Textová podoba smlouvy Smlouva č. 8998035: Rámcová smlouva o financování projektu Silnice I/21 Nová Hospoda -

Příloha soubor_100003007_16399.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        Rámcová smlouva o financování projektu

       název: Silnice I/21 Nová Hospoda – Kočov, přeložka, 2. stavba

       evidenční číslo: 327 111 3046

            v rámci Operačního programu Doprava, z rozpočtu Státního fondu
                                       dopravní infrastruktury

                                                   Článek 1
                                               Smluvní strany

Státní fond dopravní infrastruktury
se sídlem Sokolovská 278, 190 00 Praha 9
IČO: 70856508
zastoupený ředitelem
Ing. Zbyňkem H o ř e l i c o u ,

(dále jen „poskytovatel“)
a
Ředitelství silnic a dálnic ČR
se sídlem: Na Pankráci 546/56, 140 00 Praha 4
IČO: 65993390
zastoupené generálním ředitelem
Ing. Janem K r o u p o u, FEng.,
(dále jen „příjemce“)

uzavřely níže uvedeného dne, měsíce a roku v souladu s § 3 odst. 2 zákona č. 104/2000 Sb., o
Státním fondu dopravní infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č.
104/2000 Sb.“) a podle ustanovení § 1746 odstavce 2) zákona č. 89/2012 Sb., občanského

                                                             1
zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a na základě Dohody o delegování některých
pravomocí a činností Řídícího orgánu Operačního programu Doprava na Zprostředkující
subjekt Operačního programu Doprava, uzavřené 19. května 2015 mezi Ministerstvem
dopravy jako Řídícím orgánem OPD (dále jen „Řídící orgán“) a poskytovatelem jako
Zprostředkujícím subjektem OPD, ve znění Dodatku č.1 ze dne 10. května 2017 a Dodatku
č.2 ze dne 27. června 2017 (dále jen „Dohoda o delegování“) a na základě Schvalovacího
protokolu ze dne 28.1.2019 vydaného Řídícím orgánem

tuto Rámcovou smlouvu o financování projektu
v rámci Operačního programu Doprava z rozpočtu
Státního fondu dopravní infrastruktury (dále jen
„Smlouva“):

                                                   Článek 2
                                                Účel Smlouvy

Účelem této Smlouvy je:

   - vytvořit podmínky k zajištění včasných a plynulých plateb administrovaných
        prostřednictvím poskytovatele pro projekt v sektoru dopravy schválený Řídícím
        orgánem ke spolufinancování z Operačního programu Doprava (dále jen „OPD“)
        v rozsahu výdajů, které mají být kryty prostředky z fondů Evropské unie i v rozsahu
        národního financování a zajistit plnění podmínek, za kterých jsou příspěvky z OPD
        pro spolufinancovaný projekt poskytnuty;

   - zajistit provedení ust. § 2 a § 3 zákona č. 104/2000 Sb.;

   - právně a věcně vymezit mezi smluvními stranami podmínky pro výkon kontroly
         poskytovatele vůči příjemci při realizaci financování dle této Smlouvy;

   - realizovat schválený rozpočet poskytovatele ve vztahu k projektu v sektoru dopravy
         schválenému Řídícím orgánem ke spolufinancování v rámci OPD.

                                                   Článek 3
                                             Předmět Smlouvy

Smlouva v souladu se zákonem č. 104/2000 Sb. a Dohodou o delegování upravuje práva
a povinnosti mezi poskytovatelem finančních prostředků a jejich příjemcem:

   - při poskytování finančních prostředků k účelu vymezenému touto Smlouvou
         v návaznosti na Schvalovací protokol vydaný Řídícím orgánem dne 28.1.2019,
         č.j. 128/2017-430-PPR/3, který tvoří Přílohu č. 1 této Smlouvy a je její nedílnou
         součástí (dále jen „Schvalovací protokol“);

   - při čerpání finančních prostředků;

   - při kontrolní činnosti poskytovatele vůči příjemci při nakládání s poskytnutými
         finančními prostředky.

Smlouva dále upravuje práva a povinnosti příjemce ve vztahu k Řídícímu orgánu a případně
i k dalším subjektům v souvislosti se správou a řízením prostředků OPD a prostředků
poskytovatele určených k financování národního podílů projektu schváleného ke
spolufinancování v rámci OPD, které příjemce obdrží na základě této Smlouvy.

                                                             2
                                        Článek 4
                 Účel a výše poskytnutí finančních prostředků

                 A. Specifikace účelu:

A.1. Poskytovatel poskytuje na základě této Smlouvy finanční prostředky výlučně na
      financování dále uvedeného projektu:

název projektu: Silnice I/21 Nová Hospoda – Kočov, přeložka, 2. stavba

evidenční číslo projektu v MS2014+: CZ.04.3.42/0.0/0.0/15_004/0000164

prioritní osa:   3

specifický cíl:  3.1,

který byl schválen k financování v rámci OPD v souladu s žádostí o podporu z fondů
Evropské unie v rámci OPD (dále jen „žádost o podporu“) a s případnými doplňujícími
podmínkami uvedenými ve Schvalovacím protokolu a v jeho příloze (dále jen
„Projekt“).

A.2. Finanční prostředky jsou poskytovány příjemci na Projekt na základě této Smlouvy
      v návaznosti na Schvalovací protokol, v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným
      vždy pro příslušný rok realizace Projektu.

                 B. Specifikace výše poskytovaných prostředků:

B.1. Poskytovatel poskytne na základě této Smlouvy příjemci k financování Projektu
      specifikovaného v odst. A.1. po celou dobu jeho realizace (tj. od data zahájení realizace
      Projektu uvedeného ve Schvalovacím protokolu do ukončení financování Projektu) ze
      svého rozpočtu finanční prostředky v rozsahu potřebném pro financování Projektu
      maximálně do výše:

                                                214 729 765,00 Kč
      (slovy: dvěstěčtrnáctmilionůsedmsetdvacetdevěttisícsedmsetšedesátpětkorun-
      českých) v členění uvedeném v odst. B.2.

B.2. Financování Projektu bude poskytovatelem realizováno v členění:

     a) finanční prostředky poskytované z rozpočtu poskytovatele na předfinancování
         výdajů Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské
         unie:

      - podíl na financování (míra podpory) 85,00 % ve vztahu k celkovým způsobilým
         výdajům Projektu;

      - celkem výše finančních prostředků poskytovaných pro výdaje Projektu, které mají být
         kryty příspěvkem z fondů Evropské unie, činí maximálně 166 591 129,40 Kč (slovy:
         jednostošedesátšestmilionůpětsetdevadesátjednatisícstodvacetdevětkorunčeských
         čtyři-cethaléřů);

     b) finanční prostředky poskytované z rozpočtu poskytovatele k národnímu
        financování Projektu:

                    3
      - podíl na financování1 15,00 % ve vztahu k celkovým způsobilým výdajům Projektu;

      - celkem výše finančních prostředků poskytovaných na financování národního podílu u
         Projektu z rozpočtu poskytovatele činí minimálně2 29 398 434,60 Kč (slovy:
         dvacetdevětmilionůtřistadevadesátosmtisícčtyřistatřicetčtyřikorunčeskýchšedesát
         haléřů);

     c) finanční prostředky poskytované poskytovatelem k úhradě nezpůsobilých výdajů
        Projektu:

      - v předpokládané celkové výši 18 740 201,00 Kč

        (slovy: osmnáctmilionůsedmsetčtyčicettisícdvěstějednakorunčeských).

B.3. Pro účely financování Projektu dle této Smlouvy se výdaje Projektu člení na:

    - způsobilé výdaje, tj. výdaje přímo a výhradně spojené s realizací Projektu, které jsou
      vynaložené na stanovený účel a v rámci období stanoveného Schvalovacím protokolem,
      jsou v souladu s právními předpisy České republiky a s příslušnými předpisy Evropské
      unie, příslušným metodickým pokynem Národního koordinačního orgánu (Metodický
      pokyn pro způsobilost výdajů a jejich vykazování v programovém období 2014–2020)
      a dalšími pravidly stanovenými v metodických pokynech Řídícího orgánu, zejména
      s platnými Pravidly pro žadatele a příjemce zveřejňovanými na www.opd.cz (dále jen
      „Pravidla pro žadatele a příjemce“) a specifikovanými ve Výzvě k předkládání žádostí o
      podporu a v souvisejících dokumentech (dále jen „Výzva“);

    - nezpůsobilé výdaje, tj. výdaje Projektu, které nemohou být spolufinancovány
      z příspěvku z Evropských fondů ve specifikaci uvedené v Pravidlech pro žadatele
      a příjemce, ve Výzvě a ve finančním rozpočtu Projektu, který tvoří přílohu žádosti o
      podporu.

B.4. Poskytování finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele pro financování Projektu
      upravené touto Smlouvou je v jednotlivých letech jeho realizace prováděno na základě
      Smlouvy o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu poskytovatele uzavřené mezi
      poskytovatelem a příjemcem v souladu s rozpočtem poskytovatele schváleným pro
      příslušný rok realizace Projektu (dále jen „Základní smlouva“). V Základní smlouvě je
      obsažena specifikace výše finančních prostředků poskytovaných v daném roce pro
      financování Projektu v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele pro daný
      rozpočtový rok nebo v návaznosti na interní rozpočtové opatření (změnové řízení)
      poskytovatele provedené s ohledem na případné změny v Projektu nebo s ohledem na
      aktuální finanční potřeby Projektu ve vazbě na vlastní provádění Projektu ve vztahu
      k uzavřeným smlouvám se zhotoviteli Projektu. V Základní smlouvě budou upraveny
      i případné další podmínky financování Projektu, jejichž úprava bude aktuální a nezbytná
      pro financování Projektu.

1 Pokud výdaje Projektu, které mají být kryty schváleným příspěvkem z fondů Evropské unie, nebudou
   proplaceny z prostředků Evropské unie v plné výši, bude Projekt dofinancován v potřebném rozsahu
   z národních zdrojů.

2 V případě snížení celkových způsobilých výdajů Projektu bude výše finančních prostředků na financování
   národního podílu upravena v návaznosti na výši procentuálního podílu národního financování na snížených
   způsobilých výdajích Projektu.

                                                             4
                                                   Článek 5
                                   Harmonogram realizace Projektu

Financování Projektu dle této Smlouvy bude zajišťováno po celou dobu realizace Projektu,
přičemž se dobou realizace Projektu rozumí doba od data zahájení Projektu do konečného
data způsobilosti výdajů realizovaného Projektu, stanoveného v souladu s úpravou uvedenou
v Pravidlech pro žadatele a příjemce a ve Výzvě. Tato data jsou stanovena ve Schvalovacím
protokolu.

Realizace Projektu bude probíhat na základě harmonogramu uvedeného v příloze
Schvalovacího protokolu. Data v harmonogramu odpovídají údajům ze schválené žádosti o
podporu. Data harmonogramu mohou být aktualizována bez vydání změnové specifikace
pouze v MS2014+ na základě žádosti o změnu předloženou příjemcem Řídícímu orgánu
prostřednictvím IS KP14+.

                                                   Článek 6
                                            Prohlášení příjemce

Příjemce prohlašuje, že si zřídil a má u České národní banky (ČNB) otevřen:

účet č. xxxxxxxxxxxxxxx vedený v Kč pro finanční prostředky určené k financování
způsobilých výdajů Projektu a že veškeré způsobilé výdaje související s realizací Projektu
financované z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy bude výlučně hradit
prostřednictvím tohoto účtu3, pokud v Základní smlouvě nebude dohodnuto jinak.

                                                   Článek 7
                                   Uvolňování finančních prostředků

1. Finanční prostředky určené na financování Projektu v souladu s touto Smlouvou převádí
     poskytovatel ze svého účtu výhradně na účet příjemce specifikovaný v článku 6 této
     Smlouvy na základě žádosti o platbu předloženou příjemcem v souladu s platným
     Metodickým pokynem finančních toků programů spolufinancovaných z Evropských
     strukturálních fondů, Fondu soudržnosti a Evropského námořního a rybářského fondu na
     programové období 2014–2020 (dále jen „MPFT“) a v souladu s platnými Pravidly pro
     žadatele a příjemce a Pravidly pro financování z rozpočtu Státního fondu dopravní
     infrastruktury zveřejněnými na www.sfdi.cz. Žádost o platbu musí být opatřena
     elektronickým podpisem osoby oprávněné za příjemce ve věci žádosti o platbu jednat.
     Společně s každou žádostí o platbu (s výjimkou pouze zálohových ex-ante žádostí o
     platbu) předkládá příjemce průběžnou zprávu o realizaci Projektu prostřednictvím
     IS KP2014+, jejíž schválení Řídícím orgánem je podmínkou pro provedení platby.
     Poslední žádost o platbu společně se Závěrečnou zprávou o realizaci za celé období
     realizace Projektu je příjemce povinen předložit poskytovateli prostřednictvím IS
     KP2014+ nejpozději 30 kalendářních dnů před konečným datem způsobilosti
     výdajů, pokud v případě potřeby nebude s příjemcem dohodnuto jinak.

2. Poskytovatel vždy provede kontrolu věcné a finanční správnosti žádosti o platbu a
     kontrolu oprávněnosti fakturace. Veškeré faktury a účetní doklady, na základě
     kterých se platba bude realizovat, musí být dodavatelem označeny názvem Projektu

3 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy, a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu,
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             5
     a jeho číslem uvedeným v MS2014+. V odůvodněných případech je příjemci umožněno,
     aby doklady označil názvem a číslem Projektu sám před jejich uplatněním v žádosti o
     platbu. Celková doba administrace žádosti o platbu od data jejího obdržení
     poskytovatelem do data jejího schválení nepřekročí 40 pracovních dnů. V případě
     zjištění, že žádost o platbu má vady nebo je neúplná, poskytovatel ji prostřednictvím IS
     KP 2014+ vrátí příjemci a příjemce jí po opravě předloží poskytovateli znovu. Po
     odstranění nedostatků a předložení opravené žádostí o platbu poskytovateli
     prostřednictvím IS KP2014+ běží lhůta pro administraci žádosti o platbu od data
     předložení opravené žádosti o platbu od začátku s tím, že celková doba schvalování
     žádosti o platbu nesmí přesáhnout 90 dnů od data jejího předložení poskytovateli. Na
     základě provedených kontrol případně po provedení úprav dle čl. 10 této Smlouvy
     v návaznosti na kontrolní zjištění, schválí poskytovatel žádost o platbu a v návaznosti na
     to uvolní finanční prostředky na účet příjemce uvedený v článku 6. Uvolnění finančních
     prostředků na účet příjemce při dodržení výše uvedeného postupu bude uskutečněno
     nejpozději do 10 pracovních dnů od data schválení žádosti o platbu.

3. Poskytovatel uvolňuje finanční prostředky formou zúčtovatelných záloh, které lze použít
     pouze k úhradě výdajů Projektu v rozsahu, jak jsou uvedeny v článku 4 části B) této
     Smlouvy a v souladu s finančním plánem Projektu. Celkový objem záloh vyplacený
     příjemci v daném okamžiku nesmí překročit objem finančních prostředků dosud
     vyúčtovaných příjemcem a schválených poskytovatelem o více než 50% způsobilých
     výdajů Projektu4. Úprava týkající se výše poskytovaných záloh a jejich zúčtování budou
     v jednotlivých letech financování realizace Projektu specifikovány v Základní smlouvě.

4. Poskytovatel si vyhrazuje právo v mimořádných případech platby požadované příjemcem
     pozastavit nebo upravit jejich výši. O pozastavení plateb nebo úpravě jejich výše
     a důvodech jejich pozastavení nebo úpravy jejich výše poskytovatel písemně informuje
     příjemce a Řídící orgán, který v případě potřeby rozhodne o délce pozastavení plateb
     a/nebo jejich obnovení či úpravě jejich výše.

                                                   Článek 8
                              Podmínky čerpání finančních prostředků

A) Práva a povinnosti příjemce:

A.1. Příjemce se zavazuje nakládat s poskytnutými finančními prostředky s péčí řádného
      hospodáře, tj. zejména efektivně a hospodárně v souladu s účelem, ke kterému byly
      poskytnuty.

A.2. Příjemce je povinen provádět úhradu veškerých způsobilých výdajů Projektu
      financovaného podle této Smlouvy prostřednictvím účtu uvedeného v článku 6 této
      Smlouvy5. Zálohově poskytované finanční prostředky nemůže příjemce v rámci svého
      hospodaření použít k jiným účelům, než ke kterým jsou určeny, a příjemce je povinen
      provést taková opatření, aby tyto finanční prostředky nemohly být dotčeny výkonem
      práv třetích osob.

4 V praxi lze např. poskytnout první zálohu ve výši 50% způsobilých výdajů Projektu a další zálohy poté
   maximálně do výše vyúčtovaných prostředků. Pokud není první záloha poskytnuta do výše 50% způsobilých
   výdajů Projektu, je možné zbývající část doplatit v rámci samostatné zálohové platby nebo navýšením některé
   z dalších záloh nad rámec částky schváleného vyúčtování.

5 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výdaje související s realizací Projektu, které příjemce vydal před
   uzavřením této Smlouvy a které budou příjemcem zpětně vyúčtovány v rámci ex-ante žádostí o platbu,
   nemusely být uhrazeny z účtu uvedeného v tomto článku Smlouvy.

                                                             6
A.3. Příjemce se zavazuje čerpat z účtu uvedeného v článku 6 této Smlouvy z převedených
      finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy pouze takovou výši finančních
      prostředků, která souhlasí s výší vyfakturovaných nezbytně nutných nákladů, které byly
      účelně vynaložené při realizaci Projektu.

A.4. Příjemce nesmí hradit z poskytnutých finančních prostředků poplatky za vedení
      bankovního účtu a poplatky za provedené bankovní služby. Příjemce tímto souhlasí, aby
      ČNB poskytovala průběžně poskytovateli informace o stavu finančních toků a o
      zůstatku na účtu uvedeném v článku 6 této Smlouvy. Příjemce je povinen peněžité
      plnění úrok nahrazující, pokud je dle zákonné úpravy poskytováno, připsané na účtu
      uvedeném v článku 6 z finančních prostředků poskytnutých podle této Smlouvy převést
      na účet poskytovatele č. xxxxxxxxxxxxx v souvislosti s ročním zúčtováním.

A.5. Příjemce je povinen vést o čerpání a užití finančních prostředků poskytnutých dle této
      Smlouvy průkaznou samostatnou analytickou účetní evidenci podle kap. 3.5. MPFT
      s vazbou k financovanému Projektu tak, aby bylo zřejmé čerpání a užití finančních
      prostředků v souladu s touto Smlouvou a s účelem, ke kterému jsou poskytovány a aby
      bylo možné vykázat zaúčtování účetních případů souvisejících s financováním Projektu
      ve vztahu ke všem zdrojům podílejících se na financování Projektu. Příjemce musí být
      schopen průkazně dokladovat dle relevantních nařízení Evropské unie při následných
      kontrolách a auditech všechny účetní operace související s financováním Projektu
      z prostředků fondů Evropské unie a zajistit jednoznačné přiřazení všech účetních
      položek k Projektu. Při vedení účetní evidence je příjemce povinen postupovat
      v souladu s platnými předpisy České republiky zejména podle zákona č. 563/1991 Sb.,
      o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.

A.6. Příjemce je povinen uchovávat účetní evidenci k Projektu vedenou dle odst. A.5.
      a veškeré podklady, které souvisí s výdaji a audity Projektu, jako i další dokumentaci
      související s realizací Projektu po dobu minimálně tří let od 1. ledna roku následujícího
      po roce, kdy došlo k uzavření OPD 2014–2020, tj. min do 31. 12. 2028, pokud
      v předpisech České republiky není stanovena pro konkrétní dokumenty lhůta pro
      archivaci delší. Výslovně se sjednává, že příjemce je povinen uchovávat veškeré
      originální dokumenty související s realizací zadávacích řízení na veřejné zakázky
      k realizaci Projektu nejméně 10 let od finančního ukončení Projektu za předpokladu, že
      lhůta archivace stanovena podle předchozí věty není lhůtou delší. V souladu s Pravidly
      pro žadatele a příjemce bude Řídící orgán informovat příjemce po dokončení Projektu o
      datu, kdy začíná běžet lhůta pro archivaci dokumentů.

A.7. Příjemce je povinen zajistit realizaci Projektu tak, aby byly naplněny ukazatele
      a indikátory Projektu, k jejichž splnění se příjemce zavázal jejich uvedením
      a vyčíslením v žádosti o podporu (zejm. indikátory výstupu).

A.8. Příjemce je povinen při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu, u nichž je
      finanční plnění zcela nebo zčásti hrazeno z finančních prostředků poskytovaných dle
      této Smlouvy, postupovat podle platné právní úpravy pro zadávání veřejných zakázek.
      Při zadávání těchto veřejných zakázek je příjemce povinen dodržovat předpisy
      upravující regulérnost veřejné podpory, ochranu životního prostředí, rovnost žen a mužů
      apod. Při zadávání veřejných zakázek na realizaci Projektu je příjemce dále povinen
      vždy zajistit transparentnost, přiměřenost, nediskriminaci a rovné zacházení.

      Při zadávání veřejných zakázek nespadajících pod působnost zákona č. 137/2006 Sb.,
      o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), u zakázek se
      zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016, nebo nespadajících pod působnost zákona
      č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen

                                                             7
      „ZZVZ“), u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016, je povinen se při
      zadávání zakázek řídit Pravidly pro žadatele a příjemce, vč. Metodického pokynu pro
      oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020, vydaného Ministerstvem
      pro místní rozvoj (dále jen „MP“).

A.9. Příjemce se zavazuje, že se v souvislosti s financováním realizace Projektu podrobí
       kontrolám ze strany Evropského účetního dvora, Evropské komise, Nejvyššího
       kontrolního úřadu, Auditního orgánu, finančních orgánů, Platebního a certifikačního
       orgánu, Řídícího orgánu a poskytovatele a dalších kontrolních orgánů dle předpisů
       České republiky a předpisů Evropské unie6. V souvislosti s těmito kontrolami je
       příjemce povinen poskytnout veškerou dokumentaci vztahující se k Projektu a umožnit
       v souvislosti s výkonem této kontrolní činnosti pořizování kopií a výpisů dokladů ze
       své účetní evidence a rovněž při výkonu kontroly i účinně spolupracovat. Příjemce se
       zavazuje informovat poskytovatele o kontrolách a auditech provedených v souvislosti
       s financovaným Projektem a zavazuje se na žádost poskytovatele poskytnout veškeré
       informace o výsledcích a kontrolní protokoly z těchto kontrol a auditů.

A.10. Příjemce je povinen zasílat v průběhu realizace Projektu monitorovací zprávy –
       průběžné zprávy o realizaci Projektu předkládané s každou žádostí o platbu a informace
       o pokroku Projektu (pouze ve specifických případech na vyžádání Řídícího orgánu),
       zpracované v elektronické formě v IS KP2014+ v rozsahu a časových intervalech
       stanovených v Metodickém pokynu pro monitorování implementace ESI fondů
       v programovém období 2014 - 2020 a Metodickém pokynu procesů řízení a
       monitorování ESI fondů v MS2014+ zveřejněných na www.opd.cz. S poslední žádostí
       o platbu je příjemce povinen předložit Závěrečnou zprávu o realizaci za celé období
       realizace Projektu.

A.11. Příjemce je povinen informovat veřejnost a další subjekty o příspěvku poskytnutém
       Evropskou unií způsoby uvedenými v Pravidlech pro žadatele a příjemce, vč. platného
       Metodického pokynu pro publicitu a komunikaci ESI fondů v programovém období
       2014 - 2020 zveřejněného na www.opd.cz a v souladu s tím je příjemce povinen uvádět
       na těchto materiálech i logo poskytovatele pro projekty spolufinancované z OPD, které
       je ke stažení k uvedenému účelu na www.sfdi.cz, a k jeho užití dává poskytovatel tímto
       souhlas.

A.12. Příjemce je povinen u Projektu postupovat v souladu s všeobecnými standardy
       Evropské unie, a dále v souladu s dalšími podmínkami stanovenými ve schváleném
       OPD a ve „Výzvě“. Příjemce je dále povinen při realizaci Projektu a při čerpání
       finančních prostředků pro Projekt poskytnutých na základě této Smlouvy dodržovat
       zejména platná Pravidla pro žadatele a příjemce a další aktuálně platné metodiky a
       pokyny vydané Řídícím orgánem pro příjemce prostředků z fondů Evropské unie
       zveřejněné na www.opd.cz a platná Pravidla pro financování z rozpočtu Státního fondu
       dopravní infrastruktury vydaná poskytovatelem a zveřejněná na www.sfdi.cz.

A.13. Příjemce souhlasí s tím, že identifikační údaje o něm, jako o příjemci finančních
       prostředků poskytovatele, jsou uloženy v centrální evidenci vedené u poskytovatele.
       Příjemce rovněž souhlasí se zveřejněním svého názvu, sídla, IČO, účelu a výše jemu
       poskytnutých finančních prostředků dle této Smlouvy.

A.14. Příjemce se zavazuje provést za každý kalendářní rok, ve kterém byly poskytnuty
       finanční prostředky pro Projekt, zúčtování poskytnutých finančních prostředků

6 Pro vyloučení pochybností se uvádí, že výkonem některého kontrolního oprávnění může být jedním
   z oprávněných subjektů pověřen i třetí subjekt (např. supervizor).

                                                             8
       čerpaných na základě této Smlouvy. Toto zúčtování je příjemce povinen předložit
       poskytovateli v termínu stanoveném v metodickém pokynu poskytovatele. Rozsah a
       forma zúčtování bude stanovena metodickým pokynem k zúčtování, vydaným
       poskytovatelem pro každý kalendářní rok, který bude příjemci zaslán.

A.15. V případě, že bude z jakéhokoli důvodu předčasně ukončena realizace Projektu
       financovaného z finančních prostředků poskytovaných dle této Smlouvy před jeho
       dokončením, tj. před dosažením stanovených cílů, odstoupením příjemce od
       schváleného Projektu, je příjemce povinen neprodleně, nejpozději do 15 kalendářních
       dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení příjemce od schváleného Projektu, o této
       skutečnosti poskytovatele písemně informovat a předložit mu zprávu o dosažených
       výsledcích realizace Projektu, důvodech jeho ukončení a vrátit poskytovateli finanční
       prostředky, které již byly na Projekt uvolněny podle této Smlouvy.

A.16. Příjemce se zavazuje, že nejméně po dobu 5 let počínaje od data, kdy Projekt nabyl
       centrální stav „Projekt finančně ukončen ze strany Řídícího orgánu“ (tj. okamžik
       schválení poslední žádosti o platbu/vyúčtování), nepřevede majetek nabytý
       z poskytnutých finančních prostředků do vlastnictví třetích osob, ani jej jinak nezcizí
       ani nepředá do úplatného užívání třetím osobám s výjimkou vyvolaných investic, nebo
       převodů vyplývajících ze zákonných ustanovení, nebo že o takovém nakládání s tímto
       majetkem rozhodne Řídící orgán. I v těchto případech je příjemce povinen zavázat
       nabyvatele tohoto majetku k zajištění jeho udržitelnosti ve stejném rozsahu, jak pro
       příjemce vyplývá z tohoto ustanovení. Příjemce po uvedenou dobu nezastaví tento
       majetek, ani jej nezatíží právy třetích osob vyjma případů, kde toto zatížení vyplývá
       z platné právní úpravy. Současně je příjemce povinen zajistit řádnou péči o tento
       majetek, aby majetek mohl být trvale bezplatně užíván k účelu, ke kterému je určen,
       s výjimkou těch případů, kde možnost úplatného užívání tohoto majetku je upravena
       příslušným zákonem. Příjemce může tento majetek pronajmout během výše uvedené
       doby udržitelnosti Projektu pouze s předchozím písemným souhlasem Řídícího orgánu.
       Po výše uvedenou dobu udržitelnosti Projektu je příjemce povinen předkládat za každý
       uplynulý rok, vždy do 30 dnů po uplynutí každého roku, průběžnou zprávu o
       udržitelnosti Projektu a po uplynutí této doby je příjemce povinen předložit Závěrečnou
       zprávu o udržitelnosti Projektu. Závěrečnou zprávu o udržitelnosti projektu předkládá
       příjemce do 30 dnů po ukončení doby udržitelnosti Projektu v elektronické formě
       zpracované v IS KP2014+.

A.17. V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1303/2013 a s Pravidly pro
       žadatele a příjemce může být příjemci poskytovatelem uložena povinnost (na základě
       výzvy Řídícího orgánu) vrátit část, případně i všechny prostředky poskytnuté na
       základě čl. 4 odst. B.2 písm. a) této Smlouvy v případě, že vytvoří příjmy , které nebyly
       zohledněny v žádosti o podporu, resp. při vydání Schvalovacího protokolu.

B) Práva a povinnosti poskytovatele:

B.1. Poskytovatel je povinen převádět poskytované finanční prostředky dle této Smlouvy
      výlučně na účet příjemce uvedený v článku 6 v souladu s účelovým určením
      poskytovaných finančních prostředků a v termínu stanoveném touto Smlouvou, pokud
      není v Základní smlouvě dohodnuto jinak.

B.2. Poskytovatel je při poskytování finančních prostředků dle této Smlouvy vázán platnými
      právními předpisy, Schvalovacím protokolem, podmínkami stanovenými ve schváleném

                                                             9
      OPD, ve Výzvě, v platné MPFT a v pravidlech a v pokynech stanovených Řídícím
      orgánem.

B.3. Poskytovatel je oprávněn v odůvodněných případech, o kterých písemně informuje
      příjemce, pozastavit uvolňování finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky, pokud příjemce závažným způsobem poruší ustanovení této Smlouvy, např.
      použije poskytnuté finanční prostředky k jinému účelu, než byly podle této Smlouvy
      poskytnuty. V případě zjištění porušení Smlouvy nebo podmínek, za kterých byl
      schválen příspěvek pro Projekt z fondů Evropské unie, je poskytovatel povinen na tuto
      skutečnost příjemce upozornit a stanovit mu lhůtu ke zjednání nápravy v případech, kde
      je zjednání nápravy možné a kde je porušení povinností postiženo dle článku 10 této
      Smlouvy nižším odvodem za porušení rozpočtové kázně, či finanční opravou (dále také
      společně jen „sankce“), než kolik činí celková výše poskytovaných finančních
      prostředků a současně o tom písemně informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad.
      Při porušení povinností stanovených právním předpisem, nebo pokud příjemce
      nedodržel účel, pro který mu byly finanční prostředky poskytnuty, nebo porušil jinou
      podmínku, za které mu byly finanční prostředky poskytnuty a u které nebylo možné
      zjednat nápravu, vyzve poskytovatel písemně příjemce, aby ve lhůtě, kterou mu
      stanoví, vrátil finanční prostředky, kterých se porušení povinností týká, a současně
      o tom informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad. O zjednání nápravy nebo
      o vrácení finančních prostředků tam, kde zjednání nápravy není možné, poskytovatel
      neprodleně písemně informuje Řídící orgán a příslušný finanční úřad. Pokud
      ve stanovené lhůtě nebude náprava zjednána nebo nebudou vráceny finanční prostředky
      v případě, kde je vrácení finančních prostředků požadováno, je poskytovatel oprávněn
      pozastavit příjemci čerpání finančních prostředků a neposkytnout další finanční
      prostředky a současně má poskytovatel právo od této Smlouvy odstoupit. V případě
      poskytnutých finančních prostředků, které byly příjemcem prokazatelně neoprávněně
      vyplacené nebo zadržené platí postupy uvedené v článku 10. Následky porušení
      povinností vyplývajících z této Smlouvy.

B.4. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že se prokáže, že
      údaje sdělené mu příjemcem a dokladující dodržení podmínek stanovených
      poskytovatelem ve Smlouvě jsou zkreslené, nepravdivé nebo i přes předchozí
      upozornění poskytovatele neúplné.

B.5. Poskytovatel je oprávněn odstoupit od této Smlouvy také v případě, že Řídící orgán
      rozhodne o zrušení Schvalovacího protokolu, pokud se prokáže, že údaje sdělené
      příjemcem Řídícímu orgánu, které vedly k vystavení Schvalovacího protokolu, byly
      zkreslené, nepravdivé, neúplné či zavádějící.

B.6. Poskytovatel je povinen informovat příjemce o změnách metodik a pokynů, na které je
      ve Smlouvě odkazováno, pokud tak neučiní Řídící orgán.

                                                   Článek 9
                            Kontrola nakládání s finančními prostředky

9.1. Příjemce se poskytovateli zavazuje k účinné spolupráci při výkonu kontroly
      hospodárného, účelného a efektivního nakládání s poskytnutými finančními prostředky,
      kontroly dodržování právních předpisů a příslušných metodických postupů, kontroly
      zajištění ochrany poskytnutých finančních prostředků proti rizikům, nesrovnalostem
      nebo jiným nedostatkům tak, aby kontrolním pracovníkům poskytovatele bylo
      umožněno provedení kontroly v souladu s § 3 odst. 5 zákona č. 104/2000 Sb. Provedení

                                                            10
      kontroly se bude řídit zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), a zákonem
      č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů
      (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů, MPFT a Manuálem
      pracovních postupů poskytovatele.

9.2. Při zjištění podezření na nesrovnalost (ve smyslu příslušných právních předpisů EU) při
      čerpání finančních prostředků poskytovaných na základě této Smlouvy, neprodleně
      informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídící orgán, který s ohledem na charakter
      zjištěných nesrovnalostí rozhodne o dalším postupu. Současně je poskytovatel oprávněn
      při zjištění nesrovnalostí ve vztahu k finančním prostředkům poskytnutým na
      financování Projektu žádat vrácení poskytnutých finančních prostředků, pozastavit
      jejich čerpání a činit další nezbytná opatření k zabezpečení předpokládané efektivnosti
      a souladu financovaných činností s platnými předpisy a mezinárodními závazky.

9.3 Poskytovatel (a rovněž i ostatní subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této
       Smlouvy) je oprávněn v souvislosti s prováděnou kontrolou zjišťovat u příjemce
       a u osob se smluvními závazky vůči příjemci veškeré údaje nezbytné pro tuto kontrolu.
       Příjemce se zavazuje písemně deklarovat právo poskytovatele na zjišťování veškerých
       podkladů a údajů nutných pro tuto kontrolu u osob se smluvními závazky vůči příjemci
       ve smluvním vztahu mezi příjemcem a touto osobou v případech, kde smluvní vztah je
       financován či spolufinancován z finančních prostředků poskytovaných na základě této
       Smlouvy. Toto oprávnění je příjemce povinen zajistit stejným způsobem i pro ostatní
       subjekty uvedené v čl. 8 části A) odst. A.9. této Smlouvy.

                                      Článek 10
       Následky porušení povinností vyplývajících z této Smlouvy

10.1.  V případě, že finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy nebudou užity na účel,
       na který byly určeny, nebo příjemce poruší ve vztahu k poskytovaným finančním
       prostředkům povinnosti stanovené právními předpisy, nebo příjemce poruší jiné
       povinnosti vyplývající pro něj z této Smlouvy a na straně poskytovatele vznikne
       podezření na nesrovnalost při čerpání finančních prostředků příjemcem spočívající
       v podezření na porušení rozpočtové kázně, a nebude zjednána náprava nebo vrácené
       nesrovnalostí dotčené poskytnuté finanční prostředky ve smyslu čl. 8 části B) odst.
       B.3., upozorní poskytovatel na tuto skutečnost Řídící orgán, který rozhodne o dalším
       postupu.

10.2. Pokud se při podezření na nesrovnalost nebude postupovat podle čl. 8 části B) odst.
        B.3. a šetřením se dojde k závěru, že došlo k porušení rozpočtové kázně, je Příjemce
        povinen odvést veškeré prokazatelně neoprávněně vyplacené nebo zadržované
        finanční prostředky poskytnuté dle této Smlouvy, a to včetně penále ve smyslu § 44a
        zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
        „zákon č. 218/2000 Sb.“), v termínu stanoveném příslušným finančním úřadem
        prostřednictvím tohoto finančního úřadu. Toto neplatí pro případy porušení
        rozpočtové kázně uvedené v odst. 10.4. až 10.8. tohoto článku, ve kterých je v souladu
        s § 14 odst. 5 zákona č. 218/2000 Sb. stanoven odvod za porušení rozpočtové kázně
        (sankce) nižší, než je celková částka poskytovaných finančních prostředků na Projekt
        dle této Smlouvy.

10.3. Méně závažná porušení povinností vyplývajících pro příjemce z této Smlouvy ve
        smyslu § 14 odst. 5 zákona č. 218/2000 Sb., budou (pokud nebude ve lhůtě stanovené
        Řídícím orgánem či poskytovatelem zjednána náprava nebo vráceny finanční

       11
        prostředky tam, kde zjednání nápravy není možné) postižena nižším odvodem za
        porušení rozpočtové kázně (sankcí) než kolik činí celková výše finančních prostředků
        poskytovaných pro Projekt. Řídící orgán v těchto případech společně s rozhodnutím
        o dalším postupu stanoví i případnou výši odvodu za porušení rozpočtové kázně
        (sankci) v rámci sazeb uvedených v odst. 10.4. až 10.8. Podle charakteru šetřením
        zjištěných porušení povinností se v těchto případech stanoví odvod za porušení
        rozpočtové kázně (sankce) v rámci níže uvedených procentních rozpětí, přičemž při
        stanovení konkrétní výše bude přihlédnuto zejména k závažnosti porušení povinnosti a
        ke skutečnosti, zda se příjemce dopustil porušení některé z definovaných povinností
        opakovaně. Při vícenásobném porušení povinností bude odvod za porušení rozpočtové
        kázně (sankce) stanoven ve výši odpovídající horní hranici rozpětí. V případě, že
        identifikované porušení povinnosti má pouze formální charakter bez případného
        finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty
        nula.

10.4. Méně závažné porušení povinností stanovených touto Smlouvou je nedodržení
         ustanovení:

         - odst. A.10. a A.16., čl. 8 – povinnost zasílání zpráv o realizaci a zpráv
              o udržitelnosti – sankce 0,2 % – 3 % z celkové výše poskytovaných prostředků na
              Projekt;

         - odst. A.12., čl. 8 – povinnost dodržovat metodiky a pokyny vydané Řídícím
              orgánem pro příjemce prostředků – sankce 0,1 % – 5 % z celkové výše
              poskytovaných prostředků na Projekt;

         - odst. 9.3., čl. 9, věta druhá – sankce 0,2 % – 2 % z celkové výše poskytovaných
              prostředků na Projekt.

10.5 V případě porušení rozpočtové kázně z jiných důvodů než jsou uvedeny v odst. 10.4.
         jsou stanoveny tyto sankce:

         - převedení poskytnutých prostředků na jiný než stanovený účet, ale pouze
              v případě, kdy před stanovením sankce došlo k navrácení těchto prostředků zpět
              na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy; jedná se však pouze o případy, kdy dosud
              nedošlo k zařazení tohoto mylně provedeného výdaje do žádosti o platbu podané
              příjemcem (obdobně pak v případě úhrady faktur z účtu uvedeného v čl. 6 této
              Smlouvy včetně DPH, v případě, že není způsobilým výdajem, pokud dojde
              následně k přesunu těchto prostředků zpět na účet uvedený v čl. 6 této Smlouvy) –
              sankce 0,2 % – 3 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy
              z částky, která byla převedena na jiný než stanovený účet a byla na tento účet
              navrácena),

         - použití investičních prostředků na úhradu neinvestičních výdajů a naopak –
              sankce 0,2 % – 5 % z částky, ve které byla porušena rozpočtová kázeň (tedy
              z částky, která byla použita namísto investičních výdajů jako neinvestiční výdaj či
              naopak).

10.6 V případě všech sankcí uvedených v odst. 10.4. a 10.5. platí, že u finančně
        objemnějších projektů bude interval pro stanovení sankce snížen podle následujících
        koeficientů (tzn., že krajní hodnoty intervalu budou vynásobeny koeficienty
        uvedenými níže):

          - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
              vyššími než 50 mil. Kč a nižšími než 200 mil. Kč koeficientem 0,75;

                                                            12
         - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
              vyššími než 200 mil. Kč a nižšími než 1 mld. Kč koeficientem 0,5;

         - u projektů s celkovými způsobilými výdaji (podle Schvalovacího protokolu)
              vyššími než 1 mld. Kč koeficientem 0,25.

10.7 Příjemce je povinen zajistit publicitu projektu v souladu s Pravidly pro žadatele
        a příjemce a Metodickým pokynem Publicita7. Sankce za porušení povinností v oblasti
        publicity je vyměřena procentem z celkové částky podpory, a to ve výši 0,1 % –
         1,2 %, maximálně však 1 000 000 Kč na jeden projekt/operaci za všechna zjištěná
        pochybení. Pokud příjemce odstraní zjištěné nedostatky ve lhůtě stanovené
        poskytovatelem/jiným kontrolním subjektem, nebude mu uložena žádná sankce.

10.8 V případě porušení povinností spočívajících v porušení pravidel pro zadávání zakázek
        se výše sankce řídí následujícími tabulkami:

Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce vztahuje ZVZ nebo ZZVZ

    Typ porušení                                        Sankce

1.  Neprovedení zadávacího řízení na výběr dodavatele, 100 % částky finančních

    nebo uzavření smlouvy s dodavatelem, který se       prostředků použitých na

    neúčastnil zadávacího řízení                        financování předmětné

                                                        zakázky (ve výši porušení

                                                        rozpočtové kázně)

2.  Rozdělení předmětu veřejné zakázky s důsledkem 25 % částky finančních

    snížení předpokládané hodnoty pod finanční limity prostředků použitých na

    stanovené v ZVZ/ZZVZ; v případě, že tento postup financování předmětné

    vede až k zadání veřejné zakázky bez jakéhokoli     zakázky

    výběrového řízení, postupuje se dle výše uvedeného

    bodu 1

3.  Nedodržení minimální délky lhůty pro doručení       25 % částky finančních

    nabídek nebo lhůty pro podání žádosti o účast       prostředků použitých na

                                                        financování předmětné

                                                        zakázky pokud je délka lhůty

                                                        kratší o 50 a více % její délky

                                                        stanovené ZVZ/ZZVZ,

                                                        10 % pokud je délka lhůty

                                                        kratší o 30 a více %, ale méně

                                                        než 50 % její délky stanovené

                                                        ZVZ/ZZVZ,

                                                        5 % v případě jiného zkrácení

                                                        lhůty. Pokud povaha a

                                                        závažnost             nedostatku

                                                        neodůvodňuje sankci 5 %, lze

                                                        ji snížit až na 2 %.

4.  Nedodržení povinnosti uveřejnit oznámení o          100 % částky finančních

    zahájení zadávacího řízení (oznámení nebylo vůbec prostředků použitých na

    zveřejněno)                                         financování předmětné

7 Metodický pokyn pro publicitu a komunikaci Evropských strukturálních a investičních fondů v programovém
   období 2014-2020 vydaný Ministerstvem pro místní rozvoj

                                                            13
                                                     zakázky (ve výši porušení

                                                     rozpočtové kázně)

5.  Porušení jiných povinností týkajících se         25 % částky finančních

    uveřejňování                                     prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky, v méně závažných
                                                     případech 5 % nebo 10 %8

6.  Porušení povinnosti specifikovat v zadávací      25 % částky finančních

    dokumentaci a v oznámení o zahájení zadávacího   prostředků použitých na
    řízení kvalifikační předpoklady9/požadavky10 a   financování předmětné

    hodnotící kriteria v rozsahu požadovaném         zakázky,

    ZVZ/ZZVZ                                         v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

7.  Nastavení kvalifikačních předpokladů9/požadavků10 25 % částky finančních

    a hodnotících kriterií v rozporu se ZVZ/ZZVZ     prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky,

                                                     v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

8.  Porušení povinnosti stanovit předmět veřejné     25 % částky finančních

    zakázky nediskriminačním způsobem, nebo          prostředků použitých na

    nedostatečné definování předmětu veřejné zakázky financování předmětné

    v oznámení/výzvě o zahájení zadávacího řízení,   zakázky,

    nebo v zadávací dokumentaci                      v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

9.  Nedodržení povinnosti zadat veřejnou zakázku     25 % částky finančních

    v souladu s uveřejněnými kvalifikačními          prostředků použitých na

    předpoklady9/požadavky10, hodnotícími kritérii nebo financování předmětné

    se zadávací dokumentací                          zakázky,

                                                     v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

10. Nezákonné vyjednávání o nabídkách                25 % částky finančních

                                                     prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky,

                                                     v méně závažných případech

                                                     5 % nebo 10 %

11. Porušení povinnosti ustanovení hodnotící komise  25 % částky finančních
          pro posouzení a hodnocení nabídek9         prostředků použitých na

                                                     financování předmětné

                                                     zakázky

12. Porušení pravidel stanovených ZVZ/ZZVZ pro       5 % částky finančních

    složení nebo jednání hodnotící komise pro        prostředků použitých na

8 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez
   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.

9 V režimu ZVZ
10 V režimu ZZVZ

                                                            14
posouzení a hodnocení nabídek9/komise pro          financování předmětné
hodnocení nabídek10                                zakázky11

13. Uzavření smlouvy s uchazečem, který měl být dle 25 % částky finančních

ZVZ/ZZVZ vyloučen ze zadávacího řízení             prostředků použitých na

                                                   financování předmětné

                                                   zakázky

14. Nezákonné vyloučení zájemce/uchazeče ze        25 % částky finančních

zadávacího řízení                                  prostředků použitých na

                                                   financování předmětné

                                                   zakázky,

                                                   v méně závažných případech

                                                   5 % nebo 10 %

15. Nezákonné použití jednacího řízení bez uveřejnění 100 % částky finančních

                                                   prostředků použitých na

                                                   financování předmětné

                                                   zakázky

16. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních

řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu prostředků použitých na

se ZVZ, např.:                                     financování předmětné

-absence krajně naléhavého případu;                dodatečné veřejné zakázky

- absence technických či uměleckých                (dodatečných veřejných

důvodů;                                            zakázek)

- absence důvodu ochrany výhradních práv V případě, že celková hodnota

(důvodů vyplývajících ze zvláštního                dodatečných veřejných

právního předpisu);                                zakázek zadaných bez

- absence okolností, které zadavatel jednající zadávacího řízení nedosáhne

s náležitou péčí nemohl předvídat;                 finančního limitu stanoveného

- absence nezbytnosti pro provedení                prováděcím předpisem pro

původních stavebních prací (poskytnutí             nadlimitní veřejnou zakázku

původních služeb).                                 ani 50 % hodnoty hlavní

V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím zakázky, je možné snížit

řízení bez uveřejnění nebylo postupováno v souladu sankci na 25 % částky

se ZZVZ, např.:                                    finančních prostředků

- absence krajně naléhavé okolnosti;               použitých na financování

- absence jedinečného uměleckého díla nebo předmětných dodatečných

výkonu;                                            veřejných zakázek

- absence důvodů ochrany výhradních práv

včetně práv duševního vlastnictví;

- absence technických důvodů, pro které

neexistuje hospodářská soutěž.

17. V případě veřejných zakázek zadaných v jednacím 100 % částky finančních

řízení bez uveřejnění na dodatečné9 stavební práce a prostředků použitých na

služby9, změny závazků ze smlouvy na veřejnou      financování předmětného

zakázku dle § 22210 nedodržení povinnosti zajistit, plnění dle:

že celkový rozsah dodatečných prací nebo změny     a) § 222 odst. 4 ZZVZ

závazků u stavebních prací nebo služeb nepřekročí  nebo

limity stanovené § 222 ZZVZ ceny původní veřejné b) § 222 odst. 5 a 6

11 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez
   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.

                     15
       zakázky                                          ZZVZ12 převyšující

                                                        50 % ceny původní

                                                        veřejné zakázky

                                                        a 25 % částky finančních

                                                        prostředků použitých na

                                                        financování předmětného

                                                        plnění dle § 222 odst. 5 a 6

                                                        ZZVZ převyšující 30 % a

                                                        dosahující max. 50 % ceny
                                                        původní veřejné zakázky13

18. Změna závazků v rozporu s ustanovením § 222 odst. 25 % částky finančních

       2 nebo 7 ZZVZ                                    prostředků použitých na

                                                        financování plnění původní

                                                        zakázky a 100 % částky

                                                        finančních prostředků

                                                        použitých na financování

                                                        dodatečného plnění

                                                        vyplývajícího z podstatných

                                                        změn prvků zakázky.

19. Podstatná změna prvků zakázky uvedených             25 % výše zakázky

       v oznámení o zakázce nebo zadávacích podmínkách plus 100 %

                                                        výše dodatečné částky

                                                        zakázky             vyplývající

                                                        z podstatných změn prvků

                                                        zakázky

20. Střet zájmů potvrzený příslušným soudním nebo       100 % částky finančních

       správním orgánem, a to buď u příjemce nebo u     prostředků použitých na

       zadavatele.                                      financování předmětné

                                                        zakázky

21. Jiné závažné, výše výslovně neuvedené porušení      25 % částky finančních

       pravidel pro zadávání veřejných zakázek, jestliže prostředků použitých na

       mělo či mohlo mít vliv na výběr na nejvhodnější  financování předmětné
       nabídky14                                        zakázky

22. Ostatní méně závažná porušení výše výslovně         5 % částky finančních

       neuvedených povinností vyplývajících ze          prostředků použitých na
       ZVZ/ZZVZ15                                       financování předmětné

                                                        zakázky

Zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce nevztahuje ZVZ ani

ZZVZ.

Č. Typ porušení       Popis porušení                             Sankce

1. Neuveřejnění nebo Zakázka byla zadána, aniž by bylo           100 %

neodeslání oznámení uveřejněno nebo odesláno oznámení min. 25 % pokud byla

12 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 5 a 6 ZZVZ
13 Změny plnění počítány dle § 222 odst. 9 ZZVZ.
14 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez

   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.
15 V případě, že identifikované porušení pravidel pro zadávání zakázek má pouze formální charakter bez

   případného finančního dopadu, pak platí, že spodní hranice procentního rozpětí dosahuje hodnoty nula.

                                                            16
výběrového řízení výběrového řízení dle bodu 7.2.1 MP. dodržena určitá míra

                                                         uveřejnění

2. Umělé rozdělení  Předmět zakázky je rozdělen tak, aby 100 %

předmětu            došlo ke snížení předpokládané       min. 25 % s ohledem

zakázky             hodnoty pod limity stanovené v odst. na závažnost porušení

                    6.4 MP a jeho zadání v mírnějším

                    režimu, než je stanoven pro předmět

                    zakázky před jejím rozdělením podle

                    odst. 7.2.1. MP.

3. Nedodržení       Lhůty pro podání nabídek byly nižší min. 25 %, pokud je

minimální délky     než lhůty uvedené v odst. 7.3.2 MP. délka lhůty kratší

lhůty pro podání                                         alespoň o 50 % její

nabídek                                                  délky stanovené MP,

                                                         min. 10 %, pokud je

                                                         délka lhůty kratší

                                                         alespoň o 30 % její

                                                         délky stanovené MP,

                                                         2 % - 5 %, v případě

                                                         jiného zkrácení lhůty

                                                         pro podání nabídek

4. Nedostatečná doba Doba k tomu, aby si dodavatelé      min. 25 %, je-li doba

k opatření zadávacích opatřili zadávací podmínky, je příliš do kdy si dodavatelé

podmínek            krátká a vytváří tak neodůvodněnou musí opatřit zadávací

                    překážku pro otevření zakázky        podmínky, kratší

                    hospodářské soutěži (porušení odst. alespoň o 50 % lhůty

                    7.2 a 7.3 MP).                       pro doručení nabídek,

                                                         min. 10 %, je-li doba

                                                         do kdy si dodavatelé

                                                         musí opatřit zadávací

                                                         podmínky, kratší než

                                                         60 % lhůty pro

                                                         doručení nabídek,

                                                         min. 5 %, je-li doba

                                                         do kdy si dodavatelé

                                                         musí opatřit zadávací

                                                         podmínky, kratší než

                                                         80 % lhůty pro

                                                         doručení nabídek.

5. Neuveřejnění     Došlo k prodloužení lhůty pro podání min. 10 %

informací o         nabídek, ale toto prodloužení nebylo min. 5 % s ohledem

prodloužení lhůty pro uveřejněno stejným způsobem, jakým na závažnost porušení

podání nabídek      bylo zahájeno výběrové řízení

                    (porušení odst. 7.2 a 7.3 MP).

6. Neuvedení        Hodnotící kritéria, případně jejich  min. 25 %

hodnotících         podrobná specifikace nejsou uvedeny min. 10 nebo 5 %

kritérií v zadávacích v zadávacích podmínkách (porušení pokud byla hodnotící

podmínkách          odst. 7.2.1 písm. f) MP).            kritéria v zadávacích

                                                         podmínkách uvedena,

                                                         ale nedostatečně

                                                         podrobně popsána

                                    17
7. Diskriminační   Stanovení diskriminačních                  min. 25 %

kvalifikační       kvalifikačních požadavků v rozporu min. 10 % nebo 5 % s

požadavky          s čl. 7.2.2 MP.                            ohledem na závažnost

                   Například:                                 porušení

                   -           Povinnost mít provozovnu

                   nebo zástupce v dané zemi nebo

                   regionu;

                   -           Povinnost uchazečů, mít

                   zkušenosti v dané zemi nebo regionu;

                   Stanovení kvalifikačních

                   předpokladů, které neodpovídají

                   předmětu zadávané zakázky.

8. Hodnotící kritéria Stanovení hodnotících kritérií, která min. 25 %

stanovená v rozporu nevyjadřují vztah užitné hodnoty a min. 10 % nebo 5 % s

se zásadami odst.  ceny, tedy v rozporu s odst. 8.3.9 MP ohledem na závažnost

6.1.1 MP                                                      porušení

9. Diskriminační   Předmět zakázky je v zadávacích            min. 25 %

vymezení           podmínkách vymezen příliš                  min. 10 % nebo 5 % s

předmětu           konkrétně, tak že není zajištěn rovný ohledem na závažnost

zakázky            přístup k jednotlivým dodavatelům, porušení

                   resp. někteří dodavatelé jsou takto

                   vymezeným předmětem zakázky

                   zvýhodněni (porušení odst. 7.2.3 a

                   7.2.4 MP).

10. Nedostatečné   Předmět zakázky je v zadávacích            min. 10 %

vymezení           podmínkách vymezen nedostatečně, min. 5 % s ohledem

předmětu           tak že zadávací podmínky neobsahují na závažnost porušení

zakázky            veškeré informace podstatné pro

                   zpracování nabídky (porušení odst.

                   7.2.1 písm. e) MP.

Posouzení a hodnocení nabídek

Č. Typ porušení       Popis porušení                          Sankce
                                                              min. 25 %
11. Změna kvalifikačních Kvalifikační požadavky byly          min. 10 % nebo 5 %
                                                              s ohledem na
požadavků po          změněny ve fázi posouzení               závažnost porušení

otevření obálek s     kvalifikace, což má vliv na splnění     min. 25 %
                                                              min. 10 % nebo 5 %
nabídkami             kvalifikace jednotlivými dodavateli     s ohledem na
                                                              závažnost porušení
                      (nesplnění kvalifikace dodavateli,

                      kteří by ji dle zadávacích podmínek

                      splňovali nebo splnění kvalifikace

                      dodavateli, kteří by ji dle zadávacích

                      podmínek nesplňovali), porušení

                      odst. 6.1.1 ve spojení s odst. 7.2.2

                      MP.

12. Hodnocení nabídek Při hodnocení nabídek byla použita

podle jiných kritérií jiná kritéria hodnocení (případně

hodnocení, než byla jejich váhy), než byla uvedena v

uvedena v zadávacích zadávacích podmínkách a tato

podmínkách            skutečnost měla vliv na výběr

                                    18
                            nejvhodnější nabídky, porušení odst.

                            6.1.1 ve spojení s odst. 8.3.9 MP.

13. Netransparentní         Protokol o posouzení a hodnocení min. 25 %

posouzení                   nabídek neexistuje nebo neobsahuje min. 10 % nebo 5 %

a/nebo                      všechny náležitosti vyžadované        s ohledem na

hodnocení                   v odst. 8.1.2 MP.                     závažnost porušení

nabídek

14. Podstatná               Zadavatel v rámci jednání o           min. 25 %

změna                       nabídkách podstatně změní zadávací min. 10 % nebo 5 %

zadávacích                  podmínky v rozporu s odst. 7.4.3 MP. s ohledem na

podmínek                                                          závažnost porušení

15. Zvýhodnění některého V průběhu lhůty pro podání nabídek min. 25 %

dodavatele nebo             nebo při jednání s dodavateli jsou    min. 10 % nebo 5 %

některých dodavatelů některému dodavateli nebo některým s ohledem na

                            dodavatelům poskytnuty informace, závažnost porušení

                            které nejsou poskytnuty jiným.

                            Případně je některý dodavatel nebo

                            někteří dodavatelé jiným způsobem

                            zvýhodněni a tyto skutečnosti mají

                            vliv/mohou mít vliv na výběr

                            nejvhodnější nabídky (porušení odst.

                            6.1.1 ve spojení s odst. 7.4 MP).

16. Změna nabídky           Zadavatel umožní účastníkovi, aby min. 25 %

během hodnocení             upravil svou nabídku během            min. 10 % nebo 5 %

                            hodnocení nabídek (porušení odst. s ohledem na

                            6.1 MP).                              závažnost porušení

17. Odmítnutí mimořádně Nabídková cena se zdá být                 min. 25 %

nízkých nabídek             mimořádně nízká v poměru              min. 10 % nebo 5 %

                            k výrobkům, stavebním pracím nebo s ohledem na

                            službám, zadavatel však tyto nabídky závažnost porušení

                            vyřadí, aniž by nejdříve písemně

                            požádal o upřesnění základních prvků

                            nabídky, které považuje za důležité

                            (porušení odst. 8.3.7 MP).

18. Střet zájmů             Zadání zakázky v rozporu s odst. 6.5 100 %

                            MP.

Plnění zakázky              Popis porušení                        Sankce
Č. Typ porušení             Podstatná změna smlouvy na plnění     100 % z hodnoty
19. Podstatná změna         zakázky (definována v odst. 9.2.1     dodatečných zakázek
                            MP), která by mohla mít vliv na       vyplývajících z
         smlouvy na plnění  výběr nejvhodnější nabídky.           podstatné změny
         zakázky                                                  smlouvy a min. 25 %
                            Snížení rozsahu smlouvy na plnění     ze smluvní ceny
20. Snížení rozsahu         zakázky provedením podstatné          původní zakázky
         smlouvy na plnění  změny smlouvy (definována v odst.     min. 25 % ze smluvní
         zakázky                                                  ceny po jejím snížení

                                      19
                        9.2.1 MP), které by mohlo mít vliv na

                        výběr nejvhodnější nabídky.

21. Zadání dodatečných Původní zakázka byla zadána v           100 % z hodnoty

stavebních prací / souladu s MP, ale dodatečné zakázky dodatečných zakázek

služeb / dodávek bez byly zadány v rozporu s odst. 9.2.1 min. 25 % v případě,

důvodu dle MP           MP.                                    kdy dodatečné

                                                               zakázky nepřekročí

                                                               50 % hodnoty původní

                                                               zakázky

22. Zadání dodatečných Původní zakázka byla zadána v           100 % z částky

stavebních prací        souladu s MP, ale dodatečné stavební přesahující 50 % ceny

nebo služeb ve          práce nebo služby byly zadány v        původní zakázky

vyšším rozsahu než objemu vyšším než 50 % původní

50% původní             zakázky, tedy v rozporu s odst. 9.2.1

zakázky                 MP).

Jiné porušení MP        Jiné porušení MP výše neuvedené,       min. 25 % nebo min.
23. Jiné porušení výše                                         1 % s ohledem na
                        které mělo nebo mohlo mít vliv na      závažnost porušení.
         neuvedené      výběr nejvhodnější nabídky8

        Jiná porušení MP výše neuvedená, která neměla, resp. nemohla mít vliv na výběr
        nejvhodnější nabídky, nezakládají žádné sankce. Při uplatňování sankcí se postupuje
        obecně dle odst. 11.1 MP.

        Sazby sankcí pro zakázky, kdy se na příjemce ve vztahu ke konkrétní zakázce
        nevztahuje ZVZ (u zakázek se zahájením zadávacího řízení do 30. září 2016), resp.
        ZZVZ (u zakázek se zahájením zadávacího řízení po 1. říjnu 2016), uvedené v tabulce
        výše, se uplatní na finanční prostředky použité nebo určené k úhradě výdajů v rámci
        zakázky, u které bylo porušení povinností či pravidel zjištěno, pokud není v tabulce u
        konkrétní sankce uvedeno jinak. Vyskytne-li se v jednom výběrovém řízení více
        porušení povinností či pravidel, sazby sankcí se nesčítají, ale při rozhodování o sazbě
        sankce se vezme v úvahu sankce s nejvyšší.

10.9 Pokud bude zjištěno kontrolou provedenou poskytovatelem, že příjemce porušil
        povinnosti stanovené ve Smlouvě nebo právními předpisy, nebo že nedodržel
        podmínky stanovené v Základní smlouvě, před tím, než mu byly finanční prostředky
        uvolněny, informuje poskytovatel o této skutečnosti Řídící orgán a současně může
        rozhodnout o provedení finanční opravy u poskytovaných finančních prostředků
        v rozsahu sankcí uvedených v odst. 10.4 až 10.8. tohoto článku podle toho, k jakému
        konkrétnímu porušení povinnosti ze strany příjemce došlo. Pokud Řídící orgán potvrdí
        finanční opravu, nebo upraví výši této finanční opravy v návaznosti na případná
        vlastní či jiná zjištění, poskytovatel nevyplatí příjemci touto finanční opravou
        dotčenou částku poskytovaných finančních prostředků. O provedení těchto sankčních
        opatření poskytovatel bezodkladně příjemce písemně informuje. Proti provedeným
        sankčním opatřením může příjemce podat poskytovateli námitky ve lhůtě 15 dnů od
        doručení písemného oznámení o sankčních opatřeních. Poskytovatel si vyžádá
        k podaným námitkám příjemce stanovisko Řídícího orgánu. Na základě stanoviska

                                                            20
       Řídícího orgánu k podaným námitkám rozhoduje o podaných námitkách příjemce a
       o oprávněnosti provedených sankčních opatření ředitel SFDI. Proti rozhodnutí
       o námitkách se nelze odvolat. O provedených sankčních opatřeních a o rozhodnutí
       o námitkách poskytovatel následně bez zbytečného odkladu písemně informuje Řídící
       orgán a příslušný finanční úřad.

           Článek 11
       Ostatní ujednání

11.1.  Finanční prostředky poskytované podle této Smlouvy mají ve smyslu zákona
       č. 586/1992 Sb., o dani z příjmu, ve znění pozdějších předpisů, charakter dotace
       a o jejich výši se pro účely odpisů snižuje u Projektu vstupní cena hmotného majetku,
       k jehož pořízení byly tyto finanční prostředky použity.

             Článek 12
       Závěrečná ujednání

12.1.  Tato Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu poslední smluvní stranou a
       účinnosti dnem jejího zveřejnění prostřednictvím registru smluv. Smlouva je uzavírána
       na celou dobu realizace a finančního vypořádání Projektu. Tím nejsou dotčena
       ustanovení Smlouvy, která svou úpravou přesahují uvedený časový rámec. Výslovně
       se sjednává, že úprava obsažená v této Rámcové smlouvě se vztahuje na financování
       výdajů Projektu vynaložených od data zahájení Projektu uvedeného ve Schvalovacím
       protokolu a v souladu se Základní smlouvou.

12.2. Smlouva má jednu přílohu.
         Příloha č. 1: Schvalovací protokol

12.3.  Veškeré změny a doplňky této Smlouvy mohou být činěny buď formou číslovaných
       písemných dodatků ke Smlouvě, nebo v jednotlivých letech financování Projektu též
       prostřednictvím Základní smlouvy uzavřené s příjemcem pro daný rok, případně jejích
       dodatků, pokud je to v ní výslovně uvedeno, a nabývají účinnosti datem zveřejnění
       dodatku nebo Základní smlouvy, případně jejich dodatků, prostřednictvím registru
       smluv.

12.4.  Změny, které jsou vyvolány realizací Projektu, které nemají vliv na závazné ukazatele
       stanovené Schvalovacím protokolem a nevyžadují vydání Změnového schvalovacího
       protokolu, ale týkají se pouze indikativních ukazatelů uvedených v rámci specifikace
       Schvalovacího protokolu (např. dojde k navýšení způsobilých výdajů pouze na úrovni
       některé z dílčích položek bez překročení celkových způsobilých výdajů uvedených ve
       Schvalovacím protokolu, nebo dojde ke změně způsobilosti výdajů v důsledku
       uplatnění finanční opravy apod.), nevyžadují provedení změny v Rámcové smlouvě na
       základě uzavření dodatku k Rámcové smlouvě. Tyto změny mohou být promítnuty
       v Základní smlouvě, příp. v jejích dodatcích, uzavírané s příjemcem pro příslušný
       rozpočtový rok v návaznosti na schválený rozpočet poskytovatele, a na základě ní se
       v návaznosti na uzavřenou Rámcovou smlouvu realizuje financování Projektu
       spolufinancovaného z OPD v příslušném roce. Smluvní strany berou na vědomí, že
       navýšení dílčích položek způsobilých výdajů uvedené v příkladu nebude promítnuto
       do Základní smlouvy.

                                             21
12.5.  V případě kolize úpravy podmínek financování obsažené v této Smlouvě s úpravou
       podmínek financování obsaženou v Základní smlouvě je ve vztahu k financování
       Projektu rozhodující úprava obsažená v této Smlouvě, pokud není v Základní smlouvě
       výslovně v konkrétním případě uvedeno, že se jedná o změnu ve vztahu k této
       Smlouvě.

12.6. Práva a povinnosti touto Smlouvou neupravené se řídí ustanoveními občanského
         zákoníku a dalšími platnými právními předpisy ČR.

12.7.  Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva byla sepsána na základě jejich svobodné,
       vážné, omylu prosté a pravé vůle a že se řádně seznámily s textem této Smlouvy
       a neshledávají v něm žádných vad. Na důkaz toho připojují své podpisy pod text této
       Smlouvy.

12.8. Obě smluvní strany se zavazují neprodleně informovat druhou stranu o všech
         závažných skutečnostech, které by zakládaly jakoukoliv změnu tohoto smluvního
         vztahu.

12.9.  Smluvní strany výslovně prohlašují, že obsah Smlouvy není předmětem utajení a že
       souhlasí se zveřejněním Smlouvy a jejích případných dodatků na www.sfdi.cz bez
       stanovení dalších podmínek. Poskytovatel zajistí zveřejnění Smlouvy a jejich dodatků
       prostřednictvím registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o zvláštních
       podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv
       (zákon o registru smluv).

12.10. Smluvní strany shodně konstatují, že v souvislosti s uzavřením této Smlouvy a na
         jejím základě si smluvní strany vzájemně předávají a i do budoucna budou předávat za
         účelem zajištění řádného plnění Smlouvy osobní údaje kontaktních osob, které se
         podílejí nebo budou podílet na plnění této Smlouvy, s uvedením jejich osobních údajů:
         jméno, příjmení, titul, funkce, telefonický a e-mailový kontakt, u kterých právním
         důvodem pro jejich zpracování smluvními stranami, jako správci těchto osobních
         údajů, je jejich oprávněný zájem na splnění této Smlouvy, na kterém se v mezích své
         kompetence podílejí subjekty údajů. V souvislosti s tím se každá smluvní strana
         zavazuje v rámci svých povinností, jako správce předaných osobních údajů, zajistit,
         aby subjekty těchto údajů byly při poskytnutí osobních údajů informovány dle článku
         13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016
         o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném
         pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně
         osobních údajů) o zpracování poskytnutých osobních údajů pro účel plnění této
         Smlouvy, a že toto zpracování je v souladu s úpravou dle článku 6 odst. 1 písm. f)
         uvedeného nařízení a dále, aby subjekty údajů byly informovány o svých právech
         v rozsahu, jak pro ně vyplývají z uvedeného nařízení.

       22
12.11. Smlouva je vyhotovena v sedmi stejnopisech s tím, že příjemci náleží dvě její
         vyhotovení, poskytovateli tři vyhotovení Smlouvy a Řídící orgán obdrží dva
         stejnopisy Smlouvy.

V Praze dne                          V Praze dne

……………………………………                       ……………………………………
Ing. Zbyněk Hořelica                 Ing. Jan Kroupa, FEng.
ředitel                              generální ředitel
Státní fond dopravní infrastruktury  Ředitelství silnic a dálnic ČR

                                     23