Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5162372: Smlouva o dílo na studii

Příloha SOD studie.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA  O  DÍLO- studie



               Číslo smlouvy objednatele: D/1996/2018/INV


  Číslo smlouvy zhotovitele:
	SMLOUVA O DÍLO
na akci:

„Kryté sportovní zařízení při Masarykově gymnáziu Vsetín"

uzavřenou dle § 2586 a n. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění

(dále jen „občanský zákoník“)



1. Smluvní strany
Objednatel
:
Zlínský kraj

Sídlo
:
Zlín, tř. T. Bati č.p. 21, PSČ 761 90

Statutární orgán
:
Jiří Čunek – hejtman

Osoby oprávněné jednat

a) ve věcech smluvních
:
Ing. Milan Štábl, MBA - vedoucí odboru investic
b) ve věcech technických
:
Ing. František Mikeštík - vedoucí oddělení přípravy a 



realizace investičních akcí 


Ing. Petr Burša  - oddělení přípravy a realizace investičních akcí,
IČ
:
70891320

DIČ
:
CZ70891320

Bankovní ústav
:
PPF banka, a.s.
Číslo účtu
:
730090001/6000
Tel.
:
577 043  876 

E-mail
:
petr.bursa@kr-zlinsky.cz
Zhotovitel
:
DIMENSE, v.o.s. 
Sídlo
:
Brno, Hrnčířská 15, PSČ 602 00
Statutární orgán
:
Ing. arch. Petr Hovořák, společník


Ing. arch. Radim Lička, společník



Ing. arch. Aleš Putna, společník

Zapsán v obchodním rejstříku
:
vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl A, vložka 20269
Osoby oprávněné jednat
a) ve věcech smluvních 
:
Ing. arch. Petr Hovořák
b) ve věcech technických
:
Ing. arch. Aleš Putna
IČ
:
27753379
DIČ
:
CZ27753379
Bankovní ústav
:
Fio banka a.s.
Číslo účtu
:
2700362589 / 2010
Tel. / Fax
:
543 217 360
E-mail
:
info@dimense.cz
2. Předmět SMLOUVY 
Zhotovitel se zavazuje zpracovat za podmínek dohodnutých v této smlouvě a předat objednateli prověřovací studii objektu (dále jen „dílo“) a vykonávat dále sjednané činnosti na akci:
„Víceúčelová sportovní hala při Masarykově gymnáziu Vsetín“ 

Dílo bude členěno následovně:

2.1. Studie bude zhotovena včetně:
2.1.1.1. zajištění existence stávajících inženýrských sítí pro potřeby zpracování studie,
2.1.1.2. specifikace všech potřebných průzkumů, studií, posouzení, analýz atd., potřebných pro zpracování jednotlivých projektových dokumentací nutných pro realizaci a zprovoznění díla.

2.1.1.3. specifikace všech typů správních řízení potřebných pro realizaci stavby a uvedení stavby do provozu.

2.1.1.4. Přílohy - Doklady o vlastnictví dotčených nemovitostí (kopie z Katastru nemovitostí, snímek pozemkové mapy)
2.1.1.5. Přílohy - Situace širších vztahů s identifikací akce v příslušné lokalitě

2.1.1.6. Přílohy - Fotodokumentace stávajícího stavu
2.2. Součástí díla je rovněž:
2.2.1. technická pomoc při jednáních, týkajících se předmětu zakázky,

2.2.2. organizace výrobních výborů v místě sídla investora v pravidelných intervalech, min. 1 x za 21 dnů, vedení těchto výborů, plnění úkolů a pořizování zápisů a záznamů vč. prezenční listiny z těchto výborů a expedice zápisu účastníkům výrobního výboru; výrobní výbory budou probíhat od uzavření smlouvy o dílo do doby předání objemové studie a IZ.
3. Termín A MÍSTO PLNĚNÍ 

3.1. Smluvní strany se dohodly na předání a převzetí díla v následujících termínech:

3.1.1. Prověřovací studie – koncept do:
28. 6. 2018
3.1.2. Prověřovací studie – čistopis do:
15. 7. 2018
3.2. V  případech, kdy doba plnění je závislá na předchozím spolupůsobení objednatele a objednatel je bezdůvodně neposkytl, sjednají smluvní strany náhradní termín poskytnutí spolupůsobení, přijatelný z hlediska dodržení dohodnuté doby plnění nebo způsobu řešení (postupů) bez poskytnutí spolupůsobení s tím, že případné negativní důsledky půjdou k tíži objednatele. V tomto případě přijme objednatel na žádost zhotovitele dodatek ke smlouvě, kterým se sjedná nový termín plnění, s přihlédnutím k odůvodněnému zájmu objednatele na včasném dokončení díla.
3.3. Místem plnění je Krajský úřad Zlínského kraje, tř. T. Bati č. p. 21, 761 90 Zlín.
4. Cena díla

Cena za řádně zhotovené a předané dílo a činnosti s tím související dle této smlouvy je cenou dohodnutou smluvními stranami ve smyslu zák. č. 526/1990 Sb., o cenách, jako cena pevná a činí:

195 000,- Kč (bez DPH)

DPH: 40 950,- Kč

235 950- Kč (vč. 21 % DPH)

4.1. Příslušná platná sazba DPH bude účtována zhotovitelem dle předpisů platných v době zdanitelného plnění.

4.2. V ceně je zahrnuto:
4.2.1. 6 vyhotovení kompletní Prověřovací studie v tištěné formě  
4.2.2. 1x Prověřovací studie v digitální formě na CD ve formátu pdf. a 1x v digitální formě na CD ve formátu editovatelného programu doc, xls, dwg, dgn apod.  
4.3. Dohodnutá cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele spojené s pořízením (přípravou a provedením) díla dle této smlouvy.

4.4. Změna dohodnuté ceny je možná v případě, že dojde ke změně věcného rozsahu díla vymezeného touto smlouvou z důvodů ležících na straně objednatele. Úprava se provede dodatkem k této smlouvě. V případě rozšíření rozsahu prací musí být dodatek uzavřen před zahájením prací zhotovitelem. V případě omezení rozsahu prací požadovaných objednatelem, se sníží cena díla za předpokladu, že zúžení předmětu díla bylo objednatelem uplatněno včas, tj. před zahájením prací na omezeném rozsahu části díla. Jinak má zhotovitel právo i na úhradu účelně vynaložených nákladů na již provedené práce nebo činnosti.

5. Platební podmínky

Smluvní strany se dohodly na úhradě ceny za řádně zhotovené dílo a činností s tím související takto:

5.1. Objednatel neposkytuje zálohy.

5.2. Smluvní strany se dohodli, že po protokolárním předání a převzetí řádně zhotoveného a bezvadného celého díla bez vad a nedodělků (den zdanitelného plnění), má zhotovitel právo předat objednateli fakturu (daňový doklad).

5.3. Splatnost faktury je 30 dnů od data prokazatelného doručení (doporučeně) faktury do sídla objednatele. V pochybnostech se má za to, že faktura byla doručena třetí den ode dne prokazatelného odeslání.
5.4. Faktura je uhrazena dnem odepsání fakturované částky z účtu objednatele.

5.5. Faktura (daňový doklad) zhotovitele musí obsahovat náležitosti vyplývající z obecně závazných předpisů, tj. zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, a zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, ve znění pozdějších předpisů. Objednatel má právo daňový doklad zhotoviteli vrátit, pokud neobsahuje náležitosti dle uvedených předpisů a přílohy stanovené objednávkou. Ode dne vystavení řádné nové faktury se počítá nová lhůta splatnosti. Přílohou faktury musí být protokol o předání a převzetí díla (bez vad a nedodělků), v případě výskytu vad a nedodělků protokol o odstranění vad a nedodělků prokazující předání částí díla bez vad a nedodělků. Protokoly musí být podepsány oprávněným zástupcem objednatele.

5.6. Nárok zhotovitele na úhradu ceny za dílo vzniká na základě následujících skutečností:

5.6.1. Faktické provedení fakturovaných činností.
5.6.2. Předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. 
5.6.3. Podpis protokolu o předání a převzetí díla bez vad a nedodělků, popř. protokolu o odstranění vad a nedodělků. Bez těchto protokolů není zhotovitel oprávněn fakturovat.
5.7. Teprve vznik a existence nároku zhotovitele je podmínkou fakturace a koriguje předpokládané lhůty plnění a den zdanitelného plnění.

5.8. Objednatel může fakturu vrátit a fakturovanou částku neuhradit pouze v případě, když:

5.8.1. obsahuje nesprávné anebo neúplné údaje dle článku 5.,

5.8.2. obsahuje nesprávné cenové údaje,

5.8.3. neobsahuje přílohy – protokol, (protokoly) dle čl. 5.5,

5.9. Objednatel má právo daňový doklad zhotoviteli vrátit, pokud neobsahuje náležitosti dle uvedených předpisů a předávací protokol prokazující předání díla nebo jeho části bez vad a nedodělků. Ode dne vystavení řádné nové faktury (nebo doplnění stávající faktury) se počítá nová lhůta splatnosti.
6. Podmínky provedení díla

6.1. Zhotovitel bude při vypracování díla postupovat podle obecně závazných předpisů, závazných ustanovení českých technických norem, výchozích podkladů předaných objednatelem ke dni uzavření této smlouvy, dalších podkladů předaných na základě této smlouvy, podle ujednání obsažených v této smlouvě, vyjádření veřejnoprávních orgánů a organizací ke studii a podle zápisů z projednání s objednatelem tak, aby dílo mělo vlastnosti v této smlouvě dohodnuté, případně obvyklé.

6.2. Zhotovitel je povinen při zpracování díla postupovat v souladu se zákonem č. 183/2006 Sb. a prováděcími předpisy.  Jako projektant odpovídá za technickou a ekonomickou úroveň studie.

6.3. Zhotovitel prohlašuje, že je osobou odborně způsobilou, která je oprávněna provádět projektovou činnost ve výstavbě.

7. Spolupůsobení objednatele, výchozí podklady

7.1. Objednatel se zavazuje být v průběhu prací na díle ve stálém styku se zhotovitelem a projednat s ním na jeho vyzvání koncepci řešení. Dále se objednatel zavazuje poskytnout zhotoviteli pro vytvoření díla další nezbytnou součinnost v rámci plnění předmětu této smlouvy, kterou lze po něm spravedlivě požadovat, a to na základě důvodného požadavku zhotovitele doručeného v přiměřeném předstihu objednateli.

7.2. Objednatel se zavazuje zhotoviteli předat následující podklady pro řádné a včasné zhotovení díla:
7.2.1. studii zpracovanou společností PROJEKTinvest, s.r.o. v červenci 2010 v tištěné podobě.

7.2.2. kontakt na osobu zastupující Město Vsetín Ing. arch. Martina Hovořáková, radní (předsedkyně komise investiční, výstavby a dopravy).
7.3. Zhotovitel se převzetím podkladů zavazuje k jejich využití pouze pro účely zhotovení díla a k tomu, že je nebude šířit dalším subjektům. Důvodem je autorskoprávní ochrana některých součástí těchto podkladů. 
7.4. Nepředá-li objednatel podklady včas, může zhotovitel sám, je-li to možné a účelné, po předchozí dohodě s objednatelem, si tyto podklady obstarat sám na účet objednatele. Objednatel uhradí jejich cenu a účelné náklady s tím spojené bez zbytečného odkladu poté, kdy si tyto náklady se zhotovitelem odsouhlasí. Bez toho nemá nárok na jejich úhradu.

7.5. Objednatel odpovídá za to, že podklady a doklady, které zhotoviteli předal nebo předá, jsou bez právních vad a neporušují zejména práva třetích osob.

7.6. Splnění sjednaných termínů je závislé na včasném a řádném spolupůsobení objednatele dohodnutém v těchto obchodních podmínkách. Prodlení objednatele je důvodem ke změně sjednaných termínů dotčených nesplněním spolupůsobení objednatele.
8. Předání díla, vlastnická práva k dílu

8.1. Zhotovitel splní svou povinnost zhotovit dílo nebo jeho dílčí část jeho řádným a včasným dokončením a předáním objednateli v místě plnění, a to bez vad a nedodělků.

8.2. Objednatel je oprávněn převzít řádně zhotovené dílo i před termínem plnění.
8.3. Objednatel není dílo povinen převzít, jestliže má ojedinělé drobné vady nebo ojedinělé drobné nedodělky i pokud samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání. Zhotovitel je povinen tyto vady odstranit v termínu dle čl. 3 této smlouvy 
8.4. O předání a převzetí řádně zhotoveného díla nebo jeho části bude sepsán „Protokol o předání a převzetí díla“, který podepíší zástupci obou smluvních stran a jehož jedno vyhotovení každá ze smluvních stran obdrží. V závěru protokolu objednatel prohlásí, zda dílo přijímá nebo nepřijímá a pokud ne, z jakých důvodů.
8.5. V případě, že při předání díla budou zjištěny vady a nedodělky a objednatel se rozhodne dílo převzít, bude po jejich odstranění vyhotoven Protokol o odstranění vad a nedodělků, prokazující, že vady a nedodělky byly v termínu dle čl. 3 odstraněny a dílo bylo řádně předáno. Za den předání a převzetí díla bez vad a nedodělků se považuje den podpisu protokolu zástupci obou smluvních stran.
8.6. Objednatel nabývá vlastnické právo k dílu jeho protokolárním převzetím. Nebezpečí škody na díle přechází ze zhotovitele na objednatele dnem jeho předání zástupci objednatele na základě Protokolu o předání a převzetí díla.
8.7. Zhotovitel prohlašuje, že objednatel bude oprávněn jakékoliv dílo, které bude předmětem plnění dle této smlouvy (pokud bude naplňovat znaky autorského díla) užít k projektové přípravě stavby, dále ke všem formám zveřejnění díla i projektu, včetně propagace, pořizování jeho dvourozměrných i trojrozměrných nestavebních rozmnoženin a dalším formám užití, a to jakýmkoli způsobem a v rozsahu bez jakýchkoli omezení, a že vůči objednateli nebudou uplatněny oprávněné nároky majitelů autorských práv či jakékoli oprávněné nároky jiných třetích osob v souvislosti s užitím díla (práva autorská, práva příbuzná právu autorskému, práva patentová, práva k ochranné známce, práva z nekalé soutěže, práva osobnostní či práva vlastnická aj.). Zhotovitel tímto poskytuje objednateli oprávnění k výkonu práva dílo užít ke všem způsobům užití známým v době uzavření této smlouvy v rozsahu neomezeném, co se týká času, množství užití díla a oprávnění upravit či jinak měnit dílo nebo dílo spojit s jiným dílem. Objednatel může svá oprávnění k dílu nebo jeho část postoupit třetí osobě a zhotovitel dává k takovému poskytnutí tímto svůj výslovný souhlas. Licence ke všem oprávněním objednatele podle této smlouvy je sjednána jako bezúplatná.

8.8. Zhotovitel nesmí použít výstupy dle této smlouvy pro potřeby žádné třetí osoby a ani pro vlastní podnikání (s výjimkou vlastní propagace, při níž bude nicméně chránit zájmy objednatele např. ve věci utajení částí díla souvisejících s bezpečností objektu, sbírek, apod.). Zhotovitel je povinen uspořádat si své právní vztahy s autory autorských děl tak, aby poskytnutí nebo převodu práv nebránily žádné právní překážky. Zhotovitel není oprávněn k provedení jakýchkoliv právních úkonů omezujících užití díla objednatelem nebo zakládajících jakékoliv jiné nároky zhotovitele nebo třetích osob než jaké jsou stanoveny touto smlouvou.
8.9. Objednatel je povinen respektovat osobnostní práva autorská a zdržet se užití díla způsobem snižujícím hodnotu díla a dodržovat právo na autorské označení.
9. Odpovědnost za vady, záruční podmínky

9.1. Zhotovitel odpovídá za to, že předmět díla má v době jeho předání objednateli a po dobu běhu záruční doby bude mít vlastnosti stanovené obecně závaznými předpisy, závaznými ustanoveními čs. technických norem, norem EN, popřípadě vlastnosti obvyklé, dále za to, že dílo nemá právní vady, je kompletní, odpovídá požadavkům sjednaným v této smlouvě.

9.2. Zhotovitel poskytne na dílo záruku, která začíná běžet dnem protokolárního předání a převzetí díla.

Záruční doba je 60 měsíců.

9.3. Zhotovitel neodpovídá za případné škody vzniklé při přípravě a realizaci stavby, při použití předmětu smlouvy třetí osobou.  
10. Nároky za vady díla

10.1. Objednatel se zavazuje oznámit (reklamovat) vady díla zhotoviteli bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistí, nejpozději do uplynutí záruční lhůty. Oznámení vady musí být zhotoviteli zasláno písemně doporučeným dopisem. V oznámení vad musí být vada popsána a navržena lhůta pro její odstranění. Zhotovitel je povinen zahájit odstraňování vad nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení reklamace.

10.2. Smluvní strany sjednávají právo objednatele požadovat v době záruky bezplatné odstranění vady, nedohodnou-li se smluvní strany v konkrétním případě jinak. Bezplatným odstraněním vady se zejména rozumí přepracování či úprava díla. Zhotovitel se zavazuje případné vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě, kterou určí objednatel.

10.3. Reklamuje–li objednatel vadu, má se za to, že požaduje odstranění vady díla v souladu s odst. 10.2 a že nemůže před uplynutím dodatečné přiměřené lhůty, kterou je povinen poskytnout k tomu účelu zhotoviteli, uplatnit jiné nároky z vad díla, ledaže zhotovitel oznámí objednateli, že nesplní své povinnosti v této lhůtě.
11. Smluvní sankce

11.1. Smluvní strany jednávají následující smluvní sankce:
11.2. Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu za prodlení s předáním díla nebo jeho části dle čl. 2 oproti termínům uvedeným v čl. 3, a to ve výši 300 Kč za každý započatý kalendářní den prodlení.

11.3. Zhotovitel zaplatí objednateli smluvní pokutu za prodlení s odstraňováním reklamovaných vad díla ve výši 100 Kč za každou vadu a kalendářní den prodlení s odstraněním vady.

11.4. Objednatel zaplatí zhotoviteli za prodlení s úhradou ceny díla dle faktury, oprávněně vystavené po splnění podmínek stanovených těmito obchodními podmínkami a doručené objednateli, úrok z prodlení ve výši dle vládního nařízení  č. 351/2013  Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky, určuje odměna likvidátora, likvidačního správce a člena orgánu právnické osoby jmenovaného soudem a upravují některé otázky Obchodního věstníku a veřejných rejstříků právnických a fyzických osob, ve znění pozdějších předpisů. 
11.5. Splatnost smluvních pokut se sjednává na 30 kalendářních dnů ode dne doručení jejich vyúčtování. Objednatel je oprávněn smluvní pokutu jednostranně započíst oproti odměně zhotovitele.

11.6. Smluvní strana, které vznikne právo uplatnit smluvní pokutu, může od jejího vymáhání na základě své vůle upustit, na straně objednatele pouze po předchozím odsouhlasení příslušným orgánem ZK.
11.7. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo objednatele na náhradu škody.
12. Pojištění

12.1. Zhotovitel prohlašuje, že má sjednáno smluvní pojištění na škody způsobené svou projektovou a inženýrskou činností u Generali pojišťovny a.s. na pojistnou částku 1 000 000,- Kč. Zhotovitel se zavazuje mít pojistnou smlouvu platnou a účinnou po celou dobu provádění díla a po celou dobu záruční doby. Kopie pojistné smlouvy bude předána objednateli na jeho vyžádání.
13. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVy
13.1. Tato smlouva zanikne splněním závazku dle ustanovení § 1908 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nebo před uplynutím lhůty plnění z důvodu porušení povinností smluvních stran odstoupením od smlouvy.
13.2. Kterákoliv smluvní strana je povinna oznámit druhé straně, že poruší své povinnosti plynoucí ze závazkového vztahu. Také je povinna oznámit skutečnosti, které se týkají podstatného zhoršení hospodářských poměrů, majetkových poměrů, které by mohly mít i jednotlivě negativní vliv na plnění její povinnosti plynoucí z předmětné smlouvy. Je tedy povinna druhé straně oznámit povahu překážky vč. důvodů, které jí brání nebo budou bránit v plnění povinností a o jejich důsledcích. Zpráva musí být podána písemně bez zbytečného odkladu poté, kdy se oznamující strana o překážce dozvěděla, nebo při náležité péči mohla dozvědět. Lhůtou bez zbytečného odkladu se rozumí lhůta 14 dnů. Oznámením se oznamující strana nezbavuje svých závazků ze smlouvy nebo obecně závazných předpisů. Jestliže tuto povinnost oznamující strana nesplní, nebo není druhé straně zpráva doručena včas, má druhá strana nárok na úhradu škody, která jí tím vznikne i nárok na odstoupení od smlouvy.
13.3. Odstoupení od smlouvy musí odstupující strana oznámit druhé straně písemně bez zbytečného odkladu poté, co se dozvěděla o podstatném porušení smlouvy. Lhůta pro oznámení odstoupení od smlouvy se stanovuje pro obě strany na 15 dnů ode dne, kdy jedna ze smluvních stran zjistila podstatné porušení smlouvy. V odstoupení musí být dále uveden důvod, pro který strana od smlouvy odstupuje a přesná citace toho bodu smlouvy, který ji k takovému kroku opravňuje. Bez těchto náležitostí je odstoupení neplatné.
13.4. Za podstatné porušení smlouvy opravňující objednatele odstoupit od smlouvy se považuje:
13.5. 13.4.1
prodlení zhotovitele s předáním díla objednateli dle čl. 3, odst. 3.1.1. delším jak 10 kalendářních dnů

13.6. 13.4.2
nerespektování pokynů objednatele vedoucí k upřesnění investorského zadání a nezhoršujícího kvalitu díla

13.7. Za podstatné porušení smlouvy opravňující zhotovitele odstoupit od smlouvy se považuje:

13.8. 13.5.1
nepředání podkladů dle čl. 7, odst. 7.2 do 5 kalendářních dnů po stanoveném termínu 

13.9. Důsledky odstoupení od smlouvy:

13.10. Odstoupením od smlouvy, tj. doručením projevu vůle o odstoupení druhému účastníkovi, smlouva zaniká. Odstoupení od smlouvy se však nedotýká nároku na náhradu škody a zaplacení smluvních pokut, řešení sporů mezi smluvními stranami a jiných ustanovení, která podle projevené vůle stran nebo vzhledem ke své povaze mají trvat i po ukončení smlouvy.
13.11. Zhotovitelovy závazky za jakost prací, odstraňování vad a nedodělků jím provedených, platí i po jakémkoli odstoupení od smlouvy, pro část díla, kterou zhotovitel do takového odstoupení realizoval.
13.12. Odstoupí-li některá ze stran od této smlouvy na základě ujednání z této smlouvy vyplývajících, smluvní strany vypořádají své závazky z předmětné smlouvy do 30 dnů od odstoupení od smlouvy.
13.13. V případě, že nedojde mezi zhotovitelem a objednatelem dle výše uvedeného postupu ke shodě a písemné dohodě, bude postupováno dle článku 14. této smlouvy.
14. Spory
14.1 Strany se dohodly, že v případě sporů týkajících se této smlouvy vyvinou maximální úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pokud není dosaženo dohody do 30 dnů ode dne předložení sporné věci statutárním zástupcům smluvních stran, budou tyto řešeny věcně a místně příslušným soudem dle ustanovení občanského soudního řádu.

15. Dodatky a změny smlouvy
15.1. Tuto smlouvu lze měnit nebo doplnit pouze písemnými průběžně číslovanými smluvními dodatky, jež musí být jako takové označeny a podepsány oběma stranami smlouvy. Tyto dodatky podléhají témuž smluvnímu režimu jako tato smlouva.
16. Styk mezi stranami

16.1. Styk mezi stranami bude písemný (dopisem, faxem, e-mailem, případně datovou schránkou) nebo ústní. Důležitá sdělení (sdělení, která se dotýkají předmětu plnění, termínů plnění, případně financování) budou buď osobně doručena, nebo zaslána doporučeným dopisem, popř. datovou zprávou do datové schránky. Identifikační údaje zhotovitele a objednatele jsou uvedeny v článku 1. této smlouvy a mohou být změněny písemným oznámením, které bude včas zasláno druhé straně.

16.2. Jako doklad o doručení bude považován podpis na kopii průvodního dopisu při osobním doručení nebo potvrzení pošty o doručení.
16.3. Pro styk mezi stranami budou rovněž platit pravidla informačního systému Datových schránek dle zákona č.300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a jeho prováděcích předpisů.

17. Závěrečná ustanovení

17.1. Zhotovitel potvrzuje pravdivost svých údajů, které jsou uvedeny v článku 1. a jejich shodu s platným výpisem z obchodního rejstříku nebo s živnostenským oprávněním. V případě, že dojde v průběhu smluvního vztahu ke změnám uvedených údajů, zavazuje se zhotovitel předat objednateli bez zbytečného odkladu platnou kopii výše uvedených dokladů.

17.2. Pokud není v těchto obchodních podmínkách uvedeno jinak, řídí se tento smluvní vztah zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
17.3. Smluvní strany se dohodly, že Zlínský kraj v zákonné lhůtě odešle smlouvu k řádnému uveřejnění do registru smluv vedeného Ministerstvem vnitra ČR.
17.4. Tato smlouva nabývá platnosti dnem uzavření smlouvy, tj dnem podpisu obou smluvních stran, nebo osobami jimi zmocněnými. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle § 6 zákona č. 340/2015 Sb.
17.5. Obě strany prohlašují, že došlo k dohodě o celém rozsahu této smlouvy.
17.6. Případná neplatnost některého ustanovení této smlouvy nemá za následek neplatnost ostatních ustanovení.
17.7. Zhotovitel souhlasí s případným uveřejněním podmínek, za jakých byla smlouva uzavřena v rozsahu dle zákona č. 134/2016 Sb., zákona č. 340/2015 Sb. a zákona č. 106/1999 Sb.
17.8. Smluvní strany prohlašují, že žádná část smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství dle § 504 zákona č. 89/2013 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

17.9. Smlouva se vyhotovuje v 4 vyhotoveních stejné právní síly, z nichž objednatel obdrží 3vyhotovení a zhotovitel obdrží 1 vyhotovení.
17.10. Nedílnou součástí těchto obchodních podmínek jsou přílohy:


Příloha č. 1 – Cenová nabídka
Ve Zlíně dne 29.3.2018






V  Brně dne 21.3.2018
……………………






………………………..

Ing. Milan Štábl MBA






Ing. arch. Petr Hovořák, společník

8