Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva o dílo na zhotovení stavby verze: 9/2016 SMLOUVA O DÍLO NA ZHOTOVENÍ STAVBY „REKONSTRUKCE STÁNÍ 1, VÝMĚNA NÁSTUPNÍCH MOSTŮ NA STÁNÍ 4 A 6, SEKTOR B NÁSTUPNÍ MOSTY NA STÁNÍ 10 A 11 “ Letiště Praha, a. s. jako Objednatel a STRABAG a.s. jako Dodavatel Evidenční číslo Smlouvy Objednatele: Evidenční číslo Smlouvy Dodavatele: 0224003051 16083196 SMLOUVA O DÍLO NA ZHOTOVENÍ STAVBY (dále jen „Smlouva“): Letiště Praha, a. s. se sídlem: K letišti 1019/6, Ruzyně, 161 00 Praha 6, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 14003, IČO: 282 44 532 DIČ: CZ699003361 , bankovní spojení: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s., číslo účtu (CZK): 801812025/2700 , zastoupená na základě plné moci ze dne 30. 12. 2016 společností Český Aeroholding, a.s. se sídlem: Praha 6, Jana Kašpara 1069/1, PSČ 160 08 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 17005 IČO: 248 21 993 DIČ: CZ699003361 (dále jen „Objednatel“) a STRABAG a.s. se sídlem: Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5 zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl B vložka 7634 IČO: 60838744 DIČ: CZ 60838744 bankovní spojení: Raiffeisenbank a.s. číslo účtu (CZK): 1100029040/5500 (dále jen „Dodavatel“) Objednatel a Dodavatel dále společně také „Strany“ či jednotlivě „Strana“. PREAMBULE Vzhledem k tomu, že: (A) záměrem Objednatele je nechat pro sebe zhotovit stavbu s názvem "Rekonstrukce stání 1, Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 a Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11" ; (B) na základě výsledku zadávacího řízení podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, jehož předmětem bylo zadání veřejné zakázky pod názvem Rekonstrukce stání 1, Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 a Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 zveřejněné ve Věstníku veřejných zakázek dne 3.10.2016 pod ev. číslem VZ647024 (dále jen „Zadávací řízení“) Objednatel rozhodl, že nejvhodnější nabídka je nabídka předložená Dodavatelem; (C) Dodavatel v souladu s ustanovením § 5 odst. 1 Občanského zákoníku prohlašuje, že je podnikatel s profesionálními zkušenostmi a podnikající v oboru stavebnictví; (D) Dodavatel prohlašuje a v rámci Zadávacího řízení doložil, že je oprávněn poskytnout Objednateli plnění podle této Smlouvy a že disponuje nezbytnými zkušenostmi, potřebným know-how, znalostmi, technickými a personálními zdroji, potřebnými k poskytnutí plnění podle této Smlouvy; (E) Strany mají zájem upravit vzájemná práva a povinnosti; strana 1 – celkem 15 dohodly se Strany v souladu s ustanovením § 2586 a násl. Občanského zákoníku následovně: 1. PŘEDMĚT SMLOUVY 1.1 Úvodní ustanovení. 1.1.1 Dodavatel doložil výpisem z obchodního rejstříku a platným oprávněním k podnikání, které byly předloženy před podpisem této Smlouvy, že je oprávněn zhotovit Dílo specifikované v této Smlouvě v rozsahu a v kvalitě požadované touto Smlouvou a že je vybaven potřebnými materiálními, technickými a organizačními prostředky k jeho realizaci. 1.2 Obchodní podmínky. 1.2.1 Neoddělitelnou součástí této Smlouvy jsou jako její Příloha č. 1 - Obchodní podmínky Letiště Praha, a.s. ke Smlouvě o dílo na zhotovení stavby upravující práva a povinnosti Dodavatele a Objednatele podle této Smlouvy (dále jen „Obchodní podmínky“). Není-li ve Smlouvě výslovně stanoveno jinak, platí ustanovení Obchodních podmínek. V případě jakéhokoliv rozporu mezi ustanovením této Smlouvy a Obchodních podmínek platí příslušné ustanovení této Smlouvy. 1.2.2 Strany si pro účely této Smlouvy sjednávají, že výrazy nadepsané v této Smlouvě s velkým počátečním písmenem mají význam jim přiřazený v této Smlouvě a/nebo v Obchodních podmínkách. Neobsahuje-li tato Smlouva příslušnou definici, použije se definice obsažená v Obchodních podmínkách. Definice obsažené jak v této Smlouvě, tak v Obchodních podmínkách je třeba vykládat ve vzájemném souladu Smlouvy a Obchodních podmínek, přičemž v případě odchylek nebo rozporů definic má definice obsažená v této Smlouvě přednost. 1.2.3 Dodavatel prohlašuje a potvrzuje, že se s Obchodními podmínkami seznámil a souhlasí s jejich obsahem, jejich závazností, a zavazuje se tyto Obchodní podmínky dodržovat bez jakýchkoliv výhrad. 1.2.4 Strany výslovně sjednávají, že případné všeobecné obchodní nebo jiné obdobné podmínky Dodavatele se na vztahy upravené nebo předpokládané touto Smlouvou nikdy neuplatní, a to ani v případě, že takové podmínky budou součástí komunikace mezi Stranami. 1.3 Dílo. Pro účely této Smlouvy se Dílem rozumí: 1.3.1 zhotovení stavby s názvem "Rekonstrukce stání 1, Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6, a Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11" specifikované v této Smlouvě a v Projektové dokumentaci vypracované společností AGA - Letiště, s.r.o. s názvem „Rekonstrukce stání 1“, č. zakázky 2213/500 , „Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6“ č. zakázky 2193/500 a „Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11“ č. zakázky 2222/500 schválené a předané Objednatelem Dodavateli před uzavřením této Smlouvy (dále též „Stavba“), při dodržování provozních opatření Objednatele; jednotlivé části Díla, resp. Stavby jsou specifikovány v Projektové dokumentaci; 1.3.2 vypracování výrobně-dílenské dokumentace (minimálně v úrovni projektu pro provedení Stavby) – výrobně-dílenská dokumentace bude Dodavatelem připravována a předávána průběžně při zhotovování Stavby a musí být schválena Objednatelem vždy před započetím prací na příslušné části Stavby řešené ve výrobně-dílenské dokumentaci; Dodavatel výslovně prohlašuje, že s časem potřebným pro schválení ze strany Objednatele Dodavatel počítal při sestavování Harmonogramu prací - výrobně-dílenská dokumentace bude vypracována v šesti (6) listinných vyhotoveních (složka číslování 1-6) a ve dvou (2) vyhotoveních na CD nosiči v digitální editovatelné formě (soubory ve formátech doc, xls, dwg) a ve dvou (2) vyhotoveních na CD nosiči v digitální needitovatelné formě (soubory ve formátu pdf); 1.3.3 vypracování projektu organizace výstavby (dále jen "POV") v souladu s provozními a bezpečnostními 1.3.4 opatřeními Objednatele. POV bude vypracován před zahájením Stavby ve 3 (třech) listinných a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální editovatelné formě (soubory ve formátech doc, xls, dwg) a v jednom (1) vyhotovení v digitální needitovatelné formě (soubory ve formátu pdf) na CD nosiči. vypracování technologických postupů všech prováděných prací v souladu s důrazem na zajištění zásad bezpečnosti a ochrany zdraví pro práci (BOZP) a požární bezpečnosti na staveništi. Technologické postupy budou vypracovány s dostatečným předstihem před samotnou realizací řešené části Stavby průběžně při zhotovování Stavby a musí být schváleny Objednatelem vždy před započetím prací na příslušné části Stavby řešené v technologickém postupu. Dodavatel výslovně prohlašuje, že s časem potřebným pro schválení ze strany Objednatele Dodavatel počítal při sestavování Harmonogramu prací. Technologické postupy budou vyhotoveny v 1 (jednom) vyhotovení v papírové formě a jednom (1) vyhotovení v needitovatelné formě pdf a v jednom (1) vyhotovení v editovatelné formě doc. strana 2 – celkem 15 1.3.5 vypracování a průběžná aktualizace Harmonogramu prací v souladu s Časovým plánem postupu provádění 1.3.6 Díla dle Přílohy č. 3 této Smlouvy a v souladu s pokyny Objednatele ve 3 (třech) vyhotoveních v listinné a v 1 (jednom) vyhotovení na CD nosiči v digitální formě ve formátu MS Project (mpp); 1.3.7 vypracování plánu zkoušek a kontrol průběžně při zhotovování Stavby; plán zkoušek a kontrol musí být předán a schválen Objednatelem vždy před započetím prací na Díle, ke kterým se vztahuje příslušný plán zkoušek a kontrol. Dodavatel výslovně prohlašuje, že s časem potřebným pro schválení ze strany Objednatele Dodavatel počítal při sestavování Harmonogramu prací. Plány zkoušek a kontrol budou vyhotoveny ve 3 (třech) listinných a v 1 (jednom) vyhotovení na CD nosiči v digitální formě v editovatelném a needitovatelném formátu (v tomto dokumentu bude uveden předpis režimu údržby a preventivních prohlídek Díla). vypracování měsíčních zpráv - za účelem informovanosti Objednatele o stavu provádění stavebních prací na Díle - zpráva bude vypracována Dodavatelem vždy k poslednímu dni daného měsíce a předána Objednateli v listinné a digitální podobě nejpozději pátý pracovní den měsíce následujícího, měsíční zpráva bude zpracovávána dle následující struktury: (i) titulní list se základními údaji o Stavbě; (ii) porovnání skutečného průběhu výstavby s Harmonogramem prací se zdůrazněním prací, které se dotýkají leteckého provozu nebo ochrany letiště; (iii) stav prací po objektech a jednotlivých činnostech (soupis provedených prací); (iv) přehled subdodavatelů (obchodní firma společnosti a její IČO); (v) ostatní, např. výhled nasazení pracovních sil a strojů na příští období, výhled prováděných zkoušek apod.; (vi) fotodokumentace Stavby; 1.3.8 vypracování Závěrečné zprávy ve 3 (třech) vyhotoveních v listinné podobě a v 1 (jednom) vyhotovení 1.3.9 v digitální formě - digitální forma musí být zpracována v souladu s požadavky Objednatele na digitální 1.3.10 formu dokumentace uvedenými v Příloze č. 2 této Smlouvy. Přílohou této Závěrečné zprávy budou rovněž 1.3.11 doklady o provedených zkouškách, revizích, atestech materiálů a ekologických likvidacích odpadů, 1.3.12 1.3.13 vypracování Geodetického zaměření ve 2 (dvou) vyhotoveních v listinné podobě a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální formě - digitální forma musí být zpracována v souladu s požadavky Objednatele na 1.3.14 digitální formu dokumentace uvedenými v Příloze č. 2 této Smlouvy, vypracování geometrického plánu – v 8 (osmi) vyhotoveních v písemné formě a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální formě ve formátu dle požadavků v metodickém pokynu - viz příloha č. 2 Smlouvy, vypracování Dokumentace skutečného provedení (DSP) ve 3 (třech) vyhotoveních v listinné formě a v 1 (jednom) vyhotovení v digitální formě - digitální forma musí být zpracována v souladu s požadavky Objednatele na digitální formu dokumentace uvedenými v Příloze č. 2 této Smlouvy, vypracování veškeré potřebné dokumentace pro kolaudační řízení týkající se Díla - veškerá dokumentace nezbytná pro kolaudační řízení včetně dokladů o splnění podmínek stavebního povolení a podmínek z veřejnoprávního projednání stavby bude vypracována v potřebném rozsahu popřípadě dle požadavků Objednatele ve 3 (třech) vyhotoveních v písemné formě a 1 (jednom) vyhotovení na CD nosiči v digitální formě, zaškolení obsluhy – Dodavatel předá Objednateli doklad o zaškolení obsluhy ve vztahu ke každé části Díla s podpisy zaškolených pracovníků ve dvou vyhotoveních v listinné podobě, - Dodavatel se zavazuje v rámci provedení Díla realizovat zaškolení obsluhy zaměstnanců Objednatele, a to v českém jazyce v termínech dohodnutých s Objednatelem, přičemž pro vyloučení všech pochybností Strany uvádějí, že cena za toto zaškolení je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla dle této Smlouvy. Dodavatel bude povinen provést zaškolení minimálně 15 osob určených Objednatelem. Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že obsahovou náplň zaškolení musí Dodavatel stanovit tak, aby v průběhu obsluhy Díla nemohlo dojít k závadě nebo škodě způsobené jeho neodbornou obsluhou; proškolení osob určených Objednatelem na činnosti spočívající v provádění údržby, servisních oprav a ročních revizí nástupních mostů a ostatních technologických zařízení Díla; Dodavatel předá Objednateli doklad o proškolení osob s podpisy proškolených osob ve dvou vyhotoveních v listinné podobě, - Dodavatel se zavazuje v rámci provedení Díla realizovat výše uvedené proškolení osob určených Objednatelem, a to v českém jazyce v termínech dohodnutých s Objednatelem, přičemž pro vyloučení všech pochybností Strany uvádějí, že cena za toto proškolení je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla dle této Smlouvy. Dodavatel bude povinen provést proškolení minimálně pro 10 osob strana 3 – celkem 15 zámečnické údržby, 10 osob elektro silnoproudu údržby, 10 osob elektro slaboproud údržby a 10 osob energoprovozu určených Objednatelem. Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že obsahovou náplň zaškolení musí Dodavatel stanovit tak, aby při provádění údržby, servisních oprav a ročních revizí nástupních mostů a ostatních technologických zařízení Díla nemohlo dojít k závadě nebo škodě na Díle; 1.3.15 zaškolení řidičů nástupních mostů, které jim rovněž umožní školit další řidiče nástupních mostů; Dodavatel předá Objednateli doklad o zaškolení řidičů s podpisy zaškolených řidičů ve dvou vyhotoveních v listinné podobě a oprávnění zaškolených řidičů k provádění zaškolení dle tohoto odstavce Smlouvy, - Dodavatel se zavazuje v rámci provedení Díla realizovat výše uvedené zaškolení řidičů určených Objednatelem, a to v českém jazyce v termínech dohodnutých s Objednatelem, přičemž pro vyloučení všech pochybností Strany uvádějí, že cena za toto zaškolení je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla dle této Smlouvy. Dodavatel bude povinen provést zaškolení minimálně 15 osob určených Objednatelem. Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že obsahovou náplň zaškolení musí Dodavatel stanovit tak, aby při obsluze Díla řidiči nemohlo dojít k závadě nebo škodě způsobené jeho neodbornou obsluhou řidiči. Obsahovou náplň zaškolení musí Dodavatel rovněž stanovit tak, aby zaškolení řidiči byli oprávněni v požadovaném rozsahu dále školit další osoby (řidiče) (dále jen „Dílo“). 1.4 Předmět Smlouvy. 1.4.1 Za podmínek sjednaných v této Smlouvě se Dodavatel zavazuje provést řádně a včas na svůj náklad a nebezpečí v souladu s touto Smlouvou a Obchodními podmínkami pro Objednatele Dílo a Objednatel se zavazuje Řádně dokončené Dílo převzít a zaplatit za něj Dodavateli Cenu Díla. Dodavatel se zavazuje zhotovit Stavbu v souladu s Projektovou dokumentací. 1.4.2 Objednatel je oprávněn před zahájením realizace Díla či během jeho provádění jednostranně upravit, zejména, nikoliv však výlučně, zmenšit rozsah plnění Díla, Dodavatel je povinen tato rozhodnutí respektovat a položky (části Díla), které nebudou Objednatelem požadovány, neprovádět a tím ani nepožadovat jejich úhradu. Strany si ujednaly, že Dodavatel nemá právo na náhradu nákladů, které Dodavateli či jakékoli třetí osobě vznikly v souvislosti s předmětným rozhodnutím Objednatele, ani na náhradu jakékoli jiné škody. 1.5 Podmínky provádění Díla. 1.5.1 Jediným závazným dokumentem pro zhotovování Stavby je Projektová dokumentace. Dodavatel výslovně prohlašuje, že se seznámil s obsahem Projektové dokumentace. 1.5.2 Dodavatel je povinen vedením Stavby pověřit osobu s patřičnou odbornou způsobilostí pro příslušný obor (tj. pozemní stavby) dle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů. Tato osoba musí být přítomna na Staveništi na žádost Objednatele. 1.5.3 Dodavatel zajistí řízení jednotlivých částí Stavby osobami, které uvedl jako členy realizačního týmu pro plnění Díla v rámci Zadávacího řízení. Tyto osoby budou trvale přítomny na stavbě při plnění Díla, to znamená, že v době provádění příslušných stavebních prací bude na místě stavby přítomna příslušná odborná osoba dle povahy právě realizovaných prací. (i) V případě, že nebude moci určitá osoba participovat na řízení jednotlivých částí Stavby, a to z jakéhokoliv důvodu, zavazuje se Dodavatel o této skutečnosti Objednatele neprodleně písemně informovat. (ii) Dodavatel se v takovém případě zavazuje tuto osobu nahradit osobou s obdobným vzděláním, obdobnými profesními zkušenostmi a odbornou kvalifikací jako měla původní osoba. Současně se Dodavatel zavazuje zaslat Objednateli společně s oznámením dle bodu (i) tohoto odstavce Smlouvy doklady prokazující splnění požadavků na náhradní osobu člena realizačního týmu pro plnění Díla dle zadávací dokumentace Zadávacího řízení. (iii) Objednatel je oprávněn písemně sdělit Dodavateli svůj nesouhlas (neakceptaci) s řízením částí Stavby prostřednictvím této náhradní osoby. Dodavatel se v takovém případě zavazuje do 3 (tří) pracovních dnů ode dne doručení tohoto zamítavého stanoviska Objednatele Dodavateli písemně sdělit Objednateli identifikační údaje a další doklady dle bodu (ii) tohoto článku Smlouvy o jiné náhradní osobě. V případě opětovného nesouhlasu Objednatele s touto jinou náhradní osobou se postupuje analogicky dle tohoto odstavce Smlouvy do vyslovení akceptace s náhradní osobou ze strany Objednatele. Po vyslovení akceptace ze strany Objednatele mohou být jednotlivé části Stavby řízeny schválenou náhradní osobou. strana 4 – celkem 15 1.5.4 Dodavatel předloží před zahájením prací na Stavbě písemný technologický postup realizace Stavby ve formě Kontrolního a zkušebního plánu, vč. výrobní dokumentace (dále též „KZP“), ke schválení Objednateli. V případě, že nebude KZP Objednatelem schválen, pak platí, že není Objednatelem schválena realizace Stavby dle tohoto KZP. Po takovémto zamítnutí KZP je Dodavatel povinen předložit Objednateli nový KZP ke schválení. Tento postup se opakuje, dokud Dodavatel nepředloží Objednateli KZP a výrobní dokumentaci v takovém stavu, aby mohla být ze strany Objednatele schválena bez připomínek. S termínem pro schválení musí Dodavatel počítat při tvorbě jednotlivých fází postupu prací v Harmonogramu prací. Objednatelem neschválený KZP a/nebo výrobní dokumentace jde k tíži Dodavatele a Dodavateli v takovém případě nevzniká nárok na prodloužení termínu dokončení Stavby, resp. Díla jako celku. 1.5.5 Objednatel zajistí koordinaci činností Dodavatele při zhotovování Díla se současnými držiteli záruk dokončených staveb v areálu letiště Praha/Ruzyně, které budou dotčeny Stavbou dle této Smlouvy tak, aby v souvislosti s výstavbou Díla nedošlo k jakémukoliv porušení nebo vypovězení těchto záruk. Dodavatel se zavazuje v této souvislosti poskytovat Objednateli či výše uvedeným držitelům záruk součinnost a provádět na základě pokynů Objednatele Dílo takovým způsobem, aby nedošlo k porušení nebo vypovězení uvedených záruk. Za účelem vyloučení pochybností se uvádí, že koordinační činností Objednatele se rozumí činnost směřující k optimální spolupráci mezi Dodavatelem a výše uvedenými držiteli záruk, nikoliv placení nákladů na provádění Díla. 1.5.6 Pro splnění povinnosti odstranění vad Díla dle této Smlouvy se Dodavatel zavazuje zajistit a po celou dobu trvání záruční doby záruky za jakost uchovávat sadu dílů prvního vybavení Díla, v rozsahu dle Přílohy č. 6 Smlouvy, který bude umožňovat zajištění splnění lhůt pro odstranění vad Díla uvedených v čl. 7.5 této Smlouvy. Sada dílů prvního vybavení bude umístěna v prostorách Objednatele, které Objednatel zajistí na vlastní náklady. Objednatel bude po skončení trvání záruční doby za jakost Díla oprávněn odkoupit jím vybrané díly ze sady dílů prvního vybavení za ceny uvedené v příloze č. 6 Smlouvy. V případě, že Objednatel využije svého práva odkupu některých dílů ze sady dílů prvního vybavení za ceny uvedené v příloze č. 6 Smlouvy, informuje o této skutečnosti Dodavatele, Dodavatel se v takovém případě zavazuje poskytnout Objednateli veškerou součinnost s realizací koupě související. 1.5.7 Dodavatel se zavazuje při zhotovování části Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 spolupracovat (poskytnout potřebnou součinnost) se zhotovitelem stavby s názvem: Úprava odbavovacích stání v Sektoru B1 (dále jen „Související stavba“), a to tak aby část Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 a Související stavba spolu tvořily jeden funkční a kompatibilní celek. Objednatel se zavazuje k výzvě Dodavatele Dodavateli sdělit identifikační údaje zhotovitele Související stavby. 1.5.8 Dodavatel se zavazuje být v době zahájení zhotovování Díla dle odst. 2.1 Smlouvy veden v Registru známých dodavatelů letištních dodávek letiště Praha/Ruzyně a být v něm veden po celou dobu zhotovování Díla. 1.6 Předání a převzetí Díla. 1.6.1 O předání a převzetí Díla (či jeho příslušné části) bude sepsán Předávací protokol. Dílo, nebo jeho část bude předána a převzata okamžikem podpisu Předávacího protokolu oběma Stranami. 1.6.2 Nejpozději při předání Díla či jeho části je Dodavatel povinen předat Objednateli (jako součást plnění dle této Smlouvy zahrnutého v Ceně Díla) ve vztahu k předávané části Díla též: (i) originály revizních zpráv ohledně Stavby (její předávané části), doklady o materiálech použitých ke zhotovení Stavby, doklady o provedení zkoušek prokazujících kvalitu provedení Stavby, dokumenty potřebné pro vydání kolaudačního souhlasu a dokumenty potřebné dle platných právních předpisů a technických norem k řádnému provozování Stavby, kopie veškerých účetních dokladů, smluv, dohod a ostatních podkladů, které se vztahují ke zhotovení Díla a všechny ostatní materiály a doklady vážící se k Dílu včetně souhlasu subdodavatelů Dodavatele s převodem záruk vážících se k předmětu Díla z Dodavatele na Objednatele, doklady o odstranění/využití odpadu vzniklého při realizaci Díla, katalogy náhradních dílů v českém jazyce, doklady potvrzující poskytnutí zaškolení, resp. proškolení dle této Smlouvy a oprávnění zaškolených řidičů k provádění zaškolení dle této Smlouvy. 2. DOBA PLNĚNÍ 2.1 Dodavatel je povinen zahájit zhotovování Díla, resp. jednotlivých částí Díla, takto: nejpozději do pěti kalendářních dnů od nabytí účinnosti této Smlouvy a dokončit a předat Objednateli Řádně dokončené Dílo nejpozději dne 30.4.2019. strana 5 – celkem 15 2.1.1 Zhotovování části Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 – zahájí Dodavatel nejpozději do 5 (pěti) kalendářních dnů od nabytí účinnosti této Smlouvy a dokončí a předá Objednateli tuto řádně dokončenou část Díla nejpozději do 210 kalendářních dnů od zahájení zhotovování této části díla. 2.1.2 Zhotovování části Díla s názvem: Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 - zahájí Dodavatel do 5 (pěti) kalendářních dnů od nabytí účinnosti této Smlouvy a dokončí a předá Objednateli tuto řádně dokončenou část Díla nejpozději do 210 kalendářních dnů od zahájení zhotovování této části díla. Dodavatel se zavazuje zhotovovat tuto část Díla postupně tak, aby došlo k omezení vždy pouze jednoho stání pro letadla. 2.1.3 Zhotovování části Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 bude Dodavatelem zahájeno na základě písemného pokynu Objednatele k zahájení zhotovování této části Díla doručeného Dodavateli. Délka samotné vlastní realizace (zhotovování) této části Díla je 60 kalendářních dnů ode dne zahájení zhotovování této části Díla. Pokyn k zhotovování uvedené části Díla bude Objednatelem učiněn nejméně 150 kalendářních dnů před požadovaným dnem zahájením zhotovování této části Díla. Součástí písemného pokynu bude i požadovaný harmonogram prací pro tuto část Díla. Předpokládané období zhotovování této části Díla je září 2018 až březen 2019. 2.1.4 Pro vyloučení pochybností Dodavatel bere na vědomí, že Objednatel není povinen pokyn k zahájení zhotovování části Díla: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 realizovat. Dodavatel se zavazuje toto rozhodnutí Objednatele respektovat a neprovádět tuto část Díla a tím nepožadovat ani její úhradu, nebude-li pokyn Objednatelem realizován. Strany si ujednaly, že Dodavatel nemá právo na náhradu nákladů, které Dodavateli či jakékoli třetí osobě vznikly v souvislosti s předmětným rozhodnutím Objednatele nevydat pokyn k zahájení zhotovování, ani na náhradu jakékoli jiné škody. 2.2 Harmonogram prací. Dílo bude prováděno dle Harmonogramu prací, který je nedílnou součástí Smlouvy jako její Příloha č. 3 a ve vztahu k části Díla s názvem Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 dle harmonogramu prací, který bude součástí pokynu Objednatele k zahájení zhotovování této části Díla. 2.3 Předání Staveniště Dodavateli proběhne ve vztahu ke každé části Díla zvlášť a to: 2.3.1 části Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 nejpozději do 5 (pěti) kalendářních dnů od nabytí účinnosti této Smlouvy, 2.3.2 části Díla s názvem: Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 nejpozději do 150 (sto padesáti) kalendářních dnů od nabytí účinnosti této Smlouvy, 2.3.3 části Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 nejpozději do data uvedeného v písemném pokynu Objednatele ke zhotovování této části Díla Zpětné předání Staveniště Objednateli proběhne ve vztahu ke každé části Díla zvlášť a to: 2.3.4 části Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 nejpozději do 210 (dvě stě deseti) kalendářních dnů od zahájení realizace této části díla, 2.3.5 části Díla s názvem: Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 nejpozději do 210 (dvě stě deseti) kalendářních dnů od zahájení realizace této části díla, 2.3.6 části Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 nejpozději do data uvedeného v písemném pokynu ke zhotovování této části Díla. 2.4 Návrh Závěrečné zprávy, Geodetického zaměření, Dokumentace skutečného provedení a geometrického plánu předloží Dodavatel Objednateli k připomínkování nejpozději 21 dní před řádným dokončením příslušné části Díla dle odst. 2.1.1 až 2.1.3 shora a to v jednom (1) vyhotovení v listinné podobě a v jednom (1) vyhotovení v digitální formě - digitální forma musí být zpracována v souladu s požadavky Objednatele na digitální formu dokumentace uvedenými v Příloze č. 2 této Smlouvy. Objednatel předá Dodavateli připomínky k předaným návrhům nejpozději do čtrnácti (14 dnů) od předložení předmětných návrhů. 2.5 Čistopis Závěrečné zprávy, Geodetického zaměření, Dokumentace skutečného provedení a geometrického plánu ke každé části Díla se všemi zapracovanými změnami a připomínkami Objednatele (tedy nikoli provedenými pouze ve formě ručně vepsaných a opravených údajů) dokončí a předá Dodavatel Objednateli nejpozději do sedmi (7) dnů od předání připomínek Objednatele k návrhům Dodavateli, a to v počtu vyhotovení a ve formě uvedené v čl. 1.3 Smlouvy. 2.6 Dodavatel je povinen doručit Objednateli před zahájením prací na Stavbě vyplněný dotazník o druhu a množství používaných chemikálií, jehož vzor je uveden v příloze č. 1 Obchodních podmínek, a to na emailovou adresu zivotni.prostredi@prg.aero. strana 6 – celkem 15 3. MÍSTO PLNĚNÍ 3.1 Místem realizace Stavby je areál letiště Praha/Ruzyně. Dílo bude prováděno za provozu letiště Praha/Ruzyně v rámci prostoru SRA(„security restricted area“). Staveniště bude zřízeno po celou dobu zhotovování Stavby v prostoru SRA. Bližší specifikace místa Stavby je obsažena v Projektové dokumentaci. 3.2 Nedohodnou-li se Strany jinak nebo není-li v této Smlouvě výslovně uvedeno jinak, je Dodavatel povinen předat zástupci Objednatele jakýkoliv dokument dle této Smlouvy a/nebo Obchodních podmínek (např. čistopis Závěrečné zprávy, Geodetického zaměření, Dokumentace skutečného provedení, apod.) v sídle Objednatele. 4. CENA DÍLA 4.1 Objednatel se zavazuje uhradit Dodavateli cenu za Dílo v celkové výši 276 601 095,- Kč (slovy: dvěstěsedmdesátšestmiliónůšestsetjedentisícdevadesátpět korun českých) bez DPH, přičemž cena jednotlivých částí Díla činí: a) Rekonstrukce stání 1 148 675 580,-Kč (slovy: jednostočtyřicetosmmiliónůšestsetsedmdesátpěttisícpětsetosmdesát korun českých) bez DPH b) Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 64 376 543,-Kč (slovy: šedesátčtyřimiliónytřistasedmdesátšesttisícpětsetčtyřicettři koruny české) bez DPH c) Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 63 548 972,-Kč (slovy: šedesáttřimiliónypětsetčtyřicetosmtisícdevětsetsedmdesátdva koruny české) bez DPH (dále též „Cena Díla“). 4.2 Rozpočet Díla, zpracovaný položkovým oceněním všech prací, dodávek a služeb na podkladu Výkazu výměr a Projektové dokumentace tvoří Přílohu č. 4 Smlouvy. 4.3 Cena díla zahrnuje veškeré náklady související se zhotovením Díla. Cena Díla nezahrnuje daň z přidané hodnoty, tato daň bude připočtena ve výši dle právních předpisů platných ke dni zdanitelného plnění. 5. PLATEBNÍ PODMÍNKY ÚHRADY CENY DÍLA 5.1 Způsob úhrady Ceny Díla a fakturace. 5.1.1 Cena Díla bude Objednatelem uhrazena Dodavateli postupně na základě dílčích měsíčních faktur a konečné faktury, kterou je Dodavatel oprávněn vystavit Objednateli nejdříve první pracovní den následující po Řádném dokončení Díla. 5.1.2 Dodavatel se zavazuje rozdělit fakturovanou částku do samostatných měsíčních (více faktur v jednom měsíci) a konečných faktur podle požadavků Objednatele ve vazbě na zařazování investice do majetku Objednatele. Pro každou z těchto faktur připraví Dodavatel samostatný Zjišťovací protokol podle pokynů Objednatele. Ceny za školení (proškolení) dle této Smlouvy budou na faktuře uvedeny samostatně. 5.2 Den uskutečnění zdanitelného plnění je definován v čl. 5 Obchodních podmínek. 5.3 V Ceně Díla je zahrnuta též odměna za poskytnutí Licence Dodavatelem Objednateli ve smyslu čl. 14 Obchodních podmínek. 5.4 Pro vyloučení jakýchkoli pochybností Strany uvádí, že Cena Díla dále zahrnuje rovněž: 5.4.1 náklady Dodavatele na získání souhlasů příslušných orgánů (institucí) s užitím leteckých pozemních zařízení pro civilní letectví (např. zdroj 400Hz, VDGS) instalovaných v rámci zhotovování Díla. 5.4.2 Dodavatel se zavazuje souhlasy dle odst. 5.4.1 Smlouvy předat Objednateli nejpozději v den řádného dokončení a předání příslušné části Díla, ke které se vztahují, jinak nemůže dojít k jejímu řádnému dokončení. 5.5 Splatnost. Doba splatnosti faktury je třicet (30) kalendářních dnů ode dne jejího doručení na kontaktní adresu Objednatele určenou pro zasílání faktur uvedenou v této Smlouvě. 5.6 Doručování Faktur. Faktury budou doručovány na adresy uvedené v Příloze č. 5 této Smlouvy. strana 7 – celkem 15 6. ZAJIŠTĚNÍ 6.1 Zajištění realizace Díla. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy, zejména pak povinností k Řádnému dokončení Díla, ve formě Bankovní záruky, a to ve výši 10.000.000 Kč (slovy: deset milionů korun českých) nebo ve formě Kauce složené na účet Objednatele, a to ve výši 10.000.000 Kč (slovy: deset milionů korun českých). 6.2 Zajištění realizace Díla a Zajištění záručních povinností. Dodavatel se zavazuje zajistit řádné plnění svých povinností z této Smlouvy, zejména pak povinností k Řádnému dokončení Díla a povinností plynoucích ze záruky na Dílo ve formě Zádržného, a to ve výši 10 % (slovy: deset procent) z každé částky fakturované Dodavatelem Objednateli. 6.3 V souladu s čl. 6.20 Obchodních podmínek může být na základě dohody Stran snížena výše Zajištění záručních povinností. 6.4 Pro části Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 a Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 bude Zádržné ve vztahu k uvedeným částem Díla Objednatelem Dodavateli vyplaceno postupně, a to 50 % (slovy: padesát procent) Zádržného ve vztahu k uvedeným částem Díla do 20 (dvaceti) pracovních dnů po Řádném dokončení částí Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 a Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6, 45 % (slovy: čtyřicet pět procent) Zádržného ve vztahu k uvedeným částem Díla do 20 (dvaceti) pracovních dnů po uplynutí 60 kalendářních měsíců od Řádného dokončení částí díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 a Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6 a 5 % (slovy: pět procent) Zádržného ve vztahu k uvedeným částem Díla do 20 (dvaceti) pracovních dnů po uplynutí všech záručních dob a odstranění všech záručních vad částí Díla s názvem: Rekonstrukce stání 1 a Výměna nástupních mostů na stání 4 a 6. 6.5 Pro část Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 A 11 bude Zádržné ve vztahu k uvedené části Díla Objednatelem Dodavateli vyplaceno postupně, a to 50 % (slovy: padesát procent) Zádržného ve vztahu k uvedené části Díla do 20 (dvaceti) pracovních dnů po Řádném dokončení části díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 a 11 a 50 % (slovy: padesát procent) Zádržného ve vztahu k uvedené části Díla do 20 (dvaceti) pracovních dnů po uplynutí všech záručních dob a odstranění všech záručních vad částí Díla s názvem: Sektor B nástupní mosty na stání 10 A 11 a odstranění všech záručních vad. 6.6 Bankovní záruka nebo Kauce bude Dodavateli vrácena výhradně na základě písemné výzvy Dodavatele, a to do 20 (dvaceti) pracovních dnů po doručení výzvy Objednateli a i) Řádném dokončení Díla nebo ii) za splnění podmínky, že finanční částka Zádržného zadržena Objednatelem dle odst. 6.1 Smlouvy již dosáhla minimálně částky ve výši 10.000.000 Kč. 6.7 Pro odstranění všech pochybností Strany uvádějí, že poskytnuté Zajištění realizace Díla a Zajištění záručních povinností není závdavkem ve smyslu § 1808 Občanského zákoníku. 6.8 Pro vyloučení všech pochybností Strany uvádějí, že Dodavatel je povinen poskytnout Zajištění realizace Díla dle čl. 6.1 této Smlouvy i Zajištění realizace Díla a Záručních povinností dle čl. 6.2 této Smlouvy. 7. ODPOVĚDNOST ZA VADY DÍLA A ZÁRUKA ZA JAKOST 7.1 Dodavatel se zavazuje, že Dílo bude po níže sjednanou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel a dále, že si zachová obvyklé vlastnosti, zejména pak vlastnosti uvedené v Projektové dokumentaci a umožní bezporuchový nepřetržitý provoz pro plynulé odbavení cestujících. 7.2 Záruční doba na Dílo se sjednává (i) na stavební část v délce 60 (šedesát) měsíců., (ii) na technologie v délce stanovené výrobcem příslušné technologie, nejméně však v délce 36 (třicet šest) měsíců, (iii) na LED osvětlení 78 (sedmdesát osm) měsíců, (iv) na část Díla s označením: PS NM v délce 60 (šedesát) měsíců. 7.3 Záruční doba na opravy záručních vad Díla dle Obchodních podmínek se sjednává v délce (i) na stavební část v délce 60 (šedesát) měsíců, (ii) na technologie v délce stanovené výrobcem příslušné technologie, nejméně však 36 (třicet šest) měsíců, (iii) na LED osvětlení 78 (sedmdesát osm) měsíců, (iv) na část Díla s označením: PS NM v délce 60 (šedesát) měsíců. 7.4 Strany se dohodly, že při odstraňování vad Díla, které se vyskytnou v záruční době, bude postupováno dále uvedeným způsobem: (a) zástupce Objednatele vytkne zjištěnou vadu zástupci Dodavatele, a to prostřednictvím e-mailu: pis@strabag.com nebo faxem: +420 222 868 100; Současně s vytčením vady Objednatel Dodavateli sdělí, zda se v daném případě jedná o vadu bránící provozu Díla či nikoliv; (b) Dodavatel se zavazuje s odstraňováním vad bránících provozu Díla započít nejpozději do šesti (6) hodin od okamžiku doručení vytčení vady Objednatelem dle písm. a) shora; Dodavatel se zavazuje takto vytčenou vadu odstranit do 24 hodin od doručení vytčení vady Objednatelem dle písm. a) shora, (c) Dodavatel se zavazuje s odstraňováním vad nebránících provozu Díla započít nejpozději do 48 hodin od okamžiku doručení vytčení vady Objednatelem dle písm. a) shora; Dodavatel se zavazuje takto vytčenou vadu odstranit do 96 hodin od doručení vytčení vady Objednatelem dle písm. a) shora. strana 8 – celkem 15 7.5 Strany se dohodly, že za vadu bránící provozu Díla bude považována taková vada, která neumožňuje 100 % využívání následujících zařízení v Díle: (a) nástupní mosty na stání č.1, č.4, č. 6, č. 10 a/nebo č.11, (b) klimatizace kabin letadel, (c) zdroje 400 Hz, (d) systém navádění letadel. 7.6 Dodavatel se v rámci záruky za jakost Díla zavazuje, že v průběhu trvání nejdelší z poskytnutých záručních dob poskytne Objednateli k jeho výzvě revizní prohlídku Díla (či jeho části) a to v rozsahu specifikovaném v příloze č. 7 této Smlouvy, a to min. jednou za každých 12 měsíců po sobě jdoucích. Cena za jednu revizní prohlídku je uvedena v Příloze č. 4 Smlouvy. 7.6.1 Pokyn k provedení revizní prohlídky příslušné části Díla bude Objednatelem učiněn nejméně 30 kalendářních dnů před požadovaným dnem zahájení revizní prohlídky. Dodavatel se zavazuje revizní prohlídku zahájit v termínu určeném v pokynu k provedení revizní prohlídky Objednatele. Dodavatel se zavazuje ukončit revizní prohlídku nejpozději do 10 kalendářních dnů od požadovaného termínu zahájení revizní prohlídky. 7.6.2 Dodavatel se zavazuje nejpozději do 5 kalendářních dní ode dne skončení revizní prohlídky Objednateli předat protokol o revizní prohlídce, jehož obsahem bude minimálně: a) specifikace částí Díla, na nichž byla revizní prohlídka provedena, b) specifikace zjištěných nedostatků, 7.7 Pro vyloučení veškerých pochybností Strany konstatují, že cena za realizaci revizních prohlídek dle odst. 7.6 Smlouvy je již zahrnuta ve sjednané Ceně Díla. 7.8 Dodavatel výslovně souhlasí s tím, že Objednatel je oprávněn revizní prohlídky specifikované v čl. 7.6 nepožadovat po Dodavateli a provádět je svými zaměstnanci vyškolenými Dodavatelem dle čl. 1.3.14 této Smlouvy. Dodavatel dále výslovně prohlašuje, že takové provádění revizních prohlídek nebude mít vliv na práva Objednatele ze záruky za jakost a z vadného plnění uvedených v čl. 7 této Smlouvy a v příslušných ustanoveních Občanského zákoníku. 8. POJIŠTĚNÍ DODAVATELE 8.1 Minimální pojistná částka pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám včetně pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou stavební a montážní činností a odpovědnosti za vadu Díla/výrobku dle Obchodních podmínek je 100.000.000 Kč (slovy: jedno sto milionů korun českých). 8.2 Minimální pojistná částka pojištění stavebně montážních rizik v rozsahu „all risk“ krytí (zejména z důvodu živelné pohromy nebo zásahu třetí osoby při provádění Díla včetně vandalismu a odcizení a další) dle příslušného ustanovení Obchodních podmínek je 100 % Ceny Díla. 9. TRVÁNÍ SMLOUVY A ZPŮSOBY UKONČENÍ SMLOUVY 9.1 Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího podpisu poslední Stranou. Stanoví-li však zvláštní právní předpis, že tato Smlouva může nabýt účinnosti nejdříve k určitému dni, který je dnem pozdějším než den podpisu této Smlouvy poslední Stranou, nabývá tato Smlouva účinnosti až dnem, ke kterému může tato Smlouva nabýt dle takového právního předpisu účinnosti nejdříve. 9.2 Způsoby zániku závazků ze Smlouvy. Závazky z této Smlouvy zanikají pouze a jen (a to s výjimkou čl. 1.4.2 Smlouvy): 9.2.1 splněním, nebo 9.2.2 písemnou dohodou Stran, nebo 9.2.3 doručením oznámení odstupující Strany o odstoupení od Smlouvy, učiněného za podmínek stanovených v této Smlouvě a/nebo v Obchodních podmínkách, druhé Straně. 10. KOMUNIKACE STRAN A OPRÁVNĚNÉ OSOBY 10.1 Není-li ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách uvedeno jinak, musí být jakékoliv oznámení nebo dokument, který má být podle této Smlouvy učiněn písemně, doručen osobně nebo zaslán doporučenou poštovní zásilkou na kontaktní údaje druhé Strany uvedené v Příloze č. 5 této Smlouvy. strana 9 – celkem 15 10.2 Osoba stavbyvedoucího, osoby oprávněné jednat ve věcech technických, osoby oprávněné k podpisu předávacího protokolu a osoby oprávněné k vydání pokynu k provedení Změn Díla jsou uvedeny v příloze č. 5 této Smlouvy. 10.3 Kterákoliv ze Stran je oprávněna změnit své kontaktní údaje a osoby uvedené v Příloze č. 5 Smlouvy, s výjimkou osoby stavbyvedoucího, zasláním písemného oznámení druhé Straně. Za písemné oznámení se pro účely tohoto ustanovení Smlouvy považuje i emailová zpráva zaslaná na kontaktní údaje druhé Strany uvedené v Příloze č. 5 této Smlouvy. Osoba stavbyvedoucího může být změněna pouze na základě předchozího písemného souhlasu Objednatele. 10.4 Objednatel určí koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na Staveništi ve smyslu zákona č. 309/2006 Sb. (zákon o zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci), v platném znění (dále jen „Koordinátor“). Údaje o osobě Koordinátora budou Dodavateli předány v dostatečném předstihu před zahájením realizace Díla. 11. SANKCE 11.1 Smluvní pokuty. 11.1.1 K zajištění povinností Dodavatele dle této Smlouvy ujednávají Strany níže uvedené smluvní pokuty, které se Dodavatel zavazuje uhradit Objednateli v případě nesplnění příslušné povinnosti dle této Smlouvy: (a) je-li Dodavatel v prodlení s dokončením a/nebo předáním Řádně dokončeného Díla (či jeho jakékoliv části) Objednateli (a to s výjimkou předání dokumentů dle čl. 2.4 a 2.5 Smlouvy, zpětného předání Staveniště Objednateli dle čl. 2.3 Smlouvy a odstranění vad Díla vytčených Objednatelem při převzetí Díla dle Obchodních podmínek), zavazuje se Dodavatel zaplatit Objednateli za období prvních 7 dnů trvání prodlení Dodavatele se splněním výše uvedené povinnosti smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním předmětné povinnosti a za období od 8. dne (včetně) trvání prodlení Dodavatele se splněním výše uvedené povinnosti až do řádného splnění předmětné povinnosti smluvní pokutu ve výši 150.000 Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním předmětné povinnosti]; (b) je-li Dodavatel v prodlení s předáním Staveniště dle čl. 2.3 Smlouvy Objednateli a/nebo předáním dokumentů dle čl. 2.4 Smlouvy a/nebo 2.5 Smlouvy Objednateli a/nebo s odstraněním vad Díla vytčených Objednatelem při převzetí Díla dle Obchodních podmínek a/nebo s dodržením některého ze sjednaných Milníků uvedených v Příloze č. 3 - Časovém plánu postupu provádění Díla (s výjimkou dokončení Díla), zavazuje se Dodavatel zaplatit Objednateli za období prvních 7 dnů trvání prodlení Dodavatele se splněním výše uvedené povinnosti smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním předmětné povinnosti a za období od 8. dne (včetně) trvání prodlení Dodavatele se splněním výše uvedené povinnosti až do řádného splnění předmětné povinnosti smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním předmětné povinnosti; (c) je-li Dodavatel v prodlení s odstraněním vad Díla ohlášených (vytčených) v záruční době ve stanovených termínech dle odst. 7.4 Smlouvy, zavazuje se Dodavatel zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 8.000,- Kč za každou započatou hodinu prodlení s řádným splněním předmětné povinnosti; (d) smluvní pokutu ve výši 20.000 Kč za každý jednotlivý zjištěný případ porušení povinnosti v případě, že Dodavatel porušuje svou povinnost vést Stavební deník a/nebo porušuje povinnost vést Stavební deník v rozsahu a/nebo provedení stanoveném v čl. 7. Obchodních podmínek, a pokud stav porušení některé z povinností nebude odstraněn ani do 3 dnů ode dne zjištění porušení povinnosti, smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý započatý den prodlení s odstraněním stavu porušení takové povinnosti ve výše uvedené lhůtě. Objednatel je oprávněn vytknout Dodavateli porušení výše uvedené povinnosti též zápisem do Stavebního deníku. (e) smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč za každý započatý den prodlení s řádným splněním povinnosti v případě, že je Dodavatel v prodlení s odstraněním vad Díla ohlášených v záruční době ve stanovených termínech; (f) smluvní pokutu ve výši 50.000 Kč (slovy: padesát tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení povinnosti chránit Důvěrné informace a zpracovávat Osobní údaje dle čl. 17 Obchodních podmínek s tím, že Dodavatel se zavazuje takovou smluvní pokutu uhradit i opakovaně; (g) smluvní pokutu ve výši 20.000 Kč (slovy: dvacet tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení některé z povinností uvedených v článku 8.10 a/nebo článku 8.11 Obchodních podmínek s tím, že Dodavatel se zavazuje takovou smluvní pokutu uhradit i opakovaně, pokud stav porušení některé z povinností trvá déle než 3 pracovní dny. strana 10 – celkem 15 (h) smluvní pokutu ve výši 100.000 Kč (slovy: dvě stě tisíc korun českých) za porušení povinnosti uvedené v článku 1.5.8 Smlouvy. 11.1.2 Poruší-li Dodavatel svou povinnost obsaženou ve Smlouvě nebo Obchodních podmínkách, která není 11.1.3 zajištěna smluvní pokutou dle tohoto článku Smlouvy a toto porušení by mohlo ohrozit nebo vážně negativně ovlivnit Řádné dokončení Díla, jeho provoz, provoz letiště Praha/Ruzyně nebo činnost Objednatele obecně, zaplatí Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000 Kč (slovy: jedno sto tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ porušení takto kvalifikované povinnosti. V případě, že jednou okolností dojde k porušení více článků této Smlouvy anebo Obchodních podmínek a/nebo by bylo možné výkladem dospět k závěru, že porušení jedné z povinností stanovených Smlouvou a/nebo Obchodními podmínkami, by mělo dojít ke vzniku povinnosti Dodavatele uhradit na výzvu Objednatele smluvní pokutu dle dvou nebo více ustanovení Smlouvy, je Dodavatel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu pouze podle toho ustanovení, které zakládá povinnost uhradit smluvní pokutu vyšší. 12. ODCHYLNÁ USTANOVENÍ A OSTATNÍ UJEDNÁNÍ 12.1 Strany se dohodly na následujících odchylkách od Obchodních podmínek: 12.1.1 Nepoužije se. 12.2 Objednatel Dodavatele upozorňuje a Dodavatel bere na vědomí, že Objednatel je osobou uvedenou v § 2 odst. 1 písm. n) zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Tato Smlouva bude uveřejněna v registru smluv. 12.3 Strany prohlašují, že jednotkové ceny uvedené v příloze č. 4 - Rozpočet díla tvoří obchodní tajemství ve smyslu § 504 Občanského zákoníku, a zavazují se zajišťovat jeho utajení a odpovídajícím způsobem jej chránit. Pro vyloučení pochybností Strany prohlašují, že jiné skutečnosti uvedené v této Smlouvě a jejích přílohách než skutečnosti uvedené v první větě tohoto ustanovení Smlouvy nepovažují za obchodní tajemství. 12.4 Strany se výslovně dohodly, že přejde-li tato Smlouva nebo práva a povinnosti z této Smlouvy na jiný subjekt, jakožto na právního nástupce Objednatele v souladu se zákonem č. 125/2008 Sb., o přeměnách obchodních společností a družstev, přejdou ke dni účinnosti takového přechodu na právního nástupce Objednatele bez dalšího rovněž veškeré licence. Dodavatel tímto dává k takovému přechodu svůj souhlas. 13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 13.1 Práva a povinnosti Stran, které nejsou výslovně upraveny Smlouvou nebo Obchodními podmínkami, se řídí ustanoveními Občanského zákoníku a dalšími aplikovatelnými právními předpisy České republiky. Smlouva, Obchodní podmínky, vztah mezi Objednatelem a Dodavatelem a práva a povinnosti Stran z něj vyplývající se řídí a budou vykládány v souladu s právem České republiky. 13.2 Strany se dohodly, že ustanovení § 1766 (změna okolností), § 1793 (neúměrné zkrácení), § 1796 (lichva), § 1799 a § 1800 (smlouvy uzavírané adhezním způsobem), § 1808 a 1809 (závdavek), § 1987 odst. 2 (započtení neurčitých a nejistých pohledávek), § 2000 (zrušení závazku), § 2050 (smluvní pokuta a náhrada škody), § 2609 (svépomocný prodej), § 2620 odst. 2 (zvýšení ceny za dílo soudem), § 2627 (skryté překážky), § 2628 (převzetí stavby) a § 2629 (vady stavby) Občanského zákoníku se na tuto Smlouvu a na vztahy z této Smlouvy vyplývající nepoužijí. Strany se proto výslovně dohodly na následujících ustanoveních Smlouvy upravujících jejich práva a povinnosti odchylně od Občanského zákoníku: 13.2.1 Dodavatel na sebe bere ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku, resp. § 2620 odst. 2 Občanského zákoníku nebezpečí změny okolností. Dodavateli tak nevznikne právo domáhat se obnovení jednání o Smlouvě v případě podstatné změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 1 Občanského zákoníku ani právo požadovat zvýšení Ceny Díla soudem v případě zcela mimořádných nepředvídatelných okolností dle ustanovení § 2620 odst. 2 Občanského zákoníku. 13.2.2 Dodavatel není oprávněn podat v souladu s ustanovením § 1766 Občanského zákoníku návrh soudu na změnu závazku ze Smlouvy. 13.2.3 Tato Smlouva je uzavírána mezi podnikateli v rámci jejich podnikání, z tohoto důvodu se na tuto Smlouvu v souladu s ustanovením § 1797 Občanského zákoníku neuplatní ustanovení § 1793 až 1795 Občanského zákoníku o neúměrném zkrácení ani ustanovení § 1796 Občanského zákoníku o lichvě. 13.2.4 S ohledem na uzavření Smlouvy mezi podnikateli v rámci jejich podnikání se Strany dále v souladu s ustanovením § 1801 Občanského zákoníku dohodly, že pro účely této Smlouvy se nepoužijí ustanovení § 1799 a § 1800 Občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných adhezním způsobem. strana 11 – celkem 15 13.2.5 Strany vylučují ve vztahu k pohledávkám vzniklým z této Smlouvy užití ustanovení § 1987 odst. 2 Občanského zákoníku a souhlasí s tím, že Objednatel je oprávněn započíst i nejistou a/nebo neurčitou pohledávku. 13.2.6 Dodavatel se podle § 2000 odst. 2 Občanského zákoníku vzdává práva domáhat se zrušení závazku z této Smlouvy. 13.2.7 Strany se dohodly, že zaplacením smluvní pokuty Dodavatelem není dotčen nárok Objednatele požadovat náhradu škody v plné výši. Způsobí-li Dodavatel Objednateli jakoukoli nemajetkovou újmu, je povinen ji odčinit. 13.2.8 Dodavatel není oprávněn prodat Dílo dle ustanovení § 2609 Občanského zákoníku v případě, kdy ho Objednatel nepřevezme bez zbytečného odkladu poté, co bylo Dílo dokončeno. 13.2.9 Dodavatel není oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě, kdy zjistí skryté překážky týkající se místa, kde má být Dílo provedeno, dle ustanovení § 2627 Občanského zákoníku. V případě zjištění skrytých překážek budou Strany postupovat dle příslušných ustanovení Obchodních podmínek, upravujících nepředvídatelné fyzické podmínky. 13.2.10 Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí Díla dle svého uvážení v souladu s čl. 9.4 Obchodních podmínek, pokud má Dílo jakékoliv vady, ustanovení § 2628 Občanského zákoníku se pro převzetí Díla dle této Smlouvy nepoužije. 13.2.11 Dodavatel se zavazuje přiznat Objednateli práva vyplývající ze skrytých vad dle ustanovení § 2629 Občanského zákoníku oznámených Objednatelem ve lhůtě 10 let od převzetí Díla. 13.3 Pro vyloučení všech pochybností se uvádí, že Strany považují tuto Smlouvu za odvážnou smlouvu dle ustanovení § 13.4 2756 Občanského zákoníku a tudíž se na závazky z ní vzniklé nepoužijí ustanovení §1764 až 1766 Občanského 13.5 zákoníku o změně okolností a ustanovení § 1793 až 1795 Občanského zákoníku o neúměrném zkrácení. 13.6 Pro vyloučení všech pochybností se uvádí, že závazek dle této Smlouvy není fixním závazkem podle § 1980 13.7 Občanského zákoníku. 13.8 Tato Smlouva obsahuje úplné ujednání o předmětu Smlouvy a všech náležitostech, které Strany měly a chtěly ve Smlouvě ujednat, a které považují za důležité pro závaznost této Smlouvy. Žádný projev vůle Stran učiněný při 13.9 jednání o této Smlouvě ani projev vůle učiněný po uzavření této Smlouvy nesmí být vykládán v rozporu s výslovnými 13.10 ustanoveními této Smlouvy a nezakládá žádný závazek žádné ze Stran. Tato Smlouva nahrazuje veškeré ostatní 13.11 písemné či ústní dohody učiněné ve věci předmětu této Smlouvy. Strany sjednávají, že si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení této Smlouvy byla jakákoli práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi Stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu této Smlouvy, ledaže je ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného si Strany potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe. Strany si sdělily všechny skutkové a právní okolnosti, o nichž k datu podpisu této Smlouvy věděly nebo vědět musely, a které jsou relevantní ve vztahu k uzavření této Smlouvy. Kromě ujištění, která si Strany poskytly v této Smlouvě, nebude mít žádná ze Stran žádná další práva a povinnosti v souvislosti s jakýmikoli skutečnostmi, které vyjdou najevo a o kterých neposkytla druhá Strana informace při jednání o této Smlouvě. Výjimkou budou případy, kdy daná Strana úmyslně uvedla druhou Stranu ve skutkový omyl ohledně předmětu této Smlouvy. Strany se zavazují řešit veškeré spory, které mezi nimi mohou vzniknout v souvislosti s prováděním nebo výkladem této Smlouvy, smírným jednáním a vzájemnou dohodou. Pokud se nepodaří vyřešit předmětný spor do třiceti (30) dnů ode dne jeho vzniku, bude takový spor předložen jednou ze Stran věcně a místně příslušnému soudu. Strany si tímto sjednávají místní příslušnost obecného soudu Objednatele dle § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů. Objednatel může namítnout neplatnost Smlouvy a/nebo jejího dodatku z důvodu nedodržení formy kdykoliv, a to i když již bylo započato s plněním. Ustanovení §1932 a §1933 Občanského zákoníku se na tuto Smlouvu nepoužijí. Existuje-li více splatných závazků vzniklých z této Smlouvy, je výhradním právem Objednatele určit, na jaký závazek bude nejdříve plněno. Strany se tímto výslovně dohodly, že v případě, že dojde k ukončení této Smlouvy z některého z důvodů uvedených v čl. 15.1 Obchodních podmínek, pak ohledně nesplněného zbytku plnění, je Objednatel oprávněn nechat Dílo dokončit na náklady Dodavatele třetí osobou (dále jen „Náhradní dodavatel“). Dodavatel je v takovém případě povinen uhradit Objednateli rozdíl mezi Cenou Díla dle této Smlouvy za Dodavatelem neprovedenou část Díla a cenou Díla provedeného Náhradním dodavatelem a dále náklady Objednatele spojené s výměnou Dodavatele za Náhradního dodavatele. Strany se výslovně dohodly, že Objednatel má v takovém případě právo zadržet vyplacení veškerých plateb určených pro Dodavatele dle této Smlouvy, zejména vrácení Zádržného a/nebo Bankovní záruky a/nebo Kauce, a to až do okamžiku Řádného dokončení Díla a fakturace jeho ceny Náhradním dodavatelem. strana 12 – celkem 15 13.12 Jestliže kterákoli ze Stran přehlédne nebo promine jakékoliv neplnění, porušení, prodlení nebo nedodržení nějaké 13.13 povinnosti vyplývající z této Smlouvy, pak takové jednání nezakládá vzdání se takové povinnosti s ohledem na její trvající nebo následné neplnění, porušení nebo nedodržení a žádné takové vzdání se práva nebude považováno za 13.14 účinné, pokud nebude pro každý jednotlivý případ vyjádřeno písemně. 13.15 Salvátorská klauzule. Pokud se jakékoli ustanovení Smlouvy stane nebo bude určeno jako neplatné, neúčinné nebo nevynutitelné, pak taková neplatnost, neúčinnost nebo nevynutitelnost neovlivní (v nejvyšší možné míře dovolené právními předpisy) platnost, účinnost nebo vynutitelnost zbylých ustanovení Smlouvy. Pro takový případ se Strany zavazují, že bez zbytečného odkladu nahradí neplatné, neúčinné nebo nevynutitelné ustanovení ustanovením platným, účinným a vynutitelným, aby se dosáhlo v maximální možné míře dovolené právními předpisy stejného účinku a výsledku, jaký byl sledován nahrazovaným ustanovením, popřípadě uzavřou novou smlouvu. Počet vyhotovení. Tato Smlouva je vyhotovena ve čtyřech (4) stejnopisech v českém jazyce, z nichž Objednatel obdrží po třech (3) a Dodavatel po jednom (1) vyhotoveních. Přílohy. Nedílnou součástí této Smlouvy je 13.15.1 Příloha č. 1 – Obchodní podmínky 13.15.2 Příloha č. 2 – Technické podmínky 13.15.3 Příloha č. 3 – Časový plán postupu provádění Díla (bude připojena příloha F zadávací dokumentace Zadávacího řízení) a Harmonogram prací 13.15.4 Příloha č. 4 – Rozpočet Díla 13.15.5 Příloha č. 5 – Kontaktní údaje 13.15.6 Příloha č. 6 - Sada dílů prvního vybavení 13.15.7 Příloha č. 7 – Revizní prohlídka STRANY TÍMTO PROHLAŠUJÍ, ŽE SI TUTO SMLOUVU PŘEČETLY A ŽE SOUHLASÍ S JEJÍM OBSAHEM, NA DŮKAZ ČEHOŽ JI STVRZUJÍ SVÝMI PODPISY: Datum: 18.10.2017 Datum: 13.10.2017 Za Objednatele: Za Dodavatele: Podpis: __________________________ Podpis: __________________________ Jméno: Ing. Václav Řehoř, Ph.D., MBA Jméno: Ing. Aleš Fišer Funkce: předseda představenstva Funkce: prokurista Český Aeroholding, a.s. STRABAG a.s. Podpis: __________________________ __________________________ Jméno: JUDr. Petr Pavelec, LL.M. Ing. Radim Aulický Funkce: prokurista člen představenstva STRABAG a.s. Český Aeroholding, a.s. strana 13 – celkem 15 Příloha č. 5 – Kontaktní údaje Adresa pro doručování. (a) Adresa Objednatele pro doručování: Český Aeroholding, a.s. Jana Kašpara 1069/1 160 08 Praha 6 k rukám: e-mail: (b) Adresa Objednatele pro doručování faktur: Letiště Praha, a. s. Evidence faktur Jana Kašpara 1069/1 160 08 Praha 6 nebo elektronicky e-mailem v *.pdf formátu na adresu: invoices@prg.aero (c) Adresa Dodavatele pro doručování: STRABAG a.s. Pozemní a inženýrské stavby Kladská 916/65, CZ 500 03 Hradec Králové – Slezské předměstí e-mail: pis@strabag.com tel: +420 222 868 111 Osoby oprávněné jednat v organizačně technických věcech. (a) Za Objednatele: (b) Za Dodavatele: Osoby oprávněné k podpisu Předávacího protokolu, příp. dalších předávacích protokolů/zápisu. (a) Za Objednatele: (b) Za Dodavatele: Osoby oprávněné za Objednatele k vydání pokynů k provedení Změn Díla: Stavbyvedoucí: