Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7023315: Smlouva o dílo - dodání a instalace dřevěného oplocení

Příloha DS201801460_LORENC_drevene_oploceni_Delnicka.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Smlouva o dílo ag. č. DS201801460

             uzavřená dle § 2586 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

                                            I. Smluvní strany:

Objednatel:  statutární město Liberec
             Nám. Dr. E. Beneše 1
             460 59, Liberec 1
             IČ: 00 26 29 78
             Zastoupené p. Tiborem Batthyánym, primátorem města
             ve věcech smluvních zastoupené Ing. Karolínou Hrbkovou, náměstkyní pro životní
             prostředí, veřejnou zeleň a cestovní ruch

                                              /dále jen objednatel/

Zhotovitel: Miloš Lorenc

                 IČ: 49341758

                 osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku
                                                     /dále jen zhotovitel/

                                                  II. Předmět smlouvy
Zhotovitel se zavazuje, že na svůj náklad a na své nebezpečí provede níže specifikované dílo ve
sjednané době. Objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu za jeho provedení.

                                                III. Dílo a místo plnění
1. Dílem se dle této smlouvy rozumí dodání a instalace dřevěného oplocení na pozemku p.č. 1000/2

         v k.ú. Rochlice u Liberce, obec Liberec.
2. Předmětem plnění je zejména dodání a instalace oplocení.

         Specifikace díla je následující:

                                                                           1
         a) Stávající oplocení ze smrkového řeziva bude odstraněno, včetně likvidace vzniklého odpadu.

         b) Bude dodáno a nainstalováno nové oplocení z modřínového řeziva, nové oplocení bude
             zhotoveno z impregnovaných hranolů a hoblovaných impregnovaných a syntetickým
             nátěrem ošetřených prken.

         c) Prkna budou k trámové konstrukci šroubována konstrukčními vruty s hlavou Tx.

         d) Veškerý spojovací materiál musí být pozinkovaný nebo nerezový.
         e) V okolí stávajícího oplocení budou odstraněny náletové dřeviny

3. Veškeré práce budou prováděny dle zadávací dokumentace, se kterou se zhotovitel seznámil, což
         podpisem této smlouvy stvrzuje a výkazu výměr, který je nedílnou přílohou této smlouvy.

4. Místo plnění: pozemek p.č 1000/2, k.ú. Rochlice u Liberce, Liberec

                                                     IV. Cena za dílo

1. Cena za provedení díla je smluvními stranami dohodnuta ve výši 174.689,63 Kč s DPH, a to na
         základě cenové nabídky zhotovitele podané v rámci výběrového řízení na veřejnou zakázku
         malého rozsahu „Dodání a instalace dřevěného oplocení“. Jde o částku maximální a pevně
         stanovenou, platnou po celou dobu realizace díla. Cena zahrnuje veškeré náklady zhotovitele
         nezbytné k řádnému, úplnému a kvalitnímu provedení díla.

Cenu díla činí:      144.371,60 Kč
cena celkem bez DPH  30.318,03 Kč
DPH                  174.689,63 Kč
cena celkem s DPH

2. Zhotovitel podpisem této smlouvy prohlašuje, že prověřil skutečnosti rozhodné pro určení výše
         ceny plnění.

3. Cena může být změněna pouze v souvislosti se změnou DPH. Objednatel je oprávněn odečíst
         cenu neprovedených prací vyčíslených podle nabídkového rozpočtu, který tvoří přílohu č. 1 této
         smlouvy - v případě snížení rozsahu prací, po odsouhlasení objednatelem.

4. Cena nesmí být měněna v souvislosti s inflací české měny, hodnotou kursu české měny vůči
         zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurs, stabilitou měny nebo cla.

                                                V. Doba provedení díla

1. Zhotovitel se zavazuje dílo dle této smlouvy zrealizovat a předat bez vad a nedodělků objednateli
        do 60 kalendářních dnů od nabytí účinnosti této smlouvy. Za okamžik splnění (provedení díla) se
        považuje den protokolárního předání dokončeného díla bez vad a nedodělků objednateli.

                                                                           2
2. Zhotovitel je povinen dílo dokončit a objednateli předat nejpozději poslední den lhůty
        uvedené v této smlouvě. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat pouze
        v případech, pokud dojde ke zpoždění postupu prací z kterékoli z následujících příčin:
        • neplnění závazku ze smlouvy na straně objednatele z důvodu nedostatku finančních prostředků
        pro plynulé financování díla objednatelem;
        • pozastavení prací z důvodů výhradně na straně objednatele (které nejsou důsledkem vnitřních
        poměrů, způsobu provádění díla či neplnění závazku ze strany zhotovitele);
        • v důsledku působení vyšší moci, za kterou se pro účely této smlouvy považuje živelná
        pohroma, jakož i další nepředvídatelné a závažné okolnosti, které strany nezpůsobily, ani jim při
        vynaložení veškeré péče nemohly zabránit, a pro které nelze v provádění díla pokračovat a včas
        jej dokončit.

3. Prodloužení lhůty pro dokončení díla může zhotovitel požadovat také v případě nepříznivých
        klimatických podmínek, které by bránily nebo zcela vylučovaly kvalitní a bezpečné provádění
        díla nebo by jeho provedení nebylo možné bez porušení technologických postupů, které by mělo
        vliv na kvalitu prováděných prací.
        O prodloužení termínu dokončení díla bude mezi smluvními stranami uzavřen písemný dodatek
        k této smlouvě vycházející z objektivně zjištěného stavu.
        Za nepříznivé klimatické podmínky bránící kvalitnímu a bezpečnému provádění díla jsou
        považovány např. teploty pod – 5°C, souvislá sněhová pokrývka, vítr o rychlosti nad 75 km/h.

                                              VI. Předání a převzetí díla

1. Předání a převzetí díla provede zástupce objednatele a zhotovitele, nebo osoba k tomu oprávněná
        v místě plnění díla.

2. Objednatel souhlasí s předáním a převzetím díla i před uplynutím smluvního termínu.

3. O předání a převzetí díla pořídí zhotovitel s objednatelem zápis o předání a převzetí díla (dále
        jen „předávací protokol“). Zhotovitel je povinen objednateli předvést při předání díla jeho
        způsobilost sloužit svému účelu.

4. Objednatel souhlasí s převzetím díla, které vykazuje drobné vady a nedodělky nebránící
        v užívání díla. V takovém případě se tyto vady a nedodělky uvedou do předávacího protokolu.

5. Všechny vady a nedodělky uvedené v předávacím protokolu je zhotovitel povinen odstranit
        bezplatně ve sjednané lhůtě.

6. Dílo bude splněno protokolárním předáním a převzetím, případně odstraněním poslední drobné
        vady nebo nedodělku uvedené v předávacím protokole. Současně budou předány veškeré
        doklady, potřebné pro uvedení díla do trvalého užívání, zejména revize, certifikáty, atesty, apod.

                                                VII. Platební podmínky

1. Objednavatel se zavazuje cenu za provedení díla uhradit na základě faktury vystavené
         zhotovitelem po předání díla bez vad a nedodělků se splatností 30 dnů ode dne prokazatelného

                                                                           3
         doručení objednateli. Nedílnou součástí faktury bude soupis provedených prací nebo dodávek,
         oboustranně odsouhlasený a podepsaný osobami oprávněnými za strany jednat nebo k tomu
         stranami pověřenými vyhotovený nejméně ve 2 stejnopisech, určených pro objednatele.

2. Veškeré účetní doklady musejí obsahovat náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004
         Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění. V případě, že účetní doklady nebudou mít
         odpovídající náležitosti, nebo pokud jejich přílohou nebude účastníky podepsaný soupis
         provedených prací, je objednatel oprávněn zaslat je ve lhůtě splatnosti zpět zhotoviteli k
         doplnění, aniž se tak dostane do prodlení se splatností; lhůta splatnosti počíná běžet znovu od
         opětovného zaslání náležitě doplněných či opravených dokladů.

                                                       VIII. Sankce

1. V případě, že zhotovitel nedodrží termín dokončení díla dle čl. V, zaplatí objednateli smluvní
         pokutu ve výši 2 500 Kč za každý započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

2. V případě, že zhotovitel nedodrží termíny související s odstraněním případných vad v předmětu
         plnění dle čl. XI., odst. 4. a 6., zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 2 500 Kč za každý
         započatý den prodlení, pokud se strany nedohodnou jinak.

3. V případě, že zhotovitel nepředá dílo ani v dodatečné 15 denní lhůtě po termínu dle čl. V., má
         objednatel právo od smlouvy odstoupit, přičemž nárok objednatele na smluvní pokutu není
         dotčen.

4. V případě nedodržení kvalitativních parametrů prací a použitého materiálu má objednatel právo
         účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 2 000 Kč za každý jednotlivý případ.

5. V případě porušení kterékoli jiné povinnosti stanovené touto smlouvou uhradí zhotovitel
         objednateli smluvní pokutu ve výši 2500 Kč.

6. V případě, že objednatel neuhradí fakturu za provedené dílo ve lhůtě dle čl. VII. odst. 1., může
         zhotovitel požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0.05 % z dlužné částky za každý den
         prodlení. Objednatel není v prodlení s plněním své povinnosti platit cenu díla, pokud je
         zhotovitel v prodlení s plněním kterékoliv své povinnosti dle této smlouvy.

                                              IX. Povinnosti zhotovitele

1. Zhotovitel je povinen provádět dílo samostatně, odborně a v souladu s touto smlouvou a
        platnými právními předpisy.

2. Zhotovitel zodpovídá za škody způsobené při provádění díla nebo v souvislosti s prováděním
        díla, způsobené všemi osobami a subjekty (včetně poddodavatelů) podílejícími se na provádění
        předmětného díla, a to po celou dobu realizace, tzn. do převzetí díla objednatelem bez vad a
        nedodělků, stejně tak za škody způsobené svou činností objednateli nebo třetí osobě na zdraví
        nebo majetku, tzn., že v případě jakéhokoliv narušení či poškození majetku (např. vjezdů, plotů,
        objektů, prostranství, inženýrských sítí) nebo poškození zdraví osob je zhotovitel povinen bez
        zbytečného odkladu tuto škodu odstranit a není-li to možné, tak finančně uhradit.

                                                                           4
3. Za tímto účelem má zhotovitel uzavřenu pojistnou smlouvu platnou po celou dobu realizace díla
        na pojištění škod způsobených při výkonu činnosti třetí osobě a na škody vzniklé z jakékoliv
        příčiny na prováděném díle včetně materiálů určených k zabudování do díla a včetně zařízení
        díla, a to v plné výši dohodnuté ceny díla.

4. Zhotovitel je povinen předložit objednateli pojistnou smlouvu odpovědnosti za škodu dle
        požadavků v této smlouvě uvedených, a to do 15 dnů od uzavření této smlouvy o dílo, v
        originálu nebo úředně ověřené kopii. Pokud zhotovitel tuto svoji povinnost nesplní, je objednatel
        oprávněn od této smlouvy o dílo odstoupit nebo sjednat vlastní pojistnou smlouvu s tím, že
        veškeré náklady a platby s tím spojené budou odečteny z ceny díla.

5. Zhotovitel nesmí přerušit plnění dle této smlouvy na víc než deset po sobě jdoucích dní, nebo na
        více než celkem dvacet dní v průběhu celé realizace díla, toto ustanovení neplatí pro přerušení
        plnění z důvodů předem odsouhlasených objednatelem, komplikací a nepředvídatelných
        okolností na straně objednatele, klimatických podmínek a technologických přestávek nutných
        k zdárnému a úplnému dokončení díla.

6. Zhotovitel je povinen označit místo plnění nejméně na dvou místech snadno viditelných pro
        veřejnost dočasným plakátem formátu A4 (umístění po dohodě s objednatelem) se
        stručnými údaji o díle, datu předpokládaného ukončení realizace a údaji o zhotoviteli.

7. Za objednatele jsou oprávnění provádět kontrolu prací pracovníci technického dozoru stavebníka

8. K provedení kontroly prací, které budou v průběhu výstavby zakryty, vyzve zhotovitel
        objednatele nebo jím pověřenou osobu nejméně 2 pracovní dny předem, a to zápisem do
        stavebního deníku s uvedením termínu kontroly a prokazatelným předložením deníku
        objednateli. Nevyzve-li zhotovitel objednatele ke kontrole zakrývaných prací, je povinen
        umožnit mu na jeho žádost jejich dodatečnou kontrolu a v tomto případě nese veškeré náklady s
        tím spojené. Zhotovitel je povinen odkrýt zakryté práce na žádost objednatele i později. Nebude-
        li na díle shledána vada, uhradí náklady spojené s dodatečným odkrytím objednatel. O výsledku
        provedených kontrol prací před zakrytím se povinně provede zápis ve stavebním deníku, včetně
        popisu zjištěných vad. V případě zjištění vad při kontrole kvality provedených prací před
        zakrytím, je zhotovitel povinen závadný stav odstranit a přizvat technický dozor k opakované
        kontrole.

9. Při kontrole zakrývaných prací je zhotovitel povinen předložit objednateli výsledky všech
        provedených zkoušek, důkazy o jakosti materiálů použitých pro zakrývané práce, certifikáty a
        atesty. Jestliže by došlo zakrytím prací k znepřístupnění jiných částí díla a tedy k znemožnění
        jejich budoucí kontroly, je zhotovitel povinen předložit ke kontrole zakrývaných prací výše
        uvedené dokumenty ohledně těchto částí díla.

10. Zhotovitel je povinen účastnit se koordinačních porad na stavbě (kontrolních dnů), svolaných
        zástupcem objednatele dle dohody. Zápis z kontrolních dnů bude součástí stavebního deníku.

11. Zhotovitel se zavazuje zajistit informovanost o průběhu provádění prací v dostatečné míře
        a předstihu v souvislosti s využíváním a případným omezením provozu (obslužnost, parkování,
        provoz zařízení, výuka žáků atd.).

12. Zhotovitel odstraní na svůj náklad veškerý odpad ze své činnosti související s provedením díla a
        okolí uvede do původního stavu.

13. Zhotovitel nese riziko změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.

                                                                           5
                                            X. Spolupůsobení objednatele

1. Objednatel se zavazuje dohodnutým způsobem spolupůsobit, provedené dílo převzít a zaplatit
         sjednanou cenu.

2. Časové prostoje zaviněné objednatelem, které prokazatelně přeruší práce zhotovitele, jsou
         nezapočitatelné do prodlení plnění díla, a o tuto dobu se prodlužuje termín plnění
         díla.

                                                   XI. Záruky na dílo

1. Dílo má vady, jestliže provedení díla neodpovídá výsledku určenému v této smlouvě.

2. Zhotovitel poskytuje smluvní záruku na dodané prvky, materiál a práce po dobu 24 měsíců ode
         dne protokolárního předání díla. Záruka za jakost díla se vztahuje na vady vzniklé před
         uplynutím záruční doby, které jsou objednatelem uplatněny nejpozději v poslední den záruční
         doby.

3. Zhotovitel je povinen provést veškeré práce související s realizací díla v souladu s příslušnými
         právními předpisy a normami a v souladu s kvalitativními i kvantitativními požadavky
         objednatele uvedenými v zadávací dokumentaci, projektové dokumentaci, závazném stanovisku
         odboru životního prostředí, nebo výkazu výměr.

4. Zhotovitel se zavazuje odstranit zjištěné vady a nedodělky do 15 dnů od uplatnění reklamace
         objednatelem, pokud nebude s ohledem na charakter vady se zástupcem objednatele dohodnuta
         lhůta delší a pokud to klimatické podmínky dovolí.

5. Uplatněním reklamace se dle této smlouvy rozumí písemné vyrozumění zhotovitele s popisem
         vad a nedodělků (dopisem, faxem, el. poštou).

6. Termín pro odstranění vad a nedodělků z předávacího protokolu je 15 dnů ode dne podpisu
         předávacího protokolu, není-li v předávacím protokolu stanoven jiný termín.

7. Objednatel je povinen písemně oznámit zhotoviteli zjištěné vady díla bez zbytečného odkladu
         ihned po jejich zjištění.

8. Zhotovitel je povinen o jakékoliv reklamaci vyhotovit záznam, jehož obsahem bude zejména
         uvedení data reklamace, charakter vady, způsob vyřízení reklamace, lhůty vyřízení reklamace a
         podpisy smluvních stran či jejich oprávněných zástupců.

                                                  XII. Poddodavatelé

1. Zhotovitel je oprávněn využít pro zhotovení dílčích částí díla spolupráce poddodavatelů.

2. V každém případě zhotovitel odpovídá za řádnost a včasnost provedení díla, jako by toto
         prováděl sám.

                                                                           6
3. Změna poddodavatele, prostřednictvím kterého byla prokázána kvalifikace (to se týká i
         realizačního týmu), je v průběhu plnění díla možná v důsledku objektivně nepředvídatelných
         skutečností a pouze za předpokladu, že náhradní poddodavatel prokáže splnění kvalifikace ve
         shodném rozsahu jako poddodavatel původní a rovněž po předchozím písemném souhlasu
         objednatele.

4. Zhotovitel odpovídá objednateli, že poddodavatelé budou disponovat potřebnými oprávněními,
         odbornou kvalifikací a dostatkem odborných zkušeností pro provedení dodávky, budou provádět
         předmět dodávky sami přímo pro objednatele a že poddodavatelé nebudou převážnou část
         činnosti zadávat dalším podzhotovitelům nebo osobám nemajícím příslušná oprávnění pro
         činnost nebo povolení k výkonu práce na území ČR.

5. Za způsob provedení a kvalitu prací poddodavatelů na předmětu dodávky díla, za jednání
         poddodavatele při plnění dodávky, za škody na díle způsobené jednáním nebo opomenutím
         kterýmkoliv poddodavatelem v průběhu provádění díla odpovídá zhotovitel objednateli jako by
         tyto činnosti prováděl nebo porušení či škody způsobil sám.

6. Zhotovitel v příslušné smlouvě uzavírané s kterýmkoliv poddodavatelem o provedení dodávky
         zaváže poddodavatele k povinnosti dodržovat pokyny a instrukce osoby pověřené objednatelem
         k výkonu technického či jiného dozoru, jakož k povinnosti na žádost objednatele předložit
         doklady a poskytnout informace o způsobu provádění dodávky (použitých materiálech,
         technologiích).

                                                      XIII. Doložky

1. Smluvní strany berou na vědomí, že tato smlouva bude uveřejněna v registru smluv podle zákona
         č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv
         a o registru smluv (zákon o registru smluv).

2. Smluvní strany berou na vědomí, že jsou povinny označit údaje ve smlouvě, které jsou chráněny
         zvláštními zákony (obchodní, bankovní tajemství, osobní údaje, …) a nemohou být poskytnuty,
         a to šedou barvou zvýraznění textu. Neoznačení údajů je považováno za souhlas s jejich
         uveřejněním a za souhlas subjektu údajů.

3. Smlouva nabývá účinnosti nejdříve dnem uveřejnění v registru smluv podle § 6 odst. 1 zákona č.
         340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a
         o registru smluv (zákon o registru smluv).

4. Smluvní strany berou na vědomí, že plnění podle této smlouvy poskytnutá před její účinností
         jsou plnění bez právního důvodu a strana, která by plnila před účinností této smlouvy, nese
         veškerou odpovědnost za případné škody takového plnění bez právního důvodu, a to i v případě,
         že druhá strana takové plnění přijme a potvrdí jeho přijetí.

                                             XIV. Závěrečná ustanovení

1. Obě strany prohlašují, že tuto smlouvu podepsaly prosty omylu a tísně a toto své prohlášení
         stvrzují svými podpisy.

2. Změny a doplňky smlouvy jsou možné pouze formou písemných číslovaných dodatků.

                                                                           7
3. Tato smlouva je vyhotovena ve čtyřech stejnopisech, z nichž každá ze stran obdrží po dvou.

4. Pokud není uvedeno jinak, řídí se smluvní vztahy této smlouvy občanským zákoníkem.

5. Smlouva nabývá platnosti dnem podpisu obou stran.

6. Smluvní strany souhlasí, že tato smlouva může být zveřejněna na webových stránkách
         statutárního města Liberec (www.liberec.cz), s výjimkou osobních údajů fyzických osob
         uvedených v této smlouvě.

V Liberci dne……………………….                V Liberci dne……………………..

Ing. Karolína Hrbková
náměstkyně primátora

……………………………………..                       ……………………………………
Za objednatele                         Za zhotovitele

Přílohy:
    1. Oceněný výkaz výměr – rozpočet

                                       8
9
10
11
12
13
14
15
16