Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5685175: SoD ZŠ Lesní - dodávka a montáž akustického podhledu

Příloha SOD_ZS_Lesni_akusticky_strop_an.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA o DÍLO 
ZŠ Lesní- dodávka a montáž akustického stropu 

č. DS201800845 
uzavřená podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský Zákoník, 

V platném znění 

I. Smluvní strany 

ohjeđnaıeız STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC 
Nám. Dr. E. Beneše 1, 460 59 Liberec l 

zastoupené: panem Tiborem Batthyánym, primátorem města 
ve věcech smluvních: panem Bc. Jaroslavem Schejbalem, vedoucím odboru majetkové 

správy 
ve věcech technických: paní  referentem oddělení majetkové správy 
IČ; 00262978 
DIČ: 
bankovní spoj ení: 

(dále jen ,,objednatel“) 

či 

Zhotovitel: JAPOS - STAV s.r.o. 
se sídlem: K Liberec XIV-Ruprechtice, Na Kopci 1204/22 
zastoupené: Ing. Jaroslavem Poustevníkem 
ve věcech technických: Ing. Jaroslavem Poustevníkem 
IČ; 28685962 
DIČ: CZ28685962 
bankovní spojení: 
zapsaný V obchodním rejstříku vedeném KS V Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 26860 
(dále jen ,,zhotovitel“) 

II. Předmět. účel a místo plnění 
1) Touto smlouvou se zhotovitel zavazuje k provedení díla a obj ednatel se zavazuje k převzetí díla a 

zaplacení ceny za jeho provedení, a to za podmínek smluvených níže. 
2) Předmětem plnění této smlouvy je dodávka a montáž akustického kazetového podhledu do tří 

učeben základní školy Lesní v Liberci, dle cenové nabídky zhotovitele ze dne 3. 1. 2018, která je 
přílohou č. l smlouvy. 

3) Účelem smlouvy je snížení dozvuků v učebnách. 
4) Místo plnění: Základní škola Liberec, Lesní 575/ l2, 460 01 Liberec. 
5) \ˇ/eškeré použité materiály a zařízení musí být nové, schváleny pro použití v ČR a splňovat normy 

CSN. Během realizace díla bude klást zhotovitel důraz na maximální kvalitu provedených prací. 

III. Termín plnění 
1) Zahájení dfla: do tří dnů po protokolárním předání staveniště zhotoviteli 
2) Dokončení a předání díla: do 20. 8. 2018, stanovený termín je maximální, nepřekročitelný, bez 

vad a nedodělků na díle. 
3) Za okamžik splnění Se považuje den protokolárního předání díla bez vad a nedodělků obj ednateli. 
4) Zhotovitel se zavazuje převzít staveniště do tří (3) pracovních dnů od písemné výzvy objednatele, 

a nejpozději do tří (3) dnů od převzetí staveniště zahájit plnění této smlouvy.

l



1) 

2) 

3) 

4) 

5) 

6) 

7) 

1) 

IV. Staveniště. Stavební deník 
Zhotovitel prohlašuje a podpisem této smlouvy stvrzuje, že je obeznámen S místem a okolní situací 
stavby. Náklady na zřízení staveniště jeho provoz, údržbu a likvidaci po dokončení stavby jsou 
součástí ceny díla. 
Dodávku energií a přístup na staveniště, jeho údržbu a bezpečný provoz zajistí na své náklady 
zhotovitel, který hradí veškeré poplatky vzniklé či související se spotřebou všech energií po dobu 
provádění stavby, dále veškeré poplatky, náhrady škod či sankce vzniklé či vyměřené v souvislosti 
se staveništěm, jeho existencí a vlivem na okolí. 
Zhotovitel umožní přístup na staveniště, osobě vykonávající autorský anebo technický dozor 
stavby a koordinátorovi BOZP (je-li určen), zástupcům a poradcům objednatele a jiným osobám 
oprávněným vstupovat na staveniště dle právních předpisů. 
Zhotovitel je oprávněn umístit na staveniště zařízení staveniště o velikosti přiměřené staveništi a 
povaze stavby. 
Při provádění stavby nesmí zhotovitel postupovat tak, aby došlo kohrožení nebo ke škodě na 
životním prostředí a pokud dojde stavební činností k zásahu do životního prostředí imisemi, 
hlukem, znečištěním atd. je zhotovitel povinen neprodleně odstranit závadný stav, přijmout 
opatření ke snížení účinků a současně je povinen hradit škody, které v souvislosti se stavební 
činností na jednotlivých složkách životního prostředí vznikly. 
Zhotovitel je povinen vést O provádění stavby počínaje dnem převzetí staveniště řádný, úplný a 
průkazný stavební deník (dále jen „stavební deník“) a provádět v něm záznamy v rozsahu a O 
obsahu, jak vyplývá z platných právních předpisů. 
V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před zakrytím, je zhotovitel povinen 
závadný stav neprodleně odstranit a přizvat technický dozor k opakované kontrole. 

V. Cena za dílo 
Cena za dílo byla sj ednána dohodou smluvních stran na základě nabídky zhotovitele ze 
dne 3. 1. 2018, která tvoří jako příloha č. 1 této smlouvy její nedílnou součást. Dohodnutá 
cena je cenou maximální pro realizaci prací uvedených V čl. II odst. 2 této smlouvy. 

Účastníky dohodnutá cena dfla činí: 
Cena bez DPH 115 403,00 Kč 
DPH 21% 24 234,63 Kč 
Celková cena díla 139 637,63 Kč 
Celková cena díla po zaokrouhlení 139 638,00 Kč 

(Slovy: jednostotřicetdvěttisícšestsettřicetosmkorunčeských) 

2) Celková cena za dílo uvedená výše (dále jen ”celková cena”) je smluvními stranami sjednána jako 

3) 

1) 

2) 

cena za celý předmět plnění vymezený v čl. II. smlouvy a jako cena nejvýše přípustná, platná po 
celou dobu realizace díla, a to i v případě prodloužení lhůty dokončení stavby z důvodu na straně 
objednatele. Celková cena zahmuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné křádnému, úplnému 
a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. 
Objednatel je oprávněn odečíst Z celkové ceny díla částku skutečně neprovedených prací 
zhotovitelem ve výši položek uvedených v nabídkovém rozpočtu zhotovitele, který tvoří přílohu 
č. 1 této smlouvy. 

VI. Platební podmínky 
Dohodnutá cena bude ze strany objednatele uhrazena po dokončení a předání díla bez vad a 
nedodělků na základě zhotovitelem vystavené celkové faktury s 30-ti denní splatností od data jejího 
prokazatelného předání objednateli. 
Podkladem pro vystavení faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek, oboustranně 
odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat. Kopie podepsaného a 
vzájemně odsouhlaseného soupisu skutečně provedených prací nebo dodávek poverenými 
pracovníky smluvních stran bude tvořit přílohu a součást příslušného daňového dokladu.

2



3) Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 
Sb., O dani Z přidané hodnoty, V platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít 
odpovídající náležitosti nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis 
provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti Zpět zhotoviteli k 
doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od 
opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 

4) V případě, že faktura nebude mít odpovídající náležitosti, bude objednatelem vrácena zpět 
zhotoviteli kdoplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti 

vv počíná bezet znovu od opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů. 
5) Zhotovitel prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše ceny plnění. 
6) Tato Smlouva nepřipouští překročení sjednané celkové ceny ani jakékoliv požadavky zhotovitele 

na úhradu vícenákladů oproti Sj ednané celkové ceně. 

VII. Smluvní pokuty 
1) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 400,- Kč za každý započatý den prodlení 

S termínem dokončení a předání celého díla bez omezení její celkové výše. 
2) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a započatý den v 

případě prodlení S dohodnutým termínem na odstranění vad nebo nedodělků vyplývajících 
Z předávacího protokolu. 

3) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a započatý den v 
případě prodlení S termínem pro nástup na odstranění vad V záruce. 

4) Zhotovitel uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 200,- Kč za každou vadu a započatý den v 
případě prodlení S dohodnutým termínem na odstranění vad V záruce. 

5) V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitých materiálů má objednatel 
právo účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ. 

6) Vpřípadě jakéhokoli dalšího porušení této smlouvy nad rámec případů vtomto článku 
uvedených, má objednatel právo účtovat smluvní pokutu ve výši 1000,- Kč za každý den 
prodlení a jednotlivý případ porušení, pokud porušení zhotovitel neodstraní do 3 dnů poté, co 
byl na porušení písemně upozorněn. 

7) Vpřípadě opoždění objednatele súhradou daňového dokladu má zhotovitel právo požadovat 
smluvní pokutu max. ve výši 0,05 % Z nezaplacené částky za každý den prodlení. Objednatel není 
vprodlení Splněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je zhotovitel vprodlení S plněním 
kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy. 

8) Zaplacením smluvní pokuty není zhotovitel zbaven povinnosti příp. závady odstranit nebo použít 
materiál v odpovídající kvalitě. 

9) Zaplacením smluvních pokut nezaniká právo objednatele na náhradu škody. 
10) Účastníci jsou oprávněni požadovat náhradu škody způsobené porušením povinnosti, na 

kterou se vztahuje smluvní pokuta, a domáhat se náhrady škody nehledě na částku uhrazené 
smluvní pokuty. Právo kterékoliv smluvní strany na náhradu škody vzniklé v souvislosti 
S porušením této smlouvy může být uplatněno samostatně. 

11) Právo stran na zaplacení smluvní pokuty nebo na náhradu škody, které už existuje v době 
odstoupení od této smlouvy, není odstoupením dotčeno. 

VIII. Odpovědnost za škodv a pojištění 
1) Zhotovitel na sebe přejímá zodpovědnost za škody způsobené všemi osobami a subjekty (včetně 

poddodavatelů) podílejícími se na provádění předmětného díla, a to po celou dobu realizace. 
2) Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla na 

pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv příčiny 
na prováděné stavbě. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel oprávněn od této 
smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že veškeré náklady a platby 
s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

3



3) Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku 

IX. Záruky 
1) Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě. 
2) Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související S realizací díla v souladu spříslušnými 

právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky objednatele 
uvedenými v poptávce objednatele, se kterou se zhotovitel před podpisem této smlouvy důkladně 
seznámil. 

3) Zhotovitel poskytuje objednateli smluvní záruku na celé dílo v délce 60 měsíců, která počíná běžet 
ode dne protokolárního předání díla objednateli bez vad a nedoděllďı. 

4) Pro odstraňování vad zjištěných při předání a převzetí díla a vad v záruce, je nástup 
k odstranění těchto vad nejpozději do 15 dnů ode dne jejího prokazatelného oznámení (např. z 
předávacího protokolu, dopisem, faxem, elektronickou poštou) a odstranění těchto vad 
nejpozději do 15 dnů ode dne nástupu k odstranění vad, pokud nebude s ohledem na charakter 
vady se zástupcem objednatele dohodnuta lhůta delší. 

X. Předání a převzetí díla 
1) Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná 

v místě plnění díla, a to na základě oboustranně podepsaného předávacího protokolu. 
2) Obj ednatel souhlasí s předáním a převzetím díla, ihned po jeho ukončení. 
3) Obj ednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu. 
4) Současně budou předány veškeré doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména 

revize, certifikáty, atesty, zápisy O provedených zkouškách. 

XI. Poddodavatelé 
1) Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů. V každém 

případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla nebo porušení či škody, jako by 
toto prováděl sám. 

2) Zhotovitel Odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními, 
odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení poddodávky, budou 
provádět předmět poddodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou ani část 
činnosti zadávat dalším poddodavatelům. 

3) Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané S kterýmkoliv poddodavatelem O provedení poddodávky 
zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené obj ednatelem 
k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit doklady 
a poskytnout informace o způsobu provádění poddodávky (použitých materiálech, technologiích). 
V případě pochybností objednatele o odbornosti či kvalitě prováděných prací poddodavatelé, je 
Obj ednatel oprávněn vyzvat zhotovitele k zastavení takových činností a žádat změnu 
poddodavatelé. 

XII. Ostatní ujednání 
1) Pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, řídí se smluvní strany příslušnými ustanoveními 

občanského zákoníku. 
2) Obě smluvní strany prohlašují, že tato smlouva odpovídá jejich pravé vůli a že souhlasí s celým 

j ej ím zněním a na důkaz toho smlouvu vlastnoručně podepisují. 
3) Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, každá smluvní strana obdrží dvě 

vyhotovení. 
4) Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou smluvních stran. 
5) Smlouvy lze měnit či doplňovat pouze formou písemných číslovaných dodatků. 
6) Objednatel i zhotovitel mají právo na odstoupení od smlouvy o dílo v případech, které předvídají 

právní předpisy, jimiž se řídí uzavřená smlouva.

4



XIII. Doložky 
1) Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna V registru smluv podle zakona 

č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřej ňování těchto smluv 
a O registru smluv (zákon o registru smluv). 

2) Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny 
zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, ...) a nemohou být poskytnuty, a 
to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich 
uveřejněním a za souhlas subjektu údajů. 

3) Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. l zákona č. 
340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a O 
registru smluv (zákon o registru smluv). 

4) Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnuta před j ej í účinností jsou 
plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese veškerou 
odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě, že druhá 
strana takove plnění přijme a potvrdí jeho přijetí. 

XIV. Příloha smlouvy 
Povinnou přílohu smlouvy tvoří: Cenová nabídka 

V Liberci dne .................................. .. 

Za zhotovitele: Za objednatele: 

Jaroslav Poustevník Bc. Jaroslav S ch e j b al 
jednatel vedoucí odboru

5



Akustický kazetový Strop 3x učebna -"LeSní 
pol. popis mi množství práce materiál celkem 

1.třída-Babiková 
1 D+M kazetového akustického stropu Rigips OWAdecO m2 56 250 409 36904 
2 Závěrečný úklid hrubých nečistot kpl 1 850 850 

2.třída-Olina 
3 D+M kazetového akustického stropu Rigips OWAdecO m2 60 250 409 39540 
4 Závěrečný úklid hrubých nečistot kpl 1 850 850 

3.třída-jazyková učebna 
5 D+M kazetového akustického stropu Rigips OWAdecO m2 51 250 409 33609 
6 Závěrečný úklid hrubých nečistot kpl 1 850 850 

7 doprava a přesun hmot 

dph 21% 24 235 Kč 

Dne 03.01.2018 
Ing.JaroSlaV Poustevník 
JAPOS-STAV S.r.o. 
Na Kopci 1204/22 
Liberec l4,460l4 
Ič:28685962 
Dič:cZ28685962 
Tel.  

kpl 1 2800 2800