Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8588579: Dohoda o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných

Příloha LBA-V-31-2018.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        DOHODA

        o vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací
                                         a poskytnutí příspěvku
                                             č. LBA-V-31/2018

uzavřená mezi

Úřadem práce České republiky

zastupující osoba:  Ing. Elena Čermáková, ředitelka krajské pobočky Úřadu práce ČR v Liberci

sídlo:              Dobrovského 1278/25, 170 00 Praha 7

IČO:                72496991

adresa pro doručování: Dr. Milady Horákové č.p. 580/7, Liberec IV-Perštýn, 460 01 Liberec 1

(dále jen „Úřad práce“) na straně jedné

a

zaměstnavatelem:    Komunitní práce Liberec, o.p.s.
zastupující osoba:  Tomáš Kratochvíl, ředitel
sídlo:              Josefinino údolí č.p. 9/9, Liberec V-Kristiánov, 460 05 Liberec 5
IČO:                27275558

(dále jen „zaměstnavatel“) na straně druhé.

                                             Článek I

                                              Účel poskytnutí příspěvku

Tato dohoda se uzavírá podle § 112 a § 119 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „zákon o zaměstnanosti“), a podle ustanovení § 24 vyhlášky č. 518/2004 Sb.,
kterou se provádí zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů za účelem
vytvoření pracovních příležitostí v rámci veřejně prospěšných prací a poskytnutí příspěvku na jejich
vytvoření (dále jen „příspěvek“), a to v rozsahu a za podmínek uvedených v této dohodě. Účelový znak
transferů - UZ 13101.

                                             Článek II

                    Závazky zaměstnavatele a podmínky poskytnutí příspěvku

Úřad práce poskytne zaměstnavateli příspěvek za těchto podmínek:

1. Zaměstnavatel vytvoří níže uvedené pracovní příležitosti v rámci veřejně prospěšných prací (dále jen
     „pracovní místa“)

   1.1. na dobu od 1.4.2018 do 31.3.2019.

      Druh práce                                               Počet      Týdenní pracovní doba
                                                         pracovních míst       v hod. (úvazek)
      dělník pro úklid a údržbu města Liberec, pomocník                                40
      Celkem                                                      10
                                                                  10

   1.2. Jestliže se na tuto dohodu vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv a dohoda
         nenabyde účinnosti dle Článku IX bod 2. této dohody do data uvedeného v bodu 1.1. tohoto
         článku jako „na dobu ode dne“, zaměstnavatel vytvoří pracovní místa nejdříve ode dne nabytí
         účinnosti této dohody.

MPSV – OSÚ                                   -1-
2. Zaměstnavatel bude pracovní místa obsazovat výhradně uchazeči o zaměstnání, jejichž umístění
     na pracovní místa schválil Úřad práce (dále jen „zaměstnanec“). Pracovní smlouva se zaměstnanci
     musí být uzavřena na dobu určitou, nejdéle do 31.3.2019.

3. V případě, že pracovní poměr zaměstnance skončí přede dnem sjednaným v pracovní smlouvě jako
     den ukončení pracovního poměru, zaměstnavatel písemně oznámí Úřadu práce den a způsob
     skončení tohoto pracovního poměru, a to nejpozději ke dni doložení výkazu „Vyúčtování mzdových
     nákladů – VPP“ za měsíc, ve kterém byl pracovní poměr zaměstnance skončen.

4. Na stejný účel, tj. na tu část mzdových nákladů, která bude ve výši poskytnutého příspěvku Úřadem
     práce, nebude zaměstnavatel čerpat krytí z peněžních prostředků poskytovaných ze státního rozpočtu,
     rozpočtu územních samosprávných celků, vyšších územních samosprávných celků, Evropských
     strukturálních a investičních fondů, popř. z jiných zdrojů programů a projektů EU, ani jiných veřejných
     zdrojů.

5. Zaměstnavatel bude Úřadu práce dokládat vynaložené prostředky na mzdu nebo plat ve výkazu
     „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ za jednotlivé měsíce nejpozději do konce kalendářního měsíce
     následujícího po uplynutí vykazovaného měsíčního období. Připadne-li poslední den kalendářního
     měsíce na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem pro doložení nejbližší příští pracovní den.
     V případě, že výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ nebude ve stanovené lhůtě doložen,
     příspěvek za příslušný měsíc nebude Úřadem práce poskytnut.

6. V případě, že zaměstnavatel nedodrží ujednání sjednaná pod body 1. a 2. tohoto článku, příspěvek
     nebude poskytnut.

                                          Článek III

            Výše a termín poskytnutí příspěvku

1. Úřad práce se zavazuje poskytnout zaměstnavateli příspěvek ve výši vynaložených prostředků
     na mzdy nebo platy na zaměstnance, včetně pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní
     politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvedl
     z vyměřovacího základu zaměstnance, maximálně však ve výši stanovené v níže uvedeném přehledu.

Druh práce                                     Počet            Týdenní          Max. měsíční
                                               pracovních míst  pracovní doba    výše příspěvku
dělník pro úklid a údržbu města Liberec,                        v hod. (úvazek)  na 1 pracovní
pomocník                                                                         místo (Kč)

                                               10               40               15 000

Součet poskytnutých měsíčních příspěvků nepřekročí částku 1 800 000 Kč.

2. Příspěvek bude poskytován za dobu, na kterou byla pracovní místa vytvořena (článek II, bod 1. této
     dohody).

3. Jestliže nastoupí zaměstnanec do pracovního poměru v průběhu kalendářního měsíce, resp. skončí
     pracovní poměr v průběhu kalendářního měsíce a zároveň tento den nebude první, resp. poslední
     pracovní den v tomto měsíci, bude maximální sjednaný měsíční příspěvek Úřadem práce poměrně
     pokrácen podle celkového počtu kalendářních dnů v daném měsíci a počtu kalendářních dnů v daném
     měsíci, kdy pracovní místo nebylo obsazeno. Připadne-li svátek, za který náleží náhrada platu či mzdy,
     na první resp. poslední obvyklý pracovní den v měsíci, a tento den nebude sjednán jako den nástupu
     zaměstnance do práce nebo nebude dnem skončení pracovního poměru zaměstnance, příspěvek bude
     krácen podle věty první tohoto bodu.

4. Příspěvek bude vyplácen měsíčně převodem na účet č. xxx. Příspěvek je splatný do 30 kalendářních
     dnů ode dne, kdy zaměstnavatel doloží Úřadu práce výkaz „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ na
     formuláři, který je přílohou č. 1 této dohody. Smluvní strany se dohodly, že první příspěvek bude
     zaměstnavateli na zaměstnance vyplacen až po doložení pracovní smlouvy uzavřené mezi
     zaměstnavatelem a zaměstnancem nebo její kopie.

MPSV – OSÚ                                -2-
5. V případě vzniku pochybností o správnosti údajů uvedených zaměstnavatelem ve výkazu „Vyúčtování
     mzdových nákladů – VPP“ se smluvní strany dohodly, že Úřad práce neprodleně vyzve zaměstnavatele
     k podání vysvětlení nebo provedení nápravy. Příspěvek bude vyplacen až po vyjasnění pochybností
     mezi smluvními stranami.

            Článek IV

                                      Kontrola plnění sjednaných podmínek

1. Příspěvek se poskytuje ze státního rozpočtu České republiky. Úřad práce provádí kontrolu plnění
     závazků plynoucích z této dohody způsobem stanoveným v zákoně č. 320/2001 Sb., o finanční
     kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, včetně ověření
     výše skutečně vyplacených mzdových nákladů na zaměstnance a částky pojistného na sociální
     zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a pojistného na veřejné zdravotní pojištění,
     které zaměstnavatel za sebe odvedl z vyměřovacího základu zaměstnance. Dále je zaměstnavatel
     povinen v souladu se zákonem o finanční kontrole a s dalšími právními předpisy ČR, vytvořit podmínky
     k provedení kontroly všech dokladů vztahujících se k poskytnutí příspěvku. Kontrolu vykonávají Úřad
     práce a jím pověřené osoby, orgány finanční správy, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo
     financí, Nejvyšší kontrolní Úřad, případně další orgány pověřené k výkonu kontroly.

2. V případě, že kontrolu provede jiný orgán kontroly než Úřad práce, je zaměstnavatel povinen bez
     zbytečného odkladu písemně informovat Úřad práce o přijetí a plnění opatření k nápravě nedostatků
     zjištěných při kontrole.

                                                           Článek V

                                                 Archivace dokumentů

Zaměstnavatel se zavazuje řádně uchovávat dokumenty a účetní doklady související s poskytnutím
příspěvku v souladu s platnými právními předpisy ČR, a to nejméně po dobu 10 let od vyplacení posledního
měsíčního příspěvku, přičemž lhůta 10 let se počítá od 1. ledna roku následujícího po roce, v němž byl
vyplacen poslední měsíční příspěvek.

            Článek VI

                                                    Vrácení příspěvku

1. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit Úřadu práce vyplacený měsíční příspěvek nebo jeho část, pokud mu
     byl poskytnut neprávem nebo ve vyšší částce, než za příslušný měsíc náležel, a to nejpozději
     do 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost zjistil nebo kdy byla zaměstnavateli na základě
     kontrolního zjištění z kontroly provedené Úřadem práce doručena písemná výzva k vrácení příspěvku.
     Toto ustanovení dohody se nevztahuje na případy, kdy došlo k porušení rozpočtové kázně v důsledku
     nedodržení ujednání uvedeného v Článku II bod 4. této dohody.

2. Zaměstnavatel se zavazuje vrátit vyplacený měsíční příspěvek Úřadu práce, pokud hrubá mzda
     uvedená ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“ (dále jen „výkaz“) nebude zúčtována
     zaměstnanci k výplatě za tento příslušný měsíc a po zákonných srážkách vyplacena před poskytnutím
     příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet zaměstnavatele nebo částka pojistného na
     sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti nebo pojistného na veřejné zdravotní
     pojištění, které zaměstnavatel za sebe odvádí z vyměřovacího základu zaměstnance, uvedená v tomto
     výkazu, nebude odvedena před poskytnutím příspěvku Úřadem práce za příslušný měsíc na účet
     zaměstnavatele. Vrácení příspěvku bude provedeno ve lhůtě uvedené v bodě 1. tohoto článku dohody.

3. Zaměstnavatel se dále zavazuje vrátit Úřadu práce poskytnutý příspěvek v případě, že mu byl
     poskytnut v období 12 měsíců přede dnem nabytí právní moci rozhodnutí o uložení pokuty
     za umožnění výkonu nelegální práce podle § 5 písm. e) bodu 3. zákona o zaměstnanosti. Vrácení
     příspěvku bude zaměstnavatelem provedeno ve lhůtě 30 pracovních dnů ode dne, kdy tuto skutečnost
     zjistil nebo kdy zaměstnavateli byla doručena písemná výzva Úřadu práce k vrácení příspěvku.

4. Příspěvek se vrací na účet, který zaměstnavateli sdělí Úřad práce.

MPSV – OSÚ  -3-
                                                          Článek VII

                                             Porušení rozpočtové kázně

1. Nedodržení ujednání v Článku II pod bodem 4. této dohody je porušením rozpočtové kázně podle
     zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů
     (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude postihováno odvodem za porušení
     rozpočtové kázně podle § 44a odst. 4 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.

2. Nevrácení příspěvku nebo jeho části na výzvu Úřadu práce podle Článku VI této dohody je porušením
     rozpočtové kázně podle § 44 odst. 1 písm. b) zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech
     a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a bude
     postihováno odvodem podle § 44a odst. 4 písm. b) tohoto zákona.

                                                         Článek VIII

                                           Ujednání o vypovězení dohody

1. Úřad práce si vyhrazuje právo dohodu vypovědět v případě, že zaměstnavatel nedodrží podmínky
     sjednané v Článku II pod bodem 1., 2. a 4. této dohody nebo pokud opakovaně neúplně nebo
     nepravdivě uvedl údaje ve výkazu „Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“.

2. Smluvní strany mohou dohodu vypovědět, jestliže vyjdou najevo skutečnosti, které existovaly v době
     uzavírání dohody a nebyly smluvní straně bez jejího zavinění známy, pokud tato strana prokáže, že by
     s jejich znalostí tuto dohodu neuzavřela.

3. Smluvní strany mohou dále dohodu vypovědět, jestliže se podstatně změní poměry, které byly
     rozhodující pro stanovení obsahu dohody, a plnění této dohody nelze na smluvní straně z tohoto
     důvodu spravedlivě požadovat.

4. Výpovědní lhůta v případech uvedených v bodě 1., 2. a 3. tohoto článku dohody činí jeden měsíc
     a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.

5. Úřad práce si vyhrazuje právo neposkytnout příspěvek dle Článku III této dohody, který by
     zaměstnavateli náležel za dobu výpovědní lhůty.

                                                          Článek IX

                                                       Další ujednání

1. Dohoda nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami.

2. Dohoda, na niž se vztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv, nabývá účinnosti
     dnem uveřejnění. Dohoda, na niž se nevztahuje povinnost uveřejnění prostřednictvím Registru smluv,
     nabývá účinnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami nebo dnem, který si smluvní strany v
     dohodě sjednají.

3. Smluvní strany prohlašují, že dohoda byla uzavřena po vzájemném projednání a že byly seznámeny
     s veškerými právy a povinnostmi, které pro ně vyplývají z této dohody.

4. Dohoda je sepsána ve dvou vyhotoveních, z nichž jedno vyhotovení obdrží Úřad práce a jedno
     vyhotovení zaměstnavatel.

5. V případě zániku některé ze smluvních stran (úmrtí zaměstnavatele – fyzické osoby) přecházejí práva
     a povinnosti vyplývající z této dohody na její právní nástupce.

MPSV – OSÚ  -4-
6. Obsah dohody lze měnit pouze se souhlasem obou smluvních stran formou písemných vzestupně
     číslovaných dodatků. Změnu identifikačních údajů, pro vyhotovení dodatku k této dohodě, je
     zaměstnavatel povinen Úřadu práce oznámit písemně bez zbytečného odkladu. Ostatní změny, týkající
     se této dohody, je zaměstnavatel povinen Úřadu práce písemně sdělit vždy tak, aby k uzavření
     případného dodatku došlo před nabytím jejich účinnosti, pokud není v dohodě ujednáno jinak.

7. Pro účely této dohody se vyplacením mzdy rozumí okamžik, kdy dojde k zaplacení mzdy zaměstnanci
     v hotovosti, okamžik odepsání částky mzdy z účtu zaměstnavatele, je-li odesílána na účet
     zaměstnance, nebo okamžik přijetí platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních
     služeb. Odvedením pojistného se rozumí okamžik zaplacení pojistného v hotovosti, okamžik přijetí
     platby k úhradě poštovním poukazem poskytovatelem poštovních služeb nebo v případě úhrady
     prostřednictvím účtu u bankovního ústavu okamžik odepsání částky pojistného z účtu zaměstnavatele.

8. Zaměstnavatel souhlasí s využíváním údajů o něm v informačních systémech týkajících se příjemců
     příspěvku.

9. Zaměstnavatel je povinen vést účetnictví nebo daňovou evidenci tak, aby bylo možno vykázat
     zaúčtování účetních případů souvisejících s plněním dohody a aby byl schopen průkazně vše
     dokladovat dle relevantních předpisů ČR při následných kontrolách a auditech.

10. Zaměstnavatel je povinen poskytnout písemně Úřadu práce na vyžádání jakékoliv doplňující informace
     související s poskytnutím příspěvku, a to ve lhůtě stanovené Úřadem práce.

V Liberci dne 27.3.2018

..................................................................           ..................................................................
                Tomáš Kratochvíl                                                          Ing. Elena Čermáková

 ředitel, Komunitní práce Liberec, o.p.s.                                ředitelka krajské pobočky Úřadu práce ČR v Liberci

               za zaměstnavatele                                                             za Úřad práce ČR

Za Úřad práce vyřizuje: Mgr. Jana Krupičková

Telefon:    950132466

Příloha č. 1: Formulář: „ Vyúčtování mzdových nákladů – VPP“

MPSV – OSÚ                                                          -5-