Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6210723: Kupní smlouva na dodávky městských nízkopodlažních trolejbusů

Příloha DS40201802000 - Příloha 1 Přílohy 1.doc

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Technická specifikace

Příloha č. 1 Přílohy č. 1
Kupní smlouvy
na dodávky městských nízkopodlažních trolejbusů

jako na veřejnou zakázku
(podle ust. § 2079 a násl. zák.č. 89/2012 Sb.)
Charakteristika odbavovacího a informačního systému Kupujícího podle čl. 6.7. Přílohy č. 1 Kupní smlouvy:
1. Parametry palubního počítače a terminálu:

· Minimálně 32bitový palubní počítač s nízkou spotřebou a operačním systémem;

· Souborový operační systém;

· Rozšiřitelnost úložného prostoru pomocí paměťové karty;

· Oddělená část HW (komunikační řídící jednotka) a část ovládací (terminál, panel řidiče);

· Vysoká odolnost jednotlivých částí vůči mechanickému namáhání, otřesům, elektromagnetickému rušení, elektrickému přepětí a podpětí a teplotním výkyvům;

· Zaručený provoz v teplotním rozmezí -20°C až +70°C;

· Instalace komponent splňující legislativní a technické normy pro silniční a drážní dopravu;

· Veškerá instalace nesmí negativním způsobem ovlivňovat stávající vozové komponenty (způsobovat nežádoucí rušení, napěťové a proudové špičky atd.);

· Umístění komponent neomezující svými rozměry výkon funkce řidiče a volný pohyb cestujících ve všech typech vozidel používaných v DSZO;

· Terminál s aktivním barevným podsvětleným dotykovým displejem (velikost min. 5“, rozlišení displeje min. 640×480 bodů);

· Spolupráce s vozovou radiostanicí;

· Zařízení pro oboustranný vysokorychlostní bezdrátový přenos (min. 512 kbps) off-line dat společné pro všechny komponenty systému

· Veškerou bezdrátovou komunikaci vně vozidla (mimo přenosů radiovysílačky) je nutné zabezpečit kryptováním;

· Rozhraní pro standardní sběrnice (s možností rozšíření počtu) 1×IBIS, 3×RS-485
, 1×RS-232
· Rozhraní pro multimediální komunikaci, vyčítání a diagnostiku 1×USB, 1×Ethernet (10/100Mbit);

· NF audio vstup a NF audio výstup;

· Analogové i digitální vstupy / výstupy (4 analogové V/V, 12 digitálních jednobitových V/V), na které je možno připojit libovolné zařízení splňující předepsané parametry (proudové, napěťové);

· Ochrana vstupů a výstupů proti napěťovým a proudovým špičkám;

· Schopnost nastavování logických úrovní na výstupech;

· Jednoznačné přihlášení a identifikace obsluhy (řidiče) v systému.

2. Požadavky na ovládání externích zařízení:
2.1. Hlášení do vozu:

· Vyhlášení názvu zastávky a názvu následující zastávky při otevření dveří či projetí zastávkou a případné vyhlášení typu zastávek (konečná, na znamení, …);
· Hlášení o změně tarifního pásma (na zastávce před změnou a na zastávce, kde se pásmo mění, a na jaké pásmo se mění);
· Časově nastavitelné (v intervalu od-do hod.) vyhlašování všech zastávek linky jako by byly na znamení (bez ohledu na příznaky zastávky);

· Vyhlašování konečné stanice (zastávku před konečnou a na vlastní konečné);

· Vyhlašování informací o výlukách, omezeních atd. společně při vyhlašování zastávky, s libovolnou zastávkou na libovolné lince může být spjato jiné nebo žádné hlášení;

· Předdefinovaná hlášení (fráze) spouštěná řidičem vozu nebo na základě příkazu přeneseného radiostanicí od dispečera (přestup na náhradní dopravu, přepravní kontrola aj.);
· Hlášení z mikrofonu od řidiče;

· Hlášení od dispečera přes vozovou radiostanici.

Od PP se očekává:

· Tříkanálový vozidlový audio zesilovač s oddělenými kanály – interiér vozu, příposlech řidiče, vně vozu

· Trasa, zastávky a příznaky vyhlašovány podle nahraných jízdních řádů (dále JŘ);

· Automatické porovnávání logické polohy podle GPS a JŘ (nutnost záložního řešení v případě výpadku GPS dveřním kritériem nebo manuálním posunem řidičem); 

· Možnost přenosu zvuků zastávkových názvů, zastávkových informací autonomně spolu s daty JŘ;

· Možnost změny pořadí a textu frází a změna hlášení;

· Možnost nastavování intenzity jednotlivých hlášení (i v závislosti na denní době);

· Možnost směrování hlášení od řidiče do vozu/mimo vůz/obojí;

· Směrování a automatické nastavení audiocest při hlášení od dispečera.

2.2. Informační panely (transparenty
):

· Přední – zobrazení čísla linky a cíle (z vnitřní databáze panelu, dle typu panelu);

· Boční – zobrazení čísla linky a cíle (z vnitřní databáze panelu);

· Zadní – zobrazení čísla linky (z vnitřní databáze panelu);

· Vnitřní – zobrazení čísla linky a cíle, zobrazení jména aktuální zastávky, zobrazení názvu následující zastávky synchronizované s hlášením, periodické zobrazení datumu a času.
Od PP se očekává:

· Ovládání všech instalovaných druhů panelů instalovaných na vozovém parku DSZO;

· Schopnost nahrávat data transparentů (základní kódy linek a cílů) pomocí bezdrátové technologie autonomně při přenosu dat přenosovým systémem vozu;

· Ovládání nastavování zobrazení jednotlivých panelů na základě dat JŘ;

· Možnost nouzového ručního nastavení obsahu panelů (linka / cíl);

· Detekce a hlášení chyb při práci s panely (nedostupný, nelze nahrát data atd.).

2.3. Vnitřní LCD zobrazovače
:
· Komunikace po sběrnici Ethernet;
· Zobrazení obsahu ovlivňováno scénáři na základě vozidlových událostí a dříve nahraného obsahu – logiky zobrazování;
· Vlastní (vnitřní) úložiště pro data zobrazovaného obsahu;
Od PP se očekává:

· Ovládání všech instalovaných LCD panelů na vozovém parku DSZO;

· Schopnost nahrávat připravené datové balíky pomocí bezdrátové technologie autonomně při přenosu dat přenosovým systémem vozu;
· Možnost nouzového ručního nastavení obsahu panelů (linka / cíl);

· Zasílání stavových informací o jízdě dle protokolu (synchronizovaný čas, scénáře, příjezd na zastávku, odjezd ze zastávky, zastávka na znamení apod.) 

· Ovládání nastavování zobrazení jednotlivých panelů na základě dat JŘ;
· Možnost spínat a vypínat napájení větve LCD zobrazovačů nezávisle na zbytku periferií;
2.4. Hlásiče pro nevidomé:

· Vyhlášení čísla linky a směru (konečné) do venkovního reproduktoru;
· Komunikace po sběrnici IBIS/IPIS;
· Schopnost přijetí všech povelů z vysílače pro nevidomé;
Od PP se očekává:

· Schopnost zpracování všech povelů ze zařízení nevidomých;

· Při nástupu nevidomého akustická (hlasová) signalizace k řidiči a současné zobrazení informace na terminálu;

· Možnost uživatelského nastavování hlasitosti hlášení.

2.5. Zobrazovač času a pásma:

· Numerické zobrazení přesného času synchronizovaného s PP;

· Alfanumerické zobrazení aktuálního pásma (1 znak).

Od PP se očekává:

· Pravidelná synchronizace a distribuce přesného času (ve vazbě na světový čas GPS);

· Automatický přechod zimní/letní čas;

· Nastavování pásma v závislosti na nahraném JŘ.

2.6. Řadič SSZ (radiomodem)
· Vysílání povelů (po vlastním médiu) pro řízení řadiče křižovatek;
· Zajištění zpětné vazby směrem k palubnímu počítači;
Od PP se očekává:

· Komunikace s řadičem SSZ po vozidlové sběrnici;

· Neustálé vyhodnocování GPS polohy vzhledem ke stanoveným bodům (křížením);

· Předávání aktuální odchylky od platného JŘ s přesností sekund;
· Předávání aktuální GPS polohy;

· Aktualizace databáze bodů (křížení) přenosovým systémem vozu;

· Zobrazování stavů, zpráv a odpovědí řadiče SSZ na terminálu

2.6.1.   Základní parametry řadičů SSZ (radiomodemů) pro preferenci MHD ve Zlíně

2.6.1.1.
Základní parametry radiomodemu

frekvenční rozsah



420 – 470 MHz

šířka pracovního pásma


5 MHz

frekvenční stabilita



1.5 ppm v rozsahu pracovních teplot

kanálová rozteč



20 kHz / 25 kHz

výběr kanálu




softwarově

typ modulace




GMSK 9600 bit/s

nežádoucí emise (vyzařované a vedené)
dle ETS 300 113

napájecí napětí



8.9 – 9.3 V DC

odběr proudu (napájecí napětí 9.0 V)
             110 mA příjem, 500 mA vysílání 1.0 W

řídící konektor




2 x BL810GD

anténní konektor



SMA

rozsah pracovních teplot


-20 až +55 oC

homologace dle normy


ETS 300 113

2.6.1.2.
Základní parametry vysílače

výstupní výkon (RL = 50 )


50 mW (min.) až 1.0 W (max.)

doba přepínání příjem / vysílání

< 4 ms

modulační vstup analogový


1.0 VP-P , 2.5 VAVG 

modulační frekvenční charakteristika

DC – 5.6 kHz pro pokles –1 dB

modulační frekvenční zdvih 


2.4 kHz typicky (kanálová rozteč 20 kHz / 25 






kHz)

výkon vysílače v sousedních kanálech

< -70 dBc

2.6.1.3.
Základní parametry přijímače

citlivost přijímače



< -115 dBm pro 12 dB SINAD

intermodulační odolnost přijímače

> 70 dB

selektivita přijímače ve vedlejším kanále
> 70 dB

potlačení nežádoucích příjmů


> 70 dB

blokování (znecitlivění) přijímače

> 84 dB

mezifrekvenční kmitočty


45 MHz a 455 kHz

demodulační výstup analogový

220 mVRMS ( 15% , RL = 47 k)

demodulační frekvenční charakteristika
5 Hz – 3.4 kHz pro pokles –1 dB

2.7. Znehodnocovač jízdenek

· Min. tisk údajů na lístek: datum a čas ve formátu d.m.rrrr h:m, číslo vozu (třímístné).

Od PP se očekává:

· Schopnost distribuovat potřebné údaje pro tisk;

· Zobrazit informace o zablokování či prováděné revizi na displeji terminálu;

· Pravidelná synchronizace času;

· Přijmutí a následná distribuce příznaku zablokování revizorským dálkovým ovladačem z jízdenkových označovačů instalovaných na voze;

· Schopnost vyčíst a ukládat údaje poskytované znehodnocovačem (počet označených lístků v zastávkách, stav zařízení atd.).

2.8. Wifi pro cestující
· Komunikace po sběrnici Ethernet;
Od PP se očekává:

· Připravenost na spojení se vzdáleného přístupu k interním zabezpečeným službám (FTP, SSH apod.) a do vozidlové sběrnice;
· Schopnost řídit napájecí větev zařízení;
3. Informace pro řidiče:

3.1. Akustické:

· Příposlech veškerého hlášení do kabiny řidiče;

· Upozornění na příchozí hovor z radiostanice (s rozlišením typu – pro řidiče, cestující aj.);

· Upozornění na nástup nevidomého;

· Upozornění na překročení provozního parametru (nestandardní stav jiného zařízení);

· Hlášení čísla a směru (konečné) aktuální linky při přejezdu z jiné.

Od PP se očekává:

· Nastavování hlasitosti příposlechu;

· Možnost nastavení různých zvuků pro různé události (alespoň pro stejnou skupinu událostí).

· Možnost změny předdefinovaných hlasitostí hlášení do vozu, ven z vozu, hlasitosti radiostanice v administrátorské části menu.

3.2. Obrazovka terminálu:

· Plně grafický aktivní barevný dotykový displej s podsvětlením a garantovanými parametry zobrazení po stanovenou dobu (jas, kontrast, barevnost);

· Odolnost vůči mechanickým otřesům, opotřebení a extrémním teplotám;

· Možnost krokové regulace intenzity podsvícení (jas a kontrast);

· Rychlá možnost návratu k předdefinovaným (pevně nastaveným) hodnotám jasu, kontrastu, hlasitosti příposlechu řidiče atd.;

· Grafická organizace případných dalších voleb (definovaných funkcí) formou menu s položkami a podpoložkami;

· Zobrazení linkového vedení min. 4 zastávky dopředu a zvýrazněná nejbližší zastávka;

· Zobrazení čísla linky, směru a cíle – konečné stanice (popř. grafické vyobrazení transparentů);

· Zobrazení datumu, aktuálního času a sekundově odpočítávaného času do odjezdu z aktuální zastávky dle JŘ (včetně rozlišení předjetí/zpoždění);

· Upozornění na příchozí zprávy, příchozí hovor, upozornění na překročení provozního parametru;

· Indikace příchozího hovoru (od stanice, směrování hovoru, typ hovoru atd.)

· Upozornění na zmeškaný (neodpovězený) hovor;

Od PP se očekává:

· Styl víceúrovňového menu;

· Rychlé volby (nejčastěji používané vytipované funkce);

· Možnost programově měnit položky menu i podmenu (jejich vzhled a význam);

· Možnost provádět úpravy zobrazení a funkce terminálu (SW) při nahrávání spolu s daty;

· Administrátorská část menu pro nastavení funkcí a vlastností přístupná pouze po zadání hesla nebo PINu.

4. Přenosy dat v režimu on-line při provozu:

4.1. Odesílaná:

· Zastávkové záznamy generované při otevření / zavření dveří;

· Zastávkové záznamy generované při překročení časového limitu od posledního odeslání (např. při stání v koloně);

· Zastávkové záznamy generované na vyžádání periferie (např. vysílačky);

· Stavové zprávy od řidiče;

· Potvrzení o přečtení zpráv;

· Okamžitá poloha (vyžádaná povelem z dispečinku);

· Stavové zprávy od periferií (vyžádané povelem z dispečinku);

· Stavové a chybové zprávy od periferií vysílané autonomně.

4.2. Přijímaná:

· Povely pro periferie ve stanoveném formátu (např. zjištění stavu označovače);

· Povely pro palubní počítač ve stanoveném formátu zajišťující vykonání různých činností PP (např. nastavení audiocesty pro hlášení dispečera);

· Povely pro palubní počítač ve stanoveném formátu, který zajistí zprostředkování komunikace s patřičnou periferií;

· „SMS zprávy“ z dispečerského pracoviště (předávané přes radiovysílačku);
4.3. Další požadavky na PP:

· Obousměrná komunikace s radiostanicí
;

· Částečné ovládání power managementu radiostanice za účelem odhlášení a přihlašování stanice do sítě;

· Průběžné vyhodnocování odchylky podle nahraného JŘ;

· Skládání zastávkových záznamů z dostupných periferií (vše on-line) a jejich odesílání;

· Min. obsah zastávkového záznamu: identifikace zastávky (pasport/sloupek), čas příjezdu, čas odjezdu, vyhodnocené zpoždění/předjetí v sekundách, aktuální linka a cíl (dle JŘ), stavy sledovaných zařízení;

· Autonomní odesílání chybových stavů periferií;

· Frontové přijímání povelů z dispečinku;

· Potvrzování vybraných druhů přenášených dat.

4.4. Technická data z tachografu
:

· Ukládání nadefinovaných veličin (okamžitá rychlost, příznak jízdy s otevřenými dveřmi apod.) na vozovou sběrnici v domluveném formátu a čase.

Od PP se očekává:

· Pravidelné vzorkování nadefinovaných dat přístupných na vozových sběrnicích IBIS,   RS-485, CAN;

· Zpracovávání a zapisování těchto hodnot;

· Možnost definování nestandardních, chybových hodnot a jejich rozsahů pro jednotlivé typy zařízení (signálů);

· Zapisování vybraných hodnot do zastávkového záznamu;

· Okamžité odesílání chybových hodnot.

4.5. Znehodnocovače:

· Načtení nadefinovaných veličin (počet označených jízdenek na poslední navštívené zastávce apod.) v domluveném formátu a čase.
5. Přenosy dat off-line – nahrávání
· Po příjezdu do areálu vozovny popř. po odstavení; 

· Směr server - vozidlo

5.1. Jízdní řády:

· Data jsou vytvářena exportem přímo z programu pro tvorbu grafikonů
 používaného v DSZO - přenos kompletně nových dat jízdních řádů, změna stávajících, přenos stávajících;
· Známá a zdokumentovaná struktura vstupního souboru;

· Exportní soubor obsahuje seznam zastávek, linkové vedení všech linek pro všechny vyexportované provozy, povely pro nastavování informačních panelů, poznámky k jednotlivým zastávkám na jednotlivých linkách (svázání se zastávkovým hlášením o výluce apod.);

· Členění po službách a příp. po typech grafikonů;

· Příznak datumové platnosti (od – do nebo jenom od);

· Provázání se zastávkovými zvuky a zastávkovými hlášeními;

· Data jízdních řádů přenášená automaticky na základě zařazení do „přenosové fronty“.

Od PP se očekává:

· Minimálně dvoubankový systém (včetně dvou nezávislých banků pro zvuky) s časovou platností jednotlivých banků řízený nahranými daty a přepínaný automaticky;

· Volba služby na palubním počítači pomocí kódu;

· Dostatečný prostor pro kompletní JŘ  pro dané období bez ohledu na typy provozů;

· Autonomně řízený přenos s kontrolou aktuálnosti dat;

· Možnost kontroly obsahu banků (zobrazení verze dat, datumu nastoupení platnosti) v administrátorské části menu PP.
5.2. Zastávkové zvuky, fráze:

· Zvuky v PC formátu (např. MP3, MP2 apod.);

· Svázání s databází zastávek a jízdními řády;

· Nutnost exportu a svázání zvuků podmíněna změnou ve zvucích oproti nahrané verzi.

Od PP se očekává:

· Schopnost provázat nově nahraná data se zvuky i v případě, že zvuky nebyly přeneseny.

5.3. Ostatní zvuky (pro události):

· Zvuky v PC formátu (např. MP3, MP2 apod.);

· Přenos jenom v případě změny popř. na základě požadavku

5.4. Upgrade softwaru palubního počítače:

· Nahrávání nového firmware;

· Modifikace menu, jeho položek a struktury (alespoň v dohodnutém rozsahu).

Od PP se očekává:

· Schopnost po restartu pracovat s novým softwarem;

· Schopnost zotavení v případě neúspěšného přenosu firmware či software.

· Možnost kontroly používané verze SW zobrazením v administrátorské části menu.
5.5. Databáze křížení pro řadič SSZ
· Známá a zdokumentovaná struktura vstupního souboru;

· Souřadnice jednotlivých bodů včetně tolerančního pásma (rozdílné pásmo pro různé body);

5.6. Balíčky pro LCD zobrazovací panely
· Komprimované archivy s přesně danou vnitřní logickou strukturou, která určuje rozsah aktualizace panelu;

Od PP se očekává:

· Schopnost aktivovat napájecí větev na základě obdrženého příznaku ze serveru;
· Přenechat administraci přenosu balíčku na vlastní LCD zobrazovací panely;

6. Přenosy dat off-line – Vyčítání

· Směr vozidlo - server

6.1. Historie služby (služeb):
· Kompletní, časově uspořádaný, záznam služby (seznam se zastávkovými záznamy, chybovými hláškami atd.);

· Jednoznačně identifikovatelná podle dne, vozu, služby;

· Uložení do úložiště na serveru pro další zpracování (známá domluvená struktura dat a uložení, s povoleným přístupem min. pro čtení).

Od PP se očekává:

· Samostatné odesílání historie na vozovně;

· Dostatečná kapacita palubního počítače pro uložení kompletních historií min. za 5 dnů;

· Potvrzení korektního obdržení historie;

· Automatické zneplatnění potvrzené historie;

· Řízení a administrace následných dalších přenosů (uvolňování sběrnice, dotazování na stav, koordinace s vozidlovými zařízeními).

6.2. Tachograf
:

· Přenos zvolených dat po vozové sběrnici a jejich následné odeslání vozidlovým přenosovým systémem.

Od PP se očekává:

· Přenos dat z tachografu u vybraných vozů na základě obdrženého příznaku ze serveru;

· Možnost uložit data určená k přenosu do mezipaměti (předpokládaný denní objem 2MB) palubního počítače.
6.3. Vnitřní LCD zobrazovače
· Přenos logů autonomně pomocí vozidlového přenosového systému.
Od PP se očekává:
· Schopnost aktivovat napájecí větev na základě obdrženého příznaku ze serveru;
· Umožnit LCD zobrazovači využít vozidlový přenosový systém ve vlastní správě;
· Řídit a potvrzovat ukončení jednotlivých autonomních přenosů;
6.4. Výpis verzí SW

· Přenos souhrnného výpisu verzí SW (popř. verzí dat, databáze apod.) pro všechna zařízení propojená s PP, která tuto službu poskytují;

Od PP se očekává:

· Vyčtení verzí SW a verzí dat u periferií před započetím přenosu;

Ve Zlíně dne




V Plzni dne 2. července 2018
………………………........…....


……............................…..

Ing. Josef Kocháň



Ing. Jaromír Šilhánek

jednatel 





předseda představenstva

………………………........…....


…………………………………………..
Ing. Jiří Ondráš




Ing. Karel Majer
jednatel





člen představenstva

………………………........…....
Josef Novák
jednatel
………………………........…....
Mgr. Ivo Kramář
jednatel 
………………………........…....
Ing. Radek Řehák

jednatel
………………………........…....
Bc. Kateřina Francová
jednatel 
………………………........…....
Bc. Miroslav Štarha

jednatel
� 3×RS-485 = vozová sběrnice, radiomodem, řadič SSZ (radiomodem určený pro obousměrnou komunikaci se SSZ musí mít na PP samostatný port)


� Protokol sběrnice IBIS firmy Buse rozšířený o nádstavbu IPIS


� Protokol firmy Herman pro zařízení CityScreen


� Protokol firmy Herman pro komunikaci s radiostanicí značky TAIT


� Protokol firmy MESIT pro komunikaci s tachografy TT-52, TT-62


� Skeleton Grafikon verze 6.0, FS Software Olomouc


� Protokol firmy MESIT pro komunikaci s tachografy TT-52, TT-62





PAGE  
Strana 1 z 8