Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5413883: Smlouva o dílo - ohňostroj

Příloha osk_178_2018_ohnostroj.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA  O  DÍLO 
uzavřená podle § 2586 a následujících zák. č. 89/2012., občanský zákoník (dále OZ) 

uzavřená mezi smluvními stranami 

 

 
Objednatel:  Statutární město Děčín 
Sídlo:   Magistrát města Děčín, Mírové nám. 1175/5, 405 38 Děčín IV, 
Statutární zástupce:  Mgr. Marie Blažková, primátorka 
IČO:    00261238 
DIČ :  CZ00261238 
Bankovní spojení: Česká spořitelna Praha 
Číslo účtu:  921402389/0800 
(dále jen objednatel) 

a 

Zhotovitel:  FLASH BARRANDOV Speciální efekty, s. r. o. 
Sídlo:   Kříženeckého nám. 322/5, Hlubočepy, 152 00 Praha 5 
IČ:   49618571 
DIČ:   CZ49618571 
Bankovní spojení: Komerční banka a. s. 
Číslo účtu:  19-1453370287/0100 
Zastoupený:  Ing. Jaroslavem Štolbou 
(dále jen zhotovitel) 
 
 

1. Předmět smlouvy 
 

1.1. Předmětem této smlouvy je závazek Zhotovitele realizovat Slavnostní ohňostroj 
s hudebním doprovodem u příležitosti zahájení Městských slavností Děčín 2018, a 
současně závazek Objednatele zaplatit za uvedenou službu cenu dle této Smlouvy. 

1.2. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněn a je odborně způsobilý k zajištění předmětné 
činnosti, a to v souladu se zákonem č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání 
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a všech oprávnění, certifikací a 
licencí, kterých je třeba k řádnému poskytování předmětných služeb v souladu se 
zákonem. 

1.3. Zhotovitel prohlašuje, že se plně seznámil s rozsahem a povahou díla, s místem 
provádění díla. Zhotovitel dále prohlašuje, že jsou mu známy veškeré technické, 
kvalitativní a jiné podmínky provádění díla a že má k dispozici takové kapacity a 
odborné znalosti, které jsou pro řádné a včasné provedení díla a předání díla 
nezbytné. Zhotovitel potvrzuje, že prověřil podklady a pokyny, které obdržel od 
objednatele.  

1.4. Zhotovitel potvrzuje, že prověřil podklady a pokyny, které obdržel od objednatele, že 
je shledal kompetentními a vhodnými, že sjednané podmínky pro provádění díla 
včetně ceny a doby provedení zohledňují všechny vpředu uvedené podmínky a 
okolnosti jakož i ty, které zhotovitel, jako subjekt odborně způsobilý k provedení díla  
měl nebo mohl předvídat. 

1.5. Zhotovitel jako příslušník všech odborných povolání, kterých je k řádné realizaci 
předmětu díla této smlouvy zapotřebí, prohlašuje, že realizace předmětu této 
smlouvy je ve smyslu § 5 OZ odborným výkonem, a že při ní bude jednat se znalostí 
a pečlivostí, která je s jeho povoláním a stavem spojena. 

  
 



2. Specifikace předmětné činnosti 
 

2.1. Předmětnou činností se dle této smlouvy rozumí kompletní realizace ohňostroje 
Zhotovitelem, a to ve specifikaci dle přílohy Scénář ohňostroje (viz příloha č. 1 této 
smlouvy) (dále také jen „akce“ nebo „ohňostroj“). 

2.2. Základní podmínkou řádného plnění je dodržení kvality stanovené uvedenou 
přílohou č. 1. a touto smlouvou, dále dodržení přesného časového harmonogramu, 
zejména včasné odpálení ohňostroje v hodinu a minutu dle této smlouvy. 

 
 

3. Doba a místo plnění 
 
3.1. Zhotovitel bude činnost dle čl. 2 provádět v následujícím harmonogramu: 

 
a) Zahájení příprav ohňostroje 11. 5. 2018 od 8.00 hodin – do 21.45 hodin. 
b) Odpálení ohňostroje dne 11. 5. 2018 ve 21.45 hodin. 
c) Úklid prostoru po dopálení ohňostroje do 12. 5. 2018 do 7.00 hodin. 

 
3.2. Ohňostroj bude realizován v délce mezi 10:00 a 12:00 minutami. 
3.3. Zhotovitel prohlašuje, že sjednané lhůty uvedené v čl. 3.1. jsou vzhledem k povaze 

činnosti přiměřené a budou dodrženy. Zhotovitel se zavazuje zajistit realizaci 
ohňostroje v souladu s odsouhlaseným časovým harmonogramem. 

3.4. Místem plnění je Děčín. Odpaliště ohňostroje bude umístěno na Smetanově nábř., 
Děčín I. 

 
4. Cena za dílo 

 
4.1. Zhotoviteli přísluší cena za řádné provedení díla, ta je pevná a maximální a je 

dohodou smluvních stran stanovena v celkové výši 215.000,- Kč bez DPH, tj. ve výši 
260.150,- Kč včetně DPH. Cena, kterou je Objednatel povinen uhradit za realizaci 
ohňostroje obsahuje veškeré ostatní náklady Zhotovitele vynaložené na plnění 
závazku vyplývajících z této smlouvy a s ní souvisejících. Zhotovitel na sebe přebírá 
nebezpečí změny okolností v případě, že nastane zcela mimořádná nepředvídatelná 
okolnost, a ani za tímto účelem tak nemůže požadovat zvýšení ceny za dílo či 
zrušení smlouvy. 

 
5. Platební podmínky 

 
5.1. Smluvní strany se dohodly, že fakturace bude provedena po ukončení díla v termínu 

stanoveném v této smlouvě. 
5.2. Faktura bude mít splatnost 30 dnů od převzetí Objednatelem a bude obsahovat 

minimálně následující údaje: 
a) Název, sídlo, IČO a DIČ Objednatele a Zhotovitele 
b) Číslo faktury 
c) Číslo smlouvy o dílo 
d) Označení činnosti 
e) Den vystavení a den splatnosti 
f) Peněžní ústav a číslo účtu Zhotovitele 
g) Výši účtované částky, DPH, celkovou cenu a charakter provedené činnosti podle 

čl. 2. Odst. 1) 
h) Razítko a podpis odpovědné osoby 

5.3. Cena za dílo může být měněna pouze v souvislosti se změnou sazeb DPH dle 
platných a účinných právních předpisů ČR. Z jakýchkoliv jiných důvodů nesmí být 
v průběhu celého plnění zakázky nabídková cena navyšována. 

 



6. Povinnosti zhotovitele 
 
6.1. Zhotovitel není oprávněn bez souhlasu Objednatele k jakékoliv změně zajišťované 

činnosti předmětu, rozsahu činnosti a způsobu jejího provádění, zejména není 
oprávněn bez souhlasu Objednatele zaměnit zadání dle přílohy této smlouvy, 
přičemž objednatel je oprávněn kontrolovat zajištění činnosti v celém průběhu 
realizace zakázky, zejména sledovat, zda je prováděno v souladu s touto smlouvou 
a časovým harmonogramem dle této smlouvy. 

6.2. Zhotovitel je povinen postupovat při zařizování záležitosti s odbornou péčí a dodržet 
veškeré obecně závazné předpisy a normy týkající se bezpečnosti práce a 
předcházení škodám na zdraví a majetku. 

6.3. Zhotovitel se zaručuje za splnění závazku převzatých jinými osobami v souvislosti se 
zařizováním realizace ohňostroje. 

6.4. Zhotovitel prohlašuje, že je pojištěn proti újmám, které mohou vzniknout jeho činností 
na majetku Objednatele, na kterém má být provedeno dílo, na majetku třetích osob 
či životu a zdraví, a je povinen na požádání odpovědné osoby pověřené 
Objednatelem předložit originál pojistné smlouvy k nahlédnutí. 

 
7. Sankční ustanovení a úrok z prodlení 

 
7.1. Smluvní strany se dohodly, že nebude-li ohňostroj proveden v požadovaném 

rozsahu a v požadované kvalitě, jak jsou uvedeny v této smlouvě, může Objednatel 
požadovat po Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 15 % z ceny za dílo bez DPH. 
V případě, že Zhotovitel neprovede řádně úklid prostoru po odpálení ohňostroje, je 
oprávněn Objednatel požadovat po Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5 % z ceny za 
dílo bez DPH. Smluvní strany se dohodly, že Objednatelem vyúčtované smluvní 
pokuty uvedené v tomto odstavci mohou být započteny oproti ceně za dílo 
vyúčtované Zhotovitelem. 

7.2. Smluvní strany se dohodly, že bude-li Objednatel v prodlení s placením faktury po 
lhůtě uvedené v čl. 5., odst. 5.2 této smlouvy, uhradí Zhotoviteli úrok z prodlení ve 
výši 0,01 % z dlužné částky za každý den prodlení. 

7.3. Objednatel může odstoupit od smlouvy nejpozději 30 dnů před akcí, a to bez 
jakýchkoliv sankcí ze strany Zhotovitele. V termínu kratším 30 dnů před akcí může 
Objednatel smlouvu zrušit od počátku zaplacením odstupného Zhotoviteli ve výši 10 
% ze smluvené ceny za dílo bez DPH.  

7.4. Objednatel a Zhotovitel jsou oprávněni odstoupit od této smlouvy bez jakýchkoliv 
sankcí v případě zásahu vyšší moci (např. živelné katastrofy, epidemie, havárie, 
karanténní omezení, vichřice apod.) Oznámení o odstoupení od smlouvy s uvedením 
důvodu dle tohoto odstavce musí být doručeno druhé smluvní straně v písemné 
formě. 

7.5. V případě, že nebudou podmínky dle čl. 6 této smlouvy nebo přílohy č. 1 k této 
smlouvě splněny, a z toho důvodu nebude ohňostroj uskutečněn, má Objednatel 
právo požadovat po Zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 40 000,- Kč. 

7.6. Splatnost všech smluvních pokut dle tohoto článku této smlouvy nastává desátým 
dnem po doručení písemné výzvy druhé strany. Všechna odstoupení od smlouvy a 
všechna zrušení smlouvy musí být provedena jednostranným písemným právním 
jednáním, přičemž účinnosti toto právní jednání nabude doručením druhé smluvní 
straně. Pokud zásilka nebude druhé smluvní straně doručena v jejím sídle, platí, že 
byla doručena prvním dnem uložení u provozovatele poštovních služeb. 

 
 
 
 
 
 



8. Platnost a účinnost smlouvy 
 

8.1. Tato smlouva vstupuje v platnost i účinnost dnem posledního podpisu oprávněných 
zástupců smluvních stran. 

8.2. Smlouva je uzavřena na dobu určitou a to ke dni ukončení činnosti dle čl. 3.3. této 
smlouvy. 
 
 

9. Závěrečná ustanovení 
 
9.1. Jakékoliv změny nebo doplňky k této smlouvě vyžadují formu písemných, 

oboustranně podepsaných dodatků, jinak jsou neplatné. 
9.2. Nepředvídané či neodvratitelné události, ležící mimo obě smluvní strany budou 

řešeny ústně v místě konání ohňostroje. 
9.3. Objednatel potvrzuje, že uzavření této zakázky schválila Rada města Děčín svým 

usnesením č. RM 17 18 39 04 ze dne 24. 10. 2017.    
9.4. Jakékoliv vztahy a spory, které vzniknou při plnění této smlouvy a nejsou v ní řešeny, 

se řídí podle obecně závazných předpisů. 
9.5. Smluvní strany se dohodly, s přihlédnutím k zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně 

osobních údajů, a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, že tato 
smlouva bude Objednatelem zveřejněna. 

9.6. Žádná ze smluvních stran nemá právo postupovat práva nebo závazky vyplývající ze 
smlouvy na jinou stranu bez písemného souhlasu druhé smluvní strany. Jakékoli 
postoupení v rozporu s podmínkami této smlouvy bude neplatné a neúčinné. 

9.7. Smlouva se vyhotovuje ve 4 (čtyřech) autorizovaných stejnopisech, z nichž zhotovitel 
obdrží 1 (jeden) stejnopis a Objednatel 3 (tři) stejnopisy. 

9.8. V případě sporu, který nebude řešen smírnou cestou, bude spor řešen u věcně a 
místně příslušného soudu ČR. 

9.9. Osoby zastupující Zhotovitele a Objednatele tímto prohlašují, že jsou oprávněny 
k podpisu této smlouvy. 

 
Příloha č. 1 – Scénář ohňostroje 
Příloha č. 2 – Grafické znázornění odpaliště  
 
 
V Praze dne 3. 4. 2018                       V Děčíně 6. 4. 2018 
 
 
 
 
 
…………………………………………….              ………………………………………………. 
                        za zhotovitele             za objednatele 
Ing. Jaroslav Štolba, jednatel              Mgr. Marie Blažková, primátorka