Textová podoba smlouvy Smlouva č. 7680079: SMLOUVA O ÚPRAVĚ PRÁV A POVINNOSTÍ PŘI DODÁVCE A ODBĚRU ZEMNÍHO PLYNU

Příloha JM_027_Sml_o_dodavce_ZP_2019.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        SMLOUVA O ÚPRAVĚ PRÁV A POVINNOSTÍ PŘI DODÁVCE

                               A ODBĚRU ZEMNÍHO PLYNU
                                                (dále jen „Smlouva“)
                                                    uzavřená mezi

                     Dům dětí a mládeže Brno, Helceletova, příspěvková organizace
                                   se sídlem Helceletova 234/4, 602 00 Brno
                                      IČO: 44993412, DIČ: není plátce DPH
                                                      ID: JM_027

                              zastoupená Mgr. Veronikou Presovou, ředitelkou
                                         (dále jen „Pověřující zadavatel“)

                                                            a

                                                     CEJIZA, s.r.o.
                            se sídlem Brno, Žerotínovo náměstí 449/3, PSČ 602 00

                                        IČO: 28353242, DIČ: CZ28353242,
            zapsaná v obch. rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 63163

                                zastoupená Mgr. Libuší Podolovou, jednatelkou
                                         (dále jen „Centrální zadavatel“)

             (Pověřující zadavatel a Centrální zadavatel společně též jako „Smluvní strany“)

                                                                                                                                      1
1. Úvodní ujednání

1.1. Centrální zadavatel uzavřel s obchodní společností E.ON Energie, a.s., IČO: 26078201, se sídlem
       České Budějovice, F.A.Gerstnera 2151/6, PSČ 370 01, zapsanou v obchodním rejstříku
       vedeném u Krajského soudu v Českých Budějovicích pod sp. zn. B 1390 (dále jen „Dodavatel“)
       smlouvu o sdružených službách dodávky zemního plynu (dále jen „SSDZP“), na jejímž základě
       vznikl Dodavateli závazek dodávat Centrálnímu zadavateli do odběrných míst zemní plyn,
       poskytovat na vlastní jméno a na vlastní účet distribuci zemního plynu a systémové služby
       v odběrných místech a poskytovat Centrálnímu zadavateli další plnění dle SSDZP.

1.2. SSDZP je uzavřena na základě výsledků zadávacího řízení veřejné zakázky s názvem „Centrální
       dodávka zemního plynu pro Jihomoravský kraj a pro příspěvkové organizace zřizované
       Jihomoravským krajem, případně pro další právnické osoby zřizované Jihomoravským krajem
       na rok 2019“, sp. zn. CEZP0718 (dále jen „Veřejná zakázka“). Oznámení o zahájení zadávacího
       řízení bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 03.08.2018 pod evidenčním číslem
       zakázky Z2018-026537 (dále jen „Zadávací řízení“). V rámci Zadávacího řízení byly zpracovány
       obchodní podmínky v podobě návrhu SSDZP. SSDZP tvoří dle výslovné vůle Smluvních stran
       přílohu č. 1 této Smlouvy, přičemž vzhledem k jejímu rozsahu a uveřejnění na profilu
       Centrálního zadavatele, resp. v registru smluv, nebude k této Smlouvě pevně připojena.

1.3. Smluvní strany na základě výše uvedeného tímto v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb.,
       občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) a podle
       § 9 odst. 1 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších
       předpisů (dále jen „Zákon o zadávání veřejných zakázek“) uzavírají tuto Smlouvu.

2. Předmět Smlouvy

2.1. Předmětem této Smlouvy je úprava vzájemných práv a povinností Smluvních stran
       při zajišťování dodávky zemního plynu od Dodavatele do odběrných míst Pověřujícího
       zadavatele a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem
       a při odběru zemního plynu ze strany Pověřujícího zadavatele v odběrných místech
       Pověřujícího zadavatele a využívání souvisejících služeb a odebírání dalších plnění dle SSDZP
       Pověřujícím zadavatelem.

2.2. Odběrná místa Pověřujícího zadavatele pro dodávky zemního plynu jsou specifikována
       v příloze č. 2 této Smlouvy (dále jen „Odběrná místa“).

2.3. Dodávka zemního plynu Dodavatelem se uskutečňuje z distribuční sítě příslušného
       provozovatele distribuční soustavy (dále jen „PDS“) dle smlouvy o připojení, v souladu
       s Pravidly provozu přepravní soustavy a distribučních soustav v plynárenství (dále jen
       „PPPaDS“), Řádem provozovatele přepravní soustavy (dále jen „PPS“ a „Řád PPS“) a Řádem
       provozovatele distribuční soustavy (dále jen „Řád PDS“), k jehož zařízení je Odběrné místo
       Pověřujícího zadavatele připojeno, a dle zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, ve znění
       pozdějších předpisů (dále jen „Energetický zákon“) a příslušných prováděcích předpisů
       k Energetickému zákonu, zejména vyhlášky Energetického regulačního úřadu (dále jen „ERÚ“)
       č. 349/2015 Sb., o Pravidlech trhu s plynem, ve znění pozdějších předpisů. V předchozí větě
       uvedené smlouvy, předpisy pravidla, podmínky a pokyny jsou dle dohody Smluvních stran
       závazné pro obě Smluvní strany. Dodávka zemního plynu je splněna přechodem zemního plynu
       z distribuční soustavy PDS přes měřící zařízení do Odběrného místa Pověřujícího zadavatele.
       Odběrné místo je místem předání a převzetí zemního plynu mezi Centrálním zadavatelem
       a Pověřujícím zadavatelem, ve kterém dochází k přechodu veškerých vlastnických práv
       k dodanému zemnímu plynu a k přechodu nebezpečí škody.

                                                                                                                                        2
2.4. Dodávka zemního plynu se uskutečňuje podle podmínek SSDZP v souladu s potřebami
       Pověřujícího zadavatele definovanými v této Smlouvě.

3. Časová a množstevní specifikace dodávek

3.1. Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně předpokládané spotřeby je
       uvedena v příloze č. 2 této Smlouvy.

3.2. Předpokládaná spotřeba zemního plynu vychází z dosavadní spotřeby v Odběrných místech
       Pověřujícího zadavatele a nezakládá povinnost Pověřujícího zadavatele takové množství
       zemního plynu odebrat, ani oprávnění Dodavatele a/nebo Centrálního zadavatele odmítnout
       dodávky zemního plynu toto množství překračující. Neodebrání předpokládaného množství
       zemního plynu, případně jeho překročení, nemá vliv na cenu plnění dle této Smlouvy.
       Dodavatel a/nebo Centrální zadavatel není oprávněn uplatňovat vůči Pověřujícímu zadavateli
       za neodebrání předpokládaného množství zemního plynu, případně za jeho překročení, žádné
       sankce.

3.3. Okamžikem zahájení dodávky zemního plynu je 01.01.2019 v 06:00:00 (dále jen „Zahájení
       dodávek zemního plynu“) a okamžikem ukončení dodávky zemního plynu je 01.01.2020
       v 05:59:59 (dále jen „Ukončení dodávek zemního plynu“), nedojde-li v souladu se SSDZP
       k ukončení dodávek zemního plynu či k zániku závazku ze SSDZP dříve.

4. Cena plnění

4.1. Pověřující zadavatel se za dodávky zemního plynu od Dodavatele do Odběrných míst
       a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem zavazuje platit cenu
       sjednanou v SSDZP (dále jen „Cena plnění“). Cena plnění se skládá z následujících položek:

       (i) ceny za 1 MWh zemního plynu zahrnující cenu komodity a strukturování (dále jen „Cena
               za zemní plyn“),

       (ii) regulované ceny za přepravu zemního plynu,

       (iii) regulované ceny za zajišťování distribuce zemního plynu,

       (iv) regulované ceny za služby operátora trhu.

4.2. Cena za zemní plyn je stanovena jako fixní cena v Kč za 1 MWh zemního plynu bez ohledu
       na kategorii Odběrného místa typ odběru, či denní rezervovanou kapacitu a dle dohody
       Centrálního zadavatele a Dodavatele činí:

                                                       702,- Kč bez DPH.

4.3. Cena za přepravu zemního plynu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu s platným
       a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.4. Cena za zajišťování distribuce zemního plynu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu
       s platným a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

4.5. Cena za služby operátora trhu pro příslušné Odběrné místo se stanoví v souladu s platným
       a účinným cenovým rozhodnutím ERÚ.

                                                                                                                                        3
4.6. Cena plnění bude stanovena na základě cen uvedených v tomto článku, a to dle skutečně
       dodaného množství zemního plynu do Odběrných míst.

4.7. Ceny jsou uvedeny bez daně z plynu a bez DPH.

4.8. K Ceně plnění bude připočtena daň z plynu a DPH v příslušné výši dle platných a účinných
       právních předpisů.

4.9. V Ceně plnění jsou zahrnuta veškerá plnění Dodavatele poskytovaná dle SSDZP.

4.10. Centrální zadavatel se zavazuje účtovat Pověřujícímu zadavateli za zajištění dodávek zemního
       plynu od Dodavatele do Odběrných míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle
       SSDZP Dodavatelem Cenu plnění, tj. cenu ve stejné výši, jakou hradí Centrální zadavatel
       Dodavateli na základě SSDZP.

5. Vyúčtování a placení

5.1. Zúčtovacím obdobím je 1 kalendářní měsíc v případě Odběrných míst kategorie velkoodběr
       a středoodběr a 12 kalendářních měsíců bezprostředně po sobě jdoucích v případě Odběrných
       míst kategorie maloodběr.

5.2. Pověřující zadavatel se zavazuje na úhradu odebraného, ale dosud nezúčtovaného plnění platit
       ve prospěch Centrálního zadavatele zálohy, a to následovně:

       (i) Odběrná místa kategorie velkoodběr:

       Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80 % z ceny plnění
       dle předpokládané měsíční spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech kategorie
       velkoodběr. Předpokládanou měsíční spotřebou zemního plynu se rozumí spotřeba zemního
       plynu za stejný kalendářní měsíc v předcházejícím kalendářním roce.

       Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie velkoodběr bude stanovena dle
       předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu zadavateli dle příslušných ujednání
       SSDZP.

       Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány Pověřujícímu
       zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. Splatnost zálohových faktur
       bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli.

       Cena plnění bude zúčtována měsíčně dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na základě
       faktury vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15 kalendářních dnů od ukončení
       příslušného kalendářního měsíce. Bude-li Dodavatel v prodlení s povinností vystavit fakturu
       na zúčtování ceny plnění dle SSDZP, prodlužuje se o dobu prodlení Dodavatele lhůta
       pro vystavení faktury Centrálním zadavatelem uvedená v předchozí větě. Splatnost faktur
       Centrálního zadavatele bude činit nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury
       Pověřujícímu zadavateli. Tato faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie
       velkoodběr.

                                                                                                                                        4
(ii) Odběrná místa kategorie středoodběr:

Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80 % z ceny plnění
dle předpokládané měsíční spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech kategorie
středoodběr. Předpokládanou měsíční spotřebou zemního plynu se rozumí spotřeba zemního
plynu za stejný kalendářní měsíc v předcházejícím kalendářním roce.

Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie středoodběr bude stanovena dle
předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu zadavateli dle příslušných ujednání
SSDZP.

Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány Pověřujícímu
zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. Splatnost zálohových faktur
bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli.

Cena plnění bude zúčtována měsíčně dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na základě
faktury vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15 kalendářních dnů od ukončení
příslušného kalendářního měsíce. Bude-li Dodavatel v prodlení s povinností vystavit fakturu
na zúčtování ceny plnění dle SSDZP, prodlužuje se o dobu prodlení Dodavatele lhůta
pro vystavení faktury Centrálním zadavatelem uvedená v předchozí větě. Splatnost faktur
Centrálního zadavatele bude činit nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury
Pověřujícímu zadavateli. Tato faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie
středoodběr.

(iii) Odběrná místa kategorie maloodběr:

Pověřující zadavatel bude poskytovat zálohy 1 x měsíčně ve výši 80 % z 1/12 ceny plnění dle
předpokládané spotřeby zemního plynu ve všech Odběrných místech kategorie maloodběr.
Předpokládanou spotřebou zemního plynu se rozumí spotřeba zemního plynu za období
od 01.01.2017 do 31.12.2017.

Výše záloh bude stanovena dle předpisu záloh předloženého Dodavatelem Centrálnímu
zadavateli dle příslušných ujednání SSDZP.

Měsíční výše záloh pro jednotlivá Odběrná místa kategorie maloodběr budou stejné po celou
dobu trvání této Smlouvy, nevznese-li Pověřující zadavatel požadavek na změnu dle následující
věty. Pověřující zadavatel je oprávněn požadovat změnu výše záloh, přičemž Centrální
zadavatel je povinen tuto žádost předložit Dodavateli. Dodavatel je dle příslušných ujednání
SSDZP povinen upravit výši záloh dle požadavku Centrálního zadavatele, a to s účinností
od kalendářního měsíce následujícího po kalendářním měsíci, v němž byla doručena Dodavateli
žádost o změnu výše záloh. Výše záloh stanovená dle předchozí věty je platná do doby, než
na základě další žádosti Centrálního zadavatele učiněné dle požadavku Pověřujícího zadavatele
dojde postupem dle předchozí věty ke stanovení jiné výše záloh.

Zálohy budou zaplaceny na základě zálohových faktur, které budou zaslány Pověřujícímu
zadavateli nejpozději do 5. dne příslušného kalendářního měsíce. Splatnost zálohových faktur
bude činit nejméně 10 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli.

Cena plnění bude zúčtována dle skutečné spotřeby zemního plynu, a to na základě faktury
vystavené Centrálním zadavatelem nejpozději do 15. dne kalendářního měsíce následujícího
po obdržení faktury Dodavatele vystavené v souladu s SSDZP. Splatnost faktur Centrálního
zadavatele bude činit nejméně 14 kalendářních dnů od doručení faktury Pověřujícímu

                                                                                                                               5
       zadavateli. Tato faktura bude souhrnná za všechna Odběrná místa kategorie maloodběr,
       u nichž došlo v tomtéž kalendářním měsíci k provedení periodického odečtu.

5.3. Pověřující zadavatel je povinen poskytnout Centrálnímu zadavateli při stanovování výše záloh
       potřebnou součinnost, zejména sdělit Centrálnímu zadavateli spotřebu zemního plynu
       v minulých obdobích, nemůže-li ji Centrální zadavatel zjistit z vlastních zdrojů.

5.4. Na přijatou zálohovou platbu bude vystaven daňový doklad (faktura) v souladu se zákonem
       č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů. Zaplacené zálohy
       budou zúčtovány v konečném vyúčtování. Doplatek ceny plnění bude zaplacen na základě
       konečného vyúčtování ve formě daňového dokladu (faktury), ve kterém budou zúčtovány
       řádně zaplacené zálohy.

5.5. Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel se dohodli na zasílání faktur v elektronické podobě
       ve formátu PDF.

5.6. V bankovním styku se používají variabilní symboly uvedené na příslušné faktuře. Konstantní
       symboly budou používány dle platných a účinných bankovních pravidel.

5.7. Ostatní případné platby podle této Smlouvy (např. smluvní pokuty, škody, úroky z prodlení,
       náhrady, přeplatky) budou vyúčtovány samostatnou fakturou. Samostatná faktura je splatná
       nejpozději 15. kalendářní den po doručení faktury, není-li výslovně dohodnuto v této Smlouvě
       jinak.

5.8. Veškeré platby podle této Smlouvy se uskutečňují bezhotovostním převodem v české měně.

6. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k SSDZP

6.1. Pověřující zadavatel se zavazuje ve vztahu k Centrálnímu zadavateli řídit se při odběru zemního
       plynu veškerými podmínkami, za nichž ze strany Dodavatele dochází k dodávkám zemního
       plynu Centrálnímu zadavateli, a to zejména SSDP, a dále Řádem PDS, PPPaDS, pokyny
       technického dispečinku provozovatele přenosové soustavy a příslušného PDS při činnostech
       bezprostředně zamezujících stavu nouze, při stavech nouze a při likvidaci následků stavů nouze
       a oprávněnými požadavky a pokyny Centrálního zadavatele.

6.2. Pro vyloučení veškerých pochybností Smluvní strany stanovují, že povinnosti uložené
       Centrálnímu zadavateli v SSDZP pro odběr zemního plynu platí obdobně i pro Pověřujícího
       zadavatele. Pověřující zadavatel je ve vztahu k výše uvedenému zejména povinen:

       (i) plnit veškerou informační povinnost vůči Centrálnímu zadavateli, Dodavateli a/nebo
               PDS;

       (ii) udržovat odběrné zařízení ve stavu, který odpovídá příslušným technickým normám
               a platným právním předpisům;

       (iii) při změnách instalovaných spotřebičů v rámci platné rezervované kapacity se Pověřující
               zadavatel zavazuje konzultovat s Centrálním zadavatelem a/nebo PDS připojování
               spotřebičů, u nichž lze předpokládat ovlivňování sítě v neprospěch ostatních odběratelů.
               Jde zejména o spotřebiče s rázovou, kolísavou či nelineární, časově proměnnou
               charakteristikou odběru plynu;

       (iv) umožnit příslušnému PDS, Dodavateli a/nebo Centrálnímu zadavateli přístup k měřicímu
               zařízení a neměřeným částem odběrného plynového zařízení za účelem provedení jeho

                                                                                                                                        6
               kontroly, odečtu, údržby, výměny či odebrání. Způsob přístupu k měřicímu zařízení
               vyplývá z jeho umístění a umožněním přístupu se rozumí zejména zpřístupnění
               veškerých nemovitostí;

       (v) informovat Centrálního zadavatele bez zbytečného odkladu o chybě nebo omylu
               při vyúčtování plateb podle SSDZP vzniklých nesprávným odečtem plynoměrů, jakož
               i dalších skutečnostech, které by mohly vést k chybnému vyúčtování dodávky zemního
               plynu od Dodavatele do Odběrných míst a souvisejících služeb a dalších plnění
               poskytnutých dle SSDZP Dodavatelem, a to pokud takovou skutečnost zjistí.

6.3. Pověřující zadavatel je při dodržení veškerých povinností vyplývajících z obecně závazných
       předpisů, této Smlouvy nebo SSDZP oprávněn požadovat změny parametrů odběrného
       (odběrných) zařízení. Požadavek na změny parametrů odběrného (odběrných) zařízení je
       Pověřující zadavatel povinen oznámit Centrálnímu zadavateli. Centrální zadavatel je povinen
       v součinnosti s Pověřujícím zadavatelem požadavky Pověřujícího zadavatele na změny
       parametrů odběrného (odběrných) zařízení projednat s Dodavatelem.

6.4. Pověřující zadavatel není oprávněn po dobu platnosti a účinnosti této Smlouvy se třetí osobou
       (obchodníkem se zemním plynem) uzavřít smlouvu, jejímž předmětem by byly dodávky
       zemního plynu do jakéhokoli z Odběrných míst. Porušení této povinnosti je podstatným
       porušením této Smlouvy, které opravňuje Centrálního zadavatele okamžitě od této Smlouvy
       odstoupit.

7. Práva a povinnosti Smluvních stran ve vztahu k Odběrným místům

7.1. Pověřující zadavatel touto Smlouvou na dobu účinnosti této Smlouvy bezplatně postupuje
       na Centrálního zadavatele práva k užívání Odběrných míst, jež jsou ve vlastnictví Pověřujícího
       zadavatele nebo k nimž má Pověřující zadavatel jakékoliv dispoziční právo, a to v rozsahu,
       v jakém jsou tato práva vyžadována v rámci postavení zákazníka ve smyslu Energetického
       zákona a příslušných prováděcích předpisů k Energetickému zákonu. Centrální zadavatel tato
       práva přijímá.

7.2. Vyvstane-li na straně Pověřujícího zadavatele ve vztahu k některému z Odběrných míst
       požadavek na změnu podmínek sjednaných ve Smlouvě o připojení tohoto Odběrného místa
       nebo požadavek na připojení nového Odběrného místa, zavazuje se Pověřující zadavatel sdělit
       bez zbytečného odkladu tyto požadavky Centrálnímu zadavateli.

8. Reklamace a telefonická podpora

8.1. Zjistí-li kterákoli ze Smluvních stran chyby nebo omyly při vyúčtování plateb dle této Smlouvy
       nebo SSDZP (dále jen „vady vyúčtování“), vzniklých nesprávným odečtem měřícího zařízení,
       použitím nesprávné konstanty (násobitele) měřícího zařízení oproti skutečně technicky možné
       konstantě, chybou měřícího zařízení, použitím nesprávné ceny (sazby), početní nebo tiskovou
       chybou apod., je povinna o této skutečnosti neprodleně informovat druhou Smluvní stranu.
       Zjistí-li vadu vyúčtování Centrální zadavatel, je povinen neprodleně provést odstranění takové
       vady vyúčtování, byla-li způsobena jeho jednáním, nebo uplatnit vadu vyúčtování
       u Dodavatele. Zjistí-li vadu vyúčtování Pověřující zadavatel, je oprávněn požadovat
       po Centrálním zadavateli písemnou výzvou odstranění takové vady vyúčtování (dále jen
       „reklamace“).

8.2. Pověřující zadavatel je povinen uplatnit reklamaci u Centrálního zadavatele nejpozději
       do 60 dní od doručení faktury Pověřujícímu zadavateli, v níž se reklamovaná skutečnost
       vyskytla, jinak se má za to, že údaje uvedené Centrálním zadavatelem ve vyúčtování nebo

                                                                                                                                        7
       na faktuře jsou správné. Uplatněná reklamace nemá odkladný účinek na splatnost vyúčtování.
       Centrální zadavatel reklamaci prošetří ve lhůtě 30 kalendářních dní ode dne, kdy reklamaci
       obdržel a výsledek šetření oznámí Pověřujícímu zadavateli. Byla-li reklamace oprávněná, je
       Centrální zadavatel povinen vystavit opravný daňový doklad nejpozději do 15 kalendářních dní
       po oznámení výsledku reklamace.

8.3. Dodavatel se v SSDZP zavázal nejpozději ke dni Zahájení dodávek zemního plynu zřídit
       pro Centrálního zadavatele a dále po celou dobu účinnosti SSDZP udržovat zákaznickou
       telefonní linku s provozem v pracovní dny v době od 08:00 do 17:00 hod. Dle dohody
       Centrálního zadavatele a Dodavatele bude na zákaznickou linku moci volat i Pověřující
       zadavatel. O čísle zákaznické telefonní linky bude Centrální zadavatel informovat Pověřujícího
       dodavatele po přijetí oznámení ze strany Dodavatele.

9. Odpovědnost

9.1. Pověřující zadavatel odpovídá za škodu způsobenou Centrálnímu zadavateli porušením jakékoli
       povinnosti Pověřujícího zadavatele vyplývající z obecně závazných předpisů, této Smlouvy,
       Smlouvy o připojení nebo SSDZP. Vyzve-li Dodavatel Centrálního zadavatele k plnění na základě
       odpovědnostního vztahu vzniklého na základě nebo v souvislosti s SSDZP, Smlouvou o připojení
       nebo touto Smlouvou a bylo–li důvodem vzniku odpovědnostního vztahu konání nebo
       opomenutí Pověřujícího zadavatele, zavazuje se Pověřující zadavatel bez zbytečného odkladu
       plnit za Centrálního zadavatele veškeré sankce uplatněné Dodavatelem vůči Centrálnímu
       zadavateli v souvislosti s takovýmto jednáním nebo opomenutím.

9.2. Při porušení jakékoli povinnosti dle čl. 6 této Smlouvy se Pověřující zadavatel zavazuje zaplatit
       Centrálnímu zadavateli smluvní pokutu ve výši 30 000,- Kč za každé jednotlivé porušení takové
       povinnosti. Splatnost smluvní pokuty je 14 dnů od doručení písemné výzvy Pověřujícímu
       zadavateli k zaplacení smluvní pokuty. Povinností k úhradě smluvní pokuty není dotčeno právo
       Centrálního zadavatele na náhradu škody, která mu porušením povinnosti, na kterou
       se smluvní pokuta vztahuje, vznikla. Pověřující zadavatel je povinen Centrálnímu zadavateli
       nahradit i škodu, která přesahuje výši smluvní pokuty.

10. Zánik závazku ze Smlouvy a Odstoupení od Smlouvy

10.1. Závazek vzniklý z této Smlouvy zaniká uplynutím doby, na kterou byla tato Smlouva sjednána,
       dohodou stran, odstoupením od Smlouvy jednou ze Smluvních stran nebo zánikem závazku
       z SSDZP.

10.2. Jednotlivá práva a povinnosti z této Smlouvy mohou zaniknout z důvodu faktického ukončení
       odběru zemního plynu Pověřujícím zadavatelem v některém Odběrném místě (např. z důvodu
       ukončení činnosti apod.), a to následujícím způsobem:

       (i) Pověřující zadavatel oznámí Centrálnímu zadavateli písemně požadavek na trvalé
               ukončení dodávek zemního plynu do Odběrného místa s uvedením označení Odběrného
               místa, důvodu trvalého ukončení dodávek a požadovaného dne trvalého ukončení
               dodávek, a to nejméně 45 kalendářních dní před požadovaným dnem trvalého ukončení
               dodávek, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak;

       (ii) Dodavatel zajistí ukončení smlouvy o distribuci uzavřené s příslušným PDS pro zajištění
               dodávek zemního plynu do předmětného Odběrného místa v nejbližší možné době dle
               podmínek distribuce příslušného PDS.

                                                                                                                                        8
10.3. Smluvní strany jsou oprávněny od této Smlouvy odstoupit z důvodů stanovených právními
       předpisy nebo touto Smlouvou. Odstoupením od této Smlouvy se závazek ze smlouvy zrušuje
       s účinky do budoucna. Odstoupení od této Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být
       doručeno druhé Smluvní straně. Odstoupení od této Smlouvy je účinné okamžikem doručení
       druhé Smluvní straně. Tím není dotčeno právo Centrálního zadavatele na zaplacení Ceny plnění
       poskytnutého Pověřujícímu zadavateli do zániku závazku z této Smlouvy a právo Centrálního
       zadavatele na zaplacení smluvních pokut, na jejichž zaplacení vznikl Centrálnímu zadavateli
       nárok do zániku závazku z této Smlouvy. Ujednání předchozí věty zavazuje Smluvní strany dle
       jejich výslovné vůle i po zániku závazku z této Smlouvy.

10.4. Centrální zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě:

       (i) je-li Pověřující zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v prodlení
               se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím déle než
               14 kalendářních dní, zejména v prodlení s placením záloh nebo faktur za dodávku
               zemního plynu, smluvních pokut, vyúčtováním úroku z prodlení nebo škody, nákladů
               spojených s upomínáním, zahájením přerušení, přerušením, zajištěním obnovení nebo
               s ukončením dodávky zemního plynu;

       (ii) je-li déle jak 30 kalendářních dní z důvodu nečinnosti nebo neplnění povinností
               Pověřujícího zadavatele přerušena dodávka zemního plynu ze strany Dodavatele nebo
               PDS z důvodu neoprávněného odběru zemního plynu;

       (iii) neoprávněného zásahu Pověřujícího zadavatele do zařízení pro distribuci zemního plynu
               a/nebo měřicích zařízení PDS;

       (iv) neumožní-li Pověřující zadavatel Centrálnímu zadavateli, PDS a/nebo Dodavateli
               opakovaně přístup k měřicímu zařízení z důvodu na straně Pověřujícího zadavatele,
               a to ani po písemné výzvě Centrálního zadavatele, PDS a/nebo Dodavatele;

       (v) neoprávněného odběru ve smyslu Energetického zákona;

       (vi) opakovaného porušování ostatních povinností Pověřujícího zadavatele vyplývajících mu
               z této Smlouvy.

10.5. Pověřující zadavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy zejména v případě:

       (i) je-li Centrální zadavatel i přes doručení výzvy nebo upomínky k placení v prodlení
               se zaplacením peněžitého závazku vyplývajícího ze Smlouvy trvajícím déle než
               14 kalendářních dní;

       (ii) opakovaného porušování ostatních povinností Centrálního zadavatele vyplývajících mu
               z této Smlouvy.

10.6. Kterákoliv Smluvní strana může od této Smlouvy odstoupit od dne vydání rozhodnutí o úpadku
       druhé Smluvní strany dle zákona č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení
       (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů.

10.7. Bude-li Pověřující zadavatel odebírat zemní plyn v jakémkoli z Odběrných míst či související
       služby a/nebo další plnění dle SSDZP i po zániku závazku z této Smlouvy, aniž by uzavřel
       smlouvu o dodávkách zemního plynu s třetí osobou (obchodníkem se zemním plynem),
       zavazuje se Centrálnímu zadavateli platit Cenu plnění dle této Smlouvy, než uzavře příslušnou

                                                                                                                                        9
       smlouvu o dodávkách zemního plynu. Ujednání tohoto odstavce zavazuje Smluvní strany dle
       jejich výslovné vůle i po zániku závazku z této Smlouvy.

11. Komunikace

11.1. Pro právní jednání činěná v souvislosti se vznikem, změnou nebo zánikem závazku z této
       Smlouvy (zejm. odstoupení od Smlouvy, požadavek na trvalé ukončení dodávek zemního plynu
       do Odběrného místa) platí, že přípis, jenž obsahuje takové právní jednání, musí být zaslán jako
       doporučené psaní druhé Smluvní straně (dále jen „adresát“) na její adresu uvedenou v záhlaví
       této Smlouvy, nebude-li odesílateli známa adresa jiná, nebo nebude-li takový přípis předán
       osobně do rukou adresáta. Předáním, nebo vyzvednutím je takový přípis doručen a právní
       jednání v něm obsažené je tímto dnem vůči adresátovi účinné. V případě, že si adresát takový
       přípis nepřevezme, považuje se za den doručení poslední den úložní lhůty u poštovního
       doručovatele a tímto dnem je právní jednání v něm obsažené vůči adresátovi účinné.
       V případě, že Smluvní strana bude pro poštovního doručovatele jako adresát neznámý nebo
       adresát převzetí přípisu odmítne, považuje se za den doručení den, kdy se pošta pokusila
       doporučené psaní na takovou adresu bezúspěšně doručit a tímto dnem je také toto právní
       jednání vůči adresátu účinné.

11.2. Pro ostatní právní jednání činěná v souvislosti s touto Smlouvou (např. reklamace) platí,
       že přípis, jenž obsahuje takové právní jednání, může být zaslán jako doporučené psaní dle
       předchozího odstavce, předán osobně do rukou adresáta nebo jako elektronická zpráva
       se zpětným potvrzením doručení, nestanoví-li v konkrétním případě tato Smlouva jinak.

11.3. K právním jednáním v souvislosti s dodávkami zemního plynu od Dodavatele do Odběrných
       míst a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem jsou oprávněny
       statutární orgány Smluvních stran, případně další osoby určené příslušnou Smluvní stranou po
       uzavření této Smlouvy. Smluvní strany jsou povinny se bez zbytečného odkladu vzájemně
       písemně informovat o určení nebo změně oprávněných osob.

12. Ostatní ujednání

12.1. Sjednaná dodávka plynu může být omezena, pokud bude PPS vyhlášen stav nouze dle
       příslušných právních předpisů. Pověřující zadavatel je povinen sledovat informace o vyhlášení
       omezujících regulačních opatření v případě hrozícího nebo stávajícího stavu nouze
       v plynárenství. Dodavatel i Pověřující zadavatel jsou povinni v případě hrozícího nebo
       stávajícího stavu nouze v plynárenství postupovat dle příslušných právních předpisů.

12.2. Pověřující zadavatel je povinen v případě neočekávané události, která má vliv na jeho odběr
       plynu (havárie odběrného plynového zařízení nebo výrobního zařízení), oznámit tuto událost
       bez zbytečného odkladu Centrálnímu zadavateli. V případě plánované události, která má vliv
       na jeho odběr plynu (plánovaná oprava odběrného plynového nebo výrobního zařízení,
       celozávodní dovolená), je Pověřující zadavatel povinen oznámit tuto skutečnost Centrálnímu
       zadavateli nejpozději 10 kalendářních dnů před jejím počátkem.

12.3. Dodavatel je oprávněn přerušit nebo omezit v nezbytném rozsahu dodávku zemního plynu
       v Odběrném místě v případech neoprávněného odběru, který je definován příslušnými
       právními předpisy.

12.4. Přerušení nebo omezení dodávky zemního plynu z důvodu neoprávněného odběru bude
       provedeno PDS na žádost Dodavatele bezprostředně po zjištění neoprávněného odběru a bude
       provedeno na náklady Pověřujícího zadavatele.

                                                                                                                                      10
12.5. Přerušením nebo omezením dodávky zemního plynu v případech neoprávněného odběru
       nevzniká Pověřujícímu zadavateli právo na náhradu škody a ušlého zisku na Centrálním
       zadavateli, Dodavateli ani na PDS.

12.6. Pověřující zadavatel je povinen uhradit Centrálnímu zadavateli nebo Dodavateli náklady
       spojené s přerušením, obnovením nebo ukončením dodávky zemního plynu z důvodu
       neoprávněného odběru. Při neoprávněném odběru je Pověřující zadavatel povinen uhradit
       skutečně vzniklou škodu, nelze-li vzniklou škodu prokazatelně stanovit, je náhrada škody
       vypočtena podle Řádu provozovatele distribuční soustavy.

13. Závěrečná ujednání

13.1. Tato Smlouva je pro každou ze Smluvních stran závazná a účinná od níže uvedeného dne
       do zániku závazku z SSDZP.

13.2. Ujednáním předchozího odstavce není dotčeno právo Centrálního zadavatele na vyúčtování
       Ceny plnění za zajištění dodávek zemního plynu od Dodavatele do Odběrných míst
       a poskytování souvisejících služeb a dalších plnění dle SSDZP Dodavatelem Pověřujícímu
       zadavateli do zániku závazku z této Smlouvy.

13.3. Smluvní strany se vzájemně zavazují, že budou chránit a utajovat před třetími osobami
       informace získané na základě nebo v souvislosti s touto Smlouvou, které tímto Smluvní strany
       považují za důvěrné ve smyslu § 1730 odst. 2 Občanského zákoníku. Žádná ze Smluvních stran
       bez písemného souhlasu druhé Smluvní strany neposkytne informace o obsahu této Smlouvy
       třetí osobě, a to ani v dílčím rozsahu, s výjimkou veřejně publikovaných informací. Stejným
       způsobem budou Smluvní strany chránit důvěrné informace a skutečnosti tvořící obchodní
       tajemství třetí osoby, které byly touto třetí osobou některé ze Smluvních stran poskytnuty
       se svolením jejich dalšího užití. Povinnost ochrany utajení trvá po celou dobu trvání skutečností
       tvořících obchodní tajemství nebo trvání zájmu na ochraně důvěrných informací. Povinnosti
       dle předchozích vět se nevztahují na informační povinnost Smluvních stran vyplývající
       z příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
       k informacím, ve znění pozdějších předpisů, Zákona o zadávání veřejných zakázek a zákona
       č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto
       smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů (dále jen
       „Zákon o registru smluv“).

13.4. Tato Smlouva byla vyhotovena ve dvou exemplářích, každý s platností originálu, z nichž
       Centrální zadavatel a Pověřující zadavatel obdrží každý jedno vyhotovení.

13.5. Případné spory mezi účastníky Smlouvy budou řešeny především vzájemným jednáním.
       V případě, kdy nedojde ke smírnému vyřešení, bude spor rozhodován věcně a místně
       příslušným soudem.

13.6. Tato Smlouva může být měněna, není-li v této Smlouvě uvedeno jinak, jen písemnými
       vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými osobami Smluvních stran
       vyhotovenými v listinné podobě.

13.7. Dle dohody Smluvních stran se touto Smlouvou ruší ujednání čl. 5 Smlouvy o společném
       postupu při centralizovaném zadávání (dále jen „SCZ“). Ostatní ujednání SCZ, která nebyla
       výslovně změněna nebo zrušena zůstávají i nadále v platnosti, není-li to v rozporu s cílem
       a účelem této Smlouvy.

                                                                                                                                      11
13.8. Tato Smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem jejího uzavření, nestanoví-li právní předpisy
       den pozdější. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění této Smlouvy v registru smluv dle
       zákona o registru smluv, včetně uvedení metadat, provede Centrální zadavatel. Smluvní strany
       prohlašují, že žádná část této Smlouvy nenaplňuje znaky obchodního tajemství ve smyslu § 504
       Občanského zákoníku.

13.9. Přílohami této Smlouvy jsou:

Přílohy k této Smlouvě pevně nepřipojené:

(i) Příloha č. 1   SSDZP

SSDZP je uveřejněna na profilu Centrálního zadavatele na adrese:

https://ezak.cejiza.cz/contract_display_192.html.

Přílohy k této Smlouvě pevně připojené:

(ii) Příloha č. 2  Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele včetně
                   předpokládané spotřeby

V Brně dne1______________111

.......................................................  .......................................................

     za centrálního zadavatele                               za pověřujícího zadavatele
       Mgr. Libuše Podolová                                     Mgr. Veronika Presová
              jednatelka                                                ředitelka

                                                                                                                  12
                                        Příloha č. 1
                                           SSDZP

Úplné znění SSDZP je uveřejněno na profilu Centrálního zadavatele na adrese:
                https://ezak.cejiza.cz/contract_display_192.html

                                                                                                                      13
                                                       Příloha č. 2
                              Specifikace Odběrných míst Pověřujícího zadavatele

JM_027
IČO: 44993412

Název odběrného místa                  EIC kód    Typ odběru                       Předpokládaná
                                                                                  spotřeba za rok v
Helceletova 234/4, 602 00 Brno  27ZG600Z0002681D
Touškova 1438/9, 615 00 Brno    27ZG600Z0006116O                                         MWh
Kořískova 492/16, 621 00 Brno   27ZG600Z0002897R
Kamenačky 4371/4a, 636 00 Brno  27ZG600Z0023434D  MO                              61,515

                                                  MO                              42,996

                                                  MO                              10,880

                                                  MO                              73,962

                                                                                          14