Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6708719: Smlouva o dílo na ZHOTOVENÍ DOKUMENTACE PRO PROVEDENÍ STAVBY A

Příloha E618-S-3531_2018_Svj_Příloha č. 2c_Zvláštní technické podmínky.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
                             Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1

                                                         Správa železniční dopravní cesty

                               Příloha č. 2 d)

       ZVLÁŠTNÍ TECHNICKÉ PODMÍNKY

ZHOTOVENÍ DOKUMENTACE PRO PROVEDENÍ STAVBY A ZHOTOVENÍ
                                      STAVBY

                                 Název zakázky:
       Odstranění havarijního stavu tělesa železničního spodku

                           v úseku Vimperk - Lipka

                                      Datum vydání: 30.8. 2018
Správa železniční dopravní cesty

OBSAH

1. SPECIFIKACE PŘEDMĚTU DÍLA..................................................................................................................................3
      1.1. ÚČEL A ROZSAH PŘEDMĚTU DÍLA....................................................................................................................................................3
      1.2. Um ístění stavby...........................................................................................................................................................................3

2. PŘEHLED VÝCHOZÍCH PODKLADŮ........................................................................................................................... 3
      2.1. PŘEDPROJEKTOVÁ DOKUMENTACE................................................................................................................................................ 3

3. KOORDINACE S JINÝMI STAVBAMI......................................................................................................................... 3
4. ZVLÁŠTNÍ TECHNICKÉ PODMÍNKY A POŽADAVKY NA PROVEDENÍ DÍLA............................................................... 3

      4.1. VŠEOBECNĚ.................................................................................................................................................................................... 3
      4.2. Zhotovení Projektové doku m entace..................................................................................................................................... 4
      4.3. Zhotovení st a v b y .......................................................................................................................................................................4
      4.4. Doklady překládané zho to vitelem .........................................................................................................................................4
      4.5. Dokum entace skutečného provedení stavby........................................................................................................................ 4
      4.6. INŽENÝRSKÉ OBJEKTY......................................................................................................................................................................4
5. SPECIFICKÉ POŽADAVKY.......................................................................................................................................... 6
6. SOUVISEJÍCÍ DOKUMENTY A PŘEDPISY...................................................................................................................6

SEZNAM ZKRATEK
Není-li v těchto ZTP výslovně uvedeno jinak, mají zkratky použité v těchto ZTP význam definovaný ve
Všeobecných technických podmínkách.
Správa železniční dopravní cesty

1. SPECIFIKACE PŘEDMĚTU DÍLA

1.1.    Účel a rozsah předmětu díla
1.1.1.
        Předmětem díla „Odstranění havarijního stavu tělesa železničního spodku v úseku Vimperk - Lipka" je co
1.1.2.  nejrychlejší znovuobnovení provozu na trati při dosažení stability nového a navazujícího tělesa a
        vysokého stupně bezpečnosti provozu, protože současný železniční násep v km 38,9 - 39,2 vykazuje
        nevyhovující nestabilní stav a neumožňuje zajistit bezpečný provoz na této trati.

        Stavbou nedojde k navýšení traťové rychlosti, či jiné změně provozních charakteristik trati.

        Rozsah díla „Odstranění havarijního stavu tělesa železničního spodku v úseku Vimperk - Lipka" je
        zpracování Dokumentace pro provedení stavby (PDPS) a zhotovení stavby včetně Dokumentace
        skutečného provedení stavby (DSPS).

1.2. Umístění stavby

1.2.1.  Stavba bude probíhat na trati:
             - Železniční trať Strakonice - Volary, úsek Vimperk - Lipka
             - Druh tratě: regionální
             - Traťová třída zatížení : B2 ( 18t / 6,4 t )
             - Prostorová průchodnost : Z-GC
             - Katastrální území : 665533 Klášterec u Vimperka, 782084 Vimperk,665550 Lipka u Vimperka
             - Dotčené pozemky 330/1, 258/2, 258/1

2. PŘEHLED VÝCHOZÍCH PODKLADŮ

2.1.    Předprojektová dokumentace
2.1.1.
        Záměr projektu investiční akce „Odstranění havarijního stavu tělesa železničního spodku v úseku
        Vimperk - Lipka", zpracovatel Ing. Martin Komín, AZ SANACE a.s., Pražská 53, 400 01 Ústí nad Labem,
        datum 23.8.2018

3. KOORDINACE S JINÝMI STAVBAMI

      3.1. Součástí plnění předmětu díla je i zajištění koordinace s připravovanými, případně aktuálně
            zpracovávanými, investičními akcemi a stavbami již ve stádiu v realizace, případně ve stádiu zahájení
            realizace v období provádění díla dle harmonogramu prací a to i cizích investorů.

4. ZVLÁŠTNÍ TECHNICKÉ PODMÍNKY A POŽADAVKY NA PROVEDENÍ DÍLA

4.1.    Všeobecně
4.1.1.
4.1.2.  V průběhu prací si Zhotovitel zajistí všechny potřebné technické podklady u správců dotčených zařízení
        vlastními silami.
4.1.3.
4.1.4.  Objednatel upozorňuje Zhotovitele, že veškeré náklady související s plněním předmětu díla včetně
        dokumentace pro provádění stavby, správních poplatků, dopravy dodávek a materiálů, odvozem a
4.1.5.  likvidací odpadů, uvedením stavby do zkušebního a trvalého provozu, geodetickým zaměřením
        skutečného provedení stavby včetně vypracování dokumentace skutečného provedení stavby, protokolů
        TBZ si Zhotovitel zahrne do ocenění položek předaného výkazu výměr.

        Objednatel si vyhrazuje právo na předložení pouze jednoho technického řešení ze strany Zhotovitele,
        varianty se nepřipouštějí.

        Předání díla bude zahájeno na základě oznámení Zhotovitele o ukončení prací na díle nebo jeho
        provozuschopné části Díla. K zahájení přejímacího řízení Zhotovitel připraví řádně dokončené Dílo bez
        vad a nedodělků v provozuschopném stavu s ukončeným komplexním vyzkoušením včetně revizních
        zpráv, protokolů o TBZ, zpráv o zkušebním provozu a dalších dokumentů vyžadovaných Drážním úřadem
        pro kolaudaci a pro bezproblémové uvedení do provozu dle schválené dokumentace a jejich účelu.

        Parametry navrhovaných materiálů a konstrukcí je nutné dodržet bez jakýchkoliv odchylek jednotlivých
        výrobců těchto výrobků.
Správa železniční dopravní cesty

4.2. Zhotovení Projektové dokumentace

4.2.1.    Projektová dokumentace pro provedení stavby bude zpracována dle schváleného Záměru projektu v
4.2.2.   souladu s VTP/P+R/03/18, které jsou nedílnou součástí SOD.

4.2.3.  V rámci zpracování dokumentace pro provedení stavby je nutno do kapitoly týkající se nakládání s odpady
         zapracovat nejen seznam a množství všech druhů a kategorií odpadů a použitých stavebních výrobků
         vztahujících se k jednotlivým SO, ale i seznam skládek odpadů příslušných skupin včetně jejich
         kilometrických vzdáleností. Obdobným způsobem budou uvedeny i konkrétní možnosti nakládání s
         použitými stavebními výrobky, které nesplňují definici odpadu.

        Zhotovitel při zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby dodrží navržený seznam
         stavebních objektů z předchozího stupně dokumentace, který byl Objednatelem odsouhlasen.

4.3. Zhotovení stavby

4.3.1. Zhotovitel díla zajistí důsledné plnění požadavků, které budou vyplývat z vyjádření dotčených orgánů a
          osob a složek dráhy, a to ve vzájemné součinnosti a návaznosti.

4.4. Doklady překládané Zhotovitelem

4.4.1.  Zhotovitel doloží mimo jiné před zahájením prací na železniční dopravní cestě prosté kopie dokladů
4.4.2.  o kvalifikaci Zhotovitelů dle Předpisu o odborné způsobilosti a znalosti osob při provozování dráhy a
        drážní dopravy SŽDC Zam. 1 v platném znění:

        • G-01 +G-03 nebo G-02

             G-01 (vedoucí prací geodetických činností) nebo do doby platnosti OZ F 14 dle Směrnice SŽDC č. 50;
             G-03 (ověřování výsledků zeměměřických činností dle zákona č. 200/1994 Sb. v rozsahu úředního
             oprávnění c) dodavatelem)

             G-02 (vedoucí prací geodetických činností, ověřování výsledků zeměměřických činností dle zákona č.
             200/1994 Sb. v rozsahu úředního oprávnění c) dodavatelem)

        • K-06 řízení střediska, stavby nebo stavebních prací na železničním spodku a svršku; bezprostřední
              řízení staveb železničního svršku a spodku;

        • Z-06 c) nebo platná F-06 Vedoucí prací pro montáž zabezpečovacích zařízení;

        • T-05 c) nebo platná F-08 Vedoucí prací pro montáž sdělovacích zařízení;

        Výše uvedené doklady upravující odbornou způsobilost musí osvědčit odbornou způsobilost samotného
        Zhotovitele (je-li fyzickou osobou) nebo jiné osoby, která bude pro Zhotovitele příslušnou činnost
        vykonávat.

4.5. Dokumentace skutečného provedení stavby

        4.5.1. Zhotovitel předá v souladu se směrnicí SŽDC č. 117 Předávání digitální dokumentace z investiční
        výstavby SŽDC, článek 3.1.3.2 při odevzdání DSPS Panoramatické fotografie. Panoramatické fotografie
        budou splňovat podmínky uvedené ve směrnici SŽDC č. 117 článku č. 3.1.4.3.9 Předání prostorových dat.
        Panoramatické fotografie budou pořízeny v rozsahu odpovídající trajektorií kolejí, ve kterých investiční
        akce proběhla a budou předána na vhodném přenosném zařízení podle objemu dat (např. externí HD).

4.6. Inženýrské objekty

4.6.1. PŘÍPRAVNÉ PRÁCE A ODTĚŽENÍ SESUVNÝCH PLOCH

        V místě sanace železničního spodku a odvodnění bude provedeno odtěžení zemin. Dále bude provedeno
        snesení stávajícího kolejového lože.

        Vyzískaný materiál při rekonstrukci žel. svršku bude zajištěn a roztříděn na využitelný a dále nevyužitelný
        materiál. S využitelným materiálem - výziskem bude nakládáno v souladu s platnou legislativou.

        Dále je nutné provést kácení zeleně, především z důvodů bezpečnostních a výstavby žel. spodku, a to
        pro zachování rozhledových poměrů a zajištění stability nestabilního svahu. Z důvodů bezpečnostních je
        třeba počítat s odstraněním náletových křovin, které svou stabilitou ohrožují bezpečnost provozu při
        dodržení rozhledových poměrů, rekonstrukci stávajícího tělesa dráhy a odvodnění. Rozsah kácení byl
        stanoven na základě místního šetření - viz. projektová dokumentace

        V rámci navrhovaných stavebních opatření bude odstraněna (odbourána) stávající opěrná zeď z gabionů
        včetně stávajícího zajištění svahu pomocí ocelových ochranných sítí. Zborcený kamenný obklad svahu
        násypu bude v celém rozsahu postupně rozebrán.
Správa železniční dopravní cesty

    4.6.2. ŽELEZNIČNÍ SPODEK

               V rámci zemních a stavebních prací v oblasti sesuvu svahu bude v tomto úseku zřízena sanace pro
               odvodnění tělesa železničního spodku.

               Dále budou v této oblasti zřízeny gabiony pro zajištění drážní stezky a zachování stávajícího odvodnění
               podél trati. Pláň tělesa železničního spodku bude mít v úseku s ocelovými pražci šířku 5,2m

               Odvodnění tělesa bude zajištěno zřízením sanační vrstvy, sklonem zemní pláně. Dešťová voda bude dále
               odvedena stávajícími zpevněnými příkopy a J žlaby.

               V km 39,004 - 39,080 bude vlevo zřízen gabion 600/600/1000 pro dodržení předepsané drážní stezky a
               zachování stávajícího odvodnění. Gabionové zdi jsou navrženy ze svařovaných dráto-kamenných košů.
               Tahová pevnost drátu před spletením musí být min. 400 MPa, tažnost min. 8 %. Výplň košů bude
               provedena jako rovnanina z lomového kamene, který je odolný vůči povětrnostním vlivům, neobsahuje
               vodou rozpustné soli, a který není křehký. Budou použity horniny s vyšší měrnou hmotností a nízkou
               pórovitostí. Kámen musí být čistý, bez příměsí jemnozrnné zeminy.

    4.6.3. ŽELEZNIČNÍ SVRŠEK

               Stávající kolejová pole ( S49, T, pražce ocel, dřevo ) budou vytržena, kolejové lože bude rozhrnuto pro
               umožnění přístupu na stavbu v oblasti sesuvu svahu a pojezdu techniky. Po realizaci nutných prací bude
               kolejové lože vyjmuto, pročistěno ( odhad cca 50 % ) a vráceno zpět, doplněno kolejovým ložem novým.
               Stávající kolejová pole budou nahrazena v km 38,019 - 38,2 kol. poli na pražcích dřevěných, v úseku km
               38,2 - 39,344 717 nahrazena kol.poli na pražcích ocelových Y a v úseku 39,344 - km 40,38 kol. poli na
               pražcích betonových. V km 40,388 - 40,413 bude na přejezd vloženo kolejové pole na nových dřevěných
               pražcích. Kolejnice budou tvaru 49E1 nové, mat. R350HT - dlouhé pásy.

               Výhybka v km 40,049 JS49-1:7,5-190 P,p,d bude vytržena, zregenerována a vrácena zpět. Před a za
               výhybkou budou vložena kol. pole dl. 25 na dřevěných pražcích. Za odbočnou větví výhybky ve směru do
               vlečky bude vloženo kolejové pole na dřevěných pražcích o délce 12,5 m.

               Stavební objekt Železniční svršek bude obsahovat dle OTSKP-ŽS položku „NÁSLEDNÁ
               ÚPRAVASMĚROVÉHO A VÝŠKOVÉHO USPOŘÁDÁNÍ KOLEJE - PRAŽCE BETONOVÉ":
               - geodetické měření koleje pro následnou směrovou a výškovou úpravu koleje do předepsané polohy;
               - následnou směrovou a výškovou úpravu koleje do předepsané polohy;
               - kontrolní geodetické měření koleje a posouzení odchylek od předepsané polohy vzhledem

                     k příslušným technickým normám;
               - způsob měření - Měří se délka koleje ve smyslu ŠN 73 6360, tj. v ose koleje.

    4.6.4. SANACE SVAHU NÁSYPU

               Stabilita násypu zemního tělesa železniční trati bude zajištěna pomocí kombinace několika stavebních
               opatření.

               Výchozím stavebním opatřením bude posun osy koleje na levou „zářezovou" stranu násypu (o cca 0,50
               m) a úprava kolejového svršku. V rámci kompletní obnovy železničního svršku budou nahrazeny stávající
               standardní pražce pražci Y. Použití těchto pražců umožní provedení zemní pláně kolejového svršku v
               šířce 5,20 m (viz. samostatné objekty stavby SO 101 a SO 102).

               Stabilita násypu bude zajištěna především provedením opěrných zdí na koruně a u paty svahu násypu.

               Opěrná zeď A bude umístěna na horní hraně násypu tj. pravém okraji zemní pláně kolejového svršku.
               Základový pas a dřík opěrné zdi celkové výšky 1,50 m bude proveden z železobetonu. Opěrná zeď bude
               založena na mikropilotách a z větší části ukotvena pomocí pasivních tyčových kotev.

               Drážní stezka bude v délce opěrné zdi vedena po lávce se zábradlím. Lávka bude tvořena nosnou
               konstrukcí, roštem a zábradlím s vodorovnou výplní a provedena bude z kompozitu. Nosná konstrukce
               lávky bude na dřík opěrné zdi dodatečně přikotvena.

               Opěrná zeď B bude umístěna u paty násypu. Základový pas a dřík opěrné zdi celkové výšky 2,10 m bude
               proveden z železobetonu. Opěrná zeď bude založena na mikropilotách (záporách) a ukotvena pomocí
               aktivních tyčových kotev.

               Opěrná zeď C bude umístěna na horní hraně násypu tj. levém okraji zemní pláně kolejového svršku v
               místě vtokového čela propustku. Základový pas opěrné zdi celkové výšky 1,00 m bude proveden z
               železobetonu. Opěrná zeď bude založena na mikropilotách.
Správa železniční dopravní cesty  Odstranění havarijního stavu tělesa železničního spodku v úseku Vimperk - Lipka"
                                                                                                   Zvláštní technické podmínky

                                                                   Dokumentace pro provedení stavby a zhotovení stavby

4.6.5. ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD km ev. km 40,414

           Tento železniční přejezd je dotčen stavbou z technologických důvodů. V oblasti sesuvu svahu není
           přístup na stavbu a doprava na stavbu bude umožněna z tohoto železničního přejezdu. Z tohoto důvodu
           bude kol. pole na železničním přejezdu vytrženo, štěrk rozhrnut a bude zde nájezd pro potřebu stavby
           po pláni tělesa žel. spodku až na místo sanace svahu.

           V místě přejezdu bude nové kolejové pole na dřevěných pražcích, konstrukce přejezdu bude živičná,
           rozsah úpravy komunikace v co nejmenším rozsahu - vlevo i vpravo osy koleje cca 4,9 m (měřeno v ose
           komunikace). Žlábek mezi kolejnicemi bude vytvořen přidanou kolejnicí na zdvojené podkladnici.

5. SPECIFICKÉ POŽADAVKY

    5.1. Při zpracování dokumentace pro provedení stavby bude sanace navržena tak, aby se eliminovala délka
            výlukových časů, případně aby se umožnil co nejdříve železniční provoz ( nejpozději však k 30.11.2018).
             Dokumentace bude předpokládat harmonogram práce při odtěžování zemního tělesa nejen v pracovní
            dny, ale i o sobotách a nedělích a při zřizování zemního tělesa 24 hodin nepřetržitě v pracovních dnech,
            ale i o sobotách a nedělích, pokud to dovolí navržené technologické postupy a bude zajištěna požadovaná
             kvalita díla a bezpečnost pracovníků.

6. SOUVISEJÍCÍ DOKUMENTY A PŘEDPISY

    6.1. Zhotovitel stavby je povinen pro uvedení stavby do provozu předložit „Závěrečnou zprávu o nakládání
          s odpady" zpracovanou v souladu s bodem 14.5.6. Všeobecných technických podmínek. Dokument bude
          společný pro celou stavbu a bude zahrnovat produkci všech zhotovitelů, kteří se stanou původci odpadů.
          Koncept zprávy bude zaslán zástupci investora k odsouhlasení. Související dokumenty a předpisy

    6.2. Zhotovitel se zavazuje provádět dílo v souladu s obecně závaznými právními předpisy České republiky a EU,
          technickými normami a s interními předpisy a dokumenty objednatele (směrnice, vzorové listy, TKP, VTP,
          ZTP apod.), vše v platném znění.

    6.3. Objednatel umožňuje dodavateli přístup ke všem svým interním předpisům a dokumentům následujícím
            způsobem:

               Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
               Technická ústředna dopravní cesty,
               Oddělení typové dokumentace
               Nerudova 1
               772 58 Olomouc
               kontaktní osoba: .....​ ...........​..................​.......​.......​ .....​.......​......​.......​ .......​ ..........​.......​ .....​.......
               .​ ...​ .........​ .......................... www: http://typdok.tudc.cz, http://www.tudc.cz/ nebo
               http://www.szdc.cz/dalsi-informace/dokumenty-a-predpisy.html.