Textová podoba smlouvy Smlouva č. 6953523: 008911

Příloha EKONA spol. s r.o._Smlouva o dílo.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Společnost:        Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s.,

                   nemocnice Středočeského kraje

IČO:               272 56 456

DIČ:               CZ27256456

Se sídlem:         Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 147, PSČ 293 01

Zastoupená:        JUDr. Ladislav Řípa, předseda představenstva

                   Ing. Jiří Bouška, místopředseda představenstva

Bankovní spojení:  Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:        35-3525450227/0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 10019

dále též jako „Objednatel“ na straně jedné,

a

Společnost/Název:     EKONA, spol. s r.o.

IČO:                  46710124

DIČ:                  CZ46710124

Se sídlem:            Nitranská 418/8, 460 07 Liberec

Zastoupená:           Ing. Jindřich Novák, jednatel

Bankovní spojení:     Komerční banka, a.s.

Číslo účtu:           900 741 - 461 / 0100

Zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 2419

dále též jako „Zhotovitel“ na straně druhé,

se níže uvedeného dne, měsíce a roku dohodli v souladu s ustanovením § 2586 a násl.
zákona č. 89/2012, občanský zákoník, jak stanoví tato:

                      SMLOUVA O DÍLO

                         dále jen „smlouva“

1. Úvodní ustanovení

1.1. Objednatel je provozovatelem rekreační zařízení na adrese Janov nad Nisou č.e. 1295,
        PSČ: 468 11 (dále jen „chata Janov“).

1.2.  Zhotovitel prohlašuje, že předmět plnění této smlouvy odpovídá jeho podnikatelskému
      oprávnění, a že disponuje potřebnými kapacitami k řádnému a včasnému provedení
      díla dle této smlouvy. Tuto smlouvu uzavírá v postavení profesionála a zavazuje se
      postupovat při plnění této smlouvy s odbornou péčí.

1.3.  Zhotovitel dále prohlašuje, že vymezení díla tak, jak je uvedeno v této smlouvě,
      považuje za vhodné, správné a úplné. Zhotovitel prohlašuje, že dle jeho odborného
      názoru lze dílo popsané v této smlouvě ve sjednaném termínu provést. Smluvní strany
      si výslovně sjednávají, že toto prohlášení má obdobné účinky, jako přezkum pokynů
      Objednatele ve smyslu ustanovení § 2594 občanského zákoníku. Okamžikem, kdy
      mohl Zhotovitel s vynaložením odborné péče nejpozději zjistit vady vymezení díla je
      okamžik uzavření této smlouvy.

                                                                              Stránka 1 z 7
1.4.  Zhotovitel prohlašuje, že není v úpadku, nebylo vůči němu zahájeno insolvenční řízení
      ani mu není znám hrozící úpadek. Dále prohlašuje, že vůči němu nebylo zahájeno
      žádné soudní, správní, daňové či jiné řízení na plnění, které by mohlo být důvodem
      exekuce na majetek Zhotovitele, a že neexistuje žádné pravomocné rozhodnutí
      soudu, správního, daňového či jiného orgánu, na základě kterého by bylo možno vůči
      němu vést exekuci na majetek.

1.5. Zhotovitel dále prohlašuje, že má sjednáno platné pojištění odpovědnosti za
        škodu/újmu, ve výši odpovídající předmětu této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje
        udržovat toto pojištění v platnosti po celou dobu provádění díla dle této smlouvy.

1.6.  Tato smlouva je uzavřena na základě výběru dodavatele v rámci veřejného zakázky
      malého rozsahu mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
      ve znění pozdějších předpisů. Nestanoví-li tato smlouva jinak, zavazuje se Zhotovitel
      provést dílo v souladu se zadáním objednatele a podanou nabídkou.

2. Předmět smlouvy

2.1.  Zhotovitel se zavazuje, že na vlastní náklady a nebezpečí provede pro Objednatele
2.2.  dodávku stavebních, montážních a řemeslných prací spočívajících v instalaci domovní
      čistírny odpadních vod pro chatu Janov (dále jen „dílo“).
      Provedení díla zahrnuje:

      a) zpracování odborných posudků spojených s provedením projektu pro získání
            stavebního povolení, včetně zajištění stavebního povolení,

      b) dopracování projektu pro realizaci stavby, včetně výkazu výměr,

      c) zhotovení čistírny odpadních vod,

      d) montáž technologie a elektroinstalace, včetně přípojky,

      e) provedení potřebných stavebních prací,

      f) získání pravomocného veřejnoprávního povolení k provozu čističky odpadních vod.

2.3. Soupis jednotlivých dodávek a prací je uveden v nabídce Zhotovitele č. N17258 ze dne
        4.10.2017, která je přílohou této smlouvy.

2.4.  Zhotovitel se zavazuje předat dílo Objednateli zcela hotové, bez vad či nedodělků tak,
      aby bylo plně funkční, provozně bezpečné a hospodárné (tzv. dodávka na klíč). Dílo
      bude provedeno a předáno ve dvou fázích. První fáze zahrnuje zhotovení a předání
      provozuschopné a odzkoušené čističky odpadních vod, včetně získání pravomocného
      povolení k jejímu provozu. Druhá fáze zahrnuje dokončení stavebních prací, včetně
      terénních úprava, a odstranění případných drobných vad a nedodělků nebránících
      provozu čističky.

2.5. Součástí díla jsou i práce blíže nespecifikované, které jsou však nezbytné k řádnému
        provedení díla, a o kterých vzhledem ke své kvalifikaci a zkušenostem Zhotovitel měl
        nebo mohl vědět.

2.6.  Obsah a rozsah díla je možno měnit na základě oboustranně podepsaných změnových
      listů. Změnový list bude obsahovat zejména označení obou smluvních stran, označení
      podepisujících osob a data podpisů, dále přesné vymezení změn díla, včetně dohody o
      změně ceny díla a dohody o změně termínu provedení díla, pokud se tyto mění.
      Nejsou-li ve změnovém listu dohodnuty důsledky změny díla na sjednanou cenu a na
      sjednaný termín provedení díla, platí, že se tyto údaje nemění. Změnovými listy nelze
      měnit jiný obsah smlouvy, než vymezení díla a v souvislosti s tím případně cenu a
      termín plnění.

                                                                          Stránka 2 z 7
3. Lhůta, místo a způsob provedení díla

3.1. Zhotovitel se zavazuje provést dílo nejpozději v následujících termínech:

      Termín zahájení prací:                       bezprostředně po podpisu této smlouvy

      Termín dokončení 1. fáze, nejpozději do: 31.12.2018

      Termín dokončení 2. fáze, nejpozději do: 31.5.2019

3.2. Místem provedení díla je rekreační zařízení objednatele na adrese Janov nad Nisou č.e.
        1295, PSČ: 468 11.

4. Předání a převzetí díla

4.1. Zhotovitel je povinen předem písemně oznámit Objednateli, kdy bude dílo a jeho
        jednotlivé fáze připraveny k předání a převzetí.

4.2. O předání a převzetí provedené fáze díla sepíší smluvní strany Protokol o předání a
        převzetí fáze díla. Protokol bude obsahovat zejména následující náležitosti:

      a) označení díla a fáze díla,

      b) název a sídlo Objednatele a Zhotovitele,

      c) odkaz na tuto Smlouvu,

      d) datum provedení fáze díla,

      e) případné vady zjištěné při převzetí fáze díla Objednatelem, včetně termínu jejich
            odstranění. Jestliže je protokol o předání a převzetí fáze díla podepsán oběma
            smluvními stranami, považují se veškeré údaje o opatření a lhůtách v zápise
            uvedených za dohodnuté. Jestliže Objednatel uvede v protokolu o předání a
            převzetí fáze díla reklamované vady nebo popíše, jak se projevují, platí, že tím
            současně požaduje bezplatné odstranění vad.

4.3.  Spolu s předání 1. fáze díla předloží Zhotovitel veškeré doklady o zkouškách a revizích
      dodaných zařízení, pakliže je jejich provedení vyžadováno příslušnými právními
      předpisy. Zhotovitel dále předá Objednateli veškeré dokumenty vztahující se k užívání
      díla a jeho částí, včetně zabudovaných výrobků (atesty, návody, záruční listy apod.).

5. Cena díla

5.1. Smluvní strany se dohodly, že cena za dílo provedené v rozsahu uvedeném v této
        smlouvě je stanovena jako cena nejvýše přípustná a činí:

       Cena bez DPH:                738.000,- Kč

       DPH 21 %                     154.980,- Kč

       Cena vč. DPH                 892.980,- Kč

       (slovy: Osm-set-devadestát-dva-tisíc-devět-set-osmdesát korun českých).

      Daň z přidané hodnoty bude účtována ve výši dle platných právních předpisů.

5.2. Změna ceny díla je možná v souvislosti se změnou obsahu a rozsahu díla dle čl. 2
        odst. 2.6. této smlouvy.

5.3.  Cena díla v sobě zahrnuje veškeré náklady nezbytné k řádnému, úplnému a
      kvalitnímu provedení díla, včetně všech rizik a vlivů během provádění díla. Cena díla
      zahrnuje zejména náklady na dopravu, instalaci, odvoz a likvidaci odpadů z dodávek,
      náklady na vybavení místa, montáže, uskladnění, zařízení staveniště, odvoz a likvidaci
      odpadů včetně skládkovného, náklady na používání strojů a služeb až do skutečného
      dokončení díla, náklady na zhotovování výrobků, obstarání a přepravu věcí, zařízení,
      materiálu, dodávek, náklady na schvalovací řízení, pojištění, garance, daně, cla,
      poplatky, inflační vlivy a jakékoli další výdaje nutné pro realizaci díla.

                                                                                Stránka 3 z 7
5.4. Nad rámec ceny díla uvedené v čl. 5 odst. 5.1. Smlouvy budou níže uvedené práce
        oceněny dle skutečnosti, přičemž maximální cena těchto prací bez DPH nepřekročí
        následující částky:

      a) čištění septiků a odvoz fekálií        28.000,-Kč

      b) dolamování v hornině 5 nebo 6          56.000,-Kč

      c) prostupy a bourání pro vedení          27.000,-Kč

      d) zrušení stávajících jímek              25.000,-Kč

6. Platební podmínky

6.1.  Smluvní strany se dohodly, že cena díla bude hrazena postupně na základě měsíční
      fakturace Zhotovitele. Provedené práce budou fakturovány podle zápisu ve stavebním
      deníku. Konečná faktura bude vystavena po předání a převzetí 2. fáze díla a po
      odstranění případných vad či nedodělků zapsaných v protokolu o předání a převzetí
      díla.

6.2. Zhotovitel je oprávněn vystavovat daňové doklady (faktury) pouze za uskutečněné
        plnění (provedené práce a dodaný materiál) v příslušném měsíci. Splatnost faktur
        bude 30 kalendářních dnů od jejího doručení Objednateli.

6.3. Faktura vystavená Zhotovitelem bude obsahovat:

      - číslo faktury,

      - odkaz na tuto smlouvu,

      - přesné označení smluvních stran, včetně obchodní firmy, IČO, DIČ, sídla a
          bankovního spojení,

      - datum uskutečnění zdanitelného plnění,

      - dobu splatnosti,

      - fakturovanou částku,

      - vyčíslení DPH,

      - další náležitosti stanovené obecně závaznými právními předpisy,

      - podpis osoby oprávněné k vystavení faktury.

6.4. V případě, že Zhotovitelem vystavená faktura bude obsahovat nesprávné či neúplné
        údaje, je Objednatel oprávněn ji do data splatnosti vrátit. V takovém případě vystaví
        Zhotovitel novou fakturu s novou lhůtou splatnosti.

6.5. V případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla je Zhotovitel oprávněn požadovat
        po Objednateli zaplacení úroku z prodlení v zákonné výši.

6.6.  Zveřejní-li správce daně skutečnost, že Zhotovitel je nespolehlivým plátcem ve smyslu
      zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, je Objednatel oprávněn z každé
      fakturované platby zadržet daň z přidané hodnoty a tuto aniž by k tomu byl vyzván
      jako ručitel uhradit za Zhotovitele příslušnému správci daně.

7. Práva a povinnosti smluvních stran

7.1. Zhotovitel je povinen provádět dílo s náležitou odbornou péčí, v souladu s touto
        smlouvou, příslušnými obecně závaznými právními přepisy a technickými,
        hygienickými či jinými normami, jakož i požadavky a pokyny Objednatele.

7.2.  Trvá-li Objednatel na provedení díla podle zřejmě nevhodného požadavku či podle
      nevhodných pokynů, podkladů či s využitím nevhodných věcí i přes písemné
      upozornění Zhotovitele, je Zhotovitel oprávněn požadovat udělení takového
      požadavku v písemné podobě. Tato okolnost však není důvodem k odstoupení od
      smlouvy Zhotovitelem.

                                                                         Stránka 4 z 7
7.3. Zhotovitel na vlastní náklady zajišťuje likvidaci veškerého vyprodukovaného odpadu,
        který vznikne při provádění díla. Při nakládání s odpady je povinen postupovat v
        souladu s obecně závaznými právními předpisy jako jejich původce.

7.4.  Zhotovitel je povinen zabránit úniku jakékoliv nebezpečné látky, jež by mohla
      jakýmkoliv způsobem negativně zasáhnout nebo poškodit majetek Objednatele,
      životní prostředí, nebo by mohla způsobit škody na lidském zdraví. V případě vzniku
      výše popsané situace je Zhotovitel povinen neprodleně informovat Objednatele a nést
      náklady na likvidaci havárie či ekologické škody v plné výši.

7.5.  Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o kterých
      se dozvěděli v souvislosti s uzavřením této smlouvy. Tím není dotčena povinnost
      uveřejnit obsah této smlouvy a další informace týkající se smluvního vztahu
      založeného touto smlouvou v zákonem stanoveném rozsahu.

7.6. Objednatel je povinen poskytnout Zhotoviteli nezbytnou součinnost při provádění díla,
        zejména zajistit Zhotoviteli přístup do míst dotčených prováděním díla.

8. Odpovědnost za vady, záruka za jakost

8.1.  Zhotovitel poskytuje Objednateli záruku za jakost díla, jakož i jeho příslušenství a
      součásti, a to v délce 60 měsíců na stavební práce a 24 měsíců na technologii.
      Bude-li na některé prvky či části poskytována výrobcem či dodavatelem záruka delší,
      pak je na takové prvky či části poskytována tato delší záruka. Záruční lhůta počíná
      běžet dnem předání a převzetí díla a po odstranění případných vad či nedodělků.

8.2.  V záruční lhůtě je Zhotovitel povinen odstranit reklamované závady na vlastní náklad
      bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti (10) dnů, a v případě havarijního
      stavu do tří (2) dnů od nahlášení vady Objednatelem. V případě, že Zhotovitel
      v uvedených lhůtách vady neodstraní, nebo je-li vzhledem ke všem okolnostem
      zjevné, že tak neučiní, je Objednatel oprávněn nechat tyto vady odstranit sám na
      náklady Zhotovitele.

8.3. Záruční doba se prodlužuje o dobu trvání vady, která brání řádnému užívání díla.

8.4.  Zhotovitel je povinen nahradit Objednateli v plné výši škodu, která by mu vznikla
      vadným plněním nebo jako důsledek porušení povinností či závazků Zhotovitele.
      Zhotovitel neodpovídá za škodu, která byla způsobena nevhodnými požadavky či
      pokyny Objednatele, jestliže Zhotovitel na nevhodnost pokynů písemně upozornil a
      Objednatel na jejich dodržení trval, nebo jestliže tuto nevhodnost nemohl zjistit.

9. Sankční ujednání

9.1. V případě prodlení Zhotovitele s dokončením díla oproti termínům uvedeným v této
        smlouvě je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1 %
        z ceny díla bez DPH za každý započatý den prodlení.

9.2. V případě porušení pravidel bezpečnosti práce a ochrany zdraví ze strany Zhotovitele
        je Zhotovitel povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každý
        jednotlivý případ porušení.

9.3. V případě prodlení Zhotovitele s odstraněním vad díla je Zhotovitel povinen uhradit
        Objednateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou jednotlivou vadu a každý
        započatý den prodlení.

9.4.  V případě, že se některé z prohlášení Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy, ukáže
      být nepravdivým, hrubě zkresleným či v podstatném ohledu zavádějícím, je Zhotovitel
      povinen uhradit Objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé
      porušení.

                                          Stránka 5 z 7
9.5. Úhradou smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody vzniklé poškozené
        smluvní straně v plné výši.

10. Odstoupení od smlouvy

10.1.  Objednatel je oprávněn od této smlouvy odstoupit, a to i částečně, vedle důvodů
       stanovených zákonem rovněž v případě závažného porušení smluvní nebo zákonné
       povinnosti Zhotovitele. Za závažné porušení smluvní povinnosti se považuje
       zejména:

       a) nedodržení závazných právních, hygienických nebo technických norem
           nebo pravomocného rozhodnutí orgánu státní správy,

       b) prodlení se zhotovením díla dle této smlouvy o více než 15 dnů,

       c) nepravdivé, hrubě zkreslené či v podstatném ohledu zavádějící prohlášení
           Zhotovitele uvedené v čl. 1 této smlouvy.

10.2. Zhotovitel je oprávněn od této smlouvy odstoupit vedle důvodů stanovených
          zákonem, v případě prodlení Objednatele s úhradou ceny díla o více než 30 dnů.

10.3. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají okamžikem doručení písemného projevu
          vůle odstoupit od této smlouvy druhé smluvní straně.

10.4.  Ukončení této smlouvy výpovědí nebo odstoupením jedné ze smluvních stran se
       nedotýká práva na náhradu újmy vzniklé porušením této smlouvy, práva na smluvní
       pokutu, povinnosti zachovávat mlčenlivost, ani dalších práv a povinností, z jejichž
       povahy plyne, že mají trvat i po ukončení této smlouvy. Totéž platí přiměřeně i
       v případě, že tato smlouva bude shledána neplatnou nebo neúčinnou.

10.5.  V případě předčasného ukončení této smlouvy z důvodů nikoliv na straně
       Objednatele je Zhotovitel povinen poskytnout Objednateli veškerou potřebnou
       součinnost k tomu, aby Objednateli nevznikla škoda, zejména zajištěním provádění
       nezbytných činností do doby započetí prací novým zhotovitelem.

11. Odpovědné osoby

11.1. Odpovědnou osobou pro věci technické na straně Zhotovitele je:

       Jméno a příjmení: Ing. Jindřich Novák

       tel:          +420 602 458 601

       email:        novak@ekona.cz

11.2. Odpovědnou osobou pro věci technické na straně Objednatele je:

       Jméno a příjmení: Ing. Miroslav Frýda

       tel:          731 542 868

       email:        miroslav.fryda@onmb.cz

11.3. Změna kontaktních údajů je možná na základě písemného oznámení doručeného
        druhé smluvní straně.

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Pokud některé z ustanovení této smlouvy je nebo se stane neplatným či neúčinným,
        nemá tato skutečnost vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení této smlouvy.
        Smluvní strany se zavazují takové ustanovení bez zbytečného odkladu nahradit novým
        platným a účinným ustanovením, které svým obsahem bude odpovídat účelu
        ustanovení předchozího.

12.2. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou výslovně neupravená se řídí
        příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

                                                                           Stránka 6 z 7
12.3. V případě rozporu této smlouvy s obsahem jejích příloh či jakýchkoliv jiných ujednání
        nebo prohlášení, má vždy přednost ustanovení této smlouvy.

12.4. Jakékoli změny a doplňky této smlouvy jsou možné pouze ve formě písemných
        dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Totéž platí pro
        vzdání se písemné formy.

12.5. Písemnosti zásadního charakteru (výpověď, odstoupení od smlouvy, uplatnění sankcí)
        lze zasílat pouze písemně ve formě doporučeného dopisu, osobně proti podpisu
        oprávněné osoby nebo do datové schránky.

12.6. Smluvní strany se v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský
        soudní řád, dohodly, že místní příslušnost soudu k projednání a rozhodnutí sporů a
        jiných právních věcí vyplývajících z právního vztahu založeného touto smlouvou, jakož
        i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, se řídí sídlem Objednatele.

12.7. Vzhledem k tomu, že tato smlouva podléhá uveřejnění v registru smluv dle zákona
        č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování
        těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), uzavírají smluvní strany toto
        samostatné ujednání. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této smlouvy
        v registru smluv zajistí Objednatel. Zhotovitel se zavazuje nejpozději při podpisu této
        smlouvy označit ty části smlouvy a ty údaje, které požaduje v souladu se zákonem o
        registru smluv vyloučit z uveřejnění (obchodní tajemství, osobní údaje apod.). Jinak
        platí, že souhlasí s uveřejněním v plném rozsahu. Toto samostatné ujednání smluvních
        stran nabývá platnosti a účinnosti podpisem této smlouvy oprávněnými zástupci
        smluvních stran.

12.8. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti nejdříve dnem uveřejnění
        v registru smluv.

12.9. Tato smlouva je vypracována ve dvou vyhotoveních, z nichž každá smluvní strana
        obdrží po jednom.

12.10. Smluvní strany si smlouvu přečetly, jejímu obsahu rozumí a na důkaz toho připojují
        vlastnoruční podpisy svých oprávněných zástupců.

  V Mladé Boleslavi dne 10.10.2018

        ……………………………………………….          ……………………………………………
Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,        EKONA, spol. s r.o.
a.s., nemocnice Středočeského kraje        Ing. Jindřich Novák
                                                   Jednatel
                JUDr. Ladislav Řípa
            předseda představenstva

        ……………………………………………….
Oblastní nemocnice Mladá Boleslav,
a.s., nemocnice Středočeského kraje

                   Ing. Jiří Bouška
       místopředseda představenstva

                                     Stránka 7 z 7