Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6544839: Smlouva o dílo - zábradlí kolem památného stromu v ul.Švédská

Příloha DS201801313_LORENC_zabradli_Na_Rybnicku_Svedska.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo ag. č. DS201801313

             uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                                            I. Smluvní strany:

Objednatel:  statutární město Liberec
             Nám. Dr. E. Beneše 1
             460 59, Liberec 1
             IČ: 00 26 29 78
             Zastoupené p. Tiborem Batthyánym, primátorem města
             ve věcech smluvních zastoupené Ing. Karolínou Hrbkovou, náměstkyní pro životní
             prostředí, veřejnou zeleň a cestovní ruch

                                              /dále jen objednatel/

Zhotovitel: Miloš Lorenc

                  IČ: 49341758

                  osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění, nezapsaná v OR
                                                     /dále jen zhotovitel/

                                                  II. Předmět smlouvy
Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo ve
sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.

                                                III. Dílo a místo plnění
1. Dílem se dle této smlouvy rozumí výroba a instalace zábradlí okolo památného stromu

         nacházejícího se na pozemku p. č. 4035/1 v k.ú. Liberec.
2. Předmětem plnění je zejména dodání a instalace nového zábradlí.

         Specifikace díla je následující:
         a) Bude dodáno a instalováno nové zábradlí v délce 36,45 m.
         b) Povrchová úprava zábradlí bude provedena žárovým zinkováním

                                                                           1
3. Veškeré práce budou prováděny dle této smlouvy a nabídky zhotovitele ze dne 15.7.2018, která
         je jako příloha č. 1 nedílnou součástí této smlouvy.

4. Místo plnění: Švédská ulice, pozemek p.č. 4035/1 k.ú. Liberec,

                                                     IV. Cena za dílo

1. Cena za provedení díla je smluvními stranami dohodnuta ve výši 79.950,- Kč, a to na základě
         cenové nabídky zhotovitele ze dne 15.7.2018. Jde o částku maximální a pevně stanovenou,
         platnou po celou dobu realizace díla. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné
         k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.

Cenu díla činí:              79.950,- Kč
cena celkem
zhotovitel není plátcem DPH

2. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše
         ceny plnění.

3. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn odečíst
         cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu, který tvoří přílohu č. 1 této
         smlouvy - v případě snížení rozsahu prací anebo záměny materiálů.

4. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči
         zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.

                                                V. Doba provedení díla

1. Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků objednateli
        do 30-ti dnů od nabytí účinnosti smlouvy. Za okamžik splnění (provedení díla) se považuje den
        protokolárního předání dokončeného díla bez vad a nedodělků objednateli.

2. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty
        uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze
        v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:
        • neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku finančních prostředků
        pro plynulé financování díla objednatelem;
        • pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních
        poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele);
        • v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje živelná
        pohroma, jakož i další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim při
        vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas
        jej dokončit.

3. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat také v případě nepříznivých
        klimatických podmínek, které by bránily nebo zcela vylučovaly kvalitní a bezpečné provádění
        díla nebo by jeho provedení nebylo možné bez porušení technologických postupů, které by mělo
        vliv na kvalitu prováděných prací.
        O prodloužení termínu dokončení díla bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný dodatek
        k této smlouvě vycházející z objektivně zjištěného stavu.

                                                                           2
        Za nepříznivé klimatické podmínky bránící kvalitnímu a bezpečnému provádění díla jsou
        považovány např. teploty pod – 5°C, souvislá sněhová pokrývka, vítr o rychlosti nad 75 km/h.

                                              VI. Předání a převzetí díla

1. Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná
         v místě plnění díla.

2. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

3. O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla (dále
         jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla jeho
         způsobilost sloužit svému účelu.

4. Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
         v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího protokolu.

5. Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
         bezplatně ve sjednané lhůtě.

6. Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední drobné
         vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány veškeré
         doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty, atesty, apod.

                                                VII. Platební podmínky

7. Objednavatel se zavazuje cenu za provedení díla uhradit na základě faktury vystavené
         zhotovitelem po předání díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného
         doručení objednateli. Nedílnou součástí faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
         oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu
         stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele.

8. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
         Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít
         odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis
         provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k
         doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
         opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

                                                       VIII. Sankce

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. V, zaplatí objednateli smluvní
         pokutu ve výši 1 500 Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

2. V případě, že zhotovitel nedodrží termíny související s odstraněním případných vad v předmětu
         plnění dle čl. XI., odst. 4. a 6., zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 500 Kč za každý
         započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

                                                                           3
3. V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. V., má
         objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu není
         dotčen.

4. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitého materiálu má objednatel právo
         účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč za každý jednotlivý případ.

5. V případě porušení kterékoli jiné povinnosti stanovené touto smlouvou uhradí zhotovitel
         objednateli smluvní pokutu ve výši 2 500 Kč.

6. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. VII. odst. 1., je
         zhotovitel oprávněn požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za
         každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud
         je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

                                              IX. Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou a
        platnými právními předpisy.

2. Zhotovitel zodpovídá za škody způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s prováděním
        díla, způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění
        předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a
        nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví
        nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů,
        objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
        zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

3. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla
        na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv
        příčiny na prováděném díle včetně materiálů určených k zabudování do díla a včetně zařízení
        díla, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

4. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
        požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v
        originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel
        oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že
        veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

5. Zhotovitel odstraní na svůj náklad veškerý odpad ze své činnosti související s provedením díla a
        okolí uvede do původního stavu.

6. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.

7. Zhotovitel nesmí přerušit plnění dle této smlouvy na víc než deset po sobě jdoucích dní, nebo na
        více než celkem dvacet dní v průběhu celé realizace díla, toto ustanovení neplatí pro přerušení
        plnění z důvodů předem odsouhlasených objednatelem, komplikací a nepředvídatelných
        okolností na straně objednatele, klimatických podmínek a technologických přestávek nutných k
        zdárnému a úplnému dokončení díla.

8. Zhotovitel je povinen označit místo plnění nejméně na dvou místech snadno viditelných pro
        veřejnost dočasným plakátem formátu A4 (umístění po dohodě s objednatelem), se stručnými
        údaji o díle, datu předpokládaného ukončení realizace a údaji o zhotoviteli.

                                                                           4
9. Zhotovitel je povinen dodržet podmínky rozhodnutí Magistrátu města Liberec, odboru životního
        prostředí (souhlas se zásahem do ochranného pásma památného stromu) č.j.
        MML/ZPOP/Mad/100116/18-SZ094525/18, které tvoří přílohu č.2 této smlouvy.

                                            X. Spolupůsobení objednatele

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit
         sjednanou cenu.

2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou
         nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění díla.

                                                   XI. Záruky na dílo

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel poskytuje smluvní záruku na dodané výrobky, materiál a práce po dobu 72 měsíců
         ode dne protokolárního předání díla. Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před
         uplynutím záruční doby, které jsou objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční
         doby.

3. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými
         právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky
         objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, projektové dokumentaci, dodatku projektové
         dokumentace, závazném stanovisku odboru životního prostředí, nebo výkazu výměr.

4. Zhotovitel se zavazuje odstranit zjištěné vady a nedodělky do 15 dnů od uplatnění reklamace
         objednatelem, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta
         lhůta delší a pokud to klimatické podmínky dovolí.

5. Uplatněním reklamace se dle této smlouvy rozumí písemné vyrozumění zhotovitele s popisem
         vad a nedodělků (dopisem, faxem, el. poštou).

6. Termín pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokolu je 15 dnů ode dne podpisu
         předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín.

7. Objednatel je povinen písemně oznámit zhotoviteli zjištěné vady díla bez zbytečného odkladu
         ihned po jejich zjištění.

8. Zhotovitel je povinen o jakékoliv reklamaci vyhotovit záznam, jehož obsahem bude zejména
         uvedení data reklamace, charakter vady, způsob vyřízení reklamace, lhůty vyřízení reklamace a
         podpisy smluvních stran či jejich oprávněných zástupců.

                                                  XII. Poddodavatelé

1. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.

2. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto
         prováděl sám.

                                                                           5
3. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i
         realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných
         skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve
         shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu
         objednatele.

4. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
         odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení dodávky, budou provádět
         předmět dodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část
         činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro
         činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

5. Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu dodávky díla, za jednání
         poddodavatele při plnění dodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím
         kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by
         tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

6. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení dodávky
         zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem
         k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit
         doklady a poskytnout informace o způsobu provádění dodávky (použitých materiálech,
         technologiích).

                                                      XIII. Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona
         č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
         a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
         zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty,
         a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich
         uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 zákona č.
         340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a
         o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností
         jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese
         veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě,
         že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

                                             XIV. Závěrečná ustanovení

1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení
         stvrzují svými podpisy.

2. Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po dvou.

                                                                           6
4. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.

5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.

6. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
         statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
         uvedených v této smlouvě.

V Liberci dne……………………….  V Liberci dne……………………..
                         Miloš Lorenc
Ing. Lucie Sládková
vedoucí odboru ekologie
a veřejného prostoru

……………………………………..         ……………………………………
Za objednatele           Za zhotovitele

Přílohy:
    1. Cenová nabídka
    2. Souhlas se zásahem do ochranného pásma památného stromu

                         7
Příloha č.1

                                                                           8
Příloha č.2

                                                                           9
10

                    

Příloha DS201801313_LORENC_zabradli_Na_Rybnicku_Svedska.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo ag. č. DS201801313

             uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                                            I. Smluvní strany:

Objednatel:  statutární město Liberec
             Nám. Dr. E. Beneše 1
             460 59, Liberec 1
             IČ: 00 26 29 78
             Zastoupené p. Tiborem Batthyánym, primátorem města
             ve věcech smluvních zastoupené Ing. Karolínou Hrbkovou, náměstkyní pro životní
             prostředí, veřejnou zeleň a cestovní ruch

                                              /dále jen objednatel/

Zhotovitel: Miloš Lorenc

                  IČ: 49341758

                  osoba podnikající na základě živnostenského oprávnění, nezapsaná v OR
                                                     /dále jen zhotovitel/

                                                  II. Předmět smlouvy
Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo ve
sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.

                                                III. Dílo a místo plnění
1. Dílem se dle této smlouvy rozumí výroba a instalace zábradlí okolo památného stromu

         nacházejícího se na pozemku p. č. 4035/1 v k.ú. Liberec.
2. Předmětem plnění je zejména dodání a instalace nového zábradlí.

         Specifikace díla je následující:
         a) Bude dodáno a instalováno nové zábradlí v délce 36,45 m.
         b) Povrchová úprava zábradlí bude provedena žárovým zinkováním

                                                                           1
3. Veškeré práce budou prováděny dle této smlouvy a nabídky zhotovitele ze dne 15.7.2018, která
         je jako příloha č. 1 nedílnou součástí této smlouvy.

4. Místo plnění: Švédská ulice, pozemek p.č. 4035/1 k.ú. Liberec,

                                                     IV. Cena za dílo

1. Cena za provedení díla je smluvními stranami dohodnuta ve výši 79.950,- Kč, a to na základě
         cenové nabídky zhotovitele ze dne 15.7.2018. Jde o částku maximální a pevně stanovenou,
         platnou po celou dobu realizace díla. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele nezbytné
         k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.

Cenu díla činí:              79.950,- Kč
cena celkem
zhotovitel není plátcem DPH

2. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše
         ceny plnění.

3. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn odečíst
         cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu, který tvoří přílohu č. 1 této
         smlouvy - v případě snížení rozsahu prací anebo záměny materiálů.

4. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči
         zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.

                                                V. Doba provedení díla

1. Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků objednateli
        do 30-ti dnů od nabytí účinnosti smlouvy. Za okamžik splnění (provedení díla) se považuje den
        protokolárního předání dokončeného díla bez vad a nedodělků objednateli.

2. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty
        uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze
        v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:
        • neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku finančních prostředků
        pro plynulé financování díla objednatelem;
        • pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních
        poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele);
        • v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje živelná
        pohroma, jakož i další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim při
        vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas
        jej dokončit.

3. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat také v případě nepříznivých
        klimatických podmínek, které by bránily nebo zcela vylučovaly kvalitní a bezpečné provádění
        díla nebo by jeho provedení nebylo možné bez porušení technologických postupů, které by mělo
        vliv na kvalitu prováděných prací.
        O prodloužení termínu dokončení díla bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný dodatek
        k této smlouvě vycházející z objektivně zjištěného stavu.

                                                                           2
        Za nepříznivé klimatické podmínky bránící kvalitnímu a bezpečnému provádění díla jsou
        považovány např. teploty pod – 5°C, souvislá sněhová pokrývka, vítr o rychlosti nad 75 km/h.

                                              VI. Předání a převzetí díla

1. Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná
         v místě plnění díla.

2. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

3. O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla (dále
         jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla jeho
         způsobilost sloužit svému účelu.

4. Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
         v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího protokolu.

5. Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
         bezplatně ve sjednané lhůtě.

6. Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední drobné
         vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány veškeré
         doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty, atesty, apod.

                                                VII. Platební podmínky

7. Objednavatel se zavazuje cenu za provedení díla uhradit na základě faktury vystavené
         zhotovitelem po předání díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného
         doručení objednateli. Nedílnou součástí faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
         oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu
         stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele.

8. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
         Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít
         odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis
         provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k
         doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
         opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

                                                       VIII. Sankce

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. V, zaplatí objednateli smluvní
         pokutu ve výši 1 500 Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

2. V případě, že zhotovitel nedodrží termíny související s odstraněním případných vad v předmětu
         plnění dle čl. XI., odst. 4. a 6., zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 1 500 Kč za každý
         započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

                                                                           3
3. V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. V., má
         objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu není
         dotčen.

4. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitého materiálu má objednatel právo
         účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč za každý jednotlivý případ.

5. V případě porušení kterékoli jiné povinnosti stanovené touto smlouvou uhradí zhotovitel
         objednateli smluvní pokutu ve výši 2 500 Kč.

6. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. VII. odst. 1., je
         zhotovitel oprávněn požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za
         každý den prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud
         je zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

                                              IX. Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou a
        platnými právními předpisy.

2. Zhotovitel zodpovídá za škody způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s prováděním
        díla, způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění
        předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a
        nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví
        nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů,
        objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
        zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

3. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla
        na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv
        příčiny na prováděném díle včetně materiálů určených k zabudování do díla a včetně zařízení
        díla, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

4. Zhotovitel je povinen předložit objednavateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
        požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v
        originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel
        oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že
        veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

5. Zhotovitel odstraní na svůj náklad veškerý odpad ze své činnosti související s provedením díla a
        okolí uvede do původního stavu.

6. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.

7. Zhotovitel nesmí přerušit plnění dle této smlouvy na víc než deset po sobě jdoucích dní, nebo na
        více než celkem dvacet dní v průběhu celé realizace díla, toto ustanovení neplatí pro přerušení
        plnění z důvodů předem odsouhlasených objednatelem, komplikací a nepředvídatelných
        okolností na straně objednatele, klimatických podmínek a technologických přestávek nutných k
        zdárnému a úplnému dokončení díla.

8. Zhotovitel je povinen označit místo plnění nejméně na dvou místech snadno viditelných pro
        veřejnost dočasným plakátem formátu A4 (umístění po dohodě s objednatelem), se stručnými
        údaji o díle, datu předpokládaného ukončení realizace a údaji o zhotoviteli.

                                                                           4
9. Zhotovitel je povinen dodržet podmínky rozhodnutí Magistrátu města Liberec, odboru životního
        prostředí (souhlas se zásahem do ochranného pásma památného stromu) č.j.
        MML/ZPOP/Mad/100116/18-SZ094525/18, které tvoří přílohu č.2 této smlouvy.

                                            X. Spolupůsobení objednatele

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit
         sjednanou cenu.

2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou
         nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění díla.

                                                   XI. Záruky na dílo

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel poskytuje smluvní záruku na dodané výrobky, materiál a práce po dobu 72 měsíců
         ode dne protokolárního předání díla. Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před
         uplynutím záruční doby, které jsou objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční
         doby.

3. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými
         právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky
         objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, projektové dokumentaci, dodatku projektové
         dokumentace, závazném stanovisku odboru životního prostředí, nebo výkazu výměr.

4. Zhotovitel se zavazuje odstranit zjištěné vady a nedodělky do 15 dnů od uplatnění reklamace
         objednatelem, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta
         lhůta delší a pokud to klimatické podmínky dovolí.

5. Uplatněním reklamace se dle této smlouvy rozumí písemné vyrozumění zhotovitele s popisem
         vad a nedodělků (dopisem, faxem, el. poštou).

6. Termín pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokolu je 15 dnů ode dne podpisu
         předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín.

7. Objednatel je povinen písemně oznámit zhotoviteli zjištěné vady díla bez zbytečného odkladu
         ihned po jejich zjištění.

8. Zhotovitel je povinen o jakékoliv reklamaci vyhotovit záznam, jehož obsahem bude zejména
         uvedení data reklamace, charakter vady, způsob vyřízení reklamace, lhůty vyřízení reklamace a
         podpisy smluvních stran či jejich oprávněných zástupců.

                                                  XII. Poddodavatelé

1. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.

2. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto
         prováděl sám.

                                                                           5
3. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i
         realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných
         skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve
         shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu
         objednatele.

4. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
         odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení dodávky, budou provádět
         předmět dodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část
         činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro
         činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

5. Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu dodávky díla, za jednání
         poddodavatele při plnění dodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím
         kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by
         tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

6. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení dodávky
         zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem
         k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit
         doklady a poskytnout informace o způsobu provádění dodávky (použitých materiálech,
         technologiích).

                                                      XIII. Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona
         č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
         a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
         zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty,
         a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich
         uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 zákona č.
         340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a
         o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností
         jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese
         veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě,
         že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

                                             XIV. Závěrečná ustanovení

1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení
         stvrzují svými podpisy.

2. Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků.

3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po dvou.

                                                                           6
4. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.

5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.

6. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
         statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
         uvedených v této smlouvě.

V Liberci dne……………………….  V Liberci dne……………………..
                         Miloš Lorenc
Ing. Lucie Sládková
vedoucí odboru ekologie
a veřejného prostoru

……………………………………..         ……………………………………
Za objednatele           Za zhotovitele

Přílohy:
    1. Cenová nabídka
    2. Souhlas se zásahem do ochranného pásma památného stromu

                         7
Příloha č.1

                                                                           8
Příloha č.2

                                                                           9
10