Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
*KUJCP01KBLP6* KUJCP01KBLP6 SMLOUVA č. SDL/OZZL/037/19 „Příprava Strategie pro boj se suchem a kůrovcem v oblasti odborné a mediální včetně vyhodnocení dopadů na přírodu a obyvatelstvo" uzavřená níže uvedeného dne, měsíce a roku dle § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník") Smluvní strany Jihočeský kraj U Zimního stadionu 1952/2, 370 76 České Budějovice IČO: 70890650, DIČ: CZ70890650 Bankovní spojení: ČSOB a. s. Číslo účtu: 199783072/0300 zastoupený Mgr. Ivanou Stráskou, hejtmankou Jihočeského kraje Ve věcech smluvních a technických je oprávněn jednat: Mgr. Petr Soukup, vedoucí odboru KHEJ, Ing. Zdeněk Klimeš, vedoucí odboru OZZL, Ing. Pavel Póschko, vedoucí oddělení les. hosp. a zemědělství dále jen „objednatel" - na straně jedné a Obchodní firma: Ewing Public Relations, s.r.o. Zastoupená: jednatelkou Pavlínou Rieselovou a jednatelem Jakubem Hrabovským Se sídlem: Jankovcova 1603/47a, Holešovice, 170 00 Praha 7 IČ: 49712331 DIČ: CZ49712331 Bankovní spojení: Číslo účtu: dále jen “dodavatel” - na straně druhé (společně dále jen Smluvní strany) Preambule Podkladem pro uzavření této smlouvy je nabídka dodavatele ze dne 20.3.2019 (dále též „nabídka") podaná ve výběrovém řízení konaném podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále též ,,ZZVZ“), pro veřejnou zakázku s názvem „Příprava Strategie pro boj se suchem a kůrovcem v oblasti odborné a mediální včetně vyhodnocení dopadů na přírodu a obyvatelstvo". I. Předmět smlouvy 1. Předmětem této zakázky je zpracování a následná realizace komplexní komunikační strategie zaměřené na prezentaci kůrovcových kalamit a jejich negativních dopadů v oblasti životního prostředí a problematiky ohrožení suchem na jihočeský region a s přesahem na celou Českou republiku (dále jen „strategie"). Předmět zakázky bude proveden v souladu s nabídkou dodavatele podanou ve výběrovém řízení. 2. Cíly strategie jsou: a. zapojení se do odborné debaty a za pomoci vybraných expertů prosazovat aktivní boj proti dalšímu šíření kůrovcové kalamity b. informování široké laické veřejnosti o akutnosti současné kůrovcové kalamity a jejích dopadech nejen na Národní park Šumava, ale i na život lidí, kteří jsou kůrovcovou kalamitou přímo ohroženi. 3. Součástí strategie bude: a. Sběr a vyhodnocování materiálů: Dodavatel bude průběžně zpracovávat analýzu mediálních výstupů. Obsahem analýzy bude podrobné zpracování souhrnu všech zpráv, které o analyzovaném tématu zveřejnila sledovaná média v období, které je předmětem této smlouvy. Analýza bude zahrnovat jak kritéria kvalitativního charakteru (například počet příspěvků, druh média, nejaktivnější autoři příspěvků apod.), tak i kvalitativního charakteru (zejména identifikace hlavních kauz, tematického zaměření článků a posouzení hodnotového vyznění příspěvků - tonality). Analýza bude obsahovat podrobné doklady o plnění měřitelných ukazatelů. b. Návrh a tvorba zacílených komunikačních a mediálních strategií: Mediální plánování PR, tvorba a realizace schválené mediální strategie, návrhy aktivace veřejnosti s cílem jejich zapojení do plánování tohoto projektu, určení prvků komunikačního mixu, včetně návrhu monitoringu a hodnocení efektivity využití mediálního mixu, přičemž nákup mediálního prostoru dle mediaplánů není součástí předmětu plnění této smlouvy. c. Definice dopadů na přírodu a obyvatelstvo Zajištění rozhovorů s odborníky i veřejností, tvorba tiskových zpráv, Řízení komunikace v online prostoru a příprava argumentace. 4. Zakázka bude plněna na základě jednotlivých objednávek dle této smlouvy (dále jen „objednávky1'). Obdržením objednávky se dodavatel zavazuje poskytnout objednateli dílčí plnění dle této smlouvy a objednatel se zavazuje uhradit dodavateli cenu dílčího plnění za podmínek vymezených touto smlouvou. 5. Při výkladu obsahu této smlouvy budou smluvní strany přihlížet k podmínkám vztahujícím se k výběrovému řízení na předmětnou veřejnou zakázku, k účelu této veřejné zakázky a dalším úkonům smluvních stran, jako k relevantnímu jednání smluvních stran o obsahu smlouvy před jejím uzavřením. Ustanovení právních předpisů o výkladu právních jednání tím nejsou nijak dotčena. II. Sjednávání dílčích plnění 1. Před zasláním objednávky na dílčí plnění dle této smlouvy bude nejdříve ze strany objednatele zaslán požadavek na předmět dílčího plnění (včetně navrženého termínu plnění), na základě kterého dodavatel zpracuje podrobný popis navrženého plnění odpovídajícího podmínkám této smlouvy a nabídce dodavatele, včetně předpokládané ceny a závazného termínu plnění (dále téže jen „nabídka"). 2. V případě, že objednatel bude nabídku zpracovanou dodavatelem akceptovat, zašle dodavateli závaznou objednávku. V rámci této objednávky, pak bude uveden podrobný popis plnění, termín plnění a maximální cena. 3. V případě, že bude ze strany objednatele nabídka nepřijatelná, bude s dodavatelem vyvoláno jednání o podmínkách dílčího plnění. Na základě tohoto jednání buď bude ze strany dodavatele předložen nový podrobný popis plnění, včetně termínu a ceny, a následně bude postupováno dle postupu uvedeného výše nebo bude možné rovněž přímo zaslat objednávku ze strany objednatele, která bude obsahovat upravený podrobný popis plnění, termín plnění a maximální cenu. III. Místo plnění 1. Místem plnění dle této smlouvy je sídlo objednatele a jakékoli místo výslovně určené objednatelem, a to vždy v rámci České republiky nebo jakékoliv jiné místo určené v souladu s touto smlouvou uzavřenou za účelem splnění předmětu veřejné zakázky. 2. V případě, že předmětem dílčího plnění bude zpracování jakýchkoli dat, předloží dodavatel objednateli ke schválení dílo ve formátu a na nosičích stanoveném objednávkou a to jako otevřená data (umožňující další zásahy ze strany objednatele, vč. licence k těmto zásahům). 3. V případě typu plnění (služeb), u něhož je rozsah určen podle počtu hodin, provede dodavatel rozpis prací nejméně v této míře a detailu: konkrétní fyzická osoba provádějící činnost, popis činnosti, datum činnosti, místo činnosti, seznam akceptovaných výstupů a doba činnosti, přičemž evidovanou a účtovanou časovou jednotkou je každá započatá půlhodina činnosti fyzické osoby. Objednatel zejména není povinen schválit vynaložený rozsah práce za provádění činností v rámci vytvoření výstupů, které doposud nebyly akceptovány postupem podle ustanovení této smlouvy. 4. Stanoví-li tak objednatel, bude akceptace dodavatelem poskytnutého plnění provedena následujícím postupem: a. Dodavatel se zavazuje předat výstup objednateli k akceptaci tak, aby byla dodržena lhůta stanovená objednávkou nebo v souladu s ní, případně lhůta určená jinou dohodou s objednatelem. b. Objednatel se zavazuje uvést veškeré své výhrady nebo připomínky k výstupu předloženému dle bodu a. do deseti (10) pracovních dnů od jeho předání. Sdělí-li objednatel dodavateli, že k výstupu nemá žádné připomínky, považují smluvní strany výstup za dodavatelem předaný a objednatelem převzatý a akceptovaný. V opačném případě se za převzatý výstup nepovažuje. c. Vznese-li objednatel výhrady nebo připomínky k výstupu, zavazuje se dodavatel v přiměřené lhůtě stanovené objednatelem, nejpozději však do deseti (10) dnů od doručení výhrady, provést veškeré potřebné úpravy výstupu dle výhrad a připomínek objednatele. Opravený výstup předá dodavatel objednateli k opětovné akceptaci. d. Smluvní strany se zavazují neprodleně po řádném předání a převzetí a akceptaci výstupů dle tohoto článku podepsat akceptační protokol, ve kterém bude mimo jiné uvedeno, zda byl výstup proveden bez vad a objednatelem převzat bez výhrad, nebo zda byl převzat s výhradami. Výstup se považuje za řádně poskytnutý jeho akceptací. 5. Dnem podpisu, kterým objednatel potvrdí převzetí plnění, je plnění předáno. Den převzetí plnění je dnem zdanitelného plnění. IV. Cena 1. Celková cena předmětu smlouvy nepřekročí částku 1 758 000,- Kč bez DPH. Výše ceny byla předložena dodavatelem jako nabídková cena a v této výši byla akceptována objednatelem. 2. Je-li dodavatel plátcem DPH, odpovídá za to, že sazba daně z přidané hodnoty bude stanovena v souladu s platnými právními předpisy; dodavatel je k ceně díla bez DPH povinen účtovat DPH v platné výši. 3. Dodavatel bude objednateli účtovat cenu za jednotlivá dílčí plnění, která byla objednatelem akceptována a převzata jako bezvadná, a to prostřednictvím faktur. 4. Dodavatel je povinen objednateli doručit fakturu nejpozději do 30 dnů ode dne převzetí plnění objednatelem. Cenu uhradí objednatel dodavateli bezhotovostním převodem na účet dodavatele na základě faktury, jejíž splatnost je dohodou smluvních stran stanovena na nejméně 30 dnů ode dne jejího prokazatelného doručení objednateli. 5. Faktura musí obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu podle platných právních předpisů. Objednatel si vyhrazuje právo před uplynutím lhůty splatnosti vrátit fakturu, pokud neobsahuje požadované náležitosti nebo obsahuje nesprávné cenové údaje. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní lhůta splatnosti. Opravená nebo přepracovaná faktura bude opatřena novou lhůtou splatnosti. 6. Stane-li se dodavatel nespolehlivým plátcem ve smyslu § 106a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (zákon o DPH), je povinen neprodleně o tomto písemně informovat objednatele. 7. Bude-li dodavatel ke dni poskytnutí zdanitelného plnění veden jako nespolehlivý plátce ve smyslu § 106a zákona o DPH, je objednatel oprávněn část ceny odpovídající dani z přidané hodnoty uhradit přímo na účet správce daně v souladu s ust. § 109a zákona o DPH. Dodavatel obdrží pouze cenu bez DPH. V. Doba trvání, ukončení smlouvy 1. Tato smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na dobu 12 měsíců ode dne její účinnosti, nebo do vyčerpání maximální částky za předmět plnění uvedený v této smlouvě. 2. Plnění podle této smlouvy bude probíhat dle aktuálních potřeb a požadavků objednatele po dobu účinnosti této smlouvy. 3. Objednatel může tuto smlouvu ukončit okamžitě písemným odstoupením v případě podstatného porušení smlouvy dodavatelem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje zejména, nikoliv však výlučně, porušení povinností dodavatele uvedených v článku VI. této smlouvy. Objednatel je dále oprávněn odstoupit od této smlouvy v dalších případech stanovených zákonem. 4. Objednatel má právo odstoupit od této smlouvy v případě, že dodavatel uvedl v nabídce ve výběrovém řízení na veřejnou zakázku informace nebo doklady, které neodpovídají skutečnosti a měly nebo 4Y mít vliv na výsledek výběrového řízení. 5. Odstoupení od smlouvy musí být písemné, jinak je neplatné. Odstoupení je účinné dnem, kdy bude doručeno druhé smluvní straně. V pochybnostech se má za to, že odstoupení od smlouvy bylo doručeno druhé smluvní straně třetím pracovním dnem po odeslání, byla-li však zásilka prokazatelně doručena. 6. V případě odstoupení od smlouvy se dodavatel zavazuje předat objednateli veškerou dokumentaci, týkající se předmětu této smlouvy, a to nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne zániku smlouvy, v místě sídla objednatele, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. VI. Další práva a povinnosti 1. Objednatel se zavazuje poskytovat dodavateli na základě jeho žádosti včasné, úplné, pravdivé a přehledné informace, které po něm mohou být spravedlivě požadovány, a současně předkládat veškerý spisový materiál nezbytný k výkonu činnosti podle této smlouvy. 2. Dodavatel tímto výslovně prohlašuje, že při poskytování plnění postupuje jako odborník ve smyslu § 2950 Občanského zákoníku a že má dostatek vědomostí a dovedností pro poskytování plnění dle této smlouvy. 3. Dodavatel je povinen při výkonu své činnosti podle této smlouvy jednat s potřebnou odbornou péčí a svědomitostí, řídit se pokyny objednatele s výjimkou takových případů, kdy je to naléhavě nezbytné v zájmu objednatele a nelze-li souhlasu objednatele dosáhnout včas. Při každém dílčím plnění je dodavatel vázán zákony, obecně závaznými právními předpisy a pokyny objednatele, pokud tyto nejsou v rozporu s právními normami nebo oprávněnými zájmy objednatele. 4. Dodavatel se zavazuje účastnit prostřednictvím svých kompetentních osob koordinačních jednání s objednatelem v sídle objednatele, přičemž bere na vědomí, že četnost těchto koordinačních jednání bude stanovena dle potřeb objednatele. 5. Dodavatel je povinen včas písemně upozornit objednatele na zřejmou nevhodnost jeho pokynů, jejichž následkem může vzniknout škoda nebo nesoulad s obecně závaznými právními předpisy. Pokud objednatel navzdory takovému upozornění trvá na svých pokynech, dodavatel neodpovídá za jakoukoli škodu způsobenou jejím jednáním na základě takových pokynů objednatele. 6. Dodavatel se zavazuje po dobu realizace plnění umožnit objednateli průběžnou kontrolu jeho řádného plnění. Dodavatel je v takovém případě povinen na písemnou výzvu objednatele předložit dosavadní výsledky své práce na předmětu plnění ve lhůtě do sedmi (7) dní od doručení této výzvy. Pokud objednatel při provádění této kontroly zjistí, že dodavatel postupuje v rozporu se svými povinnostmi, je oprávněn požadovat v jím stanovené lhůtě odstranění zjištěných nedostatků na náklady dodavatele a řádnou realizaci plnění. 7. Dodavatel se zavazuje zajistit, aby při plnění této smlouvy nedošlo z jeho strany k poškození dobrého jména či pověsti objednatele. 8. Dodavatel i objednatel jsou povinni se vzájemně informovat o všech okolnostech důležitých pro řádné a včasné provedení každé objednávky a předmětu plnění specifikovaného v každé jednotlivé objednávce a poskytovat si součinnost nezbytnou pro řádné a včasné provedení veřejné zakázky a předmětu této smlouvy. Dodavatel se dále zavazuje aktivně spolupracovat s objednatelem, jakož i s případným dalšími subjekty objednatelem určenými, a poskytovat jim veškerou potřebnou součinnost. 9. Výstupy z poskytnutého plnění, které vzniknou v průběhu a v souvislosti s plněním, se stávají okamžikem jejich předání objednateli jeho vlastnictvím. Dodavatel nesmí poskytnout žádný z těchto výstupů třetí straně bez předchozího písemného souhlasu objednatele. 10. Dodavatel se zavazuje poskytnout objednateli neomezené licence k užití díla vzniklého při plnění každé objednávky. 11. Objednatel je oprávněn požadovat po dodavateli poskytnutí plnění v časových termínech přiměřených jejich povaze. To se netýká naléhavých případů, kterými se pro účely této smlouvy rozumí situace, kdy objednatel potřebuje bezodkladně poskytnout plnění a jejím neposkytnutím objednateli hrozí vážná újma na jeho právech, či právem chráněných zájmech. 12. V případě, že dodavatel nezahájí nebo neprovede některou z činností dle této smlouvy z důvodů na své straně ve lhůtách stanovených objednávkou, popř. v dodatečné lhůtě stanovené objednatelem, je objednatel oprávněn zajistit provedení těchto činností v nezbytném rozsahu jiným způsobem nebo prostřednictvím třetí osoby, a to na náklady dodavatele. Případný nárok objednatele na smluvní pokutu či odstoupení od smlouvy tím není dotčen. 13. V případě ukončení účinnosti této smlouvy ze strany dodavatele je dodavatel povinen učinit vše, co nesnese odkladu, aby objednatel neutrpěl újmu na svých právech. 14. Dodavatel prohlašuje a zavazuje se zajistit, že plnění jím poskytované dle této smlouvy v žádném případě neporuší platné právní předpisy České republiky, a že poskytováním plnění dle této smlouvy nedojde k porušení práv třetích osob 15. V případě, že vůči objednateli bude uplatňován soudní, správní, či jakoukoliv jinou cestou jakýkoliv nárok třetí strany, mající původ v nesplnění závazku dodavatele dle ustanovení předchozího odstavce, zavazuje se dodavatel nahradit veškeré náklady a škody tímto jednáním objednateli vzniklé, a to zejména náklady za případné soudní či správní řízení, náklady právního zastoupení, náhradu škody zaplacenou třetím osobám apod. 16. Veškeré výstupy vytvořené v souvislosti s poskytováním služeb podle této smlouvy, zejména výkresy, grafika, fotografie a jiná výtvarná díla, mediální plány, propagační návrhy a modely, označení a slogany, scénáře, nahrávky, reklamy, budou objednateli předávány rovněž v elektronické podobě, a to ve formátu umožňujícím další zpracování. VII. Práva duševního vlastnictví 1. Bude-li výsledkem plnění nebo jiné činnosti dodavatele prováděné dle této smlouvy, předmět požívající ochrany autorského díla podle zákona č. 121/2001 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „autorské dílo“), nabývá objednatel dnem poskytnutí autorského díla výhradní právo užít takovéto autorské dílo veškerými známými způsoby užití takového díla, zejména, nikoliv však výlučně, k účelu, ke kterému bylo takové dílo dodavatelem vytvořeno v souladu se smlouvou, a to po celou dobu trvání autorských práv majetkových k autorskému dílu, resp. po dobu autorskoprávní ochrany, bez omezení rozsahu množstevního, grafického, technologického, teritoriálního (dále jen „licence"). 2. Součástí licence je rovněž neomezené právo objednatele poskytnout třetím osobám podlicenci k užití autorského díla a také souhlas dodavatele k postoupení licence na třetí osoby a souhlas dodavatele udělený objednateli k provedení jakýchkoliv změn nebo modifikací autorského díla, a to i prostřednictvím třetích osob. Licence se automaticky vztahuje i na všechny nové verze, aktualizované verze, i na úpravy a překlady autorského díla, dodané dodavatelem. Odměna za poskytnutí licence je zahrnuta v odměně za předmět plnění. 3. Objednatel není povinen licenci využít. 4. Dodavatel prohlašuje, že má veškerá oprávnění k autorskému dílu dle této smlouvy, zejména, nikoliv však výlučně, že získala veškerá oprávnění autorů či třetích osob k takovému autorskému dílu a je oprávněn poskytnout objednateli, zejména, nikoliv však výlučně veškerá oprávnění uvedená v tomto článku smlouvy. Dodavatel se zavazuje získat předem veškerá oprávnění autorů či třetích osob k takovému autorskému dílu, které bude výsledkem plnění nebo jiné činnosti dodavatele dle této smlouvy. 5. Dodavatel prohlašuje, že objednatel je oprávněn autorské dílo dle této smlouvy zveřejnit, upravovat, zpracovávat, překládat, či měnit jeho název a že je též oprávněn autorské dílo spojit s dílem jiným a zařadit jej do díla souborného. 6. Výstupy z poskytnutého plnění, které vzniknou v průběhu a v souvislosti s plněním dle této smlouvy, se stávají okamžikem jejich předání objednateli jeho vlastnictvím. Dodavatel nesmí poskytnout žádný z těchto výstupů třetí straně bez předchozího písemného souhlasu objednatele. Dodavatel se zavazuje poskytnout objednateli neomezené licence k užití díla vzniklého při plnění každé objednávky. 7. V odůvodněných případech může Objednatel stanovit nebo smluvní strany mohou sjednat odlišné licenční či související podmínky. Vlil. Sankce 1. V případě prodlení s poskytnutím plnění či určitého výstupu a plnění dle této smlouvy ve lhůté stanovené v objednávce má objednatel právo na uhrazení smluvní pokuty ve výši 500,- Kč za každý den prodlení. 2. Pro případ porušení povinností dodavatele dle článku VIL, je dodavatel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve výši 5000 Kč. 3. Smluvní pokuta je splatná na základě faktury vystavené objednatelem a doručené dodavateli. Faktura musí obsahovat náležitosti dle příslušných právních předpisů a této smlouvy a její splatnost je čtrnáct (14) dní ode dne jejího doručení dodavateli. 4. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo na náhradu škody či nárok na odstoupení od smlouvy. 5. Pro případ prodlení objednatele se zaplacením ceny za dílčí plnění poskytnuté dodavatelem sjednávají smluvní strany úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení po termínu splatnosti až do doby zaplacení. IX. Závěrečná ustanovení 1. Výběr dodavatele byl proveden v souladu se zákonem č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s pravidly Jihočeského kraje pro zadávání veřejných zakázek. 2. Tuto smlouvu lze měnit nebo doplňovat pouze písemnými vzestupně číslovanými dodatky podepsanými oprávněnými zástupci obou smluvních stran. 3. Nastanou-li u některé ze smluvních stran skutečnosti bránící řádnému plnění této smlouvy, je tato povinna to ihned bez zbytečného odkladu oznámit druhé straně a vyvolat jednání zástupců oprávněných k podpisu smlouvy. 4. Dodavatel prohlašuje, že se před uzavřením smlouvy nedopustil v souvislosti s výběrovým řízením na veřejnou zakázku sám nebo prostřednictvím jiné osoby žádného jednání, jež by odporovalo zákonu nebo dobrým mravům nebo by zákon obcházelo, zejména že nenabízel žádné výhody osobám podílejícím se na zadání veřejné zakázky, na kterou s ním kupující uzavřel smlouvu, a že se zejména ve vztahu k ostatním uchazečům nedopustil žádného jednání narušujícího hospodářskou soutěž. 5. Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. V případě, že k podpisu smlouvy smluvními stranami nedojde v jednom dni, nabývá smlouva platnosti dnem, kdy smlouvu podepsala poslední smluvní strana. 6. Smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., ve znění pozdějších předpisů. 7. Právní vztahy touto smlouvou neupravené se řídí občanským zákoníkem. 8. Tato smlouva se vyhotovuje ve dvou stejnopisech, z nichž každá strana obdrží jeden stejnopis. 9. Dodavatel souhlasí se zveřejněním této smlouvy. Dodavatel prohlašuje, že tato smlouva neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství ve smyslu § 504 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. 10. Smluvní strany této smlouvy prohlašují a stvrzují svými podpisy, že tuto smlouvu uzavírají svobodné a vážně, že ji neuzavírají v tísni za nápadně nevýhodných podmínek, že si ji řádně přečetly a jsou srozuměny s jejím obsahem. V Českých Budějovicích dne V