Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5612655: Smlouva o dílo - Koncepční rozvaha Florenc

Příloha 0_smlouva.docx

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        č. smlouvy objednatele: ZAK 18-0074
č. smlouvy zhotovitele: SOD/INV/18007

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřeli 
Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy, příspěvková organizace
zastoupený: Mgr. Ondřejem Boháčem, ředitelem
sídlo: Vyšehradská 57/2077, 128 00 Praha 2 – Nové Město
zapsaný: v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl Pr, vložka 63
IČO: 70883858
DIČ: CZ70883858
bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
(dále jen „objednatel“)
a
JAKUB CIGLER ARCHITEKTI a.s.
zastoupený: doc. Ing. arch. Jakub Cigler, předseda představenstva
sídlo: Moulíkova 3286/1b, 150 00 Praha 5 – Smíchov
zapsaný: v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 14900
IČO: 264 89 431
DIČ: CZ 26489431
bankovní spojení: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
číslo účtu: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
zhotovitel je plátcem DPH
(dále jen „zhotovitel“)


dle ustanovení § 2586 a násl. a § 2358 a násl. a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a ustanovení § 61 zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, ve znění pozdějších předpisů, tuto
smlouvu o dílo
s názvem
„Koncepční rozvaha Florenc“

I. Předmět smlouvy
1. Předmětem smlouvy je závazek zhotovitele realizovat pro objednatele na svůj náklad a nebezpečí dílo, které spočívá ve zpracování Koncepční rozvahy Florenc (dále jen „dílo“ nebo „předmět smlouvy“) a závazek objednatele řádně provedené dílo převzít a v souladu s čl. II této smlouvy uhradit zhotoviteli cenu díla. 
2. Podrobná specifikace předmětu smlouvy včetně odůvodnění, požadavků na rozsah a výstup, je uvedena v Zadání studie, které tvoří jako příloha č. 1 nedílnou součást této smlouvy.
3. Předmět smlouvy bude zpracován pro území, které je vymezené v příloze č. 2 této smlouvy  Vymezení území.
4. Objednatel se zavazuje poskytnout zhotoviteli součinnost nutnou k realizaci díla.
5. Plnění předmětu smlouvy bude provedeno za podmínek stanovených v této smlouvě (včetně příloh).
6. V rámci zpracování díla se zhotovitel zavazuje k účasti na všech pracovních poradách svolaných objednatelem a respektování závěrů na nich přijatých. Počet a termíny porad stanoví objednatel podle postupu prací na díle. První vstupní pracovní porada se uskuteční spolu se zahájením prací na díle.

II. Cena a platební podmínky
1. Celková cena za zpracování předmětu smlouvy činí:
· 246.000 Kč (slovy: dvěstěčtyřicetšesttisíc korun českých) bez DPH, 
· 297.660 Kč (slovy: dvěstědevadesátsedmtisícšestsetšedesát korun českých) s DPH.
2. Platba za splnění předmětu smlouvy se uskuteční jednorázově po předání kompletního díla, 
a to po oboustranném podepsání akceptačního protokolu.
3. Cena uvedená v čl. II odst. 1 této smlouvy může být měněna pouze v souvislosti se změnou sazeb DPH či jiných daňových předpisů majících vliv na cenu předmětu plnění. Rozhodným dnem je den změny sazby DPH.
4. Sjednaná cena v sobě zahrnuje veškeré náklady zhotovitele za realizaci předmětu smlouvy podle této smlouvy a zhotovitel nemá nárok na jakoukoliv další platbu související s prováděním předmětu smlouvy.  
5. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli cenu za provedení díla na základě řádně a oprávněně vystaveného daňového dokladu (faktury), a to se splatností 21 dnů ode dne doručení faktury objednateli. 
6. Řádným vystavením faktury se rozumí vystavení faktury zhotovitelem, jež má veškeré náležitosti daňového dokladu požadované právními předpisy, zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Na faktuře musí být uvedeno číslo smlouvy ZAK 18-0074.
7. Oprávněným vystavením faktury se rozumí vystavení faktury zhotovitelem za provedené a na základě akceptačního protokolu předané dílo dle čl. IV této smlouvy. 
8. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, není objednatel povinen ji proplatit.  
9. V případě, že faktura nebude vystavena řádně v souladu se zákonem a nebude obsahovat předepsané náležitosti, je objednatel oprávněn vrátit ji zhotoviteli k doplnění. V takovém případě se zastaví plynutí lhůty splatnosti a nová lhůta splatnosti začne běžet doručením opravené faktury.
10. Objednatel neposkytuje zálohy.

III. Termín plnění
1. Zhotovitel je povinen předat objednateli kompletní předmět smlouvy nejpozději do: 30. 6. 2018.
2. Průběh zpracování předmětu smlouvy bude zhotovitel konzultovat s objednatelem na pracovních poradách v souladu s čl. I odst. 6 této smlouvy.
3. Místo plnění: sídlo Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy, Vyšehradská 57/2077, 128 00, Praha 2 – Nové Město.
4. V případě, že termín plnění vychází na víkend či svátek, posouvá se termín odevzdání na nejbližší následující pracovní den.
IV. Způsob plnění a místo předání díla
1. Zhotovitel se zavazuje zpracovat a odevzdat předmět smlouvy dle požadavků uvedených v příloze č. 1 této smlouvy.
2. Místem předání předmětu smlouvy je sídlo objednatele, Vyšehradská 57/2077, 128 00 Praha 2 – Nové město.
3. Předání a převzetí předmětu smlouvy se uskuteční na základě oběma stranami podepsaného Akceptačního protokolu, jehož vzor tvoří jako příloha č. 3 nedílnou součást této smlouvy. Akceptační protokol bude podepsán pouze tehdy, bude-li předávaný předmět smlouvy splňovat požadavky na kvalitu stanovené v čl. VI této smlouvy. Teprve podpisem akceptačního protokolu se předmět smlouvy považuje za provedený a převzatý a zhotoviteli vzniká právo v souladu s čl. II této smlouvy na její zaplacení.
4. Objednatel není povinen předmět smlouvy převzít a uzavřít akceptační protokol, pokud předmět smlouvy nesplňuje některý z požadavků na jeho kvalitu stanovenou v čl. VI této smlouvy.
5. Vlastnické právo k předmětu smlouvy přechází na objednatele okamžikem jeho předání a převzetí dle tohoto článku.
6. Do doby stanovené v odst. 5 tohoto článku nese nebezpečí škody na předmětu smlouvy zhotovitel.

V. Ustanovení o poddodavatelích
Zhotovitel se zavazuje zajišťovat veškeré smluvní povinnosti sám, tj. bez účasti poddodavatelů.

VI. Kvalita díla
1. Dílo musí být zhotovitelem provedeno řádně, ve stanoveném termínu a s odbornou péčí.
2. Řádně a ve stanoveném termínu se rozumí provedení díla v souladu s čl. III této smlouvy, ve stavu, jež odpovídá požadavkům na kvalitu díla, resp. podmínkám stanoveným v právních předpisech a závazně technických normách a požadavkům na kvalitu předmětu smlouvy.

VII. Odpovědnost za vady díla
1. Zhotovitel odpovídá za to, že předmět této smlouvy je provedený podle podmínek smlouvy včetně jejích příloh a že má vlastnosti dohodnuté v této smlouvě a vlastnosti stanovené právními předpisy, technickými normami, případně vlastnosti obvyklé.
2. Vady vytčené v akceptačním protokolu, které nebrání akceptaci, se zhotovitel zavazuje odstranit ve lhůtách stanovených v Akceptačním protokolu, jehož vzor tvoří jako příloha č. 3 nedílnou součást této smlouvy, případně v souladu s podmínkami dle příloh č. 1 a 2 této smlouvy. 
3. V případě prodlení zhotovitele s odstraněním vad vytčených v akceptačním protokolu, má objednatel vedle vyúčtování smluvní pokuty právo pověřit odstraněním vady popř. vad třetí osobu. Objednateli v tomto případě vzniká právo nárokovat zaplacení vynaložených finančních nákladů na odstranění vady na zhotoviteli.
4. Zhotovitel ručí za případné dotčení práva jakékoliv třetí osoby vyplývající z průmyslového nebo duševního vlastnictví související s plněním předmětu smlouvy, a to na území České republiky i mimo něj.
5. Pokud bude mít dílo právní vady, zhotovitel je povinen na vlastní náklady učinit všechna opatření nezbytná k odstranění právní vady předmětu smlouvy.  Zhotovitel nese veškeré náklady a hradí veškeré oprávněné nároky třetích osob.
6. V případě, že by se zhotovitel mohl při plnění předmětu smlouvy dostat do konfliktu zájmů mezi objednatelem a jinou osobou, je povinen okamžitě na takovou možnost upozornit objednatele a předložit mu návrh řešení. V případě porušení tohoto závazku odpovídá objednateli za způsobenou škodu v plném rozsahu.

VIII. Smluvní pokuta
1. Za prodlení s termínem předání předmětu smlouvy dle čl. III této smlouvy zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z celkové ceny za zpracování předmětu smlouvy za každý započatý den prodlení.
2. Za prodlení s termínem předáním předmětu smlouvy v dodatečné lhůtě uvedené v oboustranně uzavřeném akceptačním protokolu (v případě zjištěných závad) zaplatí zhotovitel objednateli smluvní pokutu ve výši 0,2 % z celkové ceny za zpracování předmětu smlouvy za každý započatý den prodlení.
3. Zhotovitel je dále povinen objednateli zaplatit smluvní pokutu za porušení níže uvedených ustanovení této smlouvy:
a) Za každé jednotlivé porušení povinnosti uvedené v čl. IX odst. 4 této smlouvy je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč.
b) Za každé jednotlivé porušení povinností uvedených v čl. X této smlouvy  týkajících se ochrany důvěrných informací a obchodního tajemství, je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 50.000,- Kč.
4. V případě škody vzniklé objednateli porušením povinnosti zhotovitele, je tento povinen škodu objednateli uhradit. 
5. Objednatel je oprávněn smluvní pokutu, případně vzniklou náhradu škody, na které mu v důsledku porušení závazku zhotovitele vznikl právní nárok, započíst proti kterékoliv úhradě, která přísluší zhotoviteli dle příslušných ustanovení smlouvy.
6. Smluvní pokuty sjednané dle  tohoto článku je splatná do 15 kalendářních dnů od okamžiku každého jednotlivého porušení ustanovení specifikovaného v této smlouvě, a to na účet objednatele uvedený v záhlaví této smlouvy. Objednatel je oprávněn započíst splatnou smluvní pokutu proti jakékoli pohledávce zhotovitele vůči objednateli. 
7. Ustanovením tohoto článku o smluvní pokutě není dotčeno domáhat se práva na náhradu škody, smluvní strany tedy nebudou aplikovat ustanovení § 2050 občanského zákoníku.

IX. Ustanovení o právním vztahu k autorskému zákonu
„licenční doložka“
1. Zhotovitel poskytne objednateli výhradní neomezenou licenci k předmětu smlouvy, a to věcně, časově a místně.
2. Objednatel je oprávněn zcela nebo zčásti oprávnění tvořící součást licence poskytnout třetí osobě (podlicence).
3. Odměna za poskytnutí licence je zahrnuta v ceně provedení díla dle čl. II této smlouvy.
4. Pro vyloučení všech pochybností platí, že se zhotovitel zavazuje zajistit právo používat patenty, ochranné známky, licence, průmyslové vzory, know-how, software a práva z duševního vlastnictví, nezbytně se vztahující k předmětu smlouvy, které jsou nutné pro provoz a jeho využití, a to současně s předáním předmětu smlouvy nebo jeho části objednateli.

X. Ochrana důvěrných informací
1. Smluvní strany se zavazují, že pro jiné účely, než je plnění předmětu této smlouvy a jednání směřující k plnění povinností a výkonu práv vyplývajících z této smlouvy, jiné osobě nesdělí, nezpřístupní, pro sebe nebo pro jiného nevyužijí obchodní tajemství druhé smluvní strany, o němž se dověděly nebo dozví tak, že jim bylo nebo bude svěřeno nebo se jim stalo jinak přístupným v souvislosti s plněním této smlouvy, obchodním či jiným jednáním, které spolu vedly nebo povedou. Povinnosti zachovávat obchodní tajemství stanovené v tomto článku odst. 1 až 5 této smlouvy se netýkají zákonných povinností objednatele (jako např. zveřejnit znění smlouvy v souladu se zákonem o veřejných zakázkách či v souladu se zákonem o registru smluv). 
2. Obchodním tajemstvím se pro účely této smlouvy rozumí veškeré skutečnosti obchodní, výrobní či technické povahy související s činností smluvních stran, zejména veškerá průmyslová práva a know-how, které mají skutečnou nebo alespoň potenciální materiální či nemateriální hodnotu, nejsou v obchodních kruzích běžně dostupné a mají být podle vůle smluvních stran utajeny.
3. Smluvní strany se zavazují, že ke skutečnostem tvořícím obchodní tajemství, umožní přístup pouze pracovníkům a osobám, které se smluvně zavázaly mlčenlivostí o skutečnostech tvořících obchodní tajemství.
4. Smluvní strany jsou povinny zachovávat obchodní tajemství i po skončení tohoto smluvního vztahu po dobu, po kterou trvají skutečnosti obchodní tajemství tvořící.
5. Smluvní strany se zavazují, že informace získané od druhé smluvní strany nebo při spolupráci s ní nevyužijí k vlastní výdělečné činnosti a ani neumožní, aby je k výdělečné činnosti využila třetí osoba.

XI. Trvání a ukončení smlouvy
1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, účinnosti nabývá dnem zveřejnění v registru smluv a končí splněním závazku dle této smlouvy.
2. Smlouva může zaniknout:
a) písemnou dohodou smluvních stran,
b) odstoupením od smlouvy za podmínek uvedených v odst. 3 tohoto článku.
3. Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy:
a) neodstraní-li zhotovitel vady díla ani v dodatečné lhůtě nad rámec lhůty pro odstranění vad bránících užívání díla stanovené v akceptačním protokolu nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní,
b) jestliže byl prohlášen úpadek zhotovitele ve smyslu zákona č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, ve znění pozdějších předpisů,
c) pokud bude zhotovitel v prodlení s dodáním předmětu smlouvy či jeho části o více než 30 dní,
d) jestliže předmět smlouvy nebude splňovat parametry stanovené v této smlouvě a jejích přílohách, obecně závaznými právními předpisy či technickými normami,
e) jestliže zhotovitel pozbude oprávnění, které vyžaduje provedení a dodání předmětu smlouvy,
f) jestliže zhotovitel vstoupí do likvidace,
g) v případě, kdy bude plnění prováděno v rozporu s čl. V této smlouvy.

XII. Ustanovení o doručování
1. Veškeré písemnosti související s touto smlouvou se doručují na adresu objednatele nebo zhotovitele uvedenou v této smlouvě. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně adresy některého z účastníků, je povinen tento účastník neprodleně písemně oznámit druhému účastníkovi tuto změnu, a to způsobem uvedeným v tomto článku.  
2. Nebyl-li objednatel nebo zhotovitel na uvedené adrese zastižen, písemnost se prostřednictvím poštovního doručovatele uloží na poště. Nevyzvedne-li si účastník zásilku do deseti kalendářních dnů od uložení, považuje se poslední den této lhůty za den doručení, i když se účastník o doručení nedozvěděl. 
3. Kontaktní osobou na straně objednatele je xxxxxxxxxxxxxxx, tel.: +420 xxxxxxxxxxx, +420 xxxxxxxxxxx, email: xxxxxxxxxxxxxxxxx.
4. Kontaktní osobou na straně zhotovitele je xxxxxxxxxxxxxxx, tel.: +420 xxxxxxxxxxx, +420 xxxxxxxxxxx, email: xxxxxxxxxxxxxxxxx.

XIII. Závěrečná ustanovení
1. Právní vztahy vzniklé z této smlouvy nebo s touto smlouvou související se řídí, pokud z této smlouvy nevyplývá něco jiného, ustanoveními občanského zákoníku a právním řádem České republiky. V případě, že by se stalo některé ustanovení smlouvy neplatným, zůstávají ostatní ustanovení i nadále v platnosti, ledaže právní předpis stanoví jinak. Práva a povinnosti smluvních stran z této smlouvy přecházejí na jejich právní nástupce.
2. Tuto smlouvu lze měnit, doplňovat nebo rušit pouze písemně, a to číslovanými dodatky, podepsanými oběma smluvními stranami.
3. Smluvní strany se zároveň zavazují, že všechny informace, které jim byly svěřeny druhou smluvní stranou, nezpřístupní třetím osobám pro jiné účely, než pro plnění závazků stanovených touto smlouvou.
4. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každý stejnopis má platnost originálu. Zhotovitel a objednatel obdrží po jednom vyhotovení.  
5. Smluvní strany se dohodly, že žádná z nich není oprávněna postoupit svá práva a povinnosti, vyplývající z této smlouvy, bez předchozího písemného souhlasu druhé smluvní strany. K přechodu práv a povinností na právní nástupce stran se souhlas nevyžaduje.
6. Smluvní strany výslovně souhlasí s uveřejněním této smlouvy v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv). Objednatel zajistí zveřejnění smlouvy zasláním správci registru smluv nejpozději ve lhůtě do 30 dnů od podpisu smlouvy oběma smluvními stranami. Zhotovitel obdrží potvrzení o uveřejnění v registru smluv automaticky vygenerované správcem registru smluv do své datové schránky, popř. objednatel zhotovitele o splnění této povinnosti informuje. Smluvní strany dále prohlašují, že  skutečnosti uvedené v  této smlouvě nepovažují za obchodní tajemství ve smyslu ustanovení § 504 občanského zákoníku a udělují svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoliv dalších podmínek.
7. Plnění předmětu této smlouvy v době mezi podpisem a před nabytím účinnosti této smlouvy, tedy před zveřejněním v registru smluv, se považuje za plnění podle této smlouvy a práva a povinnosti z něj vzniklé se řídí touto smlouvou.
8. Zhotovitel podpisem této smlouvy souhlasí s poskytnutím informací o smlouvě v rozsahu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
9. Objednatel uzavírá smlouvu v souladu s ustanovením § 27 odst. 6 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, a předmět smlouvy nabývá pro zřizovatele, kterým je hlavní město Praha.
10. Smluvní strany tímto prohlašují, že neexistuje žádné ústní ujednání, žádná smlouva či řízení týkající se některé smluvní strany, které by nepříznivě ovlivnilo splnění závazků vyplývajících z této smlouvy. Zároveň svým podpisem potvrzují, že veškerá prohlášení a dokumenty podle této smlouvy jsou pravdivé, úplné, přesné, platné a právně vynutitelné.
11. Smluvní strany dále prohlašují, že si smlouvu, včetně jejích příloh pečlivě přečetly, všem ustanovením smlouvy rozumí, že nebyla uzavřena v tísni ani za jinak jednostranně nevýhodných podmínek. Na důkaz svého souhlasu učiněného vážně a svobodně smlouvu vlastnoručně podepisují.


Přílohy: 
-	Příloha č. 1 – Zadání studie
-	Příloha č. 2 – Vymezení území
-	Příloha č. 3 – Vzor akceptačního protokolu


V Praze dne …………					V ……….. dne ……………


………………………………..				………………………………………….
Mgr. Ondřej Boháč					doc. Ing. arch. Jakub Cigler
ředitel							předseda představenstva
Stránka 7 z 7