Textová podoba smlouvy Smlouva č. 9447575: 4/19/0073-Memorandum o spolupráci objednatelů při zajištění dopravní

Příloha 4_19_0073-DS201900899.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        MEMQRANDUM

O SPOLUPRACI OBJEDNATELÚ PŘI ZAJIŠTĚNÍ

 DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI TRAMVAJOVOU
 DOPRAVOU MEZI STATUTÁRNÍMI MĚSTY

     LIBEREC A JABLONEC NAD NISOU

^Liberec                                   ııı

          JABLONECŠ
                 NISOU

\QQ“Í‹$âř`Ý
                                    MEMORANDUM

         OTSRPAOMLVUAPRJAOCVIOOUBDJOEPDRNAAVTOELUŮMPEŘZIIZSATJAITŠTUĚTNAÍRDNIQMPIRAMVENSÍTOYBLSILBUEŽRNEOCSTAI
                                    JABLONEC NAD NISOU

                                                 (dále jen ,,Memorandum“)

ZÚČASTNĚNÉ STRANY:

(1) Statutární město Liberec
        se sídlem nám. Dr. E. Beneše 1/1, 460 01 Liberec, IČO: 002 62 978
       zastoupené Ing. Jaroslavem Zámečníkem, CSc., primátorem

        (dále jen ,,SML“);

(2) Statutární město Jablonec nad Nisou
        se sídlem Mírové náměstí 3100/19, 466 01 Jablonec nad Nisou, IČO: 002 62 340
       Zastoupené Bc. Milanem Kroupou, primátorem
       (dále jen „SMJ“)

        a

(3) Liberecký kraj

     U se sídlem Jezu 642/2a, 460 01 Liberec, IČO: 708 91 508

        zastoupený Martinem Půtou, hejtmanem

        (dále jen „Liberecký kraj“)
(4) Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou, a.s.

        se sídlem Mrštíkova 3, 461 71 Liberec, IČO: 47311975
        zastoupený
       (dále jen ,,DPMLJ“)

(SML, SMJ a Liberecký kraj dále společně označování jen jako ,,Strany“, a každý jednotlivě jako

,,Strana“)

Zúčastněné  Strany  si jsou  vědomy  potřeby  úzké  spolupráce    a  společného  postupu  při      vv     dopravní

                                                                                               zajisteni

obslužnosti tramvaj ovou dopravou pro zajištění kvalitní a bezpečné přepravy osob.

Jako výraz aktivní spolupráce a koordinace společného postupu s cílem prosazení uvedeného zájmu

uzavírají Strany toto Memorandum.

1. PREANIBULE

1.1 Stávajícím provozovatelem městské hromadné dopravy ve městech Liberec a Jablonec nad Nisou

    a v přilehlém okolí je, mimo jiné, Dopravní podnik měst Liberce a Jablonec nad Nisou, a.s. (dále

     jen ,,DPMLJ“), který je zároveň největší městskou společností v Libereckém kraji. Principem

     dopravní služby veřejnosti není samofinancovatelnost MHD. Nedílnou Součástí veřejné služby

     jsou tak její objednatele a přispěvatelé.

1.2  Strany  vyjadřují  Společný  zájem  na      vv     kvalitní  dopravní  obslužnosti  tramvajovou      dopravou

                                             zajisteni
     mezi SMJ a SML s cílem zabezpečit v budoucnu kvalitní dopravní spojení obou statutárních měst

                                                        1
i

            prostřednictvím tramvajové dopravy S ohledem na návaznost dalších druhů dopravy. Strany se
            zavazují operativně projednávat a řešit všechny problémy, které by tento zájem mohly narušit.

       1.3 Strany mají zájem na dohodě O systému financování dopravní obslužnosti tramvajovou dopravou.

   1.4 Strany jsou si vědomy, že Liberecký kraj nemá zákonnou povinnost finančně se podílet na zajisvtveni

      tramvajové dopravy mezi SMJ a SML. Kzávazkům Ztohoto memoranda pro něj vyplývajícím,

       přistupuje Liberecký kraj dobrovolně, za podmínek sjednaných V čl. 3 tohoto memoranda.

   2. STÁVAJÍCÍ SMLUVNÍ VZTAHY

       2.1 Na základě stávajících či V budoucnu uzavřených smluvních vztahů zajivsťuje společnost DPMLJ
           dopravní obslužnost tramvaj ovou dopravou mezi SML a SMJ. Na úhradě nákladů souvisejících se
           zajišťováním dopravní obslužnosti tramvaj ovou dopravou mezi SML a SMJ se podílí také
            Liberecký kraj, který objednává dopravní obslužnost kraje.

       2.2  Podmínky  pro      vv     dopravní  obslužnosti  prostřednictvím  DMPLJ  definují  následující

                           zajistení

            Smlouvy:

            Obj ednatel    Poskytovatel  Trakce              Název smlouvy                    Platnost
             dopravní

            obslužnosti

            SML            DPMLJ         TRAM    Smlouva o závazku veřejné služby a

                                                 úhradě prokazatelně ztráty V provozu 31. 12. 2028
                                                 městské hromadné dopravy

            *Liberecký SML               TRAM Smlouvy o finanční spolupráci ve        31. 12.2019
                                                       veřejné dopravě
            kraj

            *SMJ           SML           TRAM Smlouvy o finanční spolupráci ve        31.12.2019
                                                       veřejné dopravě

            * SMJ a Liberecký kraj, budou na základě této smlouvy po přechodnou dobu přispěvateli.

            Liberecký kraj se Stane objednatelem pouze při splnění níže uvedených podmínek podle bodu
            3.13 tohoto memoranda.

       2.3 Strany mají i vbudoucnu zájem upravit Své vzájemné poměry ve vztahu kDPMLJ za

            účelem řádného Zajištění dopravní obslužnosti tramvajovou dopravou na svém území i
            po ukončení platnosti stávajících smluv.

   2.4 Cílem Memoranda je formulace klíčových oblastí zajišťování veřejné osobní dopravy

        tramvajovou tratí linky č. 11, na základě, kterých bude založen vztah mezi Stranami, včetně
        formulace rozvoje veřejné osobní dopravy zpohledu kvality dopravy, organizace dopravy a
         rozvoje dopravní infrastruktury vycházející z konsenzu Stran.

   3.       ZAJIŠTĚNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI TRAMVAJOVOU                        DOPRAVOU        MEZI
            STATUTÁRNÍMI MĚSTY LIBEREC A JABLONEC NAD NISOU

   SML 3.1 Nejvýznamnější relací veřejné linkové dopravy na území objednatelú je Spojení mezi           a
            SMJ.

   3.2      Strany mají Zájem na tom, aby byla doprava mezi  SML a SMJ        i nadále zajištěna ze strany

            DPMLJ prostřednictvím tramvajové linky č. 11.

                                                 2
i

   ú„(SdzRtáerelakmenoíynjssesttniarjtu„sukPotcruáeomjVí4ehěkodútomsměeryske,tůkaožanJesamVtbělronoubníkdecmoceybníTanldaTetNTič2.Ts0o11Lu91i“(b-)deár2laee0c2„j-Pe2Jrnajobe„dlPlopronloueájžcneeonknvítaadnptárrNoairdmselvaooaluujizožtavercénaeímtviTrnaavTjteěosčvt.léii1čnllnk“iíy)nh.kočy.zčá1.m1ělrnlua“

   SML zdPbrpouoůhdjsooeoudkbtnuosrpuseopklnooeanlčsen(tčěarn)uépkzhocopdeíůřlsTíeoztTbenuníča.jae1jfio1indcajshneocupsahoprlvtoaáilsncoeíivčpánaPncýríemojnkezrakáotjfikumnůearvnemkcpoornvůsábtněríhuaukPcrpSeořMjíJTep.kTrtaOuvčby.raae1k1troientaaosltiozrzbauajkcecetdíenpmartTtooeTjleúékčč.tseuel1(1epn,mraop(třsb.o)e
   zřízení Řídícího výboru, jemuž   budou   podléhat k odsouhlasení kroky DPMLJ jako zadavatele)

   (c) na způsobu přistoupení SMJ   a SML   k potenciálnímu závazku vůči společnosti DPMLJ, který

   se týká finanční úhrady vratky    dotace  v případě nesplnění podmínek udržitelnosti investičního

   projektu a (d) na paıticipaci objednatelů na dlouhodobém financování provozu tramvajové linky
   č. 11.

   Strany se budou společně podílet na Strategické podpoře linky č. ll zahrnující tvorbu projektů,
   které podporují využití linky č. 11 a eliminaci rizika úbytku cestujících na lince č. 11 vlivem
   podpory konkurenčních projektů. Strany přitom berou na vědomí, že Liberecký kraj vrámci

   dopravní obslužnosti kraje zajišťuje vlakovou dopravou mezi SML a SMJ, která může mít vliv na

   využití a obsazenost linky č. ll. Liberecký kraj zajistí aktivní účast svých zástupců V pracovní
   skupině, která se touto problematikou bude zabývat.

   SML SML TaúSčtTSreaMlčn.eJym11zp.arvoapzoujjaiítSvvMéesJřtejjpernodohnuláadnšoíupjkrí,auvržočeuenPcíreoznjtperůkastoopbbruooudhlrsoatuzaežtneuíntáíirnnTvíTechstčmi.ěčsn1tí1.chsZpnaátdkoálhoaddodůůzPvráoojdjmueukstoeubSpotruroadSnltyoruažnenzía

   SML Liberecký kraj má

   na svém území. Z
                zájem na zajištění dopravní obslužnosti prostřednictvím  tramvajové linky č. 11
                toho důvodu se bude podílet jako přispěvatel anebo       objednatel na provozu
   tramvajové linky č. 11 na území
                                    a SMJ. Za účelem dohody Stran O podílu a jeho výši ze
   SML dKčs.otčrpa1ra1nayvvpěLdriapoblrešorírocerhkcokkl2ée20ht0e1o1c99hk,rj2ae5ujez,muaipvslrře.aeLKvnieéčbnmeoreroečzvncieěk.ýSFkmirlnaojauanzvcSaěoMvvaJáoz.nuíjfienzabpnyrlčoénírčoáksstp2ío0ln1uáp9krláuachdirůadvpiertovvveýořšzeiujpntřéríasdmprvěáavžjknouívá1o8sloimbninklí.y

   Dojde-li ke splnění podmínek podle bodu 3.13 této smlouvy, podíly smluvních stran na ročních

   rPnroáokkjuleankdátesuclhepdr(uovjdyíljcomíuamžepinonívreTosktTui,ččn.víec1hk1)ntáehkrrléaamzddeůonšsýolcuohvkizseaejsdípcloínpcěrhnaívSnzrímeíaslnliěuznažcýbícuhPvrpeoojdpemrkoítusnperěkec,khonnáDssPtlreMduLukjJcíe,cíT:bTudčo. ulloda
   a) LK: 33%

   b) SML: 50%

   c) SMJ: 17%

        Ke změně podílů objednatelů může dojít na základě dat získaných z jízdních dokumentů

         vydaných cestujícím na tramvajové lince č. 11. Při stanovení podílů bude zohledněn skutečný
        počet cestujících využívajících tramvajovou linku č. 11. k meziměstské dopravě.
   3.10 Tramvajová linka č. ll je zařazena do Integrovaného dopravního systému Libereckého kraje
        (dále jen ,,l])OL“). Strany proto budou plně implikovat principy Integrovaného dopravního
         systému Libereckého kraje spojujícího jednotlivé druhy dopravy za účelem sjednocení
         organizačně ekonomických, tarifiıích a dopravních soustav dopravců s cílem zajišťovat účelnou,
        efektivní a kvalitní dopravní obsluhu území a zvyšovat tak atraktivitu a podíl veřejné osobní
        dopravy vmobilitě obyvatel prostřednictvím jednotné koordinace, organizace a integrace

                                            3
i

       dopravy. Za tímto účelem budou SML i SMJ na tramvajové lince č. 11 aplikovat jednotný

        odbavovací systém IDOL.

   3.11 Strany se zavazují za účelem naplnění zájmů deklarovaných v tomto Memorandu jednat

        o podmínkách vzájemných smluvních vztahů za účelem uzavření příslušných smluv o zajištění
        dopravní obslužnosti a finanční podpoře jejího provozování. Strany berou na vědomí, že
        jednotlivé smlouvy budou uzavřeny na dobu 10 let, jak to umožnuje čl. 4 nařízení Evropského
        parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, a to Z důvodu výrazně dlouhé doby amortizace majetku

       poskytovaného dopravcem vpodobě plánovaného Projektu rekonstrukce TT č. 11 a Projektu
       prodloužení TT č. 11. Zúčastněné strany deklarují svůj zájem prolongovat příslušné Smlouvy
       alespoň na dobu účetního odpisu investice Projektu rekonstrukce TT č. 11, účetního odpisu
       investice Projektu prodloužení TT č. 11 a udržitelnosti (doba monitorování závazných ukazatelů

         projektu) těchto projektů hrazených ze strukturálních fondů, přičemž pro délku je rozhodující ta
        ze skutečností, která nastala jako nejpozdější. Strany berou dále na vědomí následující schéma
        základních smluvních vztahů, jejichž účelem bude zajištění plnění cílů stanovených tímto

        Memorandem:

   Trakce  Dopravní zóna  Dopravce     Objednatel  Smluvní vztah

   DPMU TRAM mezixnčsıská linka        SML, SMJ, DPMLJ-sML/

               č. 11 (SML-SMJ)         Lib. kraj   SMJ/Lib. kraj

   3.12 Strany mají zájem na domluvě postupu při zadávání a schvalování dopravních výkonů. Strany se

        dohodly, že dopravce (DPMLJ) předloží objednatelům finanční model nákladů, výnosů a čistého

       příjmu, které mají vyplynout Ze smlouvy o veřejných službách V přepravě cestujících. Ve

        smlouvě bude defmován proces aktualizace této ceny. Kalkulace ceny dopravního výkonu bude
        tímto způsobem aktualizována pro každý jednotlivý rok trvání smluvního vztahu dle přesného
        mechanismu stanoveného smlouvou.

   LK 3.13 se zavazuje, za Splnění dále uvedených podınínek, v souladu S pravidly tohoto memoranda,
       uzavřít s DPMLJ smlouvu O poskytnutí služby veřejné dopravy cestujících na tramvajové lince č.
       LK 11, ve které bude vystupovat jako Objednatel. Podmínkou uzavření smlouvy dle čl. 2.2., kdy

        bude V pozici jednoho Z objednatelů je:

       U % a) dopravce bude zajištěno, aby na tramvajové lince č. 11 bylo ve vozidle odbaveno 100
               cestujících, tzn. že všichni cestující budou mít povimiost mít platný jízdní doklad a provést
               check-in (odbavení). Výjimku tvoří pouze kategorie cestujících, které mají právo na
               bezplatnou přepravu bez povinnosti odbavení. Musí být zajištěno, aby byly všechny jízdní
               doklady ve vozidle jednoznačně označeny a podíl z výnosů zkaždého jízdního dokladu
                 přiřazen tramvajové lince č. 11.

         b) Na základě relevantních dat o přesném počtu přepravených cestujících se strany zaváží

              zajistit optimalizaci rozsahu dopravy tramvajové linky č. 11 vsouladu S bodem č. 3.14
               memoranda. Optimalizace rozsahu dopravy bude před její realizací odsouhlasená všemi

                  stranami.

        c) SMJ a SML uzavřou s Libereckým krajem smlouvu o spolupráci při zajištění dopravní

               obslužnosti Libereckého kraje, ve znění smlouvy stejném, jaká je uzavřena se všemi
               ostatními obcemi v Libereckém kraji, a budou dle této smlouvy přispívat kraji do systému

              dopravní obslužnosti částkou ve výši 90 Kč na obyvatele.

   3.14 Strany se zavazují zahájit bezodkladně po dokončení projektu prodloužení tramvajové linky č. 11
        úkony vedoucí k optimalizaci rozsahu dopravy tramvajové linky č.11, a to zejména zajištěním

        zpracování dopravního průzkumu tramvajové tratě linky č. 11. Cílem tohoto dopravního
        průzkumu bude získat relevantní data (o přepravených cestujících, kontrola vytíženosti spádových
        zón a další) pro nastavení modelu financování tramvajové linky č.11 na další období.

                                    4