Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Smlouva O dílo číslo objednatele 4/18/0104 cıs o zhotovitele uzavřená mezi níže uvedenými účastníky podle § 2586 a násl. občanského Zákoníku 1.Účastnici smlouvy 1.1 Objednatel: STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC PSČ, Sídlo: 460 01, nám. Dr. E. Beneše 1, Liberecl zastoupený: Tiborem Batthyánym, primátorem města IČO: 00262978 DIČ: CZ00262978 Telefon: 485 243 111 Fax: 485 243 113 bank. spojeni: i' ve věcech smluvních oprávněn k jednání: Tomáš Kysela, náměstek pro technickou správu majetku ve věcech technických oprávněn k jednání: Bc. David Novotný, ved. Odb. správy veř. majetku (dále jen objednatel) 1.2 Zhotovitel: ELMOS Liberec s.r.o. PSČ, sídlo: Ševčíkova 982, 460 O6 Liberec 6 zastoupená: Vladimírem Hejralem, jednatelem IČO: 47780126 DIČ: CZ47780126 Telefon: 603 436 970 bank. spojení: 'A V V ve věcech technických oprávněn k jednání: Vladimír Hejral, jednatel _ Zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Usti nad Labem, oddíl C, vložka 3796 (dále jen Zhotovitel) (objednatel a zhotovitel dále společně také jen jako „účastníci Smlouvy“ nebo také jen ,,Smluvní strany“) 2. Předmět a smloufl Touto smlouvou se Zhotovitel zavazuje k provedeni díla a objednátel se zavazuje k převzetí díla a zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. Dále tato Smlouva upravuje vzájemné právní vztahy mezi objednatelem a Zhotovitelem, a to Zejména jejich práva a povinnosti při zhotovování díla tak, jakje dále v této Smlouvě uvedeno. 3. Předmět plnění- vymezení a účel díla 3.1 Předmětem plnění smlouvy je provedení stavebních prací a úprav pod názvem „Rekonstrukce elektrické instalace v budově Krematoria včetně venkovních prostorů“. Budova Krematoria je ve vlastnictví statutárního města Liberec. Dílo bude realizováno na základě nabídky zhotovitele Ze dne 26. 4. 2018, kteráje přílohou a nedílnou součástí této smlouvy. 1 3.2 Jedná se O následující činnosti: Kancelare, technické zázemí demontáž světel, zásuvek, vypínačů, elektrického rozvodu, ekologická likvidace lišta elinstalační vkladací montáž (položka neobsahuje materiál) lišta elinstalační vkladací materiál sekání rýhy v cihle 40mm (položka neobsahuje materiál) vykroužení kapsy pro krabici v cihle (položka neobsahuje materiál) sekání kapsy pro rozvaděč v cihle (položka neobsahuje materiál) tahání kabelu "CYKY 3× 1,5mm" / 3× 2,5mm 5×1,5mm ve zdech včetně Sádrování kabel CYKY 3× 1,5mm materiál kabel CYKY 3x 2,5mm materiál kabel CYKY přívodní + ovládací CYKY materiál sekání rýhy /montáž lišt / vyvěšení nad podhled práce roztaženi kabelu UTP V ohebných trubkách (položka neobsahuje materiál) kabel U/UTP, kat.5E, LSZH plášť, 4 páry materiál ohebné trubky, Sádrování montáž dvojzásuvky utp, ftp 2xrj práce dodávka dvojzásuvka 2xRJ45 kat.5e UTP, černá materiál osazení rozvaděče do zdi včetně Sádrování (položka neobsahuje materiál) osazení krabice do zděné konstrukce včetně Sádrování (položka neobsahuje materiál) zapojení Zásuvky, dvojzásuvky (položka neobsahuje materiál) zapojení spínačů (1pol) a přepínačů (křížový) (položka neobsahuje materiálu) Zapojení/osazení jističù, proudových chráničù, přepětová ochrana hlavního přívodu 2× Zapojení/osazení jističů, proudových chráničù, hlavního přívodu práce, montáž a Zapoj pomocný materiál, pod omítkové krabičky, kotvící materiál zásuvky+ spínače LED zářivkové svítidla včetně 2× led trubic technické prostory přisazeně zářivkové Svítidlo 60cm + 4× LED trubice 9W kancelář montáž led svítidel včetně zapojení práce připojení, přívod + ovládání chlazení (materiál včetně montáže) rekonstrukce el .rozvaděčů 3× ,výměna pojištových úložišt ,montáž +demontáž práce l materiál k rekonstrukci rozvaděčů (technické Zázemí) Technické prostory demontáž světel , zásuvek, vypínačù, el. rozvodu, ekologická likvidace el. instalační lišty (montáž instalačních lišt) el. instalační lišty, kotevní materiál ,Spojovací materiál, materiál kabely nová elektro instalace cyky 3× 1,5 (položka neobsahuje materiál) kabely nová elektro instalace cyky 3× 1,5 materiál rozvaděč (materiál) ení (technické Zázemí) 2 kabely nová elektro instalace cyky 3× 2,5 (položka neobsahuje mat. kabely nová elektro instalace cyky 3× 2,5 materiál pomoc mater. krabičky, kotevní materiál, zásuvky, cyky přívod LED Zářivkové svítidla včetně 2× led trubic svítidla montáž včetně Zapojení demontáž + montáž ventilace včetně ovládání práce + materiál zásuvky+ spínače - materiál zapojení zásuvky, dvojzásuvky Zapojení spínačů (lpol) a přepínačů (Křížový) germicidní osvětlení chladicí prostory montáž germicidní osvětlení montáž doprava včetně přesunu materiálu úklid staveniště revize 3.3 Účelem plnëníje rekonstrukce elektroinstalací v budově Krematoria, a to Z důvodu, nevyhovujícího stávajícího stavu na základě zprávy o mimořádné revizi elektrické instalace, níž vyplývá Závěr, že stávající zařízení není schopno provozu. 3.4. Místem plnění je Liberec, budova Krematoria včetně venkovních prostorů, na adrese ulice U Krematoria, č. p. 460, 460 01 Liberec 4. 3.5 Předmětem plnění (díla) je provedení veškerých dalších činnosti souvisejících s realizací díla, prıcemž se zejména jedná O: ~ geometrické zaměření staveniště včetně vytyčení směrového a výškoveho fixu, I vytyčení všech inženýrských sítí v průběhu provádění prací na stavbě, odpovědnost za jejich neporušení během výstavby a Zpětné předání jejich vlastníkům, příp. správcům, vč. Zajištění případných dohod se správci a vlastníky sítí v rámci realizace stavby, 0 ochranu stávajících inženýrských sítí během provádění stavby, 0 případné pronájmy pozemků a Zajištění povolení záboru veřejného prostranství či komunikací nutných k provedení prací, včetně úhrady poplatků, 0 přípojky vody, elektro a dalších IS pro zařízení staveniště, přičemž spotřebu těchto energií v průběhu stavby hradí zhotovitel, - Zajištění ostrahy stavby a staveniště, 0 zajištění bezpečností při provádění stavby a Zajištění ochrany životního prostředí a Zelené - Zhotovitel bude Zakázku realizovat tak, aby neměla nepříznivý dopad na životní prostředí a okolí stavby ve smyslu Zákona č. 309/2006 Sb., kterým se upravují další požadavky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v pracovněprávních vztazích a O zajištění bezpečnosti a ochrany Zdraví při činnosti nebo poskytování služeb mimo pracovněprávní vztahy (Zákon O zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany Zdraví při práci), a dodržovat hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, 0 zajištění čistoty na staveništi a Zejména v jeho okolí, V případě potřeby Zajistit čištění komunikací dotčených provozem zhotovitele, zejména výjezd a příjezd na staveniště, 0 provádění stavby v souladu se stanovisky dotčených orgánů předmětné stavby, vyjádřeními vlastníků technické infrastruktury a povoleními k provádění stavby vydanými SÚ v Liberci, 0 vypracování a projednání návrhu dočasných dopravních opatření a zajištění povolení zvláštního užívání komunikací v souladu S postupem výstavby včetně správních poplatků a povolení k užívání dalších, stavbou dotčených pozemků (skládky materiálu, mezideponie atp.), 3 ø osazení dopravního Značení k dopravním omezením, zajištěníjeho údržby, přemísťováni a následného označení (vč. dopravního značení v době předčasného užívání komunikace, či její části), a to do doby předání celkově dokončeného díla objednateli a odstranění případných vad a nedodělků; za Zajištění opatření pro zabezpečení bezpečnosti provozu v souvislosti S omezeními spojenými S realizací akce zodpovídá V průběhu prací zhotovitel, 0 odvoz a uložení přebytečných materiálů na skládku vč. poplatků za uskladnění; zajištění likvidace vybouraných hmot, odpadů a zeminy, případné náhradní včetně výsadby a péče O nı, 0 vedení průběžné technické dokumentace nemovitostí bezprostředně umístěných u předmětu zakázky v průběhu realizace stavby, 0 kompletní dodávku navržených systémových řešení včetně všech doplňujících pn/ků; 0 provedení realizace stavby podle projektové dokumentace včetně dodržování dílčích termínů plnění dle plánu organizace výstavby, popř. projektu dopravních opatření, které jsou součástí projektové dokumentace, 0 provedení všech zkoušek, revizí a dalších nutných úředních zkoušek potřebných k prokázání kvality a bezpečné provozuschopnosti díla a všech jeho součástí, včetně podrobných technických záznamů o průběhu a výsledcích těchto zkoušek, 0 předání prohlášení O shodě na všechny použité materiály a zařízení a dalších dokladů, souvisejících s plněním předmětu zakázky, které jsou nezbytné ke kolaudačnímu řízení a provést zaškolení pracovníků budoucího uživatele na obsluhu veškerého dodaného zařízení, 0 zpracování fotodokumentace stavby - projektu a její předání zadavateli po dokončení stavby v jenom vyhotovení v elektronicke podobě, přičemž fotodokumentace bude dokladovat průběh díla a bude dokumentovat postup stavby a zejména části stavby a konstrukce před jejich zakrytím, 0 celkový úklid stavby a dotčeného okolí, likvidaci jím zřízeného zařízení staveniště do jednoho týdne od ukončení stavby, 0 přípravu, pořízení a dodání potřebných podkladů a dokladů k podání žádosti O vydání kolaudačního rozhodnutí, 0 odstranění příp. kolaudačních závad a provádění bezplatného záručního Servisu během záruční lhůty, 0 uvedení pozemků, jejichž úpravy nejsou součástí díla, ale budou stavbou dotčeny, po ukončení prací neprodleně do původního, resp. řádného a bezvadného stavu; 0 předložení podkladů pro možnost zpracování plánu BOZP dle zakona 309/2006 Sb., O zajištění dalších podmínek bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, a nařízení vlády 591/2006 Sb., o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, 0 zajištění práv k dotčeným nemovitostem včetně případných pronájmů pozemků, 0 uvedení zařízení do provozu, 0 pořízení výrobních výkresů, 0 jakékoliv další vedlejší výdaje potřebné pro realizaci tohoto díla. Objednatel a zhotovitel se Zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost tak, aby zhotovitel vstoupil do smluvního vztahu přímo s dodavateli služeb a energií nezbytných k řádnému a včasněmu provedení díla. Pokud to nebude možné, zavazuje se zhotovitel během stavby odebrane služby či spotřebované energie uhradit objednateli na základě vyúčtování vyčísleném a předloženém objednatelem. 4.Doba plnění předmětu díla. doba provedení díla Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo ve lhůtě maximálně do 30 kalendářních týdnů ode dne převzetí staveniště (dále jen ,,Ihùta“). 4 Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště za podmínek uvedených v čl. 7.1 této smlouvy O dílo do pěti (5) dnů od písemné výzvy objednatele, a nejpozději do pěti (5) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může Zhotovitel požadovat pouze v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací Z kterékoli Z následujících příčin: 4.3.1 neplnění závazku ze Smlouvy na straně objednatele Z důvodu nedostatku finančních prostředků pro plynulé financování díla objednatelem; 4.3.2 pozastavení prací Z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze Strany Zhotovitele); 4.3.3 v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje zejména živelná pohroma, rozhodnutí znemožňující další postup prací (vydané nikoliv Z důvodů nebo pro jednání zhotovitele), válka, stávky, výjimečný bezpečnostní stav státu, jakož další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim při vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas jej dokončit. 5.Cena díla a platební podmínky Cena za dílo byla sjednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele. Účastníky dohodnutá cena díla činí: Celková cena díla bez DPH 555 420,- Kč DPH 21% 116 638,20 Kč Cena díla včetně DPH 672 058,20 Kč Celková cena uvedená výše bez DPH (dále jen "celková cena") je smluvními stranami sjednána jako cena za celý předmět plnění vymezený v čl. 3. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty dokončení stavby Z důvodu na straně objednatele, nejdéle však do 31. 3. 2019 Daň Z přidané hodnoty bude k celkové ceně, resp. k jejím průběžným splátkám, účtována dle daňových předpisů platných v době vystavení daňového dokladu (dle zákona O DPH č. 235/2004 Sb., v platném Znění) při fakturaci zdanitelného plnění. Celková cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedeni dila včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Celková cena zahrnuje mimo jiné předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví, včetně předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám, až do doby dokončení a předání řádného díla, náklady na pojištění předmětu díla a odpovědnosti za škody, na schvalovací řízení, převod práv, bankovní garance, daně, cla, poplatky. Tato smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele na úhradu vícenákladů či víceprací či souvisejících nákladů, a to i ve formě (paušalizovaných) náhrad škod, oproti sjednané celkově ceně. Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací zhotovitelem ve výši položek uvedených nabídkovém rozpočtu zhotovitele. Celková cena nesmí být měněna v souvislosti S inflací české měny, hodnotou kursu České měny vůči zahraničním měnám či jinými faktory S vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla. Celková cena S DPH může být měněna pouze v Souvislosti se změnou DPH. Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací, oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu stranami pověřenými, vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele. Kopie podepsaného a vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací pověřenými pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušné faktury - daňového dokladu. 5 5.8 5.9 5.10 5.11 5.12 5,13 6.1 6.2 Cenu díla může zhotovitel fakturovat po: 0 fakturace bude probíhat průběžně, vždy po uplynutí 14 kalendářních dnů, po protokolárním předání jednotlivých částí díla, ı konečná faktura bude vystavena po odstranění veškerých vad a nedodêlkú na díle, vyplývající z protokolu o předání a převzetí díla. Proti vystavené faktuře S celkovou cenou lze v okamžiku její splatnosti kompenzovat uplatněné Smluvní pokuty či jiné peněžité nároky objednatele vůči zhotoviteli čijeho právnímu nástupci dle této smlouvy. Zálohy na cenu díla objednatel neposkytuje. Splatnost dílčích faktur, se stanovuje na 14 dní od data jejich prokazatelného doručení objednateli. Faktura zhotovitele - daňový doklad pro úhradu musí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle § 29 odst. 1 a 2 Zákona 235/2004 Sb. v jeho platném znění. Na daňovém dokladu bude uveden název projektu „Rekonstrukce elektrické instalace v budově Krematoria včetně venkovních prostorů", dále musí obsahovat číslo smlouvy O dílo, popis provedeného plnění, cenu bez DPH, sazbu a výši DPH, cenu celkem - částku k úhradě. V případě, že účetní/daňové doklady nebudou obsahovat některou Z výše uvedených náležitostí nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis provedených prací, nepovažují se za relevantní fakturu dle této smlouvy a objednatel není povinen na ni cokoli platit. Objednatel je oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti Zpět zhotoviteli k doplnění či opravě, přičemž tato doba se nepovažuje za prodlení objednatele se splatností. Lhůta splatnosti opravených nebo doplněných daňových dokladů počíná běžet znovu od opětovného a prokazatelného doručení náležitě doplněných či opravených daňových dokladů (faktury) objednateli. V případě, že jsou součástí předmětu díla i přeložky inženýrských sítí, jejichž správce vyžaduje provedení jím certifikovaným realizátorem a jejich skutečná ceny bude tímto správcem uplatněna v odlišné výši, než bylo ocenění uvedené v zadávacích podmínkách, bude tato změna předmětem dodatku k této smlouvě. 6.Řízení stavby a provádění díla Účastníci se dohodli na těchto svých zástupcích : Zástupce zhotovitele: Vladimír Hejral e-mail Z elmos@elmos.cz, tel.: 603 436 970 Zástupce objednatele: Bc. David Novotný e-mail : novotny.david@magistrat.liberec.cz, tel.: 602 482 319 Zhotovitel se zavazuje provádět dílo podle této smlouvy O dílo, k prováděnému dílu se vztahujících technologických postupů, technických listů výrobků, norem (zejm. ČSN), obecně závazných právních předpisů, specifických požadavků místních orgánů a správců sítí a pokynů objednatele jako profesionál a S náležitou odbornou péči a rozumnou mírou předvídatelnosti. V případě jakéhokoliv rozporu mezi dokumenty a/nebo pravidly bude mít přednost dokument a/nebo pravidlo uvedené v tomto odstavci dříve. Bez ohledu na předchozí větu se tímto smluvní strany dohodly, že pokud jakýkoliv dokument a/nebo pravidlo uvedené výše bude obsahovatjakýkoliv požadavek nad rámec uvedený v obecně závazných právních předpisech (vč. obecně uznávaných technických norem, aťjiż závazných či doporučujících), nebude taková skutečnost považována za rozpor a zhotovitel bude bez dalšího povinen dodržovat takový přísnější požadavek uvedený v jakémkoliv takovém dokumentu a/nebo pravidlu. 6 6.3 6.4 6.5 6.6 6.7 6.8 6.9 6.10 Zhotovitel se před zahájením provádění díla seznámil se všemi podklady a souvisejícími dokumenty nezbytnými k provedení díla, S faktickou místní situací, jakož i Zejména situací na trhu a výhledem budoucího vývoje a S ohledem na zejména takto získané informace a na poslední poznatky a stav vědeckého zkoumání považuje dílo dle této smlouvy (včetně všech příloh a dokumentů souvisejících s dílem) a za podmínek V nich stanovených za řádně a včas proveditelné. Při provádění díla musí zhotovitel používat materiály, výrobky a technologická zařízení pouze nové a v 1. jakostní třídě; pouze schválené pro použití V ČR a splňující dle platných právních předpisů předepsané vlastnosti (prohlášení O shodě, certifikáty, pokyny a návody). Skladování všech výrobků, materiálů a Zařízení, manipulace S nimi a zpracování do díla musí být provedeno v souladu s technickými a technologickými pokyny, návodya upozorněními výrobců. Použitíjiných materiálů či výrobků při provádění díla oproti DZS či RDS lze pouze po odsouhlasení s objednatelem nebo technickým dozorem. Použití materiálů a výrobků nezpůsobilých k dosažení řádné kvality díla dle podkladů a vydaných rozhodnutí, nebo nedodržení předepsaných nebo doporučených pracovních či technologických postupů při zpracování materiálů, zabudování výrobků nebo technologických částí (tzv. nezpůsobilé součásti), včetně poškození kvality při skladování není možné. V takovém případě má Objednatel právo požadovat odstranění nezpůsobilých součástí a jejich nahrazení vhodnými. Zhotovitel je povinen nahradit nezpůsobilé součásti na své náklady a bezodkladně. Kvalita zhotovitelem provedeného díla musí odpovídat požadavkům uvedeným V normách vztahujících se k prováděnému dílu, zejména pak v ČSN, případně evropských technických normách, v obecné závazných právních předpisech a v této smlouvě. Objednatel je oprávněn kvalitu zhotovitelem prováděného díla kdykoli kontrolovat. Při provádění stavby musí být dodrženy, respektovány, či splněny: n obecné podmínky dané povoleními k realizaci stavby, v případě změn, které vyplynou v průběhu realizace akce nebo vyvolané zhotovitelem a odsouhlasené objednatelem, 0 všechny právní předpisy, zejména týkající se ochrany životního prostředí, předpisy na likvidaci odpadů, znečišťování ovzduší a hygienické předpisy o ochraně okolí stavby před nadměrným hlukem, 0 podmínky stanovené vydanými a platnými stavebními povoleními týkajícími se provedení Stavby, a to včetně všech dalších podmínek stanovených dotčenými orgány a účastníky řízení, při vydání výše uvedených povolení, - pokyny a připomínky autorského dozoru stavby a technického dozoru investora, případného jiného autora stavební dokumentace, resp. dozoru objednatele nad prováděním díla. Zhotovitel se zavazuje provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí a zajistit na svůj náklad všechny věci a povolení či oprávnění nutná k provedení díla. Dílo se považuje za provedené, je-li dokončeno bez vad a nedodělků a předáno. To platí i pro dílčí části díla. Za vady se mimo jiné považuje jakýkoli nesoulad S touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděnému dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (zejména CSN), obecné závaznými právními předpisy a pokyny objednatele. Za vadu se považuje i dílo, které není způsobilé plně sloužit k účelu smluvenému v této smlouvě. Zhotovitel nese odpovědnost za vhodnost použitých materiálů a je povinen objednatele písemně upozornit na nevhodné materiály určené k použití při provádění díla, které je oprávněn použít pouze v případě, že Objednatel písemně sdělí, že na jejich použití trvá. Zhotovitel je povinen projednat s objednatelem a od objednatele si nechat předem schválit veškeré změny technologických postupů, změny použití materiálů a ostatní Změny stavebních procesů při provádění díla. Výkon technického dozoru investora (TDI) nesmí provádět dodavatel Stavby, ani osoba s ním propojená -to však neplatí, pokud technický dozor provádí sám Objednatel. 7 7.1 7.2 7.3 7.4 7.5 7.5 7.6 7.7 7.8 7.9 7.10 7.11 7.Staveniště, stavební deník Vytýčení inženýrských sítí na místě stavby a V nezbytném pracovním prostoru zajistí zhotovitel, a to vždy v dostatečném časovém předstihu před započetím zemních či jiných prací. Zhotovitel je povinen řídit se při stavební činnosti pokyny a podmínkami uloženými příslušnými Správci sítí. Za poškození inženýrských sítí, jakož i komunikací či dalšího majetku třetích osob v souvislosti S prováděním stavby, odpovídá zhotovitel. Přístup na staveniště, jeho údržbu, sjízdnost a bezpečný provoz zajistí na své náklady zhotovitel, veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí Připojení a dodávku energií zajistí na své náklady objednatel. Zhotovitel umožní přístup na staveniště všem svým zaměstnancům, subdodavatelům, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor stavby a zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. Ve vztahu k těmto osobám Zhotovitel odpovídá za bezpečný přístup a pohyb po staveništi. Zhotovitel umožní přístup na staveniště osobě provádějící fotodokumentaci a videozáznamy O průběhu provádění stavby, tuto osobu vybaví potřebnými ochrannými prostředky a odpovídá za její bezpečný pohyb v prostoru staveniště. Zhotovitel zajistí na svůj náklad Ostrahu staveniště a je povinen chránit veškerý uskladněný materiál, technologické prvky či zařízení před ztrátou, poškozením či zničením v důsledků prováděné stavební činnosti, působení jiných osob či povětrnostních vlivů, jakož i před možnou krádeží. Mimo staveniště nesmí zhotovitel odkládat, skladovat či ponechávat jakýkoliv materiál, ani nesmí mimo hranice staveniště činností na stavbě neoprávněné zasahovat do nemovitostí sousedících se staveništëm. Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště Zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi a povaze stavby. Zhotovitel je oprávněn nainstalovat lešení po obvodové části pravého křídla budovy Krematoria, tak aby lešení nebránilo příjezdu vozidel pohřebních služeb. Při provádění stavby nesmí Zhotovitel postupovat tak, aby došlo k ohrožení nebo ke škodě na životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. Při provádění stavby nesmí Zhotovitel omezovat chod v budově Krematoria, především se jedná O dobu konání smutečních obřadů ve výstavní síni Krematoria. Do pěti (5) pracovních dnů po předání a převzetí stavby na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu je zhotovitel povinen staveniště vyklidit, vyčistit a uvést prostor (popř. zasažené okolí staveniště) do náležitého stavu, tj. zejména odklidit veškeré zbytky, demontovat staveništní buňku, odstranit provizorní přípojky energií a předatjej zpět objednateli. O vyklizení staveniště bude stranami podepsáno potvrzení. Zhotovitel je povinen vést o provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný úplný a prùkazný stavební deník (dále jen „Stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu a O obsahu, jak vyplývá Z platných právních předpisů, tj. zejména zaznamenávat všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací, o jakosti díla a zdůvodněných odchylkách prováděných prací od výkazu výměr, údaje O počtu pracovníků, počasí, o denní/noční teplotě, o poddodavatelích a jejich činnostech, O dopravovaném materiálu na staveništi a odvozech ze staveniště, odchylky od vydaných veřejnoprávnich rozhodnutí, jakož veškeré další údaje mající význam z hlediska budoucí kvality a vlastností stavby apod. Pro montážní práce musi zhotovitel, resp. poddodavatelé vést montážní deník. Stavební/montážní deník musí být veden přímo na staveništi a právo provádět v něm záznamy mají zhotovitel, objednatel a jím pověřená osoba vykonávající technický dozor, 8 7.12 8.1 8.2. 8.3 8.4 8.5 8.6 8.7 8.8 8.9 osoba vykonávající dozor nad BOZP, jakož i osoby S právem vstupovat na staveniště za účelem kontroly dodržování právních předpisů při provádění stavby. Při dokončení stavby zhotovitel spolu s jejím předáním odevzdá objednateli originál kompletního stavebního deníku a veškeré další dokumentace. 8.Povinnosti zhotovitele Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu se svými povinnostmi. Zhotovitel se zavazuje zhotovit dílo kvalifikovaně a odborně a zajistit pro jeho provedení veškeré technické, provozní, personální a organizační podmínky. Zhotovitel Zhotoví dílo v souladu S platnými právními předpisy, s platnými technickými normami, předepsanými technologickými postupy, S podmínkami vydaného územního rozhodnutí stavby a stavebního povolení stavby, v souladu s DZS, RDS, touto smlouvou a pokyny objednatele nebo technického dozoru. Zhotovitel je povinen posoudit vhodnost pokynu objednatele a technického dozoru, a pokud dle svých odborných znalostí a prověřených zkušeností zjistí nevhodnost pokynu, je povinen na nevhodnost pokynu upozornit. Zhotovitel je povinen při provádění stavebních prací dodržovat ustanovení příslušných předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci, zejména zákoníku práce, zákona č. 309/2006 Sb., nařízení vlády č. 362/2005 Sb., č. 591/2006 Sb., č. 495/2001 Sb. a č. 201/2010 Sb. v platném znění. Pracovníci zhotovitelejsou povinni při provádění prací dodržovat ustanovení nařízení vlády 495/2001 Sb., zejména nosit ochrannou přilbu, dlouhé kalhoty a pracovní obuv se zesílenou podrážkou a budou viditelně označení Obchodním jménem zhotovitele. Současně jsou povinni řídit se pokyny zástupců objednatele směřujícími k ochraně zdraví a majetku. Škody, způsobené nedodržením předpisů o bezpečnosti práce a ochraně zdraví při práci zhotovitelem, hradí Zhotovitel. K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve zhotovitel objednatele nebo jim pověřenou osobu nejméně tři (3) pracovní dny předem, a to zápisem do stavebního deníku S uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku objednateli. Nevyzve- li Zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen umožnit mu na jeho žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady S tím spojené. Nedostaví-li se objednatel v termínu uvedeném ve stavebním deníku ke kontrole zakrývaných prací, je zhotovitel oprávněn po své kontrole a zápisu do stavebního deníku dílo zakrýt a pokračovat v práci. Zhotovitel je povinen odkrýt Zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-li na díle shledána žádná vada, uhradí náklady Spojené s dodatečným odkrytím objednatel. O výsledku provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede Zápis ve stavebním deníku, včetně popisu vad zjištěných prací. V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen závadný stav odstranit a přízvat technický dozor k opakované kontrole. Zhotovitel je povinen dodržovat ustanovení zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně v platném znění a vyhlášky Ministerstva vnitra Č. 246/2001 Sb. (o požární prevenci), v platném Znění. Veškeré škody, způsobené nedodržením uvedených předpisů, hradí zhotovitel. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy v oblasti životního prostředí. Zhotovitel se zavazuje nakládat S odpady vzniklými v průběhu realizace díla dle zákona Č. 185/2001 Sb., O odpadech V platném znění a vyhlášek Ministerstva životního prostředí č. 376/2001 Sb., č. 381/2001 Sb., č. 383/2001 Sb., č. 384/2001 Sb. a č. 374/2008 Sb. v platném Znění a dodržovat opatření dle systému řízení EMAS nebo dle českých technických norem řady ČSN EN ıso 14000. Zhotovitel se zavazuje odstranit _rıa svůj náklad veškerý odpad vzniklý při provádění díla a udržovat staveniště uklizeně. Uklid je povinen provádět průběžně, nejméně 1x za den po celou dobu provádění prací, a vždy v případě potřeby. Zhotovitel je povinen odstranit odpad, vzniklý při realizaci díla, na vlastní náklady, vést O odpadu příslušnou evidenci a při předání díla (poslední části) předložit objednateli doklady o odstranění 9 8.10 8.11 8.12 8.13 8.14 8.15 9.1 9.2 a likvidaci odpadu. Tyto doklady budou jako příloha součástí ,Protokolu O předání a převzetí prací zhotovitele“. Pokud Zhotovitel objednateli při předání díla (poslední dílčí ćásti) doklady O odstranění a likvidaci odpadu nepředloží, jedná se o podstatnou vadu díla a dílo se nepovažuje za řádně provedené a objednatel nemá povinnost jej převzít. Zhotovitel prohlašuje, že se dostatečné Seznámil s faktickým stavem a technickou dokumentací stavu mista provádění díla a staveniště, a že nezjistil, ani podle stanovisek jím přiznaných odborně způsobilých osob, žádné překážky, které by zhotoviteli bránily v uzavření této smlouvy a/nebo které by vedly k nemožnosti provedení díla. Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně subdodavatelů) podilejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a nedodělků, stejné tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdravi nebo majetku, tzn. že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdü, plotů, objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdravi osob, je zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit. Zhotovitel je povinen pojistit, aniž se tim omezují jeho povinnosti a odpovědnosti: a) předmět díla včetně veškerého materiálu skladovaněho na staveništi, který bude sloužit pro realizaci díla, včetně zařízení staveniště, pojištěním stavebně montážních rizik, a to na pojistnou částku nejméně ve výši celkové ceny díla včetně DPH b) náklady na demolici, vyklizení a odvoz suti nutné k opravě nebo znovuzřízení díla Znehodnoceného pojistnou událostí, a to na pojistnou částku V plné výši, nejméně ve výši dohodnuté ceny díla c) stavební zařízení a věci zhotovitele umístěné na staveništi a sloužící k realizaci díla d) Ostatní rizika a odpovědnosti (proti požáru, odpovědnost Z provozu vozidel, profesní pojištění, odpovědnost za zaměstnance atd.) Zhotovitel se zavazuje plně respektovat a dodržet veškerá opatření a termíny stanovené objednatelem k nápravě a odstranění případných nesrovnalosti, nedostatků a závad při provádění stavby, zjištěných v rámci kontrolní činnosti. Za taková opatření objednatele jsou považována i opatření a požadavky dozoru objednatele, pokud objednatel výslovně nestanoví jinak. Zhotovitel se zavazuje řádně uchovávat originál smlouvy, včetně dodatků a všech jejich příloh, veškeré originály dokladů a listin (zejména účetních) týkajících se předmětu smlouvy či s ním souvisejících činností, a to minimálně po dobu deseti let od provedeni díla. Zhotovitel se zavazuje oznámit objednateli neprodleně všechny podstatné změny a skutečnosti, které mají vliv nebo mohou mít vliv, nebo souvisejí s předmětem smlouvy, nebo se jakýmkoliv způsobem předmětu smlouvy nebo stavby dotýkají. Zhotovitel se zavazuje poskytnout v souladu se zákonem č. 320/2001 Sb., O finanční kontrole, subjektům provádéjícím audit a kontrolu všechny nezbytné informace týkající se dodavatelských Činnosti spojených S předmětem smlouvy a poskytnout těmto kontrolním orgánům svoji součinnost. 9.SgoIuQůsobeni objednatele Objednatel zajistí součinnost V rámci pokácení vzrostlých borovic, které se nacházejí při obvodové zdi pravého křídla budovy Krematoria. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem Spolupůsobit a zhotovitelem řádně a včas dokončené dílo bez vad převzít a zaplatit sjednanou cenu. Pokud je to nezbytné k řádnému provedení díla, je zhotovitel oprávněn vyžadovat součinnost objednatele. V takovém případě je Zhotovitel povinen o součinnost požádat předem a poskytnout k tomu objednateli přiměřenou lhůtu. Pokud objednatel oznámí zhotoviteli, že poskytnuta lhůta není přiměřená a zároveň oznámí lhůtu ke splnění požadované součinnosti, je pro smluvní strany závazná takto objednatelem určená lhůta. Zhotovitel je povinen žádat o součinnost objednatele písemně; pouze v urgentnich případech, kdy je nezbytná okamžitá reakce objednatele, je zhotovitel oprávněn požádat kontaktní osoby objednatele o součinnost ústně, telefonicky či emailem a v písemné podobě tuto žádost zaslat dodatečně. 10 9.3 Pokud dojde k přerušení provádění díla Z důvodů a zavinění na straně objednatele, doba k provedení díla může být prodloužena o dobu, po kterou zhotovitel nemohl dílo Z důvodů a zavinění na straně objednatele provádět. Doba prodloužení se určí podle doby trvání překážky nebo neplnění závazku objednatele sjednaných touto Smlouvou, za podmínky, že zhotovitel učinil veškerá racionální opatření ke zkrácení nebo odvrácení zpoždění, a to bude stanoveno písem ným dodatkem k této Smlouvě. 10.V|astnické právo ke stavbě,_přejímacı rızení 10.1 vlastnické právo ke zhotovované věci - stavbě přechází okamžikem zabudování materiálu a zařízení do stavby na objednatele. Zhotovitel však nese odpovědnost za nebezpečí vzniku škod na zhotovovaném díle, tj. jeho poškozením, či Zničením, do jeho předání objednateli. Odstraňování následků Z takto vzniklých škod nezakládá právo zhotovitele na přerušení prací či prodloužení lhůty k dokončení díla. 10.2 Z důvodu prodlení objednatele S úhradou faktury, S převzetím díla nebo jiného porušení povinnosti dle této Smlouvy, není zhotovitel oprávněn již zabudované součásti do díla demontovat nebo odstraňovat, přemísťovat Z místa stavby, prodat, ani jinak S nimi nakládat nebo činit jiná opatření na zabudovaněm díle. Takový postup je vždy považován bez dalšího za nezákonný Zásah do vlastnictví objednatele a za podstatné porušení této smlouvy 10.3 Závazek zhotovitele provést dílo dle této smlouvy Zhotovitel splní řádným dokončením díla v kvalitativních parametrech dle čl. 6 této Smlouvy a předáním bezvadného díla objednateli dnem ukončení přejímky. Tato skutečnost bude uvedena v předávacím protokolu, podepsaného smluvními stranami nebo oprávněnými Zástupci obou smluvních stran. Objednatel je oprávněn převzít dílo S vadami a nedodělky, které Samy o sobě nebo ve vzájemné spojitosti nebrání užívání díla. 10.4 O předání a převzetí celého díla (poslední dílčí části) musí být účastníky sepsán konečný předávací protokol, ve kterém musí být uvedeno, že se jedná O Závěrečné dílčí plnění. 10.5 Objednatel je povinen řádně dokončené dílo bez vad a plnící smluvený účel převzít. Objednatel však má právo nepřevzít dílo vykazuje-li byt' drobné vady a nedodělky bránící samy o sobě nebo ve vzájemné souvislosti řádnému užívání a provozování stavby a/nebo ohrožující zdraví a bezpečnost osob, jakož i pro neúplnost potřebných a požadovaných dokladů, či dílo neplnící svůj účel. 10.6 Případné vady díla (dálejen vady) zjištěné při předání dílčí části díla, jakož i celého díla (poslední dílčí části) uvedou účastníci V předávacím protokolu (konečném předávacím protokolu). Zhotovitel je povinen vady Odstranit bez zbytečného odkladu, nejdéle do 20 dnů pojejich vytčení. 10.7 Dnem předání a převzetí díla přechází nebezpečí vzniku škod na stavbě ze zhotovitele na objednatele. 10.8 Zhotovitel se zavazuje Zajistit práce dodatečně požadované při kontrolní prohlídce před vydáním kolaudačního souhlasu na stavbu, a to v termínech vyplývajících Z tohoto řízení. 10.9 Smluvní strany mají vady za vytknuté bez zbytečného odkladu, pokud jsou tyto zhotoviteli oznámeny ve lhůtě nikoli kratší, než je lhůta přiměřená k zajištění odborného posouzení předmětné vady a jejího vlivu na cenu díla. Pro uplatnění práva ze skryté vady se smluvní strany dohodly na lhůtě pěti let od převzetí díla. 10.10 Zhotovitel se nezprostí odpovědnosti Z vad díla, pouze prokáže-li, že předmětná vada byla způsobena výlučně chybou ve Stavební dokumentaci a/nebo selháním stavebního dozoru objednatele, pokud nepůjde 0 případ jednání zhotovitele dle výslovného pokynu takového stavebního dozoru schváleného objednatelem, který byl zhotovitelem poučen O nevhodnosti takového pokynu. 11.Záruky 11.1 Zhotovitel poskytuje objednateli záruku Za jakost dokončeného díla, jeho součásti a prvky, která se vztahuje na veškeré vlastnosti díla, které je činí způsobilým pro použití ke Smluvenému, pokud 11 2 113 4 115 116 není tak k obvyklému, účelu a které má mít podle této Smlouvy. Záruční doba na celé dílo činí 60 měsíců (dále jen ,,záruční doba“), počínaje (i) dnem předání á převzetí díla bez vad a nedodělků, anebo (ii) při převzetí díla s vadami a nedodělky počínaje dnem odstranění všech vad a nedodělků uvedených v oboustranně podepsaném protokolu O předání a převzetí díla. Výjimku tvoří strojní zařízení, technologie a výrobky, na které výrobce poskytuje kratší záruční lhůty. U těch však zhotovitel poskytuje záruku min. v délce 24 měsíců anebo delší lhůtě, pokud ji poskytují jednotliví výrobci součástí a příslušenství stavby. Zhotovitel se zavazuje, že dílo bude mít až do skončení běhu záruční doby vlastnosti stanovené touto smlouvou, projektovou dokumentací, k prováděrıemu dílu se vztahujícími technologickými postupy, technickými listy výrobků, normami (Zejm. ČSN), obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele, a že bude moci sloužit ke smluvenému, resp. obvyklému, účelu. Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před uplynutí záruční doby, které jsou objednatelem uplatněny nejpozději V poslední den záruční doby. Záruka zhotovitele se vztahuje na veškeré vady díla způsobené Zhotovitelem nebo kterýmkoliv Z jeho subdodavatelü. Záruka zhotovitele se vztahuje i na vady, které si mohl objednatel zjistit nejpozději při převzetí díla. Objednatel oznámí zhotoviteli bez zbytečného odkladu vady dila, které se projeví v Záruční době (dále jen „oznámení vady“). V oznámení vadyje objednatel povinen Označit místo výskytu vady a popsat její projev a uplatnit dle Své volby kterékoli níže uvedene záruční nároky: 11 .4.1 odstranění vady opravou, anebo dodáním nové či chybějící věci; a/nebo 11 .4.2 požadovat vůči zhotoviteli slevu Z ceny díla; a/nebo 11 .4.3 požadovat odstranění uplatněné vadyjiným profesionálem v oboru na účet zhotovitele; přičemž objednatel je oprávněn veškeré své nároky ve vztahu k vytčeným vadám libovolně kombinovat. Objednatel však není oprávněn u vady, která byla napravena opravou či dodáním nové či chybějící věci, současně požadovat Slevu Z ceny díla. Spolu a vedle shora uvedených záručních nároků má objednatel právo požadovat: 11.4.4 sjednanou smluvní pokutu za porušení povinnosti řádně a včas odstranit vady, jakož náhradu škody vzniklou v důsledku vady díla vyskytnuvší se v záruční době; a/nebo odstoupit (zcela či zčásti) od této smlouvy, pokud jakákoli vytknutá vada nebude ve stanovené lhůtě napravena anebo se vyskytla již nejméně jednou v minulosti. 11.4.5 Zhotovitel je povinen na své náklady odstranit vady uplatněné v záruční době dle následujících podmínek a v termínech níže uvedených : 11 .5.1 do dvou (2) pracovních dnů po obdržení oznámení vady se zhotovitel dostaví k prohlídce vady na místo stavby a nejpozději do jednoho (1) týdne po obdržení oznámení sdělí Objednateli své stanovisko k uplatněným vadam, tj. rozsah uznání, způsob odstranění nebo důvody odmítnutí záručního nároku. Pokud zhotovitel neuzná oprávněnost nároku (i Z části), posoudí existenci vady Znalec Z příslušného oboru, kterého jmenuje objednatel. Potvrdí-li znalec oprávněnost záručního nároku objednatele, je zhotovitel povinen vadu odstranit za podmínek této smlouvy a uhradit Objednateli veškeré výdaje S tím spojené, zejména na znalecký posudek; 11.5.2 do patnácti (15) dnù po obdržení oznámení vady zhotovitel odstraní uplatněnou vadu, pokud se strany s ohledem na charakter vady písemně nedohodnou na lhůtě delší. V případě, že zhotovitel řádně či včas neodstraní vady díla uplatněné V záruce, je objednatel oprávněn: 11 .6.1 uplatnit nárok na slevu díla ve výši přiměřené povaze vady určené objednatelem (dálejen ,,sIeva“).; a/nebo zajistit odstranění vady jiným profesionálem v oboru opatřeným objednatelem na náklady zhotovitele, a to na základě písemné dohody uzavřené mezi objednatelem a jiným profesionálem S určením rozsahu a ceny prací (dále jen ,,nákIady^^). Výši nákladů vyčíslených jiným Zhotovitelem objednatel zhotoviteli oznámí a po odstranění vad tyto náklady zhotoviteli objednatel písemně vyúčtuje (vyfakturuje) k zaplacení se splatností do 11.6.2 12 patnácti (15) dnů ode dne obdržení vyúčtování. V případě sporu stran o výši nákladů na odstranění vady jinou osobou, objednatel má právo zajistit znalecký posudek na účet zhotovitele a částka určená Znalcem bude považována za oprávněné naklady objednatele na odstranění vady jiným Zhotovitelem, a/nebo 116.3 odstoupit zcela či zčásti od smlouvy. 11.7 Doba ode dne obdržení oznámení vady zhotoviteli až do dne jejího odstranění se do záruční doby nezapočítává a o dobu odstraňování vady se u dané vady prodlužuje Záruční doba. 11.8 O odstranění vad zjištěných při předání díla, jakož vad v záruce musí být pořízen zápis, obsahující i (foto-)dokumentaci jako v případě provádění díla (dále jen ,,zápis^^), podepsaný Zhotovitelem a objednatelem nebo jimi pověřenými osobami. 11.9 Záruka se nevztahuje na vady díla způsobené nevhodným nebo nesprávným provozováním a údržbou díla v rozporu se, Zhotovitelem objednateli přédanými uživatelskými manuály anebo návody k použití. 11.10 Zhotovitel je povinen nést veškeré náklady S odstraněním vad díla, včetně nákladů spojených s pořízením případných znaleckých posudků zajištěných objednatelem ke stanovení přiměřené slevy Z ceny díla. 12.Porušení smlouvy, smluvní pokuty a náhrada škody 12.1 Strany tímto souhlasí, že nesplnění závazků Z této smlouvy Zhotovitelem, jakož objednatelem, jakož nesplnění jakékoliv Z lhůt podle této smlouvy, se považuje za porušení této smlouvy (dále jako ,,porušení“) a bude mít následky, které tato smlouva či české právo spojuje s porušením smluvních povinností a strany budou odpovědné za následky jakéhokoliv porušení. 12.2 Za porušení se považuje Zejména nedodržení dílčích a konečného termínu dokončení díla, nekvalitní provedení dílčích částí a celkového díla, jakož i nedodržení platebních podmínek. 12.3 Za každé jednotlivé porušení může oprávněná strana po straně, která porušení způsobila nebo k němu došlo Z důvodu spočívající v její činnosti, nečinnosti nebo opomenutí či za něj odpovídá 12.3.1 Za porušení povinnosti zhotovitele odstranit včas vady a nedodělky v termínu uvedeném v Zápise o předání a převzetí díla - stavby, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení. 12.3.2 Za prodlení zhotovitele s odstraněním každé jednotlivé vady uplatněné v záruční době, zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení, půjde-li však o prodlení zhotovitele S odstraněním vady, která bude bránit nebo podstatně omezovat užívání či provoz stavby, v takovém případě činí smluvní pokuta 2 000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každou vadu a každý i započatý den prodlení. 12.3.3 Za prodlení zhotovitele (nebo jeho nečinnost) pro převzetí staveniště či nástup na odstranění vad má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč (Slovy: pět tisíc korun českých) za každou vadu a započatý den. 12.3.4 V případě kteréhokoliv jiného porušení této smlouvy neuvedeného v odst. 12.3.1-12.3.3 zaplatí Zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 1 000,- Kč (slovy: tisíc korun českých) za každý den prodlení ajednotlivý případ, pokud porušení neodstraní do deseti (10) dnů poté, kdy byl na porušení písemně upozorněn. 12.3.5 V případě odstoupení od této smlouvy objednatelem, pro porušení povinností zhotovitele, má objednatel právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10 % Z celkové smluvní ceny 12.4 Za prodlení objednatele se splněním povinností zaplatit včas dle platebních podmínek, může zhotovitel po objednateli požadovat zaplacení úroku Z prodlení, který je sjednaný ve výši 0,05 % z dlužné částky, za každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel v prodlení s plněním jakékoli své povinnosti dle této smlouvy. 12.5 Zaplacením smluvní pokuty za kterékoliv Z porušení, nezaniká povinnost zhotovitele splnit závazek dle této smlouvy, k jehož zajištění se smluvní pokuta vztahuje. 13 12.6 Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti S porušením této smlouvy může být uplatnëno samostatně. 12.7 Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 12.8 Smluvní strany se dohodly, že objednatel vždy požaduje zaplacení smluvní pokuty, na kterou mu vznikl nárok. Pokud smlouva stanoví, že zhotovitel Zaplatí smluvní pokutu, je povinen tuto objednateli Zaplatit i bez další dodatečné výzvy ze strany objednatele nejpozdeji do třiceti (30) dnů od vzniku takové povinnosti. 12.9 Smluvní strany se dohodly, že celková výše poskytnuté slevy, oprávněných nákladů a smluvních pokut dle této smlouvy nemůže v úhrnu přesáhnout 50 % celkové ceny díla. Uvedené ujednání nemá vliv na rozsah nároku na náhradu Škody způsobené porušením povinnosti jedné ze smluvních stran. 12.10 Objednatel si vyhrazuje právo na úhradu smluvní pokuty či slevy Z ceny díla formou zápočtu ke kterékoliv splatné či nesplatné pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 12.11 V případě, že se Zhotovitel ocitne v úpadku a existence úpadku zhotovitele bude potvrzena v insolvenčním řízení, je Zhotovitel povinen zaplatit objednateli Smluvní pokutu ve výši 5 % Z ceny díla, přičemž nárok na smluvní pokutu vzniká pět (5) dnů před zahájením příslušného insolvenčního řízení. 13.Všeobecná ustanovení 13.1 Smlouvu lze menit, doplňovat nebo zrušit na základě dohody obou smluvních stran formou písemných číslovaných dodatků. 13.2 Jakékoliv záznamy ve stavebním deníku nenahrazuji, nemění ani nedoplňují ujednání této Smlouvy, a pokud v důsledku Záznamů nastane potřeba měnit či doplnit tuto smlouvu, lze tak učinit pouze vzájemnou dohodou stran formou písemného dodatku k této smlouvě. 13.3 Práva a povinnosti smluvních stran se řídí ustanoveními této smlouvy, ustanoveními občanského Zákoníku a ostatnich platných právních předpisů. V případě konfliktu mají přednost ustanovení této smlouvy, pokud nejsou V rozporu S donucujícími ustanoveními občanského Zákoníku a dalšími právními předpisy. 13.4 Tato smlouva je vyhotovena ve 4 vyhotoveních, Z nichž 2 vyhotovení obdrží objednatel a 2 Zhotovitel. 13.5 Tato smlouva se řídí českým právem a jakékoliv spory stran budou rozhodovány před příslušnými soudy České republiky. 13.6 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. 13.7 Pokud jakékoli ustanovení této smlouvy po jejím uzavření shledáno za neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné, pak tím nebudou dotčeny Ostatní části této smlouvy a Ostatní její ustanovení Zůstane platné, účinné a vymahatelné v celém rozsahu povoleném zákonem. Strany se tímto zavazují nahradit neplatná, neúčinná nebo nevymahatelná ustanovení novými, přičemž nová ustanovení se musí co nejvíce blížit významu neplatných, neúčinných nebo nevymahatelných ustanovení. 13.8 Smluvní strany po jejím přečtení prohlašuji, že souhlasí S jejím obsahem, že smlouva byla Sepsána určitě, srozumitelné, na základě jejich pravé a svobodné vůle, bez nátlaku na některou ze stran, a že obsahuje úplné ujednání o veškerých skutečnostech a náležitostech, které smluvní Strany zamýšlely mezi sebou v Souvislosti s prováděním díla ujednat. 13.9. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách Statutárního města Liberec (vwvw.liberec.cz), S výjimkou osobních údajů fyzických osob uvedených v této smlouvě. 14 13.10 Tato smlouva je uzavírána na základě usnesení Rady města Liberec č. 560/2018 ze dne 9. 5. 2018. 13.11 Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude zveřejněna v registru smluv podle Zákona č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (Zákon O registru smluv). 13.12 Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny zvláštními Zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou být poskytnuty, a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajù je považováni za souhlas S jejich uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 13.13 Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv v souladu s § 6 Odst. 1 Zákona Č. 340/2015 Sb., O zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O registru smluv (Zákon O registru smluv). 13.14 Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnuta před její účinností jsou plnění bez právního důvodu a Strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou odpovědnost za případně škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá strana takově plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 13.15 Smluvní strany shodně prohlašují, že cena určená ve smlouvě je cenou obvyklou ve smyslu § 2999 Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Přílohy : Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Rekonstrukce elektrické instalace v budově Krematoria včetně venkovních prostorů“ Na důkaz souhlasu S obsahem smluvních ujednání následují podpisy osob oprávněných za strany jednat: 15 Příloha č. 1 - Cenová nabídka - „Rekonstrukce elektrické instalace v budově Krematoria včetně venkovních prostorů", Rozpočet na rekonstrukci elektro Kramatorium Liberec nn S r›n1flže› €nvvz1<‹a‹x L›››fl vnèn KS,/nn ıııxhızfl Kınzøviřn ,mhnıęıvı záxflnıˇ _.`‹ Dęvnnflıàž węzvzı ,zflšnvzim-n.fl1z‹›zvflflø,flı‹øıøz\xı‹.x ı,ıv‹fln=fl› I 1.1 000,001 1 14 000.00 hšıı el ›nSn\øěnn'vı‹Iz‹ıınxˇ vnnvvxàì 1nn1øi›‹n nęøhxøhnfl fnnıęnnnı 08.001 5 0510.00 ıišıa :I ønsnıxční vızıfldnn' fnıızriøı 1 41,00! I 1 101 701 3010,00 xøıxánx šıvnz v flhız nnnnn (nøınžh nzønnınnø nnzønáın 44,001 4301 10 020.00 vvıvønìzııı' Kıøflv nzn in :Inn v nhız [nøınìıfl nęnhxømnø ınazêvnáü 50.001 Sal 3 400.00 xżxànž mıxy pm flzıvaflèč v zıhıe fvurøžkfl nønhmxun ınnnxhııìı 000,001 2| 1 500,00 ‹=hánnı‹øh1›ın'LvKv 3× ı,5ıv\vn'/ 3× 2,snnn Sx1.S‹nn-1 vz nıęøhvč xzđınväm 12,001 830I 26 550,00 Kıhvı cvxv 3× Lănvn vnııęnhı 11.001 :Sol 1 190,001 Kıhfl :VKV 3× 2,5vnxn nnıznzı 10,001 4801 8010.001 Kzhęı cyxv nìívn‹1n;›øv1fl‹|.znícvı‹v vnxıznzı 4 100,001 11 4 800,001 áekflnx' 50:0 /mnnıaì Ižšı I vvvčšzní nad pødinèflı prez: 48,001 Z501 12 000.001 n›xxaìęn› Kflbzđu UTP v nhıhnýzh ınıhkàzh (pøınìıxč nzøhflzhnnvnzxnizı :mol 5001 19 200,00 Ixzhflı u/UYP, kflı 5:, LSZM vııšxˇ, 4 pán, vnęxflnáı 10.001 S001 5 000.00 0ıv±~0r‹envhı‹v,1ı0vøvàni 8,00! S001 3 600.00 MONT Dv0›zASuvı