Textová podoba smlouvy Smlouva č. 4924468: Smlouva o poskytnutí dotace č. SDO/OSOV/117/18 - RYBKA - Tábor, z.s.

Příloha KUJCP01DY5WB.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        KUJCP01DY5WB

Smlouva o poskytnutí dotace 
č. SDO/OSOV/117/18

uzavřená ve smyslu § 159 a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů 
a § 10a odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších

předpisů

I.
Úvodní ustanovení

1. Zastupitelstvo Jihočeského kraje rozhodlo na základě podané žádosti o poskytnutí dotace svým 
usnesením č. 20/2018/ZK-11 ze dne 22. 2. 2018 podle § 36 písm. c) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích, 
ve znění pozdějších předpisů, v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech 
územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o rozpočtových pravidlech") 
a ve smyslu směrnice Zastupitelstva Jihočeského kraje č. SM/107/ZK, Zásady Jihočeského kraje 
pro poskytování veřejné finanční podpory, o poskytnutí dotace v souvislosti splněním závazku veřejné 
služby ve výši a za podmínek dále uvedených v této smlouvě.

2. Smlouva je uzavřena v souladu s Rozhodnutím Komise č. 2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití 
čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby 
za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného 
hospodářského zájmu. Příjemce přijal závazek veřejné služby akceptací samostatného dokumentu 
Pověření Jihočeského kraje k poskytování služby obecného hospodářského zájmu, konkrétně k zajištění 
dostupnosti poskytování sociální služby v rozsahu základních činností na území kraje (dále jen 
“Pověření") a to na dobu čerpání dotace dle této smlouvy a pro všechny druhy sociálních služeb, na které 
je dle této smlouvy dotace poskytována.

3. Pravidla a podmínky pro poskytnutí, čerpání, kontrolu, finanční vypořádání a vyúčtování dotace jsou 
stanovena v Metodice pro poskytování účelové dotace dle §101a zákona č.108/2006 Sb., o sociálních 
službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o sociálních službách") z rozpočtu Jihočeského 
kraje poskytovatelům sociálních služeb v roce 2018 (dále jen „Metodika"), která je pro příjemce závazná.

II.
Poskytovatel a příjemce dotace

1. Poskytovatelem dotace podle této smlouvy je:

Jihočeský kraj, U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice
IČO: 70890650
Zastoupený: Mgr. Zdeňkem Dvořákem, náměstkem hejtmanky, na základě plné moci udělené 
hejtmankou kraje dne 22. 6. 2017 
Bankovní účet: 94-3126231/0710

dále jako „poskytovatel“.

2. Příjemcem dotace podle této smlouvy je:

RYBKA - Tábor, z.s., Čsl. armády 925/33, 390 03 Tábor
IČO: 69113602
Zastoupený: Ivanou Turkovou, předsedkyní spolku 
Bankovní účet: 189114019/0600

dále jako „příjemce".

III.
Charakter a účel dotace, doba, v níž má být účelu dotace dosaženo

1. Dotace z rozpočtu poskytovatele je příjemci poskytována jako součást vyrovnávací platby v souvislosti 
s jeho plněním závazku veřejné služby (dále jen „dotace"). Dotace se poskytuje jako neinvestiční.

2. Účelem dotace je spolufinancování neinvestičních nákladů souvisejících se zajišťováním základních 
činností při poskytování sociálních služeb uvedených včl. IV. v odst. 1 smlouvy, a to pouze v rozsahu 
dle platného Pověření. Výčet a charakteristiky základních činností jsou uvedené v zákoně o sociálních 
službách a rozsah úkonů je stanovený ve vyhlášce č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá 
ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.

1

*KUJCP01DY5WB*



4

3. Dotace se neposkytuje na:

a) zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách),

b) úhradu nákladů na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o sociálních službách, tato péče 
je hrazena podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších 
předpisů.

4. Peněžní prostředky dotace nesmí příjemce poskytnout jiným právnickým nebo fyzickým osobám, pokud 
nejde o úhrady spojené s realizací podporované činnosti, na kterou byly poskytnuty a smí je zároveň 
použít jen k účelu, který je upraven v odst. 2 tohoto ustanovení.

5. Podporovaná činnost bude realizována v termínu od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2018, přičemž toto datum je 
konečným termínem, kdy má být dosaženo účelu dotace.

IV.
Výše dotace a vyplacení dotace

1. Dotace je poskytována:

a) pro druh sociální služby: sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením, 
identifikátor: 6991625, v rozsahu dle Pověření č. OSVZ/121/2016, Příloha č. 1, ve znění pozdějších 
dodatků, ve výši 893.000 Kč.

2. Dotace bude vyplacena ve dvou bezhotovostních splátkách na účet příjemce takto:

• 1. splátka do 15. 04. 2018 ve výši 60% poskytnuté dotace,

• 2. splátka do 31.07. 2018 ve výši 40% poskytnuté dotace.

3. Výše uvedené termíny splátek se mohou změnit v závislosti na obdržení finančních prostředků 
od MPSV, a to v souladu s případnými regulačními opatřeními ve státním rozpočtu. V případě, 
že finanční prostředky nebudou ze strany MPSV připsány včas na bankovní účet Jihočeského kraje, má 
Jihočeský kraj právo prodloužit termín splátky dle předchozího bodu na nezbytně dlouhou dobu, avšak 
maximálně do 15 dnů ode dne obdržení finančních prostředků. O této skutečnosti je povinen Jihočeský 
kraj příjemce informovat prostřednictvím svých internetových stránek.

4. Vznikne-li v průběhu kalendářního roku podezření na porušení rozpočtové kázně na straně příjemce 
ve smyslu zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je poskytovatel oprávněn příjemci 
pozastavit vyplácení dotace. Tato skutečnost bude příjemci oznámena dopisem vedoucího odboru 
sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje, a to neprodleně po vzniku podezření na porušení 
rozpočtové kázně. V případě, že příjemce vše dostatečně vysvětlí a doloží a podezření se tím stane 
bezpředmětné, budou pozastavené splátky dotace příjemci uvolněny.

V.
Ustanovení o DPH

1. Sociální služby dle či. IV. odst. 1 smlouvy jsou osvobozeny od daně z přidané hodnoty dle § 59 zákona 
č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, tzn. nelze uplatnit nárok 
na odpočet daně z přidané hodnoty na vstupu. Případná registrace příjemce jako plátce daně z přidané 
hodnoty nemá žádný vliv na výši dotace ani na její čerpání.

VI.
Uznatelné a neuznatelné náklady, čerpání dotace dle rozpočtu

1. Příjemce je oprávněn použít dotaci pouze na úhradu uznatelných nákladů souvisejících s činnostmi 
dle či. III odst. 2 smlouvy. V případě domovů pro osoby se zdravotním postižením (§ 48 zákona 
o sociálních službách) lze prostředky dotace použít i na osobní vybavení, drobné předměty běžné 
osobní potřeby a některé služby poskytované nezaopatřeným dětem podle § 48 odst. 3 zákona 
o sociálních službách.

2. Náklady jsou uznatelné pro čerpání dotace tehdy, pokud splňují mimo výše uvedené i následující 
obecná hlediska, zejména musí:

a) být nezbytné pro zajištění sociální služby a vyhovovat zásadám zdravého finančního řízení, 
především efektivnosti (získané hodnoty musí odpovídat vynaloženým finančním prostředkům), 
opodstatněnosti a hospodárnosti, a jejich výše nepřesahuje obvyklou výši v daném místě a čase,

2



b) časově a věcně souviset s kalendářním rokem, na který je dotace poskytnuta, musí být doloženy 
průkaznými prvotními účetními doklady a vedeny v účetnictví příjemce,

c) být uvedené příjemcem v rozpočtu služby v jeho žádosti o dotaci (ve sloupci "Z toho prostřednictvím 
kraje").

3. Za uznatelné osobní náklady se považují náklady na zaměstnance zajišťující činnost zařízení sociální 
služby či poskytování sociální služby (např. vedoucí, administrativní a provozní pracovníci) a náklady 
na zaměstnance, kteří vykonávají odbornou činnost v sociálních službách podle § 115 odst. 1 zákona 
o sociálních službách. Uznatelné osobní náklady jsou náklady na mzdy / platy (včetně odměn), ostatní 
osobní náklady (dohody o pracovní činnosti, dohody o provedení práce), náhrady mzdy/platu 
za dočasnou pracovní neschopnost, zákonné odvody na sociální a zdravotní pojištění hrazené 
zaměstnavatelem a zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu 
nebo nemoci z povolání.

4. Za uznatelné provozní náklady se považují náklady nezbytné pro poskytování sociální služby v rozsahu 
dle čl. III odst. 2 smlouvy.

5. V případě, že v rámci podporované činnosti budou zadávány veřejné zakázky, je příjemce povinen 
postupovat podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů 
(dále jen „zákon o zadávání veřejných zakázek") V případě, že se jedná o zakázky malého rozsahu, 
na které se tento zákon vztahuje pouze v obecných zásadách, je povinen příjemce u plnění 
přesahujících částku 100.000,- Kč bez DPH, které jsou zvíce než 50 % financované z dotace, provést 
výběr dodavatele v jednoduchém výběrovém řízení. Nabídky musí být vyžádány nejméně u 3 dodavatelů 
a jejich nabídky musí být učiněny písemně (např. e-mailem, faxem), je nutno pořídit písemný záznam 
o výběru dodavatele, lze rovněž využít ceníky zveřejněné na internetu. Záznam z výběrového řízení 
včetně cenových nabídek nebo průzkumů a korespondence musí být uloženy u dokumentace 
k podporované činnosti a spolu s ní archivovány.

6. Ustanovení odstavce 5 neplatí, má-li příjemce vlastní pravidla pro zadávání veřejných zakázek; 
v takovém případě postupuje podle nich. Na výzvu poskytovatele je příjemce povinen tato pravidla 
předložit a doložit dodržení podmínek stanovených zákonem o zadávání veřejných zakázek a jeho 
pravidly.

7. Uznatelné a neuznatelné náklady jsou konkrétněji vymezené poskytovatelem v Příloze č. 6 Metodiky 
a jsou pro příjemce dotace závazné.

8. Čerpání dotace v jednotlivých nákladových položkách rozpočtu každé služby nesmí přesáhnout výši 
požadované dotace pro tyto položky ve sloupci “Z toho prostřednictvím kraje" v žádosti, v případě že tyto 
částky byly v průběhu hodnocení žádosti korigovány poskytovatelem z důvodu jejich neuznatelnosti 
nebo nadhodnocení, pak nesmí přesáhnout částky po korekcích. Změny v čerpání dotace u jednotlivých 
položek může povolit odbor sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje, a to jen v případě 
závažných důvodů na straně příjemce a na základě jeho písemné žádosti podané do konce 
kalendářního roku, vždy však přiměřeně k podmínkám této smlouvy a Metodiky a při dodržování zásad 
opodstatněnosti a hospodárnosti.

VII.
Povinnosti příjemce, vyúčtování a vypořádání dotace, kontrola

1. Příjemce je při čerpání dotace a zajišťování prokazatelnosti čerpání povinen:

a) použít dotaci pouze k účelu, na který mu byla poskytnuta, v souladu s údaji v žádosti a zároveň 
dodržet podmínky uvedené v čl. III. a VI. této smlouvy,

b) vést své účetnictví dle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a vést je tak, 
aby nejpozději ke dni účetní závěrky byly vedeny odděleně všechny náklady a výnosy spojené 
s poskytováním konkrétní sociální služby určené identifikátorem (číselné označení sociální služby 
v registru poskytovatelů sociálních služeb), a to v rozsahu základních činností (bez zahrnutí 
případných fakultativních služeb), ktomu může využít např. analytických účtů, účetních středisek, 
zakázky, apod.,

c) v rámci odděleného účtování konkrétní sociální služby dle předchozího odstavce zajistit v účetnictví 
oddělené účtování nákladů a výnosů dle jednotlivých zdrojů financování (např. pomocí účelového 
znaku) a jednotlivé účetní doklady označit tak, aby bylo zřejmé, že se jedná o náklad hrazený 

z dotace na základě této smlouvy,

3



d) zajistit, aby účetní doklady byly průkazné a obsahovaly náležitosti stanovené zákonem 
č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, a daňové doklady byly vystavené a obsahovaly 
náležitosti dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění,

e) zajistit, aby nedocházelo kduplicitnímu čerpání účelových finančních prostředků zvíce zdrojů 
na stejný konkrétní náklad,

f) uchovávat veškeré dokumenty související s poskytováním sociální služby a prokazující čerpání 
poskytnuté dotace na sociální službu po dobu 10 kalendářních let následujících po roce, ve kterém 
byla dotace poskytnuta a to způsobem uvedeným v zákoně č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění 
pozdějších předpisů, a v zákoně č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě a o změně některých 
zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Příjemce je povinen písemně oznámit odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje 
na formuláři uvedeném v Příloze č. 3 Metodiky:

a) jakoukoli změnu údajů uvedených v této smlouvě nebo změnu, která by mohla mít vliv na plnění 
předmětu smlouvy včetně popisu dopadů změny na čerpání dotace, a to nejpozději do 10 pracovních 
dnů ode dne, kdy tato změna nastala, splněním oznamovací povinnosti poskytovatele sociální služby 
ve vztahu k registrujícímu orgánu není splněna povinnost příjemce oznámit změny dle této smlouvy,

b) přeměnu, insolvenci nebo likvidaci právnické osoby (příjemce) dle čl. Vlil této smlouvy.

3. Příjemce je povinen provést finanční vyúčtování na formuláři uvedeném v Příloze č. 4 a vypořádání 
poskytnuté dotace na formuláři uvedeném v Příloze č. 5 Metodiky a doručit tyto formuláře 
prostřednictvím informačního systému datových schránek nebo, nemá-li příjemce zřízenou datovou 
schránku v písemné podobě odboru sociálních věcí Krajského úřadu Jihočeského kraje:

a) v případě, že příslušná sociální služba je poskytována celý kalendářní rok, nejpozději do 25. ledna 
následujícího roku a současně vrátit nedočerpanou část dotace na účet poskytovatele uvedený 
v záhlaví smlouvy s variabilním symbolem 6402013305 a se specifickým symbolem odpovídajícím 
identifikátoru sociální služby,

b) v případě rozhodnutí o zrušení registrace příslušné sociální služby podle § 82 odst. 3 zákona 
o sociálních službách v průběhu roku, na který byla dotace poskytnuta, a to nejpozději 
do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení poskytování sociální služby a současně vrátit alikvotní část 
vyplacené dotace na účet poskytovatele uvedený v záhlaví smlouvy s variabilním symbolem 
3013305018 a se specifickým symbolem odpovídajícím identifikátoru sociální služby a současně 
zašle poskytovateli písemné avízo o vratce,

c) v případě, že došlo k výpovědi smlouvy o dotaci, nejpozději do 15 kalendářních dnů od ukončení 
smlouvy a současně vrátit alikvotní část vyplacené dotace na účet poskytovatele uvedený v záhlaví 
smlouvy s variabilním symbolem 3013305018 a se specifickým symbolem odpovídajícím 
identifikátoru sociální služby a současně zašle poskytovateli písemné avízo o vratce.

Za úhradu vratký ve lhůtě splatnosti se považuje taková platba, která bude připsána na účet 
poskytovatele dotace nejpozději v termínu uvedeném v tomto odstavci.

4. Příjemce bere na vědomí, že nedodržení termínů pro finanční vyúčtování a vypořádání poskytnuté 
dotace dle předchozího odstavce může být důvodem pro nepřidělení dotace na další rok.

5. Příjemce je dále povinen mimo doručení formulářů způsobem a v termínu dle odst. 3 doručit vtémže 
termínu prostřednictvím e-mailu podepsaného uznávaným elektronickým podpisem zaslaného na adresu 
osovdotace@krai-iihoceskv.cz v elektronické podobě tyto přílohy:

a) z účetního softwaru sestavu nákladů a výnosů vztahujících se pouze k základním činnostem dané 
sociální služby s rozlišením zdrojového financování,

b) z účetního softwaru sestavu nákladů a výnosů v členění podle jednotlivých účetních dokladů 
prokazující čerpání dotace poskytnuté dle této smlouvy,

c) účtový rozvrh včetně soupisů všech číselných znaků (číselníků) používaných v účetnictví příjemce 
platný pro dané účetní období.

6. Při kontrole dodržování podmínek čerpání dotace a uplatnění sankcí při neoprávněném použití nebo 
zadržení dotace příjemcem se postupuje podle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, 
zákona o sociálních službách, zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně 
některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 255/2012 Sb., 
o kontrole (kontrolní řád) a zákona č.129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších 
předpisů.

7. Příjemce je povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a kontrolním řádem:

4



a) vytvořit podmínky pro výkon kontroly a poskytnout součinnost všem osobám oprávněným k provádění 
kontroly, příp. jejich zmocněncům,

b) umožnit poskytovateli nebo jím pověřeným osobám provést kontrolu čerpání dotace na účel dle této 
smlouvy, tímto ujednáním nejsou dotčena ani omezena práva kontrolních a finančních orgánů státní 
správy České republiky ani práva kontroly Evropskou komisí,

c) realizovat nápravná opatření, která mu byla uložena na základě prováděných kontrol, 
a to v požadovaném termínu, rozsahu a kvalitě a v souladu s § 18 zákona o finanční kontrole 
a informovat o splnění nápravných opatření toho, kdo tato nápravná opatření uložil.

8. Příjemce dotace dále nesmí drobný dlouhodobý hmotný a nehmotný majetek pořízený z dotace po dobu 
5 let od data jeho pořízení převést na jinou osobu, ani jej pronajmout či vypůjčit.

Vlil.
Povinnosti příjemce při přeměně, insolvenci a likvidaci právnické osoby

1. V případě, že je příjemce právnickou osobou vyjma obce a má dojít k jeho přeměně podle příslušného 
zákona a příjemce má být zanikající právnickou osobou, má povinnost tuto skutečnost oznámit 
s dostatečným předstihem poskytovateli s žádostí o udělení souhlasu s přechodem práv a povinností 
z tohoto smluvního vztahu na právního nástupce. Přitom musí respektovat, že každá taková skutečnost 
musí být projednána v tom orgánu poskytovatele, který schválil poskytnutí dotace a smlouvu o jejím 
poskytnutí.

2. K žádosti o udělení souhlasu podle odstavce 1 musí příjemce prokázat příslušnými dokumenty, že práva 
a povinnosti z tohoto smluvního vztahu, včetně případné udržitelnosti, přejdou na právního nástupce 
a právní nástupce se zavazuje tyto povinnosti plnit (např. projekt fúze). Poskytovatel je oprávněn 
si vyžádat dodatečné podklady, pokud z dodaných podkladů nebude tato skutečnost vyplývat.

3. V případě, že poskytovatel žádosti vyhoví, spraví o tom bez zbytečného odkladu příjemce po projednání 
v příslušném orgánu poskytovatele a uzavře dodatek ke smlouvě, který bude obsahovat popis a důvod 
jeho uzavření s ohledem na přeměnu příjemce.

4. V případě, že žádosti poskytovatel nevyhoví, bezodkladně o tom spraví příjemce po projednání 
v příslušném orgánu poskytovatele. Poskytovatel je oprávněn posoudit dosavadní naplnění účelu 
smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém případě má příjemce 
povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě stanovené výzvou 
poskytovatele.

5. V případě, že je příjemce příspěvkovou organizací jiného územního samosprávného celku, je povinen 
při sloučení, splynutí či rozdělení postupovat obdobně podle odstavce 1 (doložení např. formou usnesení 
zastupitelstva územně samosprávného celku). Poslední věta odstavce 2 platí obdobně.

6. V případě, že příslušný soud rozhodl o úpadku příjemce nebo má být příjemce zrušen s likvidací, 
je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit poskytovateli. Poskytovatel je oprávněn posoudit 
dosavadní naplnění účelu smlouvy a rozhodne o vrácení poskytnuté dotace nebo její části. V takovém 
případě má příjemce povinnost vrátit doposud vyplacenou dotaci nebo její část způsobem a ve lhůtě 
stanovené výzvou poskytovatele. Zároveň je povinen bezodkladně oznámit insolvenčnímu správci 
či likvidátorovi příjemce, že tento přijal dotaci z rozpočtu poskytovatele a váže ho povinnost vyplacenou 
dotaci vrátit zpět do rozpočtu poskytovatele.

IX.
Výpověď smlouvy a porušení rozpočtové kázně

1. Poskytovatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět z důvodů na straně příjemce, a to zejména v případě, 
že po uzavření této smlouvy nastane nebo vyjde najevo skutečnost, která poskytovatele opravňuje dotaci 
nebo její část odejmout. Takovou skutečností je například zjištění poskytovatele, že údaje, které mu sdělil 
příjemce, a které měly vliv na rozhodnutí o poskytnutí dotace, jsou nepravdivé.

2. Výpovědní lhůta je 10 dní a začíná běžet dnem doručení písemné výpovědi příjemci.

3. V písemné výpovědi poskytovatel uvede zjištěné skutečnosti, které jej prokazatelně vedly k výpovědi 
smlouvy, a vyzve příjemce k vrácení celé dotace nebo její části, pokud již byly peněžní prostředky 
poskytnuty. Příjemce je povinen vrátit tyto prostředky do 15 dnů od ukončení smlouvy na účet 
poskytovatele uvedený ve výpovědi. Pokud tyto prostředky ještě nebyly převedeny na účet příjemce, 
přestože byla uzavřena smlouva, má poskytovatel právo je neposkytnout.

5



4. V případě porušení povinností stanovených pro čerpání dotace, zjištěných na základě provedené 
kontroly, může být příjemce vyzván k provedení opatření k nápravě zjištěného pochybení tehdy, jestliže 
porušil méně závažnou podmínku, u které je stanovena možnost sníženého odvodu dle odst. 5 tohoto 
ustanovení. V rozsahu, v jakém příjemce provedl opatření k nápravě, platí, že nedošlo k porušení 

rozpočtové kázně.

5. Nižší odvod za pochybení při čerpání dotace a nesplnění podmínek veřejnoprávní smlouvy je stanoven 

v těchto případech:

a) za nedodržení termínů jednotlivých administrativních úkonů příjemce, jejichž povaha umožňuje
nápravu v náhradní lhůtě až do výše 5% dotace,

b) za nedoložení všech požadovaných podkladů k vyúčtování až do výše 5% dotace,
c) za nedodržení termínu odevzdání vyúčtování a vypořádání dotace až do výše 5% z dotace,
d) za nedodržení stanoveného rozsahu poskytování sociální služby dle čl. IV. odst. 1 - poměrná část

dotace poskytnuté na příslušnou sociální službu,
e) za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek:

1. neprovedení výběrového řízení 100% výdajů této zakázky
2. diskriminace při výběrovém řízení 10 - 25% výdajů této zakázky
3. dělení předmětu zakázky 10 - 25% výdajů této zakázky
4. nezveřejnění veřejné zakázky zákonem stanoveným způsobem 5% výdajů této zakázky 

(např. nezveřejnění smlouvy na veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž cena přesáhne 

500 000 Kč bez DPH atd.)
5. méně závažná porušení při zadávání veřejných zakázek až do výše 5% výdajů této zakázky 

(např. nedodržení zákonem stanovených lhůt atd.)
f) za porušení povinnosti uvedené v čl. VI odst. 5 a 6 této smlouvy 100% výdajů zakázky.
Jednotlivá porušení zákona o zadávání veřejných zakázek se nesčítají, ale krácení uznatelných výdajů 
se posuzuje podle nejzávažnějšího pochybení ve stejné zakázce.

6. V případě, kdy není možné postupovat podle odst. 4 a 5 tohoto ustanovení, může vyzvat poskytovatel 
příjemce k vrácení dotace nebo její části, zjistí-li, že příjemce dotace porušil povinnost, která souvisí 
s účelem, na který byly peněžní prostředky poskytnuty, nedodržel účel dotace nebo podmínku, za které 
byla dotace poskytnuta, a u níž není možné vyzvat k provedení opatření k nápravě a není možné uložit 
snížený odvod. V rozsahu, v jakém vrátil příjemce dotaci nebo její část, platí, že nedošlo k porušení 

rozpočtové kázně.

7. V případě, že příjemce bude vyzván k vrácení dotace nebo její poměrné části a svou povinnost k jejímu 
vrácení nesplní vjemu stanovené náhradní lhůtě, bude považována nečinnost příjemce za porušení 
rozpočtové kázně ve formě zadržení dotace.

8. Porušení povinností příjemce uvedených v čl. VII. v odst. 7 písm. a) a b) této smlouvy má za následek 
odvod za porušení rozpočtové kázně ve výši 100% z celkové částky poskytnuté dotace.

9. Porušení jiných povinností příjemce než těch, které jsou upraveny v odst. 5 a 8 tohoto ustanovení 
a v případě, že porušení povinností nebude napraveno dle odst. 4 a 6 tohoto ustanovení, bude 
považováno za porušení rozpočtové kázně s tím, že bude požadován odvod ve výši neoprávněného 
použití dotace a zároveň i úhrada penále za porušení rozpočtové kázně ve výši 1 promile denně 
ve vztahu k uloženému odvodu.

X.
Ostatní ujednání

1. Příjemce prohlašuje, že se řádně seznámil s Metodikou (včetně jejích příloh), která je veřejně přístupná 
na webových stránkách poskytovatele a zavazuje se, že se jí bude řídit.

2. Příjemce je povinen seznámit se prostřednictvím aplikace OKslužby Poskytovatel s hodnocením 
své žádosti o účelovou dotaci z rozpočtu Jihočeského kraje na rok 2018 u každé jednotlivé sociální 
služby, včetně vyčíslení neuznatelných / nadhodnocených nákladů.

3. Příjemce se zavazuje poskytnout v průběhu roku, na žádost poskytovatele, informace a data související 
se sociální službou, na kterou byla dotace poskytnuta.

4. Příjemce bere na vědomí, že smlouva bude uveřejněna v registru smluv zřízeného podle zákona 
č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce prohlašuje, že tato smlouva 
neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č. 89/2012 Sb.,

6



t

občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly na tom, že uveřejnění

v registru smluv provede poskytovatel.

5. Příjemce se zavazuje zajistit informování veřejnosti o tom, že sociální služba byla podpořena peněžními

prostředky Jihočeského kraje.

6. Příjemce se zavazuje zajistit umístění znaku, respektive loga Jihočeského kraje na materiálech,
propagujících podporu sociálních služeb uvedenou v čl. III. odst. 1 této smlouvy; vhodnost užití krajských
symbolů bude příjemce konzultovat s odborem Kancelář hejtmana, oddělení marketingu a cestovního
ruchu Krajského úřadu Jihočeského kraje, přitom bude postupovat v souladu se směrnicí
č. SM/40/RK - Zásady jednotného vizuálního stylu a pravidla pro užívání symbolů a logotypu
Jihočeského kraje, která je dostupná na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasady.htm.

Tato zveřejněná verze směrnice se považuje za součást této smlouvy.

XI.
Závěrečná ujednání

1. Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech majících povahu originálu, z nichž každá ze smluvních stran

obdrží 1 výtisk.

2. Změny a doplňky této smlouvy lze provádět pouze formou písemných číslovaných dodatků, podepsaných
oběma smluvními stranami. Upřesnění či změny údajů (zejména název, adresa, statutární zástupce, číslo
bankovního účtu) stačí písemně sdělit poskytovateli dotace a v těchto případech nebude uzavírán

samostatný dodatek ke smlouvě.

3. V případech neřešených touto smlouvou se užijí Pravidla a směrnice Jihočeského kraje
č. SM/107/ZK - Zásady Jihočeského kraje pro poskytování veřejné finanční podpory, která je dostupná
na http://www.krai-iihoceskv.cz/88/pravidla směrnice zasadv.htm. Tato Pravidla, zveřejněná směrnice,
jakož i žádost o poskytnutí finanční podpory se považují za součást této smlouvy. Příjemce prohlašuje,
že je mu obsah této smlouvy a Zásad pro poskytování veřejné finanční podpory dostatečně jasný
a jednotlivá ustanovení dostatečně určitá. Pokud existuje rozpor mezi smlouvou a směrnicí, použijí
se primárně ustanovení smlouvy.

4. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních
podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru

smluv) zajistí poskytovatel dotace.

5. Na důkaz výslovného souhlasu s obsahem a všemi ustanoveními této smlouvy a své pravé, svobodné
a vážné vůle, je tato smlouva po jejím přečtení smluvními stranami vlastnoručně podepsána.

6. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci smluvních stran a účinnosti dnem

zveřejnění v registru smluv. f
V Českých Budějovicích dne ’ 5 -03‘ 2018 V .ffiQQQK............. dne

Za poskytovatele: Za příjemce:

Ivana Turková
předsedkyně spolku

RYBKA - Tábor, z.s.
ČSA 925,390 03 Tábor

IČO: 691 13 602

7