Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Zajištění evaluačních a analytických služeb pro potřeby řízení Dohody o partnerství v programovém období 2014-2020: Evaluace vnímaného fungování a efektivnosti vybraných nástrojů JMP z hlediska zvyšování transparentnosti v ESIF OPTP 2014-2020 Projekt: Evaluace a analytické podklady na podporu řízení DoP Reg. č. projektu: CZ.08.1.125/0.0/0.0/15^001/0000022 Č.j.: 18022/2015-56/53 Číslo v CES: 5621 Číslo úkolu: pro SR 5166/17/56 pro EU 5166/18/56 SMLOUVA NA ZAJIŠTĚNÍ EVALUAČNÍCH A ANALYTICKÝCH SLUŽEB PRO POTŘEBY ŘÍZENÍ DoP Smluvní strany: Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj se sídlem: Staroměstské nám. 6, 110 15 Praha 1 zastoupená: Ing. Bc. Radmila Outlá, MBA, ředitelka Odboru projektového řízení IČO: 66002222 bankovní spojení: č. účtu: 629001/0710 (dále jen „Objednatel") a Deloitte Advisory s.r.o. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 113225 se sídlem: Karolinská 654/2, 186 00 Praha 8 zastoupena: Ing. Pavel Šiška, na základě plné moci IČO: 27582167 DIČ: CZ27582167 bankovní spojení: číslo účtu: ID datové schránky: ycyfxb kontaktní osoba: telefon: e-mail: (dále jen „Poskytovatel “) Objednatel a Poskytovatel (dále také „Smluvní strany11) uzavřeli níže uvedeného dne tuto Smlouvu na zajištění evaluačních a analytických služeb pro potřeby řízení DoP (dále jen „Smlouva"), a to na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky zadávané v rámci Dynamického nákupního systému na Zajištění evaluačních a analytických služeb pro potřeby řízení DoP, OPTP a IROP v rezortu Ministerstva pro místní rozvoj (uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek pod evidenčním číslem VZ: Z2016-004746) dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ"), s názvem „Evaluace vnímaného fungování a efektivnosti vybraných nástrojů JMP z hlediska zvyšování transparentnosti v ESIF“ (dále jen „Veřejná zakázka") v souladu s ustanovením § 1746 odst. 2, dále § 2358 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník4). Tato Smlouva se uzavírá na základě Nabídky Poskytovatele, jež byla vybrána jako nejvhodnější a byla učiněna na základě písemné výzvy Objednatele k podání nabídek v rámci Dynamického nákupního systému (dále jen „Výzva44). Smluvní strany, vědomy sl svých závazků v této Smlouvě obsažených a s úmyslem být touto Smlouvou vázány, dohodly se na následujícím znění Smlouvy: 1. PROHLÁŠENÍ SMLUVNÍCH STRAN 1.1 Objednatel prohlašuje, že: a. je ústředním orgánem státní správy, jehož působnost a zásady činnosti jsou stanoveny zákonem č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a b. splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a je oprávněn tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené. 1.2 Poskytovatel prohlašuje, že: a. splňuje veškeré podmínky a požadavky v této Smlouvě stanovené a jsou oprávněni tuto Smlouvu uzavřít a řádně plnit závazky v ní obsažené a b. ke dni podpisu této Smlouvy není v úpadku ani v likvidaci, a že návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči Poskytovateli nebyl zamítnut pro nedostatek jeho majetku, a zavazuje se udržovat toto prohlášení v pravdivosti a Objednatele bezodkladně informovat o všech skutečnostech, které mohou mít dopad na pravdivost, úplnost nebo přesnost předmětného prohlášení a o změnách v jeho kvalifikaci, kterou prokázal v rámci své nabídky na plnění Veřejné zakázky. 2. ÚČEL SMLOUVY 2.1 Tato Smlouva se uzavírá za účelem provedení předmětu plnění Veřejné zakázky. 2.2 Účelem Smlouvy je zjištění celkových dopadů a efektů Dohody o Partnerství v programovém období 2014-2020 (DoP) pro potřeby komunikace a publicity výsledků programu. Evaluace je prováděna v souladu s povinnostmi stanovenými v rámci čl. 47 a 49 Nařízení Rady (ES) č. (ES) č. 1303/2013 (dále jen obecné nařízení) a v souladu se schváleným Evaluačním plánem Dohody o Partnerství1 v programovém období 2014-2020 (EP DoP). 3. PŘEDMĚT A ZPŮSOB PLNĚNÍ SMLOUVY 3.1 Poskytovatel se touto Smlouvu zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro Objednatele evaluační a analytické služby (dále „Služby"), vedoucí k naplňování evaluačních povinností v souladu s Evaluačním plánem Dohody o Partnerství v programovém období 2014-2020 (EP DoP) a jeho aktualizacemi. Dostupné na http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondv-EU/Narodni-orqan-pro-koordinaci/Evaluace/Evaluacni-plan 2 3.2 Objednatel se za řádně a včas poskytnuté plnění Služeb zavazuje uhradit Poskytovateli cenu stanovenou v souladu s článkem 4. této Smlouvy. 3.3 Smluvní strany berou na vědomí následující pravidla pro vztah této Smlouvy, ZD a Výzvy: a. V případě jakékoli nejistoty ohledně výkladu ustanovení ve Smlouvě budou tato ustanovení vykládána tak, aby v co nejširší míře zohledňovala účel Veřejné zakázky vyjádřený v ZD a Výzvě, která je Přílohou č. 1 této Smlouvy. b. V případě chybějících ustanovení této Smlouvy budou použita dostatečně konkrétní ustanovení ZD a Výzvy. 3.4 Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby řádně a ve stanoveném rozsahu a v termínech, v souladu s detailními požadavky specifikovanými v harmonogramu, jež je obsažen v bodě 6 Přílohy č. 1 Smlouvy a je v této podobě závazný: 0-4. týden od nabytí účinnosti smlouvy Studium podkladových materiálů a dokumentace, věcné pochopení problematiky vč. explorativních individuálních rozhovorů; příprava hlavního sběru dat 5.-12. týden Sběr dat - dotazníkové šetření v zemích V4 a individuální rozhovory 13.-16. týden Analýza a zpracování výsledků 17.-19. týden Prezentace předběžných výsledků; Závěrečná evaluační zpráva 20.-24. týden Akceptace závěrečné evaluační zprávy Doba pro plnění veřejné zakázky je stanovena na 24 týdnů od nabytí účinnosti této Smlouvy. 3.5 Podrobná specifikace předmětu plnění je uvedena v Příloze č. 1 Smlouvy. 3.6 Poskytovatel se zavazuje zajistit povinnou publicitu v souladu s pravidly OPTP 2014- 2020 dle Pravidel pro žadatele a příjemce OPTP 2014-2020 a Logo manuálem OPTP 2014-2020 v aktuálním znění na webových stránkách http://www.strukturalni- fondv.cz/cs/Microsites/op-technicka-pomoc/OPTP-2014-2020/Dokumenty pro OPTP 2014-2020. 4 4. CENA SLUŽEB 4.1 Cena za řádně a včas poskytnuté Služby byla smluvními stranami sjednána na základě učinění Nabídky Poskytovatele, která byla Poskytovatelem předložena v rámci Dynamického nákupního systému, zahrnuje veškeré náklady Poskytovatele spojené s poskytováním Služeb a je cenou konečnou a nepřekročitelnou. 4.2 Cena za poskytnutí Služeb činí celkem 961 950,- Kč (slovy: devětsetšedesátjednatisícděvětsetpadesát korun českých) včetně DPH, tj. cena bez DPH činí 795 000,- Kč (slovy: sedmsetdevadesátpěttisíc korun českých) a DPH činí 166 950,- Kč (slovy: slovy stošedesátšesttisícdevětsetpadesát korun českých), sazba DPH je ve výši 21%. 4.3 Objednatel akceptuje změnu Ceny Služby pouze v případě, že dojde ke změně daňových předpisů týkajících se DPH, a to nejvýše o částku odpovídající této změně. 3 5. AKCEPTACE A PLATEBNÍ PODMÍNKY 5.1 Poskytovatel se zavazuje průběžně konzultovat postup plnění Služeb a vyhotovené podklady s Objednatelem. Objednatel se zavazuje při průběžných konzultacích Poskytovateli poskytovat potřebnou součinnost a dle svých možností se vyjadřovat k průběžným výstupům Poskytovatele. 5.2 Smluvní strany se dohodly, že výstupy, které Poskytovatel vyhotoví při poskytování Služeb (veškeré dokumenty, podklady, prezentace, dataset apod.), má povinnost průběžně (dle harmonogramu dohodnutého Smluvními stranami viz čl. 6 Výzvy) předávat Objednateli elektronickou formou e-mailem, dále pro potřeby fakturace elektronicky/na CD (editovatelný formát) a dle dohody Smluvních stran také v listinné podobě (1x originál, 1x kopie), viz detaily k fakturaci dle tohoto článku Smlouvy. Podklady, obsahující seznamy respondentů, budou dodavatelem vždy předány tak, aby nedošlo k jejich úniku, tj. pouze na CD (pokud nebude smluvními stranami dohodnuta jiná vhodnější forma). 5.3 Smluvní strany se dohodly na následujícím postupu při předání Služby: a. Poskytovatel zašle první verzi dokumentů/výstupů Objednateli k připomínkám vždy v dostatečném předstihu tak, aby předložení konečných verzí a jejich akceptace byla v souladu s harmonogramem jednotlivých výstupů dle bodu 6 Přílohy č. 1 Smlouvy. b. Pokud nebude mít Objednatel žádné výhrady, oznámí tuto skutečnost Poskytovateli. V takovém případě je Poskytovatel oprávněn předložit dokumenty k akceptaci a vystavit akceptační protokol, který bude podepsán Smluvními stranami. c. Bude-li mít Objednatel výhrady k výstupům, zašle je do deseti (10) pracovních dnů Poskytovateli k úpravě/doplnění. Poskytovatel se zavazuje nejpozději do pěti (5) pracovních dnů od jejich doručení, nebude-li s Objednatelem dohodnuto jinak, odstranit všechny nedostatky a provést veškeré potřebné úpravy dle výhrad a připomínek Objednatele a předat elektronicky jako další verzi dokumentů/výstupů Objednateli. d. Pokud bude mít Objednatel připomínky k další verzi výstupů, budou obě strany postupovat stejným způsobem uvedeným v předchozím odstavci. Nevznese-li Objednatel k dokumentu již žádné výhrady ani připomínky, považují Smluvní strany dokumenty za řádně zpracované a je možné vystavit a podepsat akceptační protokol. Pokud nebude výstup akceptován ani na potřetí kvůli zásadním nedostatkům výstupu, mohou být uplatněny sankce dle čl. 14. 5.4 Služba se považuje za řádně poskytnutou dnem podpisu akceptačního protokolu Smluvními stranami. 5.5 Při poskytnutí Služby předá Poskytovatel Objednateli veškeré podklady, které se ke Službě vztahují. Dokumenty budou v českém jazyce, pokud nebude Smluvními stranami dohodnuto jinak; přičemž Poskytovatel je povinen zajistit, aby výstupy odpovídaly Výzvě k podání Nabídek, jež tvoří přílohu této smlouvy, tj. např. požadavek na manažerské shrnutí v českém i anglickém jazyce. 5.6 Objednatel nebude hradit Poskytovateli zálohy. 4 5.7 Smluvní strany se dohodly, že za řádně a včas poskytnuté a předané Služby v souladu s Výzvou a následně učiněnou Nabídkou vzniká Poskytovateli, po akceptaci plnění ze strany Objednatele (popř. akceptaci částečného plnění za určitou fázi dle harmonogramu) dle čl. 6 Výzvy, právo na zaplacení Ceny Služby a Poskytovatel je oprávněn vystavit daňový doklad - fakturu. 5.8 Poskytovatel ke každému daňovému dokladu - faktuře jako přílohu zajistí doložení poskytnutých Služeb, které jsou Objednateli fakturovány, a podepsaný akceptační protokol. Součástí každé faktury tedy budou výstupy předem dohodnuté mezi Smluvními stranami (kompletní verze výstupů v el. podobě/na CD, dále 2x v listinné podobě; dále podklady obsahující seznamy respondentů pouze na CD). Veškeré výstupy budou označeny v souladu s pravidly publicity dle zdrojového projektu, který byl definován Objednatelem v Příloze č. 1 Smlouvy. 5.9 Za účelem zvýšení kvality výstupů Objednatel požaduje, aby v Závěrečné zprávě byla uvedena jména všech členů týmu, kteří se na realizaci projektu podíleli. Za kvalitu obsahu výstupů odpovídá vedoucí týmu Poskytovatele, jehož jméno bude ve zprávě uvedeno. Tato odpovědnost bude stvrzena jeho podpisem v odsouhlasených verzích Závěrečné zprávy. 5.10 Veškeré daňové doklady musí splňovat všechny náležitosti daňového dokladu požadované zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a ostatními obecně závaznými právními předpisy, přičemž vždy musí obsahovat následující údaje: název operačního programu a název a registrační číslo projektu, včetně čísla etapy, z něhož je faktura hrazena, číslo Smlouvy Objednatele v CES, identifikace smluvních stran (adresy, IČO, DIČ, údaj o tom, že vystavovatel daňového dokladu je zapsán v obchodním rejstříku příslušného rejstříkového soudu, včetně spisové značky), označení Služby - tj. číslo Výzev k poskytnutí plnění, specifikace dílčí zakázky, číslo daňového dokladu, den vystavení a splatnost daňového dokladu 30 dní, označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit, fakturovanou částku členěnou dle požadavků zákona a konkrétní Výzvy k poskytnutí plnění, podpis Oprávněné osoby Poskytovatele. K jakýmkoli změnám v identifikačních údajích projektů, ze kterých budou Služby financovány, Objednatel odešle Poskytovateli včas (emailem) upozornění. Změna nevyžaduje uzavření písemných dodatků ke Smlouvě. 5.11 Nebude-li daňový doklad - faktura obsahovat stanovené náležitosti, nebo správně uvedené údaje dle této Smlouvy, je Objednatel oprávněn vrátit jej ve lhůtě splatnosti Poskytovateli s uvedením chybějících náležitostí nebo nesprávných údajů. V takovém případě se přeruší běh lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti počne běžet doručením opraveného daňového dokladu. V takovém případě není Objednatel v prodlení s úhradou daňového dokladu. 5.12 Daňové doklady se platí bankovním převodem na účet Poskytovatele uvedený v daňovém dokladu. Dnem úhrady se rozumí den, kdy je částka odepsána z bankovního účtu Objednatele. 5.13 Daňový doklad musí být Objednateli doručen nejpozději do 15. 12. příslušného kalendářního roku, aby mohl být proplacen v tomtéž kalendářním roce. V případě nedodání v uvedeném termínu bude daňový doklad proplacen až v roce následujícím. 5.14 Poskytovatel bere na vědomí, že Objednatel není v prvních dvou měsících daného roku v prodlení s úhradou fakturované částky, pokud nedošlo ke schválení státního 5 rozpočtu (včetně rozpočtů projektů, které se podílí na úhradě faktur) a Objednatel tak není schopen proplácet daňové doklady - faktury v souladu se stanovenou splatností. 6. OPRÁVNĚNÉ OSOBY 6.1 Smluvní strany jmenují oprávněnou osobu, popř. jednoho či více zástupců oprávněné osoby (dále jen Oprávněné osoby). Oprávněné osoby budou zastupovat Smluvní strany v obchodních a technických záležitostech souvisejících s plněním této Smlouvy. Oprávněné osoby budou zejména podepisovat akceptační protokol a poskytovat informace o průběhu poskytování Služeb. 6.2 Přijímat a akceptovat Služby a poskytovat informace o průběhu poskytování Služeb mohou za Objednatele rovněž kontaktní osoby (dále jen Kontaktní osoby). 6.3 Oprávněné osoby budou oprávněny činit rozhodnutí závazná pro Smluvní strany ve vztahu k plnění povinností vyplývajících z této Smlouvy. 6.4 Oprávněnou osobou za Objednatele v záležitostech obchodního a technického Kontaktní osoby za Objednatele v záležitostech věcného plnění Smlouvy, předání Oprávněnou osobou zodpovědnou za Poskytovatele v záležitostech obchodního a technického plnění Smlouvy je či osoba pověřená. Kontaktní osobou zodpovědnou za Poskytovatele v záležitostech věcného plnění Smlouvy, předání výstupů a vypracování zpráv či osoba pověřená. 6.5 Smluvní strany jsou oprávněny jednostranně změnit Oprávněné osoby a Kontaktní osoby, na tuto změnu jsou však povinny druhou Smluvní stranu písemně (elektronicky) upozornit. Tato změna je vůči druhé Smluvní straně účinná ode dne doručení oznámení o změně. Taková změna nevyžaduje uzavření písemného dodatku ke Smlouvě. 7. REALIZAČNÍ TÝM 7.1 Poskytovat Služby v souladu s čl. 3 této Smlouvy jsou oprávněné pouze osoby Poskytovatele, prostřednictvím kterých bylo prokázáno splnění kvalifikace a jsou v souladu s nabídkou Poskytovatele, pokud nebude s Objednatelem dohodnuto jinak. 7.2 Seznam členů Realizačního týmu je uveden v Příloze č. 3 této Smlouvy a odpovídá realizačnímu týmu předloženému v Nabídce Poskytovatele. Tento realizační tým, který byl rovněž předmětem hodnocení dle bodu 9 Přílohy č. 1 Smlouvy, je pro Poskytovatele závazný (členové realizačního týmu uvedení v seznamu se musí aktivně podílet na plnění předmětu Smlouvy), stejně jako požadavky na členy realizačního týmu uvedené v zadávací dokumentaci k Veřejné zakázce. 6 7.3 Změny Realizačního týmu jsou možné pouze po předchozím písemném schválení ze strany Objednatele. Realizační tým může být v průběhu realizace této Smlouvy upraven v případě, že pro nové členy týmu bude doložena požadovaná kvalifikace a jejich zkušenosti by v rámci posuzování hodnotícího kritéria „zkušenosti osob zapojených do realizace veřejné zakázky4* dle bodu 9 Přílohy č. 1 Smlouvy, byly ohodnoceny stejným nebo vyšším počtem bodů, jako zkušenosti nahrazované osoby. Změna člena bude schválena Objednatelem (elektronicky). Taková změna nevyžaduje uzavření písemného dodatku ke Smlouvě. Objednatel tento souhlas neudělí v případě, že by po takové změně realizační tým nesplňoval požadavky Objednatele na realizační tým, který byl předmětem hodnocení dle bodu 9 Přílohy č. 1 Smlouvy, včetně požadavků uvedených v zadávací dokumentaci k Veřejné zakázce. 7.4 Poskytovatel je povinen vést aktualizovaný seznam členů Realizačního týmu. 7.5 Za plnění svých poddodavatelů Poskytovatel odpovídá jako za své plnění, včetně odpovědnosti za důsledky vzniklé při porušení závazků plynoucích ze Smlouvy. 8. DORUČOVÁNÍ 8.1 Doručování mezi Smluvními stranami se uskutečňuje na adresy sídla uvedené v záhlaví této Smlouvy. Smluvní strana má povinnost oznámit do pěti (5) dnů druhé smluvní straně změnu svého sídla nebo jiné kontaktní adresy, popř. jiných údajů. Vůči druhé Smluvní straně je změna účinná, až když se o ní dozví. 8.2 Neoznámí-li smluvní strana řádně změnu sídla, považuje se zásilka doručená na původní adresu za doručenou marným pokusem o doručení. 8.3 Všechna oznámení mezi Smluvními stranami, včetně návrhů, informací, žádostí, která se vztahují k této Smlouvě, nebo která mají být učiněna na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s ní, musí být učiněna v písemné formě a doručena elektronicky emailem, nestanoví-li Smlouva jiné podmínky. 8.4 Oznámení se považují za doručená datem přijetí příslušné zásilky. Vrátí-li se oznámení některé ze Smluvních stran druhé Smluvní straně jako nedoručitelné, považuje se pro účely této Smlouvy za den doručení poštovní zásilky třetí (3.) den po jejím uložení na poště, i když se adresát o tomto uložení nedozvěděl. Bylo-li doručováno elektronickou poštou, považuje se oznámení za doručené dnem potvrzení jeho doručení druhou smluvní stranou v elektronické formě, jinak doručením oznámení v listinné podobě. 8.5 Za den doručení se též považuje den, kdy adresát převzetí zásilky odmítl. 9. VLASTNICKÉ PRÁVO, NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI A LICENČNÍ OPRÁVNĚNÍ 9.1 Vlastnické právo ke všem výstupům předaným Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s poskytnutím Služby přechází na Objednatele dnem akceptace plnění ze strany Objednatele. 9.2 Nebezpečí škody na všech věcech předaných Poskytovatelem Objednateli v souvislosti s poskytnutím Služby přechází na Objednatele dnem akceptace plnění ze strany Objednatele. 9.3 Bude-li součástí výstupu Služeb nebo výsledkem činnosti Poskytovatele prováděné dle této Smlouvy předmět požívající ochrany autorského díla podle zákona 7 č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „autorské dílo“), nabývá Objednatel dnem poskytnutí autorského díla Objednateli k užívání výhradní právo užít takovéto dílo všemi způsoby nezbytnými k naplnění účelu vyplývajícímu z této Smlouvy. 9.4 Objednateli vzniká převzetím plnění podle této Smlouvy časově a místně neomezené výhradní oprávnění dílo užívat ke všem způsobům užití (dále též „licence"). Součástí licence je i souhlas se zveřejněním díla. Případná licenční odměna je zahrnuta v Ceně Služeb. 9.5 Poskytovatel dává tímto souhlas s úpravou či zpracováním předmětného plnění, či jeho části Objednatelem či jiným autorem. 9.6 Součástí licence jsou též následující oprávnění: a) užít plnění v původní nebo jiným zpracované či jinak změněné podobě, samostatně nebo v souboru, nebo ve spojení s jiným dílem či prvky, b) užít jen část plnění nebo některé jeho části. 9.7 Objednatel není povinen licenci využít. 9.8 Objednatel může oprávnění tvořící součást licence zcela nebo zčásti poskytnout třetí osobě, a to i bezúplatně. Smluvní strany se výslovně dohodly na vyloučení použití ustanovení § 2364 odst. 2, § 2377 a § 2378 občanského zákoníku. 9.9 Poskytovatel prohlašuje, že práva, která touto smlouvou poskytuje, mu náleží bez jakéhokoliv omezení, a odpovídá za škodu, která by Objednateli vznikla, pokud by toto prohlášení bylo nepravdivé. 9.10 Smluvní strany prohlašují, že Objednatel je pořizovatelem databáze a náleží mu zvláštní právo pořizovatele databáze v souladu s ustanovením § 88 a násl. autorského zákona. 10. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU 10.1 Každá ze Smluvních stran je povinna nahradit škodu v souladu s platnými právními předpisy a touto Smlouvou. Poskytovatel plně odpovídá za plnění povinností dle této Smlouvy rovněž v případě, že příslušnou část plnění poskytuje prostřednictvím třetí osoby. 10.2 Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k předcházení škodám a k minimalizaci vzniklých škod. 10.3 Žádná ze Smluvních stran není odpovědná za nesplnění svého závazku v důsledku prodlení druhé Smluvní strany nebo v důsledku nastalých okolností vylučujících odpovědnost dle článku 11 této Smlouvy. 10.4 Poskytovatel prohlašuje, že ke dni podpisu této Smlouvy má uzavřenou pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou jinému v souvislosti s plněním této Smlouvy. Limit pojistného plnění na jednu škodní událost nesmí být nižší než 100 000 Kč (stotisíckorun českých), přičemž spoluúčast Poskytovatele musí být nejvýše deset procent (10 %). Poskytovatel je povinen být nejméně v tomto rozsahu pojištěn po celou dobu trvání této Smlouvy. Za účelem ověření existence pojistné smlouvy s pojištěním odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem jinému v požadovaném rozsahu dle této Smlouvy musí Poskytovatel 8 na výzvu Objednatele tuto pojistnou smlouvu předložit do tří (3) pracovních dnů od doručení výzvy, a to kdykoli v průběhu trvání této Smlouvy. 11. OKOLNOSTI VYLUČUJÍCÍ ODPOVĚDNOST 11.1 Žádná ze Smluvních stran není odpovědná za prodlení s plněním závazků stanovených touto Smlouvou, pokud bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost. 11.2 Smluvní strany se zavazují upozornit druhou Smluvní stranu bez zbytečného odkladu na vzniklé okolnosti vylučující odpovědnost bránící řádnému plnění této Smlouvy. Smluvní strany se zavazují k vyvinutí maximálního úsilí k odvrácení a překonání okolnosti vylučující odpovědnost. 11.3 Za okolnost vylučující odpovědnost se považuje překážka, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala. 11.4 Za okolnosti vylučující odpovědnost se však nepokládají okolnosti, jež vyplývají z osobních, zejména hospodářských poměrů povinné strany, a dále překážky plnění, které byla tato strana povinna překonat nebo odstranit podle této Smlouvy, obchodních zvyklostí nebo obecně závazných právních předpisů, nebo jestliže může splnění svých závazků zajistit pomocí třetí strany, jakož i okolnosti, které se projevily až v době, kdy byla povinná strana již v prodlení. 12. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY 12.1 Objednatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy zejména, pokud: a. bylo příslušným orgánem vydáno pravomocné rozhodnutí zakazující plnění této Smlouvy; nebo b. na majetek Poskytovatele je prohlášen úpadek, Poskytovatel sám podá dlužnický návrh na zahájení insolvenčního řízení nebo insolvenční návrh je zamítnut proto, že majetek nepostačuje k úhradě nákladů insolvenčního řízení; nebo c. Poskytovatel vstoupí do likvidace; nebo d. proti Poskytovateli je zahájeno trestní řízení podle zákona č. 418/2011 Sb., o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů; nebo e. Poskytovatel uvedl v rámci zadávacího řízení, na jehož základě byla uzavřena Smlouva, nepravdivé či zkreslené informace, které by měly zřejmý vliv na výběr Poskytovatele pro uzavření této Smlouvy; nebo f. došlo k jinému podstatnému porušení této Smlouvy Poskytovatelem ve smyslu Občanského zákoníku, přičemž za podstatné porušení Smlouvy je považováno zejména prodlení Poskytovatele s plněním oproti sjednanému harmonogramu; opakované dodání výstupu plnění v neakceptovatelné kvalitě (viz bod 5.3.); Poskytovatelem, porušení povinnosti mlčenlivosti ze strany Poskytovatele; nedodržení povinnosti komunikovat a pravidelně informovat (minimálně jednou měsíčně, jednání/email) Objednatele na jeho žádost 9 o postupu plnění a/nebo s ním průběžně konzultovat své postupy a průběžné výsledky/výstupy). 12.2 Smluvní strany se dohodly, že Objednatel je od této Smlouvy oprávněn odstoupit bez jakýchkoliv sankcí, pokud nebude schválena částka ze státního rozpočtu následujícího kalendářního roku, která je potřebná k úhradě za plnění poskytované podle této Smlouvy v následujícím roce. Objednatel prohlašuje, že do 30 kalendářních dnů po vyhlášení zákona o státním rozpočtu ve Sbírce zákonů oznámí druhé Smluvní straně, pokud by nebyla schválena částka ze státního rozpočtu následujícího roku, která je potřebná k úhradě za plnění poskytované podle této Smlouvy v následujícím roce. 12.3 Odstoupení od Smlouvy je účinné okamžikem doručení písemného oznámení 0 odstoupení druhé Smluvní straně s tím, že Objednatel je oprávněn dle vlastního rozhodnutí odložit účinnost odstoupení od Smlouvy až na třicet (30) dnů od okamžiku doručení oznámení o odstoupení Poskytovatele. 12.4 Objednatel je oprávněn jednostranně započíst svoje pohledávky za Poskytovatelem z titulu smluvních pokut či náhrady škody oproti nárokům Poskytovatele na zaplacení příslušné části ceny za Služby poskytnuté Poskytovatelem na základě Smlouvy a to 1 v případě předčasného ukončení Smlouvy. 12.5 Předčasně ukončit účinnost této Smlouvy lze také písemnou dohodou Smluvních stran. 12.6 Kterákoli ze Smluvních stran je oprávněna tuto Smlouvu písemně vypovědět během její účinnosti bez udání důvodu s dvouměsíční výpovědní lhůtou, která započne běžet prvního dne následujícího po měsíci, ve kterém byla písemná výpověď doručena druhé Smluvní straně. 13. OCHRANA INFORMACÍ 13.1 Smluvní strany jsou si vědomy toho, že v rámci plnění závazků z této Smlouvy: a. si mohou vzájemně vědomě nebo opominutím poskytnout informace, které budou považovány za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace*4), b. mohou jejich zaměstnanci a osoby v obdobném postavení získat vědomou činností druhé strany nebo i jejím opominutím přístup k Důvěrným informacím druhé Smluvní strany. 13.2 Smluvní strany se zavazují, že žádná z nich nezpřístupní třetí osobě Důvěrné informace, které při plnění této Smlouvy získala od druhé Smluvní strany. 13.3 Za třetí osoby podle bodu 13.2 se nepovažují: a. zaměstnanci Smluvních stran a osoby v obdobném postavení, b. orgány Smluvních stran a jejich členové, c. Poskytovatel a poradci Objednatele, a to i potenciální, za předpokladu, že se podílejí na plnění této Smlouvy, Důvěrné informace jsou jim zpřístupněny výhradně za tímto účelem a zpřístupnění důvěrných informací je provedeno v rozsahu nezbytně nutném pro naplnění jeho účelu a za stejných podmínek, jaké jsou stanoveny Smluvním stranám v této Smlouvě. 10 13.4 Smluvní strany se zavazují v plném rozsahu zachovávat povinnost mlčenlivosti a povinnost chránit Důvěrné informace vyplývající z této Smlouvy a z příslušných právních předpisů, zejména povinnosti vyplývající ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 101/2000 Sb.“). Smluvní strany se v této souvislosti zavazují poučit veškeré osoby, které se budou podílet na plnění této Smlouvy, o výše uvedených povinnostech mlčenlivosti, ochrany Důvěrných informací a o dodržování povinností vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb. a dále se zavazují vhodným způsobem zajistit dodržování těchto povinností všemi osobami podílejícími se na plnění této Smlouvy. 13.5 Veškeré Důvěrné informace předávající strany jsou chráněny a přijímající strana vyvine pro zachování jejich důvěrnosti a pro jejich ochranu stejné úsilí, jako by se jednalo o její vlastní Důvěrné informace. S výjimkou rozsahu, který je nezbytný pro plnění této Smlouvy, se Smluvní strany zavazují neduplikovat žádným způsobem Důvěrné informace druhé strany, nepředat je třetí straně ani svým vlastním zaměstnancům a zástupcům s výjimkou těch, kteří s nimi potřebují být seznámeni, aby mohli plnit tuto Smlouvu. Smluvní strany se zároveň zavazují nepoužít Důvěrné informace druhé Smluvní strany jinak, než za účelem plnění této Smlouvy. 13.6 Nedohodnou-li se Smluvní strany výslovně písemnou formou jinak, považují se za důvěrné implicitně zejména všechny informace, které jsou anebo by mohly být součástí obchodního tajemství a všechny další informace, jejichž zveřejnění přijímající stranou by předávající straně mohlo způsobit škodu. 13.7 Bez ohledu na výše uvedená ustanovení se za důvěrné nepovažují informace, které: a. se staly veřejně dostupnými, aniž by to zavinila záměrně či nedbalostně přijímající strana, b. měla přijímající strana legálně k dispozici před uzavřením této Smlouvy, pokud takové informace nebyly předmětem jiné, dříve mezi Smluvními stranami uzavřené smlouvy o ochraně informací, c. jsou výsledkem postupu, při kterém k nim přijímající strana dospěje nezávisle a je to schopna doložit svými záznamy nebo důvěrnými informacemi třetí strany, d. po podpisu této Smlouvy poskytne přijímající straně třetí osoba, jež takové informace přitom nezíská přímo ani nepřímo od strany, jež je jejich vlastníkem. 13.8 Za porušení povinnosti mlčenlivosti Smluvní stranou se považují též případy, kdy tuto povinnost poruší kterákoliv z osob uvedených v bodu 13.3 této Smlouvy. 13.9 Ukončení účinnosti této Smlouvy z jakéhokoliv důvodu se nedotkne ustanovení tohoto článku Smlouvy. 14. SANKCE Smluvní strana je v prodlení s plněním svého závazku, který vyplývá z této Smlouvy 14.1 anebo platných právních předpisů, jestliže jej nesplní řádně, včas a v náležitém rozsahu dle podmínek této Smlouvy. 14.2 Dojde-li k prodlení Poskytovatele s plněním dle této Smlouvy z důvodů spočívajících na jeho straně, je Objednatel oprávněn požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši půl procenta (0,5 %) za každý započatý den prodlení z Ceny Služby bez DPH. Smluvní 11 pokuta je splatná třicátý (30.) den ode dne řádného doručení výzvy Poskytovateli k uhrazení smluvní pokuty. 14.3 Bude-li Poskytovatel v prodlení s odstraňováním nedostatků, které požaduje Objednatel zajistit, ve lhůtě stanovené v článku 5.3 Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši dvaceti procent (20 %) z ceny Služby bez DPH dle této Smlouvy. 14.4 Poruší-li Poskytovatel povinnosti vyplývající z této Smlouvy ohledně ochrany důvěrných informací a povinnosti mlčenlivosti, je povinen zaplatit Objednateli smluvní pokutu ve výši 100.000,- Kč (slovy: sto tisíc korun českých) za každé porušení takové povinnosti. 14.5 Nebude-li pojistná smlouva s pojištěním odpovědnosti za škodu způsobenou Poskytovatelem třetí osobě uzavřena v požadovaném rozsahu po celou dobu trvání této Smlouvy, je Objednatel oprávněn požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 4 000 Kč (slovy: čtyřtisíc korun českých) za každý den ode dne zjištění porušení požadavků Objednatele na výše specifikovanou pojistnou smlouvu do dne sjednání nápravy (uzavření následné pojistné smlouvy v požadovaném rozsahu po dobu trvání této Smlouvy) nebo do dne trvání této Smlouvy, a to za každý případ takového porušení. Tím není dotčeno právo na náhradu škody. 14.6 Není-li dále stanoveno jinak, zaplacení jakékoliv smluvní pokuty nezbavuje povinnou Smluvní stranu povinnosti splnit své závazky a nedotýká se nároku na náhradu škody v plné výši dle této Smlouvy. 14.7 Smluvní strany se dohodly, že v případě vzniku nároku Objednatele na více smluvních pokut uložených Poskytovateli podle této Smlouvy, se takové pokuty sčítají. 14.8 Náležitosti dokladů na úhradu smluvní pokuty se řídí dle čl. 5. této Smlouvy. 15. ŘEŠENÍ SPORŮ 15.1 Práva a povinnosti vzniklé na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s ní se řídí Občanským zákoníkem. 15.2 Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí k odstranění vzájemných sporů vzniklých na základě této Smlouvy nebo v souvislosti s touto Smlouvou a k jejich vyřešení zejména prostřednictvím jednání Oprávněných osob nebo jiných osob oprávněných za Smluvní strany jednat. 15.3 Nedohodnou-li se smluvní strany na způsobu řešení vzájemného sporu, je kterákoliv Smluvní strana oprávněna předložit takový spor u věcně a místně příslušného soudu. 16. ÚČINNOST SMLOUVY 16.1 Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu Smluvními stranami a účinnosti dnem uveřejnění v registru smluv. 16.2 Ukončením účinnosti této Smlouvy nejsou dotčena ustanovení týkající se náhrady škody, smluvních pokut, ochrany informací, řešení sporů a jiných ustanovení, která dle projevené vůle Smluvních stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení Smlouvy. 12 17. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ 17.1 Poskytovatel je ve smyslu ustanovení § 2 písm. e) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů (dále ,,ZFK“), osobou povinnou spolupůsobit při výkonu finanční kontroly prováděné v souvislosti s úhradou zboží nebo služeb z veřejných výdajů nebo z veřejné finanční podpory, tj. Poskytovatel je povinen podle § 13 ZFK poskytnout požadované informace a dokumentaci kontrolním orgánům (Řídicímu orgánu Operačního programu Technická pomoc Ministerstva pro místní rozvoj ČR, včetně ZS IROP, MMR ČR, Ministerstvu financí ČR, Evropské komisi, Evropskému účetnímu dvoru, Evropskému úřadu pro boj proti podvodům, Nejvyššímu kontrolního úřadu, příslušnému finančního úřadu a dalším oprávněným orgánům) a vytvořit kontrolním orgánům podmínky k provedení kontroly vztahující se k předmětné veřejné zakázce a poskytnout jim součinnost. 17.2 Poskytovatel je povinen uchovávat veškeré originální dokumenty související s realizací veřejné zakázky po dobu uvedenou v závazných právních předpisech upravujících oblast zadávání veřejných zakázek, nejméně však po dobu 10 let od finančního ukončení projektu, zároveň však alespoň do 31. 12. 2027. Po tuto dobu je Poskytovatel povinen umožnit osobám oprávněným k výkonu kontroly projektů provést kontrolu dokladů souvisejících s realizací veřejné zakázky. 17.3 Poskytovatel se zavazuje, že nevyužije informace získané při činnostech vedoucích k naplnění této Smlouvy k vlastnímu prospěchu, a to ani ve prospěch třetí osoby. Zejména je povinen dbát na to, aby nemohlo dojít ke střetu zájmů vzhledem k plnění předmětu Smlouvy. Podmínkou pro realizaci požadovaného předmětu plnění Smlouvy je, že ani Poskytovatel ani členové realizačního týmu nesmějí být ve střetu zájmů s institucemi, které jsou předmětem evaluace a nejsou a nebyli v období od zahájení příprav na realizaci této Veřejné zakázky v pracovně-právním nebo obdobném vztahu k Objednateli a jeho přímo řízeným organizacím ani ke Zprostředkujícím subjektům na pozici, která měla nebo by mohla mít vliv na tuto Veřejnou zakázku), vše v souladu s Etickým kodexem evaluátora2. 17.4 Poskytovatel předkládá seznam poddodavatelů i tehdy, pokud v Nabídce uvedl, že nezamýšlí zadat část Služeb jinému subjektu. 17.5 Tato Smlouva představuje úplnou dohodu Smluvních stran o předmětu této Smlouvy. Tuto Smlouvu je možné měnit pouze písemnou dohodou obou Smluvních stran ve formě číslovaných dodatků této Smlouvy, podepsaných oprávněnými zástupci Smluvních stran, nestanoví-li Smlouva jinak. 17.6 Pokud by se kterékoliv ustanovení této Smlouvy ukázalo být neplatným z důvodů rozporu s kogentním ustanovením obecně závazných právních předpisů, pak tato skutečnost nepůsobí neplatnost Smlouvy, pokud je neplatné ustanovení oddělitelné od ostatního obsahu Smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové neplatné ustanovení nahradit dohodou svým obsahem nejbližší duchu takového neplatného ustanovení respektující požadavky kogentních ustanovení právních předpisů. 17.7 V případě zjištění rozporu mezi Smlouvou a Nabídkou nebo Zadávací dokumentací se smluvní strany zavazují uzavřít Dodatek ke Smlouvě, kterým upraví předmětnou část Smlouvy ve smyslu Zadávací dokumentace nebo Nabídky. 2 Dostupné na http://www.czecheval.cz/standardv kodex/ces eticky kodex .pdf 13 17.8 Veškerá práva a povinnosti vyplývající z této Smlouvy přecházejí, pokud to povaha těchto práv a povinností nevylučuje, na právní nástupce Smluvních stran. 17.9 Poskytovatel není oprávněn bez písemného souhlasu Objednatele postoupit jakákoliv práva, vyplývající z této Smlouvy na třetí osobu. 17.10 Poskytovatel prohlašuje, že tato Smlouva neobsahuje obchodní tajemství a souhlasí s tím, aby ji Objednatel uveřejnil na svém profilu zadavatele. Objednatel je oprávněn uveřejňovat na profilu zadavatele i všechny ostatní informace v rozsahu dle ustanovení ZZVZ. 17.11 Smluvní strany se dohodly, že v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), tuto smlouvu v registru smluv uveřejní Ministerstvo pro místní rozvoj. 17.12 Tato Smlouva byla vyhotovena a účastníky podepsána ve třech (3) vyhotoveních s platností originálu, přičemž Objednatel obdrží dvě (2) vyhotovení a Poskytovatel jedno (1) vyhotovení. 17.13 Smluvní strany se dohodly, že vylučují aplikaci ustanovení § 557 občanského zákoníku. 17.14 Smluvní strany prohlašují, že si tuto Smlouvu přečetly, že s jejím obsahem 17.15 souhlasí a na důkaz toho k ní připojují svoje podpisy. Nedílnou součást této Smlouvy tvoří tyto přílohy: Příloha č. 1 - Výzva k podání nabídek na VZ v rámci DNS včetně příloh 1-6 Příloha č. 2 - Nabídka Poskytovatele Příloha č. 3 - Seznam členů realizačního týmu V Praze, dne__30.10.20.17 Objednatel Deloitte Advisory s.r.o. Ing. Pavel Šiška Česká republika - Ministerstvo pro místní rozvoj Ing. Bc. Radmila Outlá, MBA ředitelka Odboru projektového řízení 14