Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Společnost: Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje IČO: 272 56 456 DIČ: CZ27256456 Se sídlem: Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01 Zastoupená: JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 35-3525450227/0100 Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019 dále též jako „Objednatel“ na straně jedné, a Společnost/Název: EKONA, spol. s r.o. IČO: 46710124 DIČ: CZ46710124 Se sídlem: Nitranská 418/8, 460 07 Liberec Zastoupená: Ing. Jindřich Novák, jednatel Bankovní spojení: Komerční banka, a.s. Číslo účtu: 900 741 - 461 / 0100 Zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 2419 dále též jako „Zhotovitel“ na straně druhé, se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl. zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato: SMLOUVA O DÍLO dále jen „smlouva“ 1. Úvodní ustanovení 1.1. Objednatel je provozovatelem rekreační zařízení na adrese Janov nad Nisou č.e. 1295, PSČ: 468 11 (dále jen „chata Janov“). 1.2. Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění této smlouvy odpovídá jeho podnikatelskému oprávnění, a že disponuje potřebnými kapacitami k řádnému a včasnému provedení díla dle této smlouvy. Tuto smlouvu uzavírá v postavení profesionála a zavazuje se postupovat při plnění této smlouvy s odbornou péčí. 1.3. Zhotovitel dále prohlašuje, že vymezení díla tak, jak je uvedeno v této smlouvě, považuje za vhodné, správné a úplné. Zhotovitel prohlašuje, že dle jeho odborného názoru lze dílo popsané v této smlouvě ve sjednaném termínu provést. Smluvní strany si výslovně sjednávají, že toto prohlášení má obdobné účinky, jako přezkum pokynů Objednatele ve smyslu ustanovení § 2594 občanského zákoníku. Okamžikem, kdy mohl Zhotovitel s vynaložením odborné péče nejpozději zjistit vady vymezení díla je okamžik uzavření této smlouvy. Stránka 1 z 7 1.4. Zhotovitel prohlašuje, že není v úpadku, nebylo vůči němu zahájeno insolvenční řízení ani mu není znám hrozící úpadek. Dále prohlašuje, že vůči němu nebylo zahájeno žádné soudní, správní, daňové či jiné řízení na plnění, které by mohlo být důvodem exekuce na majetek Zhotovitele, a že neexistuje žádné pravomocné rozhodnutí soudu, správního, daňového či jiného orgánu, na základě kterého by bylo možno vůči němu vést exekuci na majetek. 1.5. Zhotovitel dále prohlašuje, že má sjednáno platné pojištění odpovědnosti za škodu/újmu, ve výši odpovídající předmětu této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění díla dle této smlouvy. 1.6. Tato smlouva je uzavřena na základě výběru dodavatele v rámci veřejného zakázky malého rozsahu mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů. Nestanoví-li tato smlouva jinak, zavazuje se Zhotovitel provést dílo v souladu se zadáním objednatele a podanou nabídkou. 2. Předmět smlouvy 2.1. Zhotovitel se zavazuje, že na vlastní náklady a nebezpečí provede pro Objednatele 2.2. dodávku stavebních, montážních a řemeslných prací spočívajících v instalaci domovní čistírny odpadních vod pro chatu Janov (dále jen „dílo“). Provedení díla zahrnuje: a) zpracování odborných posudků spojených s provedením projektu pro získání stavebního povolení, včetně zajištění stavebního povolení, b) dopracování projektu pro realizaci stavby, včetně výkazu výměr, c) zhotovení čistírny odpadních vod, d) montáž technologie a elektroinstalace, včetně přípojky, e) provedení potřebných stavebních prací, f) získání pravomocného veřejnoprávního povolení k provozu čističky odpadních vod. 2.3. Soupis jednotlivých dodávek a prací je uveden v nabídce Zhotovitele č. N17258 ze dne 4.10.2017, která je přílohou této smlouvy. 2.4. Zhotovitel se zavazuje předat dílo Objednateli zcela hotové, bez vad či nedodělků tak, aby bylo plně funkční, provozně bezpečné a hospodárné (tzv. dodávka na klíč). Dílo bude provedeno a předáno ve dvou fázích. První fáze zahrnuje zhotovení a předání provozuschopné a odzkoušené čističky odpadních vod, včetně získání pravomocného povolení k jejímu provozu. Druhá fáze zahrnuje dokončení stavebních prací, včetně terénních úprava, a odstranění případných drobných vad a nedodělků nebránících provozu čističky. 2.5. Součástí díla jsou i práce blíže nespecifikované, které jsou však nezbytné k řádnému provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem Zhotovitel měl nebo mohl vědět. 2.6. Obsah a rozsah díla je možno měnit na základě oboustranně podepsaných změnových listů. Změnový list bude obsahovat zejména označení obou smluvních stran, označení podepisujících osob a data podpisů, dále přesné vymezení změn díla, včetně dohody o změně ceny díla a dohody o změně termínu provedení díla, pokud se tyto mění. Nejsou-li ve změnovém listu dohodnuty důsledky změny díla na sjednanou cenu a na sjednaný termín provedení díla, platí, že se tyto údaje nemění. Změnovými listy nelze měnit jiný obsah smlouvy, než vymezení díla a v souvislosti s tím případně cenu a termín plnění. Stránka 2 z 7 3. Lhůta, místo a způsob provedení díla 3.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo nejpozději v následujících termínech: Termín zahájení prací: bezprostředně po podpisu této smlouvy Termín dokončení 1. fáze, nejpozději do: 31.12.2018 Termín dokončení 2. fáze, nejpozději do: 31.5.2019 3.2. Místem provedení díla je rekreační zařízení objednatele na adrese Janov nad Nisou č.e. 1295, PSČ: 468 11. 4. Předání a převzetí díla 4.1. Zhotovitel je povinen předem písemně oznámit Objednateli, kdy bude dílo a jeho jednotlivé fáze připraveny k předání a převzetí. 4.2. O předání a převzetí provedené fáze díla sepíší smluvní strany Protokol o předání a převzetí fáze díla. Protokol bude obsahovat zejména následující náležitosti: a) označení díla a fáze díla, b) název a sídlo Objednatele a Zhotovitele, c) odkaz na tuto Smlouvu, d) datum provedení fáze díla, e) případné vady zjištěné při převzetí fáze díla Objednatelem, včetně termínu jejich odstranění. Jestliže je protokol o předání a převzetí fáze díla podepsán oběma smluvními stranami, považují se veškeré údaje o opatření a lhůtách v zápise uvedených za dohodnuté. Jestliže Objednatel uvede v protokolu o předání a převzetí fáze díla reklamované vady nebo popíše, jak se projevují, platí, že tím současně požaduje bezplatné odstranění vad. 4.3. Spolu s předání 1. fáze díla předloží Zhotovitel veškeré doklady o zkouškách a revizích dodaných zařízení, pakliže je jejich provedení vyžadováno příslušnými právními předpisy. Zhotovitel dále předá Objednateli veškeré dokumenty vztahující se k užívání díla a jeho částí, včetně zabudovaných výrobků (atesty, návody, záruční listy apod.). 5. Cena díla 5.1. Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu uvedeném v této smlouvě je stanovena jako cena nejvýše přípustná a činí: Cena bez DPH: 738.000,- Kč DPH 21 % 154.980,- Kč Cena vč. DPH 892.980,- Kč (slovy: Osm-set-devadestát-dva-tisíc-devět-set-osmdesát korun českých). Daň z přidané hodnoty bude účtována ve výši dle platných právních předpisů. 5.2. Změna ceny díla je možná v souvislosti se změnou obsahu a rozsahu díla dle čl. 2 odst. 2.6. této smlouvy. 5.3. Cena díla v sobě zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena díla zahrnuje zejména náklady na dopravu, instalaci, odvoz a likvidaci odpadů z dodávek, náklady na vybavení místa, montáže, uskladnění, zařízení staveniště, odvoz a likvidaci odpadů včetně skládkovného, náklady na používání strojů a služeb až do skutečného dokončení díla, náklady na zhotovování výrobků, obstarání a přepravu věcí, zařízení, materiálu, dodávek, náklady na schvalovací řízení, pojištění, garance, daně, cla, poplatky, inflační vlivy a jakékoli další výdaje nutné pro realizaci díla. Stránka 3 z 7 5.4. Nad rámec ceny díla uvedené v čl. 5 odst. 5.1. Smlouvy budou níže uvedené práce oceněny dle skutečnosti, přičemž maximální cena těchto prací bez DPH nepřekročí následující částky: a) čištění septiků a odvoz fekálií 28.000,-Kč b) dolamování v hornině 5 nebo 6 56.000,-Kč c) prostupy a bourání pro vedení 27.000,-Kč d) zrušení stávajících jímek 25.000,-Kč 6. Platební podmínky 6.1. Smluvní strany se dohodly, že cena díla bude hrazena postupně na základě měsíční fakturace Zhotovitele. Provedené práce budou fakturovány podle zápisu ve stavebním deníku. Konečná faktura bude vystavena po předání a převzetí 2. fáze díla a po odstranění případných vad či nedodělků zapsaných v protokolu o předání a převzetí díla. 6.2. Zhotovitel je oprávněn vystavovat daňové doklady (faktury) pouze za uskutečněné plnění (provedené práce a dodaný materiál) v příslušném měsíci. Splatnost faktur bude 30 kalendářních dnů od jejího doručení Objednateli. 6.3. Faktura vystavená Zhotovitelem bude obsahovat: - číslo faktury, - odkaz na tuto smlouvu, - přesné označení smluvních stran, včetně obchodní firmy, IČO, DIČ, sídla a bankovního spojení, - datum uskutečnění zdanitelného plnění, - dobu splatnosti, - fakturovanou částku, - vyčíslení DPH, - další náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy, - podpis osoby oprávněné k vystavení faktury. 6.4. V případě, že Zhotovitelem vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné údaje, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit. V takovém případě vystaví Zhotovitel novou fakturu s novou lhůtou splatnosti. 6.5. V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla je Zhotovitel oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení úroku z prodlení v zákonné výši. 6.6. Zveřejní-li správce daně skutečnost, že Zhotovitel je nespolehlivým plátcem ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je Objednatel oprávněn z každé fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto aniž by k tomu byl vyzván jako ručitel uhradit za Zhotovitele příslušnému správci daně. 7. Práva a povinnosti smluvních stran 7.1. Zhotovitel je povinen provádět dílo s náležitou odbornou péčí, v souladu s touto smlouvou, příslušnými obecně závaznými právními přepisy a technickými, hygienickými či jinými normami, jakož i požadavky a pokyny Objednatele. 7.2. Trvá-li Objednatel na provedení díla podle zřejmě nevhodného požadavku či podle nevhodných pokynů, podkladů či s využitím nevhodných věcí i přes písemné upozornění Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn požadovat udělení takového požadavku v písemné podobě. Tato okolnost však není důvodem k odstoupení od smlouvy Zhotovitelem. Stránka 4 z 7 7.3. Zhotovitel na vlastní náklady zajišťuje likvidaci veškerého vyprodukovaného odpadu, který vznikne při provádění díla. Při nakládání s odpady je povinen postupovat v souladu s obecně závaznými právními předpisy jako jejich původce. 7.4. Zhotovitel je povinen zabránit úniku jakékoliv nebezpečné látky, jež by mohla jakýmkoliv způsobem negativně zasáhnout nebo poškodit majetek Objednatele, životní prostředí, nebo by mohla způsobit škody na lidském zdraví. V případě vzniku výše popsané situace je Zhotovitel povinen neprodleně informovat Objednatele a nést náklady na likvidaci havárie či ekologické škody v plné výši. 7.5. Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena povinnost uveřejnit obsah této smlouvy a další informace týkající se smluvního vztahu založeného touto smlouvou v zákonem stanoveném rozsahu. 7.6. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění díla, zejména zajistit Zhotoviteli přístup do míst dotčených prováděním díla. 8. Odpovědnost za vady, záruka za jakost 8.1. Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost díla, jakož i jeho příslušenství a součásti, a to v délce 60 měsíců na stavební práce a 24 měsíců na technologii. Bude-li na některé prvky či části poskytována výrobcem či dodavatelem záruka delší, pak je na takové prvky či části poskytována tato delší záruka. Záruční lhůta počíná běžet dnem předání a převzetí díla a po odstranění případných vad či nedodělků. 8.2. V záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit reklamované závady na vlastní náklad bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti (10) dnů, a v případě havarijního stavu do tří (2) dnů od nahlášení vady Objednatelem. V případě, že Zhotovitel v uvedených lhůtách vady neodstraní, nebo je-li vzhledem ke všem okolnostem zjevné, že tak neučiní, je Objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit sám na náklady Zhotovitele. 8.3. Záruční doba se prodlužuje o dobu trvání vady, která brání řádnému užívání díla. 8.4. Zhotovitel je povinen nahradit Objednateli v plné výši škodu, která by mu vznikla vadným plněním nebo jako důsledek porušení povinností či závazků Zhotovitele. Zhotovitel neodpovídá za škodu, která byla způsobena nevhodnými požadavky či pokyny Objednatele, jestliže Zhotovitel na nevhodnost pokynů písemně upozornil a Objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestliže tuto nevhodnost nemohl zjistit. 9. Sankční ujednání 9.1. V případě prodlení Zhotovitele s dokončením díla oproti termínům uvedeným v této smlouvě je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení. 9.2. V případě porušení pravidel bezpečnosti práce a ochrany zdraví ze strany Zhotovitele je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. 9.3. V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad díla je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou jednotlivou vadu a každý započatý den prodlení. 9.4. V případě, že se některé z prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy, ukáže být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu zavádějícím, je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. Stránka 5 z 7 9.5. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé poškozené smluvní straně v plné výši. 10. Odstoupení od smlouvy 10.1. Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, a to i částečně, vedle důvodů stanovených zákonem rovněž v případě závažného porušení smluvní nebo zákonné povinnosti Zhotovitele. Za závažné porušení smluvní povinnosti se považuje zejména: a) nedodržení závazných právních, hygienických nebo technických norem nebo pravomocného rozhodnutí orgánu státní správy, b) prodlení se zhotovením díla dle této smlouvy o více než 15 dnů, c) nepravdivé, hrubě zkreslené či v podstatném ohledu zavádějící prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy. 10.2. Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit vedle důvodů stanovených zákonem, v případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla o více než 30 dnů. 10.3. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně. 10.4. Ukončení této smlouvy výpovědí nebo odstoupením jedné ze smluvních stran se nedotýká práva na náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy, práva na smluvní pokutu, povinnosti zachovávat mlčenlivost, ani dalších práv a povinností, z jejichž povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. Totéž platí přiměřeně i v případě, že tato smlouva bude shledána neplatnou nebo neúčinnou. 10.5. V případě předčasného ukončení této smlouvy z důvodů nikoliv na straně Objednatele je Zhotovitel povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou součinnost k tomu, aby Objednateli nevznikla škoda, zejména zajištěním provádění nezbytných činností do doby započetí prací novým zhotovitelem. 11. Odpovědné osoby 11.1. Odpovědnou osobou pro věci technické na straně Zhotovitele je: Jméno a příjmení: Ing. Jindřich Novák tel: +420 602 458 601 email: novak@ekona.cz 11.2. Odpovědnou osobou pro věci technické na straně Objednatele je: Jméno a příjmení: Ing. Miroslav Frýda tel: 731 542 868 email: miroslav.fryda@onmb.cz 11.3. Změna kontaktních údajů je možná na základě písemného oznámení doručeného druhé smluvní straně. 12. Závěrečná ustanovení 12.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným, nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy. Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného odkladu nahradit novým platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude odpovídat účelu ustanovení předchozího. 12.2. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Stránka 6 z 7 12.3. V případě rozporu této smlouvy s obsahem jejích příloh či jakýchkoliv jiných ujednání nebo prohlášení, má vždy přednost ustanovení této smlouvy. 12.4. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Totéž platí pro vzdání se písemné formy. 12.5. Písemnosti zásadního charakteru (výpověď, odstoupení od smlouvy, uplatnění sankcí) lze zasílat pouze písemně ve formě doporučeného dopisu, osobně proti podpisu oprávněné osoby nebo do datové schránky. 12.6. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem Objednatele. 12.7. Vzhledem k tomu, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uzavírají smluvní strany toto samostatné ujednání. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy v registru smluv zajistí Objednatel. Zhotovitel se zavazuje nejpozději při podpisu této smlouvy označit ty části smlouvy a ty údaje, které požaduje v souladu se zákonem o registru smluv vyloučit z uveřejnění (obchodní tajemství, osobní údaje apod.). Jinak platí, že souhlasí s uveřejněním v plném rozsahu. Toto samostatné ujednání smluvních stran nabývá platnosti a účinnosti podpisem této smlouvy oprávněnými zástupci smluvních stran. 12.8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv. 12.9. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom. 12.10. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců. V Mladé Boleslavi dne 10.10.2018 ………………………………………………. …………………………………………… Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, EKONA, spol. s r.o. a.s., nemocnice Středočeského kraje Ing. Jindřich Novák Jednatel JUDr. Ladislav Řípa předseda představenstva ………………………………………………. Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje Ing. Jiří Bouška místopředseda představenstva Stránka 7 z 7