Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4299944: Smlouva o dílo na realizaci novoročního ohňostroje

Příloha Smlouva.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O DÍLO


SMLOUVA O DÍLO č. 2017-0415/ŠSK 

 
uzavřená podle § 2586 a následujících zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník  

 

 
uzavřená mezi: 
 
Město Lysá nad Labem 
Sídlo:   Husovo náměstí 23, 289 22 Lysá nad Labem 
IČ:   00239402 
DIČ:   CZ00239402 
Pen. ústav:  Česká spořitelna a.s. 
Číslo účtu: 27 – 0504268369/0800 
zastoupené panem  Ing. Karlem Otavou, starostou  
 
(dále jen  Objednatel) 
 
a 
 
Ohňostroje na míru v. o. s. 
 
Sídlo:  Dvořákova 1324/21, 405 02 Děčín II – Nové Město 
IČ:   28729820  
DIČ:  CZ28729820  
Pen. ústav:  Česká spořitelna, a.s. 
Číslo účtu:   
zastoupená panem Janem Šulcem, společníkem - jednatelem 
Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem v odd. A, 
složka č. 26347. 
 
(dále jen Zhotovitel) 
 

 

Článek 1. 
Předmět smlouvy 

 
1) Předmětem této smlouvy je závazek Zhotovitele připravit a provést dne 1.1. 2018 

v 18.30 hod. za Zámkem na louce „U Černých vrat“ Lysá nad Labem ohňostroj 
v délce trvání 12 min a hudebním doprovodem.  
 

2) Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn a odborně způsobilý k zajištění předmětné 
činnosti a  to v souladu se zákonem č.455 / 1991 Sb., o živnostenském podnikání 
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů . 

 
 

Článek 2. 
Specifikace předmětné činnosti 

 
1) Za předmětnou činnost se pro potřeby této smlouvy rozumí kompletní realizace 

ohňostroje Zhotovitelem dle nabídky, která tvoří nedílnou součást této smlouvy. 
 
 
 
 
 
 
 
 



Článek 3. 
Doba plnění  

 
1) Zhotovitel bude činnost dle čl. 2 provádět dne 1.1.2018 v 18.30 hod. za Zámkem na 

louce „U Černých vrat“ Lysá nad Labem a činnost bude prováděna v následujícím 
časovém harmonogramu: 

 
a) příprava ohňostroje od 13. 00 do 17. 45 hod. 
b) odpálení ohňostroje od 18. 30 do 18. 42 hod.  
c) úklid prostoru po odpálení ohňostroje od 18. 45 do 19. 30 hod. 

 
2) Zhotovitel prohlašuje, že sjednané lhůty uvedené v odst.1) jsou vzhledem  k povaze 

činnosti přiměřené a budou dodrženy, Zhotovitel se zavazuje zajistit realizaci ohňostroje 
v souladu s odsouhlaseným časovým harmonogramem. 

 
 
 

Článek 4. 
Cena za dílo 

 
1) Zhotoviteli přísluší cena za řádné provedení díla, ta je pevná a maximální a je dohodou 

smluvních stran stanovena v celkové výši 99 050,- Kč vč. DPH, která je specifikována 
v rozpočtu, který jako příloha č. 1 tvoří nedílnou součást této smlouvy. Cena, kterou je 
Objednatel povinen uhradit za realizaci ohňostroje obsahuje veškeré ostatní náklady 
Zhotovitele vynaložené na plnění závazků vyplývajících z této smlouvy a s ní 
souvisejících. Tuto maximální částku lze překročit pouze na základě změn požadovaných 
ze strany objednatele. 

 
2) Změny v rozsahu zajištění činnosti nebo jeho doplnění budou včetně odpovídajících 

změn sjednány formou písemných oboustranně odsouhlasených dodatků k této smlouvě. 
Ocenění činností uvedených v dodatcích k této smlouvě bude kalkulováno shodným 
způsobem a ve stejných cenových relacích jako je kalkulována cena činnosti uvedené v 
této smlouvě. 

 
 

Článek 5. 
Platební podmínky 

 
1) Smluvní strany se dohodly, že fakturace bude provedena po ukončení díla v termínu 

stanoveném  v čl. 3 této smlouvy. 
 
2) Zhotovitelem vystavená faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené zákonem 

č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.  
 
3) Objednatel se zavazuje uhradit cenu díla na základě vystavené faktury bezhotovostní 

platbou. Doba splatnosti faktury je 14 dní od prokazatelného doručení faktury. Zhotovitel 
je oprávněn fakturu vystavit až po předání a převzetí díla. V případě, že faktura doručená 
objednateli nebude obsahovat některou z předepsaných náležitostí, je objednatel 
oprávněn vrátit takovouto fakturu zhotoviteli. Lhůta splatnosti v takovémto případě neběží 
a počíná znovu běžet až od doručení opravené či doplněné faktury.  

 
 
 
 
 
 
 
 



Článek 6. 
Povinnosti Zhotovitele  

 
1) Zhotovitel je povinen postupovat při zařizování záležitosti s odbornou péčí a dodržet 

veškeré obecně závazné předpisy a normy týkající zajištění bezpečnosti práce a 
předcházení škodám na zdraví a majetku. 

 
2) Zhotovitel se zaručuje za splnění závazků převzatých jinými osobami v souvislosti se 

zařizováním realizace ohňostroje. 
 
 
 

Článek 7. 
Sankční ustanovení a úrok z prodlení 

 
1) Smluvní strany se dohodly, že nebude-li ohňostroj proveden v požadovaném rozsahu      

(12 min.) a kvalitě než je uvedeno v této smlouvě, může objednatel požadovat po 
Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 15 - ti % z ceny za dílo bez DPH.  V případě, že 
Zhotovitel neprovede řádně úklid prostoru po odpálení ohňostroje, je oprávněn 
Objednatel požadovat po Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5% z ceny za dílo bez DPH. 
Smluvní strany se dohodly, že objednatelem vyúčtované smluvní pokuty uvedené v tomto 
odstavci mohou být započteny oproti ceně za dílo vyúčtované zhotovitelem.  

 
2) Smluvní strany se dohodly, že bude-li Objednatel v prodlení s placením faktur po lhůtě 

uvedené v článku 5., odst. 3) této smlouvy, uhradí Zhotoviteli úrok z prodlení ve výši  
0,03 % z  dlužné částky za každý den prodlení. 

 
3) Objednatel může odstoupit od smlouvy nejpozději 20 dnů před akcí a to bez jakýchkoliv  

sankcí ze strany zhotovitele. Odstoupí-li však objednatel v termínu kratším 20 dnů před 
akcí, vzniká zhotoviteli nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 10% ze smluvené ceny 
za dílo bez DPH . Odstoupí-li Objednatel však  v termínu kratším 5 dnů před akcí,  vzniká 
Zhotoviteli nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 50% ze smluvené ceny za dílo bez 
DPH . 

 
4) Objednatel a Zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od této smlouvy bez jakýchkoliv sankcí 

v případě zásahu vyšší moci (např. živelné katastrofy, epidemie, havárie, karanténní 
omezení, vichřice apod.) Oznámení o odstoupení od smlouvy s uvedením důvodu musí 
být doručeno druhé smluvní straně v písemné formě. 

 
5) Zhotovitel může odstoupit od smlouvy nejpozději 20 dnů před  akcí a  to  bez  jakýchkoliv 
      sankcí ze strany objednatele. Odstoupí-li však zhotovitel v  termínu kratším 20 dnů  před 
      akcí, vzniká  objednateli nárok na   zaplacení  smluvní pokuty zhotovitelem  ve výši 20% 
      ze smluvené ceny za dílo bez DPH.  Odstoupí-li Zhotovitel však v termínu kratším 5 dnů 

před akcí, vzniká Objednateli nárok na zaplacení smluvní pokuty Zhotovitelem ve výši 
50%  ze smluvené ceny za dílo bez DPH. 

 
 

 
Článek 8. 

Platnost a účinnost smlouvy 
 

1) Tato smlouva vstupuje v platnost dnem jejího oboustranného podpisu oprávněnými 
zástupci smluvních stran. Účinnost smlouvy nastává dnem jejího zveřejnění v registru 
smluv. 

 
2) Smlouva je uzavřena na dobu určitou a to ke dni ukončení činnosti dle čl. 3,  odst. 1). 
 

 



Článek 9 
Závěrečná ustanovení 

 
1) Jakékoliv změny nebo doplňky k této smlouvě vyžadují formu písemných, oboustranně 

podepsaných dodatků, jinak jsou neplatné. 
 
2) Nepředvídané či neodvratitelné události, ležící mimo obě smluvní strany budou řešeny 

ústně v místě konání realizace ohňostroje. 
 
3) Jakékoliv vztahy a spory, které vzniknou při plnění této smlouvy a nejsou v ní řešeny, se 

řídí podle obecně závazných předpisů zejména občanského zákoníku.  
 

4) Obě smluvní strany prohlašují, že předem souhlasí v souladu se zněním zákona č. 
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, 
s možným zpřístupněním celé této smlouvy v jejím plném znění včetně jejich příp. 
dodatků a příloh, jakož i všech úkonů a okolností s touto smlouvou souvisejících, 
k čemuž může v kdykoliv budoucnu dojít. 

  
5) Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každé má povahu originálu   

a  každá smluvní strana obdržela po jednom výtisku. 
 
6) V případě sporů, které nebudou řešeny smírnou cestou, bude spor řešen u věcně           

a místně příslušného soudu ČR . 
 
7) Osoby zastupující Zhotovitele a Objednatele tímto prohlašují, že jsou oprávněny               

k podpisu této smlouvy. 
 

8) „Smluvní strany berou na vědomí, že smlouva bude zveřejněna v registru smluv v 
souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, v platném znění. Zveřejnění 
provede odpovědný zaměstnanec Města Lysá nad Labem ve lhůtě 15 dnů ode dne 
podpisu smlouvy poslední smluvní stranou. Do 3 dnů pak protistranu informuje o splnění 
této povinnosti a o případných změnách a opravách provedených v registru smluv“.   
 
„Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v přehledu 
nazvaném „Smlouvy uzavřené městem“ vedeném městem Lysá nad Labem, který 
obsahuje údaje o smluvních stranách, předmětu smlouvy, číselném označení smlouvy a 
datum jejího podpisu. Smluvní strany výslovně souhlasí, že tato smlouva může být bez 
jakéhokoliv omezení zveřejněna na oficiálních webových stránkách města Lysá nad 
Labem (www.mestolysa.cz),  a to včetně všech případných příloh a dodatků. Smluvní 
strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za obchodní 
tajemství a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších 
podmínek.“ 
 

 
 
v Lysé nad Labem, dne 18. 12. 2017                        v České Kamenici, dne 20. 12. 2017 
 
 
 
 
 
 
 
...........................................................     ......................................................  

           Objednatel      Zhotovitel  
 Město Lysá nad Labem             Ohňostroje na míru v. o. s. 
               Ing. Karel Otava                               Jan Šulc 
                 starosta                      společník - jednatel