Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5217956: Výměna 33 ks oken v ul. Vrázova č.p. 842/6, 350 02 Cheb

Příloha SOD_Vrázova 842_ výměna oken př.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Strana 1 (celkem 7) 

SMLOUVA O DÍLO  

 
 

uzavřená ve smyslu § 2586 a násl. občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších 

předpisů, mezi těmito smluvními stranami: 

 

 

1. objednatelem:    Město Cheb 

 se sídlem:    náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, 350 20 Cheb 

 IČO:    00253979 

 DIČ:    CZ 00253979 

 bankovní spojení:  KB Cheb č. ú. 19-528331/0100 

 zastoupená:   Mgr. Zdeňkem Hrkalem, starostou města 

 

a 

 

2. zhotovitelem:    NELAN, spol. s r.o. 

  zapsán v obchodním rejstříku vedeném rejstříkovým soudem v Plzni, spisová značka C 845 

       se sídlem:           Horní Ves 1, 350 02 Třebeň 

       IČO:                  18233821 

       DIČ:                   CZ18233821 

       bankovní spojení:  180882134/0300   

       zastoupená:    Petrem Jelínkem - jednatel 

 

I. 

Předmět smlouvy 

1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provést pro objednatele řádně a včas na svůj náklad 
a nebezpečí sjednané dílo dle článku II. této smlouvy a objednatel se zavazuje za provedené dílo 

zaplatit zhotoviteli cenu ve výši a za podmínek sjednaných v této smlouvě. 

 

2. Zhotovitel provede dílo dle článku II. této smlouvy s tím, že řádně a včas dodá kompletní 
stavební práce, včetně stavebních materiálů v rozsahu nutných k provedení prací dle této 

smlouvy, obecně závazných právních předpisů, ČSN, ČN a ostatních norem. 

 

 

II. 

Specifikace prací 

1.  Předmětem smlouvy je realizace akce „Výměna 33 ks oken v ul. Vrázova č.p. 842/6, 350 02 
Cheb“, dle cenové nabídky. Podkladem pro uzavření smlouvy je nabídka společnosti NELAN, 

spol. s r.o. ze dne 11. 2. 2018, které tvoří samostatnou přílohu této smlouvy. 

2.  Zhotovitel prohlašuje, že má pro plnění předmětu prací platné oprávnění (předmět činnosti je 
zapsán v obchodním rejstříku) a potřebné zkušenosti s pracemi tohoto charakteru, potřebné 

odborníky a kvalifikaci pro provádění prací, že se dostatečně seznámil s faktickým stavem 

stávajícího stavu a nezjistil žádné překážky ani další nesrovnalosti v soupisu prací a nabídkové 

ceně, které by bránily provádění prací dle uvedené ceny a této smlouvy. 

 

 

 

 

 



Strana 2 (celkem 7) 

III. 

Doba plnění a dodací podmínky 

1. Zhotovitel se zavazuje práce řádně provést a protokolárně je předat objednateli ve lhůtě 
stanovené v čl. III odst. 2. 

 

2. Smluvní strany se dohodly, že práce budou provedeny jako celek, a to v následujících 
termínech: 

 Zahájení prací: do 5 pracovních dnů po podpisu smlouvy. 

 Lhůta pro dokončení prací: do 31. 5. 2018. 

 Lhůta pro předání a převzetí prací: do 3 dnů od dokončení prací. 

 Předání dokumentace provedení: při předání stavby. 

Místo plnění: objekt v ul. Vrázova č. p. 842/6, 350 02 Cheb. 

Kompletním předáním prací se rozumí úplné dokončení předmětu plnění včetně vyklizení 

staveniště a včetně všech náležitostí, dokladů, certifikátů a revizí, předaných zástupci 

objednatele s předávacím protokolem. 

 

3. Neplnění termínů uvedených v odstavci 2 je postiženo smluvními pokutami dle článku VII. 
smlouvy. 

 

4. Lhůta plnění bude dohodou smluvních stran upravena v případě nemožnosti plnění z důvodu 
okolností, které mají bezprostřední vliv na provádění prací, tj. neplnění závazků objednatele 

dle této smlouvy, vyšší moc, apod., s výjimkou vadného plnění ze strany zhotovitele prací.  

Vždy však musí být smluvními stranami uzavřen dodatek smlouvy. Za vyšší moc se 

uznávají události, ke kterým dojde po podpisu smlouvy a jedná se zejména o stávky, 

blokády, hrozbu válečného konfliktu, přírodní pohromy, archeologický průzkum 

a archeologické nálezy. Po dobu trvání okolnosti vyšší moci se povinnosti smluvních stran 

dočasně přerušují a automaticky se obnovují po jejím ukončení.  

 

5. Zhotovitel prohlašuje, že si je plně vědom skutečností, které vyplývají z obecně závazné 
vyhlášky města Chebu č. 3/2015 O omezení hlučných činností. 

 

IV. 

Cena 

1. Smluvní strany se dohodly na pevné ceně za provedení prací, včetně všech přirážek, ve výši:  

Cena za provedení díla bez DPH -    209 068,00 Kč 

DPH 21 %     -                43 904,28 Kč 

Cena celkem včetně DPH -  252 972,28 Kč 

 

Cena za provedení prací dle článku IV. odst. 1. bude splatná dle ustanovení článku VI. této 

smlouvy.  

  

2. V ceně za provedení prací jsou zahrnuty veškeré náklady zhotovitele, které při plnění svého 
závazku dle této smlouvy vynaloží (zejména náklady na materiál, dopravu, odvoz a uložení 

odpadu, vybudování, udržování a úklid staveniště, náklady na služby, atesty materiálů, atd.). 

Zhotovitel prohlašuje, že všechny technické, finanční, věcné a ostatní podmínky prací 

zahrnul do kalkulace ceny za provedení prací.  

 



Strana 3 (celkem 7) 

3. Veškeré práce nad rámec smlouvy, změny, doplňky nebo rozšíření, které nejsou součástí 
prací dle této smlouvy, musí být vždy před realizací písemně objednány a odsouhlaseny 

objednatelem včetně jejich ocenění. Pokud zhotovitel provede některé z těchto prací bez 

potvrzeného dodatku této smlouvy, má objednatel právo odmítnout jejich úhradu a cena za 

jejich provedení se stává součástí sjednané ceny za provedení prací.  

4. V případě změn u prací, které nejsou v položkovém rozpočtu uvedeny, bude změna ceny 
stanovena na základě směrných cen cenové soustavy URS a katalogu stavebních prací.  

V případě změn u prací, které jsou obsaženy v položkovém rozpočtu, bude změna ceny 

stanovena na základě jednotkové ceny dané práce v položkovém rozpočtu předloženého 

zhotovitelem v rámci výběrového řízení. 

 

5. Cena za provedení prací je považována za uhrazenou řádně a včas, pokud ke dni splatnosti 
ceny za provedení prací či její splátky budou peněžní prostředky odepsány z účtu 

objednatele ve prospěch účtu zhotovitele uvedeného v záhlaví této smlouvy. 

 

6. Daňový doklad bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem 
č. 235/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů. V případě, že daňový doklad nebude 

obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn doklad vrátit ve lhůtě do data 

splatnosti. Zhotovitel je povinen takový doklad opravit, aby splňoval náležitosti dané 

zákonem. Lhůta pro zaplacení začíná běžet dnem doručení opraveného dokladu.  

 

V. 

Odpovědnost za vady 

1. Zhotovitel se zavazuje, že předané dílo bude prosté vad a nedodělků, bude provedeno 
ve vysoké kvalitě a bude mít vlastnosti stanovené ČSN, příslušných ON a předpisů platných 

v době realizace prací. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost prací ode dne 

řádného protokolárního převzetí prací objednavatelem v délce 60 měsíců a zavazuje se, že 

v této lhůtě bezplatně odstraní veškeré závady, jejichž odstranění objednatel uplatní. 

 

2. Objednatel je oprávněn reklamovat vady prací u zhotovitele, a to písemnou formou. 
V reklamaci bude popsána vada prací a termín, do kterého požaduje objednatel závadu 

odstranit. Objednatel má právo volby způsobu odstranění důsledku vadného plnění. 

 

3. Zhotovitel se zavazuje bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti kalendářních dnů 
ode dne oznámení reklamace, zahájit odstraňování vady prací. Po dobu od nahlášení vady 

prací až do řádného odstranění předmětné vady neběží záruční lhůta s tím, že doba přerušení 

běhu záruční lhůty bude počítána na celé dny. 

 

4. Neodstraní-li zhotovitel oprávněně reklamované vady a nedodělky v dohodnuté lhůtě, anebo 
nezahájí-li jejich odstraňování, má objednatel právo zadat provedení opravy třetí osobě 

s tím, že náklady na provedenou reklamační opravu budou účtovány na vrub zhotovitele. 

Zhotovitel se zavazuje cenu zaplatit. 

 

5. Práva a povinnosti ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost prací nezanikají na předané 
části prací ani odstoupením kterékoliv ze smluvních stran od smlouvy.  

 

6. Zhotovitel je povinen odstranit vadu i v případě, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. 
Ve sporných případech nese zhotovitel náklady až do rozhodnutí o reklamaci soudním 

znalcem. Na soudním znalci se smluvní strany dohodnou, návrh předkládá objednatel. 

Náklady za znalečné jdou k tíži té smluvní strany, v jejíž neprospěch bude rozhodnuto. 

V případě, že zhotovitel odstraňuje vady své dodávky, je povinen provedenou opravu 



Strana 4 (celkem 7) 

objednateli protokolárně předat.  

 

7. Smluvní strany vylučují pro sebe možnost užití ustanovení § 2628 NOZ. 
 

VI. 

Platební podmínky 

 

1. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli celkovou smluvní cenu, a to dílčím způsobem dle 
skutečného postupu provedení díla zhotovitelem. 

 

2. Úhrada bude provedena na základě dílčích faktur vystavených zhotovitelem za interval 
účtování, který je 1x za měsíc. Objednatel se zavazuje vyžádat eventuální zdůvodnění nebo 

vyjasnění pochybných či vadných částí zjišťovacího protokolu u zhotovitele nejpozději do 5 

kalendářních dnů od jeho převzetí. Přílohou každého účetního dokladu (faktury) bude vždy 

ve dvou výtiscích odsouhlasený zjišťovací protokol a soupis provedených prací.  

 

3. Splatnost faktury bude 14 dnů ode dne doručení objednateli. V případě, že do termínu 
splatnosti faktury nebudou odstraněny případné závady, prodlužuje se splatnost závěrečné 

faktury o dalších 10 dnů od termínu odstranění poslední závady, uvedené v předávacím 

protokolu.  

 

4. Úhrada bude provedena bezhotovostně převodem na účet zhotovitele. 
 

VII. 

Smluvní pokuty 

1. Objednatel je oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu v případě prodlení zhotovitele: 
 

a) s termínem dokončení prací; 

b) s odstraněním staveniště nad sedm dnů od převzetí prací; 

c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí prací; 

d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny 
v protokolu o předání a převzetí prací; 

e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. 

 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu a) činí 3 000 Kč za 
každý i započatý den. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu b) činí 3 000 Kč za 
každý i započatý den prodlení.  

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu c) činí 3 000 Kč za 
každý i započatý den prodlení. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu d) činí 3 000 Kč za 
každý i započatý den prodlení. 

- Výše smluvní pokuty při prodlení zhotovitele podle bodu e) činí 3 000 Kč za 
každý i započatý den prodlení. 

 

Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu za prokazatelné 

porušení: 

- ustanovení o bezpečnosti a ochraně zdraví v průběhu provedení prací, smluvní pokuta 
činí 1 000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní postih 

ze zavedeného správního řízení; 



Strana 5 (celkem 7) 

- ustanovení o ochraně životního prostředí, ochraně přírody a nakládání s odpady, 
smluvní pokuta činí 1 000 Kč za každé porušení, uvedená částka nenahrazuje eventuelní 

postih ze zavedeného správního řízení; 

- jakékoliv povinnosti zhotovitele, vyjma shora uvedených ustanovení, vyplývající z této 
smlouvy nebo ze zákona (zejm. nevedení stavebního deníku apod.), smluvní pokuta 

ve výši 5.000 Kč za každé porušení. 

2. Objednatel je dále oprávněn uložit zhotoviteli smluvní pokutu, pokud odstoupil od smlouvy 
z důvodu uvedených v ustanovení článku VIII. této smlouvy, výše smluvní pokuty činí 

v takovém případě 5 % z celkové hodnoty prací. 

3. Smluvní strany se dohodly, že v případě prodlení se zaplacením faktury zhotovitele 
objednavatelem dle této smlouvy, má zhotovitel právo uplatnit smluvní pokutu ve výši 0,01 

% z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení. 

 

4. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od data doručení písemné výzvy k zaplacení ze strany 
oprávněné, a to na uvedený účet. Uplatněním smluvní pokuty není dotřeno právo na 

případnou náhradu způsobené škody. Dodavatel dává výslovný souhlas k eventuelnímu 

provedení vzájemného zápočtu pohledávek. 

 

VIII. 

Odstoupení od smlouvy 

1. Smluvní strany se dohodly, že mohou od této smlouvy odstoupit v případech, kdy to stanoví 
zákon či tato smlouva, jinak v případě podstatného porušení této smlouvy. Odstoupení od 

smlouvy musí být provedeno písemnou formou a je účinné okamžikem jeho doručení 

zhotoviteli. Odstoupením od smlouvy se tato smlouva od okamžiku doručení projevu vůle 

směřujícího k odstoupení od smlouvy objednatelem ruší. Smluvní strany se dohodly, že 

podstatným porušením smlouvy se rozumí zejména prodlení zhotovitele: 

 

a) s termínem dokončení prací; 

b) s odstraněním staveniště nad sedm dnů od převzetí prací; 

c) s předáním kompletních dokladů nezbytných k převzetí prací; 

d) s odstraněním vad a nedodělků oproti lhůtám, jež byly objednatelem stanoveny 
v protokolu o předání a převzetí prací; 

e) s odstraněním vad uplatněných objednatelem v záruční době. 
 

IX. 

Kontaktní osoby a doručování 

1. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou pro technickou realizaci stavby 
a odsouhlasení provedených prací na straně objednatele je: 

                Martin Svoboda, referentka odboru investičního 

        a na straně zhotovitele: 

              Filip Romanec 

2. Smluvní strany se dohodly, že kontaktní osobou ve věcech smlouvy, dodatků, plateb a faktur 
na straně objednatele je: 

     Ing. Věra Tomsová, vedoucí odboru investičního 

  a na straně zhotovitele: 

     Filip Romanec 

3. Smluvní strany se dohodly na následujícím způsobu doručování: 



Strana 6 (celkem 7) 

 

 Poštou – faktury a dodatky ke smlouvě – adresa objednavatele: v záhlaví této smlouvy. 
                – adresa zhotovitele: v záhlaví této smlouvy. 

       

 Osobně – veškeré technické doklady, zápisy atd., vyplývající z vlastní technické 
realizace akce. Za objednatele i zhotovitele potvrdí převzetí kontaktní osoby, nebo 

jejich zástupci.  

 

 V případě doručování dokumentů se za řádně doručené považují též dokumenty 
doručené prostřednictvím datové schránky. Doručuje-li se způsobem podle zákona č. 

300/2008 Sb., v platném znění, ustanovení jiných právních předpisů upravující způsob 

doručení se nepoužijí. Dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen 

okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah 

svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu. Nepřihlásí-li se tato osoba do datové 

schránky ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, 

považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. Takovéto doručení 

dokumentu má stejné právní účinky jako doručení do vlastních rukou. 

 

4. Smluvní strany se dohodly, že v případě změny sídla či místa podnikání, a tím i adresy pro 
doručování, budou neprodleně informovat druhou stranu.  

 

X. 

Závěrečná ustanovení 

1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 
 

2. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění prostřednictvím registru smluv dle 
zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování 

těchto smluv a o registru smluv. Objednatel se zavazuje realizovat zveřejnění této smlouvy 

v předmětném registru v souladu s uvedeným zákonem. 

 

3. Smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž zhotovitel obdrží dva výtisky. 
Každý stejnopis má právní sílu originálu. 

 

4. V případě neplatnosti nebo neúčinnosti některého ustanovení této smlouvy nebudou dotčena 
ostatní ustanovení smlouvy. 

 

5. Smluvní strany se dohodly, že promlčecí lhůta k uplatnění práv smluvní strany bude 10 let 
od doby, kdy mohlo být uplatněno poprvé. 

 

6. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat a upřesňovat výhradně oboustranně odsouhlasenými, 
písemnými a průběžně číslovanými dodatky, podepsanými oprávněnými zástupci obou 

smluvních stran. K jakýmkoli jiným formám změn než dodatkům této smlouvy případně 

ústním ujednáním se nepřihlíží.  

 

7. Smluvní strany výslovně prohlašují, že jsou k právnímu jednání zcela svéprávné, že tato 
smlouva je projevem jejich pravé, určité a svobodné vůle a že si tuto smlouvu podrobně 

přečetly, zcela jednoznačně porozuměly jejímu obsahu, proti kterému nemají žádných 

výhrad, uzavírají ji dobrovolně, nikoliv v tísni, pod nátlakem nebo za nápadně jednostranně 

nevýhodných podmínek a takto ji podepisují. 

8. Tato smlouva je uzavřena v souladu s ustanovením článku IV. odst. 1 písm. d) směrnice 
č. 30/2016 o zadávání veřejných zakázek městem Cheb a právnickými osobami zřízenými 



Strana 7 (celkem 7) 

nebo založenými městem Cheb, schválené usnesením Rady města Chebu č. RM 
445/17/2016 a její uzavření bylo schváleno vedením města dne 20. 3. 2018, číslo zápisu 
13/18, č.j.: MUCH 24568/2018, bod 8. 

 
9. Samostatnými přílohami této smlouvy jsou jednostupňová projektová dokumentace 

v podrobnosti k realizaci stavby, nabídka zhotovitele předložená v rámci výběrového řízení 
a oceněný soupis prací zhotovitele. Projektová dokumentace a oceněný soupis prací jsou 
uloženy na odboru investičním a v jednom vyhotovení budou protokolárně předány 
dodavateli stavby v rámci předání staveniště. 

 
 
 

V Chebu dne:  ……………              V Chebu dne ………….. 

 

 

 

 

______________________      ______________________ 

        za zhotovitele          za objednatele 

  Petr Jelínek, jednatel                   Mgr. Zdeněk Hrkal, starosta