíčkova 3081, 272 04 Kladno

adresa pro doručování:   Plzeňská 276/298, 150 00 Praha 5

zastoupené:              Ing. Zdeňkem Osnerem, CSc., předsedou představenstva

ve věcech technických:

IČ:                      45146802

DIČ:                     CZ45146802, plátce DPH

bankovní spojení:

zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1399

(dále jen „zhotovitel“)

                                        II. Předmět, účel a místo plnění

1. Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a objednatel se zavazuje k převzetí
   díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže.

2. Předmětem plnění této smlouvy je statické zajištění konstrukce tubosideru pomocí důlní
   ocelové výztuže a dále všechny práce s tím související.

   Jedná se zejména o tyto stavební a přidružené práce vyplývající z dílčí dokumentace
   zpracované společností Valbek, spol. s r.o.:

     Odstranění krytu zpevněných ploch z betonu
     Zajištění výrubu tubosideru z důlní ocelové výztuže rámy z obloukové důlní výztuže
     Dodávka a montáž výztuže

                                                        1
     Osazení patky a roznášecích plechů
     Přesun vybouraných hmot včetně odvozu a likvidace
     Úklid staveniště
3. Předmět plnění je dále popsán v cenové nabídce zhotovitele a harmonogramu prací, které
   tvoří přílohu této smlouvy a jsou její nedílnou součástí.
4. Účelem takového plnění zhotovitele (díla) je odstranění havarijního stavu tubosideru a
   předejití zborcení objektu.
5. Veškeré použité materiály musí být nové a mít 1. jakostní třídu. Veškeré použité materiály
   a zařízení musí být schváleny pro použití v ČR a splňovat normy ČSN. Během realizace
   díla bude klást zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací.
6. Místo plnění: Sportovní areál Ještěd – Televizní cesta ležící na pozemku p. č. 711/3 a
   zasahující na pozemky p. č. 690/12, 690/31 a 707/1 v k. ú. Horní Hanychov
7. Zhotovitel je dále povinen:
   - Zajistit bezpečnost při provádění stavby ve smyslu bezpečnosti práce i ochrany

        životního prostředí
   - Vlastní realizaci předmětu zakázky bude zhotovitel řešit tak, aby neměla nepříznivý

        dopad na životní prostředí a okolí stavby
   - Zajistit čistotu na staveništi a v jeho okolí, v případě potřeby zajistit čištění komunikací

        dotčených provozem zhotovitele, zejména příjezd a výjezd ze staveniště
   - Provést všechny zkoušky, revize a další nutné úřední zkoušky potřebné k prokázání

        kvality a bezpečné provozuschopnosti díla a všech jeho součástí, včetně podrobných
        technických záznamů o průběhu a výsledcích těchto zkoušek
   - Předat prohlášení o shodě na všechny použité materiály a zařízení a další doklady,
        související s plněním předmětu zakázky
   - Provést celkový úklid stavby a dotčeného okolí, provést likvidaci zařízení staveniště do
        pěti dnů od ukončení stavby
   - Pozemky, jejichž úpravy nejsou součástí díla, ale budou stavbou dotčeny, uvést po
        ukončení prací neprodleně do původního stavu

                                                  III. Termín plnění
1. Zahájení díla: do čtrnácti (14) dnů ode dne nabytí účinnosti smlouvy zveřejněním

   v registru smluv.
2. Dokončení a předání díla: do třiceti (30) dnů od protokolárního předání staveniště

   zhotoviteli. Stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez vad a nedodělků na díle,
   vyplývajících z protokolu o předání a převzetí díla.
3. Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. IV této smlouvy o
   dílo do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do čtrnácti (14)
   dnů ode dne nabytí účinnosti smlouvy jejím uveřejněním v registru smluv zahájit plnění této
   smlouvy.
4. Lhůta pro dokončení díla počíná běžet dnem protokolárního předání staveniště zhotoviteli
   (dále jen „lhůta“). Za okamžik splnění se považuje den protokolárního předání díla bez vad
   a nedodělků objednateli.

                                                        2
                                     IV. Staveniště, stavební deník

1. Objednatel po uzavření této smlouvy písemně vyzve zhotovitele k převzetí staveniště pro
   stavbu (dále jen „staveniště“). Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že
   je obeznámen s místem a okolní situací stavby. Náklady na zřízení staveniště jeho provoz,
   údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou součástí ceny díla. Předáním staveniště se
   rozumí protokolární předání staveniště pro stavbu a její zázemí.

2. O předání staveniště objednatelem a jeho převzetí zhotovitelem bude sepsán písemný
   protokol podepsaný oběma smluvními stranami, popř. pověřenými osobami smluvních
   stran. Současně bude údaj o datu předání staveniště zapsán ve stavebním deníku stavby
   a budou zde uvedeny i připojovací body elektrické energie a vody. Zhotovitel není oprávněn
   odmítnout převzetí staveniště bezdůvodně nebo pro důvody nebránící zahájení stavby,
   jinak platí, že staveniště bylo předáno v den označený ve výzvě objednatele.

3. Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své
   náklady zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech
   energií po dobu provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé
   či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. Výše spotřeby
   vody a energií bude zjištěna pomocí podružného měření vody a elektřiny, které zajistí na
   své náklady zhotovitel. Evidence spotřeby bude uvedena ve stavebním deníku při předání
   stavby zhotoviteli jako počáteční stav a při předání hotového díla jako stav konečný.
   Zhotovitel uhradí náklady za spotřebovanou energii a vodu objednateli, a to na základě
   vystavené faktury. Jednotková cena bude shodná s cenou, kterou účtují dodavatelé energií
   a vody objednateli.

4. Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, poddodavatelům,
   osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a koordinátora bezpečnosti a
   ochrany zdraví při práci na staveništi, zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám
   oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám
   zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup
   na staveniště osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy o průběhu
   provádění stavby, tuto osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za
   její bezpečný pohyb v prostoru staveniště. V souladu s novelou zákona č. 309/2006 Sb.,
   kterou se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
   v pracovněprávních vztazích a o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při činnosti nebo
   poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (zákon o zajištění dalších podmínek
   bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), účinnou od 1. 5. 2016, je Zhotovitel povinen
   poskytnout svou součinnost a zajistit poskytnutí součinnosti svých
   poddodavatelů určenému koordinátorovi bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a to po
   celou dobu realizace díla.

5. Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani
   nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněně zasahovat do nemovitostí
   sousedících se staveništěm.

6. Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené
   staveništi a povaze stavby.

7. Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě
   na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí
   imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav,
   přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti
   se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly.

8. Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně
   podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a
   uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit

                                                        3
   veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií. O
   vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení.

9. Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný
   úplný a průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy
   v rozsahu a o obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat
   všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu
   prací, o jakosti díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací, údaje o počtu
   pracovníků, počasí, o denní teplotě, o poddodavatelích a jejich činnostech, o
   dopravovaném materiálu na staveništi a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných
   veřejnoprávních rozhodnutí, jakož další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a
   vlastností stavby apod.

   Pro případné montážní práce musí zhotovitel, resp. poddodavatelé vést montážní deník.

   Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět v něm
   záznamy mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor,
   osoba vykonávající dozor nad BOZP jakož i osoby s právem vstupovat na staveniště za
   účelem kontroly dodržování právních předpisů při provádění stavby.

10. Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál
     kompletního stavebního deníku a projektovou dokumentaci skutečného provedení stavby.

11. Výkon technického dozoru Investora (TDI) nesmí provádět dodavatel stavby, ani osoba
     s ním propojená – to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám objednatel.

12. K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve zhotovitel
     objednatele nebo jím pověřenou osobu nejméně 2 pracovní dny předem, a to zápisem do
     stavebního deníku s uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku
     objednateli. Nevyzve-li zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen
     umožnit mu na jeho žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré
     náklady s tím spojené. Zhotovitel je povinen odkrýt zakryté práce na žádost objednatele i
     později. Nebude-li na díle shledána vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkrytím
     objednatel. O výsledku provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede zápis
     ve stavebním deníku, včetně popisu zjištěných vad.

                                                   V. Cena za dílo

1. Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě cenové nabídky
   zhotovitele ze dne 25. 8. 2017, doplněné dne 5.9.2017, vše podané v rámci poptávkového
   řízení:

         „Statické zajištění tubusu - SAJ“

2. Účastníky dohodnutá cena díla činí:

Celková cena díla bez DPH                  1.991.272,41 Kč

DPH 21%                                    418 167,21 Kč

Celková cena díla včetně DPH               2.409.439,62 Kč

3. Celková cena za dílo uvedená výše bez DPH (dále jen ”celková cena”) je smluvními
   stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena
   nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty
   dokončení stavby z důvodu na straně objednatele.

                                        4
4. Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a
   kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena
   zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně předpokládaného vývoje kurzů
   české měny k zahraničním měnám až do doby dokončení a předání díla. Celková cena
   zahrnuje zejména náklady na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště, náklady na
   bezpečnostní opatření, náklady na dodávku elektřiny, vodné, stočné, odvoz a likvidaci
   odpadů, skládkovné, pomocné lešení, náklady na používání strojů a služeb až do předání
   a převzetí dokončeného díla, náklady na zhotovování, výrobu, obstarání, přepravu věcí,
   zařízení, materiálů, dodávek, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody,
   bankovní garance, daně, cla, poplatky.

5. Objednatel je oprávněn odečíst z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací
   zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém soupisu prací, dodávek a služeb
   (cenová nabídka), který tvoří přílohu č. 1 této smlouvy. Stejně bude postupováno, pokud
   v průběhu provádění díla dojde k dílčím změnám technologií nebo k záměně materiálů (o
   nižší kvalitě a cenové kategorii) předem projednaných a odsouhlasených objednatelem.

6. Celková cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české
   měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny
   nebo cla. Celková cena s DPH může být měněna pouze v souvislosti se změnou DPH.

                                              VI. Platební podmínky

1. Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena na základě zhotovitelem vystavené
   konečné faktury s 45-ti denní splatností od data jejího prokazatelného předání objednateli.

2. Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
   oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo
   k tomu stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro
   objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně
   provedených prací nebo dodávek pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit
   přílohu a součást příslušného daňového dokladu a dále pak fotodokumentace na CD,
   zachycující průběh stavby.

3. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona
   č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady
   nebudou mít odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky
   podepsaný soupis provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti
   zpět zhotoviteli k doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti
   počíná běžet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

4. Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění.

5. Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky
   zhotovitele na úhradu víceprací oproti sjednané celkové ceně, s výjimkou případů
   uvedených v odstavci 7 tohoto článku.

6. Zhotovitel má právo fakturovat cenu díla maximálně do výše 90% celkové ceny díla bez
   DPH, zbývající částka 10% celkové ceny díla bez DPH (tzv. pozastávka) bude zhotovitelem
   vystavena za následujících podmínek:

   - po předání díla objednateli bez vad a nedodělků dle zápisu o předání a převzetí díla,
        nebo dojde-li k převzetí díla objednatelem s vadami a nedodělky, pak po odstranění
        všech vad a nedodělků uvedených v protokole o předání a převzetí díla. O odstranění
        vad a nedodělků z přejímky bude vyhotoven oboustranně podepsaný zápis či potvrzení.

7. Dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby nezbytné pro provedení díla, které
   nebyly obsaženy v původních zadávacích podmínkách a jejichž potřeba vyvstala

                                                        5
   v důsledku okolností, které objednatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat, a jejichž
   rozsah nepřekročí při odečtení stavebních prací, které nebyly realizovány, 30 % z ceny
   původní veřejné zakázky, musí být před vlastní realizací zaznamenány a zdokumentovány
   ve stavebním deníku, zhotovitelem oceněny ve změnovém listu a dohodnuty formou
   písemného dodatku ke smlouvě.

   Pokud realizace změny ovlivní pouze velikost jednotkového množství již existující položky
   rozpočtu, bude zaznamenána do Změnového listu pod stejným kódem položky při
   zachování jednotkové ceny. Pokud realizace změny vyvolá potřebu vytvoření nové položky,
   musí být tato položka zaznamenána v "Soupisu změn" jako nová položka.

   Ke každé nové položce bude formou samostatné přílohy k "soupisu změn" provedena
   finanční kalkulace zhotovitele vycházející z ceníků stavebních prací (URS v aktuální cenové
   úrovni); případně dle individuální kalkulace u položek v ceníku URS neobsažených.

   Zhotovitel doloží položkové ocenění všech víceprací a méně prací dle oficiálního ceníku
   stavebních prací (URS), včetně návrhu dodatku ke smlouvě.

                                                  VII. Smluvní pokuty

1. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý započatý den
   prodlení s termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové výše.

2. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každou vadu a započatý
   den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků
   vyplývajících z předávacího protokolu.

3. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každou vadu a započatý
   den v případě prodlení s termínem pro nástup na odstranění vad v záruce.

4. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč za každou vadu a započatý
   den v případě prodlení s dohodnutým termínem na odstranění vad v záruce.

5. Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5 000,- Kč za každý započatý den
   prodlení s termíny uvedenými v čl. III. odst. 1 a odst. 3 smlouvy a termínem uvedeným v čl.
   IV. odst. 8 smlouvy.

6. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má
   objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 20 000,- Kč za každý jednotlivý
   případ.

7. V případě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů v tomto článku
   uvedených, má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1 000,-
   Kč za každý den prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud zhotovitel porušení
   neodstraní do 3 dnů poté, co byl na porušení objednatelem písemně upozorněn.

8. V případě opoždění objednatele s úhradou daňového dokladu má zhotovitel právo
   požadovat smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý den
   prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je
   zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

9. Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo
     použít materiál v odpovídající kvalitě.

10. Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody.

11. Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na
     kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku
     uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé
     v souvislosti s porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně.

                                                        6
12. Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době
     odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno.

13. Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty formou zápočtu ke kterékoliv
     splatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli.

14. Označil-li objednatel v reklamaci, že se jedná o vadu, která brání řádnému užívání díla,
     případně hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu (havárie), sjednávají obě smluvní strany
     smluvní pokuty v dvojnásobné výši.

                                  VIII. Odpovědnost za škody a pojištění

1. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty
   (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu
   realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejně tak za škody
   vzniklé užitím díla nebo předáním díla s vadami a za škody způsobené svou činností
   objednateli nebo třetí osobě na zdraví nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení
   či poškození majetku (např. vjezdů, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo
   poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit
   a není-li to možné, tak finančně nahradit.

2. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace
   díla na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé
   z jakékoliv příčiny na prováděné stavbě včetně materiálů určených k zabudování do díla a
   včetně zařízení staveniště, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

3. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
   požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo,
   v originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je
   objednatel oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou
   smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

4. Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími
   dokumenty nezbytnými k provedení díla, s faktickou místní situací, jakož i zejména situací
   na trhu a výhledem budoucího vývoje a s ohledem na zejména takto získané informace a
   na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně
   všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek v nich stanovených za
   řádně a včas proveditelné. Zhotovitel takto výslovně prohlašuje, že neshledal chybu ve
   výkazu výměr, která by mohla být příčinou případné vady díla.

5. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku

                                            IX. Prodloužení lhůty plnění

1. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a předat ve lhůtě uvedené ve smlouvě (v souladu
    s požadavky objednatele, uvedenými v zadávací dokumentaci). Prodloužení lhůty plnění
    může zhotovitel požadovat pouze v případech, pokud plnění smlouvy je zpožděno nebo
    bude zpožděno z kterékoli z následujících příčin:

         a) neplnění závazků ze smlouvy na straně objednatele
         b) pozastavení prací z důvodů na straně objednatele (které nejsou důsledkem

              neplnění závazku zhotovitele)
         c) v důsledku vyšší moci

                                                        7
                                                       X. Záruky

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu
   s příslušnými právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními
   požadavky objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, se kterou se zhotovitel před
   podpisem této smlouvy důkladně seznámil.

3. Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 24 měsíců ode dne
   protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedodělků.

4. Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla, je nástup k odstranění
   těchto vad nejpozději do 5 dnů ode dne předání a převzetí díla a odstranění těchto vad
   nejpozději do 10 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na
   charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší.

5. Pro odstraňování vad v záruce, je nástup k odstranění záruční vady nejpozději do 5
   dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z předávacího protokolu, dopisem,
   faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad nejpozději do 10 dnů od jejich
   oznámení, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele
   dohodnuta lhůta delší.

                                            XI. Předání a převzetí díla

1. Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu
   oprávněná v místě plnění díla.

2. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím jednotlivých částí díla, ihned po jejich
   ukončení.

3. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

4. O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla
   (dále jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla
   jeho způsobilost sloužit svému účelu.

5. Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
   v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího
   protokolu. Jsou-li vadou nebo nedodělkem zednické práce, pak se přímo do předávacího
   protokolu uvede lhůta k jejich odstranění, nejdéle však do 15 dnů od podpisu předávacího
   protokolu.

6. Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
   bezplatně ve sjednané lhůtě.

7. Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední
   drobné vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány
   veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty,
   atesty, zápisy o provedených zkouškách a především projektová dokumentace skutečného
   provedení stavby.

8. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas
   dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu.

9. Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat
   součinnost objednatele. V takovém případě je zhotovitel povinen o součinnost požádat
   předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí
   zhotoviteli, že poskytnutá lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění
   požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta.

                                                        8
   Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentních
   případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat
   kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě
   tuto žádost zaslat dodatečně.

                                      XII. Právo na odstoupení od smlouvy
1. Objednatel má právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případě prodlení zhotovitele

   s termíny dohodnutými v čl. III. odst. 1, 2 a 3 této smlouvy o více jak 10 dnů.
2. Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které

   předvídají právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

                                             XIII. Poddodavatelé
1. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.

   Zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto prováděl sám.
   Zhotovitel je povinen na žádost objednatele předkládat v průběhu provádění díla aktuální
   písemný seznam všech svých poddodavatelů.
2. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými
   oprávněními, odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení
   poddodávky, budou provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že
   poddodavatelé nebudou převážnou část činnosti zadávat dalším poddodavatelům nebo
   osobám, nemajícím příslušná oprávnění pro činnost nebo povolení k výkonu práce na
   území ČR.
3. Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu poddodávky díla, za
   jednání poddodavatele při plnění poddodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo
   opomenutím kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel
   objednateli jako by tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.
4. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení
   poddodávky zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby
   pověřené objednatelem k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost
   objednatele předložit doklady a poskytnout informace o způsobu provádění poddodávky
   (použitých materiálech, technologiích). V případě pochybností objednatele o odbornosti či
   kvalitě prováděných prací poddodavatele, je objednatel oprávněn vyzvat zhotovitele
   k zastavení takových činností a žádat změnu poddodavatele. Zhotovitel je povinen vyhovět
   žádosti objednatele a bezodkladně mu předložit k odsouhlasení náhradního
   poddodavatele.

                                                    XIV. Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle
   zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
   těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou
   chráněny zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou
   být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za
   souhlas s jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

                                                        9
3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1
   zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
   těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její
   účinností jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této
   smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního
   důvodu, a to i v případě, že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

                                               XV. Ostatní ujednání

1. Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními
   občanského zákoníku.

2. Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí
   s celým jejím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran
   obdrží po dvou vyhotoveních.

4. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran.

5. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva bude zveřejněna na webových stránkách
   Statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
   uvedených v této smlouvě.

6. Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků.

7. Uzavření této smlouvy bylo schváleno Radou města Liberec na 14. schůzi konané dne
   29.8.2017 usnesením č. 818/2017.

                                                 XVI. Přílohy smlouvy

Povinné přílohy smlouvy o dílo tvoří:
   1. Cenová nabídka
   2. Dílčí dokumentace
   3. Harmonogram prací

V Praze dne 25.9.2017         V Liberci dne 2.10.2017

Za zhotovitele:               Za objednatele:

Ing. Zdeněk Osner, CSc.,         Tomáš Kysela
předseda představenstva       náměstek primátora

                          10