Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Dodatek číslo 3. ag. č. DS201700119/3 K POVĚŘENÍ K POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB OBECNÉHO HOSPODÁŘSKÉHO ZÁJMU uzavřenému dne 2. 2. 2017, ve znění dodatku č. 1 ze dne 5. 5. 2017 a dodatku č. 2 ze dne 19. 7. 2017 Smluvní strany: statutární město Liberec sídlo: nám. Dr. E. Beneše 1, Liberec 1, PSČ 460 59, IČ: 00262978 zastoupené: Tiborem Batthyánym, primátorem města číslo bankovního účtu: vedený u ČS, a.s. Liberec (dále jen „poskytovatel“) a Komunitní práce Liberec, o.p.s. sídlo: Josefinino údolí 9/9, Liberec V – Kristiánov, PSČ 460 05 IČ: 27275558 číslo bankovního účtu: zastoupené: Tomášem Kratochvílem, ředitelem zapsané v rejstříku obecně prospěšných společností vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, spisová značka O 167 (dále jen „příjemce“) Statutární město Liberec na základě usnesení Zastupitelstva města Liberec č. 347/2017 ze dne 14. 12. 2017 tímto dodatkem č. 3 mění přílohu číslo 1. platné smlouvy Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu uzavřené dne 2. 2. 2017 takto: Příloha č. 1 Pravidla pro stanovení vyrovnávací platby Tato pravidla obsahují popis kompenzačního mechanismu a upravují postup a parametry pro stanovení vyrovnávací platby. 1. Vyrovnávací platba Vyrovnávací platba se stanoví jako částka nezbytná ke krytí čistých nákladů na poskytování služeb obecného hospodářského zájmu Podnikem dle čl. II odst. 1 Pověření. Čisté náklady se stanoví jako rozdíl mezi náklady a výnosy, které Podniku vzniknou v souvislosti s plněním závazku veřejné služby dle čl. II odst. 1 Pověření. 2. Výnosy Vzhledem k tomu, že Podnik poskytuje služby obecného hospodářského zájmů bezúplatně, zahrnují výnosy ze služby finanční příspěvky, dotace, dary apod. z veřejných či soukromých zdrojů (dotace od obcí, krajů, úřadu práce, ústředních orgánů státní správy, z Evropských či jiných fondů, nadací, finanční dary od fyzických či právnických osob apod.). 3. Náklady Při stanovení výše vyrovnávací platby se vychází z údajů uzavřených účetních období předchozích let, doplněných o předpokládané náklady a výnosy na realizaci závazku veřejné služby pro další rozpočtové období. Současně se vychází z vnitřní metodiky Podniku pro rozúčtování nákladů společných závazku veřejné služby a doplňkovým činnostem, kdy poměr rozúčtování činí 85:15. Tyto náklady jsou vyhodnoceny z hlediska pravidla hospodárnosti, efektivnosti, účelnosti a uznatelnosti jednotlivých nákladů. Do odhadu nákladů pro příslušný rok se bere v úvahu prognózovaná inflace, dále možný růst některých spotřebitelských cen zboží či služeb a případné nutné nečekané náklady vzniklé v souvislosti s plněním závazku veřejné služby. Náklady jsou z důvodu velkého množství proměnných stanoveny odhadem. Skutečné náklady Podniku budou vyúčtovány vždy ke dni 31. 12. příslušného kalendářního roku a vzniklé rozdíly budou s pověřovatelem plně vypořádány. U mzdových nákladů a zákonného sociálního pojištění se vychází opět z výše skutečných nákladů dle údajů uzavřených účetních období předchozích let. Tyto náklady jsou pro rok 2018 navýšeny o 682 900 Kč z důvodu zákonného navýšení minimální mzdy. Jelikož není možné dopředu říci, zda Úřad práce bude toto navýšení garantovat u všech nově uzavíraných dohod, bude tyto případné zvýšené náklady hradit pověřovatel. Pokud v průběhu roku 2018 dojde k jakékoliv změně ve výši podpory od Úřadu práce, je Podnik povinen o tom pověřovatele informovat v souladu s čl. V odst. 4 tohoto Pověření a s pověřovatelem plně vypořádat nadměrně poskytnutou vyrovnávací platbu. Obecně mzdové náklady a zákonné sociální pojištění nelze přesně spočítat i z důvodu, že na ně mají vliv různé faktory jako např. velká fluktuace pracovníků, jejich velmi častá nemocnost či neomluvené absence, místa terénních koordinátorů částečně financovaných z úřadu práce, která nejsou vždy obsazena, a další. Z tohoto důvodu se tyto náklady stanoví odhadem. Vzhledem k tomu, že i tyto náklady podléhají přesnému každoročnímu vyúčtování, jak je uvedeno výše, budou případné rozdíly plně vypořádány. Pro určení výše vyrovnávací platby platí dále stanovené podmínky pro uznatelnost jednotlivých nákladů. Uznatelné náklady Za uznatelné náklady se považují ty náklady, které prokazatelně vznikly v době trvání závazku veřejné služby, byly vynaloženy v přímé souvislosti s poskytováním služby a jsou nezbytné na zajištění služby obecného hospodářského zájmu dle čl. II Pověření. Náklady musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým pro danou nákladovou položku. 501 spotřeba materiálu 501/001 SM režijní materiál - pouze nezbytně nutný materiál v cenách obvyklých 501/002 pracovní oděvy HČ 501/003 drobný hmotný majetek - kancelářské vybavení jako např. telefon, počítače, skartovačka atd. pouze v případě nefunkčnosti stávajícího vybavení či v případě přechozího schválení pověřovatelem na základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení 501/004 auto - pouze nezbytné standardní potřeby v cenách obvyklých 501/005 drobný hmotný majetek OE - kancelářské vybavení jako např. diktafon, flash disk, kuchyňské vybavení pouze v případě nefunkčnosti stávajícího vybavení nebo v případě přechozího schválení pověřovatelem na základě žádosti příjemce s odůvodněním potřebnosti pořízení 501/007 hygienické prostředky pro zaměstnance 501/011 PHM 511 opravy a udržování 511/001 opravy a udržování 511/101 auto (mytí auta pouze standardní v ceně obvyklé) 512 cestovné 513 náklady na reprezentaci - pouze pro potřeby oficiálních jednání tj. 4x ročně ve výši 500 Kč tj. 2000 Kč za rok 518 ostatní služby 518/001 telefony 518/002 ostatní - školení pouze potřebná pro výkon pověřené činnosti 518/003 poštovné 518/004 nájemné 518/005 drobný nehmotný majetek 518/006 čištění pracovních oděvů 518/007 likvidace odpadů 521 mzdové náklady* - případné odměny pouze s předchozím souhlasem správní rady, pravidla pro odměňování stanovuje vnitřní předpis Podniku. *základní výše mzdy kmenových zaměstnanců jsou pro výpočet vyrovnávací platby předběžně stanoveny takto: základní mzda osobní příplatek ředitel společnosti 50 000 Kč základ variabilní složka celkem rok SP + ZP celkem koordinátor zd 14700 14700 176400 59976 236376 3 - 12 měsíc 15700 2000 17700 212400 72216 284616 2.rok 16700 2000 18700 224400 76296 300696 3.rok 17700 2000 19700 236400 80376 316776 4.rok 18700 2000 20700 248400 84456 332856 5.rok 19700 2000 21700 260400 88536 348936 10 let 22700 2000 24700 296400 100776 397176 15 let 24 700 2000 26700 320400 108936 429336 20 let 26 700 2000 28700 344400 117096 461496 administrativa zd 16200 16200 194400 66096 260496 3 - 12 měsíc 16200 3000 19200 230400 78336 308736 2.rok 17200 3000 20200 242400 82416 324816 3.rok 18200 3000 21200 254400 86496 340896 4.rok 19200 3000 22200 266400 90576 356976 5.rok 20200 2000 22200 266400 90576 356976 10 let 23 200 2000 25200 302400 102816 405216 15 let 25 200 2000 27200 326400 110976 437376 20 let 27200 2000 29200 350400 119136 469536 V průběhu roku se předpokládá navýšení o 2 koordinátory – oba částečně financovaní z ÚP (první náhrada za koordinátora, který již bude přestupovat do kmenového stavu KPL, druhý navýšení počtu koordinátorů), jejichž mzda bude shodná se mzdou stávajícího koordinátora ÚP 1. rok. Změny v nákladech s tímto související budou s pověřovatelem plně vypořádány. 524 zákonné sociální pojištění 527 zákonné sociální náklady - kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady 538 ostatní daně a poplatky 538/001 poplatky – kromě položek uvedených mezi neuznatelnými náklady 549 jiné ostatní náklady (př. pojistné, bankovní poplatky) Neuznatelné náklady 501 spotřeba materiálu 501/006 reklamní předměty 527 zákonné sociální náklady preventivní péče 538 ostatní daně a poplatky 538/001 rozhlasový poplatek 538/002 daně 542 ostatní pokuty a penále 543 odpis nedobytné pohledávky 544 úroky 545 kurzové ztráty 546 dary 548 manka a škody Z výnosů z dotace úřadu práce byly v průběhu 1. 1. 2017 – 31. 10. 2017 pokryty mzdové náklady a zákonné sociální pojištění pracovníků veřejně prospěšných prací v celkové výši 9 551 078 Kč což odhadem činí 11 551 078 Kč za celý rok 2017. Při stanovení vyrovnávací platby pro rok 2018 se bude z této nákladové (a současně výnosové) položky vycházet, přestože ve skutečnosti stejná být nemusí z důvodů předem neznámých proměnných. Výsledná předpokládaná výše roční vyrovnávací platby, při požadovaném počtu 85 pracovních míst veřejně prospěšných prací, byla dle výše popsaného postupu stanovena na částku 19 056 778 Kč, což odpovídá nákladům ve výši 224 197 Kč na 1 pracovní místo veřejně prospěšných prací. Z toho se stanoví část vyrovnávací platby poskytnuté statutárním městem Liberec formou dotace pro rok 2018 ve výši 7 505 700 Kč. Všechny rozdíly zjištěné při vyúčtování vyrovnávací platby ke dni 31. 12. příslušného kalendářního roku budou plně vypořádány. Vzhledem k tomu, že příjemce obdržel v roce 2017 vyrovnávací platbu na základě Pověření k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu schváleného usnesením Zastupitelstva města Liberec č. 20/2017, ze dne 26. 1. 2017, a následných dodatků k pověření č. 1 usnesení č. 81/2017 ze dne 30. 3. 2017 a dodatku č. 2 k Pověření č. usnesení 182/2017 ze dne 29. 6. 2017 a ke dni schválení tohoto Pověření nebylo a nemohlo být provedeno úplné vyúčtování vyrovnávací platby obdržené příjemcem v roce 2017, stanoví se pro případ, že by z vyúčtování vyrovnávací platby za rok 2017 bylo zjištěno, že došlo k nadměrnému vyrovnání za plnění závazku veřejné služby dle Pověření 2, a to v částce nepřesahující 10% vyrovnávací platby stanovené pro rok 2017, že bude postupováno v souladu s čl. 6 odst. 2 Rozhodnutí SOHZ. Nadměrně vyplacená částka za rok 2017 nebude vrácena zpět na účet SML dle čl. IV odst. 5 Pověření II, ale o tuto částku bude ponížena vyrovnávací platba pro rok 2018 V Liberci dne: _________________ V Liberci dne: _________________ ________________________________ ________________________________ poskytovatel příjemce statutární město Liberec Komunitní práce Liberec, o.p.s. Tibor Batthyány Tomáš Kratochvíl primátor města ředitel Příloha č. 2 Veřejná podpora poskytnutá formou bezúplatně poskytnutých služeb: 1. mzdy posudek na zpracování mezd O - Consult s.r.o. ze dne 23. 3. 2015 s úpravou na aktuální stav počet zaměstnanců cena za 1 zaměstnance/měsíc cena celkem za rok 40% podíl SML 120 200,00 Kč 288 000,00 Kč 115 200,00 Kč 2. nájemné Výpočet vychází z ceny pronájmů v místě a čase obvyklé a z interního předpisu pro stanovení nájemného za užívání prostoru nebo místnosti ve vlastnictví statutárního města Liberec (13. schůze Rady města ze dne 19.7.2016 usnesení č. 607/2016) pronajaté prostory plocha pronajatých prostor m2 cena za 1m2/měsíc cena celkem/rok budova 159,87 125,00 Kč 239 805,00 Kč garáž 37,32 125,00 Kč 55 980,00 Kč celkem 197,19 125,00 Kč 295 785,00 Kč 3. bezúplatně poskytnuté energie Změna sídla Podniku byla uskutečněna v průběhu roku 2016 a nedošlo tedy ještě k ročnímu vyúčtování energií. Pro určení výše veřejné podpory se vychází z výše zálohových plateb. druh energie záloha v Kč/měsíc cena celkem/rok elektřina 700,00 Kč 8 400,00 Kč plyn 3 700,00 Kč 44 400,00 Kč voda 870,00 Kč 10 440,00 Kč EZS 0,00 Kč 0,00 Kč celkem 5 270,00 Kč 63 240,00 Kč