Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Servisní smlouva č. NOA / 432751 uzavřená dle § 1746 odst. 2 Zákona č. 89/2012 Sb., Občanského Zákoníku, v platném Znění, mezi: 1. objednatelem: název: Fakultní nemocnice Hradec Králové sídlo: Sokolská 581, 500 05 Hradec Králové - Nový Hradec Králové IČ: 00179906 DIČ: CZOO179906 bankovní spojení: Česká národní banka č.ú. 24639511/0710 Zastoupený: prof. MUDr. Vladimírem Paličkou, CSc., dr. h. c., ředitelem (dále jen „objednate|“) 2. poskytovatelem: název: Messer Technogas s.r.o. sídlo: Zelený pruh 99 čp. 1560, 140 00 Praha 4 ıč: 40764788 Dıč: cZ40764788 bankovní spojení: ING Bank N.V. č. ú. 1000448002/3500 Zastoupený: lng. Jaromírem Köpplem, prokurou Zapsaná(ý) v OR Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 3638 (dále jen „poskytovate|“) Objednatel a poskytovatel uzavírají tuto smlouvu na provádění pozáručního servisu (dále jen „servis“) v souladu se Zadávací dokumentací objednatele Ze dne 18. 5. 2018, a to na základě výsledku zadávacího řízení na veřejnou Zakázku na dodávku přístroje pro inhalační léčbu iNO s názvem „Modernizace a obnova přístrojového vybavení perinatologického centra FNHK - Přístroj pro inhalační léčbu iNO“ (dále jen „veřejná Zakázka“) zadaného podle zákona č. 134/2016 Sb. o Zadávání veřejných zakázek, v platném znění, ve Zjednodušeném podlimitním řízení podle § 53 Zákona č. 134/2016 Sb. a nabídkou poskytovatele Ze dne 29.5.2018. 1. Předmět smlouvy Předmětem této smlouvy je závazek poskytovatele provádět po dobu neurčitou servis zdravotnické přístrojové techniky včetně bezpečnostně technických kontrol. Servis musí být zabezpečen vrozsahu a za podmínek stanovených v Zadávací dokumentaci objednatele ze dne 18. 5. 2018 pro podlimitní veřejnou zakázku na dodávku vybavení Zadávanou ve zjednodušeném podlimitním řízení s názvem „Modernizace a obnova přístrojového vybavení perinatologického centra FNHK - Přístroj pro inhalační léčbu iNO“ (dále jen „zadávací dokumentace“) a v nabídce poskytovatele ze dne 29.5.2018. Podrobná specifikace zajišt'ovaných činností v rámci této smlouvy je uvedena v Příloze č. 1, která je nedílnou součástí této smlouvy a odpovídá specifikaci uvedené v nabídce poskytovatele Ze dne 29.5.2018. Servis bude prováděn vsouladu se Zákonem c. 268/2014 Sb., o Zdravotnických prostředcích, v platném znění, Zejména v souladu s hlavou IX. Servis a revize. Servis bude zajišt'ován bud' vlastními pracovníky poskytovatele, nebo smluvně zajištěnými servisními pracovníky jiných společností. Nedílnou součástí servisu jsou: 0 bezpečnostně technické kontroly. Ty provádí poskytovatel v předepsaných termínech automaticky, a tedy jej k jejich provedení nemusí objednatel vyzývat, 0 servis, údržba, opravy, kalibrace a revize, které jsou nezbytné pro zajištění řádného a bezvadného provozu Zdravotnických přístrojů, 0 dodávka a montáž náhradních dílů potřebných k Zajištění bezvadně a spolehlivé funkčnosti Zdravotnických přístrojů v souladu se zákonem č. 268/2014 Sb. o Zdravotnických prostředcích, v platném Znění. Cena za náhradní díly servisem pravidelně obměňované dle výrobcem stanovené jejich životnosti -1- bez ohledu na jejich případné mechanické neopotřebení je zahrnuta vceně paušálního pozáručního Servisu. Cena náhradních dílů a spotřebního materiálu potřebného pro uživatelské Zajištění běžného provozu přístroje není Zahrnuta do ceny servisu a bude Ze strany poskytovatele fakturována samostatně, a to Za ceny v daném místě a čase obvyklé, 0 garance dostupnosti náhradních dílů po dobu minimálně 10 let od dodání, 0 bezplatné Zpětvzetí nefunkčního/omezeně funkčního náhradního dílu na Základě žádosti objednatele, 0 doprava, likvidace obalů a odpadu. Objednatel si vyhrazuje právo na přičlenění předmětu smlouvy vplném rozsahu kjiné, již existující servisní smlouvě. Objednatel se zavazuje platit poskytovateli Za bezvadné provádění servisních prací vsouladu spožadavky uvedenými v této smlouvě, sjednanou smluvní cenu. Prováděný servis musí být bez vad faktických i právních a provedený servisní úkon bude převzat až po jeho úplném a úspěšném dokončení. 2. Cena 2.1 Cena Smluvní cena servisu dle této smlouvy bez DPH je stanovena jako nejvýše přípustná a nepřekročitelná po dobu 48 měsíců od data účinnosti smlouvy - tedy po dobu 48 měsíců od konce Záruční doby na dodané ZP v rámci realizace veřejné zakázky na dodávku vybavení s názvem „Modernizace a obnova přístrojového vybavení perinatologického centra FNHK - Přístroj pro inhalační léčbu iNO“ v rozsahu nabídky poskytovatele ze dne 29.5.2018. Smluvní cena servisu dle této smlouvy činí 88.238,00 Kč bez DPH ročně. Smluvní cena servisu dle této smlouvy činí 106.767,98 Kč včetně DPH ročně. Fakturovanou smluvní cenou servisu včetně DPH v každém kalendářním roce bude cena bez DPH Zvýšená o aktuálně platné sazby DPH. Specifikace ceny - rozpočet - v položkovém členění je uvedena v Příloze č. 2, která je nedílnou součástí této smlouvy. Cena za servis Zahrnuje veškeré náklady (např. náklady na dopravu, mzdové náklady, pravidelně obměňované náhradní díly, atd.), rizika, Zisk a finanční vlivy (inflační, kursový) po celou dobu platnosti servisní smlouvy vsouladu s podmínkami uvedenými vtéto smlouvě a v zadávací dokumentaci. Dále zahrnuje likvidaci obalů a odpadu. Cena za servis může být, po uplynutí 48 měsíců platnosti smlouvy, upravena. Tato úprava může být provedena maximálně 1x v kalendářním roce s platností min. 12 měsíců. Přípustná změna cenyje následující: o Cena za servis: o Cena bez DPH (Může činit maximálně cenu stanovenou touto smlouvou. V případě, že oficiální míra inflace zveřejněná Českým statistickým úřadem za předchozí kalendářní rok dosáhla více než 5%, může být cena navýšena maximálně o rozdíl převyšující výši 5% inflace). o DPH xx % (aktuálně platná snížená sazba) o DPH xx % (aktuálně platná sazba Základní) o Cena celkem, včetně DPH Tato úprava může být provedena jednostranným písemným právním úkonem. 3. Fakturace, platební podmínky 3.1. Záloha Objednatelem nebudou zálohy poskytovány. 3.2. Platební podmínky Cena za servis uvedená v čl. 2. této smlouvy bude objednatelem hrazena v pravidelných měsíčních splátkách po skončení Záruky na zdravotnický přístroj. Uhrada bude vždy provedena na základě daňového dokladu - faktury vystavené poskytovatelem Za uplynulý kalendářní měsíc. Samostatně bude fakturována paušální částka za -2- provádění Servisu, samostatně bude hrazena fakturovaná částka Za spotřebované náhradní díly. Cena Servisu musí být na daňovém dokladu - faktuře uvedena v české měně a musí být rozepsána dle jednotlivých položek předmětu Smlouvy. Daňový doklad - faktura musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené Zákonem č. 235/2004 Sb., o dani Z přidané hodnoty, vplatném Znění, a dalšími platnými daňovými a účetními předpisy, včetně § 435 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném Znění. Na faktuře musí být mimo jiné uvedena odvolávka na tuto servisní smlouvu, název veřejné Zakázky a evidenční číslo veřejné Zakázky, prohlášení poskytovatele, že ke dni vystavení faktury není veden v registru nespolehlivých plátců daně Z přidané hodnoty, soupis příloh, kontaktní údaje osoby, která daňový doklad vystavila. Z daňového dokladu - faktury musí být mimo jiné zřejmý Základ daně pro sníženou sazbu DPH a Základ daně pro základní sazbu DPH ke dni uskutečnění zdanitelného plnění. Splatnost faktur Za servis je sjednána na 30 kalendářních dnů. Lhůta splatnosti faktury Za servis Začíná běžet ode dne prokazatelného doručení daňového dokladu objednateli. Za uhrazení faktury se považuje den, kdy byla předmětná částka odepsána Z účtu objednatele. V případě, že faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, je objednatel oprávněn fakturu vrátit v průběhu běhu lhůty splatnosti Způsobem, který prokazuje, že do tohoto data poskytovatel vrácenou fakturu od objednatele převzal. V takovém případě je poskytovatel povinen vystavit fakturu novou. Nová faktura musí být Znovu Zaslána objednateli. Lhůta splatnosti, co do počtu dní nikoli kratší než lhůta původní, Začíná běžet ode dne doručení opravené či nově vystavené faktury objednateli. Jestliže bez Zavinění poskytovatele dojde v průběhu provádění servisních prací k nutnosti jejich provedení odchylně od Zadání, atím i k možnému Zvýšení nákladů a Zvýšení smluvní ceny, mohou být poskytovatelem tyto práce provedeny jen s písemným souhlasem objednatele, na základě písemného dodatku smlouvy a v souladu se Zákonem č. 134/2016 Sb., o Zadávání veřejných ZakáZek, v platném Znění. Jestliže poskytovatel bez písemného souhlasu objednatele provede práce a jiná plnění nad rámec smlouvy, nemá nárok na jejich zaplacení. Výjimkou jsou pouze práce bezprostředně nutné k tomu, aby nedošlo ke vzniku škody na servisovaném Zdravotnickém prostředku nebo na majetku objednatele, a to po předchozím odsouhlasení objednatelem. Poskytovatel musí prokázat, že hrozící škoda nevznikla v důsledku vadného provádění servisu, ale pouze v důsledku skutečností a událostí, které nemohl při vynaložení veškeré odbornosti předpokládat. Veškeré platby mezi smluvními stranami se uskutečňují prostřednictvím bankovního spojení uvedeného v Záhlaví této smlouvy. Poskytovatel prohlašuje, že uvedené číslo jeho bankovního účtu splňuje požadavky dle § 109 Zák. č. 235/2004 Sb., o dani Z přidané hodnoty, v platném Znění, a jedná se o Zveřejněné číslo účtu registrovaného plátce daně Z přidané hodnoty. Poskytovatel prohlašuje, že ke dni uzavření smlouvy není veden v registru nespolehlivých plátců daně Z přidané hodnoty a ani mu nejsou Známy žádné skutečnosti, na základě kterých by s ním správce daně mohl zahájit řízení o prohlášení Za nespolehlivého plátce daně dle § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění Objednatel, jako příjemce zdanitelného plnění, je oprávněn, v případě, že poskytovatel je v okamžiku uskutečnění zdanitelného plnění veden v registru nespolehlivých plátců daně Z přidané hodnoty, uhradit částku odpovídající výši daně Z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele. Uhrazení částky odpovídající výši daně z přidané hodnoty na účet správce daně za poskytovatele bude považováno v tomto rozsahu za splnění Závazku objednatele uhradit sjednanou cenu poskytovateli. 4. Doba plnění a ostatní ujednání 4.1. Doba plnění Servis bude na Základě této smlouvy Zajišt'ován průběžně po dobu neurčitou. 4.2. Realizace servisu Servis bude poskytovatelem prováděn vsouladu shlavou lX. zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, v platném Znění. Součástí servisu jsou opravy, dodavatelská údržba, kalibrace a technické kontroly dle zákona č. 268/2014 Sb., o zdravotnických prostředcích, vplatném Znění, které jsou nezbytné pro provoz tohoto Zařízení (dále všechny kontroly předepsané nebo doporučené výrobcem, nebo vyplývající Z platných právních předpisů a to včetně veškerého spotřebního materiálu potřebného kjejich provedení. Technické kontroly a kalibrace Zboží jsou poskytovatelem prováděny ve výrobcem daných termínech, minimálně 1x ročně. Objednatel není povinen vyzývat -3- poskytovatele písemnou formou kjejich provedení. Pokud tak ale učiní, potom poskytovatel na tyto prohlídky nastoupí nejpozději do 10 pracovních dnů od doručení výzvy, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Objednatel je oprávněn kvalitu a správnost prováděného servisu kontrolovat sám nebo prostřednictvím pověřených osob. Těmto přísluší kdykoli právo vstupu do prostor, kde je servis zajišťován, s možností prověřit, zda práce na servisovaných zdravotnických prostředcích jsou prováděny v souladu se Zadávací dokumentací, touto smlouvou a technickými normami. Poskytovatel je povinen na své náklady bezprostředně odstranit odpady a nečistoty vzniklé při provádění servisního zásahu. Poskytovatel je dále povinen zabezpečit: o respektování požadavků zdravotnických provozů, aby činnost v objektech byla co nejméně omezena, o veškeré atesty na výrobky, prohlášení o shodě apod. potřebné pro převzetí plně funkčního a bezpečného servisovaného zdravotnického prostředku po provedení servisního zásahu 4.3. Předání a převzetí servisních prací Závazek poskytovatele provést servis je průběžně plněn řádným prováděním servisu dle podmínek vyplývajících ze zadávací dokumentace, právních předpisů, pokynů výrobce a této smlouvy, a to na základě podpisu předávacího protokolu oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Součástí prováděného servisu je i dokumentace a povinné doklady k použitým náhradním dílům. Předávací protokol je za objednatele oprávněn podepsat pracovník pověřený statutárním orgánem objednatele. Jedno vyhotovení předávacího protokolu zůstává poskytovateli pro jeho potřeby a druhé vyhotovení zůstává objednateli. Bude-li zdravotnický prostředek po provedeném servisním výkonu vykazovat při předání vady či nedodělky, budou tyto v předávacím protokolu specifikovány a bude zde uvedena lhůta k jejich odstranění. V případě dle předchozího odstavce se servisní výkon považuje za dokončený okamžikem podpisu předávacího protokolu po odstranění vad a nedodělků pověřenými zástupci smluvních stran. 4.4. Místo plnění Místem plnění předmětu smlouvyje Dětská klinika v sídle objednatele. 4.5. Součinnost Smluvní stranyjsou povinny vyvíjet veškeré úsilí k vytvoření potřebných podmínek pro realizaci předmětu smlouvy, které vyplývají z jejich smluvního postavení. To platí i v případech, kde to není výslovně uloženo v jednotlivých ustanoveních smlouvy. Především jsou smluvní strany povinny vyvinout součinnost v rámci smlouvou upravených postupů a vyvinout potřebné úsilí, které lze na nich v souladu s pravidly poctivého obchodního styku požadovat, k řádnému splněníjejich smluvních povinností. Pokud jsou kterékoli ze smluvních stran známy okolnosti, které jí brání, aby dostála svým smluvním povinnostem, sdělí to neprodleně písemně druhé smluvní straně. Smluvní strany se zavazují neprodleně odstranit v rámci svých možností všechny okolnosti, které jsou na jejich straně a které brání splnění jejich smluvních povinností. Pokud k odstranění těchto okolností nedojde, je druhá smluvní strana oprávněna požadovat splnění povinnosti v náhradním termínu, který stanoví s přihlédnutím k povaze záležitosti. Objednatel umožní příjezd poskytovatele do místa plnění na dobu nezbytně nutnou ke složení materiálů potřebných k realizaci servisu. 4.6. Smluvní sankce V případě vady na servisovaných zdravotnických přístrojích, která způsobí jejich nefunkčnost, bude v případě pozdního dokončení servisního zásahu poskytovatelem dle čl. 1. této smlouvy objednatel oprávněn vyúčtovat poskytovateli smluvní pokutu. Za vadu objednatel považuje též včasné neprovedení úkonů touto smlouvou sjednaných. Jedná se především o neprovedení úkonů, které objednateli neumožní postupovat v souladu s hlavou Vlll. a hlavou lX. zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředích, v platném znění. Tato smluvní pokuta činí 1.000,- Kč za každý kalendářní den a může být objednatelem poskytovateli účtována za každý i započatý den prodlení a to až do úplného odstranění reklamovaných vad. V případě pozdní úhrady faktury poskytovatele objednatelem se objednatel zavazuje uhradit poskytovateli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,025 % z dlužné částky za každý den prodlení. Smluvní pokuta bude účtována samostatným dokladem - fakturou, jejíž lhůta Splatnosti bude činit 30 kalendářních dnů ode dne doručení druhé povinné Straně. Smluvní pokutou není dotčeno právo objednatele na náhradu vzniklé škody. 4.7. Zánik Závazků Závazky smluvních stran Z této Smlouvy zanikají: o písemnou dohodou smluvních stran, 0 ukončením platnosti kupní Smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami v Souvislosti S veřejnou zakázkou jinak než jejím splněním (Zejména uzavřením dohody o ukončení platnosti kupní Smlouvy či odstoupením od kupní Smlouvy), o poskytovatel je oprávněn vypovědět tuto smlouvu, a to i bez udání důvodu, nejdříve po 48 měsících ode dne nabytí účinnosti této smlouvy. Výpověd' musí být učiněna písemně. Výpovědní lhůta činí 6 měsíců a počíná běžet dnem následujícím po doručení výpovědi objednateli, o objednatel je oprávněn tuto smlouvu vypovědět písemnou výpovědí i bez uvedení důvodu doručenou druhé Smluvní straně. Výpovědní lhůta činí 2 měsíce a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověd' doručena poskytovateli. 5. Záruka, servisní podmínky a reklamace Poskytovatel prohlašuje, že prováděný servis bude bez jakýchkoli faktických či právních vad, bude prováděn v Souladu S hlavou IX. Servis a revize zákona č. 268/2014 Sb. o zdravotnických prostředcích, v platném znění a zavazuje Se, že servisovaný přístroj bude mít vlastnosti stanovené zadáním objednatele, obsahem nabídky poskytovatele, touto Smlouvou, pokyny výrobce a technickými normami vztahujícími Se na prováděné Servisní práce, a to po celou dobu platnosti servisní smlouvy. Poskytovatel poskytuje na provedené Servisní práce záruku 6 kalendářních měsíců, na použité náhradní díly záruku 12 kalendářních měsíců. Objednatel má vůči poskytovateli tato práva z odpovědnosti za vady: a) právo na bezplatné odstranění reklamovaných vad, b) právo na zaplacení nákladů na odstranění vad v případě, kdy si objednatel vady či nedodělky opraví nebo odstraní sám nebo použije kjejich odstranění třetí osoby. Tohoto práva objednatel může využít pouze po vzájemné dohodě smluvních stran nebo za Situace, kdy poskytovatel nenastoupí na provedení opravy, nebo bude v prodlení S odstraněním vady, c) právo na poskytnutí přiměřené slevy z ceny odpovídající rozsahu reklamovaných vad či nedodělků, d) právo na odstoupení od smlouvy, kdy vady či nedodělky jsou takového charakteru, že podstatně ztěžují či dokonce brání v užívání servisovaných zdravotnických prostředků. Servisní technik je dostupný nepřetržitě (tedy 24 hodin denně) telefonicky na čísle _ _ Nástup servisního technika je 1 pracovní den od nahlášení vady. Lhůta pro odstranění reklamovaných vad činí 2 pracovní dny od nahlášení vady. Pokud poskytovatel prokazatelně náhradní díl potřebný pro odstranění vady nemá a musí jej teprve zajistit (je možné doložit např. výdejkou ze skladu výrobce, dokladem o převzetí dílu od kurýrní Služby či jiného dopravce), prodlužuje se tento termín o 1 pracovní den. Den nahlášení vady a den odstranění vady Se do této lhůty nezapočítává. V ostatním platí pro uplatňování a způsob odstraňování vad příslušná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. Vpřípadě nefunkčnosti zařízení po dobu delší než 2 dny je poskytovatel povinen na vlastní náklady zajistit zapůjčení jiného zařízení stejných parametrů po dobu, než bude nefunkční zařízení opraveno a uvedeno do provozu. Zapůjčený přístroj musí být na pracovišti připraven do provozu nejdéle do konce 2 denní lhůty od nahlášení vady.