Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6212123: smlouva o Dílo "Úprava vstupu pro centrální příjem PIO"

Příloha smlouva o Dílo Úprava vstupu pro centrální příjem PIO_TXT.txt

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA o DÍLO
KNL č. 52018/00 SRX/00

„Úprava vstupu pro centrální příjem PIO“

níže uvedené smluvní strany uzavírají tuto Smlouvu o dílo (dále jen „Smlouva“) dle
5 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku \ , \

 

>Objednatel \ \ _
Obchodní firma: \ ' Krajská nemocnice Liberec, a.s.

Sídlo:' Liberec, Staré Město, Husova 357/10, 460 01 Liberec 1

_ doručovací číslo 460 63 \ \
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B,
vložka 1651

 

Zastoupený: _
IČ: * , 27283933 '
DIČ: . . C227283933v \
Bankovní spojení:
\ Číslo účtu:
a V '
Zhotovitel “ \ * '
Obchodní firma/název: SYBAN, s.r.o. \
Sídlo: ' ul. 28. Října 60/44, 460 07 Liberec 7

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ustí nad Labem, oddíl C,
'vložka 15220 '

IČ: 25401343
DIČ: ' c225401343
Bankovní spojení:

Číslo účtu: '

Účelem této smlouvy je úprava práv a povinností smluvních stran při plnění předmětu
smlouvy. Plnění této smlouvy,se' řídí taktéž zadávacími podmínkami veřejné zakázky
malého rozsahu s_ názvem „Uprava vstupu pro centrální příjem. PIO“ pořadové č. \
P2018015j. Tyto zadávací podmínky jsou pro plnění smlouvy závazné, i když v ní nejsou
výslovně uvedeny. Plnění této smlouvy se řídí také nabídkou zhotovitele, kterou

předložil ve výběrovém řízení.

 

Podklady pro uzavření smlouvy

Zadávací dokumentace kveřejné zakázce„Úprava vstupu pro centrální příjem PIO“,
která byla podkladem pro zpracování nabídky zhotovitele — dále jen „veřejná zakázka“ a
„zadávací dokumentace“.

Projektová dokumentace pro provádění stavby zpracovaná v dubnu 2016 společností
STORING spol. s r.o., Zitavská 727/16, 460 07 Liberec 3, pod zakázkovým číslem 1411,
kterou zhotovitel obdržel v elektronické podobě jako součást zadávací dokumentace pro
zpracování nabídky na předmětné dilo —\ dále jen projektová dokumentace pro
provádění díla. '

Podklady pro plnění

1. Zhotovitel prohlašuje, že se důkladně a s odbornou péčí seznámil se všemi závaznými
podklady díla převzatými od objednatele, zejména projektovou dokumentací pro
provedení díla, se soupisem požadovaných stavebníCh prací, dodávek a služeb s
výkazem výměr včetně technických podmínek a množstvím jednotlivých položek,
které jsou ve výkazu výměr uvedeny, a písemně objednateli oznámil zjištěné vady a
připomínky k předpokládanému způsobu provádění prací. Zhotovitel prohlašuje, že
předané závazné podklady pro provádění díla jsou mu plně srozumitelné a i zjeho
pohledu vhodné pro provedení tohoto díla v rozsahu, kvalitě a termínech sjednaných v
této smlouvě o dílo.

2._V případě částí projektové dokumentace a jiných podkladů dodávaných objednatelem
po podpisu této smlouvy je povinností zhotovitele prověřit předané podklady a
písemně objednateli oznámit zjištěné vady a připomínky do 10 dnů po jejich převzetí.

3. Zhotovitel prohlašuje, že ke dni předání staveniště řádně prověří místní podmínky na
staveništi, bude seznámen s výsledky všech provedených. průzkumů a měření
předaných objednatelem a vyjasní si všechny nejasné podmínky pro provedení díla s
pověřenými pracovníky objednatele při prohlídce staveniště.

4. Zhotovitel prohiašuje, že je v souladu s právními předpisy oprávněn p'orovádět veškeré
činnosti, které jsou předmětem této smlouvy, a že je k nim plně odborně způsobilý a
dostatečně kapacitně, materiálově i technicky vybavený.

5. Zhotovitel je srozuměn se skutečností, že údaje o stávajících stavebních objektech
nacházejících se na stavebních pozemcích a přiléhajících pozemcích, uvedené
v předané dokumentaci, nemusí být přesně a úplné. Zhotovitel provede včas
prověření stavebních objektů ve spolupráci s “oprávněnou osobou objednatele.,
Zhotovitel přijme taková opatření, aby nedošlo v rámci následného provádění díla k
poškození stavebních objektů. V souvislosti s jakýmkoli poškozením stavebních
objektů se také použije Část VIII. Vlastnictví díla a nebezpečí škody této smlouvy.

6. Nesplní- li zhotovitel povinnosti stanovené v Části II. Podklady pro plnění, není
oprávněn později namítat, že mu nebyly jakékoliv vady ci nedostatky známy, pokud je
mohl zjistit při vynaložení odborné péče a nese úplnou odpovědnost a veškeré náklady
na řádné dokončení díla.

 

Článek 1: Rozsah díla jako předmětu smlouvy

_Dílem se rozumí:
1. provedení díla specifikované touto Smlouvou 'a projektovou dokumentací pro
provádění díla předanou objednatelem zhotoviteli; '
2. dodávka a instalace technologických zařízení;
3. zpracování dokumentace skutečného provedenídíla. '

\

Stránka 2 z 33 , _ r ,

v Článek 2: Zhotovení díla

1. Zhotovitel se zavazuje provést SVÝm jménem, s odbornou péčí, bez vad a
nedodělků, ve smluveném termínu a na své náklady a nebezpečí dílo označené jako
„Úprava vstupu pro centrální příjem PIO“.

Dílo bude realizováno v souladu s podklady, které zhotovitel obdržel od objednatele
před uzavřením této Smlouvy, tj.:

projektovou dokumentací pro provádění díla;

zadávací dokumentací; ,

soupisem požadovaných stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem
výměr; ' .

a dále v, souladu s:

touto Smlouvou v rozsahu všechijejích příloh;

. obecně závaznými předpisy;

normami ČSN EN, normami oznámenými ve Věstníku Úřadu pro technickou
normalizaci, metrologii a státním zkušebnictvím (včetně pravidel uvedených
v takových normách. jako doporučující), jinými obvykle profesně 'užívanými
normami, předpisy a zásadami tak, aby dílo bylo celkově vhodné z hlediska
účelu Smlouvy, zejména z hlediska uživatelských a provozních potřeb
objednatele (dále jen "záVazné podklady díla").

Provedením díla se rozumí úplné, funkční a bezvadné provedení všech stavebních a

* montážních prací a konstrukcí, včetně dodávek potřebných materiálů a zařízení
nezbytných pro řádné dokončení díla, dále provedení všech činností souvisejících s

_ dodávkou stavebních prací a konstrukcí, jejichž provedení je pro řádné dokončení
díla nezbytné, zhotovitel se dále zavazuje zejména:

a)
b)

C)
d)
e)
., f)

9)
h)

i)

k zajištění a provedení všech opatření organizačního a stavebně
technologickéhocharakteru k řádnému provedení díla, '

k zajištění důsledného oddělení stavební činnosti od provozu nemocnice.
Zhotovitel bere na vědomí, že realizace díla bude probíhat zarplného provozu
v objektu budovy B,

k provádění veškerých prací mimo dobu nočního klidu, v koordinaci
s běžným denním provozem nemocnice, „ „.

k provádění veškerých prací, dodávek a služeb souvisejících, s *
bezpečnostními opatřeními na ochranu osob a majetku,

k zajištění minimálního dopadu bouracích prací na dotčené prostory
(vyklizení prostoru, ochranná geotextilie),

k provedení opatření k dočasné ochraně konstrukcí a staveb, opatření k
ochraně a zabezpečení strojů a materiálů na staveništi, \

k zajištění omezení prašnosti při pracích, '

k opatření staveniště výstražnými tabulkami se zákazem vstupu
nepovolaných osob, *

kzajištění revizí použitého nářadí a zařízení, které musí být revidováno a
nesmí způsobit výpadek el. proudu v areálu Krajské nemocnice Liberec, a.s.

Článek 3: Dokumentace stavu skutečného provedení díla

1. Dokumentace stavu skutečného provedení díla včetně geodetického zaměření bude
provedena podle následujících zásad:

a)
D)

C)

d)

do projektové dokumentace budou zřetelně vyznačeny všechny změny,"
k nimž došlo v průběhu zhotovení díla,

ty části projektové dokumentace, u kterých nedošlo k žádným změnám,
budou označeny nápisem „beze změn“

každý výkres (v tištěné formě) dokumentace stavu skutečného provedení
díla bude opatřen jménem a příjmením zpracovatele dokumentace stavu
skutečného provedení díla, jeho podpisem, datem a razítkem zhotovitele,

u výkresů obsahujících změnu proti projektové dokumentaci schválené
istavebním úřadem bude umístěn odkaz na doklad, ze kterého bude vyplývat

Stránka 3 z 33

projednání změny 5 odpovědnou osobou objednatele 'a její souhlasné
stanovisko, nebo případně na doklad, jímž byla změna povolena příslušným
stavebním úřadem či jinou jej nahrazující autoritou.
Zhotovitel zajistí průběžnou fotodokumentaci z průběhu provádění stavby
(digitální forma) v potřebném počtu (min. 40 fotek měsíčně) za účelem kontroly
provedení prací a dodávek, zejména těch, které se stanou dalším postupem
výstavby nepřístupnými nebo budou zakryty.
Dokumentaci stavu skutečného provedení díla zhotovitel předá objednateli 3xv
(třikrát) v tištěné formě a 1x (jedenkrát) v elektronické formě ve formátu „dwg“,
případně „dxf“ (Autocad), byla-li tato forma (umožňující zapracování změn)
použita při předání projekto'vé dokumentace objednatelem zhotoviteli.

 

Dilo specifikované v Části III. Předmět a rozsah díla této Smlouvy provede zhotovitel
v těchto lhůtách:

. Předání a převzetí staveniště! 03.09. 2018
. Zahájení prací: v den předání a převzetí staveniště.

Lhůta výstavby: do 2 měsíců od předání staveniště zhotoviteli
Práce budou probíhat za provozu objektů v areálu KNL a to postupně včetně

sobot a neděli.
,Za řádné splnění této Smlouvy se považuje okamžik podpisu zápisu o předání a
převzetí díla dle Části XV. Předání a převzetí díla této Smlouvy, nebo zápisu
o odstranění drobných vad a nedodělků, včetně předání všech požadovaných
dokladů, atestů, či jiných rozhodnutí potřebných pro užívání díla podle toho, který
úkon nastane později.
Zhotovitel se zavazuje realizovat dílo dle předem projednaného závazného časového
harmonogramu postupu provedení díla (dále jen "harmonogram"), který byl
u s objednatelem projednán před podpisem této smlouvy a bude podepsán zástupci ve
věcech technických zobou stran ve stejném datu, jako tato smlouva. Změna
harmonogramu je možná pouze na základě písemné dohody obouů smluvních stran.
Zhotovitel potvrzuje, že veškeré sjednané lhůty jsou přiměřené a dostatečně pro
řádné splnění povinností vyplývajících z této Smlouvy. V případě, že'tato smlouva
nestanoví“ zhotoviteli pro splnění nějaké povinnosti lhůtu, je zhotovitel' povinen ji
splnit bez zbytečného odkladu v závislosti na tom, ke kterému plnění podle této
smlouvy se příslušná povinnost vztahuje.
Zhotovitel nebude při provádění díla zodpovědný za prodlení s provedením díla
způsobené rozhodnutími orgánů veřejné správy, pokud je nemohl předvídat nebo
nemohl předejít jejich vlivům. Zhotovitel se zavazuje v případě takového prodlení
(provést odpovídající úpravu harmonogramu a předložit objednateli neprodleně
písemnou zprávu o okolnostech a důvodech takového prodlení,
. Jestliže se zhotovitel v souladu s předchozím odstavcem tohoto článku této Smlouvy
domnívá, že má nárok na změnu termínu dokončení díla, oznámí to písemně
objednateli s popisem skutečností odůvodňujících vznik nároku. Oznámení je
zhotovitel povinen učinit bezodkladně poté, co seio takové skutečnosti dozvěděl
nebo mohl dozvědět. Jestliže zhotovitel svůj nárok neoznámí během 14 kalendářních
.dnů po tom, co se dozvěděl (nebo mohl dozvědět) o vzniku takové „skutečnosti,
nárok na změnu termínu dokončení díla zaniká. '
Provádění díla bude probíhat za provozu. Vzhledem ktéto skutečnosti objednatel
připouští možnost změny termínu dokončení díla vpřípadě prodlení zdůvodů
vzniklých na jeho straně a neumožňujících zhotoviteli plynulý průběh postupu prací
na díle. Případná změna termínu dokončení díla bude vtakovém případě řešena
dodatkem k této Smlouvě, a to na základě zápisu do stavebního deníku
zhotovitelem a odsouhlaseném objednatelem.

Stránka 4 z 33

8.

10.

Zhotovitel je oprávněn přerušit provádění díla v případě, že zjistí při provádění díla
skryté překážky znemožňující provedení díla 'sjednaným způsobem a zároveň
znemožňující provádění jakýc'hkolivvdalších prací na objednaném díle. Každéltakové
přerušení provádění díla je zhotovitel povinen písemně oznámit objednateli do 24
hodin od přerušení provádění díla. Součástí oznámení musí být zpráva o
předpokládané délce přerušení, jeho příčinách a navrhovaných opatřeních.
Zhotovitel má po odsouhlasení zprávy objednatelem právo na prodloužení termínu

“pro dokončení a předání díla, jakož i jednotlivých 'termí'nů stanovených

harmonogramem, a to o dobu pozastavení provádění díla, 'pokud tomu nebudou

“bránit jiné okolnosti, zejména klimatické podmínky; to neplatí, pokud zhotovitel o

překážce musel nebo měl při podpisu této smlouvy vědět,'nebo ji mohl zjistit při
provádění díla a její následky 'včas odstranit. Zhotovitel je v takovém případě
povinen harmonogram přepracovat v tomto smyslu. \
Objednatel je oprávněn kdykoliv nařídit zhotoviteli přerušení provádění díla.
V případě, že provádění díla bude takto pozastaveno z důvodů na straně
objednatele, má zhotovitel právo na prodloužení termínu pro dokončení a předání
díla, jakož i jednotlivých termínů stanovených harmonogramem/a to o dobu
pozastavení provádění díla, pokud' tomu nebudou bránit jiné okolnosti, zejména v
klimatické podmínky. Zhotovitel je v takovém případě povinen harmonogram
přepracovat v tomto smyslu. *

Během jakéhokoliv přerušení provádění díla nebo jeho části podle této Smlouvy je
zhotovitel povinen v rozsahu stanoveném objednatelem, jinak v nezbytném rozsahu
zajistit ochranu a bezpečnost pozastaveného díla proti zničení, ztrátě nebo
poškození, jakož i skladování věcí opatřených k provádění díla. Je rovněž povinen
provést opatření kzamezení nebo minimalizaci škody, která by pozastavením,
provádění díla, mohla vzniknout (konzervače díla, opatření před propadnutím lhůt

. poskytnutých orgány veřejné správy apod.), přičemž o zamýšlených opatřeních je

'11.
12.

zhotovitel povinen objednatele předem informovat. V případě, že k přerušení '
provádění díla nebo jeho části dojde z důvodů výlučně na straně objednatele, jdou

nezbytně nutné náklady spojené s činností zhotovitele podle tohoto odstavce k tíži

objednatele. '
Objednatel není povinen dílo převzít před uplynutím lhůty pro jeho dokončení.

Místem plnění je Krajská nemocnice Liberec, a. s. na adrese Husova 357/10, 460 63

Liberec, budova B — Pavilon interním oborů. —

 

. Cena díla, kterou se objednatel zavazuje zhotoviteli uhradit za provedení celého díla,

činí.

Celková cena díla bez DPH 1.9'50.000,oo Kč '
DPH 21% " - 409.500,00 Kč'
Celková cena díla s DPH , 2.359.'soo,oo Kč

Výše uvedená cena díla je sjednána na základě nabídky zhotovitele a podmínek

objednatele stanovených vrámci veřejné zakázky „Úprava vstupu pro centrální

příjem PIO“;

Vzhledem ktomu, že budou objednateli poskytovány stavební práce, které podle

sdělení Českého statistického úřadu o .zavedení Klasifikace produkce (CZ- CPA)

uveřejněného ve Sbírce zákonů odpovídající číselnému kódu klasifikace produkce

CZ- CPA 41 až 43 platnému od 1. ledna 2008 (viz & 92e zákona č. 235/2004 Sb., o

dani zpřidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů) a vzhledem ktomu, že,
objednatel vystupuje ke zhotovitelem provedenému dílu jako osoba povinná k dani,

předmět plnění podléhá režimu přenesení daňové povinnosti podle 5 923

, Stránka 5 z 33

zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších-předpisů,
a zhotovitel je při vystavení daňového dokladu povinen pOužít režim

_ přenesení daňové povinnosti. DPH bude účtováno dle piatných daňových

, * předpisů v době vystavení daňového dokladu a při fakturaci zdanitelného plnění. ,

3. Všechny fakturace na akci „Úprava vstupu pro centrální příjem PIO“ podléhají

režimu daňové povinnosti. Dle ustanovení š92a zákona 235/2004 Sb., o dani

z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, je daň povinen doplnit a přiznat

příjemce plnění.

Cena díla je sjednána jako nejvýše přípustná, úplná a bezvýhradná.

Cena díla (je stanovena na základě projektové dokumentace pro provedení díla

předané objednatelem zhotoviteli a zhotovitelem oceněného položkového soupisu

prací, dodávek aslužeb s výkazem výměr a rekapitulaci zakázky.

6. Cena díla obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele nezbytné k řádnému,
úplnému a kvalitnímu provedení díla včetně všech rizik a vlivů během provádění
díla. Cena díla zahrnuje předpokládaný vývoj cen ve stavebnictví včetně
předpokládaného vývoje kurzů české měny k zahraničním měnám.

7. Cena díla je platná po celou dobu provádění a zahrnuje veškeré přímé i nepřímé

* náklady nezbytné k řádnému provedení, předání a užívání díla, zejména:
a) veškeré náklady na dokumentaci stavu skutečného provedení díla ve 3
vyhotoveních v tištěné formě a v 1 vyhotovení v digitální formě
b) veškeré náklady na úplné, kvalitní a provozuschopné provedení díla včetně _
zajištění návodů k obsluze a údržbě zařízení a zaškolení obsluhy,
c) veškeré náklady na dodávku, uskladnění, správu, zabudování, montáž a
zprovoznění veškerých dílů, součástí, celků a materiálů nezbytných k
provedení díla,
d) veškeré náklady na dopravu, stavbu, skladování, montáž a správu veškerých
, technických zařízení a mechanismů nezbytných k provedení díla,

e) , vybudování, provoz, udržování a odstranění zařízení staveniště,

f) veškeré běžné i mimořádné provozní náklady zhotovitele nezbytné , k
, provedeni dila,

, g) veškeré náklady na dopravu a ubytování pracovníků zhotovitele,

h) veškeré náklady na koordinační a kompletační činnost,

i) veškeré náklady, které vyplynou ze zvláštností provedení díla nezbytných k
provedení díla,

j) veškeré náklady na zřízení, rozvody, spotřebu, správu a provoz přípojek
vody, energií a telekomunikací nezbytných k provedení díla, _

k) veškeré náklady na provedení veškerých příslušných a normami či
vyhláškami stanovených zkoušek materiálů a dílů včetně předávacích
zkoušek,

|) veškeré náklady s provedením všech provozních, tlakových a revizních
zkoušek, měření hluku a dalších nutných úředních zkoušek a testů k
prokázání kvality a bezpečné provozuschopnosti díla a jeho součástí včetně
podrobných záznamů a zpráv o průběhu a výsledcích těchto zkoušek.

m) veškeré náklady spojené s celní manipulací a náklady na procleni, '

n) veškeré náklady na běžné i mimořádné pojištění odpovědnosti zhotovitele a

. pojištění díla,

o) veškeré daně a poplatky spojené s provedením díla,

p) veškeré náklady na zabezpečení bezpečnosti a hygieny práce„

q) veškeré náklady na opatření k ochraně životního prostředí,

r) veškeré náklady na zajištění nezbytných dopravních opatření,

5) veškeré náklady na provedení nutných, potřebných či úřady stanovených
Opatření nezbytných k provedení díla.

8. Cena díla obsahuje i náklady související s plněním dohodnutých platebních

, podmínek. * '

91:5

Stránka 6 z\ 33

10.

11.
'12.

Cena díla obsahuje předpokládaný výVoj cen vstupních nákladů a předpokládané
zvýšení ceny v závislosti na čase plnění, a to až do sjednaného termínu dokončení
díla.

Zhotovitelem oceněný soupis stavebních prací, dodávek a služeb a rekapitulace '
zakázky tvoří závazný položkový rozpočet.

Závaz'ný položkový rozpočet je nedílnou součástí této Smlouvy (Příloha č. 1).

Cenu díla lze měnit pouze za podmínek uvedených v Části VI. Změna díla a jeho

(ceny.

 

,“ Článek 1: Změna díla

*1.

Objednatel je oprávněn omezit rozsah díla (méněpráce), nebo požadovat jinou
kvalitu prací a dodávek sodvisejících s dílem (dále jen „změna díla“). Zhotovitel je
povinen na základě požadavku objednatele přistoupit na změnu rozsahu díla nebo
změnuíkvality prací a dodávek s dílem souvisejících, která dílo omezuje.

. Objednatel je oprávněn požadovat rozšíření rozsahu díla (vícepráce). ZhotoVitel je

povinen na základě požadavku objednatele přistoupit na rozšíření rozsahu díla.

Článek2: Změna ceny, díla »

1.
2.

6.

Objednatel nepřipouští překročení nabídkové ceny. :
Zhotovitel nemá právo domáhat se navýšení ceny díla z důvodů chyb nebo

nedostatků v položkovém rozpočtu, pokud jsou tyto chyby důsledkem nepřesného

nebo neúplného očenění soupisu stavebních prací, dodávek a služeb obsažených
v projektové dokumentaci pro provedení díla.

. Změna ceny díla je možná pouze při vzniku následujících okolností: ,

a) méněprací — zhotovitel neprovede práce, dodávky nebo služby, které jsou -
zahrnuté v předmětu díla a jejich cena ve sjednané ceně a objednatel jejich—
vyjmutí z předmětu díla požaduje, aniž by byl ohrožen výsledek sjednaných v
zkoušek a kompletnost díla,

b) vynucenou víceprací — při realizaci díla se vyskytnou skutečnosti, které
nebyly
v době sjednání smlouvy o dílo známy, nebyly zahrnuty v původním závazku
ze smlouvy a jsou nezbytné a změna osoby zhotovitele není z ekonomických
či technických důvodů možná. Dále potřeba změny vznikla vdůsledku
okolnosti, které objednatel jednající snáležitou péčí nemohl předvídat a
nemění celkovou povahu předmětu smlouvy.

c) cena díla včetně DPH může být měněna v souvislosti se změnou DPH

cl) pokud dojde vdůsledku objektivně nepředvídatelných okolností kposunu
realizace díla a posunu termínu dokončení díla za termín 31. 12. 2018, bude
objednatel akceptovat navýšení ceny nepro'vedených prací maximálně 0
procento inflace vyhlášené Českým statistickým úřadem za předcházející
kalendářní rok.

4. Změna ceny z důvodů méněprací: .

a) zhotovitel zpracuje “písemný seznam méněprací formou soupisu „stavebních
prací, dodávek a služeb včetně výkazu výměr, který odsouhlasí s
objednatelem, *

b) zhotovitel provede ocenění soupisu, odsouhlaseného oběma smluvními
stranami, ve výši jednotkových cen položkového rozpočtu,

c) Tv ceně méněprací.je nutno „zohlednit také odpovídající podíl ostatních

' nákladů stavebního objektu, provozního souboru nebo díla ve výši
odpovídající jejich podílu v položkových rozpo'čtech.

Změna ceny z důvodů vynucených víceprací:

a) vpřípadě, že se vprůběhu provádění díla vyskytne potřeba realizovat
dodatečné práce, které nebyly obsaženy v původních zadávacích

“Stránka 7 z 33

7.

podmínkách, je možné tyto práce realizovat pouze na základě předchozího
souhlasu objednatele. Zhotovitel je povinen na skutečnosti zjištěné v daném
smyslu neprodleně upozornit objednatele zápisem do stavebního
(montážního) deníku nebo předáním zápisu a vést jejich oddělenou evidenci.

b) pokud se vyskytly nové skutečnosti, které mají vliv na cenu díla, pak
zhotovitel zpracuje písemný soupis těchto skutečností formou soupisu prací,
dodávek a služeb, ,

c) Soupis dodatečných prací, dodávek a služeb zhotovitel ocení následujícím-
způsobem:

. pokud práce *a dodávky tvořící vícepráce nebudou v položkovém
rozpočtu obsaženy, pak je zhotovitel povinen vycházet z cen obvyklých
v čase a místě plnění pro dané práce a dodávky,

. nelze- li změnu ceny vymezit podle cen obvyklých v čase a místě pro
dané práce a dodávky, zhotovitel použije jednotkové ceny ve výši
odpovídající cenám v obecně známých sbornících doporučených cen
(např. označení RTS, a.s. nebo ÚRS Praha, a.s.) pro to období, ve
kterém mají být vícepráce realizovány, přičemž se účastníci dohodnou,
který z těchto sborníků budou pro dané případy aplikovat.

Méněpráce a vynucené vícepráce je možné realizovat pouze na základě předchozího
souhlasu objednatele.

Článek 3: Změnové listy

1.
2.

3.

Zhotovitel je povinen ke každé změně v' množství nebo kvalitě zapsané a oběma
stranami potvrzené ve staVebním (montážním) deníku vypracovat změnový list.
Zhotovitel je povinen vést pro účely řádné, průběžné a přesné evidence změn
samostatné změnové listy.

Do změnových listů zapisuje zhotovitel zejména všechny změny nebo úpravy díla,
které se odchylují od projektové dokumentace, a veškeré změny v množství nebo
kvalitě, které v průběhu realizace díla vzniknou.

Zhotovitel je povinen vypracovat a do změnových listů uvést stručný, ale přesný
technický popis víceprací nebo změn díla a podrobný a přesný výkaz výměr a návrh
na zvýšení či snížení ceny. '
Změnové listy s uvedením změn nebo úprav díla, které se odchylují od projektové

* dokumentace, jsou podkladem pro zpracování dodatku ke Smlouvě či ke změně

Smlouvy.

 

v Článek 17:“Zá|ohy

Objednatel nebude zhotoviteli poskytovat zálohy.

Článek 2: Postup fakturace

1.

Cena díla bude hrazena průběžně na základě daňových dokladů (dále jen „faktury“)
vystavených zhotovitelem 1x (jedenkrát) měsíčně, přičemž datem zdanitelného
plnění je poslední den příslušného měsíce. ,

Zhotovitel předloží objednateli soupis provedených prací a dodávek včetně výměrů
odsouhlasených objednatelem včetně zjišťovacího protokolu (dále jen soupis).
Objednatel si vyhrazuje právo vyžádat od zhotovitele vyjasnění pochybných či
vadných částí soupisu provedených prací.

Objednatel je povinen se k tomuto soupisu vyjádřit nejpozději do 5 dnů ode dne
jeho obdržení.

Po odsouhlasení soupisu objednatelem vystaví zhotovitel fakturu nejpozději do 15.
dne měsíce následujícího po termínu zdanitelného plnění fakturovaných prací.
Odsóuhlasený soupis provedených prací je nedílnou součástí faktury. Bez tohoto
soupisu je faktura neúplná.

Stránka 8 z 33

/

6. Objednatel vyzve zhotovitele k doplnění faktury z důvodu neúplnosti nejpozději do
14 dnů ode dne, kdy fakturu obdržel. Objednatel má v. této lhůtě právo vrátit
' doporučeným dopisem fakturu, jejíž obsah či přílohy nesplňují požadavky této
, smlouvy s uvedením důvodů, pro které fakturu vrací. V takovém případě zhotovitel
fakturu opraví a zašle objednateli znovu s novou lhůtou splatnosti.

7. 'Nedojde- li mezi oběma stranami k dohodě při odsouhlasení množství \nebo druhu
provedených prací, je zhotovitel oprávněn fakturovat pouze ty práce, dodávky a
služby, u kterých nedošlo k rozporu. Sporná částka bude řešena postupem podle
části XXI. Řešení sporů

8. Zhotovitel bere na vědomí, že v případě oprávněného vrácení faktury nemá nárok

na úrok z prodlení.

9. Objednatel je oprávněn hradit dodávky podle svého uvážení i před uskutečněním
montáže dodané věci, pakliže dodanou věc převzal.

10. Za konečnou fakturu označí zhotovitel poslední fakturu za práce provedené v měsíci *
dokončení díla.

Článek 4: Lhůty splatnosti

1. Zhotovitel na každém daňovém dokladu za provedené práce, dodávky a služby
uvede jako den splatnosti datum odpovídající lhůtě splatnosti 30 dnů od data
prokazatelného doručení faktury objednateli doporučeným dopisem.

2. Objednatel je povinen hradit částky účtované daňovými doklady do termínu
splatnosti na nich uvedených

3. Peněžitý závazek objednatele se považuje za splněný v den, kdy byla příslušná
částka odepsána z účtu objednatele. ,

4. Platby budou probíhat výlučně bankovním převodem na účet zhotovitele, a to v
české měně.*

Článek 5: Platby za vícepráce .
1. Pokud se na díle vyskytnou vícepráce, s jejichž provedením objednatel souhlasí,
bude jejich cena na faktuře uvedena samostatně.

' 2. Taková faktura musí kromě jiných, níže uvedených náležitostí, obsahovat' | odkaz na.

dokument, kterým byly vícepráce sjednány a odsouhlasený (např. změnový list se
soupisem provedených prací).

Článek 6: Náležitosti faktury „

1. Faktury zhotovitele musí formou a obsahem odpovídat zákonu o účetnictví a zákonu
o dani z přidané hodnoty. Na daňovém dokladu bude uveden název akce „Úprava
vstupu pro centrální příjem PIO“. Nedílnou přílohou faktury musí být odsouhlasený
soupis provedených prací a zjišťovací protokol. -

 

Článek 1: Vlastnictví díla

Vlastníkem zhotovovaného díla je objednatel, a 'to od samého počátku. Objednatel má
rovněž vlastnické právo ke všem věcem k provedení díla, které zhotovitel opatřil a
dodal na místo provedení díla. VlastniCtví k dalším věcem, (jež má zhotovitel povinnost
podle této Smlouvy předat objednateli, nabývá “objednatel okamžikem předání

zhotovitelem.

Článek 2: Nebezpečí škody na díle „ „ * “

1. Škodou na díle jsou:
. r . : .v : v * : : v . O :
— jakekollv ztraty, zn|cen|, poskozenl nebo znehodnocení veCI zpusobene v
souvislosti s plněním díla, včetně' ztrát na majetku zaměstnanců,

Stránka 9 z 33

WN

konzultantů, zástupců objednatele a to bez ohledu na to, z jakých příčin k
„ nim došlo, _
— všechna zranění, včetně nemocí a úmrtí všech osob, které nastanou v době

nebo budou vycházet z chyb provedení díla.

. Zhotovitel je povinen plnit povinnosti dle této Smlouvy tak, aby nevznikla škoda. .

. Nebezpečí škody na díle nese od počátku (den převzetí staveniště) zhotovitel, a to
.až do termínu předání a převzetí díla bez jakýchkoli vad a nedodělků mezi

* zhotovitelem a objednatelem.

Článek 3': Od_[;)_o_vědnost zhotovitele za škodu a povinnost škodu nahradit

1.

Pokud činností \zhotovitele dojde ke způsobení škody objednateli nebo třetím
osobám z titulu opomenutí, nedbalosti nebo neplněním podmínek vyplývajících ze
zákona, technických nebo jiných norem nebo vyplývajících z této Smlouvy, je
zhotovitel povinen bez zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není—li to možné,
tak finančně uhradit. Veškeré náklady s tím spojené nese zhotovitel.

Zhotovitel odpovídá i za škodu na díle způsobenou činností těch, kteří pro, něj dílo
provádějí.

. Zhotovitel odpovídá též za škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v

povaze strojů, přístrojů nebo jiných věcí, které zhotovitel použil nebo hodlal použít
při- provádění díla.

V rámci náhrady škody bude objednatel účtovat náhradu škody a postupovat v
souladu s platnými právními předpisy.

 

Článek 1: Pojištění zhotovitele - odpovědnost za škodu způsobenou třetím osobám '

1.

3.

Pojištění odpovědnosti za škodu z výkonu podnikatelské činnosti kryje škody na
věcech (vzniklé poškozením, zničením nebo pohřešováním) a na zdraví (úrazem

v nebo nemocí):

a) způsobené provozní činností,

b) způsobené vadným výrobkem,

c) vzniklé v souvislosti s poskytovanými službami,

d) vzniklé v souvislosti s vlastnictvím nemovitosti,

e) vzniklé na věcech zaměstnanců. ' *
Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností včetně
možných škod způsobených pracovníky zhotovitele, a to do výše odpovídající
možným rizikům ve vztahu k charakteru díla a jeho okolí, a to po celou dobu
provádění díla. Výše pojistné částky je sjednána s horní hranici pojistného plnění

nejméně 2.000.000,- Kč (slovy: dvamiliony korun českých) pro obdobíjv

od převzetí staveniště do uzavření protokolu o předání a převzetí díla bez vad a
nedodělků a 2..000 000,- Kč (slovy: dvamiliony korun českých) pro období
od uzavřeni zápisu o předání a převzetí díla do uplynutí záruční lhůty podle této
Smlouvy. .
Doklady o pojištění předloží zhotovitel objednateli kdykoliv v průběhu plnění
smlouvy objednateli na základě jeho žádosti o předložení.

Článek 2: Pojištění zhotovitele — zákonné pojištění zaměstnanců

1.

Zhotovitel je povinen být po celou dobu provádění díla pojištěnpro případ své _
odpovědnosti za škodu při pracovními úrazu nebo nemoci z povolání svých
zaměstnanců. _ _

Provyloučení jakýchkoliv pochybností se smluvní strany dohodly, že zhotovitel je

*povinen pojistit fyzické osoby, které pro něj budou pracovat z titulu uzavření této

Stránka io z 33

Smlouvy pro případ jejich tělesné újmy nebo smrti, které by vznikly v souvislosti s
plněním závazků zhotovitele dle této Smlouvy.

Článek 3: Pojištění poddodavatelů

Povinnost obou pojištění podle části IX. článků 1 a 2 se v plné míře vztahuje také na
* poddodavatele. >

Článek 4: Pojištění díla - stavebně montážní pojištění ,

1. Pojištění stavebních a montážních rizik pokrývá škody, které mohou vzniknout v
průběhu montáže nebo provádění díla.* Vztahuje se na škody na díle, konstrukci
budovaného díla, montovaných strojích nebo technologických celcích, montážních a
stavebních strojích a na zařízení staveniště z těchto příčin: \

a) požárem, výbuchem, přímým úderem blesku, nárazem nebo zřícením

» letadla, jeho části nebo jeho nákladu,.

b) záplavou, povodní, vichřicí, krupobitím, sesouváním půdy, \zřícením skal -'
nebo zemin, sesouváním nebo zřícením sněhových lavin, tíhou sněhu nebo
námrazy,

c) pádem pojištěné věci, nárazem,

d) pádem stromů, stožárů a jiných předmětů,

e) vodou vytékající z vodovodních zařízení, „ - „

f) neodborným zacházením, nesprávnou obsluhou, úmyslným poškozením,
nešikovností, nepozorností a nedbalostí.

2. Pojistná hodnota je u budovaného stavebního nebo montážního díla jeho nová cena,
což je hodnota díla po jeho úplném dokončení, u zařízení staveniště jeho nová cen.a
U ostatního pojišťovaného majetku je to buď ,nová cena, nebo cena pojištění na

„ první riziko. „

3. Zhotovitel je povinen před zahájením prací pojistit dílo (stavbu, technologická
zařízení, materiály a dokumentaci) proti všem možným rizikům (s vyloučením vyšší
moci), na celou dobu provádění díla až do termínu předání a převzetí díla bez vad a
nedodělků, a to na novou cenu díla:

4. Doklady o pojištění předloží zhotovitel objednateli kdykoliv v průběhu plnění
smlouvy objednateli na základě jeho žádosti o předložení.

, Článek 5: Povinnosti smluvních stran při vžniku pojistné události
1. Při vzniku pojistné události zabezpečuje veškeré úkony vůči pojistiteli, zhotovitel.
' Zhotovitel je současně povinen informovat objednatele o veškerých skutečnostech
_ ' spojených s pojistnou událostí.
2. Smluvní strany jsou povinny v souvislosti s, pojistnou událostí poskytovat si '
veškerou součinnost, která je v jejich možnostech.
3., Náklady na pojistné nese zhotovitel v rámci ceny díla.

 

Článek 1: Předání a převzetí staveniště
1. Objednatel je povinen předat a zhotovitel převzít staveniště (nebo jeho ucelenou
část) prosté faktických vad a práv třetích osob v termínu nejpozději do 3. 9. 2018 od
uzavření této smlouvy o dílo.„
. 2. \ O předání a převzetí staveniště Vyhotoví objednatel zápis, který obě strany \ '
podepíší.
3. Za den předání a převzetí staveniště se považuje den, kdy dojde k oboustrannému
„ podpisu příslušného zápisu o předání staveniště.
4. Součástíi předání a převzetí staveniště je i předání dokumentů objednatelem
zhotoviteli, nezbytných pro řádné užívání staveniště, a to zejména:
a) vyznačení přístupových a příjezdových cest,

Stránka 11 z 33

b) určení prostOru pro odstavení strojů a uložení zařízení použitých při
provedení stavebních prací,

c) vyznačení bodů pro napojení odběrných míst vody, kanalizace, elektrické

„ energie, plynu či případně jiných médií,

d) informace o bezpečnostních a protipožárních předpisech platných v místě
provádění díla,

e) podmínky vztahující se k ochraně životního prostředí.

Článek 2_: vybudování zařízení staveniště '

1. Provozní, sociální a případně i výrobní zařízení staveniště zabezpečuje zhotovitel
' v souladu se svými potřebami a respektováním projektové dokumentace předané
objednatelem.
2. Náklady na vybudování, zprovozněn |, údržbu, likvidaci a vyklizení zařízení staveniště
jsou zahrnuty v ceně díla.

- Článek 3: Užívání staveniště,

1. Zhotovitel je povinen užívat staveniště pouze pro účely souvisejícís prováděním díla
a při užívání staveniště je povinen dodržovat veškeré. právní předpisy.

2. Zhotovitel je povinen zajistit na svůj nákiad ostrahu staveniště a zabezpečení díla
proti neoprávněnému vstupu osob a proti neoprávněným zásahům, zajistit kontrolu
osob vstupujících a vozidel vjíždějícich do prostoru staveniště, stejně jako osob a
vozidel opouštějících staveniště a dodržování případných dalších bezpečnostních
požadavků objednatele.

3. Zhotovitel není oprávněn využívat staveniště k ubytování osob, pokud k tomu není
určeno a uzpůsobeno.

4. Zhotovitel se zavazuje řádně označit staveniště v souladu s obecně platnými
právními předpisy. Staveniště zhotovitel dále označí informačními tabulemi s
označením díla dle pokynů objednatele. Zhotovitel je povinen tuto identifikační
tabuli udržovat na základě údajů předaných objednatelem v aktuálním stavu.

5. Zhotovitel není oprávněn umisťovat na staveniště jakákoli firemní označení,
informační nápisy, reklamní plochy či jiné obdobné věci s výjimkou označení dle
odstavce č. 4. tohoto článku této Smlouvy, nebo po předchozím písemném svolení

' objednatele.

Článek 4: Podmínky užívání veřejných prostranství a komunikací

1. Zhotovitel bude udržovat staveniště přiměřeně volné od všech překážek. Zhotovitel
je opovinen provádět průběžný úklid staveniště umožňující plynulé provádění díla a'
'průoběžný úklid přístupových komunikací a okolí stavebních pozemků od znečištění „
způsobeného prováděním díla. Komunikace budou uklízeny bez zbytečného odkladu
po jejich znečištění zhotovitelem.

2. Zhotovitel je povinen na své náklady průběžně odstraňovat veškeré poškození
komunikací, k nimž dojde provozem zhotovitele. '

3. Zhotovitel je povinen na své náklady průběžně ze staveniště odstraňovat všechny
druhy odpadů, stavební suti a nepotřebného materiálu.

4. Zhotovitel je rovněž povinen zabezpečit, aby odpad vzniklý z jeho činnosti'nebo
stavební materiál nebyl umísťován mimo staveniště.-

Článek 5: Vyklízení“ staveniště , .

1. Lhůta pro odstranění zařízení staveniště a vyklizení staveniště je nejpozději v den
předání a převzetí díla, pokud v protokoluro předání a převzetí díla není dohodnuto
jinak (zejména jde- li o ponechání zařízení, nutných pro zabezpečení odstranění vad
a nedodělků díla ve smyslu protokolu o předání a převzetí díla).

2. Nevyklidí- -|i zhotovitel staveniště ve sjednaném termínu, je objednatel oprávněn
zabezpečit vyklizení staveniště třetí osobou a náklady s tím spojené uhradí
objednateli zhotovitel.

Stránka 122 33

 

Článek 1: Kontrola projektové dokumentace

1. Zhotovitel jepovinen přezkoumat předanou projektovou dokumentaci a bez
zbytečného odkladu od jejího předání, nejpozději však před zahájením prací, předat
objednateli případný soupis zřejmých vad a nedostatků předané projektové
dokumentace včetně návrhů na jejich odstranění.

'A Článek 2: Rozpory a odlišnosti v projektové dokumentaci

1. V případě nesrovnalosti mezi jednotlivými částmi projektové dokumentace platí, že:
a) kóty napsané na výkresu platí, i když se liší od velikostí odměřených na
stejném výkresu,
b) výkresy podrobnějšího měřítka mají přednost před výkresy hrubšího
' měřítka,rpořízeným“i ke stejnému datu, '
c) textová určení (specifikace) majípřednost před výkresy, * -
d) úpravy povrchu' v tabulkách a textových určeních (specifikacích) mají
přednost před znázorněním na výkresech. .
2. Bez ohledu na předcházející'podmínky má dokumentace pozdějšího data vydání
vždy přednost před dokumentací dřívějšího data.
3. Zhotovitel je 'povinen objednatele na zjištěné nesrovnalosti v dokumentaci
bezodkladně upozornit; objednatel je oprávněn o prioritě dokumentace rozhodnout
písemně jinak, než je stanoveno v předcházejících odstavcích.

Článek 3: Zahájení prací „

1. Zhotovitel zahájí činnosti vedoucí k dokončení díla dnem předání a převzetí
staveniště.

2. Pokud zhotovitel nezahájí činnosti vedoucí ke zdárnému dokončení díla do 15 dnů od
předání staveniště je objednatel oprávněn odstoupit od Smlouvy.

Článek 4; Časový harmonogram postupu provedení díla

1. Zhotovitel předložil před podpisem této Smlouvy harmonogram zpracovaný
v souladu s ustanoveními uvedenými v části IV této smlouvy. .

2. Harmonogram začíná termínem předání a převzetí staveniště a končí termínem
předání a převzetí díla včetně lhůty pro vyklizení staveniště.

3. V tomto harmonogramu jsou uvedeny základní druhy prací v rámci jednotlivých
stavebních objektů a provozních souborů a je u nich uveden předpokládaný termín
realizace. „

4. V harmonogramu jsou uvedeny také termíny stavební připravenosti pro zahájení
prací póddodavatelů.

5. Pokud jsou při provádění díla poskytovány dodávky či práce jinými osobami přímo
pro objednatele, je objednatel povinen do předloženého harmonogramu vyznačit
termíny stavební připravenosti a provádění těchto přímých dodávek.

* 6. Zhotovitel je povinen udržovat harmonogram v aktuálním stavu a v případě změny
vždy předat objednateli aktualizovaný harmonogram v podrobnostech odpovídajících
původnímu harmonogramu.

Článek 5: Pokyny objednatele k provedení díla

1. Při provádění díla postupuje zhotovitel samostatně. Zhotovitel se však zavazuje brát
v úvahu veškeré „upozornění/a řídit se pokyny objednatele, týkající se realizace
předmětného díla a upozorňující na“ možné porušování smluvních povinností
zhotovitele.

2. Zhotovitel je povinen objednatele bez zbytečného odkladu písemně upozornit na
nevhodnou povahu věcí převzatých od objednatele nebo pokynů daných mu

Stránka“ 13 z 33

objednatelem k provedení díla, jestliže mohl tuto nevhodnost zjistit při vynaložení
odborné péče. »

Pokud zhotovitel neupozornil ,na nevhodnost pokynů objednatele, ačkoliv je k tomu
dle odstavce č. 2. tohoto článku této Smlouvy povinen, odpovídá za vady díla,
případně nemožnost dokončení díla, způsobené nevhodnými pokyny objednatele.
Zhotovitel do doby obdržení nových pokynů od objednatele, je oprávněn přerušit
provádění prací, pokud je to nezbytně nutné. O tuto dobu přerušení má zhotovitel
nárok na prodloužení termínu dokončení díla.

Objednatel je povinen upozornit zhotovitele bez zbytečného odkladu na nevhodné
provádění díla a na nové skutečnosti týkající se předmětného díla, které zjistil v
průběhu jeho provádění.

. Je- li v průběhu provádění díla ohrožena bezpečnost provádění díia, život nebo zdraví

osob nebo hrozí- li jiné vážné škody, nebo je- ii dílo prováděno v rozporu se
smlouvou, je objednatel oprávněn, respektive povinen, pokud to okolnosti vyžadují,
zhotoviteli přikázat přerušení prací na nezbytně ' nutnou _dobu a v nezbytném*
rozsahu. Přerušení provádění díla z těchto důvodů musí být zapsáno do stavebního
deníku a nemá vliv na běh sjednaných lhůt plnění ani nezakládá nárok zhotovitele
na úhradu nákladů nebo škody, které mu tímto přerušením vzniknou.

— Zjistí- -li zhotovitel při provedení díla skryté překážky týkající se místa, kde má být

dílo provedeno a tyto překážky znemožňují provedení díla dohodnutým způsobem,
je zhotovitel povinen oznámit to písemně bez zbytečného odkladu objednateli a
navrhnout mu změnu díla. Do dosažení dohody o změně díla je zhotovitel oprávněn
provádění díla přerušit. Nedohodnou-li se strany ve lhůtě do 30 kalendářních dnů na
změně Smlouvy, může kterákoliv ze stran od smlouvy odstoupit.

Jestliže zhotovitel neporušil Svou povinnost zjistit před započetím provedení díla s *
vynaložením odborné péče překážky uvedené v odstai/ci č. 7. tohoto článku této
Smlouvy, nemá žádná ze stran nárok na náhradu škody. Zhotovitel má nárok na
úhradu ceny za část díla, jež byla provedena do doby, než překážky mohl odhalit při

, vynaložení odborné péče.

Zhotovitel se zavazuje zejména poskytovat objednateli na jeho ústní nebo písemné
vyžádání, nejpozději však do 5 kalendářních dnů od uplatnění požadavku,
požadované informace, vysvětlení a konzultace vztahující se k plnění této Smlouvy.

Článek 6: Kontrola provádění prací

1.

Objednatel je oprávněn kontrolovat provádění díla. Zjistí-lirobjednatel, že zhotovitel
provádí dílo v rozporu s povinnostmi vyplývajícími z této Smlouvy nebo obecně
závazných právních předpisů, je objednatel oprávněn dožadovat se toho, aby
zhotovitel odstranil vady vzniklé vadným prováděním a dílo prováděl řádným
způsobem. Jestliže zhotovitel tak neučiní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, jedná se
o porušení smlouvy, které opravňuje objednatele k odstoupení od smlouvy.

Zhotovitel' je povinen_vyzvat objednatele ke kontrole a prověření prací, které v . '

dalším postupu budou zakryty nebo se stanou nepřístupnými (postačí zápis ve
stavebním deníku). Zhotovitel je povinen vyzvat objednatele nejméně 3 pracovní
dny před termínem, v němž budou předmětné práce zakryty.

Pokud zhotovitel nevyzve objednavatele ke kontrole a prověření prací, které
vdalším postupu zakryje bez odsouhlasení ve stavebním deníku, je zhotovitel
povinen na vyzvání objednavatele zakryté místo na vlastní náklady odkrýt a umožnit
kontrolu. —

Pokud se objednatel ke kontrole přes včasné písemné vyzvá'ní nedostaví, je
zhotovitel oprávněn předmětné práce zakrýt. Bude- li v tomto případě objednatel
dodatečně požadovat jejich odkrytí, je zhotovitel povinen toto odkrytí provést na
náklady objednatele. Pokud se však zjistí, že práce nebyly řádně provedeny, nese
veškeré nákiady spojené s odkrytím prací, opravouůchybného stavu a následným
zakrytim zhotovitel. .

O kontrole zakrývaných částí díla se učiní záznam ve stavebním deníku, který musí
obsahovat souhlas objednatele se zakrytím předmětných částí díla. V případě,že se

Stránka 14 z 33

'(
objednatel přes výzvu zhotovitele nedostavil ke kontrole, uvede se tato skutečnost
do záznamu ve stavebním deníku místo souhlasu objednatele.

\

Článek 7: Dodržování podmínek stanovisek příslušných orgánů a organizací

1.

2.

Zhotovitel se zavazuje dodržet při provádění díla veškeré podmínky vyplývající z
rozhodnutí a stanovisek příslušných orgánů a organizací.

Pókud nesplněním těchto podmínek vznikne objednateli škoda, hradí'ji zhotovitel v
plném rozsahu. Tuto povinnost nemá, prokáže-li, že škodě nemóhl zabránit ani v
případě vynaložení veškeré možné péče, kterouna něm lze spravedlivě požadovat. '

Článek 8: Dodržování zásad ochrany životního prostředí

1.
2.

Zhotovitel nese plnou odpovědnost v oblasti ochrany životního prostředí.

Zhotovitel při provádění díla provede veškerá potřebná opatření, která zamezí
nežádoucím vlivům díla na okolní prostředí (zejména na nemovitosti přiléhající ke
staveništi) a je povinen dodržovat veškeré podmínky vyplývající z právních předpisů

Ařešíčích problematiku vlivu díla na životní prostředí.
. Zhotovitel se zavazuje vést evidenci o všech druzích odpadů vzniklých z jeho „

činnosti a vést evidenci o* způsobu jejich ukládání a zneškodňování ve smyslu
zákonač 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s
prováděcími předpisy. Likvidaci přebytečných materiálů a odpadů vzniklých při
realizaci díla a jejich dopravu na skládku k tomu určenou zajistí zhotovitel na své
náklady a vlastní riziko.

Zhotovitel předá objednateli při předání a převzetí díla přehled o druzích a množství
likvidovaných odpadů a doklady potvrzující způsob uložení či likvidace těchto
odpadů.

Článek 9: Kvalifikace pracovníků zhotovitele

1.

Zhotovitel se zavazuje, že veškeré odborné práce budou v'ykonáványpracovníky

' zhotovitele nebo jeho poddodavatelé s příslušnou odbornou kvalifikací vyžadov-anou

pro danou činnost příslušnými právními předpisy platnými na území CR.

Osvědčení o kvalifikači pracovníků je zhotovitel na požádání objednatele povinen
doložit. Pokud nebude takové osvědčení předloženo, nebo bude shledáno jako
nedostatečné, musí zhotovitel na požádání objednatele takového pracovníka odvolat
a nahradit řádně kvalifikovaným.

Objednatel je oprávněn po zhotoviteli požadovat, aby odvolal (nebo sám vykáže ze
staveniště) jakoukoliv osobu zaměstnanou zhotovitelem na *staveništi, která si
počíná tak, že to ohrožuje bezpečnost a zdraví její či jiných pracovníků na stavbě (to
se týká i požívání alkoholických nápojů či omamných a návykových látek, které „
snižují jeho pracovní pozornost, a povinnosti se při podezření ztohoto jednánív

podrobit příslušnému testu).„

Článek 10: Použité materiájy_a výrobky

1.
2.

Věci, které jsou potřebné k provedení díla, je povinen opatřit zhotovitel.

Pro provádění díla mohou být použity jen takové výrobky a konstrukce, jejichž
vlastnosti z hlediska způsobilosti díla pro navržený účel zaručují, že dílo při
správném provedení a běžné údržbě po dobu předpokládané životnosti splňuje
požadavky na mechanickou pevnost a stabilitu, požární bezpečnost, hygienu,
ochranu zdraví a životního prostředí, bezpečnost při užívání (včetně užívání osobami
s omezenou schopností pohybu a orientace), ochranu proti hluku a na úsporu
energie a ochranu tepla. *

Zhotovitel se zavazuje a ručí za to, že při realizaci díla nepoužije žádný materiál, o
kterém je v době jeho užití známo, že je zdraví škodlivý. Pokud takový materiály
zhotovitel při realizaci díla použije, je povinen na písemné vyzvání objednatele
provést okamžitě nápravu (tj. výměnu za zdravotně nezávadný materiál), přičemž
veškeré náklady s touto nápravou spojené nese zhotovitel.

Stránka 15 z 33

8.

Zhotovitel se zavazuje, že k realizaci díla nepoužije materiály, které nemají

fpožadovanou certifikaci či předepsaný průvodní doklad, je— li to pro jejich použití

nezbytné podle příslušných předpisů.

Zhotovitel doloží na vyzvání objednatele, nejpozději však v termínu předání a
převzetí díla, soubor Certifikátů či jiných průvodních dokladů rozhodujících materiálů
užitých k vybudování díla.

Zhotovitel je povinen dodat objednateli vrámci provádění díia pouze takové stroje,
zařízení, výrobky a další movité věci, které jsou nové a dosud nepoužité, které mají
zajištěn servis v České republice, a předat k nim objednateli požadovanou provozní,
dokumentaci.

Zhotovitel se zavazuje, že technologická zařízení dodávané zhotovitelem jako
součásti díla nepřekročí ke dni převzetí díla objednatelem stáří 6 měsíců od data
jejich výroby, u akumulátorů stáří 3 měsíce od data výroby, a to vždy počítáno ke
dni jejich zabudování do díla resp. dokončení instalace. Tuto povinnost je povinen
zhotovitel zapracovat rovněž do smluv se svými poddodavateli.

Při provádění díla nesmějí být bez písemného souhlasu objednatele nebo jeho
zástupce učiněny změny oprotischválené projektové dokumentaci, a to, ani pokud
jde o materiály a technologieý- Pokud se v průběhu provádění díla přestanou některé
materiály či technologie vyrábět, případně se prokáže jejich škodlivost na lidské
zdraví, navrhne zhotovitel objednateli písemně použití jiných nezávadných materiálů
nebo technologií.

Článek 11: Stavební deník

1.

Zhotovitel je povinen vést ode dne předání a převzetí staveniště stavební deník, do
kterého zapisuje skutečnosti předepsané zákonem a příslušnou prováděcí
vyhláškou. , _ i '

Povinnost vést stavební denik končí dnem odstranění vad a nedodělků z
přejímacího řízení nebo vydáním kolaudačního souhlasu; rozhodující je okolnost,
která nastane později.

, Zápisy do stavebního deníku provádí zhotovitel formou denních záznamů. Veškeré

okolnosti rozhodné pro plnění díla musí být učiněny zhotovitelem v ten den, kdy
nastaly nebo nejpozději následující den, kdy se na staveništi pracuje.

Zápisy do stavebního deníku se provádí v originále a dvou kopiích. Originály zápisů
je zhotovitel povinen předat objednateli po dokončení díla. První kopii obdrží
zhotovitel a druhou kopii objednatel, případně jím pověřená osoba.

Stavební deník musí být přístupný kdykoliv v průběhu pracovní doby oprávněným
osobám objednatele, případně jiným osobám oprávněným do stavebního deníku
nahlížet a zapisovat. ' ,
Objednatel je povinen vyjadřovat se k zápisům ve stavebním deníku učiněným
zhotovitelem nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne vzniku zápisu, jinak se má za

__ to, že s uvedeným zápisem souhlasí.

Nesouhlasí- li zhotovitel se zápisem, který učinil do stavebního deníku objednatel,
musí k tomuto zápisu připojit svoje stanovisko nejpozději do 3 pracovních dnů„
jinak se má za to, že se zápisem souhlasí.

Ve stavebním deníku musejí být uvedeny identifikační údaje:

a) název díla (nebo jeho části) podle projektové dokumentace

b) _místo provádění díla,

' c) název, sídlo a IČ zhotovitele včetně jmenného seznamu osob oprávněných
za zhotovitele provádět zápisy do stavebního deníku s uvedením jejich
kontaktů a podpisového vzoru,

d) název, sídlo a IČ objednatele včetně jmenného seznamu osob oprávněných
za objednatele provádět _zápisy do stavebního deníku s uvedením jejich
kontaktů a podpisového vzoru,

e) název, sídlo a IČ zpracovatele projektové dokumentace,

f) název, sídlo'a IC poddodavatelů,

Stránka 16 z 33

g) jména a příjmení osob zabezpečujících odborné provádění díla s rozsahem
jejich oprávnění a odpovědnosti,
h), jména a příjmení osob vykonávajících technický dozor,
i) jména a příjmení osob vykonávajících autorský dozor,
j) jména, příjmení a funkce dalších osób oprávněných k provádění záznamů do
stavebního deníku,
k) seznam projektové a ostatní technické dokumentace díla včetně případných
jejich změn,
|) seznam nebo odvolávky na dokumenty a doklady k předmětnému dílu,
m) změny dodavatelů nebo odpovědných osob během provádění díla.
9. Do stavebního deníku zapisuje zhotovitel pravidelné denní záznamy, které obsahují
tyto údaje:
a) *počet pracovníků pracujících na staveništi,
b) klimatické podmínky na staveništi a jeho stav,
c) popis a množství provedených prací a montáží a jejich časový postup,
d)_ dodávky materiálů, výrobků, strojů a zařízení pro provádění díla, jejich
uskladnění a zabudování,
e) nasazení mechanizačních prostředků. „
10. Do stavebního deníku zapisuje Zhotovitel další údaje dokumentující veškeré
skutečnosti rozhódné pro provádění díla: *
a) předání a převzetí staveniště,
b) zahájení prací, případně termíny a důvody přerušení včetně technologických '
přestávek, *
c) nástupy a provádění a ukončení prací poddodavatelů,
d) seznámení a proškolení pracovníků s podmínkami bezpečnosti a ochrany
zdraví, požární ochrany a ochrany životního prostředí, '
e) údaje o opatřeních týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
požární ochrany a ochrany životního prostředí,
f) zvláštní opatření při bouracích a demoličních pracích, pracích ve výškách, za
provozu, v ochranných pásmech apod.,
9) manipulace se zemínami, stavební sutí a nakládání s odpady,
h) geodetická měření,
i) montáže a demontáže dočasných stavebních konstrukcí, jejich předání a _
převzetí,
j) provoz a užívání mechanizačních prostředků,
k) výsledky kvantitativních a kvalitativních přejímek dodávek díla,
l)„ opatření k zajištění díla, zabudovaných nebo skladovaných výrobků a
zařízení proti poškození, odcizení apod., „
m) provádění a výsledky kontrol všech druhů,
n) souhlas se zakrýváním prací,
o) odůvodnění a schvalování změn materiálů, technického řešení a odchylek od
ověřené projektové dokumentace,
p) skutečnosti důležité pro'věcné, časové a finanční plnění smluv,
q) dílčí přejímky ukončených prací, „
r) provedení a výsledky zkoušek, výchozích revizí a měření,
s) škody způsobené stavební činností včetně přijatých opatření,
t) předávání a přejímky díla nebo jeho ucelených části,
u) odstranění vad a nedodělků,
v) výsledky kontrolních prohlídek díla (& 133 a g 134 zákona č. 183/2006 Sb.,
„ stavebního zákona),
w) výsledky činnosti autorizovaného inspektora,
,x) zřízení, provozování a odstranění dočasných objektů zařízení staveniště.
y) nepředvídaný nález kulturně cenných předmětů, detailů díla *nebo
chráněných částí přírody anebo archeologický nález.
11. Do stavebního deníku jsou oprávněni zapisovat, jakož i nahlížet nebo pořizovat

výpisy.

»

Stránka 17 z 33 *

12.
13.

14.

15.

a) oprávnění zástupci objednatele,

b) oprávnění zástupci zhotovitele,

c) osoba vykonávající stavební dozor,

,d) ' osoba provádějící kontrolní prohlídku díla, '

e) koordinátor bezpečnosti a očhrany zdraví při práci,

f) autorizovanýinspektor,

9) další osoby oprávněné plnit úkoly správního dozoru podle zvláštních právních

předpisů.

Stavební deník musí mít číslované listy a nesmí v něm být vynechána volná místa.
„Zápisy do stavebního deníku musí být prováděny čitelně a musí být vždy k
nadepsanému jménu a funkci podepsány osobou, která příslušný zápis učinila.
V případě neočekávaných událostí nebo okolností majících zvláštní význam pro další
postup pro provádění díla pořizuje zhotovitel i příslušnou fotodokumentaci, která se
stane součástí stavebního deníku.
Zápisy ve stavebním deníku se nepovažují za změnu Smlouvy, ale slouží jako
podklad pro vypracování příslušných dodatků Smlouvy.

Článek 12: Kontrolní dny

1.

Ehl—“

Pro účely kontroly průběhu provádění díla organizuje objednatel kontrolní dny v -
termínech nezbytných pro řádné provádění kontroly, nejméně však 1x (jedenkrát)
týdně.

Objednatel po dohodě se zhotovitelem a ostatními účastníky v protokolu o předání
staveniště stanoví termín, místo a čas pravidelných týdenních kontrolních dnů.
Změna termínu je možná jen po vzájemné dohodě. odsouhlasený náhradní termín
bude zapsán v zápisu zjednání z kontrolního dne, popř. ve stavebním deníku. „
Kontrolních dnů se zúčastní zástupci objednatele a osob vykonávajících funkci
technického dozoru, autorského dozoru a koordinátora BOZP. *

Zástupci zhotovitele jsou povinni zúčastňovat se kontrolních dnů. Zhotovitel má'
právo přizvat na kontrolní den své subdodavatelé. — -
Kontrolní „dny vede objednatel nebo jím pověřená osoba.„

Obsahem kontrolního dne je zejména zpráva zhotovitele o postupu prací, kontrola
časového a finančního plnění provádění prací, připomínky objednatele a stanovení
případných nápravných opatření a úkolů.

Objednatel nebo jím pověřená osoba pořizuje z kontrolního dne zápis o jednání,
který v písemné i elektronické formě předá všem zúčastněným nebo jejich
pověřeným zástupcům.

 

Článek 1: Definice technologického zařízení

Technologickým zařízením se pro účely této Smlouvy rozumí soubor strojních zařízení
zabezpečujících ucele'ný dílčí technologický proces.

Článek 2: Individuální vyzkoušení

1.

?S“

Individuálním vyzkoušením se rozumí provedení vyzkoušení jednotlivých elementů
(např. ventilátory, klapky, spínače apod. ) v rozsahu nutném k prověření úplnosti a
správnosti montáže.

Zhotovitel je povinen oznámit objednateli zahájení individuálních zkoušek.
Objednatel má právo se individuálních zkoušek zúčastnit.

—„ Náklady individuálního vyzkoušení hradí zhotovitel a jsou součástí ceny díla.

O provedení a výsledku individuálního vyzkoušení provede zhotovitel zápis do
stavebního deníku. „ ,

Stránka 18 z 33

Článek 3: Komplexní vyzkoušení

1..

Komplexním vyzkoušením prokazuje zhotovitel, že stavební dílo s technologickým
zařízením je řádně dokončeno, je kvalitní a že je jako celek schopno
bezporuchového provozu. Dílo se podle smlouvy považuje za dokončené teprve
tehdy, když tyto zkoušky byly úspěšně provedeny. K účasti na nich je zhotovitel
povinen objednatele včas pozvat.

Povinností zhotovitele je, že v rozsahu, který bude písemně upřesněn na kontrolních
dnech, obstará na svůj náklad kvalifikované pracovníky, suroViny, provozní
materíály, energie a jiné prostředky (podle povahy technologického zařízení)
potřebné ke komplexnímu vyzkoušení a popřípadě též pro přípravu k němu.

Náklady komplexního vyzkoušení hradí zhotovitel a jsou součástí ceny díla.

O ukončení komplexního vyzkoušení a o tom, zda bylo úspěšné či nikoliv, jsou*
smluvní strany povinny sepsat zápis.

Zhotovitel hradí veškeré náklady na opakování komplexního vyzkoušení tehdy,
pokud nebylo úspěšné z příčin vzniklých na jeho straně.

 

Zhotovitel bude v souladu s tímto článkem a prislušnými prílohami během provádení
díla předávat objednateli:
a) písemné doklady o úspěšném provedení individuální a komplexní zkoušky
technologických zařízení a technologických celků,
b) písemné doklady (výsledky) 0 provedených kontrolách, zkouškách, měřeních
a revizích vyhrazených zařízení, požadovaných touto smlouvou nebo
příslušnými právními předpisy, a to včetně kontrol prací před zakrytim (dále
jen „zkoušky“).

"Zhotovitel je povinen umožnit objednateli účast na všech zk0uškách. Nejméně pět

pracovních dní předem je povinen písemně oznámit *objednateli den, hodinu a místo
konání zkoušky. Tato povinnost se týká i opakovaných zkoušek. Konání závěrečné
komplexní zkoušky technologických zařízení je zhotovitel povinen oznámit nejméně
deset pracovních dní, předem doporučeným dopisem zaslaným do sídla objednatele.
Zhotovitel je rovněž povinen umožnit u každé zkoušky přítomnost objednateiem

' určených odborných pracovníků objednatele.

Provedení zkoušek je zhotovitel povinen zajistit svými pracovníky, autorizovanou
osobou nebo jinou osobou ktomu oprávněnou, pokud to vyžadují platné právní
předpisy.

. Zhotovitel je povinen všechny zkoušky provést tak, aby nedošlo k omezení běžného

provozu objednatele.

O každé zkoušce (at' úspěšné či neúspěšné) je zhotovitel povinen vyhotovit protokol,
přičemž pracovní kopii vystaveného protokolu je zhotovitel povinen předat
objednateli nejpozději do 5 pracovních dnů "po provedení zkoušky.

O každé zkoušce.(at' úspěšné či neúspěšné) prováděné autorizovanou osobou nebo
jinou osobou ktomu oprávněnou podle platných právních předpisů vyhotoví tato
osoba protokol nebo revizní zprávu. Pracovní kopii příslušného protokolu (revizní
zprávy) je zhotovitel povinen předat objednateli nejpozději do 5 kalendářních dnů od
provedení zkoušky. ,

Originály protokolů o zkouškách (příp. revizních zpráv) předá zhotovitel objednateli
při předání a převzetí díla.

V případě, že výsledky provedených zkoušek neprokáži splnění všech parametrů
stanovených závaznými podklady pro provádění díla, zejména nebudou-li splněny
podmínky pro bezpečnýprovoz v provozních, pořuchových a havarijních režimech
stanovených v projektové dokumentaci, je zhotovitel povinen ihned odstranit
všechny vady a nedostatky a na,—svoje náklady ve stejném rozsahu a za stejných
podmínek zkoušku zopakovat. V případě, že v' rámci zkoušky nebude splněn jen
některý dílčí parametr, který nemá vliv na funkčnost zkoušené části stavby, resp.
technologie, může být se souhlasem objednatele pokračováno v dalších zkouškách a

Stránka 19 z 33

dále po odstranění závady může být opakována zkouška pouze tohoto dílčího
parametru.

9. Zhotovitel je povinen vypracovat návrh provozní dokumentace (provozní řády) ve

vztahu ke všem provozním souborům.

10. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností se smluvní strany dohodly, že:

,a) zkouška se považuje za úspěšnou, jestliže bylo dosaženo všech
garantovaných hodnot stanovených touto smlouvou a zejména všech
parametrů stanovených závaznými podklady pro provádění díla,

b) v případě, že zkouška nebyla úspěšná z důvodů, za které objednatel
nezodpovídá, zavazuje se zhotovitel učinit všechna potřebná opatření k
odstranění zjištěných nedostatků na vlastní náklady a ve stanovené lhůtě,
nejpozději však do 10 kalendářních dnů, “není-li předepsána jiná
technologická lhůta, zkoušku opakovat, _

c) v případě, že i opakovana zkouška bude neúspěšná z důvodů, za které
objednatel neodpovídá nebo v případě, že zhotovitel neprovedl úspěšně
zkoušku během 10 kalendářních dnů ode dne podpisu protokolu, není-lit
předepsána jiná technologická lhůta, může objednatel uplatňovat práva
vyplývající mu z této smlouvy.

11.V rámci sjednané ceny díla je zhotovitel zejménaypovinen uhradit veškerá „provozní

média potřebná pro provedení všech zkoušek.

12.Ustanovením „tohoto _článku není dotčena povinnost zhotovitele zajistit a předat

objednateli jiné dokumenty požadované platnými právními předpisy nebo
požadované objednatelem v této „smlouvě.

 

Článek 1: Povinnosti objednatele
1. Objednatel je povinen upozornit zhotovitele na všechny okolnosti, které mají vliv na

provoz a bezpečnost na staveništi.

2. Objednatel je povinen zajistit, „aby osoby jím pověřené dodržovaly bezpečnost při

pohybu a práci na staveništi.

 

Zhotovitel je povinen zajistit na staveništi veškerá bezpečnostní a hygienická
*opatření a požární ochranu staveniště i prováděného díla, a to v rozsahu a

Zhotovitel je povinen vypracovat pro staveniště požární řád a poplachové směrnice,
provozně dopravní řád na staveništi a je povinen je viditelně na staveništi umístit.
Zhotovitel je povinen zajistit bezpečný vstup a vjezd na staveniště a stejně tak i
výstup a výjezd z něj. Za provoz na staveništi odpovídá zhotovitel.

Článek 2: Bezpečnost práce na staveništi
1.
způsobem stanoveným příslušnými předpišy.
2.
3.
4.

Pokud objednatel zjistí porušení předpisů upravujících bezpečnost a ochranu práce
na staveništi, může s okamžitou platností zastavit probíhající stavební práce na
objednaném díle. O dobu takového přerušení nebude prodloužena celková doba
plnění.

Článek 3: Dodržování bezpečnosti a hygieny práce
1. Zhotovitel v plné míře odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví všech osob, které

se s jeho vědomím zdržují na staveništi a je povinen zabezpečit jejich vybavení
ochrannými pracovními pomůckami podle druhu vykonávané činnosti a rizik stím
spojených.

Zhotovitel odpovídá za to, že všichni jeho zaměstnanci byli podrobeni vstupní
lékařské, prohlídce a že jsou zdravotně způsobilí k práci na díle.„ Na výzvu je
zhotovitel .povinen objednateli předložit potvrzení o zdravotní způsobilosti
konkrétního zaměstnance. ' ' *

Stránka 20 z 33

10.

11.

Zhotovitel je povinen provést pro všechny své zaměstnance pracující na díle
bezpečnostní školení i provádět průběžná školení o bezpečnosti a ochraně zdraví při

'práci a o, požární ochraně.

Zhotovitel je povinen zabezpečit provedení vstupního školení o bezpečnosti ,a
ochraně zdraví při práci a o požární ochraně i u svých poddodavatelů.

. Zhotovitel je rovněž povinen průběžně znalosti svých zaměstnanců o bezpečnosti a

ochraně zdraví při práci a o požární ochraně obnovovat a kontrolovat.

Zhotovitel se zavazuje zajistit vlastni dozor nad bezpečností práce a provádět
soustavnou kontrolu bezpečnosti práce a požární ochrany na staveništi.

Pracovníci objednatele musejí být zhotovitelem proškoleni o bezpečnosti pohybu na
staveništi. \ /

Zástupci objednatele se mohou po staveništi pohybovat pouze s vědomím

zhotovitele a jsou povinni dodržovat bezpečnostní pravidla a předpisy.

Zhotovitel je povinen zabezpečit i veškerá bezpečností opatření na ochranu osob a
majetku mimo prostor staveniště, jsou— —|i dotčeny prováděním prací na díle. *
Zhotovitel je povinen v přiměřeném rozsahu pravidelně kontrolovat, zda sousedící
objekty netrpí vlivy prováděných stavebních prací.

Dojde- li k jakémukoliv úrazu při provádění díla nebo při činnostech souvisejících s
prováděním díla je zhotovitel povinen zabezpečit vyšetření úrazu a sepšání
příslušného záznamu o úrazu podle platných předpisů. Zhotovitel je rovněž povinen
provést veškeré úkony s úrazem související, případně úrazem vyvolané. Veškeré
následky vyplývající ze skutečnosti, že došlo k úrazu, nese na svou odpovědnost a
náklad „zhotovitel. Zhotovitel se zavazuje informovat objednatele o každém úrazu,
pokud .k němu dojde v souvislosti s prováděním díla. . *

 

Ie

Článek 1: Dokončení díla

1.

2.'

3.

Zhotovitel je povinen dokončit dílo v termínu'sjednaném v této Smlouvě.

Zhotovitel písemněoznámí datum dokončení díla objednateli nejméně 10 dnů před
dokončením a současně jej vyzve k předání a převzetí díla.

V případě, že zhotovitel hodlá dokončit dílo před termínem sjednaným ve Smlouvě, *
je povinen nové datum dokončení d*í|,a objednateli písemně oznámit nejméně 14 dnů
předem a současně jej vyzvat k předání a převzetí díla.

Objednatel je povinen zahájit přejímací řízení nejpozději do 10 dnů ode dne
dokončení díia. Objednatel však není. povinen zahájit přejímací řízení před
sjednaným termínem dokončení díla.

Pokud se při předání a převzetí díla prokáže, že dílo není dokončeno, je zhotovitel
povinen dílo dokončit v* náhradní lhůtě a nese veškeré náklady vzniklé objednateli s
opakovaným předáním a převzetím díla. ,

Poskytnutí náhradního termínu neznamená, že objednatel nemůže uplatnit smluvní '
sankce stanovené v Části XVII. "za nesplnění termínu dokončení díla.

Článek 2: Organizace předání díla

1.
2.

3.

Pokud není dohodnuto jinak, je místem předání místo, kde je dílo prováděno.

Před zahájením předávacího a přejímajícího řízení obě strany dohodnou organizační
záležitosti předání a převzetí díla.

Objednatel je povinen k* předání a převzetí díla přizvat *osoby vykonávající funkci
technického dozóru objednatele a autorského dozoru.

. Objednatel je oprávněn přizvat k předání a převzetí díla i jiné osoby, jejichž účast

pokládá za nezbytnou (např. budoucího uživatele díla);
Zhotovitel je oprávněn k předání a převzetí díla přizvat své poddodavatele.

Stránka 21 z 33

Článek 3: Doklady nezbytné k předání a__převzetí díla

1.

2.

3.

Před zahájením přejímacího řízení je zhotovitel povinen připravit nezbytné doklady a
následně je objednateli předat, a to zejména:

a) dokumentaci stavu skutečného provedení díla,

„b) zápisy a výsledky předepsaných měření (revize, tlakové zkoušky, měření
hluku, apod. ),

c) doklady spojené s evidováním a likvidací odpadů,

d) nezbytnou dokumentaci potřebnou pro zprovoznění díla (záruční listy,
certifikáty, návody k obsluze, atesty, prohlášení o shoděapod.),

e) zápisy a výsledky o_provedených revizních a provozních zkouškách (např.-
tlakové zkoušky, revize elektroinstalace, plynu, tlakové nádoby, komíny
apod.),

f) zápisy a výsledky o* provedených individuálních a komplexních zkouškách
technologického zařízení,

9) zápisy a výsledky 0 prověření prací a konstrukcí zakrytých v průběhu prací,

h) prohlášení o jakosti a kompletnosti díla,

i) originál stavebního deníku(ů),

j) seznam strojů a zařízení, které jsou součástí díla, jejich pasportý', záruční
listy, návody k obsluze a údržbě v českém jazyce,

k) garanční podmínky díla, _

|) protokoly o zaškolení obsluhy,

m) ostatní doklady potřebné pro řádné provozování díla nebo části díla, zejména
pokud vyplývají z obecně závazných předpisů nebo z této smlouvy, *

n) geodetické zaměření inženýrských sítí.

Nedoloží- li zhotovitel sjednané doklady, nepovažuje se dílo za dokončené a schopné
předání. „

Objednatel je povinen připravit a doložit u předávacího a přejímacího řízení zejména
příslušné doklady podle stavebního zákona opravňující dílo umístit a realizovat. Tyto
doklady slouží při předání a převzetí díla ke kontrole, zda byly splněny podmínky v
nich obsažené.

Objednatel je oprávněn při přejímacím a předávacím řízení požadovat provedení
dalších dodatečných zkoušek včetně zdůvodnění, proč je požaduje a s uvedením
termínu, do kdy je požaduje provést. Pokud nutnost takových zkoušek nevyplývá z
povahy díla, provádí je zhotovitel za úhradu. Tento požadavek však není důvodem k „
odmítnutí převzetí díla s výhradou.

Náklady na, dodatečné objednatelem požadované zkoušky nese objednatel. Pokud
zkouška prokáže vadu na straně zhotovitele, nese- tyto náklady zhotovitel.

Článek 4: Zápis o předání a převzetí díla

1.

O průběhu přejímacího řízení pořídí objednatel zápis (protokol).

2. Povmným obsahem zápisu o předání a převzetí díla jsou:

a) identifikační údaje o údaje o zhotoviteli a objednateli,

b) stručný popis díla, které je předmětem předání a převzetí,

c) dohoda o způsobu a'termínu vyklizení staveniště,

d) termín, od kterého počíná běžet záruční lhůta,

e) konec záruční doby dle této Smlouvy,

f) seznam předaných dokladů,

g) zhodnocení jakosti díla nebo jeho části,

h) soupis příloh, „

i) prohlášení objednatele, zda dílo přejímá nebo nepřejímá či zda je přejímá s
výhradou.

3. Obsahuje- li dílo, které je předmětem předání a převzetí, vady nebo nedodělky, musí

protokol obsahovat dále:
— soupis zjištěných Vad a nedodělků,
— dohodu o způsobu a termínech jejich odstranění, popřípadě o jiném způsobu
narovnání,

Stránka 22 z„33

'— dohodu o zpřístupnění díla nebo jeho části zhotoviteli za účelem odstranění
vad nebo nedodělků.
4. V případě, že objednatel odmítá dílo převzít, uvede v protokolu o předání a převzetí
díla i důvody, pro které odmítá dílo převzít. Ustanovení g 2628 zákonač .89/2012
. Sb., občanského zákoníku se neuplatní.
5. V případě, že dílo vykazuje jakékoliv vady a nedodělky, nelze takové dílo považovat
za provedené a to ani v případě, že objednatel takové dílo převzal.

Článek 5: Vady a nedodělky ,

1. Objednatel je oprávněn, ,ale nikoliv povinen, převzít dílo, i když dílo vykazuje
ojedinělé drobné vady a nedoděiky, které samy o sobě, ani ve spojení s jinými
nebrání“ řádnému užívání díla.

2. Nedojde-li mezi oběma stranami k dohoděo terminu odstranění vad a nedodělků,
pak platí, že vady a nedodělkyje zhotovitel povinen odstranit nejpozději do 10 dnů
ode dne předání a převzetí díla, pokud nebude písemně dohodnuto jinak.

3. Zhotovitel je povinen ve stanovené lhůtě odstranit vady nebo nedodělky i v případě,

, kdy podle jeho názoru za vady a nedodělky neodpovídá.

4. Náklady na odstranění v těchto sporných případech nese až do Vyjasnění nebo do

vyřešení rozporu zhotovitel.

Článek 6: Neúspěšné phedání a převzetí , ,

,1. V případě, že zhotovitel oznámí objednateli, že dílo, je připraveno k předání a
převzetí a při předávacím a přejímacím řízení se prokáže, že dílo není dokončeno
*nebo není ve stavu schopném předání a převzetí, je zhotovitel povinen uhradit
objednateli veškeré náklady jemu vzniklé při neúspěšném předávacím a přejímacím
řízení. Zhotovitel nese i náklady na organizaci opakovaného rízení.

2. V případě, že se objednatel přes řádně a včasné vyzvání a bez závažného důvodu
nedostaví k převzetí a předání díla, nebo předávací a přejímací řízení jiným
způsobem zmaří, je objednatel povinen uhradit zhotoviteli veškeré náklady jemu
vzniklé při neúspěšném předávacím a přejímacím řízení. Objednatel pak nese i
náklady na organizaci opakovaného řízení s tím, že zhotovitel není, v případě
včasného vyzvání, po dobu od *sjednaného _termínu dokončení díla v prodlení.

Článek 7: Užívání dokončeného díla _

1. Dokončené dílo, případně jeho část schopnou samostatného užívání, lze užívat na
základě záměru o užívání dokončeného díla nebo kolaudačního souhlasu. Oznámení,
případně žádost o kolaudační souhlas je povinen podat na příslušný stavební úřad *
objednatel.

2. Zhotovitel je povinen poskytnout objednateli pro účely podání oznámení nebo
žádosti o kolaudační souhlas nezbytnou součinnost. *

Zhotovitel je povinen zúčastnit se závěrečné kontrolní prohlídky.

Zhotovitel je povinen splnit veškeré podmínky uvedené v kolaudačních souhlasech a

odstranit, popřípadě zajistit odstranění nedostatků díla uvedených v kolaudačních '

souhlasech, a to v přiměřených lhůtách stanovených objednatelem, příslušným
stavebním úřadem či jiným správním orgánem.

,5. Zhotovitel je povinen splnit své povinnosti, vyplývající z této smlouvy, v souvislosti
s odstraněním nedostatků uvedených v zákazu užívání dokončeného díla příslušným
stavebním úřadem na základě závěrečné kontrolní prohlídky, ve lhůtě tam
stanovené a nebyla- -|i lhůta stanovena, tak nejpozději do 10 dnů ode dne doručení

ko ezákazu už ání -okud nebude - emně dohodnuto nak

ř.“

   
 

   

  

 

Článek 1: Odpovědnost za vady díla
1. Zhotovitel odpovídá za vady, jež má dílo v době, jeho předání a převzetí; dále pak
zhotovitel poskytuje objednateli až do uplynutí záruční doby záruku za jakost díla,

Stránka 23 z 33

tedy přejímá závazek, že dílo bude v průběhu záruční lhůty, uvedené ve vztahu k
jednotlivým stavebním objektům a provozním souborům, odpovídat. výsledku
určenému v této Smlouvě, že nedojde ke zhoršení parametrů, standardů a jakosti
stanovených předanou dokumentací.

Záruční lhůty za jakost díla, za správnou technickou konstrukci, za kvalitu použitých
materiálů, a stejně tak i za odborné provedení, které zaručuje správnou funkci a
výkon dodaného díla, začínají běžet ode dne podpisu zápisu o předání a převzetí díla
dle Části XV. Předání a převzetí díla této smlouvy.

Zhotovitel neodpovídá za vady díla, které byly způsobeny objednatelem, třetí
osobou nebo vyšší mocí, případně běžným opotřebením.

Zhotovitel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny použitím věcí“
předaných mu ke zpracování objednatelem v případě, že Zhotovitel ani při
vynaložení odborné péče nevhodnost těchto věcí nemohl zjistit nebo na ně písemně
upozornil a objednatel na jejich použití trval.

Zhotovitel rovněž neodpovídá za vady způsobené dodržením nevhodných pokynů
daných mu objednatelem, jestliže zhotovitel na nevhodnost těchto pokynů písemně

, upozornil a objednatel na jejich dodržení trval nebo jestli zhotovitel tuto nevhodnost

10.

ani při vynaložení odborné péče nemohl zjístit.

Objednatel není oprávněn po dobu záruky do předaného díla či jeho části zasahovat,
kromě běžné údržby a případů havárie. Pokud k zásahu dojde, nemůže se
objednatel odvolávat na záruku za jakost takového díla či dotčené části.

. V případě, že se v záruční době vyskytne vada díla, má objednatel právo na její

bezplatné odstranění. _
Náklady na odstranění reklamované vady nese zhotovitel i ve sporných případech až
do rozhodnutí dle Části XXI. Řešení sporů této smlouvy. ,

V případě sporu smluvních stran, zda má dílo vadu či nikoliv, je rozhodující
stanovisko znalce určeného podle Cásti XXI.»Řešení sporů této smlouvy. „
Nároky z vad plnění se nedotýkají práv objednatele na náhradu škody vzniklé _
objednateli v důsledku vady ani na smluvní pokutu vážící se na porušení povinnosti,
jež vedlo ke vzniku vady.

Článek 2: Délka záruční lhůty

1.

2.

Záruční lhůta se sjednává jednotná „na celé dílo komplexně a to v délce 60 měsíců
ode dne protokolárního předání a převzetí díla bez vad a nedodělků.

Záruční lhůta na věci povahy strojního zařízení, technologií a' výrobků se sjednává
v délce dané výrobcem, minimálně však 24 měsíců ode dne předání záručních
listů.

Záruční lhůta neběží po dobu, po kterou objednatel nemohl předmět díla užívat pro
vady díla, za které zhotovitel odpovídá. _
Pro ty části díla, které byly v* důsledku oprávněné reklamace objednatele
zhotovitelem opraveny, běží záruční lhůta opětovně od počátku ode dne provedení
reklamační opravy.

Platnost a účinnost záruky za jakost díla není podmíněnauzavřením servisních
smluv na provádění běžné údržby zhotovitelem nebo jeho poddodavateli.

Pokud by zhotovitel nebyl během výše uvedené záruční doby