Textová podoba smlouvy Smlouva č. 5842055: příkazní smlouva § 2430 a násl. NOZ: Stavba č. 43101 ZŠ Kolovraty -

Příloha Smlouva č.PRK_22_03_000277_2017-Text smlouvy (veřejná kopie) [CES].PDF

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MHMPXP7F90QF

                                                                                                    Stejnopis č.: /]
                                                                                     KČ: P17V00129404

                     PŘÍKAZNÍ SMLOUVA

                                            PRK/22/03/000277/2017
                                          Stavba č. 43101 ZŠ Kolovraty

Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany:

Hlavní město Praha
sídlem: 110 01 Praha 1, Mariánské náměstí 2
zastoupené: Ing. Karlem Prajerem, ředitelem odboru strategických investic MHMP
IČO: 00064 581
DIČ: CZ00064581 registrované dle § 94 zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, v platném znění

(dále jen „příkazce11)

a

VIS, a.s.

se sídlem: 147 00 Praha 4, Bezová 1658/1
IČO: 60192712

DIČ: CZ60192712, registrována dle § 94 z.č. 235/2004 Sb. o DPH

zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze , oddíl B, vložka 2257

zastoupená: Ing. Petrem Kalabi  šedou představenstva VIS, a.s.

   (dále jen ,,příkazník“)

   tuto

                                            PŘÍKAZNÍ SMLOUVU:

                                                      Článek I.
                                                 Předmět smlouvy
 1. Příkazník, za podmínek dohodnutých touto smlouvou v souladu s vyhodnocením veřejné
      soutěže a rozhodnutím zadavatele - příkazce o přidělení veřejné zakázky na poskytování
      služeb ze dne 12.10.2017 ě.j. MHMP 1602329/2017 bude jménem a na účet příkazce za
      úplatu vykonávat a obstarávat pro příkazce všechny nezbytné a obvyklé investorské
      služby a inženýrské činnosti v rozsahu vyplývajícím z obecně závazných předpisů, této
      smlouvy a příslušných správních rozhodnutí při realizaci
                            stavby ě. 43101 ZŠ Kolovraty (dále jen „Stavba11)

\
     Jedná se o komplexní činnosti potřebné v průběhu přípravy a realizace Stavby včetně
     zajištění vydání pravomocného územního rozhodnutí, stavebního povolení a kolaudačního
     souhlasu, včetně činností spojených se zpracováním podkladů pro vyvedení investic
     z majetku OS1 dle § 18 a 19 platných „Organizačních zásad pro hospodaření s obecním
     majetkem" a s dočasnou investorskou péčí až do převzetí určeným správcem nebo
     uživatelem.

2. Příkazník bude vykonávat zejména činnosti specifikované přílohou č.l a čl.V. a VII. této
     smlouvy.

3. Příkazník bude vykonávat i další smlouvou nespecifikované ale s předmětem smlouvy
     související činnosti, a to dle pokynů nebo s vědomím příkazce.

4. Příkazník bude vykonávat veškeré činnosti, které jsou předmětem této smlouvy, v souladu
     s obecně platnými právními předpisy, rozhodnutími vydanými příslušnými orgány na
     jejich základě, touto smlouvou, pokyny příkazce a normami a standardy v praxi
     uznávanými.

                                                   Článek II.
                                                   Čas plnění

1. Činnosti uvedené včl. I této smlouvy vykoná příkazník v termínech, které vyplývají ze
     smluv, které příkazce uzavřel k přípravě a realizaci Stavby, nebo do nichž vstoupil, nebo
     ještě vstoupí a dále, které vyplývají z obecně platných právních předpisů anebo na jejich
     základě vydaných rozhodnutí příslušných orgánů, popř. v termínech, které stanoví
     příkazníkovi příkazce způsobem v této smlouvě dohodnutým nebo způsobem obvyklým.

2. Příkazník se zavazuje řádně vykonávat všechny činnosti tvořící předmět plnění této
     smlouvy ode dne zahájení činnosti až do jejího dokončení.

     Zahájením činnosti se rozumí den nabytí účinnosti smlouvy. Dokončením činnosti se
     rozumí podepsání „Protokolu o převodu hmotného majetku získaného investiční výstavbou
     včetně předání a převzetí a následného předání do správy".

                                  Článek III.
               Odměna příkazníka a platební podmínky

1. Cena za služby poskytnuté příkazníkcm je stanovena v souladu s rozhodnutím zadavatele -
    příkazce o výběru nejvhodnčjší nabídky ze dne 12.10.2017 č.j. MHMP 1602329/2017
    jako cena nejvýše přípustná, a to ve výši:

Základní cena           1 649 000,- Kč

DPH 21%                    346 290,- Kč

Cena celkem včetně DPH     1 995 290,- Kč

Příkazník je povinen účtovat DPH v zákonem stanovené výši v den uskutečnění
zdanitelného plnění.
Předpokládané celkové investiční náklady stavby jsou 240 000 000,- Kč vč. DPH cena
včetně projekčních prací, inženýrských prací a ostatních činností nutných k dokončení
stavby).

Příkazník je povinen uvádět na fakturách - daňových dokladech za číslem a názvem
Stavby a event. číslem a názvem etapy, kontrolní číslo vyznačené na první straně
příkazní smlouvy pod označením KČ: P17V00129404. Pokud faktura nebude
obsahovat kontrolní číslo, bude neuhrazená vrácena příkazníkovi.

                        2
2. Odměna příkazníka je rozdělena dle jednotlivých fází činnosti a bude hrazena na základě
   dílčích faktur vystavených příkazníkem takto:

I. fáze: Příprava Stavby - územní rozhodnutí, územní souhlas

základní cena ................  557 000,- Kč
DPH 21% ..............          116 970,- Kč
cena celkem včetně DPH          673 970,- Kč

   Úhrada odměny za činnosti při zajištění územního rozhodnutí/územního souhlasu bude
   rozdělena do dvou dílčích plnění:

a) Příprava, kontrola a projednání podkladů pro územní řízení - 80% odměny za I. fázi

    Dílčí faktura bude doložena podanou žádostí o vydání územního rozhodnutí /územního
    souhlasu. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je den podání žádosti.

b) Zajištění rozhodnutí o umístění stavby - 20% odměny za I. fázi

    Dílčí faktura bude doložena kopií územního rozhodnutí s vyznačením nabytí právní moci
    nebo kopií územního souhlasu. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění daňového dokladu
    bude den vyznačení nabytí právní moci ÚR orgánem, který toto rozhodnutí vydal nebo
    datum vydaného územního souhlasu.

II. fáze: Příprava Stavby - stavební povolení, ohlášení Stavby, příp. certifikát

základní cena ................                                                         475 000,- Kč
DPH 21 %                                                                               . 99 750,- Kč
cena celkem včetně DPH                                                                 .574 750,- -Kč

Úhrada odměny za II. fázi bude uplatněna buď ve dvou samostatných dílčích plněních dle
bodů a) a b) nebo bude uplatněna v plné výši za bod c), který představuje jedno plnění
nahrazující dílčí plnění bodů a) a b):

a) příprava, kontrola a projednání podkladů pro stavební povolení, ohlášení Stavby -
80% odměny za II. fázi

Dílčí faktura - daňový doklad bude doložena podanou žádostí o vydání stavebního
povolení nebo podaným ohlášením Stavby.

Dnem uskutečnění zdanitelného plnění daňového dokladu bude den podání žádosti o
vydání stavebního povolení nebo den podání ohlášení Stavby.

b) zajištění stavebního povolení, souhlasu s prováděním ohlášené Stavby - 20%
odměny za II. fázi

Dílčí faktura daňový doklad bude doložena kopií stavebního povolení s
vyznačením nabytí právní moci nebo souhlasu s prováděním ohlášené Stavby nebo
marným uplynutím lhůty 40 dnů od podání ohlášení Stavby Dnem uskutečnění
zdanitelného plnění faktury - daňového dokladu bude den vyznačení nabytí právní moci
stavebního povolení orgánem, který stavební povolení vydal, nebo den vydání souhlasu s
prováděním ohlášené Stavby nebo datum 41. dne od podání ohlášení.

                                                                                    3

At ./n
c) certifikát autorizovaného inspektora, který nahrazuje stavební povolení

Faktura - daňový doklad bude doložena kopií Certifikátu Stavby vydaného autorizovaným
inspektorem, kterým potvrzuje, že projektovou dokumentaci a doklady prověřil a že Stavba
na základě těchto ověřených podkladů může být provedena.

Dnem uskutečnění zdanitelného plnění faktury - daňového dokladu bude den vydání
Certifikátu Stavby.

III. fáze: Realizace stavby a činnosti po dokončení

základní cena ................  617 000,- Kč
                                129 570,- Kč
DPH 21%  .......                .746 570,- Kč

cena celkem včetně DPH

Odměna bez DPH za III. fázi činí 0,31% (dle nabídky uchazeče) z předpokládaných
investičních nákladů zhotovitele Stavby bez DPH.
Úhrada odměny za II. fázi bude rozdělena do dílčích plnění v návaznosti na časové a věcné
hledisko.
Příkazce uhradí faktury - daňové doklady vystavené příkazníkem za III. fázi takto :

a) za činnost TDI, případně správce stavby, do výše 85% z odměny za III. fázi
Odměna bude hrazena na základě dílčích faktur vystavovaných pololetně k 30. 6. a k 31. 12.
Výše odměny za příslušné pololetí bude částka vypočtená jako shora uvedené procento
ze skutečného čerpání rozpočtu kapitálových výdajů bez DPH na zhotovitele stavby za
příslušné pololetí. Přílohou faktur bude kalkulace výše odměny a přehled úhrad zhotoviteli.
Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude poslední kalendářní den příslušného pololetí.

b) za zpracování a předání komplexních podkladů pro vyvedení DHM z účtu OSI
MHMP ve výši 5% z odměny za III. fázi
Přílohou faktury bude originál Protokolu o předání a přezkoumání komplexních podkladů pro
vyvedení DHM z účtu OSI MHMP potvrzeného příslušným pracovníkem právního oddělení
odpovědného za správu a vyvádění majetku OSI MHMP s tím, že po provedené kontrole
nebyly shledány závady.
Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den podpisu Protokolu o předání a přezkoumání
správnosti a komplexnosti podkladů předávaných příkazníkem.

c) Konečná faktura ve výši 10% z odměny za III. fázi bude vystavena po podpisu
„Protokolu o převodu hmotného majetku získaného investiční výstavbou včetně předání
a převzetí a následného předání do správy".
Přílohou faktury bude kopie tohoto „Protokolu". Dnem uskutečnění zdanitelného plnění
konečné faktury bude poslední datum podpisu „Protokolu" u příslušného přejímajícího či
předávajícího (ředitel OSI MHMP, ředitel HOM MHMP a budoucí správce - provozovatel).

3. Zvýšení cen materiálů a stavebních prací, stejně tak prodloužení doby výstavby Stavby není
   důvodem pro zvýšení odměny příkazníka.

4. Veškeré faktury budou vystaveny ve dvojím vyhotovení a odeslány na adresu objednatele:
   Hlavní město Praha, Mariánské nám. 2, 110 00 Praha 1. Faktury je možné doručit i osobně
   nebo kurýrem do podatelny MHMP Mariánské nám 2, Praha 1 nebo Jungmannova 35/29,
   Praha 1.

                                4
5. Splatnost faktur činí 30 dní od jejího doručení příkazci. Termínem úhrady se rozumí den
   odpisu platby z účtu příkazníka.

6. Oprávněně vystavená faktura musí mít veškeré náležitosti daňového dokladu ve smyslu
   zákona č. 235/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty ve znění pozdějších předpisů i další
   náležitosti požadované objednatelem. Musí tedy obsahovat tyto údaje:

       - údaje příkazce, sídlo, IČO, DIČ
       - údaje příkazníka, sídlo, IČO, DIČ
       - evidenční číslo daňového dokladu
       - bankovní spojení příkazníka
       - datum vystavení daňového dokladu
       - datum uskutečnění zdanitelného plnění
       - rozsah a předmět fakturovaného plněni
       - číslo smlouvy
       - kontrolní číslo (vyznačené vpravo nahoře na první straně smlouvy pod označením

            KČ)
       - číslo a název stavby, popř. číslo a název etapy
       - fakturovanou částku ve složení základní cena, sazba a výše DPH a cena celkem
       - zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl)
       - razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou správnost

          faktury.

7. V případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude obsahovat náležitosti
   uvedené v této smlouvě, je příkazce oprávněn ji vrátit příkazníkovi k doplnění. V takovém
   případě se začne počítat nová lhůta splatnosti dnem doručení opravené či oprávněně
   vystavené faktury.

8. Zjistí-li příkazce v průběhu plnění příkazní smlouvy její porušení nebo další nedostatky
   v činnosti příkazníka, je oprávněn jednostranně započíst smluvní pokuty dle čl. VIII. této
   smlouvy proti částkám odměny příkazníka, nebude-li v konkrétním případě výslovně
   dohodnuto jinak.

9. V odměně nejsou zahrnuty obvyklé správní a jiné obdobné poplatky, odměna soudního
   znalce a jiné obdobné výdaje související s činností příkazníka dle této smlouvy, které je
   příkazník oprávněn příkazci vyúčtovat.

10.  Příkazník má nárok na úhradu dalších nákladů, které s předchozím souhlasem

     příkazce účelně vynaloží při plnění svých závazků z této smlouvy a které řádně a včas

     příkazci vyúčtuje.

11.  Příkazník na základě této smlouvy nemá nároky plynoucí z ust. § 2437 Zákona

     č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                               Článek IV.
                                                          Povinnosti příkazce

            1. Příkazce zmocňuje příkazníka, aby jeho jménem a na jeho účet vykonával investorské
                 služby, jakož i další inženýrské činnosti, kterými bude realizovat předmět této smlouvy, a
                 to za podmínek touto smlouvou dohodnutých. Za tím účelem příkazce vybaví příkazníka
                 plnou mocí.

           2. Příkazce se zavazuje předat příkazníkovi veškeré podklady a informace, které v průběhu
                 plnění této smlouvy, či řešení ostatních záležitostí sám získá a které by mohly plnění
                 smlouvy ovlivnit.

           3. Příkazce se zavazuje projednat dle potřeby s příkazníkem stav a další postup při plnění
                 smlouvy včetně ostatních záležitostí souvisejících s předmětem smlouvy.
                                                                            5

áíč m
      4. Na výzvu příkazníka či na jeho žádost o informaci (písemně, e-mailem) je příkazce
           povinen předat stanovisko k řešené záležitosti a dát písemné pokyny k dalšímu postupu ve
           lhůtě, kterou příkazník s ohledem na povahu záležitosti stanoví, nejdříve však do 3
           pracovních dnů od doručení výzvy a návrhu řešení dané záležitosti. V případě, že příkazce
           tuto povinnost nesplní, má se za to, že souhlasí s postupem, který příkazník navrhl.

                                                         Článek V.
                                                  Povinnosti příkazníka

      1. Příkazník je povinen jednat jménem příkazce osobně. K výkonu některých činností může
           příkazník použít třetí osoby.

           Za provedení těchto činností však odpovídá příkazci příkazník.

      2. Příkazník bude obstarávat všechny práce a činnosti, doklady, rozhodnutí a jiné podklady a
           materiály jménem příkazce a na jeho účet s tím, žc veškerá podání, právní úkony, doklady
           a další dokumenty bude podepisovat za příkazce takto:

           „Hlavní město Praha, Mariánské náměstí 2, Praha 1, PSČ 110 00
           odbor strategických investic Magistrátu hl.m. Prahy,
           IČ: 00064581, DIČ: CZ 00064581, reg. dle § 94 z.ě. 235/2004 Sb. o DPH
           zastoupené: dle plné moci ze dne ................

M -i       Dokument bude opatřen firemním razítkem příkazníka, jménem a podpisem oprávněného
           zástupce příkazníka.

      3. Příkazník je povinen při výkonu své činnosti dbát pokynů příkazce, případně jej upozornit
           na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, které by mohly mít za následek vznik škody
           v souladu s touto smlouvou. Je rovněž povinen upozornit příkazce, že zjistil okolnosti,
           které mohou mít vliv na změnu pokynů příkazce. V případě, že příkazce i přes upozornění
           příkazníka na zřejmou nevhodnost jeho pokynů na splnění takových pokynů trvá,
           neodpovídá příkazník za škodu takto vzniklou. Příkazník, je povinen neprodleně
           informovat příkazce, pokud zjistí, že při provádění činností dle této smlouvy je dle jeho
           názoru nutné přikročit k provedení změn, které jsou nezbytně nutné k dosažení souladu
           přípravy a/nebo realizace Stavby se smlouvou, smlouvou se zhotoviteli a/nebo právními
           předpisy.

      4. Příkazník je povinen průběžně a důsledně kontrolovat povinnosti zhotovitelů díla a
           předkládat příkazci návrhy na případné sankční postihy zhotovitele dle uzavřených smluv a
           při jejich změnách zajistit včasné uzavření dodatků příkazcem (změny termínu dokončení
           díla, ceny díla, resp. jiných podstatných náležitostí smlouvy). Dodatky smluv musí být
           podepsány před uplynutím těch lhůt, které jsou předmětem úprav.

      5. Příkazník bude zajišťovat přípravu a realizaci Stavby výhradně v rozsahu schváleného
           rozpočtu HMP na příslušný rok, který mu příkazce sdělí písemným rozpisem, event.
           upraveného rozpočtu, který je uveden v „Čerpání kapitálových výdajů“ předávaného
           měsíčně příkazníkovi.

      6. Příkazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu příkazce jakýmkoliv
           způsobem měnit věcný rozsah Stavby oproti pravomocným správním rozhodnutím včetně
           schválené projektové dokumentace, termíny realizace, či akceptovat vícepráce, či
           méněpráce zvyšující či snižující náklady Stavby oproti uzavřené smlouvě o provedení díla
           se zhotovitelem díla. V žádosti o souhlas musí příkazník uvést podrobný rozbor příčin,
           vedoucích ke změnám a k navrhovanému zvýšení celkových nákladů. Podrobný rozbor
           příčin bude proveden formou technického podkladu s takovými parametry, aby na jeho

                                                               6

      %
                  základě mohl příkazce nechat zpracovat znalecký posudek ohledně charakteru víceprací.
                  Žádost o jakoukoliv úpravu vpředu uvedené skutečnosti je příkazník povinen doručit
                  příkazcovi v dostatečném časovém předstihu před jejich realizací a poslední takovou
                  žádost nejpozději do 6 týdnů přede dnem, kdy má být dle smlouvy o dílo Stavba
                  zhotovitelem dokončena. Každá takováto změna může být realizována výlučně až po
                  oboustranném podpisu předmětného dodatku smlouvy o dílo. Nedodržení tohoto postupu
                  je postiženo dále uvedenou zvláštní smluvní pokutou.

             7. Příkazník vyzve v dostatečném časovém předstihu příkazce k účasti na všech důležitých
                  jednáních a vyžádá si jeho stanovisko ke všem důležitým rozhodnutím, za důležitá budou
                  považována zejména taková, která mají zásadní vliv na rozsah a způsob přípravy a/nebo
                  realizace Stavby.

             8. Jestliže příkazník při své činnosti získá pro příkazce jakékoliv věci, je povinen mu je bez
                  zbytečného odkladu vydat.

            9. Příkazník je povinen předat příkazci bez zbytečného odkladu 1 paré projektové
                  dokumentace, správních rozhodnutí a opatření vydaných orgány státní správy a
                  samosprávy v tištěné i digitální formě.

                  Příkazce má v držení od příkazníka předaný seznam odpovědných pracovníků včetně jejich
                  podpisových vzorů s uvedením rozsahu oprávnění jménem příkazníka jednat a
                  podepisovat, který je dle prohlášení příkazníka aktuální. Tento seznam se zavazuje
                  příkazník dle potřeby bez zbytečného odkladu průběžně aktualizovat.

             10. Příkazník je povinen zpracovávat a předkládat příkazci návrhy smluv, které je nezbytné
                  v souvislosti s přípravou a realizací Stavby uzavřít. Tyto návrhy zpracovává samostatně na
                  základě platných právních předpisů, nebo podle závazných vzorových smluv pro dané typy
                  smluvních vztahů, které mu příkazce poskytl. Příkazník je zodpovědný za soulad návrhů
                  smluv se závaznými vzory, jakož i za soulad s platným právním řádem. Návrhy smluv
                 předkládané příkazníkem musí vedle zákonem předepsaných náležitostí obsahovat tato
                 ujednání:

                 a) cena bude v členění bez DPH, DPH, cena celkem včetně DPH, uvedení dne
                     zdanitelného plnění

                 b) platební podmínky objednatele pro zhotovitele stavby:

                          • Financování díla bude probíhat formou úhrady dílčích měsíčních faktur na
                              podkladě skutečně provedených prací

                         • Cena za zhotovení díla bude objednatelem hrazena dle samostatných faktur dle
                              budoucích správců-provozovatelů do výše 90 % z celkové smluvní ceny.
                              Zbývajících 10 % ceny bude proplaceno po event. odstranění vad a nedodělků
                              na základě závěrečného vyúčtování formou konečné faktury. Lhůta splatnosti
                              konečné faktury počne běžet dnem podepsání zápisu o odstranění vad a
                              nedodělků.

                         • Konečná faktura bude vystavena na základě „Protokolu o předání a převzetí
                              díla“ a rekapitulací všech plateb podle jednotlivých správců. Konečná faktura
                              bude příkazcem uhrazena v plné výši v případě, že dílo bude dokončeno bez vad
                              a nedodělků. Při zjištěných vadách a nedodělcích bude pozastaveno 10%
                              základní ceny a pozastávka bude uvolněna po předložení „Protokolu o
                              odstranění vad a nedodělků14. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den
                              převzetí a předání díla, tj. datum podpisu protokolu.

                         • Oprávněně vystavená faktura - daňový doklad - musí mít veškeré náležitosti
                             daňového dokladu ve smyslu zákona č.235/2004 Sb. „o dani z přidané hodnoty11,
                              ve znění pozdějších předpisů i další náležitosti požadované objednatelem. Musí
                             tedy obsahovat tyto údaje:

                                                                                   7

Ak «r /
                        - údaje objednatele, sídlo, IČO, DIČ
                        - údaje zhotovitele, sídlo, IČO, DIČ
                        - evidenční číslo daňového dokladu

                             bankovní spojení zhotovitele
                        - datum vystavení daňového dokladu
                        - datum uskutečnění zdanitelného plnění

                             rozsah a předmět fakturovaného plnění
                        - číslo smlouvy

                             kontrolní číslo (vyznačené vpravo nahoře na první straně smlouvy pod
                            označením KČ)
                        - číslo a název stavby, popř. číslo a název etapy
                        - fakturovanou částku ve složení základní cena, sazba a výše DPH a cena
                            celkem
                        - zápis v obchodním rejstříku (číslo vložky, oddíl)
                            razítko a podpis oprávněné osoby, stvrzující oprávněnost, formální a věcnou
                            správnost faktury.

                   • Nedílnou součástí faktury bude odpovědnými pracovníky příkazníka
                       odsouhlasený zjišťovací protokol a soupis provedených prací v členění:
                         * položka rozpočtu

                         * cena za jednotku

                         * množství

                         * cena celkem

                         * osvědčení o platbě

                       Kontrolované zjišťovací protokoly přiložené k fakturaci od zhotovitele stavby
                       budou v návaznosti na rozpočet stavby dle uzavřené smlouvy o dílo ve formátu
                       xml datového předpisu xc4 (více na http://www.xc4.cz/) a budou zpracovány po
                       objektech dle budoucích správců (provozovatelů).

                  • Splatnost faktur je 30 dní od doručení objednateli. Termínem úhrady se rozumí
                       odpis platby z účtu objednatele.

          c) Veškeré faktury budou vystaveny ve dvojím vyhotovení a odeslány na adresu
             objednatele: Hlavní město Praha, Mariánské nám. 2, 110 01 Praha 1. Faktury jc možné
             doručit i osobně nebo kurýrem do podatelny MIIMP Mariánské nám 2, Praha 1 nebo
             Jungmannova 35/29, Praha 1.

          d) ujednání o tom, že v případě, že faktura nebude vystavena oprávněně, či nebude
             obsahovat výše uvedené náležitosti, bude vc lhůtě splatnosti vrácena k opravě či
             doplnění. Nová lhůta splatnosti počne běžet doručením opravené nebo doplněné
             faktury.

          e) dohodu o smluvní pokutě

             * za prodlení s plněním termínu dokončení a předání díla a průběžných milníků

             * za prodlení s odstraněním vad a nedodělků

             * za porušení povinnosti vystavit a udržovat v platnosti kteroukoliv Bankovní záruku

             * za porušení povinnosti provádět Vícepráce postupem dle smlouvy o dílo
          f) smluvní pokuty na straně příkazce budou sjednány jen v případě jeho výslovného

             předchozího souhlasu.
    11. Příkazník je povinen provádět právní úkony a činnosti v rámci plnění předmětu smlouvy

         včas, řádně a informovat příkazce (písemně každý měsíc formou měsíčních zpráv) o stavu

                                                              8

<
                  obstarávaných záležitostí a vyžadovat jeho pokyny v případech, kdy nejde o věci běžné a
                  obvyklé při investorské a inženýrské činnosti. V těchto případech je však příkazník
                  oprávněn požadovat, aby příkazce konal sám.

             12. Příkazník bez zbytečného odkladu předá příkazci nebo osobě jím určené věci (stavby,
                  objekty, technickou a právní dokumentaci apod.), které převzal v průběhu plnění předmětu
                  smlouvy, pokud se strany nedohodnou v jednotlivém případě jinak.

             13. Příkazník nese odpovědnost za podklady na eventuální dodatečné vícepráce či méněpráce.

             14. Před uzavřením smlouvy, případně dodatku smlouvy se zhotovitelem díla, je příkazník
                  povinen zkontrolovat přílohy této smlouvy se zhotovitelem s ohledem na nabídkovou cenu.

            15. Příkazník je povinen umožnit zhotovitelům včas a řádně se seznámit se závazky, které byl
                  příkazce nucen uzavřít s třetími stranami v souvislosti s umožněním realizace díla a
                  k jejichž plnění jsou současně z titulu provádění díla pro příkazce na základě uzavřených
                  smluv o dílo či jiných ujednání zhotovitelé vůči příkazci zavázáni. Příkazník je povinen
                 seznámit zhotovitele s předmětnými závazky a s nimi souvisejícími dokumenty bez
                 zbytečného odkladu po jejich uzavření tak, aby byla zajištěna možnost jejich úspěšného
                 plnění.

            16. Příkazník prohlašuje, že je seznámen se zákonem č. 134/2016 Sb., o veřejných zakázkách,
                 v platném znění a zavazuje se zabezpečovat soulad všech činností vykonávaných jménem
                 příkazce podle této smlouvy a činností vykonávaných zhotovitelem stavby, které příkazník
                 na základě této smlouvy kontroluje, s tímto předpisem.

            17. Další podrobný výčet povinností, které je příkazník povinen vykonávat je uveden v příloze
                 č. 1 této smlouvy.

                                                               Článek VI.
                                                Pokyny příkazce, změny a dodatky

            1. Příkazce je za podmínek stanovených v ustanovení § 63 zákona č. 134/2016 Sb., o
                 veřejných zakázkách (či za podmínek nové právní úpravy, které toto ustanovení nahradí)
                 oprávněn nařídit Příkazníkovi písemnou formou provedení změn, jejichž důsledkem je
                 provedení takových v okamžiku uzavření této smlouvy nepředvídatelných dodatečných
                 činností nebo dodatečných služeb, které nejsou předmětem této smlouvy (dále jen
                 ,,Vícepráce“). Příkazce není oprávněn požadovat provedení Víceprací po předání díla -
                 Stavby.

                 Ve vztahu k Vícepracím se Příkazník zavazuje zúčastnit se na výzvu Příkazce jednacího
                 řízení bez uveřejnění v souladu s příslušnými ustanoveními zákona o veřejných zakázkách
                 v platném znění, které bude Příkazcem zahájeno za účelem zadání takové Vícepráce.
                 Příkazník se zavazuje podat do takového jednacího řízení bez uveřejnění nabídku za
                 podmínek, které budou v maximálním rozsahu odpovídat podmínkám stanoveným pro
                 provádění inženýrské činnosti při realizaci Stavby dle Příkazní smlouvy. Dohoda o
                 provedení Víceprací bude po skončení příslušného zadávacího řízení provedena podpisem
                příslušného dodatku k Příkazní smlouvě. Předmětné vícepráce nesmí příkazník provádět
                před oboustranným podpisem tohoto dodatku.

           2. Příkazce, je oprávněn nařídit příkazníkovi provedení změn, které nevyžadují provedení
                Víceprací. Příkazník je povinen provést každou změnu, která nevyžaduje provedení
                Víceprací, ledaže bezodkladně oznámí a prokáže příkazci, že navrhovaná změna není
                nezbytná k dosažení souladu přípravy a/nebo realizace Stavby se smlouvou, smlouvou se
                zhotoviteli anebo právními předpisy anebo navrhovaná změna sníží bezpečnost nebo
                vhodnost Stavby k zamýšlenému účelu. Při obdržení tohoto oznámení příkazníka je
                příkazce oprávněn předchozí pokyn zrušit, potvrdit nebo změnit. Příkazník je povinen
                takové rozhodnutí příkazce akceptovat a řádně splnit. Takovým pokynem nedochází ke
                                                                     9

Ak.
        změně smlouvy. Příkazník však neodpovídá za případné vady vzniklé v důsledku splnění
        pokynů příkazce dle předchozí věty, na jejichž nevhodnost či nesprávnost příkazník
        příkazce prokazatelně upozornil, avšak tento na jejich provedení přesto trval.

  3. Příkazník je oprávněn kdykoliv předložit na své náklady příkazci písemný návrh změn v
        plnění povinností dle této smlouvy, který podle názoru příkazníka urychlí dokončení, sníží
        náklady příkazce na provedení Stavby, zlepší efektivitu nebo hodnotu Stavby pro příkazce,
        nebo bude jinak ku prospěchu příkazce. Pokud uskutečnění takového návrhu vyžaduje
       provedení Víceprací, postupuje se v souladu s čl. VI., odst. 1 Příkazní smlouvy, v případě
       méněprací se postupuje dle čl. VI., odst. 4 Příkazní smlouvy. Návrh změny je příkazník
       povinen předložit písemně příkazci a to s odůvodněním skutečností uvedených v první větě
       tohoto odstavce. Příkazce není povinen návrh příkazníka akceptovat. Příkazce zejména
       nebude akceptovat návrh příkazníka, pokud by přijetí tohoto návrhu vedlo k podstatné
       změně smlouvy ve smyslu zákona o veřejných zakázkách. Příkazník nesmí před
       rozhodnutím příkazce o změnách v plnění povinností dle této smlouvy provádět navržené
       vícepráce či uplatňovat navržené méněpráce, ale současně při tom, nesmí odkládat
       provádění Díla.

  4. Jestliže se smluvní strany dohodnou, že některé práce, které spadají do předmětu plnění
       smlouvy, nebudou provedeny (méněpráce), uzavřou o tom za předpokladu, že tím nedojde
       k podstatné změně smlouvy ve smyslu zákona o veřejných zakázkách, dodatek
       ke smlouvě. Součástí dodatku bude rovněž specifikace druhu a objemu činností, které
       příkazník v souladu s uzavřeným dodatkem ke smlouvě v rámci výkonu činností není
       povinen provést, a tomu odpovídající snížení odměny dle této smlouvy. Toto ustanovení
       platí obdobně pro případy, kdy je k řádnému provedení přípravy a realizace Stavby dle
       smlouvy třeba provést činnosti odpovídající příslušné položce ve Specifikaci činností v
       rozsahu menším, než v ní bylo uvedeno.

                                                     Článek VII.
                                             Odpovědnost příkazníka

    1. Příkazník odpovídá za řádné, včasné a kvalitní plnění předmětu smlouvy v rozsahu
       stanoveném příslušnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem a dále touto
       smlouvou.

 2. Příkazce je oprávněn reklamovat nedostatky činnosti příkazníka do jednoho roku, kdy
       plnění dle této smlouvy bylo ukončeno. Touto lhůtou nejsou dotčeny záruční lhůty a
       zákonná odpovědnost vyplývající ze závazkových vztahů, které uzavřel příkazník jménem
       a na účet příkazce. Příkazce má právo na bezodkladné a bezplatné odstranění nedostatků
       v činnosti příkazníka neprodleně po jejich vytknutí.

 3. Příkazník se zavazuje mít sjednáno pojištění odpovědnosti za újmu z výkonu podnikatelské
       činnosti způsobenou třetí osobě s limitem pojistného plnění ve výši nejméně
       5.000.000,00 Kč. Pojištění musí zahrnovat pojištění odpovědnosti za majetkovou a
       nemajetkovou újmu vzniklou jinému v souvislosti s prováděním předmětu smlouvy.
       Příkazník se zavazuje mít sjednáno pojištění po celou dobu plnění předmětu smlouvy.

   4. Příkazník je povinen do 14ti dnů po uzavření této příkazní smlouvy doložit příkazci doklad
       o uzavření pojistné smlouvy podle ustanovení předchozího odstavce 3.

                                                    Článek VIII.
                                                  Smluvní pokuty

 1. V případě, že v průběhu plnění příkazní smlouvy příkazník poruší povinnosti uvedené v čl.
      V. této smlouvy (mimo povinnosti uvedené v čl. V. odst. 6, které jsou zajištěny zvláštní
      smluvní pokutou uvedenou níže) a dále povinnosti uvedené v čl. VII. odst. 2 a 3 této

                                                                       10

Yk
      smlouvy, je příkazník povinen zaplatit příkazci smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč, za
      každé jednotlivé porušení zvlášť, a to i opakovaně.
 2. Při porušení jakékoliv povinnosti čl. V. odst. 6 této smlouvy je příkazník povinen zaplatit
      příkazci zvláštní smluvní pokutu, a to za každé jednotlivé porušení zvlášť, a to i
      opakovaně, ve výši 50.000,- Kč jestliže budou příkazcem v průběhu plnění příkazní
      smlouvy zjištěny další nedostatky v činnosti příkazníka, je příkazce povinen na tyto
      skutečnosti neprodleně příkazníka upozornit a to písemnou výzvou. Pokud příkazník
      nezjedná nápravu do deseti kalendářních dnů od doručení této výzvy, je povinen příkazci
      zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,-Kč za každý jednotlivý zjištěný a oznámený
      nedostatek, přičemž oznámením se rozumí doručení písemné výzvy k jeho odstranění dle
      čl. IX.
3. Smluvní pokuta sjednaná dle čl. Vlil. odst. 1, 2 a 3 je splatná do 15-ti kalendářních dnů od
      obdržení faktury na smluvní pokutu, vystavené příkazcem.
4. Ustanovením čl. VIII. odst. 1, 2 a 3 není dotčeno právo příkazce na náhradu škody v plném
      rozsahu, ve kterém jakákoliv škoda vznikne.

                                                    Článek IX.
                                           Ustanovení o doručování

1. Veškeré písemnosti, oznámení, výzvy a jiné listiny se doručují na adresu příkazce nebo
     příkazníka uvedenou v této smlouvě. Pokud v průběhu plnění této smlouvy dojde ke změně
     adresy některého z účastníků je povinen tento účastník neprodleně písemně oznámit
     druhému účastníkovi tuto změnu a to způsobem uvedeným v tomto článku.

2. Nebyl-li příkazce nebo příkazník na uvedené adrese zastižen, písemnost se prostřednictvím
     poštovního doručovatele uloží na poště. Nevyzvedne-li si účastník zásilku do deseti
     kalendářních dnů od uložení, považuje se poslední den této lhůty za den doručení, pokud
     účastník neprokáže, že neměl objektivní možnost si písemnost vyzvednout a seznámit se s
     ní.

3. V případě potřeby urgentního doručení (doručení, jež nesnese odkladu) písemnosti,
     oznámení, výzvy popř. jiné listiny je možno pro doručení druhému účastníku použít e-
     mailovou korespondenci. V takovémto případě jc odesílající účastník povinen ve lhůtě pěti
     dnů takto odeslanou písemnost, oznámení, výzvu popř. jinou listinu doručit přijímajícímu
     účastníku v jejím originále způsobem stanoveným v odst. 1 tohoto článku.
                                                    Článek X.
                                            Ustanovení o vypovědí

1. Každá ze stran může smlouvu částečně nebo v celém rozsahu vypovědět. Výpověď musí
     být doručena druhé straně v písemné formě způsobem uvedeným v čl. IX. odst. 1.

2. Výpovědní lhůta je tříměsíční a počíná běžet prvním dnem měsíce, který následuje po
     doručení výpovědi.

3. V případě výpovědi smluvní strany provedou vypořádání vzájemných práv a závazků ke
     dni ukončení smluvního vztahu, nejpozději do 30 kalendářních dnů od skončení platnosti a
     účinnosti smlouvy.

                                                                     1i

n
                                                    Článek XI.
                                             Ustanovení závěrečná

 1. Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy č. 1,2.

2. Tuto smlouvu je možno měnit a doplňovat jen písemnými, oboustranně podepsanými a
      očíslovanými dodatky. Pokud některá ze stran předloží návrh dodatku ktéto smlouvě,
      zavazuje se druhá strana vyjádřit se k tomuto návrhu do 14 dnů od jeho obdržení. Po dobu
      21 dnů od odeslání je návrhem vázána strana, která jej podala.

3. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, do doby splnění předmětu smlouvy dle čl. II.
4. Smluvní strany výslovně souhlasí s tím, aby tato smlouva byla uvedena v Centrální

     evidenci smluv (CES) vedené hl. m. Prahou, která je veřejně přístupná a která obsahuje
     údaje o smluvních stranách, číselné označení této smlouvy, datum jejího podpisu a text této
     smlouvy. Smluvní strany prohlašují, že skutečnosti uvedené v této smlouvě nepovažují za
     obchodní tajemství ve smyslu § 504 Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a udělují
     svolení k jejich užití a zveřejnění bez stanovení jakýchkoli dalších podmínek.

5. Příkazník bere na vědomí, že hl. město Praha je povinno na dotaz třetí osoby poskytovat
     informace v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., v platném znění a souhlasí s tím, aby
     veškeré informace obsažené v této smlouvě, byly bez výjimky poskytnuty třetím osobám,
     pokud o ně požádají.

6. Tato smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu odpovědnými zástupci smluvních
     stran.

7. Smlouva je vyhotovena v šesti stejnopisech, z nichž příkazce obdrží pět výtisků a příkazník
     jeden výtisk.

8. Smluvní strany prohlašují, že tuto smlouvu přečetli, že rozumí jeho obsahu a smyslu, že je
     projevem jejich pravé a svobodné vůle a na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy
     svých oprávněných zástupců.

9. Smluvní strany výslovně sjednávají, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv dle
     zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
     těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) zajistí hl. m. Praha.

 Přílohy:
 Příloha č. 1 Specifikace činností vykonávaných v rámci plnění předmětu smlouvy
 Příloha č. 2 Seznam podkladů pro vyvedení dlouhodobého hmotného majetku

                                                                          V Praze dne

                         Ing. Petr Kalabis
                  předseda představenstva VIS, a.s.

    12

fi
 Příloha č. 1 Specifikace činností vykonávaných v rámci plnění předmětu smlouvy

                                                  SPECIFIKACE
                            činností vykonávaných v rámci plnění předmětu smlouvy

 1. Objasnění základních cílů zadání s příkazcem.
 2. Obstarání vstupních údajů pro umístění Stavby.
 3. Zabezpečení výběru staveniště.
4. Koordinace studií a průzkumů potřebných pro vypracování DUR a zajištění a příprava dalších

        potřebných podkladů dle pokynů příkazce.
 5. Koordinace vypracování dokumentace k územnímu řízení včetně jejího projednání s dotčenými

        orgány státní správy, organizacemi a účastníky řízení za účelem zahájení územního řízení.
6. Koordinace zajištění majetkoprávních podkladů pro Stavbu a výkupy nemovitostí, jejich

        projednání, popřípadě vyvlastnění, návrh na převod nemovitostí a vklad do katastru
        nemovitostí.
7. Zabezpečení funkce odpovědného geodeta investora ve fázi přípravy Stavby. Koordinace
        architektů, inženýrů a poradců za účelem vypracování potřebných podkladů.
8. Projednání návrhu dokumentace s dotčenými orgány státní správy, organizacemi a účastníky
        řízení za účelem zahájení územního řízení.
9. Vypracování a podání návrhu na vydání územního rozhodnutí včetně zajištění všech
        požadovaných náležitostí k vydání územního rozhodnutí až do jeho právní moci a splnění jeho
        podmínek.
10. Zajištění vypracování dokumentace ke stavebnímu řízení a projednání projektové dokumentace
        s dotčenými orgány státní správy, účastníky řízení a jinými oprávněnými osobami za účelem
        zahájení stavebního řízení.
11. Vypracování a podání žádosti o stavební povolení, včetně zajištění všech požadovaných
        náležitostí a účasti v tomto řízení až do právní moci stavebního povolení.
12. Splnění podmínek stavebního povolení.
13. Příprava podkladů pro výběr zhotovitele projektové dokumentace Stavby ke stavebnímu řízení a
        návrh k uzavření smlouvy se zhotovitelem projektu vybraným ve výběrovém řízení příkazcem.
14. Zajištění zpracování dokumentace pro zadání Stavby, příprava a zajištění podkladů pro výběr
        zhotovitele díla včetně kontroly zadávací dokumentace v souladu se zákonem č. 134/2016 Sb.
        v platném znění, včetně jeho prováděcích vyhlášek. Zadávací dokumentace bude zpracována
        v členění a zatřídění jednotlivých oddílů stavebních prací dle jednotného klasifikačního systému
        pro účely veřejných zakázek CPV a dále ve smyslu a při dodržení všeobecných podmínek
       jednotlivých katalogů popisů a směrných cen stavebních prací, katalogů montáží
       technologických zařízení a sborníků pořizovacích cen materiálů vydaných URS Praha, a.s. a
       dále ceníků stavebně-montážních prací vydaných PREdistribuce, a.s. Jednotlivé ceníkové
       položky uváděné pod oddílem stavebních prací nebudou obsahovat agregované položky či
       neprůhledné komplety, budou podrobně vyspecifikovány včetně popisu a budou označeny
       devítimístným číselným kódem dle specifikačního systému stavebních konstrukcí a prací,
       soustavy vydávané URS Praha, a.s., kterým se vymezují dodací a kvalitativní podmínky díla.
       Kontrolní rozpočet bude oceněn podle aktuálních ceníků vydaných URS Praha, a.s. a
       PREdistribuce, a.s. Dokumentace bude doručena na elektronickou adresu příkazce v
       požadovaných formátech.
15. Návrh k uzavření smluv o dílo se zhotoviteli vybranými na základě výběrového řízení
       příkazcem. Předání návrhu k uzavření smluv o dílo se zhotoviteli vybranými na základě
       výběrového řízení druhé smluvní straně nejpozději do 8 pracovních dnů ode dne schválení
       záměru realizace veřejné zakázky na výběr zhotovitele nebo schválení uzavření smlouvy
       Zastupitelstvem nebo Radou hl. m. Prahy či jiným příslušným orgánem, dle toho, co nastane
       dříve.
16. Příkazník je odpovědný za kontrolu souladu dokumentace pro provádění stavby (DPS) se
       zadávací dokumentací stavby (ZDS). O souladu příkazník vyhotoví jím podepsaný zápis, který
       doručí příkazci.

                                                             13
  17. Organizační zabezpečení předání staveniště.
  18. Vypracování žádostí o změnu Stavby před jejím dokončením, účast v řízení, obstarání

         rozhodnutí o změně v právní moci.
  19. Zabezpečení návrhu aktualizace harmonogramu Stavby za účelem koordinace dodávek a prací

         vč. návrhů aktualizace smluvních vztahů (návrhy dodatků).

 20. Výkon technického dozoru investora (TD1), organizace a zajišťování pravidelných kontrolních
         dnů stavby, kontrola vedení stavebního deníku a oceňovacích podkladů, kontrola nákladů
         Stavby. Příkazník plně odpovídá za formální, číselnou, věcnou a cenovou správnost
         zhotovitelem vystavených a příkazníkem potvrzených faktur. Při kontrole faktur je příkazník
         povinen sledovat, zda jsou vystaveny zhotovitelem v členění objektové skladby v návaznosti na
         projektovou dokumentaci a v členění a zatřídění jednotlivých oddílů stavebních prací dle
        jednotného klasifikačního systému pro účely veřejných zakázek CPV. Dále kontroluje, zda jsou
        jednotlivé ceníkové položky uváděné pod oddílem stavebních prací označeny devítimístným
         číselným kódem dle specifikačního systému stavebních konstrukcí a prací, soustavy vydávané
         URS Praha, a.s., kterým se vymezují dodací a kvalitativní podmínky díla.

 21. Předkládá příkazci v souladu s článkem V. odst. 6 smlouvy, návrhy ke schválení změn smlouvy
         o dílo uzavřené se zhotovitelem díla, dodatečných stavebních prací a služeb (především - změny
         předmětu díla, vícepráce, méněpráce, cenové úpravy, přerušení provádění díla, změny termínu
        zhotovení díla, změny platebních podmínek) nezbytných pro dokončení díla v souladu se
        zákonem č. i 34/2016 Sb. v platném znění a následně plně odpovídá za jejich věcnou i cenovou
        kontrolu v rámci nabídek zhotovitelů a podepsané smlouvy o dílo.

 22. Koordinace funkce odpovědného geodeta.

 23. Udržování vytyčovacích sítí.

24. Organizační zabezpečení povinností investora při individuálním vyzkoušení a komplexních
        zkouškách technologických dodávek a účast na těchto zkouškách. Organizační zajištění a
        koordinace zkušebního provozu včetně jeho dokumentace.

25. Organizační zabezpečení přejímání dokončeného díla od zhotovitelů bez zjevných vad a
        nedodělků, zhotovení soupisů drobných vad a nedodělků, zajištění účasti budoucích uživatelů,
        provozovatelů, či správců, určených příkazcem.

26. Zabezpečení odstranění příp. drobných vad a nedodělků uvedených v zápisech o předání a
        převzetí dodávek od zhotovitelů, budou-li tyto dodávky a práce s drobnými vadami a nedodělky
        převzaty; výkon technického dozoru investora při odstraňování vad a nedodělků.

27. Zajištění případného zkušebního provozu či předčasného užívání a účast na nčm včetně jeho
        ukončení a kolaudace.

28. Měsíc předem oznámit příkazci předpokládané termíny dokončení Stavby. K přejímacímu řízení
        přizvat zástupce odboru evidence HOM MHMP a oddělení právní OSI.

29. Vypracování a podání návrhu na vydání kolaudačního souhlasu včetně zajištění všech
        požadovaných náležitostí k jeho vydání.

30. Zajištění vydání kolaudačního souhlasu.
31. Zajištění předání Stavby uživateli, provozovateli, či správci včetně zpracování veškerých

        podkladů dle „Organizačních zásad pro hospodaření s obecním majetkem“ schválených
        usnesením Rady HMP č. 829 ze dne 16. 7. 1996, ve znění usnesení Rady HMP č. 675 ze dne 7.
        7. 1998 1998 a č. 1977 ze dne 19. 11. 2002 tedy všech náležitostí (vč. majetkoprávních a
        finančních) pro vyvedení díla jako hmotného investičního majetku. Příkazník je odpovědný za
        Stavbu do doby předání díla konečnému uživateli, tj. podepsání protokolu o převodu hmotného
        majetku do správy konečnému uživateli.

32. Do 30-ti dnů od vydání kolaudačního souhlasu předat příkazci podklady pro vyčíslení nákladů
        Stavby a komplexní podklady pro vyvedení DHM z účtu OSI MHMP. Seznam podkladů je
        Přílohou č. 2 smlouvy. Vyčíslení nákladů bude respektovat požadavky na vyčíslení pořizovací
       hodnoty díla dle specifikace dlouhodobého hmotného majetku pořízeného do vlastnictví HMP
        investiční výstavbou OSI MHMP, a to v souladu s účetními a daňovými předpisy.

33. Vedení agendy smluvních vztahů.

34. Uplatňování práv ze závazkových vztahů v rozsahu prováděných činností u všech správních
       orgánů a právních subjektů, kromě zastupování ve sporech před příslušnými soudy; zastupování
       příkazce ve správních řízeních souvisejících s investiční výstavbou.

                                                                   14
 35. Provádění nezbytných opatření k odvrácení škod při ohrožení Stavby vč. zajištění havarijních
        oprav.

 36. Zajištění zatřídění položek rozpočtů vztahujících se k Vícepracím nebo změnám na Stavbě,
        které nevyžadují provedení Víceprací a jsou změnou oproti zadávací dokumentaci. Kontrola
        správnosti a úplnosti zatřídění položek do kategorií. Správnost a úplnost provedené kategorizace
        je příkazník povinen u každého rozpočtu písemně potvrdit.

37. Uplatňování práv z odpovědnosti za vady do uplynutí záruční lhůty.
38. Archivování projektové i jiné dokumentace po dobu 5 let od vydání kolaudačního souhlasu, u

        staveb s použitím dotace ze státního rozpočtu nebo státních a evropských fondů archivovat 15
        let od dokončení Stavby.
39. Převzetí ověřené dokumentace skutečného provedení Stavby a originálu stavebního deníku od
        zhotovitele a předání projektové dokumentace dle pokynů příkazce.
40. Zajištění podkladů pro zpracování návrhu rozpočtu kapitálových a běžných výdajů příkazce na
        příslušný rok a jejich předání ve stanoveném rozsahu a termínu příkazci.
41. Zpracování podkladů pro sestavení střednědobého a dlouhodobého výhledu investiční výstavby
        OS1 MHMP v rozsahu a termínu požadovaném příkazcem.
42. Zajištění pravidelného styku s OS1 MHMP k zabezpečení plynulé likvidace faktur. Příkazník
        plně odpovídá za formální, číselnou, věcnou a cenovou správnost zhotovitelem vystavených a
        dodavatelem služby potvrzených faktur - daňových dokladů. U staveb, kde OSI MHMP hradí
        nezabudovaný drobný hmotný dlouhodobý majetek do 40 tis. Kč, musí zhotovitel díla vystavit
        samostatnou fakturu - daňový doklad vzhledem k tomu, že se hradí z běžných výdajů.
43. U daňových dokladů, kde HMP uplatňuje odpočet DPH na vstupu, je příkazník povinen přiložit
        Prohlášení, že práce a činnosti obsažené ve faktuře - daňovém dokladu budou po dokončení a
        vydání kolaudačního souhlasu součástí vyčíslení pořizovací ceny investice, která bude předána
        HOM MHMP a současně převedena do správy a nájmu organizace, se kterou Hlavní město
        Praha uzavřelo nájemní smlouvu, dle které je nájemné zdaňováno na výstupu.
44. Pravidelně po uplynutí I. pololetí a roku - do 5. dne následujícího měsíce - předloží příkazník
        písemnou informaci o průběhu přípravy a výstavby jednotlivých staveb jako podklad pro
        zpracování zprávy o čerpání rozpočtu do RHMP a ZHMP.
45. Pravidelně po uplynutí každého měsíce - do 5. dne následujícího měsíce - předloží příkazník
        písemnou informaci o průběhu výstavby jednotlivých staveb, vyhodnocení harmonogramu
        stavby, popisu prováděných činností, mimořádných událostí, popis, vyhodnocení a vyčíslení
        potencionálních rizik projektu, fotodokumentaci.
46. V souladu s § 29 zák. č.563/91 Sb. o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, provést
        inventarizaci majetku a závazků zajišťované investiční výstavby dle této smlouvy.
47. Vedení operativní evidence vykoupených pozemků, budov, staveb a porostů a evidenci
        materiálů souvisejících s investiční výstavbou jako předmětem smlouvy.
48. Příprava a provedení opatření k zajištění sistace závazků a ke zrušení a odstoupení od smluv dle
        pokynů příkazce.
49. Příprava a provedení cessí práv a závazků smluvních stran (delimitace) dle pokynů příkazce.
50. Zpracování podkladů pro případný odpis nepoužité projektové dokumentace na základě
       výsledků inventarizace.
51. Sledování pokrokových technologií a zkušeností souvisejících se Stavbou dle této smlouvy a
       seznamování příkazce s nimi (sborníky, exkurze, rešerše apod.).
52. U staveb, na které je poskytnuta dotace ze státního rozpočtu, státních fondů nebo evropských
       fondů v rámci operačních programů, je povinností příkazníka dodržovat podmínky dotace a
       zajistit závěrečné vyhodnocení akce po dokončení stavby.
53. Zajištění opatření k čistotě, pořádku a ochraně životního prostředí na pozemcích pro Stavbu či
       souvisejících se Stavbou dle požadavků příslušných správních orgánů po předchozím
       odsouhlasení příkazcem.

                                                             15
54. Permanentní kontrola kvality stavebních, montážních a technologických prací a dodávek.
        Kontrola technologických postupů a technologické kázně při provádění prací. Dozírá na správné
        zpracování stavebních hmot, na provádění předepsaných zkoušek, vyžaduje průkazy o jakosti
        provedených dodávek a prací. Po dobu realizace Stavby pokynem zhotoviteli upozorňuje na
        zjištěné závady a dozírá na kvalitu odstraněných závad. Veškeré práce musí odpovídat platným
        normám.

55. Nepřetržitá péče o to, aby všechny práce byly prováděny podle schválené dokumentace.
       O změnách a odchylkách od projektové dokumentace (PD) musí příkazník neprodleně
        informovat příkazce.

56. Zaznamenání veškerých skutečností získaných na základě této smlouvy v elektronické podobě
       ve formátu xc4.

57. Obstarávání dalších inženýrských činností nezbytných pro řádné splnění předmětu smlouvy dle
       pokynů příkazce.

58. Výkon činnosti cenového manažera a vedoucího projektu pro příkazce.

59. V součinnosti se zhotovitelem vypracování a implementace kontrolního a zkušebního plánu.

V Praze dne  ÍG-I Ji/      V Praze dne

                               Ing. Petr Kalabis
                           předseda představenstva VIS,a.s.

                       16
 Příloha č. 2 - Seznam podkladů pro převod dlouhodobého hmotného majetku

                                                       SEZNAM
                              podkladů pro převod dlouhodobého hmotného majetku

 1. Vyčíslení pořizovací hodnoty (4x originál) musí obsahovat následující údaje:
      - číslo a název Stavby - objektu (objektů),
      - podrobný popis objektu (objektů),
      - pořizovací cenu rozdělenou na vlastní a případně cizí zdroje (dotace ČR/EU) a to v členění dle
           objektů na vozovky, chodníky, dopravní značení, veřejné osvětlení, SSZ, tunely, mosty,
           odvodnění komunikací, zdi, objekty pro telematiku, speciální objekty (např. pitka, nadzemní
           garáže), zeleň, vyvolané přeložky inženýrských sítí, vodovodní a kanalizační řady dle ulic a
           další objekty dle charakteru stavby, případně dle oprávněného požadavku budoucího správce.
      - katastr, území a parcelní č. pozemků, na kterých se objekt nachází,
      - CZ-CC kód (klasifikace stavebních děl), CZ-CPA kód (u movitého majetku),
      - č. JES (jednotná evidence staveb) u objektů v budoucí správě TSK HMP,
      - č. stavebního povolení,
      - datum přejímacího řízení,
      - informaci o případném zkušebním provozu nebo předčasném užívání,
      - č. a datum kolaudačního rozhodnutí s nabytím právní moci / kolaudačního souhlasu, kterým je
           objekt kolaudován,
      - název budoucího správce,
      - informaci o předání dokumentace - potvrzení o převzetí správcem,
      - podrobný soupis movitého majetku (u objektů připadajících v úvahu) - v případě, že se tyto
           údaje nevejdou na předepsaný formulář, je třeba zpracovat přílohu VPH, která bude jeho
           nedílnou součástí.
      - informaci o majetkoprávním vypořádání všech pozemků, na kterých je Stavba trvale umístěna
           tj-:
           a) informaci o uzavřených Smlouvách o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene /
           služebnosti a uzavřených Smlouvách o zřízení věcného břemene / služebnosti,
           b) informaci o platných Nájemních smlouvách,
           c) informaci o uzavřených Smlouvách o budoucí kupní smlouvě,
           d) informaci o právu stavby,
           jméno a příjmení zpracovatele, osoby oprávněné podepsat VPH za příkazníka, podpis,
          razítko společnosti.

2. Stavební povolení (při předání prvního vyčíslení Stavby) - originál / ověřená kopie.
3. Zápis o předání a převzetí objektu odsouhlasený a podepsaný příkazníkem a budoucím správcem

      (budoucími správci) s uvedením, že budoucí správce převezme Stavbu bez vad do správy - kopie.
4. Kolaudační rozhodnutí/souhlas (pokud je kolaudováno více objektů najednou - k prvnímu

      vyčíslenému objektu) - originál / ověřená kopie.
5. Doklad o předáni dokumentace správci (pokud mu byla předána) - kopie.
6. Geodetické zaměření skutečného provedení Stavby - originál,

     Geometrický plán pro rozdělení pozemků a pro změnu hranic pozemků v případě stavebních
     úprav komunikací - 3x originál,
     Potvrzení o předání geodetické dokumentace na IM1P - kopie.

                                                                   17
7. Smlouva o dílo bez příloh kromě přílohy Specifikace díla a kalkulace ceny dle budoucích
      správců-provozovatelů včetně všech dodatků - kopie.

8. Smlouvy o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene / služebnosti, Smlouvy o zřízení věcného
      břemene /služebnosti, platné Nájemní smlouvy, Smlouvy o budoucí kupní smlouvě, Smlouva o
      právu provést stavbu, pokud je Stavba na cizích pozemcích - kopie.

9. Doklad o přidělení čísla popisného u nově vzniklých budov - originál a GP pro vyznačení
      budovy -3x originál.

10. Příkazní smlouva / objednávka - kopie.

V případě, že v rámci stavby byl vybudován plynovodní, horkovodní řad apod. a má být prodán, je
třeba předat VPH na tento objekt a zároveň podklady pro prodej tohoto zařízení: návrh Kupní smlouvy
odsouhlasený druhou smluvní stranou, kopii Smlouvy o provozování zařízení a Smlouvy o spolupráci
a uzavření Smlouvy o budoucí kupní smlouvě.

             ■< ■.  m

V Praze dne                V Praze dne

                               Ing. Petr Kalabis
                           předseda představenstva VlS,a.s.

                       18