Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud
SMLOUVA O DÍLO č. 2019/208 uzavřená podle ust. § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů 1 SMLUVNÍ STRANY 1.1 OBJEDNATEL Organizace: Hamzova odborná léčebna pro děti a dospělé Státní příspěvková organizace MZ ČR, samostatný Adresa: právní subjekt, zřizovací listina MZ ČR z 29.5.2012, č.j. Zastoupená: 17268-VI/2012 IČ: Přidělené číslo zákazníka: Košumberk 80, 538 54 Luže - Košumberk XXXXX, náměstek HTS 00183024 1947 (dále v této smlouvě jen „Objednatel“) 1.2 ZHOTOVITEL Společnost: Vema, a. s. Sídlo: Okružní 871/3a, 638 00 Brno Zastoupená: XXXXX, předseda představenstva IČ: 26226511 Zapsána: Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 3415 (dále v této smlouvě jen „Zhotovitel“) Níže uvedeného dne, měsíce a roku uzavřely smluvní strany tuto smlouvu o dílo: 2 PREAMBULE 2.1 Objednatel touto smlouvou objednává dílo v rozsahu uvedeném v bodu 3.1 této smlouvy a zavazuje se zaplatit Zhotoviteli za provedení díla cenu sjednanou v článku 6 této smlouvy. Zhotovitel se zavazuje k provedení tohoto díla ve lhůtě uvedené v článku 5 této smlouvy za dohodnutou cenu uvedenou v článku 6 této smlouvy. 2.2 Objednatel výslovně prohlašuje, že je seznámen s aplikacemi poskytovanými Zhotovitelem na základě této smlouvy k užívání, a současně prohlašuje, že tyto aplikace svou funkcionalitou vyhovují jeho potřebám. Seznam dodaných aplikací v rámci této smlouvy je uveden v příloze č. 1 této smlouvy. 3 PŘEDMĚT SMLOUVY 3.1 Předmětem této smlouvy je nasazení a zprovoznění elektronického docházkového systému Zhotovitele uvedeného v příloze č. 2 (dále jen „EDS“) v prostorách Objednatele. Dílo zahrnuje: 3.1.1 dodávku technických zařízení EDS uvedených v příloze č. 2 této smlouvy, 3.1.2 služby spojené s instalací a nastavením EDS a vyškolením pracovníků Objednatele uvedené v příloze č. 3 této smlouvy. 1 4 PODMÍNKY SPOLUPRÁCE 4.1 Zhotovitel se zavazuje: 4.1.1 Jmenovat pracovníky do realizačního týmu, který bude zajišťovat postup prací a zodpovídat za plnění realizace díla. 4.1.2 Dodržovat termíny dílčích činností, na kterých se smluvní strany dohodnou. 4.1.3 Při plnění předmětu této smlouvy se Zhotovitel zavazuje postupovat odborně a ohleduplně, aby minimalizoval ve vztahu k zaměstnancům Objednatele případné negativní vlivy vyplývající z této činnosti. 4.1.4 Personál a ostatní osoby Zhotovitele jsou oprávněni vstupovat v objektech Objednatele pouze do míst, která budou dohodnuta mezi zmocněnci pro věcná jednání smluvních stran. 4.1.5 Předkládat Objednateli v průběhu implementace včas informace o skutečnostech, které brání úspěšné realizaci díla. 4.2 Objednatel se zavazuje: 4.2.1 Jmenovat pracovníky do realizačního týmu, který bude zajišťovat plnění jednotlivých etap realizace díla. 4.2.2 Poskytnout Zhotoviteli předem dohodnuté kapacity pracovníků Objednatele v dohodnutých termínech. 4.2.3 Umožnit pověřeným pracovníkům Zhotovitele přístup do míst v objektech Objednatele, která budou dohodnuta mezi zmocněnci pro věcná jednání smluvních stran. 4.2.4 Dodržovat termíny dílčích činností, na kterých se smluvní strany dohodnou. V případě nedodržení těchto termínů nelze vyžadovat od Zhotovitele dodržení návazných termínů. 5 ČAS PLNĚNÍ, ZPŮSOB PŘEDÁNÍ 5.1 Realizace díla bude zahájena neprodleně po podpisu smlouvy oběma smluvními stranami. 5.2 Realizace díla bude probíhat postupně podle oběma stranami odsouhlaseného harmonogramu prací uvedeného v příloze č. 4. Změny v harmonogramu jsou možné po dohodě obou smluvních stran. O každé změně harmonogramu bude učiněn zápis podepsaný oprávněnými osobami. 5.3 V případě nedodržení dohodnutých termínů na straně Objednatele není Zhotovitel povinen dodržet uvedenou dobu ukončení realizace díla nebo části díla. V tomto případě se ukončení realizace posunuje o dobu prodlení ze strany Objednatele. 5.4 Dílo bude Objednatelem převzato po jeho řádném dokončení, a to podpisem předávacího protokolu o provedení díla oprávněnými osobami. 5.5 Osobami oprávněnými k podpisu změn harmonogramu a předávacího protokolu v rámci plnění této smlouvy jsou: za Objednatele: XXXXX za Zhotovitele: XXXXX 6 CENA DÍLA 6.1 Cena díla uvedeného v čl. 3.1 této smlouvy se stanoví dohodou smluvních stran dle ustanovení zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, na 2 329.990,- Kč (slovy: tři sta dvacet devět tisíc devět set devadesát korun českých) bez DPH. 6.2 Cena díla je úplná a konečná a může být zvýšena pouze v případě, pokud na žádost Objednatele dojde k rozšíření předmětu smlouvy nad rámec dohodnutý smluvními stranami v této smlouvě. 7 PLATEBNÍ PODMÍNKY 7.1 Zhotovitel má právo vystavit fakturu – daňový doklad za řádnou realizaci na základě podepsaného předávacího protokolu o řádném provedení díla. 7.2 Objednatel uhradí peněžité závazky vyplývající z této smlouvy na základě Zhotovitelem vystavené faktury – daňového dokladu v době splatnosti 30 dní ode dne doručení na adresu Objednatele a uvedené na faktuře na účet Zhotovitele uvedený na faktuře. 7.3 Objednatel je oprávněn před uplynutím doby splatnosti vrátit bez zaplacení fakturu, která neobsahuje náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, nebo má jiné závady v obsahu podle této smlouvy. Ve vrácené faktuře musí vyznačit důvod vrácení. Zhotovitel je v tomto případě povinen podle povahy nesprávnosti fakturu opravit nebo nově vyhotovit. Oprávněným vrácením faktury přestává běžet původní doba splatnosti. Celá doba běží znovu ode dne doručení opravené nebo nově vyhotovené faktury. 7.4 Při nedodržení termínu splatnosti faktury Objednatelem je Zhotovitel oprávněn požadovat úhradu úroku z prodlení. Výše úroku z prodlení se bude řídit podle občanského zákoníku. 7.5 Úrok z prodlení je splatný do 30 dnů od vyčíslení a doručení Objednateli na základě faktury vystavené Zhotovitelem, nedohodnou-li se smluvní strany písemně jinak. 8 OCHRANA OBCHODNÍHO TAJEMSTVÍ 8.1 Objednatel bere na vědomí, že veškeré informace týkající se ceny předmětu plnění této smlouvy jsou ve spojení s informacemi o úplném rozsahu plnění předmětu této smlouvy, především o počtu osobních čísel a technických zařízení., obchodním tajemstvím dle § 504 občanského zákoníku, a zavazuje se je uchovávat v tajnosti v souladu se zákonem. 8.2 Objednatel v souvislosti se zveřejněním této smlouvy v registru smluv, jakož i smluv uzavřených na základě této smlouvy a dohod (dodatků), kterými se tato smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší v souladu s čl. 11.6 této smlouvy, nezveřejní cenovou politiku Zhotovitele vyjma těch cen, jejichž zveřejnění je nezbytně nutné k tomu, aby výše uvedené smlouvy nabyly platnosti a účinnosti. 8.3 Závazky smluvních stran uvedené v tomto článku trvají i po skončení smluvního vztahu. 9 POVINNOSTI ZHOTOVITELE 9.1 Při plnění předmětu této smlouvy se Zhotovitel zavazuje postupovat odborně a ohleduplně, aby minimalizoval ve vztahu k majetku a osobám Objednatele případné negativní vlivy vyplývající z této činnosti. V případě způsobení škody na majetku nebo vybavení Objednatele se Zhotovitel zavazuje na vlastní náklady tuto škodu odstranit a vše uvést do původního stavu. 9.2 Zhotovitel se zavazuje, že jakékoliv informace a data Objednatele, získaná v průběhu plnění předmětu smlouvy, bez písemného souhlasu Objednatele neposkytne žádné z třetích stran, ani je sám nepoužije a zcela vyloučí jejich použití k jiným účelům, než k jakému byla uzavřena tato smlouva a že podnikne všechny rozumně požadovatelné kroky k zabezpečení těchto informací. Obě strany se zavazují, že navzájem zachovají tyto informace v tajnosti po dobu i po skončení účinnosti této smlouvy. 3 9.3 Zhotovitel bere na vědomí, že při plnění předmětu této smlouvy může dojít ze strany jeho zaměstnanců k nahodilému přístupu k datům, která mohou obsahovat osobní údaje subjektů ve správě Objednatele. Zhotovitel se zavazuje tyto osobní údaje žádným způsobem nezpracovávat a také zamezit jejich jakémukoli případnému zpracování třetí osobou. Zhotovitel výslovně prohlašuje, že si je vědom svých zákonných povinností ve vztahu k osobním údajům a zavazuje se tyto povinnosti dodržovat po dobu účinnosti této smlouvy i po jejím skončení. 10 ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ, ZÁRUKY, SANKCE 10.1 Zhotovitel je oprávněn v případě závažného porušení této smlouvy ze strany Objednatele, zejména při neplnění povinností Objednatele dle bodu 4.2 této smlouvy nebo při prodlení s úhradou peněžitých závazků vyplývajících z této smlouvy delším než 30 dnů, odstoupit od této smlouvy. 10.2 Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě prodlení Zhotovitele s předáním díla nebo jeho části přesahujícím 30 dnů nebo v případě nezhotovení díla nebo jeho části ve sjednané kvalitě. 10.3 Záruka na technická zařízení EDS je 12 měsíců od podpisu předávacího protokolu, mimo vady prokazatelně způsobené takovou činností pracovníků Objednatele, která je v rozporu s referenční dokumentací. 10.4 V případě průkazným způsobem ohlášené závady díla v průběhu záruční doby je Zhotovitel povinen neprodleně zahájit práce na jejím vyřešení. Vyřešením reklamace se rozumí podle povahy závady její odstranění nebo stanovení dalšího postupu, který umožní využívání díla bez výrazných omezení až do úplného odstranění závady. 10.5 Za průkazný způsob ohlášení závady se považuje ohlášení závady na pracoviště Zhotovitele na tel.: 530 500 500 nebo vyplněním a odesláním formuláře na stránce cs.vema.cz v pracovní dny v době od 8.00 hod. do 17.00 hod. Služby objednané mimo uvedenou dobu se považují za objednané v 8.00 hod. nejblíže následujícího pracovního dne. 10.6 Objednatel je oprávněn požadovat po Zhotoviteli zaplacení smluvní pokuty ve výši 2.000,- Kč (slovy: dva tisíce korun českých) za každý započatý den prodlení s předáním díla dle termínu předání uvedeného v harmonogramu dle bodu 5.2. 10.7 Zhotovitel je oprávněn požadovat po Objednateli zaplacení smluvní pokuty v případě Objednatelova porušení povinnost uchovat v tajnosti obchodní tajemství dle čl. 8 této smlouvy. Výše smluvní pokuty činí 50 000,- Kč (slovy: padesát tisíc korun českých). 10.8 Uhrazením smluvní pokuty není dotčeno ani omezeno právo domáhat se náhrady škody, jež prokazatelně vznikla porušením smluvní povinnosti, které se smluvní pokuta týká. 11 ZÁVĚREČNÁ UJEDNÁNÍ 11.1 Tato smlouva nabývá platnosti dnem jejího podpisu oběma smluvními stranami. Tato smlouva nabývá účinnosti dnem jejího uveřejnění v registru smluv dle zákona č. 340/2015 Sb., o registru smluv. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž jeden obdrží Objednatel a jeden Zhotovitel. 11.2 Obě smluvní strany mají právo tuto smlouvu písemně vypovědět. Délka výpovědní doby činí 2 měsíce a počíná běžet 1. dne kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně. 11.3 Všechny nároky či úkony směřující ke změně nebo zániku této smlouvy musí být učiněny písemně a doručeny doporučeným dopisem, případně dopisem doručovaným kurýrní službou, na adresy uvedené v záhlaví této smlouvy. Smluvní strana má povinnost oznámit do sedmi dnů druhé smluvní straně změnu sídla nebo jiných kontaktních údajů uvedených v záhlaví této smlouvy. 4 11.4 V případě vyšší moci je každá strana zproštěna svých závazků z této smlouvy a jakékoli nedodržení (celkové nebo částečné) nebo prodlení v plnění jakéhokoli ze závazků uloženého touto smlouvou kterékoli ze smluvních stran, bude tolerováno. 11.5 Nevynutitelnost nebo neplatnost kteréhokoli článku, odstavce, pododstavce nebo ustanovení této smlouvy neovlivní vynutitelnost nebo platnost ostatních ustanovení této smlouvy. V případě, že jakýkoli takovýto článek, odstavec, pododstavec nebo ustanovení této smlouvy by mělo z jakéhokoli důvodu pozbýt platnosti (zejména z důvodu rozporu s aplikovatelnými zákony a ostatními právními normami), provedou smluvní strany konzultace a dohodnou se na právně přijatelném způsobu provedení záměrů obsažených v takové části této smlouvy, jež pozbyla platnosti. 11.6 Smluvní strany souhlasí se zveřejněním smlouvy v úplném znění, stejně jako s uveřejněním úplného znění smluv uzavření na základě této smlouvy a dohod (dodatků), kterými se smlouva doplňuje, mění, nahrazuje nebo ruší, a to zejména prostřednictvím Registru smluv (smlouvy.gov.cz) v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany se dohodly, že uveřejnění smlouvy zajistí Objednatel nejpozději do 3 měsíců ode dne podpisu smlouvy. Přitom zveřejněný soubor je Objednatel povinen nechat si odsouhlasit oprávněnou osobou Zhotovitele tak, aby nedošlo ke zveřejnění takových informací, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím dle čl. 8 této smlouvy. Úplné zveřejnění skutečností, které jsou ve svém souhrnu obchodním tajemstvím, provede Objednatel pouze na základě pravomocného rozhodnutí příslušného orgánu veřejné správy. 11.7 Nedílnou součástí této smlouvy jsou její přílohy: Příloha č. 1 – Seznam a rozsah aplikací, Příloha č. 2 – Seznam technických zařízení, Příloha č. 3 – Seznam a rozsah poskytnutých služeb, Příloha č. 4 – Harmonogram prací. 11.8 Smluvní strany této smlouvy prohlašují, že se řádně seznámily s jejím obsahem, který odpovídá jejich pravé a svobodné vůli, považují ho za určitý a srozumitelný a na důkaz tohoto připojují vlastnoruční podpisy: V Luži - Košumberku dne V Brně dne 11. 6. 2019 Objednatel Zhotovitel Hamzova odborná léčebna pro děti a Vema, a. s. dospělé XXXXX XXXXX náměstek HTS předseda představenstva 5 PŘÍLOHA č. 1 ke smlouvě č. 2019/208 Seznam a rozsah aplikací: IČ Počet pracovníků Organizace 00183024 XXXXX Hamzova odborná léčebna pro děti a dospělé Luže - Košumberk Aplikace Vema budou u Objednatele zprovozněny v následujícím rozsahu: Komponenta počet pracovníků – licencí Docházka XXXXX V Brně dne 11. 6. 2019 6 PŘÍLOHA č. 2 ke smlouvě č. 2019/208 Seznam technických zařízení EDS v rámci této smlouvy: Položka Cena/ks Počet j. Cena celkem XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX Technická zařízení celkem 203 790 Ceny jsou uvedeny v Kč bez DPH. V Brně dne 11. 6. 2019 7 PŘÍLOHA č. 3 ke smlouvě č. 2019/208 Seznam poskytnutých služeb spojených s instalací a nasazením EDS v rámci této smlouvy: Název služby Sazba Počet j. Cena XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX Implementace celkem 126 200 Ceny jsou uvedeny v Kč bez DPH. ***Pro instalaci terminálů bude na lokalitách Objednatelem připravena kabeláž počítačové sítě až do místa jejich instalace. Napájení terminálů: PoE ze switche 802.3af standard, 48V. Do terminálu tedy povede ze switche jeden UTP kabel, pro napájení i data, zakončený síťovým konektorem RJ. Vlastní instalace terminálů na jednotlivých lokalitách provede Objednatel podle „vzorové“ instalace s asistencí konzultanta Zhotovitele provedené v rámci hodin konzultací. Pro vzorovou instalaci předpokládáme Objednatelem přivedenou kabeláž vč. Konektoru a přípravu montáže terminálu (hmoždinky ve zdi, rozměry dodáme). V Brně dne 11. 6. 2019 8 PŘÍLOHA č. 4 ke smlouvě č. 2019/208 Harmonogram prací: termín zodpovídá popis do 14.06.2019 Objednatel stavební připravenost pro montáž Zhotovitel DCH do 30.06.2019 nebo do 4 (čtyř) týdnů od podpisu smlouvy** vzorová instalace DCH, instalace a zprovoznění potřebných modulů EDS na serveru HL do 12.07.2019 nebo do 6 (šesti) Zhotovitel školení správců EDS týdnů od podpisu smlouvy** 07 až 08.2019 Zhotovitel školení Docházka – docházkový vedoucí do 31.07.2019 nebo do 8 (osmi) Zhotovitel/Objednatel testování funkčnosti DCH a nastavení týdnů od podpisu smlouvy** EDS 08 až 09.2019 Zhotovitel/Objednatel min. 1 měsíční testovací provoz v celé do 15.10.2019 Zhotovitel HL předání díla, podpis předávacího protokolu **podle toho, která událost nastane později. V Brně dne 11. 6. 2019 9