Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4526796: Dodatek č. 3 k Pověření k poskytování SOHZ

Příloha DS201700119_3_KPL_ops_dodatek_3_Povereni_k_poskytovani_SOHZ_2018_fin.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Dodatek číslo 3. 

ag. č. DS201700119/3 

K POVĚŘENÍ K POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB OBECNÉHO HOSPODÁŘSKÉHO ZÁJMU 
uzavřenému dne 2. 2. 2017, ve znění dodatku č. 1 ze dne 5. 5. 2017 a dodatku č. 2 ze dne 19. 7. 2017 

 

 

Smluvní strany: 

 

statutární město Liberec 

sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59,  

IČ: 00262978 

zastoupené: Tiborem Batthyánym, primátorem města 

číslo bankovního účtu: vedený u ČS, a.s. Liberec  

(dále jen „poskytovatel“) 

 

a 

 

Komunitní práce Liberec, o.p.s. 

sídlo: Josefinino údolí 9/9, Liberec V – Kristiánov, PSČ 460 05 

IČ: 27275558 

číslo bankovního účtu:  

zastoupené: Tomášem Kratochvílem, ředitelem 

zapsané v rejstříku obecně prospěšných společností vedeném Krajským soudem v Ústí nad 

Labem, spisová značka O 167  

(dále jen „příjemce“) 

 

Statutární město Liberec na základě usnesení Zastupitelstva města Liberec č. 347/2017 

ze dne 14. 12. 2017 tímto dodatkem č. 3 mění přílohu číslo 1. platné smlouvy Pověření k 

poskytování služeb obecného hospodářského zájmu uzavřené dne 2. 2. 2017 takto: 

 

 

Příloha č. 1 

Pravidla pro stanovení vyrovnávací platby 
 

Tato pravidla obsahují popis kompenzačního mechanismu a upravují postup a parametry pro 

stanovení vyrovnávací platby.  

 

1. Vyrovnávací platba 

Vyrovnávací platba se stanoví jako částka nezbytná ke krytí čistých nákladů na poskytování 

služeb obecného hospodářského zájmu Podnikem dle čl. II odst. 1 Pověření. Čisté náklady se 

stanoví jako rozdíl mezi náklady a výnosy, které Podniku vzniknou v souvislosti s plněním 

závazku veřejné služby dle čl. II odst. 1 Pověření. 

 

2. Výnosy 

Vzhledem k tomu, že Podnik poskytuje služby obecného hospodářského zájmů bezúplatně, 

zahrnují výnosy ze služby finanční příspěvky, dotace, dary apod. z veřejných či soukromých 

zdrojů (dotace od obcí, krajů, úřadu práce, ústředních orgánů státní správy, z Evropských či 

jiných fondů, nadací, finanční dary od fyzických či právnických osob apod.).  

  



3. Náklady  

Při stanovení výše vyrovnávací platby se vychází z údajů uzavřených účetních období 

předchozích let, doplněných o předpokládané náklady a výnosy na realizaci závazku veřejné 

služby pro další rozpočtové období. Současně se vychází z vnitřní metodiky Podniku pro 

rozúčtování nákladů společných závazku veřejné služby a doplňkovým činnostem, kdy poměr 

rozúčtování činí 85:15. Tyto náklady jsou vyhodnoceny z hlediska pravidla hospodárnosti, 

efektivnosti, účelnosti a uznatelnosti jednotlivých nákladů. Do odhadu nákladů pro příslušný 

rok se bere v úvahu prognózovaná inflace, dále možný růst některých spotřebitelských cen 

zboží či služeb a případné nutné nečekané náklady vzniklé v souvislosti s plněním závazku 

veřejné služby. Náklady jsou z důvodu velkého množství proměnných stanoveny odhadem. 

Skutečné náklady Podniku budou vyúčtovány vždy ke dni 31. 12. příslušného kalendářního 

roku a vzniklé rozdíly budou s pověřovatelem plně vypořádány. 

 

U mzdových nákladů a zákonného sociálního pojištění se vychází opět z výše skutečných 

nákladů dle údajů uzavřených účetních období předchozích let. Tyto náklady jsou pro rok 2018 

navýšeny o 682 900 Kč z důvodu zákonného navýšení minimální mzdy. Jelikož není možné 

dopředu říci, zda Úřad práce bude toto navýšení garantovat u všech nově uzavíraných dohod, 

bude tyto případné zvýšené náklady hradit pověřovatel. Pokud v průběhu roku 2018 dojde 

k jakékoliv změně ve výši podpory od Úřadu práce, je Podnik povinen o tom pověřovatele 

informovat v souladu s čl. V odst. 4 tohoto Pověření a s pověřovatelem plně vypořádat 

nadměrně poskytnutou vyrovnávací platbu. Obecně mzdové náklady a zákonné sociální 

pojištění nelze přesně spočítat i z důvodu, že na ně mají vliv různé faktory jako např. velká 

fluktuace pracovníků, jejich velmi častá nemocnost či neomluvené absence, místa terénních 

koordinátorů částečně financovaných z úřadu práce, která nejsou vždy obsazena, a další. 

Z tohoto důvodu se tyto náklady stanoví odhadem. Vzhledem k tomu, že i tyto náklady 

podléhají přesnému každoročnímu vyúčtování, jak je uvedeno výše, budou případné rozdíly 

plně vypořádány.  

 

Pro určení výše vyrovnávací platby platí dále stanovené podmínky pro uznatelnost jednotlivých 

nákladů.  

 

Uznatelné náklady 
 

Za uznatelné náklady se považují ty náklady, které prokazatelně vznikly v době trvání závazku 

veřejné služby, byly vynaloženy v přímé souvislosti s poskytováním služby a jsou nezbytné na 

zajištění služby obecného hospodářského zájmu dle čl. II Pověření. Náklady musí odpovídat 

cenám v místě a čase obvyklým pro danou nákladovou položku.  

 

 

501 spotřeba materiálu 

501/001 SM režijní materiál  - pouze nezbytně nutný materiál v cenách obvyklých   

501/002 pracovní oděvy HČ 

501/003 drobný hmotný majetek 

- kancelářské vybavení jako např. telefon, počítače, skartovačka atd. pouze v případě 

nefunkčnosti stávajícího vybavení či v případě přechozího schválení pověřovatelem na 

základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení 

501/004 auto - pouze nezbytné standardní potřeby v cenách obvyklých 

501/005 drobný hmotný majetek OE 



- kancelářské vybavení jako např. diktafon, flash disk, kuchyňské vybavení pouze 

v případě nefunkčnosti stávajícího vybavení nebo v případě přechozího schválení 

pověřovatelem na základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení 

 

501/007 hygienické prostředky pro zaměstnance 

501/011 PHM 

 

511 opravy a udržování 

511/001 opravy a udržování 

511/101 auto (mytí auta pouze standardní v ceně obvyklé) 

 

512 cestovné  

 

513 náklady na reprezentaci 

- pouze pro potřeby oficiálních jednání tj. 4x ročně ve výši 500 Kč tj. 2000 Kč za rok 

 

518 ostatní služby 

518/001 telefony 

518/002 ostatní 

-   školení pouze potřebná pro výkon pověřené činnosti 

518/003 poštovné 

518/004 nájemné 

518/005 drobný nehmotný majetek 

518/006 čištění pracovních oděvů 

518/007 likvidace odpadů 

 

521 mzdové náklady* 

- případné odměny pouze s předchozím souhlasem správní rady, pravidla pro 

odměňování stanovuje vnitřní předpis Podniku. 

 

*základní výše mzdy kmenových zaměstnanců jsou pro výpočet vyrovnávací platby předběžně 

stanoveny takto: 

 

 

 základní mzda osobní příplatek  

ředitel společnosti 50 000 Kč   

 

 

  základ 
variabilní 
složka celkem rok SP + ZP celkem 

koordinátor 

zd 14700   14700 176400 59976 236376 

3 - 12 
měsíc 15700 2000 17700 212400 72216 284616 

2.rok 16700 2000 18700 224400 76296 300696 

3.rok 17700 2000 19700 236400 80376 316776 

4.rok 18700 2000 20700 248400 84456 332856 

5.rok  19700 2000 21700 260400 88536 348936 



10 let 22700 2000 24700 296400 100776 397176 

15 let 24 700 2000 26700 320400 108936 429336 

20 let 26 700 2000 28700 344400 117096 461496 

        

administrativa 

zd 16200   16200 194400 66096 260496 

3 - 12 
měsíc 16200 3000 19200 230400 78336 308736 

2.rok 17200 3000 20200 242400 82416 324816 

3.rok 18200 3000 21200 254400 86496 340896 

4.rok 19200 3000 22200 266400 90576 356976 

5.rok 20200 2000 22200 266400 90576 356976 

10 let 23 200 2000 25200 302400 102816 405216 

15 let 25 200 2000 27200 326400 110976 437376 

20 let 27200 2000 29200 350400 119136 469536 

 

V průběhu roku se předpokládá navýšení o 2 koordinátory – oba částečně financovaní z ÚP 

(první náhrada za koordinátora, který již bude přestupovat do kmenového stavu KPL, druhý 

navýšení počtu koordinátorů), jejichž mzda bude shodná se mzdou stávajícího koordinátora ÚP 

1. rok.  Změny v nákladech s tímto související budou s pověřovatelem plně vypořádány. 

 

 

524 zákonné sociální pojištění 

 

527 zákonné sociální náklady - kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady  

 

538 ostatní daně a poplatky 

538/001 poplatky – kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady  

 

549 jiné ostatní náklady (př. pojistné, bankovní poplatky) 

 

 

Neuznatelné náklady 

 

501 spotřeba materiálu 

501/006 reklamní předměty 

 

527 zákonné sociální náklady 

preventivní péče 

 

538 ostatní daně a poplatky 

538/001 rozhlasový poplatek 

538/002 daně  

 

542 ostatní pokuty a penále 

 

543 odpis nedobytné pohledávky 

 

544 úroky  



545 kurzové ztráty 

546 dary 

 

548 manka a škody 

 

 

Z výnosů z dotace úřadu práce byly v průběhu 1. 1. 2017 – 31. 10. 2017 pokryty mzdové 

náklady a zákonné sociální pojištění pracovníků veřejně prospěšných prací v celkové výši 

9 551 078 Kč což odhadem činí 11 551 078 Kč za celý rok 2017. Při stanovení vyrovnávací 

platby pro rok 2018 se bude z této nákladové (a současně výnosové) položky vycházet, přestože 

ve skutečnosti stejná být nemusí z důvodů předem neznámých proměnných.  

 

Výsledná předpokládaná výše roční vyrovnávací platby, při požadovaném počtu 85 

pracovních míst veřejně prospěšných prací, byla dle výše popsaného postupu stanovena na 

částku 19 056 778 Kč, což odpovídá nákladům ve výši 224 197 Kč na 1 pracovní místo veřejně 

prospěšných prací. 

 

Z toho se stanoví část vyrovnávací platby poskytnuté statutárním městem Liberec formou 

dotace pro rok 2018 ve výši 7 505 700 Kč. Všechny rozdíly zjištěné při vyúčtování vyrovnávací 

platby ke dni 31. 12. příslušného kalendářního roku budou plně vypořádány. 

 

Vzhledem k tomu, že příjemce obdržel v roce 2017 vyrovnávací platbu na základě Pověření 

k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu schváleného usnesením Zastupitelstva 

města Liberec č. 20/2017, ze dne 26. 1. 2017, a následných dodatků k pověření č. 1 usnesení č. 

81/2017 ze dne 30. 3. 2017 a dodatku č. 2 k Pověření č. usnesení 182/2017 ze dne 29. 6. 2017 

a ke dni schválení tohoto Pověření nebylo a nemohlo být provedeno úplné vyúčtování 

vyrovnávací platby obdržené příjemcem v roce 2017, stanoví se pro případ, že by z vyúčtování 

vyrovnávací platby za rok 2017 bylo zjištěno, že došlo k nadměrnému vyrovnání za plnění 

závazku veřejné služby dle Pověření 2, a to v částce nepřesahující 10% vyrovnávací platby 

stanovené pro rok 2017, že bude postupováno v souladu s čl. 6 odst. 2 Rozhodnutí SOHZ. 

Nadměrně vyplacená částka za rok 2017 nebude vrácena zpět na účet SML dle čl. IV odst. 5 

Pověření II, ale o tuto částku bude ponížena vyrovnávací platba pro rok 2018 

 

 

 

 

V Liberci dne: _________________   V Liberci dne: _________________ 

  

   

   

 

 

 

________________________________  ________________________________ 

                    poskytovatel      příjemce 

          statutární město Liberec         Komunitní práce Liberec, o.p.s. 

               Tibor Batthyány      Tomáš Kratochvíl 

                 primátor města                 ředitel  

 

 



Příloha č. 2 

 

Veřejná podpora poskytnutá formou bezúplatně poskytnutých služeb: 
 

1. mzdy  
    

posudek na zpracování mezd O - Consult s.r.o. ze dne 23. 3. 2015 s úpravou na aktuální stav  

 

počet zaměstnanců 

cena za 1 

zaměstnance/měsíc cena celkem za rok 40% podíl SML  

120 200,00 Kč 288 000,00 Kč 115 200,00 Kč 

 

2. nájemné 
    

Výpočet vychází z ceny pronájmů v místě a čase obvyklé a z interního předpisu pro stanovení nájemného 

za užívání prostoru nebo místnosti ve vlastnictví statutárního města Liberec (13. schůze Rady města ze 

dne 19.7.2016 usnesení č. 607/2016)  

 

pronajaté prostory 

plocha pronajatých 

prostor m2 cena za 1m2/měsíc cena celkem/rok 

budova 159,87 125,00 Kč 239 805,00 Kč 

garáž 37,32 125,00 Kč 55 980,00 Kč 

celkem 197,19 125,00 Kč 295 785,00 Kč 

 

 

3. bezúplatně poskytnuté energie 
 

Změna sídla Podniku byla uskutečněna v průběhu roku 2016 a nedošlo tedy ještě k ročnímu vyúčtování 

energií. Pro určení výše veřejné podpory se vychází z výše zálohových plateb.  

  

druh energie záloha v Kč/měsíc cena celkem/rok 

elektřina 700,00 Kč 8 400,00 Kč 

plyn 3 700,00 Kč 44 400,00 Kč 

voda 870,00 Kč 10 440,00 Kč 

EZS 0,00 Kč 0,00 Kč 

celkem 5 270,00 Kč 63 240,00 Kč