Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
Příloha D Spis. znak C.1.2. - S10 SMLOUVA O DÍLO na provádění údržby veřejné zeleně uzavřená podle § 2586 a následujících zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů I. Smluvní strany 1.1. Objednatel: Technické služby města Olomouce, a. s. Zamenhofova 783 / 34 772 11 Olomouc zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl B, vložka 2052 IČ: 25826603 DIČ: CZ25826603 Číslo účtu Zástupce ve věcech smluvních: Ing. Miloslav Strýček, místopředseda představenstva MUDr. Pavel Hejtmánek, člen představenstva Zástupce ve věcech technických: 1.2. Zhotovitel: Bartoň a Partner s.r.o. Chválkovice 580 779 00 Olomouc Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 27441 IČ: 26810093 DIČ: CZ26810093 Číslo účtu: KB, a.s., 27-4232430227/0100 Zástupce ve věcech smluvních: Vládán Rosenzweig, jednatel, vladan.rosenzweig@bartonapartner.cz Zástupce ve věcech technických: II. Předmět smlouvy 2.1. Zhotovitel se touto smlouvou zavazuje provádět pro objednatele údržbu veřejné zeleně v k.ú. Olomouc včetně integrovaných obcí pro část 2 - Údržba veřejné zeleně v části Olomouc - západ. 2.2. Provádění údržby veřejné zeleně spočívá v kosení travnatých porostů (v rovině, ve svahu a nerovném terénu), v hrabání listí a v ořezu a tvarování živých plotů. Celkové výměry jednotlivých činností jsou uvedeny v příloze smlouvy č. 2 „Nabídková cena“. 2.3. Vymezení oblasti provádění údržby veřejné zeleně je uvedeno v příloze č. 1 smlouvy. 2.4. Celkové výměry se v jednotlivých oblastech (dílech) mohou měnit v závislosti na postupu pasportizace udržovaných ploch. 2.5. Pokud to uvedl v nabídce je zhotovitel oprávněn zadat část prací poddodavatelské firmě. Zhotovitel je povinen uvést v provozním deníku veškerá plnění, které realizuje poddodavatelsky. 2.6. Objednatel v příloze č. 1 smlouvy vymezuje oblasti (díly), u kterých vyžaduje, aby byly 1 Příloha D Spis. znak C.1.2. - S10 realizovány výhradně zhotovitelem. 2.7. Objednatel si vyhrazuje právo před realizací nebo v jejím průběhu upravit rozsah předmětu smlouvy, a to zejména s ohledem na zdroje finančních prostředků. Pokud objednatel toto právo uplatní, je zhotovitel povinen na změnu rozsahu předmětu plnění přistoupit. 2.8. Objednatel si dále vymiňuje právo snížit objem sjednaných prací pro příslušný kalendářní rok a tím i objem finančních prostředků určených k úhradě těchto prací až o 25 % oproti předchozímu kalendářnímu roku nebo oproti výměře uvedené v příloze č. 2 „Nabídková cena“. III. Povinnosti zhotovitele 3.1. Zhotovitel je povinen: • zajistit a financovat veškeré případné poddodavatelské práce a nést za ně plnou záruku jako za práce vlastní; • postupovat při údržbě zeleně podle zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny v platném znění, vyhláškou č. 395/1992 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 114/1992 Sb., zákonem č. 326/2004 Sb. o rostlinolékařské péči v platném znění a podle platných ČSN v zahradní a krajinářské tvorbě (ČSN DIN 18 920, 18 918, 18 915, 18 035-2, 18 916, 18 035-4, 18 917, 18 919) a pokynů objednatele; • dodržovat kvalitativní podmínky při provádění údržby veřejné zeleně (příloha č. 3). Nedodržení kvalitativních podmínek se považuje za závažné porušení smlouvy; • převzít povinnosti původce odpadu v souladu s § 16 zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech v platném znění a prokázat způsob využití a odstranění odpadu; • před sečí nebo v jejím průběhu provést odstranění nahodilých odpadků z travnatých ploch tak, aby bylo zamezeno jejich smíchání s posečenou hmotou; • vyprodukovaný odpad (především posečenou trávu a listí) odstranit z ploch v den provedení prací; • při sečení přerostlých travních porostů a při vytvoření souvislého pokryvu travní hmotou provést vyhrabání a odvoz této hmoty, a to nejpozději následující den po provedení sečení; • při znečištění přilehlého chodníku i komunikace při provádění své činnosti vyprodukovaným odpadem, neprodleně, v den provedení prací, zajistit odstranění odpadu z těchto ploch; • místa kolem sloupů, stromů, keřových skupin, obrubníků apod. pokosit tak, aby nedošlo k jejich poškození a pokosení provést nejpozději do tří dnů od provedení sečení volné plochy; • zajistit, aby pokosené trávníky byly prosté jakýchkoli zbytků pokosené trávy a jiných nečistot. Přilehlé komunikační plochy apod. řádně uklidit od zbytků pokosené trávy; • zajistit řádné a stejnoměrné pokosení travnatých ploch. V den předání nebudou na předávaných plochách žádné nepokosené části, a to ani u sloupů dopravního značení, veřejného osvětlení, dřevin či na okrajích trávníků ani zde nebude zanechán žádný odpad či jiné nečistoty; • po ukončení prací na jednotlivých dílech předat tyto objednateli a to nejpozději do tří pracovních dní od ukončení prací; • poslední seč v kalendářním roce provést společně se sběrem spadaného listí; • každý den nahlásit místa seče zástupci objednatele, a to Ing. Michaele Dostálové na tel. č. 603 192 554, příp. jejímu zástupci, Ing. Petru Kubíkovi, Ph.D. Stejným způsobem hlásit i případnou práci v odpoledních hodinách, případně ve dnech pracovního klidu. Ve dnech pracovního klidu je možné zahájit práce nejdříve v 8:00 hod.; • vždy k 18. dni v měsíci předat objednateli harmonogram prací pro následující měsíc s udáním počtu dní (případně konkrétní datum), během kterých budou práce na jednotlivých dílech provedeny. Tento je pro zhotovitele závazný a jeho případné změny budou odsouhlaseny oběma smluvními stranami a změny zapsány do provozního deníku; • po celou dobu platnosti této smlouvy vést provozní deník, ve kterém provádí záznamy o pracích prováděných pro objednatele; • do provozního deníku zapisovat všechny skutečnosti rozhodné pro naplnění smlouvy, zejména údaje o časovém postupu prací, jejich jakosti, zdůvodnění odchylek apod. Pravidelně (1x za týden) předkládat provozní deník ke kontrole zástupci objednatele, který 2 Příloha D Spis. znak C.1.2. - S10 do deníku provede zápis o převzetí provedených prací; • dbát a nést plně odpovědnost za dodržování bezpečnosti a ochrany zdraví všech osob v souvislosti s prováděním prací; • nést škodu způsobenou svou činností na majetku objednatele a třetích osob. Pro zajištění této povinnosti musí mít zhotovitel uzavřenou pojistnou smlouvu, jejímž předmětem je pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou zhotovitelem min. ve výši odpovídající roční pojistné částce 5 mil. Kč. Kopii dokladu o pojištění přiloží zhotovitel k této smlouvě a do 28.2. předloží doklad o platnosti pojištění; • dodržovat hygienické předpisy, předpisy a návody na používání strojů, nářadí a zařízení. 3.2. Nesplnění výše uvedených povinností zhotovitelem se považuje za závažné porušení smlouvy. 3.3. Zhotovitel prohlašuje, že se v plném rozsahu seznámil s povahou předmětu smlouvy, jsou mu známy veškeré technické, kvalitativní a jiné podmínky nezbytné pro realizaci díla a disponuje kapacitami a odbornými znalostmi nezbytnými pro realizaci předmětu smlouvy. IV. Povinnosti objednatele 4.1. Objednatel je povinen: • zabezpečit pro zhotovitele roční objem prací (v souladu s ustanoveními čl. II. Předmět smlouvy) a uhradit za tyto práce, při splnění podmínek uvedených v této smlouvě, sjednanou cenu; • kontrolovat, koordinovat a upřesňovat provádění prací s ohledem na výši finančních prostředků a s ohledem na ochranu porostů dle zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny a dalších předpisů a norem; • uvádět do provozního deníku zhotovitele termíny zahájení a ukončení jednotlivých prací a při jejich nedodržení uplatňovat dohodnuté sankce; • kontrolovat dodržování harmonogramu prací a podmínek této smlouvy; • o zjištěných skutečnostech provádět záznamy do provozního deníku zhotovitele i s uvedením termínů na odstranění zjištěných závad a nedodělků. V. Cena 5.1. Cena za provádění údržby veřejné zeleně vychází ze stanovených jednotkových cen jednotlivých druhů prací a celkového ročního objemu prací (příloha č. 2 „Nabídková cena“). 5.2. Cena obsahuje veškeré náklady a zisk zhotovitele, nezbytné k řádnému a včasnému provedení díla. Celková cena obsahuje také veškeré poplatky - za skládky apod. 5.3. Cena díla je stanovena na základě cenové nabídky zhotovitele v zadávacím řízení. 5.4. Veškeré provedené a předané práce budou účtovány 1x měsíčně, po odsouhlasení objednatelem, daňovým dokladem. Nedílnou součástí daňového dokladu je objednatelem odsouhlasený soupis provedených prací, ve kterém jsou uvedeny i veškeré vady a nedodělky. 5.5. Splatnost jednotlivých daňových dokladů se sjednává na 21 dní od jejich doručení. Úhrada je splněna dnem odepsání příslušné částky z účtu objednatele. 5.6. V případě, že zhotovitel vyúčtuje práce, které neprovedl, vyúčtuje chybně cenu nebo nebude-li daňový doklad obsahovat některou náležitost, je objednatel oprávněn takový daňový doklad před uplynutím doby splatnosti vrátit zhotoviteli k opravě. U vráceného daňového dokladu uvede objednatel důvod vrácení. Při vrácení daňového dokladu přestává běžet původní doba splatnosti. Celá doba běží opět ode dne doručení opraveného daňového dokladu. 5.7. Vyúčtování prací, které zhotovitel neprovedl, se považuje za závažné porušení smlouvy. VI. Sankce 6.1. Objednatel každoročně stanoví harmonogram provádění prací (např. termíny zahájení a ukončení jednotlivých sečí). Tyto pro zhotovitele závazné termíny uvede objednatel do provozního deníku neboje zhotoviteli sdělí jiným průkazným způsobem (např. dopisem). Pokud bude zhotovitel v prodlení s termíny jednotlivých plnění (např. termíny sečí), je objednatel 3 Příloha D Spis. znak C.1.2. - S10 oprávněn účtovat zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý i započatý den prodlení a díl. 6.2. Vady a nedodělky je zhotovitel povinen odstranit nejpozději do 2 dnů, pokud nebude mezi smluvními stranami sjednáno jinak. 6.3. Pokud zhotovitel neodstraní vady nebo nedodělky (dále jen vady) uvedené v soupisu provedených prací ve stanoveném termínu, zaplatí objednateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu či skupinu vad a každý den prodlení. 6.4. Dojde-li ze strany objednatele k prodlení při úhradě faktury je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení. 6.5. Smluvní pokutu vyúčtuje oprávněná strana do 14 dní od jejího zjištění a zapsání v provozním deníku a druhá strana je povinna uhradit tuto smluvní pokutu nejpozději do 14 dnů od obdržení vyúčtování. Totéž se týká úroků z prodlení. 6.6. Nedodržení sjednaných termínů plnění (vč. termínů odstranění vad a nedodělků) se považuje za závažné porušení smlouvy. 6.7. Je-li zhotovitel v prodlení s prováděním prací, příp. s odstraňováním vad a nedodělků, je objednatel oprávněn zajistit provedení prací, příp. odstranění vad a nedodělků na náklady zhotovitele. VII. Platnost a účinnost smlouvy 7.1. Smlouva vstupuje v platnost dnem podpisu druhé ze smluvních stran a nabývá účinnosti okamžikem uveřejnění v registru smluv nebo 1.4.2019, dojde-li k uveřejnění před tímto datem. 7.2. Smlouva se uzavírá na dobu určitou do 31.12.2020. 7.3. Ukončení platnosti této smlouvy před výše uvedenou dobou platnosti je možné: • dohodou smluvních stran; • okamžitým zrušením ze strany objednatele při opětovném závažném porušení smlouvy ze strany zhotovitele; • okamžitým zrušením ze strany zhotovitele při opětovném nedodržení termínu splatnosti daňových dokladů. Vlil. Opatření k zajištění dozoru, bezpečnosti a kontroly 8.1. Odpovědnou osobou zhotovitele, která bude upřesňovat práce, správné nasazení příslušné techniky, jakož i pracovníků zhotovitele či poddodavatele provádějícího dílo, je zástupce zhotovitele pro věci technické. Tato osoba bude zajišťovat i dozor nad prováděním prací. 8.2. Zhotovitel se zavazuje při své činnosti pro objednatele dodržovat všechny platné předpisy v oblasti bezpečnosti práce, požární ochrany, životního prostředí a ekologie. 8.3. Dále se zavazuje, že jeho pracovníci a pracovníci poddodavatele budou zdravotně a odborně způsobilí pro výkon práce. 8.4. Zhotovitel neprodleně upozorní objednatele prací na všechny okolnosti, které by mohly vést k ohrožení života a zdraví jejich pracovníků. Žádný jiný zaměstnanec, kromě určených zaměstnanců objednatele, společnosti Technických služeb města Olomouce, a.s. (uvedených v čl. III. odst. 3.1.), nemá právo dávat příkazy pracovníkům zhotovitele, kromě případů ohrožení života, zdraví a majetku. 8.5. Zhotovitel si je vědom, že podle § 2894 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá za případně vzniklou škodu způsobenou okolnostmi, které mají původ v povaze práce jeho pracovníků, a že se této odpovědnosti nemůže zbavit. IX. Závěrečná ustanovení 10.1. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí platnými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem. 10.2. Případné škody vzniklé v souvislosti s realizací předmětu smlouvy budou řešeny dle platných právních předpisů. 4 Příloha D Spis. znak C.1.2. - S10 10.3. Veškeré spory budou řešeny prostřednictvím obecných soudů. 10.4. Změny a doplňky této smlouvy mohou být provedeny na základě dohody smluvních stran. Dohoda musí mít písemnou formu očíslovaných dodatků, podepsaných oprávněnými zástupci obou smluvních stran. Veškeré dodatky a přílohy vzniklé po dobu plnění smlouvy se stávají její nedílnou součástí. 10.5. Účastníci této smlouvy výslovně prohlašují, že jsou obsahem této smlouvy právně vázáni a že nepodniknou žádné úkony, které by mohly zmařit její účinky. Současně prohlašují, že pro případ objektivních překážek k dosažení účelu této smlouvy si poskytnou vzájemnou součinnost a budou jednat tak, aby i za změněných podmínek mohlo být tohoto účelu dosaženo. Vědomé uvedení nepravdivých skutečností v této smlouvě zakládá druhé straně právo odstoupit od smlouvy a požadovat náhradu škody, včetně ušlého zisku. 10.6. Zhotovitel bere na vědomí, že objednatel je dle § 2 odst. 1 písm. n) zákona č. 340/2015 Sb. subjektem povinným uveřejnit tuto smlouvu v registru smluv a na základě ustanovení § 219 odst. 1 zákona č. 134/2016 Sb. na svém profilu zadavatele. 10.7. Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží po jednom vyhotovení. 10.8. Nedílnou součást této smlouvy tvoří následující přílohy: • příloha č. 1 - Vymezení oblastí provádění údržby veřejné zeleně • příloha č. 2 - Nabídková cena • příloha č. 3 - Technologické postupy pří provádění údržby veřejné zeleně • příloha č. 4 - Smluvní podmínky pro dodavatele / zhotovitele • příloha č. 5 - Mapa oblasti V Olomouci dne: 19.11.2018 Zhotovitel: Objednatel: 5 Příloha č, 1 smlouvy Spíš. znak; C.2.2. - S10 Zadavatel: Technické služby města Olomouce, a.$. 1C: 25826603 i Zamenhofova 783/34, 772 11 Olomouc j Název VZ Veřejná zakázka Evidenční číslo PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY VEŘEJNÉ ZELENĚ V OLOMOUCI 06/VZ/18 VYMEZENI OBLASTI PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY VEŘEJNÉ ZELENĚ ČÁST OLOMOUC - ZÁPAD Díl Název 13. Hejčín 14. Řepčín 15. Železárny Hejčín, pod tratí 16. 17. Norská - sídliště Starý Neředín - letiště 18. 19. Neředín - sídliště 49. Slavonín, Nemtlany 57. Topolany 56. Nedvězí Pozn.: Šedě označené díly nesmí být plněny poddodavatelsky Příloha č. 2 smlouvy Spis. znak: C.2.2. - S10 IČ: 25826603 Zadavatel: Technické služby města Olomouce, a.s. Zamenhofova 783/34, 772 11 Olomouc Název VZ Veřejná zakázka Evidenční číslo PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY VEŘEJNÉ ZELENĚ V OLOMOUCI 06/VZ/18 NABÍDKOVÁ CENA - ČÁST 2 OLOMOUC - ZÁPAD, VARIANTA I činnost MJ počet MJ počet cena celkem za rok výkonů na cena za MJ/rok MJ Kosení travnatých porostů v rovině s vyhrabáním a odvozem m2 370 894 s likvidací 4 0,60 890 145,60 hmoty 137 098 s likvidací 370 894 s likvidací Kosení travnatých porostů ve svahu a nerovném terénu s m2 137 098 s likvidací 4 1,07 586 779,44 vyhrabáním a odvozem hmoty 370 894 s likvidací 137 098 s likvidaci Kosení travnatých porostů v rovině s vyhrabáním a odvozem m2 5 0,56 1 038 503,20 hmoty 5 603 s likvidací Kosení travnatých porostů ve svahu a nerovném terénu s m2 5 0,99 678 635,10 vyhrabáním a odvozem hmoty Kosení travnatých porostů v rovině s vyhrabáním a odvozem m2 6 0,51 1 134 935,64 hmoty Kosení travnatých porostů ve svahu a nerovném terénu s „2 6 0,92 756 780,96 m vyhrabáním a odvozem hmoty Kosení extenzivně využívaných ploch 2x ročně m 2 1,40 15 688,40 Hrabání listí m 339 479 s likvidací 1 1,40 475 270,60 Ořez a tvarování živých plotů bm 9 323 s likvidací 1 10,50 97 891,50 Nabídková cena 2 305 988,80 Poznámky: 1. Pro výpočet celkové nabídkové ceny jsou využity ceny za kosení 5x ročně, kosení extenzivně využívaných ploch 2x ročně, hrabání listí a ořez a tvarování živých plotů 1x ročně (po vyplnění cen za MJ se automaticky počítá nabídková cena z uvedených položek). 2. Dodavatel je povinen uvést ceny i při provádění 4 resp. 6 sečí. 3. Jednotkové ceny musí být při 4 sečích vyšší oproti cenám při 5 sečích max. o 10%. 4. Jednotkové ceny při 6 sečích musí být nižší než ceny při 5 sečích a to min. o 7 %. 5. Fakturovány budou ceny dle skutečného počtu kosení a způsobu provedeni. 6. Uvedené počty měrných jednotek (výměr) se mohou v průběhu platnosti smlouvy měnit podle postupu pasportizace jednotlivých dílů a na základě zvýšení, příp. snížení výměr udržovaných ploch ze strany statutárního města Olomouce. 7. Podrobné mapové podklady pro provádění prací obdrží vítězný uchazeč před zahájením prací. V Olomouci dne / J "IQ- 2018 podpis osoby oprávněné za uchazeče jednat Příloha č. 3 smlouvy Spis, 2nak: C.2.2. - S10 Zadavatel: Technické služby města Olomouce, a.s. I& 25826603 ; Zamenhofova 783/34, 772 í í Olomouc Název VZ Veřejná zakázka Evidenční číslo PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY VEŘEJNÉ ZELENĚ V OLOMOUCI 06/VZ/18 TECHNOLOGICKÉ POSTUPY PROVÁDĚNÍ ÚDRŽBY VEŘEJNÉ ZELENĚ Kosení travnatých porostů o v rovině - jedná se o pokosení travnatých porostů na výšku strniště dle lokálního požadavku 30 - 70 mm, shrabání beze zbytku, naložení a odvoz na zadavatelem určené místo (tj. bez likvidace posečené travní hmoty) nebo shrabání beze zbytku, naložení, odvoz a likvidaci posečené travní hmoty (tj. s likvidací posečené travní hmoty), na náklady uchazeče dle platných předpisů. Kosení je prováděno v rovině do převýšení 1:4. Dodavatel před zahájením kosení provede vyčištění kosených ploch od odpadků, větví apod.; o ve svahu a nerovném terénu - jedná se o pokosení travnatých porostů na výšku strniště dle lokálního požadavku 30 - 70 mm, shrabání beze zbytku, naložení a odvoz na zadavatelem určené místo (tj. kosení bez likvidace posečené travní hmoty) nebo shrabání beze zbytku, natožení, odvoz a likvidaci posečené travní hmoty (tj. kosení s likvidací posečené travní hmoty), na náklady uchazeče dle platných předpisů. Kosení je prováděno na svahu s převýšením od 1:4 do 1:1. Dodavatel před zahájením kosení provede vyčištění kosených ploch od odpadků, větví apod.; a travnaté plochy budou řádně a stejnoměrně pokosené, místa kolem sloupů, stromů, keřových skupin, obrubníků apod. budou dokoseny tak, aby nedošlo kjejlch poškození. Stejnoměrně pokosené trávníky budou prosté jakýchkoli zbytků pokosené trávy a jiných nečistot. Přilehlé komunikační plochy apod. budou řádně uklizeny od zbytků pokosené trávy; Vyhrabáni listí o jde o vyhrabání listí z ploch (trávníků a porostů), naložení a odvoz listí na zadavatelem určené místo (tj. bez likvidace vyhrabaného listí) nebo naložení, odvoz a likvidaci listí (tj. s likvidací vyhrabaného listí), na náklady uchazeče dle platných předpisů. Dodavatel při provádění hrabání listí provede vyčištění hrabaných ploch od odpadků, větví apod.; Ořez a tvarování živých plotů ® jedná se o provádění jarního a podzimního ořezu tvarovaných živých plotů s odstraněním náletových dřevin, odklizení uříznutých částí, naložení a odvoz na zadavatelem určené místo (tj. bez likvidace uříznutých částí) nebo naložení, odvoz a likvidaci uříznutých částí (tj. s likvidací uříznutých Částí), na náklady dodavatele dle platných předpisů; ® řezy budou prováděny ostrým nářadím tak, aby nedocházelo k roztřepení řezných ran; Odstranění odpadů vzniklých při realizaci zakázky musí dodavatel zajistit v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., v platném znění a všemi prováděcími vyhláškami včetně obecně závazných vyhlášek vydaných statutárním městem Olomouc. Příloha č. 3 smlouvy Spis, znak: C.2.2. - S10 Zadavatel: Technické služby města Olomouce, a.§. 1C: 25826603 Zamenhofova 783/34, 772 11 Olomouc SMLUVNÍ PODMÍNKY PRO DODAVATELE / ZHOTOVITELE Společnost Technické služby města Olomouce, a.s. má zavedený integrovaný systém managementu podle mezinárodní normy ČSN EN ISO 9001:2009 a ČSN EN ISO 14001:2005. Proto v souladu s vyhlášenou Politikou IMS Vás žádáme o respektování následujících ustanovení. 1. Dodavatel zajišťující pro objednatele dodávky služeb, zboží a prací se zavazuje dodržovat veškeré platné předpisy v oblasti bezpečnosti práce, hygieny práce, požární ochrany, ekologické a další předpisy a vnitřní předpisy objednatele. 2. Dodavatel se zavazuje provádět jen ty činnosti, které jsou předmětem smlouvy. 3. Dodavatel se zavazuje, že jeho pracovníci budou zdravotně a odborně způsobilí pro konkrétní dodávky. 4. Dodavatel si je vědom, že odpovídá za případně vzniklou škodu objednateli příp. třetím osobám. 5. Dodavatel je povinen poskytovat svým pracovníkům osobní ochranné pracovní prostředky, pracovní oděv a kontrolovat jejich používání. 6. Pokud zaměstnanci dodavatele zacházejí s majetkem objednatele nebo používají jeho výrobky, jsou povinni tento majetek nebo výrobky chránit. Pokud majetek nebo výrobky objednatele poškodí, je dodavatel povinen škodu nahradit. 7. Dodavatel se zavazuje k dodržování níže uvedených povinností: a. Respektovat veškerá nařízení a pokyny na vývěskách, b. Mechanismy, zařízení, nářadí a dopravní prostředky musí být čisté a musí splňovat všechny zákonné požadavky, týkající se životního prostředí (emisní limity, úkapy olejů, prašnost, hluk apod.). c. Nepoužívat žádné chemikálie mimo těch, jejíchž používání je předmětem odsouhlaseno ve smlouvě, technologickém postupu nebo jiným prokazatelným způsobem. d. Pokud při činnosti vznikne odpad, jeho likvidaci řešit na základě pokynů oprávněných zástupců společnosti, pokud toto již není stanoveno ve smlouvě. e. Respektovat zákaz kouření v celém areálu. f. Dodávané výrobky / materiál musí splňovat všechny zákonné požadavky, týkající se životního prostředí. g. Dodávané výrobky / materiál musí být zajištěny tak, aby při dopravě nebo manipulaci nemohlo dojít k znečištění nebo úniku (vysypání, prášení, znečištění, únik do vody apod.). h. Při činnostech, které by mohly negativně ovlivnit životní prostředí, je nezbytné požádat o souhlas oprávněného zástupce společnosti. Při podezření na jakoukoliv ekologickou neshodu nebo havárii toto ihned ohlásit kterémukoliv vedoucímu pracovníkovi společnosti. Markéta Nesvadbová Datum: ■2018.10.24 13. Hejčín 14. Řepčín 15. Železárny 16. Hejčín pod tratí 17. Sídlíště-Norská 18. Starý Neředín-letíŠtě 19. Neřed ín-sídliště 49. Slavonín, Nemilany Topoíany Nedvězí Topoíany Nedvězí 49.