Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6646979: Smlouva na dodávku výtahu.

Příloha Příloha č.8.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        PŘÍLOHA Č. 8 K SOD
                                        VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO VÝTAHY, ESKALÁTORY

                                                                     A POHYBLIVÉ CHODNÍKY

1. PLATNOST

Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo. Jsou závazné pro dodávku a montáž
výtahů, eskalátorů a pohyblivých chodníků (dále jen zařízení) a jejich dílů, dále pro ostatní výkony, které jsou
součástí smlouvy, jako jsou přípravné a pomocné práce, formální procedury, zřizování pomocných a montážních
zařízení souvisejících s předmětem smlouvy, příp. demontáž stávajících zařízení nebo dodávka výtahových šachet.
Jiné podmínky jsou platné, pokud je upravuje základní text smlouvy o dílo. Odlišné smluvní ujednání uvedené v textu
smlouvy o dílo má vyšší prioritu než tyto všeobecné obchodní podmínky.

2. DEFINICE POJMŮ

Ve smlouvě o dílo a jejich přílohách je zavedeno názvosloví s tímto významem:
2.1 Zařízení jsou výtahy, eskalátory a pohyblivé chodníky, případně výtahové šachty.
2.2 Dílo jsou veškeré práce související s realizací předmětu plnění zhotovitele dle smlouvy o dílo – předmětu

         smlouvy.
2.3 Termín zahájení díla je datum zahájení provádění díla na Staveništi vázaný na termín, ve kterém je

         požadováno zajištění stavební připravenosti objednatele (též termín stavební připravenosti).
2.4 Termín dokončení díla je termín, kdy zhotovitel dílo dokončí v rozsahu stanoveném definicí dokončeného díla.

         Na tento termín se obvykle váže předání díla zhotovitelem objednateli.
2.5 Harmonogram realizace díla je časový plán podle kterého je dílo realizováno s povinnostmi zhotovitele a

         objednatele.
2.6 Staveniště jsou veškeré budovy a pozemky, na kterých bude prováděno dílo, včetně budov a pozemků, které

         zhotovitel použije pro umístění svého zařízení staveniště.
2.7 Dokumentace zhotovitele jsou pro tento případ dispoziční výkresy zhotovitele, kterými je stanoven rozsah

         stavebních úprav nutných pro realizaci díla, podklad pro montáž zařízení a podklad pro výkresy skutečného
         provedení, které jsou pak součástí průvodní dokumentace díla.
2.8 Průvodní dokumentace je soubor dokladů a dokumentů včetně výkresové části v rozsahu stanoveném
         příslušnými normami, předpisy a smlouvou o dílo, kterou zhotovitel předává jako součást díla objednateli.
2.9 Smlouva o dílo je pro tento případ základní text smlouvy o dílo, její přílohy a smluvní dokumenty smlouvou o
         dílo specifikované. Přílohy a smluvní dokumenty mají smlouvou stanovenou prioritu.
2.10 Objednatel jsou osoby, která jsou stanoveny smlouvou o dílo pro výkon dílčích úkonů ve vztahu k provádění
         díla a ke zhotoviteli.
2.11 Zhotovitel jsou osoby, která jsou stanoveny smlouvou o dílo pro výkon dílčích úkonů ve vztahu k provádění
         díla a k objednateli.
2.12 Cena je výše smluvní ceny definovaná smlouvou o dílo.
2.13 Záruční vady jsou vady díla, které se projeví v záruční době a na které se vztahuje záruka zhotovitele na
         jakost.

3. PŘEDMĚT SMLOUVY

3.1 Předmětem smlouvy je jen dílo, které je specifikováno ve smlouvě o dílo a které odpovídá výši smluvní ceny,
         její definici a doložkám.

3.2 Obecný rámec předmětu smlouvy tvoří dodávka, montáž zařízení, posouzení shody a předání objednateli k
         užívání a uvedení do provozu včetně zpracování dokumentace zhotovitele.

3.3 Dílo musí být provedeno dle příslušných základních norem ČSN EN 81.1:1998, ČSN EN 81.2:1998, ČSN EN

         115, zákona č. 22/97 Sb., nařízení vlády, resp. vyhlášek č. 170/97 Sb., č. 398/2009 Sb. a č. 14/99 Sb. a
         dalších vztažných norem, zákonů, předpisů apod.
3.4 Případné vícepráce nad rámec předmětu smlouvy lze požadovat pouze na základě dodatku ke smlouvě o
         dílo. Uzavření dodatku ke smlouvě o dílo musí předcházet přesná specifikace formou poptávky objednatele ,
         na kterou je zhotovitel povinen vypracovat v přiměřené lhůtě nabídku. Po případném akceptování této nabídky
         objednatelem se přistoupí k vypracování a ke schválení dodatku ke smlouvě o dílo.
3.5 Drobná omezení nebo rozšíření díla, pokud nemají vliv na cenu a termín provedení, provede zhotovitel na
         základě zhotovitelem schváleného zápisu objednatele ve stavebním deníku.
3.6 Má – li požadavek na vícepráce za následek změny v průběhu výroby nebo montáže zařízení, je zhotovitel
         povinen na tuto skutečnost upozornit prokazatelným způsobem objednatele do tří pracovních dnů po obdržení
         požadavku. Ve lhůtě jednoho pracovního dne je pak objednatel povinen sdělit zhotoviteli prokazatelně a
         osobou oprávněnou jednat jménem objednatele ve věcech smluvních souhlas s vícepracemi s termínovými
         důsledky. Takový způsob má účinek v přerušení výroby, resp. montáže s termínovými důsledky plnění
         předmětu smlouvy bez sankčních důsledků k zhotoviteli.

                                                                                       1
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky
3.7 Vyžaduje – li dílo předchozí vydání stavebního povolení, je objednatel toto zajistit před zahájením realizace
         díla a v kopii předložit zhotoviteli. Je-li stavební povolení podmíněno zvláštními podmínkami, objednatel
         neprodleně o nich informuje zhotovitele.

4. DEFINICE DOKONČENÍ DÍLA

4.1 Dílo se považuje za dokončené, je – li provedeno řádně a v rozsahu podle specifikace uvedené ve smlouvě o
         dílo s případnými vadami a nedodělky, které nebrání bezpečnému provozu zařízení a je předáno mezi
         zhotovitelem a objednatelem způsobem podle 5.

4.2 Součástí díla je i průvodní dokumentace, jejíž seznam je uveden v protokolu o předání díla.
4.3 Pokud dílo sestává z více než jednoho zařízení (výtahu, eskalátoru apod.), které bude používáno technicky

         nezávisle na ostatních, považuje se dílo za etapizované, tzn., že každé zařízení je dokončeno zvlášť.

5. ZPŮSOB PŘEDÁNÍ DÍLA

5.1 Dílo je mezi zhotovitelem a objednatelem předáno na základě protokolu o předání díla, který je uveden ve
       smlouvě o dílo, s uvedením příp. vad a nedodělků a dohodnutých termínů odstranění. Protokol o předání díla
       podepisují za obě smluvní strany osoby oprávněné předat, resp. převzít dílo pokud není dohodnuto mezi oběma
       smluvními stranami jinak. V případě, že se některá z těchto osob nemůže předání díla, resp. podepisování
       protokolu zúčastnit, osoby oprávněné jednat jménem smluvních stran zplnomocní jiné osoby k předání, resp. k
       převzetí díla.

5.2 Zhotovitel vyzve prokazatelným způsobem objednatele v předstihu min. pěti kalendářních dnů k převzetí díla.
       Takový termín musí korespondovat s termínem pro dokončení díla uvedeným ve smlouvě o dílo. Je – li
       zhotovitelem takto určený termín pozdější, platí příslušná sankční opatření podle 9.

5.3 Objednatel je povinen dílo dokončené podle 4 převzít.
5.4 Pokud objednatel odmítne dílo převzít z důvodu, že ho nepovažuje za dokončené podle 4, musí důvody

       odmítnutí uvést v protokolu o předání díla. Takovými důvody nemohou být jiné, než které jsou uvedeny v 4.
5.5 Pokud objednatel bezdůvodně nebo zlovolně dílo dokončené podle 4 odmítne převzít nebo pokud se bez

       řádného zdůvodnění nezúčastní předání, resp. převzetí díla, dílo se považuje za dokončené v zhotovitelem
       avizovaném termínu předání díla. V takovém případě je zhotovitel oprávněn provést příslušnou fakturaci,
       přičemž praktické předání, resp. převzetí díla je vázáno na zádržné podle 7.
5.6 Po neúspěšném předání díla vyzve zhotovitel objednatele k převzetí díla v náhradním termínu. Je-li náhradní
       termín stanoven z viny objednatele (neúčast na předání, resp. převzetí díla v původním termínu, bezdůvodné
       nebo zlovolné odmítnutí převzetí díla, jiná příčina zmaření apod.), je tento povinen uhradit zhotoviteli veškeré
       náklady, které mu opakováním vzniknou, požaduje – li to zhotovitel. Je-li náhradní termín stanoven z viny
       zhotovitele (neúčast na předání, resp. převzetí díla v původním termínu, nedokončení díla podle 4, jiná příčina
       zmaření apod.), je rovněž tento povinen uhradit objednateli veškeré náklady, které mu opakováním vzniknou,
       požaduje – li to objednatel.
5.7 Zmaří – li objednatel ze své viny předání, resp. převzetí díla i v náhradním termínu, postupuje se podle 5.5.
5.8 Zhotovitel je povinen odstranit vady a nedodělky konstatované v protokolu o předání díla ve sjednan ých
       termínech (vady a nedodělky řádně dokončeného díla), resp. do náhradního termínu předání, resp. převzetí díla
       (je – li dílo nepřevzaté objednatele z viny zhotovitele).
5.9 Dílo se stává majetkem objednatele až po úplném zaplacení smluvní ceny podle 6.

6. CENA

6.1 Cena díla je stanovena dohodou smluvních stran jako cena maximální a její konkrétní výše je uvedena v
         příloze smlouvy o dílo.

6.2 Cena byla stanovena jako cena pevná a neměnná pro veškeré práce a dodávky v rámci předmětu smlouvy.
6.3 Cena včetně DPH bude zúčtována zhotovitelem ve výši a způsobem stanoveným zákonem o DPH, aktuální

         základní sazba daně v době podpisu smlouvy je 21 %, aktuální snížená sazba daně je 15 %. Tyto referenční
         sazby daně mohou být změněny, bude-li sazba v době vyúčtování DPH upravena příslušným zákonem. V
         případě postupu zhotovitele dle ust. § 92a a násl. zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění
         pozdějších předpisů v režimu přenesené daňové povinnosti bude zhotovitel fakturovat cenu díla bez DPH s
         uvedením sdělení na příslušném daňovém dokladu v tom smyslu, že výši daně je povinen doplnit a přiznat
         objednatel jako plátce DPH.
6.4 Zvýšení Ceny je možné pouze dodatkem ke smlouvě o dílo v případě požadavku objednatele na provedení
         víceprací nad rámec předmětu plnění podle 3. Zvýšení ceny v průběhu realizace díla je zhotovitel oprávněn
         zohlednit v nebližších požadovaných úhradách objednatele.
6.5 Cena zahrnuje veškeré náklady spojené s přípravou, plněním, dokončením a splněním předmětu smlouvy v
         rozsahu díla specifikovaného podle příloh smlouvy o dílo, zejména náklady na materiály, pracovní síly, stroje,
         dopravu, zařízení staveniště, dokumentaci, režii zhotovitele a zisk, poplatky, daně a veškeré další náklady
         zhotovitele, které mohou vzniknout při provádění díla (např. inflaci, cla, poplatky a platby za telefon, vodu,
         elektřinu, zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany, zvýšené náklady na práce v
         zimním období nebo ve vícesměnném provozu, na odstranění znečištění, poplatky za uložení odpadů,
         sankce, pokuty, penále, pojištění, finanční náklady na dočasné zábory ploch, osvětlení, zajištění a provádění
         zkoušek, dočasná dopravní omezení na přilehlých komunikacích, náklady na splnění podmínek všech

                                                                                       2
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky
         dotčených správců sítí, bezpečnostních a hygienických opatření, rozhodnutí orgánů státního stavebního
         dohledu, náklady na skryté překážky apod.). 6.6 Cena nezahrnuje položky tímto článkem a přílohami smlouvy
         o dílo nespecifikované.
6.7 Dojde – li z viny objednatele k posunutí termínu dokončení díla podle přílohy smlouvy o dílo delšímu než 90
         dnů, je zhotovitel oprávněn zvýšit cenu o prokazatelné náklady a přiměřený zisk.
6.8 V případě, že objednatel není ke dni uzavření smlouvy o dílo plátcem DPH, je objednatel povinen neprodleně
         prokazatelně písemně oznámit zhotoviteli, že se stal plátcem daně DPH kdykoliv v průběhu trvání smlouvy o
         dílo a je současně povinen tuto skutečnost zhotoviteli neprodleně prokázat. Objednatel je dále povinen
         neprodleně prokazatelně písemně oznámit zhotoviteli, že se přestal být kdykoliv v průběhu trvání smlouvy o
         dílo plátcem daně DPH a je současně povinen tuto skutečnost zhotoviteli neprodleně prokázat. Objednatel
         bere na vědomí, že včasnost sdělení a prokázání skutečností dle tohoto bodu VOP jsou pro zhotovitele
         podstatné a v případě prodlení objednatele mohou vzniknout zhotoviteli škody např. v důsledku vystavení
         nesprávného daňového dokladu zhotovitelem, evidence DPH na vstupu a výstupu, včetně opravného
         daňového přiznáni zhotovitele k DPH, atd.

7. PLATEBNÍ PODMÍNKY

7.1 Objednatel uhradí zhotoviteli smluvní cenu na základě zálohových listů/dílčích faktur a konečné faktury, které
         zhotovitel vystaví takto:
                   - zálohový list/dílčí fakturu ve výši 30% z ceny včetně DPH po podpisu smlouvy o dílo, po předložení
                     prováděcí dokumentace – dispozičních výkresů
                   - zálohový list/dílčí fakturu ve výši 20% z ceny včetně DPH 21 dní před termínem stavební
                     připravenosti objednatele stanoveným v harmonogramu realizace díla, resp. po dokončení výroby
                     hlavních komponent. Úhrada této zálohy je podmínkou pro dodávku materiálu a zahájení montážních
                     prací na místě montáže.
                   - zálohový list/dílčí fakturu ve výši 30% z ceny včetně DPH po zahájení montážních prací na místě
                     montáže nebo po dodání materiálu na místo montáže nebo po náhradním uskladnění podle 8.4.
                     Úhrada této zálohy/dílčí faktury je podmínkou pro pokračování montážních prací na místě montáže.
                     V případě neuhrazení této zálohy/dílčí faktury budou přerušeny montážní práce na místě montáže do
                     doby jejího uhrazení. Pokud skutečný termín stavební připravenosti je z viny objednatele prodloužen
                     oproti plánovanému, uvedenému ve smlouvě o dílo, o více než 14 dní, vystaví zhotovitel tento
                     zálohový list/dílčí fakturu po uplynutí této lhůty a objednatel je povinen provést úhradu.
                   - zálohový list/dílčí fakturu ve výši 10% z ceny včetně DPH po zahájení montážních prací na místě
                     montáže. Úhrada této zálohy/dílčí faktury je podmínkou pro předání díla zhotovitelem objednateli.
                   - konečnou fakturu ve výši ceny včetně DPH po protokolárním předání díla, resp. po ukončení díla
                     způsobem podle 5, ve které vypořádá předchozí úhrady. Úhrada této faktury je podmínkou pro
                     předání průvodní dokumentace výtahu a pro přechod dokončeného díla do vlastnictví objednatele. V
                     případě dokončení díla podle 4.3 je zhotovitel oprávněn vystavit tuto fakturu na základě předání
                     jednotlivých zařízení, resp. etap. Součástí faktury bude protokol o předání zařízení zhotovitelem
                     objednateli.

7.2 Sankce uvedené v předchozím odstavci mohou mít podle uvážení zhotovitele důsledek v posunu termínu
         dokončení díla bez sankčního důsledku pro zhotovitele, aniž by o této skutečnosti musel být sepsán dodatek
         smlouvy o dílo a aniž by byl zhotovitel povinen tuto skutečnost oznámit písemně objednateli.

7.3 Objednatel je oprávněn zadržet z konečné faktury zhotovitele 5% z ceny do doby odstranění vad a nedodělků.
         Právo na uvolnění zádržného vzniká zhotoviteli po uvedení zápisu vzájemně odsouhlaseného oběma
         smluvními stranami v protokolu o předání díla, že vady a nedodělky konstatované při přejímacím řízení byly
         odstraněny. Pokud je dílo dokončeno podle 4.3, je zádržné na všechna zařízení uvolněno po odstranění vad a
         nedodělků všech zařízení.

7.4 Objednatel je oprávněn zadržet z konečné faktury zhotovitele 5% z ceny po dobu záruční lhůty. Právo na
         uvolnění zádržného vzniká zhotoviteli po předložení bankovní záruky.

7.5 Lhůta splatnosti zálohových listů a faktur je 14 dnů ode dne doručení objednateli.
7.6 Po úhradě zálohového listu bude do 15 dnů vystaven daňový doklad pro možnost odpočtu DPH na straně

         objednatele

8. TERMÍNY PLNĚNÍ

8.1 Zhotovitel zahájí práce na realizaci předmětu této smlouvy poté, co tato smlouva vstoupí v platnost. Vlastní
         práce spojené s montáží zahájí poté, co objednatel předá zhotoviteli protokolárně staveniště v souladu s
         harmonogramem realizace díla uvedeným ve smlouvě o dílo.

8.2 Zhotovitel se zavazuje provést a předat dílo objednateli do termínu dokončení díla za předpokladu, že
         objednatel provede - podle smlouvy o dílo úkony definované v protokolu stavební připravenosti a v termínech
         stanovených harmonogramem realizace díla - ostatní úkony v termínech podle harmonogramu realizace díla -
         úhrady záloh, resp. plateb podle platebních podmínek uvedených v 7 a ve smlouvě o dílo.

8.3 Bude-li zřejmé, že předmět smlouvy z důvodu vyšší moci nebude dokončen do termínu dokončení díla,
         předloží zhotovitel objednateli písemnou zprávu, ve které uvede podrobné zdůvodnění situace a požádá o
         prodloužení termínu o dobu přiměřenou k dokončení předmětu smlouvy a v takovém případě pak může bez

                                                                                       3
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky
         sankčních důsledků posunout termín dokončení díla. Vyšší mocí se pro tyto případy nerozumí opoždění
         dodávek od obchodních partnerů, výluky, stávky a další administrativně technické překážky
8.4 Dojde-li z viny objednatele:

                   - k nemožnosti expedice materiálu na staveniště
                   - k nemožnosti zahájení montáže
                   - k přerušení montáže
                   - ke zmaření předání, resp. převzetí díla podle 5 vyhrazuje si zhotovitel právo posunout i termín

                     dokončení díla, max. však o dobu tohoto prodlení, přičemž zhotovitel je povinen využití tohoto práva
                     neprodleně objednateli oznámit ihned po vzniku takového oprávnění. Za vinu se považuje i neplnění
                     povinností objednatele vyplývajících z termínů podle tohoto článku, resp. podle harmonogramu
                     realizace díla. Současně dojde-li k nemožnosti expedice materiálu, resp. zařízení na staveniště k
                     termínu stavební připravenosti z viny objednatele, je tento povinen zabezpečit na své náklady úložný
                     prostor na místě montáže vhodný podle zhotovitele, v opačném případě náhradní uskladnění zajistí
                     zhotovitel za úhradu Kč 20.000,-- za každé jednotlivé zařízení a každý započatý měsíc uskladnění na
                     základě zvláštní faktury. V případech podle tohoto odstavce nemá posunutí termínu dokončení díla
                     sankční důsledek vůči zhotoviteli. Zhotovitel je podle tohoto odstavce oprávněn provádět příslušnou
                     fakturaci podle původního harmonogramu realizace díla a objednatel je povinen provést úhradu.
8.5 V případě posunu realizace z viny objednatele o více než 6 měsíců, má zhotovitel právo vyfakturovat do té
         doby vzniklé náklady na této zakázce a objednatel je povinen provést úhradu těchto faktur.
9. SMLUVNÍ POKUTY A NÁHRADA ŠKODY
9.1 Smluvní strany si sjednávají smluvní pokutu pro případ porušení ust. bodu 6.8 VOP objednatelem, a to ve výši
         10% z ceny díla bez DPH dle smlouvy o dílo pro případ prodlení objednatele se splněním jeho povinnosti dle
         prvé věty bodu 6.8 VOP či dle druhé věty 6.8 VOP s tím, že zhotovitel je oprávněn vymáhat i náhradu škody
         vedle smluvní pokuty v celém jejím rozsahu, a to i ve výši smluvní pokutu/y převyšující. Zhotovitel není
         oprávněn vyúčtovat smluvní pokutu/y dle tohoto bodu VOP ani v případě prodlení objednatele se splněním
         povinnosti/í dle bodu 6.8 VOP, pokud však objednatel tyto povinnosti splnil nejpozději 2 pracovní dny před
         dnem vystavení jakéhokoliv daňového dokladu dle smlouvy o dílo zhotovitelem.
9.2 V případě, že zhotovitel nesplní svůj závazek řádně provést a předat objednateli dílo do termínu dokončení
         díla uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 0,05% z ceny za každý i započatý den prodlení.
9.3 V případě, že zhotovitel nevyklidí staveniště do 5 kalendářních dnů od data předání a převzetí díla, zaplatí

        objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý započatý den prodlení.

9.4 V případě, že zhotovitel poruší na staveništi zásady bezpečnosti a ochrany zdraví při práci i po prokazatelné
         výzvě k nápravě nebo pokud tyto zásady porušuje soustavně, uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši
         5.000,- Kč za každý případ.

9.5 Pokud se zhotovitel bez vážného důvodu a řádné omluvy nezúčastní jednání kontrolního dne nebo podobných
         periodických jednání i přesto, že byl na tato jednání pozván a byla – li jeho účast na jednání nezbytná, uhradí
         objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý případ.

9.6 V případě, že zhotovitel neodstraní vadu nebo nedodělek z přejímacího řízení ve sjednaném termínu
         uvedeném v přejímacím protokolu, uhradí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč denně za každý i
         započatý den prodlení.

9.7 V případě, že zhotovitel nezahájí odstranění vady oznámené v záruční době, na kterou se vztahují záruční
         podmínky zhotovitele ve sjednaném termínu a dále že je v prodlení s jejím odstraněním, uhradí objednateli
         smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč denně za každý i započatý den prodlení za každý případ.

9.8 Maximální výše smluvní pokuty zhotovitele dle jednotlivých odstavců podle 9, stejně tak jako maximální
         výše případné náhrady škody ze strany zhotovitele činí 5% z ceny. Pro vyloučení všech pochybností se uvádí,
         že uvedené omezení náhrady škody se uplatní v rozsahu povoleném právními předpisy a neuplatní se
         v případě škody způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

9.9 V případě prodlení objednatele s úhradou faktur/zálohových listů je oprávněn zhotovitel požadovat úrok z
         prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý i započatý den prodlení.

9.10 V případě, že objednatel neuvolní zádržné podle 7.3 a 7.4 do 10 kalendářních dnů po splnění podmínek pro
         uvolnění zhotovitelem, uhradí zhotoviteli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z ceny díla.

9.11 Vznikem povinnosti uhradit smluvní pokutu není dotčen nárok druhé smluvní strany na splnění povinnosti.
9.12 Výše všech smluvních pokut je vypočtena z ceny díla bez DPH.
10. STAVENIŠTĚ
10.1 Staveniště v rozsahu pro zdárné provedení díla definovaném v protokolu stavební připravenosti podle

         smlouvy o dílo převezme zhotovitel od objednatele písemným zápisem o převzetí staveniště nejpozději v
         termínu podle harmonogramu realizace díla.
10.2 Objednatel zároveň s předáním staveniště předá zhotoviteli napojovací body médií. 10.3 Objednatel zároveň s
         předáním staveniště seznámí zhotovitele se specifiky pro zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, což
         obě smluvní strany uvedou v zápisu o převzetí staveniště.
10.4 Zhotovitel nese nebezpečí škody na všech strojích, zařízeních, materiálech apod., které na staveniště dopravil
         či tam pro něj byly dopraveny.

                                                                                       4
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky
10.5 Pokud je umožněno režimem staveniště, může zhotovitel po předchozím schválení technických a grafických
         náležitostí objednatelem umístnit v prostoru staveniště poutač s textem „OTIS výtahy a eskalátory“ nebo
         využít informační tabuli na staveništi, která je zřízena pro prezentaci subdodavatelů a to vše za podmínek
         stanovených objednatelem.

10.6 Po celou dobu provádění díla v prostoru staveniště v rozsahu pro zdárné provedení díla zajistí zhotovitel
         bezpečnost práce a provozu, zejména dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a
         předpisů požární ochrany na pracovišti a ekologie ve smyslu interního pokynu zhotovitele a odpovídá za
         škody vzniklé jejich porušením jemu, objednateli nebo třetím osobám. Objednatel je oprávněn dát zhotoviteli
         příkaz k odstranění nedostatků, a pokud nebudou ve stanovené lhůtě odstraněny, je oprávněn vydat příkaz k
         přerušení prací na díle do doby jejich odstranění. Vedle toho je oprávněn tyto nedostatky odstranit sám nebo
         prostřednictvím třetí osoby a náklady s tím spojené je povinen uhradit zhotovitel.

10.7 Zhotovitel je povinen udržovat na staveništi pořádek a čistotu, neprodleně odstraňovat na své náklady veškeré
         obaly, odpady, suť a nečistoty vzniklé při provádění díla, a to v den jejich vzniku a v souladu se zákonem o
         odpadech, stavebním zákonem a všemi ostatními právními předpisy. Zhotovitel je povinen neprodleně
         odstraňovat veškerá znečištění a poškození komunikací, ke kterým dojde provozem v průběhu provádění díla,
         jak vyplývá z příslušných zákonů. Objednatel je oprávněn dát zhotoviteli příkaz k odstranění nedostatků a
         pokud nebudou ve stanovené lhůtě odstraněny, je oprávněn vydat příkaz k přerušení prací na díle do doby
         jejich odstranění. Vedle toho je oprávněn tyto nedostatky odstranit sám nebo prostřednictvím třetí osoby a
         náklady s tím spojené je povinen uhradit zhotovitel.

10.8 Zhotovitel je povinen být pojištěn proti škodám způsobeným jeho činností a předložit o tom objednateli
         důvěryhodný doklad, a to do 3 dnů od výzvy objednatele. Vznikne-li v důsledku činnosti zhotovitele nebo jeho
         subdodavatelů škoda na díle, případně jakákoli škoda na majetku či zdraví objednatele nebo třetích osob, je
         zhotovitel povinen ji bezodkladně odstranit a není-li to možné, nahradit finančním plněním. Pokud zhotovitel
         škodu neodstraní nebo jinak nenahradí, je objednatel oprávněn tuto škodu uhradit a zhotovitel je povinen
         objednateli uhradit náklady s tím spojené.

11. MONTÁŽNÍ DENÍK
11.1 Zhotovitel se zavazuje vést při provádění díla montážní deník, který bude k dispozici včetně možnosti

         provádět v něm záznamy také zástupcům objednatele. Záznamy prováděné zástupci objednatele a
         zhotovitele musí být učiněny vždy s uvedením data a podpisu osoby, která záznam provedla. Objednatel a
         zhotovitel prostřednictvím oprávněných osob jsou povinni pravidelně 1 týdně kontrolovat záznamy v
         montážním deníku a kontrolu jsou povinni potvrdit vždy svým jménem a příjmením, podpisem s uvedením
         data, event. hodiny.
12. ZÁRUKA, REKLAMACE
12.1 Zhotovitel poskytne objednateli záruku za jakost. Rozsah záruky je blíže specifikován v záručním listu
         zhotovitele. Touto zárukou se zavazuje, že předmět díla bude mít po celou dobu trvání záruční lhůty vlastnosti
         sjednané smlouvou o dílo a bude plně funkční a způsobilý k užívání.
12.2 Záruční lhůta počíná běžet dnem předání, resp. převzetí díla způsobem podle 5.1 nebo 5.5. Pokud předání,
         resp. převzetí díla z viny objednatele nastalo po uplynutí 18 měsíců po podpisu smlouvy o dílo, počíná záruční
         lhůta běžet jejich uplynutím. Pokud je dílo dokončeno podle 4.3, záruční lhůta počíná běžet dnem předání
         posledního zařízení.
12.3 Délka trvání záruční lhůty je dvacet čtyři měsíců. Nutnou podmínkou pro poskytnutí záruky je dodržování
         pokynů výrobce pro servis daného zařízení.
12.4 Do délky trvání záruční lhůty dané části díla, resp. zařízení se nepočítá doba od uplatnění vady do jejího
         odstranění, tzn. že po tuto dobu záruční lhůta neběží.
12.5 Odstranění záručních vad objednatel uplatní u zhotovitele po jejich zjištění, nejpozději do konce záruční doby,
         a to písemnou formou. Za platné sdělení je považováno i jeho zaslání faxem. Toto písemné sdělení je
         považováno za výzvu k odstranění v něm uvedené vady, není-li v něm uveden jiný nárok.
12.6 Zhotovitel je povinen zahájit bezplatné odstranění záručních vad v technicky přiměřené lhůtě od obdržení
         výzvy k jejich odstranění.
12.7 V případě požadavku investora, resp. uživatele, souhlasí zhotovitel s tím, aby objednatel na něho převedl svá
         práva vyplývající ze zhotovitelem poskytnuté záruky za jakost na tento subjekt a to na základě písemného
         oznámení s identifikačními a kontaktními údaji subjektu a s dokladem o prokazatelném předání záručního listu
         tomuto subjektu.
12.8 Délka záruční lhůty na veškeré baterie v rámci dodávky je dvacet čtyři měsíců.
13. BANKOVNÍ ZÁRUKY
13.1 Pokud je smlouvou o dílo požadována od druhé smluvní strany bankovní záruka, musí tato splňovat podmínky
         takto: - bankovní záruka musí být vystavena bankou přijatelnou pro druhou smluvní stranu, v případě
         zhotovitele je touto bankou BAWAG International Bank CZ a.s. nebo Komerční bankou a.s. - platnost
         bankovní záruky je ode dne vázaného plnění, resp. od doby zaregistrování vztažné finanční částky na účtu
         druhé smluvní strany do doby výslovně ve smlouvě o dílo uvedené implicitně nebo explicitně - bankovní
         záruka je neodvolatelná a vyplatitelná na první požádání a na základě prohlášení oprávněné smluvní strany,
         že druhá smluvní strana nesplnila smluvní povinnost, na kterou je bankovní záruka vázána

                                                                                       5
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky
13.2 Kterákoliv ze smluvních stran může úpravou ve smlouvě o dílo si vyhradit právo schválit text bankovní záruky,
         jejíž vystavení a předložení bankou je druhá smluvní strana povinna zajistit, při respektování schémat
         platných pro věcný obsah i formální provedení příslušnými předpisy, kterými se banka řídí při poskytování
         záruk za své klienty.

14. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
14.1 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy o dílo, jestliže je objednatel v prodlení svých závazků (úhrad

         zálohových listů nebo faktur, plnění termínů) o dobu delší než 30 dnů.
14.2 Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy o dílo, jestliže zhotovitel je v prodlení svých závazků o dobu

         delší než 30 dnů.
14.3 V případě odstoupení objednatele od smlouvy o dílo jiným způsobem než podle 14.2 náleží zhotoviteli

         poměrná část ceny za dílo ve výši nákladů vynaložených do doby odstoupení na realizaci díla, kterou
         objednateli fakturuje a může automaticky započítat z uhrazených zálohových listů.
14.4 Zhotovitel může oznámením objednateli okamžitě jednostranně odstoupit od smlouvy o dílo také v případě, že
         nastal některý z níže uvedených případů:

                   - je zahájeno insolvenční řízení ve vztahu k objednateli
                   - zhotoviteli jsou známy skutečnosti, informace ze kterých objektivně důvodně vyplývá závěr, že

                     objednatel se nachází v úpadku nebo v hrozícím úpadku, bez ohledu na to, zda bylo či nebylo
                     zahájeno insolvenční řízení ve vztahu k objednateli, a zhotovitel sdělí tyto skutečnosti, informace
                     objednateli
                   - objednatel vstoupil do likvidace
                   - objednatel dlouhodobě a/či opakovaně nedodržuje některé ze svých závazků podle smlouvy o dílo i
                     přesto, že byl vyzván zhotovitelem k nápravě a nápravu nesjednal do 7dní ode dne doručení výzvy
                     zhotovitele objednateli
14.5 Objednatel může vystupovat ke zhotoviteli obdobným způsobem podle 14.4.
15. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
15.1 Smlouva o dílo může být měněna a doplňována pouze oboustranně potvrzenými písemnými dodatky.
15.2 Písemná ujednání nemohou být nahrazena ústními.
15.3 Smlouva je vyhotovena ve 2 stejnopisech s platností originálu, z nichž každá ze smluvních stran obdrží po
         jednom vyhotovení.
15.4 Případné spory při uzavírání dodatků k smlouvě o dílo nebo při realizaci předmětu smlouvy je kterákoli ze
         stran oprávněna předložit k rozhodnutí místně příslušnému soudu, pokud se nepodaří dosáhnout dohody
         jednáním oprávněných zástupců.
15.5 Smlouva o dílo nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Pokud nebude smlouva
         podepsána oběma smluvními stranami téhož dne, stává se platnou a účinnou dnem podpisu pozdějšího.
15.6 Smluvní vztah končí naplněním jednoho z případů: - splněním smlouvy o dílo oběma smluvními stranami -
         ujednáním obou smluvních stran
                   - odstoupením některé ze smluvních stran podle 14
                   - rozhodnutím insolvenčního soudu, kterým byl zjištěn úpadek nebo hrozící úpadek jedné ze smluvních
                     stran této smlouvy dle zákona č. 182/2006 Sb., insolvenční zákon, ve znění pozdějších předpisů. V
                     tomto případě končí trvání této smlouvy dnem rozhodnutí insolvenčního soudu o zjištění úpadku či
                     hrozícího úpadku. Zhotovitel má pro tento případ nárok na úhradu dosud provedeného, poskytnuté
                     plnění dle této smlouvy a/či nárok na úhradu veškerých potřebných nákladů zhotovitelem
                     vynaložených za účelem přípravy jeho plnění dle této smlouvy.
15.7 Vztahy ze smlouvy o dílo vyplývající i vztahy smlouvou o dílo neupravené se řídí ustanoveními obchodního
         zákoníku, popř. občanského zákoníku anebo jiného příslušného obecně závazného předpisu.
15.8 Dojde-li v průběhu smluvního vztahu k zániku některé ze smluvních stran, popřípadě k její přeměně v jiný
         právní subjekt, přecházejí práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy na likvidátora, popřípadě na takto
         nově vzniklý právní subjekt.
15.9 Jednacím jazykem ve věci plnění smlouvy o dílo je český jazyk.
15.10 Veškerá předchozí ujednání týkající se předmětu smlouvy o dílo, ať již písemná nebo ústní, se smlouvou o dílo
         ruší, vedlejší ujednání ke smlouvě o dílo neexistují.

                                                                                       6
Příloha č. 8 – Všeobecné obchodní podmínky