Textová podoba smlouvy Smlouva č. 986841: Studie proveditelnosti obchvatu obce Stachy a Zdíkovec, silnice II/145

Příloha KUJCP01GB2HV.pdf

Upozornění: Text přílohy byl získán strojově a nemusí přesně odpovídat originálu. Zejména u strojově nečitelných smluv, kde jsme použili OCR. originál smlouvy stáhnete odsud


                        S £>L /c&Srt/élfo /^°y 6     KUJCP01GB2HV

číslo smlouvy objednatele: č. 010/16/204/03/00
číslo smlouvy zhotovitele: 16-045

                                    SMLOUVA O DÍLO

o provedení projektových, průzkumových, geodetických prací a činností, uzavřená dále uvedeného data
podle § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a vyhlášky č. 146/2008 Sb., o rozsahu a
obsahu projektové dokumentace dopravních staveb

                                      1. Úvodní ustanovení

1.1. Smluvní strany:

a) Objednatel:        Jihočeský kraj

                      U Zimního stadionu 1952/2,370 76 České Budějovice

                      IČ: 70890650

                      DIČ:  CZ70890650

                      Zastoupený: Mgr. Jiřím Zimolou, hejtmanem Jihočeského kraje

                      Ve věci realizace zakázky jsou dále oprávněni vystupovat a jednat:
                                         Mgr. Andrea Tetourová - vedoucí oddělení ODSH KÚ, tel.: 386720132

                      Bankovní spojení: ČSOB a. s., České Budějovice

                      Číslo účtu: 170320242/0300

b) Zhotovitel:        BLAHOPROJEKT, s. r. o.

                      se sídlem: Čechova 727,370 01 České Budějovice

                      IČ:   02451379

                      DIČ:  CZ 02451379

                      Zastoupený p. Milanem Blažkem, jednatelem

                      Bankovní spojení: Komerční banka a.s.           Číslo účtu: 107-6366910217/010

Oprávnění k podnikatelské činnosti: zhotovitel je právnickou osobou zapsanou v obchodním rejstříku u
Krajského soudu v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 22325

                                                        2. Předmět smlouvy:

2.1. Název akce
       Předmětem smlouvy je vypracování studie proveditelnosti (dále též STP nebo studie) v souladu
       s vymezením plnění veřejné zakázky ve Výzvě k podání nabídky na veřejnou zakázku (dále jen
       Výzva) pod názvem:

                          „Studie proveditelnosti obchvatu obce Stachy a Zdíkovec, silnice 11/145“, okr. PT

       Zhotovitel se zavazuje zpracovat uvedenou dokumentaci v rozsahu dále uvedeném včl. 2.2 a
       objednatel se zavazuje uhradit zhotoviteli cenu uvedenou v čl. 5.1 této smlouvy.

Č. 010/16/204/03/00         „Studie proveditelnosti obchvatu obce Stachy a Zdíkovec, silnice 11/145“, okr. PT
                                                  strana 1 z 9
                                                                                           smlouva o dílo

2.2. Rozsah dokumentace
Studie bude řešit „Studii proveditelnosti obchvatu obce Stachy a Zdíkovec, silnice 11/145“, okr. PT v koridoru
územní rezervy vymezené v 1. aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihočeského kraje dle připojeného
výřezu. Obsahově bude studie vypracována podle „Směrnice pro dokumentaci staveb pozemních
komunikací" vydané MD - Ol, č. j. 101/07 - 910 - IPK/1 ze dne 29. 1. 2007 v aktuálním znění a dále
příslušných ČSN, TP a TKP - D a dále dle zde uvedených specifikací a podmínek.

2.2.1.  Obsahově bude studie vypracována podle
          . „Směrnice pro dokumentaci staveb pozemních komunikacívydané a schválené MD-OI,
               č.j. 101/07-910-IPK/1 ze dne 29. 1. 2007, v aktuálním znění (dále jen Směrnice), přičemž pro
               STP bude přiměřeně uplatněna část 3.3,
          . příslušných ČSN, TP a TKP-D,

          • specifikací a podmínek uvedených ve Výzvě, jejíž obsah je nedílnou součástí této smlouvy.
        Dokumentace STP bude dále splňovat obecné obsahové náležitosti stanovené vyhláškou
        č. 503/2006 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace v platném znění a podmínky
        stanovené v § 159 stavebního zákona pro projektovou činnost ve výstavbě.

2.2.2. Vymezení činností a členění realizace studie do fází
           V souladu s čl. 2 Výzvy bude realizace STP zahrnovat činnosti členěné do fází:

1. Fáze studie

Část I - Analýza a obstarání vstupních podkladů
1.1 Úvod
1.2 Cíl studie
1.3 Vymezení zájmového území
1.4 Vazba na územně plánovací dokumentace
1.5 Analýza problematiky
1.6 Návrh členění dokumentace
1.7 Mapové podklady
1.8 Fotodokumentace
1.9 Závěry
Část II - Průzkumné práce 1. část
II. 10 Geodetická dokumentace
II. 11 Předběžné dopravně inženýrské posouzení
II. 12 Geologická rešerše
II. 13 Vodní toky a povrchové vody
11.14 Průzkum stávajících inženýrských sítí
II. 15 Vazba na stávající komunikační síť
Část III ■ Návrhy alternativních řešení, výběr dále sledovaných variant/varianty
III. 17 Vytvoření variantního řešení
III. 18 Křížení stávající komunikační sítě
III. 19 Varianty uspořádání
šířkového uspořádání, cyklo a pěší stezky v souběhu, ano/ne, příp. v kterém úseku (po dohodě se
zástupci obcí ve vazbě na ÚPO)
Část IV ■ Odhad nákladů a majetkoprávní vztahy
IV. 20 Odhad nákladů stavby
IV. 21 Rozdělení trasy/stavby na části dle investorů, odhad nákladů po částech, návrh kategorizace PK
po realizaci akce
IV. 22 Zákres do katastrální mapy a specifikace rozhodujících vlastníků

2. Fáze studie
Část V - Dopracování technického řešení a návrhu územní stabilizace
V. 23 Dopracování celého řešení vyhledávací části

Č. 010/16/203/03/00                                                                        strana 2z9
                                                                                       smlouva o dílo

V. 24 Napojení ostatní související dopravní infrastruktury
V. 25 Dořešení kontaktu se zástavbou v urbanizovaném území
V. 26 Zpřesnění podkladů pro mostní objekty na sledované variantě
V. 27 Zpřesnění odhadu nákladů pro sledovanou variantu
Část VI ■ Průzkumné práce 2. část

VI. 28 Předběžná emisní studie
VI. 29 Předběžná hluková studie
VI. 30 Předběžný dendrologický průzkum
vč. posouzení rozsahu kácení v měřítku porostových skupin
VI31 Prověření realizace technické infrastruktury
VI32 Aspekty ZPF.PUPFL
VI. 33 Předběžné ověření z hlediska ŽP

VI. 34 Dopravní posouzení dopracovaného řešení a bezpečnostní audit vypracovaný třetí
autorizovanou osobou
Část VII ■ Projednání

VII. 35 Projednání návrhu studie v projektovém týmu
VII. 36 Projednání návrhu studie s vybranými subjekty
VII. 37 Projednání návrhu studie s vybranými DOSS
Část Vlil - Čistopis

Vlil. 38 Zapracování výstupů z projednání
Vlil. 39 Dokončení čistopisu v předepsaném počtu výtisků
Část IX ■ Prezentace projektu

IX. 40 Zpracování prezentace
Část X - Zajištění činnosti projektového týmu

X. 41 Zajištění činnosti projektového týmu
po dobu zpracování studie a jednání výrobních výborů
Část XI - Závěrečná zpráva

XI. 42 Zpracování a schválení závěrečné zprávy

2.2.3.  Obsah dokumentace studie

        V souladu s čl. 2 Výzvy bude obsah dokumentace STP následující:

          A. Průvodní zpráva a závěrečná zpráva

          B. Výkresy
                        B1 Přehledná situace
                        B 2 Situace variant
                        B 3.1. Situace sledované varianty
                        B 3.2. Zákres trasy do ÚP podkladů

                        B 3.3. Výkres budoucí kategorizace pozemních komunikací
                        B 4 Podélný profil sledované varianty
                        B 5 Vzorové řezy

          C. Podklady a průzkumy
                        C1 Doprava, bezpečnostní audit
                        C 2 Životní prostředí

                        C 3 Odhad nákladů stavby
                        C4.1 Záborový elaborát
                        C 4.2. Vliv stavby na ZPF
                        C 4.3. Vliv stavby na PUPFL
                        C 5 Orientační IG průzkum
                        C 6 Předběžný harmonogram přípravy a realizace stavby
          D. Doklady - vyjádření vybraných vlastníků nebo správců sítí a technické infrastruktury, dále
                   vyjádření vybraných orgánů státní správy, ostatní doklady a podklady pořizované v
                    průběhu projektových prací.

Č. 010/16/203/03/00                                                                    strana 3 z 9
                     smlouva o dílo

2.2.4.  Výše uvedené vymezení činností pn realizaci studie v či. 2.2.2 a specifikace obsahu dokumentace
        studie v čl. 2.2.3, které jsou podrobně rozvedeny v či. 2 Výzvy, se považují za výchozí upřesnění
        rozsahu a požadované podrobnosti studie objednatelem ve smyslu čl. 3.3.1.5, resp. 3.3.3.1
        Směrnice.

2.2.5.  Rozsah studie a řešené území (odchylné řešení od ÚP), resp. obsah dokumentace mohou být dále
        upřesněny v závislosti na postupu studijních a projektových prací na jednání výrobních výborů dle
        čl. 10.4 této smlouvy po vzájemné dohodě zástupců objednatele a zpracovatele, přičemž toto bude
        doloženo v pořizovaném zápise podepsaném oprávněnými zástupci obou smluvních stran ve
        věcech technických dle čl. 11.5 této smlouvy.

2.2.6.  Počet vyhotovení dokumentace

        Dokumentace STP bude vyhotovena a předána v počtu 6 (šesti) kompletních tištěných vyhotovení
        (paré). Kompletní vyhotovení dokumentace STP bude objednateli též předáno v počtu 1 (jednoho)
        kusu v digitální podobě v uzavřeném formátu a koordinační situace v otevřeném nepoškozeném a
        neupravovaném formátu na odpovídajícím nosiči (CD, DVD).

2.3. Změny

       Jakékoliv změny oproti sjednanému rozsahu, vyjma jeho upřesnění dle čl. 2.2.5 a 3.6 smlouvy, a
       termínu dokončení díla, příp., které vyplynou z dodatečných požadavků objednatele z důvodů vyšší
       moci či nepředpokládaných překážek neležících na straně zhotovitele, budou předmětem písemných
       dodatků k této smlouvě. V těchto dodatcích bude dohodnuta odpovídající změna předmětu díla, doby
       plnění a ceny za dílo.

2.4. Objednatel i zhotovitel souhlasně prohlašují, že je dílo na základě shora uvedené specifikace
       dostatečně určitě a srozumitelně vymezeno, zejména co do rozsahu, podoby a kvalitativních
       podmínek, které je třeba při jeho realizaci dodržet

                                                             3. Doba plnění

3.1. Zhotovitel se zavazuje dokončit a předat dílo, resp. dílčí části díla (dílčí plnění) dle čl. 2.2.2 v dále
       uvedeném termínu:
         . 1. fáze studie (návrh) do 14 týdnů od uzavření této smlouvy o dílo,
         • 2. fáze studie (čistopis) do 26 týdnů od uzavření této smlouvy o dílo,
              resp. do 12 týdnů od vydání pokynu objednatele ve smyslu čl. 3.6 této smlouvy,
         • Prezentace dle části X proběhne dle dohody s objednatelem.

3.2. Dodržení termínu je závislé od řádného a včasného spolupůsobení objednatele dohodnutého touto
       smlouvou. Po dobu prodlení objednatele s poskytnutím součinnosti není zhotovitel v prodlení se
       splněním povinnosti dodat dílo dle této smlouvy.

3.3. V případě, že klimatické podmínky neumožní po určitou dobu provedení průzkumných prací nebo
      jiných činností nutných pro dokončení díla, bude o tuto dobu prodloužen termín plnění postupem podle
       čl. 2.3. této smlouvy. Veškeré tyto skutečnosti je povinen prokázat zhotovitel.

3.4. Zhotovitel je oprávněn splnit dílo i před sjednanou dobou.

3.5. Na prvním vstupním výrobním výboru, který svolá zhotovitel nejdéle do dvou týdnů od uzavření této
       smlouvy o dílo, bude zástupci obou smluvních stran odsouhlasen harmonogram prací dle jednotlivých
       částí zahrnující i pravidelná konání výrobních výborů a případně další dílčí termíny. Termíny
       v odsouhlaseném harmonogramu jsou nástrojem pro průběžnou koordinaci při plnění předmětu
       smlouvy. Závazné jsou termíny uvedené v čl. 3.1.

3.6. Objednatel si může po odevzdání 1. fáze studie (návrh) ponechat přiměřený čas na vlastní
       prostudování výsledků studijních prací, posouzení variant a volbu vhodného řešení nad rámec kontroly

Č. 010/16/203/03/00  strana 4 z 9
                                                                                                                                                             smlouva o dílo

díla dle čl. 4.2 této smlouvy a může si vyhradit vydání písemného upřesňujícího pokynu k zahájení
dalších prací (dále jen pokyn) na 2. fázi studie (čistopis). Objednatel bude o této skutečnosti informovat
zhotovitele do 10 dnů od předání 1. fáze studie. Zahájení prací na 2. fázi studie je pak možné až po
vydání pokynu a lhůta pro dokončení studie je počítána ve vztahu k termínu vydání pokynu.

                                                 4. Způsob a místo předání díla

4.1. Dílo bude řádně zhotoveno jeho řádným dokončením a předáním objednateli, resp. dokončením a
       předáním poslední dílčí části díla objednateli. Dílo musí být objednateli předáno na základě
       oboustranně podepsaného zápisu (předávacího protokolu) o předání a převzetí díla, resp. dílčí části
       díla (fáze studie) specifikované včl. 2.2.2. V tomto zápise zhotovitel prohlásí, že dílo, je řádně
       dokončeno a objednatel prohlásí, že dílo bez vad a nedodělků přejímá. Zápis o předání a převzetí díla
      je součástí řádného dokončení díla. Objednatel je oprávněn odmítnout převzetí díla, jestliže při předání
       a převzetí byly zjištěny vady.

4.2. Na kontrolu díla a případnou výzvu k odstranění vad a nedodělků si objednatel vyhrazuje min. 20
       pracovních dnů od doručení díla, resp. dílčí části díla zhotovitelem.

                                                             5. Cena za dílo
5.1. Cena za dílo je stanovena k datu podpisu smlouvy jako cena smluvní ve výši:

       1. fáze studie proveditelnosti.........................................................................................192.000,- Kč
       2. fáze studie proveditelnosti..........................................................................................100.000,- Kč
       Studie proveditelnosti bez DPH celkem........................................................................292.000,- Kč

       Smluvní cena díla s DPH................................................................................................ 353.320.- Kč
       (slovy: třistapadesáttřitisíctřistadvacet korun českých)
5.2. Cena je nejvýše přípustná, kterou lze překročit jen za podmínek uvedených ve smlouvě.

                                                        6. Platební podmínky

6.1. Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli cenu díla dle čl. 5.1 na základě faktury, kterou zhotovitel
       vyhotoví a odešle objednateli po řádném dokončení a předání jednotlivých částí díla dle čl. 4.1, tj.
       předání jednotlivých fází studie dle čl. 2.2.2 v termínech dle čl. 3.1, a to následujícím způsobem:
         • 1. fáze studie - po předání návrhu a provedení souvisejících činností
         • 2. fáze studie - po předání čistopisu a provedení souvisejících činností

6.2. Faktura bude obsahovat náležitosti daňového dokladu. Na faktuře bude vyčíslena pozastávka 10%,
       která bude uvolněna po odstranění případných vad či nedodělků díla, resp. dílčích částí díla ve smyslu
       čl. 4.2.

6.3. Smluvní strany se dohodly na tom, že lhůta splatnosti faktury činí 30 dní ode dne jejího doručení na
       adresu objednatele. Závazek objednatele zaplatit fakturu je splněn odepsáním fakturované částky
       z účtu objednatele ve prospěch zhotovitele.

6.4. Nebude-li faktura obsahovat některou náležitost nebo bude chybně vyúčtována cena, DPH nebo
       zhotovitel vyúčtuje práce, které neprovedl, je objednatel oprávněn vadnou fakturu před uplynutím lhůty
       splatnosti vrátit druhé smluvní straně bez zaplacení k provedení opravy. Ve vrácené faktuře vyznačí
       důvod vrácení. Druhá smluvní strana provede opravu vystavením nové faktury. Vrátí-li objednatel
       vadnou fakturu druhé smluvní straně, přestává běžet původní lhůta splatnosti. Celá lhůta běží opět ode
       dne doručení nově vyhotovené faktury objednateli.

Č. 010/16/203/03/00  strana 5 z 9
                                                                                                                                                                      smlouva o dílo

                                                 7. Podklady pro provedení díla

7.1. Základním podkladem pro zpracování předmětu plnění jsou tyto podklady:
       ■ Všeobecné dodací podmínky pro dokumentaci staveb pozemních komunikací (VDP), MD ČR č.j.
            18382/95 z 31.3.1995 v aktuálním znění k datu podpisu této smlouvy.
       ■ Technické kvalitativní podmínky pro dokumentaci staveb pozemních komunikací MD-OPK,
            č.j. 498/06-120-RS/1 z 1.9.2006 s účinností od 1.10.2006 v aktuálním znění k datu podpisu této
            smlouvy.
       ■ Směrnice pro dokumentaci staveb pozemních komunikací, vydané a schválené MD-OI, č.j. 101/07-
            910-IPK/1 ze dne 29.1.2007 v aktuálním znění k datu podpisu této smlouvy.

       ■ Poptávkové řízení - Výzva k podání nabídky na veřejnou zakázku.
       ■ ZÚR Jihočeského kraje

7.2. Objednatel se zavazuje, že na výzvu zhotovitele mu bez zbytečného odkladu poskytne pro řešenou
       oblast mapové podklady, dostupné zaměření (pokud je k dispozici), územně analytické podklady, další
       vyjádření, stanoviska, případně doplnění podkladů nebo součinnost při jejich zajištění (např. nižších
       stupňů ÚPD), pokud jejich potřeba vznikne v průběhu zpracování díla a zhotovitel není povinen si je
       opatřit sám.

                                         8. Odpovědnost za vady a smluvní pokuta

8.1. Záruční doba je 36 měsíců od předání dokumentace.

8.2. Zhotovitel prohlašuje a zavazuje se zajistit, že dílo dle této smlouvy bude úplné. Zhotovitel odpovídá
       objednateli za škodu v souladu sust. § 373 a násl. zák. č. 513/1991 Sb., Obchodního zákoníku,
       v platném znění. Zhotovitel i objednatel jsou povinni předcházet škodám, které by mohly v souvislosti
       s činností zhotovitele vzniknout.

8.3. Zhotovitel odpovídá za vady, zjevné, skryté i právní, které má dílo v době jeho předání objednateli, a
       dále za ty, které se na díle vyskytnou v záruční době uvedené v čl. 8.1. této smlouvy. Za vadu díla se
       považuje i jeho neúplnost.

       Pokud je neúplnost díla způsobena okolnostmi, které nemůže ovlivnit ani objednatel, ani zhotovitel, tj.
       v situaci, kdy nemůže zhotovitel v rozsahu smluvních činností při vynaložení obvyklého úsilí vadu díla
       (nedodělek) odstranit, bude na základě řádného doložení zhotovitelem z pozastávky 10% dle čl. 6.2
       této smlouvy proplacena objednatelem část odpovídající skutečně provedeným výkonům, tj. až do
       odstranění nedodělku bude zadržena pozastávka pouze ve výši ceny nedodělku, resp.
       předpokládaných nákladů, které bude muset vynaložit zhotovitel při plnění povinnosti nedodělek
       odstranit v situaci, kdy to bude možné a změní se okolnosti, které dřívějšímu odstranění vad bránily. O
       tomto postupu bude sepsán dodatek ke smlouvě podepsaný oprávněnými zástupci obou smluvních
       stran, jehož přílohou bude doložení vzniklých okolností zhotovitelem. Jde především o okolnosti, které
       nebyly a ani nemohly být známy objednateli, ani zhotoviteli před zahájením prací a výběrem řešení
       (např. nesoulad vybraného řešení s ÚPD a nemožnost získání souvisejících souhlasných vyjádření).

8.4. Vady díla, které se projevily v záruční době, budou reklamovány objednatelem bezodkladně.

8.5. Odstranění případných vad dokumentace bude zhotovitelem bezodkladně provedeno ve lhůtách
       sjednaných mezi smluvními stranami po uplatnění reklamace objednatelem, a to na vlastní náklad
       zhotovitele, s tím, že pokud tak zhotovitel v plném rozsahu neučiní ve sjednané lhůtě, má objednatel
       právo na přiměřenou slevu z ceny díla či má právo od této smlouvy odstoupit. Tímto ustanovením není
       dotčeno právo objednatele na uplatnění smluvní pokuty uvedené v čl. 8.7 této smlouvy nebo náhradu
       škody podle obecných právních předpisů.

Č. 010/16/203/03/00  strana 6z9
                                                                                                                                                                      smlouva o dílo

8.6. Zhotovitel odpovídá za vady díla, které byly způsobeny použitím podkladů či pokynů daných
       objednatelem, jestliže pn vynaložení odborné péče mohl zjistit jejich nevhodnost, nepravdivost či
       neúplnost a objednatele na ně upozornit.

8.7. Smluvní pokuty:

       a) V případě nedodržení doby plnění dohodnuté ve smlouvě o dílo je zhotovitel povinen uhradit
            objednateli smluvní pokutu ve výši 0,1% z ceny plnění za každý den prodlení.

       b) Z důvodu nedodržení termínu odstranění vad díla je zhotovitel povinen objednateli uhradit smluvní
            pokutu 0,1% z ceny plnění za každý den prodlení.

       c) Při prodlení úhrady peněžitého plnění zaplatí objednatel zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1%
            z dlužné částky za každý den prodlení.

       d) Tyto pokuty je zhotovitel povinen uhradit do jednoho měsíce po termínu plnění. Jestliže zhotovitel
            nezaplatí uvedené pokuty včas, zvyšuje se sankce za každý i započatý měsíc o 10% částky
            smluvní pokuty. Těmito ujednáními není dotčeno právo objednatele na náhradu způsobené
            škody.

       e) Z důvodu nedodržení termínu odstranění vad díla není zhotovitel povinen objednateli uhradit
            smluvní pokutu v případě, že takové vady nemůže prokazatelně odstranit z důvodů, které nemůže
            sám ovlivnit v rámci rozsahu smluvních činností. V takovém případě se nejedná o nedodržení
           termínu odstranění vad.

8.8. V případě odstoupení objednavatele od smlouvy, uhradí objednavatel zhotoviteli veškeré náklady
       spojené s plněním smlouvy vzniklé k datu doručení písemného sdělení o odstoupení od smlouvy.

                                                    9. Odstoupení od smlouvy
9.1. Od této smlouvy může kterákoliv ze smluvních stran odstoupit v případě, že dojde k podstatnému

       porušení práv a povinností vyplývajících z této smlouvy stranou druhou.

9.2. Za podstatné porušení smlouvy na straně zhotovitele se rozumí provádění předmětu smlouvy
       v rozporu s čl. 2 této smlouvy, nedodržení termínů stanovených touto smlouvou, zejména nedodržení
       termínu odstranění vad díla dle čl. 8.5 této smlouvy či nedodržení požadované kvality předmětu
       smlouvy a prováděných prací za předpokladu, že zhotovitel na základě písemné výzvy nesjedná
       nápravu do 30 kalendářních dnů od doručení této výzvy.

9.3. Za podstatné porušení smlouvy na straně objednatele se rozumí více než čtrnáctidenní prodlení
       s úhradou ceny díla podle čl. 5 této smlouvy.

9.4. Strana, která porušila smluvní povinnost, jejíž porušení bylo důvodem odstoupení od této smlouvy je
       povinna druhé straně nahradit náklady s odstoupením spojené. Tím není dotčen nárok na náhradu
       škody ani povinnost zaplatit smluvní pokutu.

                                                         10. Licenční ujednání

10.1. Zhotovitel prohlašuje, že je oprávněnou osobou k poskytnutí výhradní licence objednateli k užití díla,
       které je předmětem této smlouvy (dále jen „autorské dílo"). Zhotovitel uděluje objednateli výhradní
       licenci pro časově a teritoriálně neomezené užití autorského díla.

10.2. Objednatel je oprávněn upravit či měnit autorské dílo nebo jeho část takovým způsobem, který nesníží
       hodnotu autorského díla. V rámci poskytnuté výhradní licence je objednatel oprávněn užít autorské
      dílo neomezeně ve smyslu autorského zákona.

10.3. Objednatel je oprávněn poskytnout třetí osobě oprávnění tvořící součást licence (podlicence).

10.4. Licence je poskytována bezúplatně.

Č. 010/16/203/03/00  strana 7 z 9
                                                                                            smlouva o dílo

                                     11. Další ujednání

11.1. Zhotovitel bude při plnění této smlouvy postupovat s odbornou péčí. Zavazuje se dodržovat obecně
         závazné předpisy a technické normy, které se vztahují ke zpracovanému dílu.

11.2. Vlastnické právo a nebezpečí škody přechází na objednatele předáním předmětu díla.

11.3.  Zhotovitel je oprávněn na vlastní odpovědnost přibrat i jiné osoby k plnění závazku, aniž bude dotčen
       právní poměr mezi smluvními stranami. Objednatel však nepřipouští možnost zhotovení díla jako
       celku jiným subjektem než vybraným zhotovitelem; jinak je zhotovitel povinen uhradit objednateli
       pokutu ve výši 25 % ze smluvní ceny díla.

11.4. Zhotovitel bude o průběhu plnění této smlouvy objednatele pravidelně informovat, na výrobních
         výborech, a dále vždy, nastanou-li při plnění smlouvy závažné okolností, zásadní problémy nebo
         jiné důležité skutečnosti, o nichž by měl objednatel vědět. Na prvním vstupním výrobním výboru
         bude po předchozím projednání s objednatelem zhotovitelem předložen a objednatelem
         odsouhlasen návrh harmonogramu prací, termínů dalších výrobních výborů a návrh seznamu
         subjektů, resp. jejich zástupců dále přizvaných k jednání (projektový tým), tj. např. zástupců KÚ

         Jihočeského kraje, obce, příslušných orgánů státní správy, dotčených organizací, budoucích
         provozovatelů, správců objektů a SÚS Jihočeského kraje. Výrobní výbory svolává zhotovitel dle

         schváleného harmonogramu.

11.5.  Zhotovitel zajistí zapracování do dokumentace všech zásadních požadavků, které vzniknou
       v průběhu projekčních prací při jednání projektového týmu nebo z předběžného projednání pracovní
       verze studie a budou odsouhlaseny objednatelem na výrobních výborech. Pokud bude objednatel
       požadovat zapracování dalších změn, resp. úprav po předání díla dle čl. 4, přesahující rámec této
       smlouvy, budou tyto hrazeny samostatně na základě hodinových nákladů zhotovitele.

11.6. Zhotovitel předloží do podpisu smlouvy způsob svého pojištění odpovědnosti za škody.

11.7. Zhotovitel nebude poskytovat informace o zakázce jinému subjektu. Dílo bude sloužit jako podklad
         pro vypracování dalších stupňů projektové dokumentace.

                                     12. Závěrečná ustanovení

12.1. Tato smlouva nabývá platnosti dnem podpisu smlouvy oprávněnými zástupci obou smluvních stran.

12.2. Objednatel může dále od smlouvy odstoupit, zjistí-li, že zhotovitel neprovádí práce řádně, nedodržuje
         smluvené termíny nebo kvalitu prováděných prací, a jestliže přes písemnou výzvu objednatele ve
         lhůtě stanovené objednatelem zhotovitel nezjednal nápravu.

12.3. Obě strany se zavazují řešit případné veškeré spory vyplývající ze závazků této smlouvy nejprve
         dohodou.

12.4.  Zhotovitel bere na vědomí, že smlouva bude uveřejněna v registru smluv zřízeném podle zákona č.
       340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů. Smluvní strany prohlašují, že tato
       smlouva neobsahuje údaje, které tvoří předmět jeho obchodního tajemství podle § 504 zákona č.
       89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

12.5. Tato smlouva je vyhotovena ve 4 stejnopisech, z nichž každá ze smluvních stran obdrží 2 stejnopisy.

12.6. Za objednatele ie ve věcech:
         • technických a smluvních oprávněna jednat: Mgr. Andrea Tetourová - vedoucí oddělení ODSH KÚ
                (tel.: 386720132).

       Za zhotovitele ie ve věcech:

       • technických a smluvních oprávněn jednat: Ing. Jiří Hovorka - ved. projektu, tel.: +420608819310

12.7. Tato smlouva může být měněna pouze formou písemných dodatků podepsaných oprávněnými
         zástupci obou smluvních stran. Dodatky se vyhotovují ve stejném počtu jako smlouva.

Č. 010/16/203/03/00                                                                         strana 8z9
                                                                                                                                                                      smlouva o dílo

12.8. Smluvní strany prohlašují, že toto je jejich svobodná, pravá a vážně míněná vůle uzavřít obchodní
         smlouvu a vyjadřují souhlas s celým jejím obsahem. Na důkaz toho připojují oprávnění zástupci
         smluvních stran podpisy.

12.9. Právní vztahy touto smlouvu neupravené se řídí obecnými ustanoveními občanského zákoníku.

3 01 2017 V Českých Budějovicích dne..... -. .... .

                                                                       BLAHOPROJEKT, s.r.o.

                                                                                                               Čechova 727, 370 01 Č. Budějovice
                                                                                                            lč: 02451379, zapsán v OR u Kr. soudu
                                                                                                           v Českých Budějovicích odd.C, vl. 22325

Č. 010/16/203/03/00  strana 9z9