Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Projekční standard – pohyblivé schody Vydání: 4 Datum: 6. 10. 2015 Číslo: 2.05/P3-244000-2013-03 244000 Projekční standard – pohyblivé schody Přehled změn Str. č. Změna č. Datum P edmět Vypracoval Uvolnil Schválil 1 - 14 01 28. 2. 2013 aktualizace dokumentu útvar 244000 1 - 17 02 14. 7. 2014 aktualizace dokumentu útvar 244000 1 - 18 03 6. 10. 2015 verifikace útvar 244000 Strana1 (celkem 19) Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Obsah: strana: 1.1 Normativní základ ....................................................................................................... 2 1.2 Základní technické parametry pohyblivých schod (dále jen PS) .............................. 3 1.3 Konstrukce................................................................................................................... 3 1.4 Schodové pásmo .......................................................................................................... 4 1.5 Pohon ........................................................................................................................... 6 1.6 Rozváděč ..................................................................................................................... 7 1.7 Elektro ......................................................................................................................... 8 1.8 Nátěry a ochrana proti korozi .................................................................................... 10 1.9 Stavební požadavky ................................................................................................... 10 1.10 Výroba – údržba - servis ........................................................................................ 11 1.11 Bezpečnost cestujících ........................................................................................... 12 1.12 Zkoušení (kontrola) uzl a agregát ...................................................................... 12 1.13 Dodávka – transport ............................................................................................... 13 1.14 Montáž ................................................................................................................... 13 1.15 Vyzkoušení po montáži, povolení provozu ........................................................... 14 1.16 Zaškolení................................................................................................................ 14 1.17 Náhradní díly a ná adí............................................................................................ 15 1.18 Dokumentace ......................................................................................................... 15 1.19 Záruční doby .......................................................................................................... 16 1.1 Normativní základ 1.1.1 Všechny PS v metru jsou určená technická za ízení (UTZ) a podléhají schválení podle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších p edpis . 1.1.2 PS musí být navrženy, vyrobeny a montovány mj. v souladu s ČSN EN-115-1+A1 v platném znění a s harmonizujícími normami na tyto normy navazujícími. Dále musí být v souladu se zákonem č. 266/1994 Sb. o drahách a jeho prováděcími vyhláškami MD č.177/1995 Sb. a č. 100/1995 Sb. s vyhláškou Ministerstva pro místní rozvoj č. 398/2009 Sb. – vše v platném znění. PS musí splňovat požadavky a být posouzeny dle Zákona č. 22/1997 Sb. a p íslušných na ízeními vlády: - č.176/2008 Sb. v platném znění - č.616/2006 Sb. - č.17/2003 Sb. v platném znění 1.1.3 Elektronická bezpečnostní za ízení musí splňovat požadavky p ílohy B, C a D ČSN EN 115-1+A1 včetně ČSN EN 60664-1. Programovatelné elektronické systémy mající vztah k bezpečnosti musí být provedeny podle požadavk ČSN EN 62061. Provedení PS musí být tzv. těžké", určené pro ve ejnou dopravu - metro (tj. pro dráhu speciální ve smyslu zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách) s p edpokládaným nep etržitým provozem min. 21 hod/den se zatížením ve ve ejné dopravě a na dráze ve smyslu uvedeného zákona, p ičemž jejich zatížení m že stoupnout až na 100% zatížení brzdy (dle ČSN EN-115-1+A1, p íloha H s rozdílem vyšší doby zátěže z 10 % na 100 % a doby expozice ze 140 na 147 hod). Doba expozice: 100 % 8 hod plné zatížení 65 % 3,5 hod plné zatížení 50 % 6 hod plné zatížení 30 % 3,5 hod plné zatížení 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana2 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.1.4 PS musí být typem odzkoušeným v podobných provozních podmínkách. Toto musí dodavatel dokladovat referenčním listem s uvedením místa instalace společně s technickými parametry odpovídajícími stejným podmínkám instalace, zejména pak provedení PS, zdvih a zatížení. 1.1.5 Všechny bezpečnostní tabulky, nápisy, štítky, návody, apod. musí být v českém jazyce p íp. formou piktogram . Musí být provedeny v souladu s p ílohou G ČSN EN 115- 1+A1 z trvanlivého materiálu, ádně upevněny. 1.2 Základní technické parametry pohyblivých schodů (dále jen PS) 1.2.1 Úhel sklonu 30o 1.2.2 Ší ka stupně 1 000 mm 1.2.3 Jmenovitá dopravní rychlost dle platné ČSN EN 115-1+A1 S ohledem na p ípadné návazné PS v kaskádě 1.2.4 Max. p ípustná hladina hluku (ve vzdálenosti 1 m od provozovaného za ízení na nástupišti) 65 dB (A) 1.3 Konstrukce 1.3.1 PS musí být schopné reverzního spuštění i po dlouhodobém provozování jedním směrem. 1.3.2 PS musí být upraveny pro nevidomé a slabozraké, zejména úprava vstup na PS: a) Osvětlení h ebenových p echod na obou nástupech musí být jednotné v barvě žluté ze strany sokl balustrády, snadno p ístupné pro výměnu světelných zdroj . Intenzita osvětlení nesmí oslňovat. b) Osvětlení h ebenových desek a podsvícení stupň bude provedeno LED diodami zelené barvy s p edepsanou intenzitou světla pro snadnější orientaci slabozrakých cestujících. Všechna osvětlovací tělesa musí být snadno p ístupná a v provedení antivandal. Osvětlení h ebenových desek a podsvícení stupň nesmí být funkční p i zastavení pohyblivých schod stop tlačítkem, nebo jiným bezpečnostním prvkem. c) Chod pohyblivých schod s určením jejich polohy a směru jízdy musí být signalizován hlasovým za ízením, které mohou pomocí dálkového ovládání spouštět osoby se zrakovým postižením. H eben na vstupu i výstupu z pásu pohyblivých za ízení musí být proveden v kontrastní žluté barvě. 1.3.3 PS v provedení pro venkovní prost edí musí být vybaveny vytápěním schodového pásma, p echodových h eben a madel. Vytápění musí být ovládáno automaticky p i poklesu venkovní teploty pod +5°C. Tyto PS musí mít zaručenou schopnost spolehlivého spuštění a provozování ve venkovním prost edí i v extrémních teplotách v rozmezí od -30oC do +40oC a to i p i dlouhodobém odstavení (4 a více hodin). Obvody topení musí být za hlavním vypínačem PS samostatně vypínány a napájeny nezávisle na chodu za ízení. 1.3.4 Konstrukce PS musí být krytá jen ze spodní části (s možností demontáže v místě pro demontáž stupň viz bod 1. 4. 11.). Pod hlavními tažnými etězy musí být umístěny po celé dráze svodné plechy odkapaného oleje; olejové svody musí být montážně ešeny 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana3 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost jako okapnice (nesmí být v provedení s tupými spoji). Svody musí být demontovatelné a musí být svedeny do sběrné nádoby. 1.3.5 Provedení PS pro venkovní prost edí musí být vybaveny vanou na odchyt a odlučování oleje. Pod hlavními tažnými etězy musí být umístěny po celé dráze svodné plechy odkapaného oleje, olejové svody musí být montážně ešeny jako okapnice (nesmí být v provedení s tupými spoji). Svody musí být demontovatelné a musí být svedeny do sběrné nádoby s odlučovačem. Odlučovač oleje musí být dostatečně kapacitně dimenzován s funkčním odvedením srážkové vody včetně automatického odčerpávání čisté, odloučené vody do nefekální čerpací stanice. Projektant stavby musí v projektu zajistit stavebním ešením dostatečný odvod srážkové a povrchové vody kolem nástupní desky do prostor mimo konstrukci PS. 1.3.6 PS musí být vybaveny jednotným typem madla (profil a rozměrová zaměnitelnost) pro celou dodávku. Madlo musí být pryžové, ší ka madla musí být 75mm bez, nebo s vnit ním klínem. P ípadné změny musí dodavatel konzultovat se zástupci DPP. 1.3.7 PS musí být vybaveny čidlem kontroly rychlosti madla. P i změně rychlosti chodu madla o ±15% proti rychlosti pásma musí dojít do 5 vte in k zastavení PS. Prodlevu musí být možno dodatečně dle pot eb nastavovat. 1.3.8 Provedení balustrád musí být provedeno z nerezové oceli brus 220 nebo 240. Balustrády musí být v provedení vyhovujícím ČSN EN 115-1+A1 v platném znění. Konstrukce uchycení balustrády musí zajišťovat dostatečnou odolnost proti vandalismu. Navrženou konstrukci uchycení balustrády musí dodavatel nechat odsouhlasit zástupci DPP. 1.3.9 Provedení sokl balustrád (okopových plech ) musí být provedeno z nerezové oceli brus 220 nebo 240. Součástí dodání je i doklad o použitém materiálu a atest vyhovující požadavku ČSN EN 115-1+A1 v platném znění (součinitel smykového t ení). 1.3.10 Na zakrytí vrchních částí balustrád mezi PS a mezi PS a bočními stěnami musí být instalovány protiskluzová za ízení v souladu s ČSN EN-115-1+A1 v platném znění. 1.3.11 V pohonné a napínací stanici musí být instalovány stupačky. 1.3.12 Součástí dodávky bude geodetické zamě ení konstrukce. V konstrukci musí být jasně vyznačena osa schodového pásma a základní rovina pro výškové se ízení dráhového systému. Zamě ení bude vyhotoveno dle p ílohy č. 8 1.4 Schodové pásmo 1.4.1 Tažný etěz musí být konstruován se zaručenou životností min. 60 tisíc provozních hodin p i zátěží s p edpokládaným nep etržitým provozem min. 21 hod/den se zatížením ve ve ejné dopravě a na dráze ve smyslu výše uvedeného zákona, p ičemž jejich zatížení odpovídá 100% zatížení brzdy (dle ČSN EN-115-1+A1, p íloha H s rozdílem vyšší doby zátěže ze 140 na 147h). 1.4.2 etěz musí být vybaven zapouzd enými čepy a maznicemi čep (p ípadně použít bronzová nebo samomazná teflonová pouzdra). Jednotlivé sekce etězu musí být spojovány spojkou. Konstrukce PS musí umožňovat demontáž tažného etězu v horní i dolní stanici. etěz musí být vybaven hákovou kotvou, umožňující zajištění tažného etězu pro pot ebu jeho rozpojení. Kotva musí být vybavena koncovým vypínačem blokujícím spuštění PS p i aktivaci kotvy. Kotva musí staticky odpovídat zatížení celým pásmem včetně tažného etězu s rezervou pro zatížení pásma pracovníky provádějící opravu. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana4 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.4.3 Mazání tažných a hnacích etěz musí být provedeno automatickým centrálním mazacím systémem. Centrální mazání musí umožňovat nastavení poměru mazání pro každé mazací vedení samostatně. ízení dávkování množství mazacího oleje musí být provedeno elektronicky, nikoliv mechanicky. Vedení oleje k mazacím bod m musí být dostatečně pr chozí, aby nedocházelo k ucpávání systému, a musí být snadno p ístupné pro údržbu. Musí být použita aktivní mazací jednotka (mazací jednotka se samostatným ízením) musí být použit software ízení v českém jazyce. Software musí umožňovat kontrolu stavu mazání, délku mazacího cyklu, množství oleje v jedné dávce a čas od posledního mazacího cyklu. Mazací trysky musí být p ístupné pro provádění kontroly p i údržbě. 1.4.4 Všechny dráhy vedení pásma musí být vyrobeny z materiálu v min. tl.5mm. Všechny dráhy musí být provedeny jednotným profilem (nesmí být použit plochý profil nebo profil L). Profil musí být použit v celé délce dráhového systému, tedy v i obloucích, napínací a poháněcí stanici mimo p eváděcích oblouk z nosné do vratné větve. 1.4.5 Dráhy se musí ve spojích stýkat pod úhlem 45, musí být spojeny spojkou Baláž-Jusko (p íloha č. 2), která zároveň spoj vyztuží. Spojka je mj. tvo ena vnit ním profilem vloženým v drahách pro p enesení p sobiště silových účink do základny profilu. Použití tohoto typu spojky na jiné dodávky než dodávky pro pražské metro musí být odsouhlaseno schvalovatelem tohoto projekčního standardu. Dráhy musí být demontovatelné v celém rozsahu. 1.4.6 Napínací stanice PS musí být vybavena vratnou h ídelí. Otočná vratná h ídel p ebírá zatížení pásma a odlehčuje dráhový systém. Tažný etěz nesmí procházet napínací stanicí s p enosem tažné síly na dráhový systém. Vratná stanice je konstrukčně posuvná pro možnost dopínání tažného etězu, systém posuvu je proveden s rezervou v délce poloměru h ídele + 500 mm a umožňuje p i rozpojení tažných etěz posun do prostoru z d vodu možného bočního p ístupu pro demontáž napínacího vozíku. Boční p ístup u krajních PS umožňuje p ístup pro demontáž, včetně vizuální kontroly p i demontáži. 1.4.7 Provedení hlavní h ídele musí být provedeno tak, aby byl zajištěn p ístup k jednotlivým částem k provedení demontáže. I zde musí být zajištěn boční p ístup, včetně vizuální kontroly p i demontáži, (p íloha č. 3). V p ípadě nemožnosti stavební realizace bočních uliček, viz specifický projekt realizace projednávaný se službou 244000, musí být konstrukce uzp sobená pro horní p ístup. Takové uzp sobení je vyhovující, pakliže jsou v místě nutného p ístupu dělené podélné či p íčné prvky prutové nosné konstrukce eskalátoru a za podmínky zajištění p ímého vizuálního pohledu na šroubové spoje všech jednotlivých částí. Šrouby či matky musí být v takovémto p ípadě vyndávány v ose y. 1.4.8 Hlavní a vratná h ídel musí být konstrukčně navržena tak, aby bylo možno demontovat a vyjmout z pásma zvlášť etězová kola a zvlášť náboj h ídele. 1.4.9 Všechna etězová kola musí být p lená pro snadnou výměnu. 1.4.10 Všechna ložiska musí být p ístupná pro mazání. Mazání ložisek musí být vybaveno odvodem mazacího tuku p i p eplnění ložiska. Součástí dokumentace bude seznam všech použitých ložisek, jejich umístění a výpočet p edpokládané životnosti p i zatížení s p edpokládaným nep etržitým provozem min. 21 hod/den se zatížením ve ve ejné dopravě a na dráze ve smyslu uvedeného zákona, p ičemž jejich zatížení odpovídá 100% zatížení brzdy (dle ČSN EN-115-1+A1, p íloha H s rozdílem vyšší doby zátěže ze 140 na 147h). Mazací plán musí obsahovat seznam mazacích bod , typ maziva a jeho náhrady a interval mazání. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana5 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.4.11 Stupně schodového pásma musí být vyrobeny jako monolit z hliníkové slitiny. Musejí mít dostatečnou tuhost a pevnost dle p ílohy č. F ČSN EN 115-1+A1 a musejí být konstrukčně ešeny tak, aby nemohlo dojít k jejich destrukci, praskání ramínek stupň , aj. ani p i extrémně vysoké zátěži ve ve ejné dopravě. Všechny stupně musí být označeny reflexním označením hran stupň . Tam, kde to umožní stavební ešení, musí konstrukce PS a schodového pásma umožňovat demontáž stupň nejen ve vratné stanici PS, ale i v horní části konstrukce do strojovny PS. 1.4.12 H ebeny PS na vstupu i výstupu musí být provedeny v kontrastní žluté barvě, odstín RAL 1016, p íp. RAL 1018. Kontrastní označení h eben musí mít vysokou a dlouhodobou trvanlivost proti otěru. Min. odolnost proti otěru 60 měsíc v provozu s max. otěrem do 20% z pohledové plochy. 1.4.13 Pochozí krycí desky pohonu a napínací stanice musí být vyrobeny z pevného, plnostěnného materiálu. Materiál musí mít vysokou trvanlivost proti otěru p i extrémně vysoké zátěži ve ve ejné dopravě. Jeho povrch, nesmí být kluzký ani za vlhka, musí splňovat hodnoty pro kategorii min. R11 dle DIN 51130, toto dodavatel doloží p íslušným certifikátem a protokolem o zkoušce dle p ílohy č. J ČSN EN 115-1+A1. Protiskluzová vrstva musí být vyměnitelná. Krycí desky v horní a dolní stanici musí být zabezpečeny proti nedovolené manipulaci a musí být vybavena koncovým vypínačem proti nadzdvižení. Musí být použity spínače ovládané pružinovou tyčkou. Celý prostor p ed a mezi PS musí být zakryt stejným materiálem s jednotným vzorem. Provedení desek musí být provedeno s možností výměny pouze vrchní pochozí části oddělitelné od základní nosné konstrukce. 1.4.14 Prostor v dolní stanici PS musí být uzp soben pro možnost vyjmutí stupň bez nutnosti opuštění prohlubně PS p i použití revizního ovládání k pojezdu pásma. K pojezdu pásma musí být zajištěn min. volný prostor pro pracovníka o velikosti 680mm mě eno od čelní hrany konstrukce k pohyblivé části otáčejících se stupň v napínacím vozíku za p edpokladu maximálního natažení tažného etězu. Nebezpečný prostor - hrany otáčení stupň musí být bezpečnostně zajištěny celoplošnou clonou/závorou v provedení dle ČSN EN 61496-1. Toto bude aktivní jen p i revizním ovládání. 1.5 Pohon 1.5.1 Pohon mezi p evodovkou a hlavní h ídelí provést ozubeným soukolím nebo pomocí etězu s bezpečnostním koeficientem min. 7. P i zdvihu nad 12 m použít dva pohony. Umístěný pohon musí být p ístupný mimo schodové pásmo. 1.5.2 Všechny válečkové etězy a etězová kola sloužící k p enosu síly z pohonu na hlavní h ídel, z hlavní a vratné h ídele na další hnané prvky (pohon madel atd.) Musí být v provedení dle čl. 5.4.3.2 EN 115-1+A1 1.5.3 Olejová náplň musí být určena s ohledem na klimatické podmínky provozu pohyblivých schod . V p evodovce musí být použit syntetický olej na bázi PG nebo PAO. P evodová sk íň musí být vybavena čidlem hlídání stavu oleje (množství). Odvzdušňovací ventil musí umožňovat montáž mechanického filtru prachových částic. 1.5.4 PS musí být vždy vybaveny provozní brzdou. Dále vždy mechanickou pomocnou (havarijní) brzdou na ose hlavní h ídele. To znamená, že pomocná (havarijní) brzda p sobí mechanicky p ímo na hlavní h ídel. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana6 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.5.5 PS musí být vybaveny revizním (inspekčním) pohonem o jmenovité rychlosti max. 0,05 m/s, s možností dlouhodobého provozu. Pohon musí umožnit reverzní chod. Provedení pohonu m že být provedeno samostatnou pohonnou jednotkou umístěnou na jedné h ídeli s hlavním pohonem. Ovládání revizního pohonu musí být možné jen s použitím dálkového ovládače, v provedení viz kapitola: 1.7.7 Elektro. 1.6 Rozváděč 1.6.1 Veškeré použité elektrické p ístroje (stykače, relé, jističe a proudové chrániče, ovládací a signalizační prvky, svorky, koncové spínače, bezdotyková čidla, svítidla a světelné zdroje, frekvenční měnič, ídící a diagnostická jednotka, topná tělesa, termostaty, apod.) musí být pro celý blok dodávky jednotné, a to od výrobce, jehož výrobky jsou v ČR běžně dostupné. 1.6.2 Hlavní rozváděč musí být umístěn mimo konstrukci PS ve strojovně nebo v prostoru k tomu zvlášť stavbou vytvo eném a musí být uzamykatelný. Kabelové p ívody i vývody musí být vedeny horem. Rozváděč i všechny ostatní rozvodné sk íně musí být kovové (s povrchovou úpravou proti korozi nást ikem), rovněž tak kabelové vývodky, zásuvky a ostatní p íslušenství. Musí být umožněno, aby bylo možno dve e rozváděče otev ít i za provozu PS, tj. i p i zapnutém hlavním vypínači. Všechny kabely a dráty v hlavním rozváděči musí být označeny bezhalogenovými štítky a návlečkami. Všechna tlačítka a ovládací prvky v a na hlavním rozváděči musí být popsány v českém jazyce. 1.6.3 Hlavní rozváděč PS musí být vybaven p ehledným za ízením pro diagnostiku závad v českém jazyce. Displej diagnostického za ízení a jeho ovládací prvky musí být p ístupné bez nutnosti otev ení dve í rozváděče. Displej musí zobrazovat aktuální závady s číselným kódem a slovním popisem závady v českém jazyce, dále seznam všech závad, které se na za ízení vyskytly a další informace související s provozem PS. V p ípadě použití aktivního centrálního mazání musí displej zobrazovat všechny požadované parametry dle bodu 1.4.3. 1.6.4 Na vnější straně dve í rozváděče musí být umístěny: uzamykatelný hlavní vypínač; tlačítko „RESET“; p epínání signalizace „dálkově/místně“; šestimístné počítadlo provozních hodin; displej; ovládání displeje (viz bod 1.6.3.). 1.6.5 ídící jednotka PS musí být tvo ena modulovým systémem PLC. Tento pr myslový počítač musí mít stupeň krytí IP65. Součástí dodávky musí být veškerý pot ebný software pro nutnost výměny a zprovoznění modulu PLC. Na nosiči bude uložen i popis provedení výměny softwaru včetně jeho ovládání. Tento SW musí být p edán na samostatném datovém nosiči. 1.6.6 ídící software musí umožňovat uživatelský p ístup ke všem parametr m a test m PS, mimo základního nastavení (provozní rychlost atp.). Dodavatel v rámci p ejímacího ízení PS p edvede a p edá všechny ovládací prvky (karty, kódy atp.) pot ebné k nastavení ídícího softwaru. 1.6.7 Frekvenční měnič lze použít u PS se zdvihem nad 15 m. U PS se zdvihem do 15 musí být použit rozběh systémem hvězda-trojúhelník. V p ípadě zdvihu nad 15 m a použití frekvenčního měniče (musí být konzultováno s DPP), musí být použity frekvenční měniče a jejich jednotlivé komponenty se zvýšenou životnosti, včetně elektrolytických kondenzátor . Nesmí dojít k instalaci kondenzátor do blízkosti výkonových obvod . Pro up esnění vzdálenost pozice kondenzátoru od výkonových odpor musí být min. 80 mm. Součástí dodávky frekvenčního měniče bude i ovládací modul frekvenčního 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana7 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost měniče v českém jazyce, datový nosič s uloženým ovládacím softwarem frekvenčního měniče včetně uloženého popisu provedení výměny softwaru a jeho ovládání. 1.6.8 Musí být umožněno zastavení PS dálkovým „STOP“ tlačítkem umístěným v místnosti dozorčí služby ve stanici. Toto tlačítko, včetně kabelového vedení, není p edmětem dodávky PS. V hlavním rozváděči PS však musí být p ipraveny označené svorky pro jeho p ipojení. Použití jakéhokoliv „STOP“ tlačítka nesmí zabránit opětovnému spuštění PS obsluhou (tzn. bez nutnosti manipulace „RESET“), jsou-li PS po provozní stránce v po ádku. 1.6.9 Je požadována provozní a poruchová signalizace každých pohyblivých schod v tomto rozsahu (signalizace musí být vyvedena na oranžové svorky těchto čísel): 945, 946 – zastavení STOP tlačítkem 947, 948 – p erušení bezpečnostního obvodu (pozn. mimo zastavení STOP tlačítky) 949, 950 – chod nahoru 951, 952 – chod dol 953, 954 – zastavení (pozn. pohyblivé schody stojí. Jsou mimo provoz z jakéhokoliv d vodu) 955, 956 – p ipravenost (pozn. pohyblivé schody jsou p ipraveny ke spuštění) 957, 958 – volba signalizace: dálkově – místně V rozváděči se požadují ke každému z těchto signál dvě beznapěťové svorky, (celkem 14 svorek označených č. 945 – 958) pro p ipojení kabelu automatizovaného systému dispečerského ízení technologie (ASD -T). Svorky č. 957, 958 (volba signalizace) se požadují beznapěťové se samostatným p epínačem (sepnuto – rozepnuto). 1.6.10 Ovládací systém PS musí být vybaven možností dálkového ovládání z Technologického dispečinku metra TCHDM. Dálkové ovládání musí umožnit načtení informace o aktuální závadě, musí umožnit změnu směru PS, restart rozváděče, vypnutí a zapnutí PS. Tento systém je ve fázi dodávky ešen jen v úrovni p ípravy pro budoucí p echod z bezpotenciálních kontakt na aktivní systém Mě ení a regulace (MaR). P íprava bude ukončena v hlavním rozváděči PS konektorem RJ45. P ipojovací síťový protokol Ethernet 10/100/1000. Funkčnost p edvede dodavatel na místě instalace PS p i p edávce. 1.6.11 Pomocný rozváděč musí být konstruován pro snadnou manipulaci. Musí být umístěn na konstrukci v pohonné a napínací stanici tak, aby nebránil pohybu. Musí být vybaven dostatečně dlouhými kabely, aby nehrozilo jeho sesunutí a mohl být bez potíží vyjmut z konstrukce. Musí být uzamykatelný. Všechny kabely a dráty v pomocném rozváděči musí být označeny bezhalogenovými štítky a návlečkami. Všechna tlačítka a ovládací prvky v a na hlavním rozváděči musí být popsány v českém jazyce. Dále musí být vybaven zásuvkou na 230 V/16 A, zásuvkou pro ovládání revizního pohonu a tlačítkem „RESET“ p ístupným bez otev ení sk íně. 1.7 Elektro 1.7.1 Proudová soustava 3+N+PE, 400 V / 230 V, 50Hz, TN-S. Ochrana p ed nebezpečným dotykovým napětím dle ČSN 33 2000-4-41 v platném znění samočinným odpojením od zdroje a doplňujícím pospojováním. Pracovní zásuvky 230V/16A, p íp. osvětlení v konstrukci PS musí být napájeny nezávisle na hlavním p ívodu. Všechny zásuvky 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana8 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost musí být provedeny dle p íslušné normy ČSN. Uchazeč podrobně určí požadavky na všechny p ipojovací body. Osvětlení pracovních míst, zejména ve strojovně a ve vratné stanici musí mít minimální hodnotu 200 lx, v pochozích uličkách 150 lx. 1.7.2 Veškerá elektrická za ízení musí mít stupeň krytí min. IP 44 a v p ípadě umístění PS ve venkovním prostoru dodatečně chráněna p ed účinky dešťových srážek a posypové soli. 1.7.3 Všechna elektrická za ízení a instalace musí být vybrána a postavena tak, aby byla v souladu s ČSN 33 2000-5-51 ed.3 ve vztahu k p sobení vnějších vliv stanovené Protokolem o určení vnějších vliv – viz tab. Stručný seznam vnějších vliv p íloha A této ČSN 33 2000-5-51. Všechna elektrická vedení na konstrukci PS musí být provedena kabely a nikoli vodičovými svazky. Kabely musí být ádně upevněny bezhalogenovými, nebo keramickými p íchytkami a bezpečně chráněny p ed mechanickým poškozením. Kabely musí být pro snadnou orientaci minimálně na obou koncích označeny vhodnými kabelovými bezhalogenovými štítky s uvedením pot ebných údaj . Popis musí být v trvanlivém provedení. Kabelové štítky a p íchytky musí splňovat požárně - bezpečnostní hledisko a být schváleny pro použití v pražském metru protokolem technického editele DPP. 1.7.4 Kabely v náklonu musí být vedeny v ochranném kovovém krytu, tak aby nemohlo dojít k jejich poškození. Kryt musí být otvíratelný pro možnost servisního zásahu. 1.7.5 Veškeré použité izolované vodiče pro propoje elektrických obvod v rozváděči i v souvisejících za ízeních (nap . centrální mazání, apod.) PS musí být v bezhalogenovém provedení a schválené pro použití v pražském metru p íslušným protokolem technického editele DP a.s. 1.7.6 Kabelové konstrukce mimo vlastní konstrukci PS musí být navrženy a provedeny dle směrnice „Zásady požární ochrany pro projektování a výstavbu pražského metra“ v platném znění. 1.7.7 Ovládání revizního pohonu musí být provedeno jednotným typem ovládače dle standardu METRO, a jednotným typem patice pro p ipojení ovládače. Patice pro p ipojení ovládače bude umístěna na každé straně vstupu/ výstupu PS pod nástupní deskou. (P íloha č. 4.) 1.7.8 U všech PS musí být dle vyhlášky 398/2009 Sb. p íloha č.1 bodu 3.2.5 umístěné hlasové za ízení pro nevidomé osoby na vstupu i výstupu z PS včetně možnosti změny informace v p ípadě změny směru chodu PS. 1.7.9 Spouštění PS musí být provedeno spouštěcím klíčkem. Spínací sk íňka musí být umístěna na balustrádě u horního i spodního nástupu vždy na pravé straně ve směru jízdy společně se „STOP“ tlačítky (P íloha č. 5). Klíče ovládač musí být jednotné pro celou dodávku. Ovládací zámky musí mít p ehledně a trvanlivě vyznačen směr spouštění NAHORU - DOL a to shodně na obou spouštěcích místech. Nad oba ovládací zámky umístit trvanlivě provedené a trvale upevněné trojmístné evidenční číslo p íslušných pohyblivých schod (gravírované, leptané, apod.) 1.7.10 Za ízení pro zastavení, resp. pro nouzové zastavení, provést tlačítky. Tlačítka musí být umístěna vždy na pravé straně p i pohledu na schodové pásmo. Tlačítka musí být červená s nápisem „STOP“, dob e viditelná a snadno p ístupná (umístit v horní úvrati oblouku výstupu/nástupu z PS). U PS se zdvihem nad 10 m musí být umístěna p ídavná tlačítka pro nouzové zastavení, vzdálenost mezi nimi nesmí být větší než 15 m. Duplicitní tlačítka „STOP“ v náklonu umisťovat tak, aby bylo z ejmé, ke kterým PS je 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana9 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost tlačítko p i azeno. Tlačítko doplnit štítkem s nápisem „STOP“ (gravírované, leptané, apod.) 1.7.11 Na obou stranách vstup /výstup z pásma na PS musí být umístěny na obloucích balustrád displeje diagnostického za ízení vždy vpravo poblíž spínací sk íňky p i pohledu na schodové pásmo. 1.7.12 Signální systém směru jízdy (bílá šipka v zeleném poli nebo zelená šipka v bílém poli), resp. zákazu vstupu (symbol zákaz vjezdu do jednosměrné ulice), který musí být dostatečně a z etelně viditelný ještě p ed vstupem cestujícího do prostoru nástupu nebo výstupu. Umístit na balustrádě vlevo p i pohledu na schodové pásmo, symbol vstupu nad symbolem zákazu. Zajistit konstrukční provedení těles signálních světel proti vandalismu – zatlačení do konstrukce balustrády. 1.7.13 Automatické spouštěcí čidlo ( ešit nap . radarem) pro spuštění PS musí vždy umožňovat rozjezd PS z nulové rychlosti na jmenovitou rychlost. Čidlo umístit do balustrád PS. Po vstupu cestujícího do prostoru p ed PS ve vzdálenosti cca 1,5 m p ed hranou h eben se PS musí rozjet z klidu na jmenovitou rychlost. Čidlo musí být p ístupné údržbě. Spouštěcí čidlo bude umožňovat volbu trvalý – úsporný režim. Ovládání režimu musí být ízeno zámkovým ovládačem (spínací sk íňka). U podchodových PS, s ohledem na nebezpečí zamrzání madel bude možné pro zimní měsíce provést p epnutí ze jmenovité rychlosti na provoz se sníženou rychlostí PS 0,05 m/s v p epravních výlukách metra ( ešeno revizním pohonem PS). 1.8 Nátěry a ochrana proti korozi 1.8.1 Nátěry a ochrana PS proti korozi musí odpovídat provozním podmínkám, ve kterých budou PS instalovány. Konstrukce PS, konstrukce balustrád, konstrukce p ekrytí bočních uliček, kabelové konstrukce, apod. musí být chráněny žárovým zinkováním s tloušťkou ochranné vrstvy min. 80 mikron . Kvalita provedení zinkové vrstvy musí odpovídat ČSN EN ISO 1461 v platném znění. Tedy zinková vrstva na funkčních plochách pozorovaných okem, ze vzdálenosti 1m nesmí mít viditelné výr stky, puchý e, drsné plochy, ostré výstupky nebo nepokovené plochy. Funkční plochy jsou v tomto p ípadě myšleny všechny části nosného rámu a spodní krycí plechy, pokud jsou součástí konstrukce. Všechny svary, šroubové, nýtované aj. spoje musí mít rovněž zvýšenou ochranu proti korozi. Sk íně rozváděč musí mít zvýšenou ochranu proti korozi. Na použité protikorozní ochranné prost edky doložit atesty s garantovanou délkou životnosti povrchové ochrany. Povrchová úprava musí umožnit samovolný spad nečistot, hladký povrch. Odolnost povrchu musí odpovídat použitému prost edí, u PS instalovaných v podchodech je nutná odolnost proti agresivní posypové soli. 1.9 Stavební požadavky 1.9.1 Uchazeč uvede statické a dynamické zatížení na okolní stavbu p sobením provozu pohyblivých schod . 1.9.2 P i projektování nových podchodových PS musí být výstupy provedeny se zast ešením. 1.9.3 P i projektování nových PS nad 6,5 m zdvihu PS je nutné použít st edové podpěry pro jejich statické zajištění a p i vyšším zdvihu je nutné vycházet ze statického výpočtu konstrukce PS pro zajištění dalších podpěr. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana10 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.9.4 P i projektování nových PS v technickém prostoru zajistit u PS podchozí výšku pod těmito PS od 1,8 do 2,2m z d vodu prováděné údržby a oprav. Tam kde je nutné provádět servisní a údržbové práce nad 2,2 m, vybavit v rámci dodávky PS tyto prostory odpovídající servisní plošinou. 1.9.5 Pokud to stavební část umožňuje, zajistit mezi rameny pohyblivých schod servisní uličky. V p ípadě, kdy stavební projekt nedovoluje tento p ístup, je nutné provést konstrukce PS dle požadavku p ístupu k jednotlivým komponent m. 1.9.6 P i projektování PS dodržet rozptylový prostor p ed PS min. 2,5 m ve smyslu normy ČSN EN-115-1+A1 v platném znění. 1.9.7 V p ípadě, že bude rozptylový prostor PS p epažen uzavírací m íží, musí být stavebně p ipraveno napojení ovládání m íže na bezpečnostní obvod PS. P i uzav ené m íži nesmí být možné PS spustit ve směru k m íži. PS musí být možné spustit na revizní pohon oběma směry. M íž musí být umístěná za shromažďovacím prostorem dle ČSN EN-115- 1+A1 a za nástupní deskou. 1.9.8 Součástí dodávky budou pevné nebo odnímatelné zábrany (pro vstup a výstup na každé PS) pro zamezení vstupu cestujících na stojící schodové pásmo. Zábrany musí být vyrobeny z trvanlivého, neho lavého materiálu, opat eny bezpečnostní tabulkou „Zákaz vstupu“ a svými rozměry a provedením musí splňovat požadavky vyhl. č. 398/2009 Sb. Ministerstva pro místní rozvoj (P íloha č. 6). 1.10 Výroba – údržba - servis 1.10.1 Záruční doba nesmí být podmíněna prováděním servisní činnosti. Servisní činnost m že provádět jiný subjekt bez dopadu na plnění záruční činnosti. P ípadné spory budou rozhodovány v rozhodčím ízení dle zákona č. 216/ 1994 Sb. o rozhodčím ízení a výkonu rozhodčích nález . 1.10.2 Podpisem návrhu servisní smlouvy se dodavatel zavazuje (v p ípadě zájmu ze strany objednatele) k plnění záručního a mimozáručního servisu. Po nahlášení poruchy PS zajistit do 30-ti minut p íjezd servisního pracovníka na místo nahlášené závady a následně do 2 hodin od nástupu pracovníka servisu provést opravu běžné závady. 1.10.3 Všechna za ízení PS musí být snadno p ístupná pro provádění údržby a oprav, včetně velkých oprav prováděných za provozu sousedních PS. V p ípadě, kdy není p ístup k boční části pro výměnu nebo údržbu díl , musí výrobce PS zajistit konstrukční ešení k náhradnímu p ístupu bez nutnosti zastavení vedlejších PS nebo stavebních zásah a bez nutnosti demontáže jednotlivých stupň . Toto platí také pro p ípady nutné kontroly napnutí p ítlaku pohonu madla a pro p ípady nutné znovu zapnutí/vypnutí spínače poklesu stupně. 1.10.4 S ohledem na provozní podmínky a požadovanou p epravní kapacitu musí výrobce PS uvést životnost rozhodujících díl : a) pohonné jednotky (p evodovka, elektromotor, provozní brzda, ídící jednotka, frekvenční měnič); c) pojezdových kladek a stupň schodového pásma; d) pojezdových drah; 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana11 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost e) pohyblivých madel a jejich vodítek; f) nosné konstrukce; g) celkovou životnost PS; h) pro každý uzel (pohon, brzda, konstrukce apod.) uvést krátký popis. Použitý materiál (zejména v souvislosti s ho ením a dýmáním) a zp sob povrchové ochrany, doložit pot ebné výpočty, bezpečnostní opat ení, atesty a certifikáty. 1.10.5 Uvést náročnost údržby a) četnost a popis úkon údržby na počet provozních hodin; b) p edepsanou prevenci (mazání, kontroly, očistu); c) časovou náročnost na běžnou údržbu; d) p ístupnost ke strojním částem (v p ípadě bez postranních uliček uvést zp sob náhradního p ístupu pro obsluhu); e) doporučené druhy oprav, větších oprav a jejich cyklus; 1.10.6 Uvést doporučený zp sob očisty PS, včetně čištění stupň , pojezdových drah a svodných plech s uvedením použitých ekologických prost edk a pom cek s ohledem na provoz PS bez p íst ešku a vystaveným nep íznivým povětrnostním vliv m i vliv nap . posypové soli proti námraze. 1.10.7 Stanovit rozsah činností zaměstnanc provozovatele v oblasti údržby a oprav v záruční době k zajištění provozuschopnosti PS. 1.10.8 V rámci záruční doby zajistit lektorsky pravidelné proškolování zaměstnanc provozovatele p i odstraňování závad a provádění preventivní údržby (2x ročně). 1.10.9 V záruční době 2x ročně vyhodnocovat skutečný stav PS se stanovením výhledu pot eby náhradních díl - písemnou formou (protokol) a to k 31. 12. a k 30. 6. Zprávu p edat nejpozději do 15 dn od stanoveného termínu stavu tj. do 15. 1. a do 15. 7. písemnou formou k rukám tv rce tohoto projekčního standardu. 1.10.10 Uvést vlivy na životní prost edí: a) vliv používaných maziv b) údaje o vibracích a hladinách emisního hluku zp sobených provozem za ízení. 1.10.11 Uvést údaje o vysálaném teple od pohonu PS do provozního prostoru. 1.11 Bezpečnost cestujících 1.11.1 V popisu technologie je nutno detailně specifikovat všechna za ízení zajišťující bezpečnost osob p epravovaných na PS. 1.11.2 Dodávané PS musí umožňovat použití PS jako pevného schodiště pro ch zi cestujících v mimo ádných p ípadech. 1.12 Zkoušení (kontrola) uzlů a agregátů 1.12.1 Všechny prvky a agregáty musí být v dohodnuté době p ed uvedením do provozu doloženy atesty: 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana12 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost a) o použitém materiálu; b) o svárech; c) o povrchové úpravě; d) elektrická instalace – výchozí revize elektrického za ízení musí být provedena revizním technikem – osoba oprávněná ve smyslu zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách; 1.12.2 Schválení PS do provozu zajišťuje dodavatel s p edložením protokolu o provedené montáži a zkoušce po ukončení montáže dle čl. 7.3.2 ČSN EN 115-1+A1 p ed zahájením komplexních zkoušek. 1.12.3 Projekční a konstrukční odsouhlasení bude provedeno na základě p edložené výrobní dokumentace podstatných částí PS p ed zahájením výroby dle Protokolu kontroly výroby (P íloha č. 7). Dále dle p edložené dokumentace bude p ed zahájením transportu na místo instalace provedena kontrola výroby ve výrobním závodě za účasti 5-ti pracovník budoucího provozovatele v délce trvání cca jednoho dne, vždy na náklady zhotovitele. 1.13 Dodávka – transport 1.13.1 PS se dodávají kompletní vcelku nebo v dílech vhodných pro transport a montáž. 1.13.2 PS mohou být na místo určení dopravovány z uliční úrovně nebo vozy DP a.s. z tunelu metra. 1.13.3 Náklad musí být ochráněn p ed atmosférickými vlivy. 1.13.4 Každý náklad musí být zvlášť označen (hmotnost, rozměry, zp sob úvazku). 1.13.5 Nabídka musí uvažovat dodávku až na stavbu včetně p ípadné meziskládky, manipulace a pojištění. 1.14 Montáž 1.14.1 Montáž bude prováděna v daném prostoru s vyloučením cestujících. Organizace provádějící montáž musí být odborně zp sobilá k montáži ve smyslu zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách v platném znění, o čemž p edloží doklad. 1.14.2 Zp sob montáže PS: a) z díl ; b) v celku – z uliční úrovně nebo z nástupiště metra. 1.14.3 Zp sob montáže navrhne uchazeč podle technologie a konstrukčního ešení PS dle možností dané stavbou a stavebními podmínkami. 1.14.4 Nabídka musí obsahovat: Všechny podmínky stanovené ve ejnou zakázkou či poptávkovým ízením tj. mj.: a) zp sob montáže, který zohlední konkrétní podmínky staveniště. b) velikost a hmotnost jednotlivých montážních díl , vyplývající ze zp sobu montáže a konkrétní stavební dispozice. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana13 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost c) pot ebné transportní, p ekládací a montážní prost edky, které je nutné angažovat, zajišťuje dodavatel. d) pot ebnou dobu montáže s p edpokladem nep etržité montáže včetně sobot a nedělí. e) harmonogram montážních prací. f) pot ebný prostor pro skladování montážních pom cek a drobného materiálu g) zvláštní požadavky na místě montáže. h) požadavky na elektrickou energii pro montážní prost edky. ch) možný termín zahájení montáže s ohledem na dodací lh tu, termín, od kterého je dodací lh ta (zahájení montáže) počítána. i) podmínky pro transport a montáž nových PS nebo jednotlivých komponent musí být doloženy potvrzením o možnosti demontáže a následné montáže p i budoucí výměně PS nebo komponent , zvláště pak pro p ípady instalace PS v kaskádě (transport hlavní h ídele apod.). 1.15 Vyzkoušení po montáži, povolení provozu 1.15.1 Po ukončení montáže je uchazeč povinen provést dle p íslušných p edpis (vč. zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách a ve znění pozdějších p edpis ) p íslušné zkoušky a potvrdit p ipravenost PS pro uvedení do provozu. Uvést dobu trvání zkoušek. 1.15.2 Po ukončení montáže p edá dodavatel PS objednateli geodetické zamě ení instalovaných PS. 1.15.3 P ed uvedením PS na trh do provozu musí být dodavatelem posouzena shoda a vydáno ES prohlášení o shodě ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění, na jehož základě bude Drážním ú adem vystaven Pr kaz zp sobilosti určeného technického za ízení. 1.16 Zaškolení 1.16.1 Pro provoz a údržbu PS je od dodavatele požadováno, aby v rámci dodávky na své náklady vyškolil pracovníky provozovatele, kte í mohou být p ítomni p i montáži a p i uvádění PS do provozu v požadovaných termínech, které budou up esněny p ed p ejímacím ízením. V tomto smyslu je t eba definovat: a) počet pracovník v oboru, jsou požadováni min.: 1 revizní technik, 4 strojní provozní zámečníky, 2 provozní elektriká e, b) délku a místo školení – doporučujeme ve výrobním závodě, v českém jazyce, c) technickou a odbornou náplň školení. 1.16.2 Požadovaný minimální rozsah školení: Seznámení se základními úkony údržby PS. Toto školení musí být odděleno od školení obsluhujících pracovník . 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana14 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Seznámení s demontážními úkony p i demontáži tažného etězu, p evodovky, motoru, hlavní h ídele a dráhového systému. Seznámení s ídicím systémem, nastavení charakteristik PS atd. Další školení pro specifické úkony (diagnostika závad a výměn ložisek, údržba pohon , čerpadel a atp.). Na doporučení dodavatele a ve spolupráci s p ípadným výrobcem součástek. 1.17 Náhradní díly a nářadí 1.17.1 Dodavatel p edá seznam p ípravk pro pot ebu kompletního servisu, včetně oprav PS, s uvedením ceny pro každý p ípravek zvlášť. 1.17.2 Dodavatel vystaví ceník náhradních díl dle seznamu, uvedeného ve ve ejné zakázce p ípadně v poptávkovém ízení. 1.17.3 Dodavatel musí p edat kompletní katalog všech použitých náhradních díl na každé PS zvlášť, včetně uvedení vyobrazení každého konkrétního dílu, čísla dílu a základních parametr dílu. 1.17.4 Dodavatel musí stanovit minimální a maximální doby na dodání náhradních díl z hlediska minimálního p erušení provozu p i poruchách, sdělit zp sob objednávání díl výhodný pro rychlost a spolehlivost dodávky. 1.17.5 Požaduje se, aby ke každému rameni PS bylo dodáno p íslušenství nezbytné a speciální ná adí k provádění základní údržby a oprav (mj. 1 ks ovládač revizního pohonu, 6 ks klíč k ovládání, 2 ks klíč /klička/ k otvírání rozváděče, 2 ks klíč k otvírání krycích desek pohonu, 2 ks držák ke snímání balustrád) a dva komplety pevných p enosných kovových zábran. V rámci dodávky a typu PS p i dodávce vždy jeden „service tool“ (na každý typ) pro možnost nastavování všech parametr rozváděče, 1 ks p ípravek na rozpojení tažného etězu p i jeho výměně, včetně technologického postupu na jeho použití. 1.13.5 V návrhu dodání nových PS musí být garantována dodávka náhradních díl po celou dobu životnosti PS, tj. min. 25 let. Cena za náhradní díl musí být garantována na období min. 2 let. 1.18 Dokumentace 1.18.1 Uchazeč p edá popis a výkresovou dokumentaci za ízení se základními technickými parametry i jednotlivých částí nebo díl konstrukce (uzl ), rozměrovými údaji PS a schematickým zp sobem instalace do dané stavební dispozice, doloženým výkresem s požadavky na stavební ešení provozního prostoru, umístění podpor apod. V p ípadě výměn PS musí být nové stavební konstrukce minimalizovány. Z výkres musí být patrné dodržení všech článk p íslušných norem. 1.18.2 Zadavatel požaduje od dodavatele Rozpis servisní činnosti předmětné stránky v časovém intervalu po dobu 36 měsíc . Rozpis servisní činnosti dodavatel p edloží 14 dn p ed datem uvedení PS do zkušebního provozu, které je uvedeno v harmonogramu prací. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana15 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 1.18.3 Zadavatel požaduje, aby uchazeč dodal v českém jazyce technickou dokumentaci uvedenou v p íloze (P íloha č. 1 – Doklady k PS) minimálně 14 dn p ed datem technické p ejímky, které bude uvedeno v harmonogramu prací. 1.19 Záruční doby 1.19.1 Záruční doba je požadována min. 60 měsíc na kompletní dílo. Mimo standardní záruční dobu je požadována specifická záruka min. 96 měsíc na tyto vybrané komponenty PS: - elektrické motory - p evodovky - tažné etězy - pojezdové dráhy schodového pásma - stupně - pohyblivá madla - nosná konstrukce PS - ídící jednotka a frekvenční měnič - diagnostické za ízení 1.19.2 Záruční doba není podmíněna prováděním záručního servisu. Zpracoval: 244 000 Dne: 2. 9. 2015 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana16 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost Příloha č. 1 – Doklady a dokumentace k PS Pozn.: Požadované doklady a dokumentace musí být provozovateli ke každým PS p edány minimálně ve dvou písemných a v jednom digitálním provedení. (CD disk) ve formátu doc, xls, dwg nebo pdf. Veškerá dokumentace a doklady musí být v českém jazyce a pro p íslušné PS. Obsah 1. Pr kaz zp sobilosti UTZ. 2. Technický popis 3. Zkoušky PS - Zpráva o montážní zkoušce a o zkoušce s provozním zatížením dle čl. 7.3.2 ČSN EN 115- 1+A1. - Zápis o zkoušce po ukončení montáže, tj. o komplexním vyzkoušení po dobu min. 24 hod. (12 hod. nahoru a 12 hod. dol ) nep erušeného chodu. - Zpráva o výchozí revizi elektrického za ízení (PS a silových rozvod ) ve smyslu p íslušných norem (ČSN 331500 v platném znění a dle čl. 18 ČSN EN 60 204-1, atd.), zpráva o komplexních zkouškách (slaboproudé rozvody) souvisejících s provozem PS. - Protokol o technické prohlídce a montážní zkoušce. - Protokol o geodetickém zamě ení pohyblivých schod po montáži dle p ílohy č. 8. - Zápis o odstranění vad a nedodělk . 4. Záruční list 5. Kniha pohyblivých schod obsahující: -název za ízení, typ, výrobce pohyblivých schod . -technické údaje pohyblivých schod – parametry za ízení, osvědčení o sva ování, osvědčení o jakosti a kompletnosti – pohyblivých schod , etěz , pohyblivého madla (atest pevnosti). -atesty: výpočet provozní brzdy, statický výpočet ocelové konstrukce, výpočet stupně, výpočet tažného etězu, pohyblivého madla (atest pevnosti), pohonné jednotky, požadavky dle čl. 6.2 ČSN EN 115-1+A1 - a) výpočet namáhaní p íhradové konstrukce nebo rovnocenný protokol vypracovaný výpočtá em namáhání; b) výpočtový d kaz o dostatečné odolnosti proti lomu části p ímo pohánějících stupně, palety nebo pás, nap . etězy stupň , ozubené tyče; c) výpočet zastavovacích vzdáleností zatížených pohyblivých chodník (viz 5.4.2.1.3.4.) spolu s údaji pro se izování; d) d kaz o vyzkoušení stupň nebo palet; e) d kaz pevnosti proti p etržení pásu; f) d kaz o součinitelích kluzu sokl ; g) d kaz o protiskluzových vlastnostech stupnic (stupň , palet, podlahy a h ebenových desek bez h eben ); h) d kaz zastavovacích vzdáleností a hodnot zpomalení; i) d kaz elektromagnetické kompatibility. - analýzu rizik. - seznam harmonizovaných rizik. 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana17 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 6. Certifikáty a prohlášení o shodě - Prohlášení výrobce o shodě dokumentace s ČSN EN-115-1+A1 a ČSN EN-115-2. - Prohlášení výrobce o konstrukci, výrobě a montáži pohyblivých schod pro pot eby provozu ve ve ejné dopravě a na dráhách v ČR. - ES prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb. v platném znění a p íslušných na ízení vlád - Souhlasné stanovisko výrobce k možnosti spouštění pohyblivých schod obsazených cestujícími. - Podmínky, za jakých je možno postavit lešení na PS v p ípadě nutných prací nad nimi (oprava nátěr , obložení, apod). z) - Stanovisko k neho lavosti pohyblivých schod . - Protokoly technického editele Dopravního podniku hl.m. Prahy a.s. o schválení použitých kabel a vodič , kabelových konstrukcí, p íp. jiných komponent, pro provoz v pražském metru. -Protokol technického editele DP a.s. schvalující konkrétní typ pohyblivých schod pro použití v pražském metru. 7. Výkresy -Projektová dokumentace skutečného provedení. - Dispoziční výkresy. - Sestavný výkres PS, kde budou označeny veškeré další dodané strojní výkresy, tak aby bylo patrné v jaké části se daný díl nachází. - Výkres pohonné jednotky, napínací stanice, stupně, hlavní a vratné h ídele, provozní brzdy, pomocné brzdy. - Výkres uložení hlavní h ídele, výkres uložení vratné h ídele, výkres uložení p edlohové h ídele (je-li použita); - Výkres p evodovky, včetně všech se izovacích hodnot. Informace o výrobci, základní konstrukční a provozní údaje, včetně manuálu pro údržbu a opravu. - Výkres tažného etězu včetně rozměr a použitého materiálu, výrobní tolerance a statický výpočet pevnosti. - Výkres revizního pohonu. - Technický popis za ízení včetně popisu funkcí jednotlivých bezpečnostních a kontrolních prvk . - Popis provozní a pomocné brzdy. - Výkres dráhového systém, včetně p esné geometrie a tolerancemi, výkresy jednotlivých použitých profil včetně tolerancí a materiálu. 8. Elektrická část - Schéma vnit ních zapojení elektrických obvod (rozváděč, p echodové sk íně, atd.) včetně popisu všech funkcí dle čl. 17 ČSN EN 60 204-1. Schémata musí být ádně označena, aby bylo patrné, o jaké se jedná. Ke schémat m dodat p ehledový seznam pro snazší orientaci. - Schéma elektrických komponent ( ídící elektronická jednotka, měnič, atd.) včetně popisu všech funkcí dle čl. 17 ČSN EN 60 204-1. Ke schémat m dodat p ehledový seznam pro snazší orientaci. - Tabulka diagnostikovaných závad – p ehled chybových hlášení pro dodané PS. -elektrické schéma, schéma zapojení a soupis elektrických p ístroj . 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana18 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015 Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost 9. Návody - Návod k obsluze, údržbě a se izování v rozsahu dle čl. 7.4. ČSN EN 115-1+A1 a čl. 17.2. ČSN EN 60 204-1 a revizím PS, - Návod pro demontáž základních prvk (hlavního a vratného, h ídele, stupň , tažných etěz , motoru, p evodovky a madlových kol, včetně doporučených p ípravk . - Návod a parametry na kontrolu systému pro zrychlení schodového pásma (podotáčky, nadotáčky).- Technická dokumentace použitého mazacího za ízení a manuál nastavení softwaru v ČJ. - Technický popis za ízení včetně popisu funkcí jednotlivých bezpečnostních a kontrolních prvk - Mazací plán, který musí obsahovat p ehled všech mazaných míst. P edepsaný interval jejich mazání a interval výměn olejových náplní. Dále seznam olejových náplní skutečně použitých p i konkrétní dodávce. P ehled doporučených maziv a jejich vhodných náhrad. Dodat technickou dokumentaci použitého mazacího za ízení a manuál nastavení a diagnostiky. 10. Náhradní díly a vyobrazením sestavy díl , vč. -Katalog náhradních díl s vyobrazením jednotlivých díl objednacích čísel dodavatele. - Seznam všech použitých ložisek - Specifikace speciálního ná adí pro montáž a údržbu. 11. Revizní kniha Zpracoval: 244 000 Dne: 6. 10. 2015 244 000 Projekční standard – pohyblivé schody Strana19 (celkem 19) účinnost od 6. 10. 2015