Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 217251000560005


ID jednání217251000560005
Jednání5. jednání Rady ČT v roce 2017
Datum jednání1.03.2017
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/217251000560005
Délka audio záznamu01:52:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
na dnešním zasedání je omluven kolega daniel váňa jinak jsme v plném počtu a začneme jako vždy schválením programu jednání 
dnes kromě pravidelných bodů tak budeme projednávat 
zprávu o vzdělávání ve vysílání české televize v roce dva tisíce šestnáct a pracovní verze výroční zprávy o činnosti české televize v roce dva tisíce šestnáct 
má někdo nějaký návrh na změnu programu 
nikdo nemá návrh přečtu návrh usnesení rada po projednání schvaluje program jednání v navrženém znění kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro návrh byl přijat druhým bodem je volba návrhové komise 
přečtu návrh usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení radní michael hauser a zdeněk šarapatka a pověřuje ji pověřením tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro 
dalším bodem je plnění usnesení a kontrola zápisu rada české televize obdržela materiál zpráva o vzdělávání ve vysílání české televize v roce dva tisíce šestnáct k tomu přečtu toto usnesení 
rada obdržela materiál zpráva o vzdělávání ve vysílání české televize v roce dva tisíce šestnáct a hodnotící zprávu pověřuje radního michaela hausera kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat přijat nyní mohu konstatovat že k dnešnímu dni nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení 
tomu usnesení zní takto rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize že k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisů jednání rady kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat tím jsme prošli úvodní tři body našeho programu a nyní jako vždy jsou na řadě informace generálního ředitele slova generální ředitel české televize petr dvořák 
vážení členové rady české televize dobrý den moje zpráva dnes bude mít jedenáct bodů ale všechny jsou poměrně stručné 
za prvé mistrovství světa v biatlonu které se konalo devátého do devatenáctého února v rakouském hochfilzenu se na českých obrazovkách stalo dosud nejsledovanějším šampionátem biatlonové historii česká televize z této sportovní události přinesla přes pětadvacet hodin vysílání a přímých přenosů které si naladilo celkem tři celé třicet sedm milionů diváků detaily najdete v přiložené tiskové zprávě zadruhé česká televize byla generálním mediálním partnerem tradičního lyžařského závodu jizerská padesátka aktuální informace z dějiště závodu mohli diváci sledovat v rámci pořadu minuty jizerské padesátky přímý přenos pak v neděli devatenácté února na programu čt sport zatřetí česká televize začala na déčku vysílat zahraniční dětské pořady v původním znění díky duálnímu zvuku si rodiče mohou vybrat zda svým dětem pustí oblíbené pořady v češtině angličtině nebo třeba francouzštině v lednu a únoru bylo během zkušebního provozu odvysíláno sto dvacet dva hodin pořadu s takzvaným duálním zvukem tuto možnost nabízí česká televize i na ostatních kanálech příležitost využívat má zhruba přes milion domácností které mají satelitní příjem příloha opět tisková zpráva začtvrté česká televize byla jedním z partnerů slavnostního večera udílení cen asociace českých kameramanů který se konal ve čtvrtek dvacátého třetího února v kině lucerna mezi oceněnými byli marek janda který získal cenu asociace za vynikající kameramanské televizní dílo za seriál rapl který vyráběla vysílala česká televize a martin šec který si odnesl cenu za vynikající kameramanské filmové dílo a to za koprodukční snímek české televize anděl páně dvě za páté česká televize znamenala dvojnásobný úspěch v soutěži kreativity prima zlatá pecka dva tisíce šestnáct kterou pořádá asociace českých reklamních agentur zlatou pecku za takzvané umístění produktu získala za pořad parta maraton a v rámci charitativní akce hudební skupiny tap tap mikulášská v oper v opeře zažil jste česká televize se stala hlavním mediálním partnerem mezinárodního festivalu zaměřeného proti totalitě zlu a násilí mene tekel hlavním mottem festivalového týdne který návštěvníků nabídlo na třicet žánrově různorodých akcí je připomenutí odkazu obětí nacismu a komunismu 
zasedne snímek polské režisérky agnieszky holland přes kosti mrtvých který vznikl v koprodukci s českou televizí získal na festivalu berlinale stříbrného medvěda dalším festivalový úspěchem je cena dětského diváka pro první loud pro pro první sníh loutkový film který uspěl na mezinárodním festivalu nezávislého filmu v ženevě za osmé minulém týdnu se v praze uskutečnilo setkání zástupců televizního výboru evropské vysílatel selské unie a který za kde českou televizi zastupuje milan fridrich na programu měla mimo jiné jmenování nového vedení pro digitální agendu jejíž součástí jednání s nadnárodními společnostmi jako je gugl nebo fejsbuk za deváté české radiokomunikace dnes v praze a ve středních čechách z vysílačů cukrák a praha město spustili první přechodovou síť pro standard pozemního vysílání deváté dva ta poběží souběžně s vysíláním ve stávajícím standartu a má sloužit k přípravě na další krok televizní digitalizace vyplývající ze strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání schválené vládou české republiky v loňském roce česká televize spustí přechodovou síť multiplexu veřejné služby až po vytvoření potřebného lego legislativního rámce který má zajistit takzvaná diginovely ta obsahuje kromě široce diskutované novely zákona o elektronických komunikacích i novelu zákona o české televizi upravující provozní podmínky přechodového multiplexu včetně postupu pro získání potřebných vysílacích kmitočtů termín spuštění přechodové sítě multiplexu veřejné služby českou televizí je tak závislý na dokončení legislativního procesu a nelze ho zatím stanovit za desáté česká televize přivítala rozhodnutí poslanecké sněmovny která schválila návrh novely zákona o registru smluv upravující zveřejňování smluv veřejnoprávními médii bez této změny by česká televize do budoucna nemohla nabízet některé sportovní přenosy především ty s účastí českých sportovců ani zásadní události jako je například mistrovství světa ve fotbale návrh zákona nyní posoudí senát parlamentu české republiky a za jedenácté etický panel české televize se v minulém týdnu zabýval dvěma podněty na pořady české televize v prvním případě to byla stížnost předsedy české unie sportu miroslava jeansy členů výkonného výboru české unie sportu a předsedy představenstva sportovního areálu harrachov na pořad reportéři čt žijete druhé usnesení se týkalo pořadu americká volební noc příští březnové zasedání etického panelu české televize se bude zabývat stížnostmi prvního místopředsedy vlády a ministra financí andreje babiše které byly adresovány radě české televize v příloze najdete kompletní text obou dvou usnesení děkujete za mě všechno děkuji otevíráme debatu k informacím generálního ředitele hlásí se kolegyně levá já mám jenom malý dotaz pane generální řediteli vysílání pro děti v původním znění když jde zároveň původně zároveň si ho poslouchá je to finančně náročné nebo je to taková běžná záležitost o které není třeba ani mluvit 
nemyslím si že by to byla věc která nějakým zásadním způsobem ovlivní rozpočet české televize jako celek ale že by to bylo úplně zadarmo asi není konkrétní představu teď nemám ale zjistím a případně vám dám k dispozici 
kdo se dále hlásí do debaty k informacím generálního ředitele 
pokud se nikdo nehlásí přejdeme k dalšímu bodu našeho jednání kterým jsou materiály z dozorčí komise předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňkovi děkuji vážený pane předsedo vážení členové rady české televize dozorčí komise přijala usnesení s číslem deka sedmnáct tlumenou třemi lomeno sedmnácti které zní 
dozorčí komise obdržela dokumentace k veřejné zakázce malého rozsahu formou jednacího řízení bez uveřejnění na služby výzkum češi v síti dva tisíce patnáct předmětem plnění veřejné zakázky bylo provedení výzkumu češi v síti dva tisíce patnáct v tomto výzkumu byl používán na značkový produkt mít skat který jako jediný v české republice pracuje na projektivní z projektivní technikou dotazování díky využití této technologie bylo možné získat strategická data o vnímání internetu a potřebách uživatelů na českém internetovém trhu a také postavení a vzájemných vztazích mezi českou televizí skupinu nová este ve prima a jejich konkrétními internetovými platformami důvodem vyhlášení této veřejné zakázky bylo zjistit potřeby uživatelů internetu a díky technologii nut mít ska teď zejména emoční vazby k jednotlivým internetovým webům splněným s televizním vysíláním předpokládaná cena zakázky byla stanovena na základě odborného odhadu pořadatelského útvaru ve výši tři sta tisíc korun oslovena bola byla pouze společnost a i a společnost s ručením omezeným důvod pro oslovení pouze jediného uchazeče spočívá v tom že systém byl registrován jako značku vyřešení a patentován a žádný jiný subjekt nesmí systém nicka využívat z toho vyplývá že ani žádný jiný subjekt na území české republiky nemůže službu spojenou s využívání této technologie poskytovat nabídku která splňovala veškeré podmínky veřejné zakázky s nabídkovou cenou dvě stě devadesát pět tisíc korun bez daně z přidané hodnoty podavat společnost a i a společnost s ručením omezeným omezeným a hodnotící komisí byly byla vybrána jako nejvhodnější uchazeč vzhledem ke skutečnosti že dodávka mohla být splněna z technických důvodů pouze určitým dodavatelem dozorčí komise konstatuje že užití ustanovení paragrafu dvacet tři odstavce čtyři písmena a zákona o veřejných zakázkách bylo v tomto případě oprávněné a příběhy výběrovém řízení nebyl zákon o veřejných zakázkách ani vnitřní předpisy české televize porušeny 
druhé usnesení které dozorčí komise přijala má číslo deka osmnáct třemi mono sedmnácti dozorčí komise obdržela dokumentaci k veřejné zakázce zastupování při nákupu elektřiny na komoditní burze veřejná zakázka byla vyhlášena v režimu jednacího řízení bez uveřejnění podle ustanovení paragrafu dvacet tři odstavce pět písmene c zákona číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky veřejných zakázkách které umožňuje zadavateli využit tyto služby v případě že se jedná o dodávky nabízená kupované na komoditních burzách 
předmětem plnění je zastupování české televize při nákupu elektřiny na roky dva tisíce šestnáct a devatenáct až devatenáct na českomoravské komoditní burze v kladně v následujícím rozsahu poskytnutí odborného poradenství je součinnosti při nastavení optimálních základních parametrů pro nákup na základě předaných informací a stávajícím stavu odběru elektrické energie návrh zastupování příkazová příkazu zpracování příkazu k obchodování a zastupování české televize při vlastním uzavírání burzovních obchodů na komoditní burze a vykonávání všech souvisejících činností nákup je možné uskutečnit pouze prostřednictvím makléře s oprávněním k obchodování na dané burze jehož výběr předmětem této veřejné zakázky nejedná se o typické jednací řízení bez uveřejnění kde by zadavatel jedná pouze s jediným uchazečem ale jedná se zde jedná se defacto akci na českomoravské komoditní burze které se může zúčastnit kterýkoliv dodavatel elektrické energie který řádně zaregistrován předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla stanovena na základě cenového průzkumu provedeného dělením veřejných zakázek jediným kritériem hodnocení byla nabídková cena osloveny byly tři společnosti a všechny podali nabídky které vyhověli zadávacím podmínkám tříčlenná výběrová komise vybrala společnost prospekt xa akciová společnost s nejnižší cenovou nabídkou třicet devět tisíc šest set korun bez daně z přidané hodnoty dozorčí komise na základě předložené dokumentace konstatuje že při výběrovém řízení nebyl porušen zákon číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce že sbírky o veřejných zakázkách ani vnitřní předpisy české televize to by za dozorčí komisi děkuji za pozornost 
děkuji předsedovi dozorčí komise panu jiřímu čunkovi a otevírám diskusi k informacím které jsme právě slyšeli 
hlásí se kolega jan brandejs děkuji pane řediteli já mám jen jeden dotaz a to je k té příloze k dvě nebo k tomu usnesení osmnáct asi sedmnáct to znamená ta jen elektrická energie docela by mě zajímalo třeba ne hned ale třeba následně o jaké objemy base jedná elektrické energie to znamená objem spotřebě roční v rámci české televize a případně i objem finanční 
ale možná že by stálo za to kdyby nás následně pak 
dozorčí komise informovala o tom k jakým úsporám z tohohle toho důvodu došlo děkuji 
se to odpovědět plne připravíme odpověď 
ano děkuji 
dále se hlásí kolega rené kin děkuji pane předsedo já bych 
pana předsedu dozorčí komise prostřednictvím vás možná požádal případně požádal návrh usnesení a 
které by se týkalo 
před nedávnem medializované záležitosti výběrového řízení a processing výběrových řízení na poskytování 
pier tím že já mám za to 
žeby 
bylo asi namístě požádat dozorčí komisi jestli by celý ten proces výběrových řízení nějakým způsobem prověřilo takže 
bych požádal návrh usnesení nebo pakliže to stačí pouze prostřednictvím vás pana předsedu dozorčí komise 
požádalo o ten proces v podstatě 
tak kontrolní činnosti na tou výběr daty výběrovým řízením děkuji 
já myslím že to stačí bez usnesení jestli pan předseda souhlasí 
ano tak je to dohodnuto 
hlásí se někdo další 
k tomuto bodu našeho jednání 
nikoliv 
takže přečtu návrhy usnesení 
první zní takto 
rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo sedmnáct lomeno nula tři lomeno sedmnáct přijaté formou per rollam dne dvacátého třetího druhý dva tisíc na týkající se veřejné zakázky výzkum češi síti dva tisíce patnáct usnesení dozorčí komise je přílohou číslo jedna zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro další usnesení zní takto návrh zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo osmnáct lomeno nula tři plemeno sedmnáct přijaté formou per rollam dne třiadvacátého druhý dva tisíce sedmnáct týkající se veřejné zakázky zastupování české televize při nákupu elektřiny na komoditní burze usnesení dozorčí komise přílohou číslo dvě zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
a přejdeme 
plynule šestému bodu našeho dnešního programu 
pardon někdo se hlásí prosím děkuji pane předsedo já bych se ještě zeptal pana radního kina by jsme specifikovali teda přesně předmět veřejné zakázky výběrové řízení se jedná nebo jestli se to dokážeme specifikovat dobře těch vybere které určitě bude víc očima 
rodu na co do já bych jednoduše požádal přiznám se že nejsem si vědom jestli byly dvě nebo tři ty výběrová řízení ale nebo jedno víceméně o 
defakto všechny možná pan ředitel zadání rozumím a domluvíme se s panem předsedou vím přesně o jaká výběrová řízení siena 
jsou to ta výběrová řízení o kterých jsme mluvili na našem minulém zasedání pokládá ano tak je to jasné přejdeme k dalšímu bodu 
kterými zpráva o vzdělávání ve vysílání české televize v roce dva tisíce šestnáct a předávám slovo radnímu michaelu autorovi 
vážení kolegové vážené kolegyně dovolte mi seznámit vás se správou vzdělávacích pořadech netřeba připomínat že vzdělávání veřejnosti patří ke stěžejním úkolům veřejné služby 
chtěl bych říct že 
záď ty dva a půl roku tak pozoruji kontinuální zlepšování této zprávy 
co se týká její struktury tak hlavní věc je že vzdělávací pořady se člení na dvě skupiny jak známo jenom připomínám je přímo vzdělávací pořady které si kladou za úkol 
přispívat k osvojení základních znalostí dovedností a především kultivovat všeobecný rozhled diváků pak jsou tu nepřímo vzdělávací pořady u nichž je vzdělávání jedním prvků vedle dalších věcí jako je třeba dramatika 
tak 
co se týká celkového podílu vzdělávacích pořadů v obou těchto kategorií tak na všech kanálech je to dvacet osm procent pořadu vzdělávacího typu odvysílaných v roce dva tisíce šestnáct čehož přímo vzdělávacích je pět celých šest procent 
teď jenom stručně jak je to u jednotlivých kanálů čili kde se vzdělávací pořady vysílají a kolik jich je takže či dva šedesát dva procent celkového 
času vysílání na či dva účet je jedna je to třicet pět procent čtěte art šedesát osm procent ať dětský kanál či dvacet šest procent teď o čem se vysílají vzdělávací pořady čili témata tak ve zprávě to rozčleněné tak že tu téma věda a technika tomu patří největší díl celkem šest tisíc to sedmdesát sedm hodin další téma národnostní menšiny 
sedm set třináct hodin téma náboženství pět set osmdesát sedm hodin téma evropa včetně uprchlické krize 
tento vycházejí nejméně čtyři sta sedmdesát jedna hodin 
co se týká 
hodnocení tak tradičně vzdělávací pořady dosahují vysokého 
hodnocení co se týká spokojenosti originality a zaujetí 
uspokojit zůstanou spokojenosti tam je to osm celých čtyři v průměru u všech vzdělávacích pořadů 
pak 
jenom kdybychom se zeptali kterým pořadem vůbec byli diváci spokojeni nejvíc ze všech vzdělávacích pořadů nejvíc největší vůbec spokojenost tak možná někoho překvapí že to byl novoroční koncert vídeňských filharmoniků kam je spokojenost devět celých čtyři bodů celkových možných deseti deset asi nelze vůbec dosáhnout 
no pak jsou tu 
vzdělávací cykly kde se podává 
přehled tedy spokojenosti takže jen uvedu některé takže nej největší nejvyšší spokojenosti dosáhl vzdělávací cyklus národní národní klenoty na druhém místě abeceda s michalem 
třetí místo paměť stromů na čtvrtém místě když děsivé dějiny i když místo všechny tyto tři posledně jmenované dosáhli devíti procent národní klenoty devětsil jedna tady jen pro kolegu brandejse 
tisíc let české myslivosti osm celý dva spokojenost 
vzrostl jak na co jsme upozorňovali několikrát čili 
pořady v původním znění s titulky tak došlo nebo v duelu takže došlo k nárůstu ne na šestnáct procent čili od roku dva tisíce čtrnáct je to nárůst o šest procentních bodů 
no teď je bych měl několik pochvalných bodů 
takže 
rada vzdělávacích pořadů se věnuje systematicky připomínání významných osobností českých dějin v souvislosti s výročími takže musím ocenit že v roce dva tisíce šestnáct byla pozornost věnována i jeroným mu pražskému 
jehož 
připomněli jsme si výročí šest set let od jeho upálení v kostnici 
takže mimo jiné vznikl pořad nezvladatelný buřič jeroným pražský dále to bylo samozřejmě několik nemálo pořadů věnovaných karlu čtvrtému 
zároveň janu husovi a dalším významným osobnostem 
pak 
další pochvalný bod 
se týká vysílání menšinového snad ale významného to je o přenos opera to jsem tedy jednou mluvil 
je tato stránka vysílání posílena opery se objevují častěji například aida neboj richard wagner bludný holanďan nám 
tento vlastně obtížně přístupný žánr se tím dostává mezi širší veřejnost není jednoduché zajet si do ní horku nebo do vídně to jednodušší na skutečně dobré představení opery 
tedy možná by mohlo přibýt více filmové zpracování oper 
jenom čistě divadelní představení v podobě filmu jako je třeba slavné filmové zpracování karmen 
pak další pochvalný bod 
byl doplněn seznam institucí s nimi již česká televize na tomto poli spolupracuje je to dlouhý seznam 
nepočítal jsem to přesně je to několik desítek institucí je to na závěr zprávy každý může nahlédnout a uvádí se tam dokonce i konkrétní téma na němž česká televize s danou institucí spolupracovala čili je to 
podle mého soudu hodnotný výčet institucí který poskytuje prostě úplný přehled institucí s nimiž česká televize na nějakých tématech spolupracuje 
pak se rozvinula podpora veřejně prospěšných aktivit a to ve formě potů především ve formě spotů na podporu neziskových organizací bylo odvysíláno celkem tři tisíce spotů tak teď je na závěr ještě 
připomínky a otázky 
tak první věc je vůbec způsob hodnocení 
nedostáváme podstatě kvantitativní ukazatele 
pak ovšem které jsou postaveny na solidních analýzách podstatě je to nezpochybňuje jsou nezpochybnitelné údaje ale pak jsou ještě jiná hlediska nejsou čistě kvantitativní která se už do či či kvantitativního měření nevejdou jedním z nich je umělecká hodnota 
nelze ji změřit definice 
a přesto umělecká hodnota 
je mnohdy rozhodující co se týká přijetí nebo odmítnutí daného pořadu 
mě takže třeba než se dostanu k roku dva tisíce patnáct film jan hus se je tak 
plně je to prostě všechny náležité parametry co se týká kvantitativní hodnocení ale 
když nebudu mluvit jenom sám za sebe tak se objevilo k tomu 
mnoho různých kritických komentářů recenzí které prostě ukazovaly že po filmové nebo celkově umělecké stránce tento film není 
tím nejlepším možným zpracováním tématu a mně jde jen o to aby chom se nebáli mluvit i o estetickém hodnocení nebo o společenském významu daného pořadu jiný příklad aktuální který ovšem není zahrnut v této zprávě tak je nedávno odvysílaný je seriál bohéma 
se objevilo mnoho kritických reakcí které se týkají či té ho překroucení třeba historických faktů nebo 
podání celkové podání dobové atmosféry 
jo to nelze zachytit kvantitativně ale hraje to velkou roli ve vnímání to hoto filmu a vůbec produkce české televize proč bychom o tom neměli mluvit 
tak 
další další bod tak to je takový evergreen diskuzní pořady myslím si že diskuzní pořady by mohly být 
lépe připraven myslím teď po formát se týká samotného formátu že by mohly být mnohem přitažlivější mohly být mnohem mějme aktuálnější vystihnout té určité vření ve společnosti dotknout se neurologických bodů mnohem lépe než je tomu tak je ve skutečnosti dnešní době a to se týká samozřejmě i jejich časového řazení ve vysílacích okne 
diskuzní pořady jsou většinou řazené až do pozdních hodin jak jsme si říkali jenom tady pořad michaely jílkové má to privilegium že řazenou o něco dřív no ale 
myslím že to 
je tedy ještě co zlepšovat v diskuzních pořadech 
pak 
bych 
se chtěl dotknout ještě 
jiných věcí že například re 
by 
vysílání mohlo být obohaceno o přímo vzdělávací pořady které se týkají aktuálních témat které tak kde činu hýbou českou společností nebo se o nich diskutuje ve veřejném prostoru jako je třeba ing témata inkluze gender hybridní válka menšiny násilí nemluvím teď o diskuzních pořadech ale mluvím o přímo vzdělávacích pořadech znamená vysvětli jaké jsou 
přístupy k těmto věcem jak se o nich diskutuje ve světě ukázat prostě jak se vůbec tato témata objevila a další věci 
potom 
je tu možnost 
navázat na určité úspěšné formáty jako byl a od okna vesmíru dokořán ty dalo tento formát by se dál oprášit aktualizovat to je jenom s tím moje doporučení například by se dal vytvořit pořád okna filozofie dokořán nebo okna společenských věd dokořán s tím že společenské vědy 
diváky mohou uvést do širších společenských souvislostí nebo 
mohou lépe kultivovat ty všeobecný rozhled je v této definice přímo vzdělávacích pořadů jeden z úkolů veřejné služby 
a 
potom 
co se týká 
dílčích věcí tak 
není úplně šťastné 
oddělit 
zprávy o kultuře je od 
událostí 
s tím že události jsou na kanálu čtěte jedna zprávy o kultuře na žijete a rd tím vlastně kultura se dostává 
do jiného režimu je to prostě najednou zpráva pro 
nový kanál a pro spíš menšinového diváka kdežto tak řečeno většinový divák vlastně není seznámen s událostmi v kultuře 
je potom 
vysílání pro školy tam nějaké jistému pokusu došlo vytvořit 
kontakt české televize a škol ale zatím je to v plenkách myslím že by stálo zato obnovit tradici je vysílání pro školy které by samozřejmě mělo podobu která bude více kde činu interaktivní a 
navázat prostě živý kontakt mezi čtěte a školami 
a je tady pak ještě na závěr několik otázek některé otázky jsou už vlastně zahrnuté těch mých komentářích ale teď ještě jenom 
několik málo otázek 
královská akademie v londýně tak uspořádala velkou výstavu o umění v rusku devatenáct set sedmnáct až devatenáct set dvacet sedm tak můj 
moje otázka 
se týká toho zda česká televize připravuje nějaké pořady stoletému výročí 
událostí v rusku devatenáct set dceru nás tak jak se to děje třeba ve velké británii 
pak další otázka zdali bude pokračovat cyklus dokumentů český žurnál 
a 
tady 
a možná poslední otázka to se týká cyklu velikáni filmu to je takový detail ale proč 
se v tomto filmu nepostupuje víc systematicky 
na diváka může působit poněkud nahodilé když se tam nějak bez ladu a skladu střídá jeden režisér ještě z jednoho období s jiným režiséra z jiného období není v tom nějaký prostě nějaká linie logicka čili něco k tomuto tématu takže z mé strany je zatím vše já děkuji kolegovi 
ardo děkuji kolegovi hauserová za zajímavý úvod do tohoto k tomuto tématu zpracování zprávy a celou řadu otázek který otevřel předkladatel ředitel programu milan fridrich mezitím zaujal místo naproti nám a tak ho nejprve 
vyzvou aby doplnil respektive odpověděl na ty otázky které již byly vzneseny a potom otevřeme diskusi k této zprávě 
děkuji pane předsedo vážení kolegové 
váš váží i radí 
já bych úvod rád podotknul že jsme moc rádi a snažíme se o to že počet vzdělávacích pořadů ve vysílání české televize roste konstantní každoročně a loni to bylo o tisíc čtyři sta čtyřicet dva hodin více než v roce dva tisíce patnáct což je velmi výrazný počet je to skoro o osm procent osm procentních bodů a co je další důležitá věc tak je že zároveň narůstá i kvalitativní měření kolem těch vzdělávacích pořadů a to jak spokojenost tak originalita a zaujetí což samozřejmě je za všechny ty pořady potom ty jednotlivé pořady a tak různě o nichž se oni o nich můžeme diskutovat ale obecně je co se týče toho vzdělávacího sektoru v rámci české televize tak v tomhle ohledu došlo k dalšímu progresu meziročně za což jsem rád a děkuji že to tady můžu zdůraznit a teď bych se dostal k dotazům pana radního hausera které jsou 
my samozřejmě chystáme vysílání ke sto letům velké říjnové revoluce zcela logicky sto let je opravdu jen zlý kulatější možných výročí a je to událost která ovlivnila dějiny evropy asi nejzásadnější způsobem a měla potom vliv i na pozdější dekády na nástup fašismu na spoustu dalších událostí které které se děly a to vysílání které samozřejmě směřujeme na letošní podzim bude v několika rovinách připravujeme do vysílání dokumenty dokumentární cykly které se budou této události věnovat pak samozřejmě portrétní dokumenty o hlavních aktérech 
chceme na artu třeba i připomenout slavná díla 
režiséra ejzenštejn na která se váží právě k říjnové revoluci nebo k tomu pořídí novému vývoji bývalém sovětském svazu a samozřejmě očekávám že se tomuto tématu budou věnovat i diskuzní pořady načaté dvacet čtyři 
nebo třeba pořad historie cez a tak podobně protože velká říjnová revoluce samozřejmě díla přímý i nepřímý vliv na vývoj vývoj naší státnosti a našeho státu a podobně 
stačí jenom připomenout porevoluční emigraci která byla díky tehdejšímu premiéru kramářovy vlastně československo velmi otevřené k tomu a žila tady početná početná 
početná komunita emigrantů střed před revolučního ruska takže na to jsme připraveni stejně jako na spoustu dalších výročí která nás letos i v příštím roce budou čekat ještě mnohem větším samozřejmě se budeme věnovat stoletém státnosti které přijde v roce dva tisíce osmnáct 
české státnosti a v materiálu je jasně vidět že výročím a to jak osobnostním což znamená narození případě případně 
nějaká doba od úmrtí někoho slavného někoho významného nebo událostí které které hýbou společností tak se jim vysílání české televize skutečně zaobírá velice a je protkáno a to jako gramatiky přes dokumenty publicistiku 
a až až po zpravodajské pořady nebo nebo kulturní pořady na artu kde samozřejmě připomínáme i spoustu lidí z umělecké sféry takže na tak velkou událost jaké verze se samozřejmě určitě určitě nezapomeneme 
český žurnál pokračuje letos bude mít znovu pět dokumentů českého žurnálu které který zařadíme opět jako v loňském roce a předloňském roce což znamená po jihlavském mezinárodním festivalu dokumentárního filmu na přelomu října a listopadu 
a co se týče velikánů filmu no ta jména která se tam objevují jsou průsečíkem možností které nákupu zahraniční akvizice nebo i domácích věcí máme 
a potřebami včetně třeba výročí která se k tomu váží mi velikány filmu se snažíme dávat do logických celků ale zásadě protože už je to projekt který běží vlastní šestý rok tak to stavíme hlavně na těch osobnostech které promlouvají samy o sobě a snažíme se především i na webu k tomu dávat dost dodatečných informací aby si diváci udělali přehled a obrázek o tom proč se některým těm osobnostem věnujeme a proč právě teď na ve velikánech filmu tak přibližně třetina osobností která tam během toho roku vystupují tak se váže k nějakému jejich životnímu jubileu nebo k něčemu výraznému nebo třeba k výročí toho filmu že byl před padesáti lety uvede v premiéře a tak podobně snažíme se vlastně v logice toho vzdělávání nějakým způsobem připomínat širším kontextu ty tvůrce a samozřejmě že nejsme úplně v roviny nákupu zahraniční akvizice úplně svobodní abychom si dle telefonního seznamu vybrali jména lidí a řekl si o nich chceme tyto tam ty filmy filmy mají různý distributoři různí prodejci jsou jich desítky nikdy stovky zvlášť když se potom jde do filmů které nejdou těmi hlavními distribučními kanály ale mají je třeba drogy producenti nebo drobí distributoři ve své zprávě což je spousta uměleckých filmů především ze čtyřicátých až sedmdesátých let ale tím se dostaneme a když se k nim dostaneme a koupíme licence tak v tu chvíli samozřejmě i dáváme do vysílání je ta licence je omezená takže pokud na úvod toto stačí tak to by bylo za mě zatím všechno jsem připraven na diskuzi a na další obrázky děkuji 
děkuji panu řediteli za úvodní slova a otevírám debatu jako první se přihlásila kolegyně levá 
také bych chtěla říct že vzdělávání české televize má dlouhou tradici je na vysoké úrovni já myslím že žádná jiná televize se s českou televizí nemůže vůbec rovnat 
nicméně za vzdělávání české za nejdůležitější část vzdělávání české televizi považuji vzdělávání pro děti a mládež ano nevím jestli je vůbec spravedlivé vyčleňovat v dětském vysílání co je vzdělávací pořad a co ne protože dítě je vzděláváno a tak nějak vedeno k tomu aby pochopilo svět ve kterém se ocitlo v každém pořadu obyčejné čtení do ouška pohádky i to dítě vzdělává i tomu něco ukazuje i toho k něčemu vede a já si myslím že ani nemá cenu abychom vyjmenovali všechny vzdělávací pořady které česká televize pro děti dělá to déčko ať je to angličtina francouzština dopravní výchova letos nebo zarovnat bylo ústředním tématem byla mediální gramotnost což je velice důležité dnešním světě aby děti věděly co nějaká nebezpečí také mohou kolem nich být ale chtěla bych říci tolik že si vážím české televize především toho dečka z toho důvodu že i když podle mého názoru nemá dost peněz ano tak na vzdělávací pořady dává důraz a tam je gro i té původní tvorby a toho je třeba ocenit a vážit a já jsem ráda hrdá na českou televizi když vidím co za tak málo peněz dokáže pro děti vytvořit a byla bych ráda aby to zůstalo i dál a doufám že ještě dokonce i větší podporu peněz všechno děkuji děkuji za tento příspěvek dále se hlásí další členové nejprve max kašparů 
tak já děkuji za slovo chtěl bych se zeptat jak kolegy michala tak potom pana ředitele 
krásné číslo pět celých šest procent přímých vzdělávacích pořadů a jak říkala kolegyně tak i ty nepřímé mají vliv na východ 
toho věda a technika šest tisíc sto sedmdesát sedm hodin to je krásný číslo ale mě by zajímalo michale asi tam nemáš někde kolik toho je věnováno matematice a fyzice protože by někdy můžeme považovat i nějaký cestopis nebo o podmořském životě nebo životě v pralese také za výukový ale uvažme jednu věc hovoří se tady v republice že není zájem o technické obory tomu by měla televize na pomoct a na druhé straně jsou tady právě potřeby společnosti já považuji matiku a fyziku za královský vědí a 
sledoval jsem svého času pořad na slovenské televizi kde profesor krém pastí vlastně uváděl něco podobného jak ty jsi zmínil okna vesmíru dokořán tak to bylo takový okna fyziky dokořán a bylo to dělaný způsobem který byl velmi přijatelné jak pro děti tak pro střední i starší generaci kdo to hezky udělat já si myslím že doktor grygar tady v tomhle tom má zásluha že by bylo potřeba nějak okopírovat a udělat to v těch hraničních mikro a makro kosmos tedy od jaderné fyziky po astronomii aby se zvýšil zájem mladých lidí o studiu technických oborů tak to bych k tomu dodal co by co si asi myslím že by bylo dobré 
prosadit do toho vysílacího schématu který se týká vzdělávání pak bych vzal z jiného soudku a to asi bude vědět tady pan ředitel lépe 
promítají se televizi 
filmy z nejrůznějších zemí 
já bych se chtěl zeptat jaký podíl máte li to v hlavě v tuto chvíli je věnován současné ruské filmové produkci já nemyslím tím sahá do archivu kdyby nás po zhlédnutí zase bolely ruce ale domnívám se že současné ruské filmy jak mám také možnost se na ně dívat a sledovat je by přinesly zase ukázku umění ruských filmových umělců a současně i mentalitu toho ruského národa která je velmi bohatá protože to umění v rusku ať už bylo přes ikony malířské nebo přes balet pohádky a další věci tady je děkuji 
děkuji panu kolegovi kašparů a poprosím pana ředitele aby se vyjádřil 
děkuji 
nejdřív bych řekl že bude pokračovat v nastoupeném trendu ty jazykové kurzy pane paní radní jak jste říkala tak letos přibude italština takže nejen že se zdržujeme na tom poli těch toho hlavního jazyka angličtiny který je tak dneska vnímal i kvůli internetizace světa a že to je hlavní komunikační prostředek ale děti se budou učit že neexistuje většina že jsou jiné jazyky a byla tam francouzština němčina teďkon přibude italština a v tomhle ohledu i v dopravním 
vzdělávání mediálním se dále pokračuje včetně i třeba finanční gramotnosti protože máme připraven projekt který se jmenuje banka bank of kovy a ten měl přímo trošku učit děti vlastně o tom že jsou nějaké peníze a že i nějaká potřeba finanční gramotnosti jak s těmi penězmi zacházet a v tom bych na vás propojil propojil na pana radního kašparů s tím že mi třeba na déčku pořady které byly věnovány matematice máme a jsou i ve vývoji samozřejmě tyhle věci není nikdy dost vysílání čro dvojky pořadech které se věnují technice včetě velkých strojů velkých technických 
vymožeností staveb nebo třeba vesmíru vysílali jsme třiceti šesti dílný seriál o vesmíru který skutečně byl velmi podrobný a myslím si že i svou diváků žádal určitou základní znalost této problematiky že to nebylo o tom že o tom nemusíte vědět vůbec nic a stejně všemu porozumíte takže tyhle věci děláme a samozřejmě jako program poptáváme budeme rádi když někdo přijde s nějakým projektem který by posunul třeba ty znalosti fyziky nebo znalosti techniky dál protože máme tady v paměti okna vesmíru dokořán už téměř ikonický pořad který asi patří k takovým jako identifikačních znaků bývalé československé ale dneska i české televize 
spolu s zili bych řekl že možná že to televarieté bakaláři a okna vesmíru dokořán které se zapsaly lidem co nejvíc a ty okna vesmíru dokořán jako exkluzivní špičkový popular popularizační a vzdělávací pořad na který se dívala masa lidí nedívala se jenom pár 
pár pár vyvolených které které se o to zajímají a tyhlety věci máme velký zájem doba třeba jen z důvodů proč vysíláme teď načaté jednice pořad doktorka který zase odbornou formou ale i i pro laika protože zdraví je věcí každého z nás a každý se u něj zajímáme tak zprostředkovává znalosti právě z toho lékařského oboru vysíláme to načtěte jedni se ve středu ve dvacet jedna hodin tímto pokud by jste dneska neměli lepší program vazbu kdežto vysílání středečnímu více 
a tyhlety věci určitě chceme posouvat dál 
a otevřený tomu jak společenským vědám o kterých pan radní hauser tak samozřejmě i té fyzice obe oba dva tyto obory jsou klíčové společenské vědy samozřejmě v turbulencích současné vývoje společnosti a politiky ve světě je velice důležité aby 
skrze obrazovku dostávali k lidem fakta a fundované názory aby to nebyla pouze jen změť znič laických komentářů nebo výkřiků a u té fyziky je to dvojnásob potřeba protože víme jaké diskuze jsou kolem povinné maturity z matematiky a tak podobně vždycky a tyhle věci jsou na obrazovkách potřeba a co se týká filmů a podílů ruské současné produkce 
mi ty filmy vysíláme ale teď jsme právě v jednání s evropským distributorem o tom že bychom koupili jeden současný seriál a několik filmů z produkce 
loni se o tom začalo jednat a letos let tohleto bychom tedy měli dotáhnout a tím si myslím že tu to vysílání české televize zase obohatíme a to ten spot laid zaměříme na něco ještě dalšího na něco jiného ono průběžně se chvilku vysílá něco nějaké země klade se důraz tu latinská amerika tu na blízký a střední východ kinematografii například nebo na severské země a tak jako v jsou je se to vrací že nemůžete pořád vysílat vlastně neustále všechno ačkoliv ten prostor v české televizi nějaký je tak taky není nekonečný a nejsou nekonečné peníze ale současná ruská produkce je velice důležitá a klademe na něj důraz a brzy na obrazovkách uvidíte to co spolu s kritiky a spolu s těmi kteří o tom hodně vidí bylo oceněno jako jedno z nejlepších děkuji 
děkuji panu řediteli ještě s technickou připomínku kolega honza tedy jenom reakce na tu otázku pana kolegy maxe kašparů jenom pro upřesnění tak ta suma těch šest tisíc sto sedmdesát sedm hodin věnovaných vědě a technice tak to se týká všech vzdělávacích pořadů zemana obou typů jak přímo tak nepřímo vzdělávacích a pokud jsem to teď dobře se počítal nevím nemám to místo tu protože vzdělávacích pořadů o matematice je tak málo v televizi tak nejsem si jistý matematice ale myslím že ta ty přímo vzdělávací pořady tvoří jednu pětinu všech vzdělávacích pořadů pokud jsem to správně spočítat bude víc pořadů o matematice budou mít příště větší jistotu ale pak mě tady 
teď ta čísla potom jsou žádnou prostě jenom jednou pětinou takže jano prostě šest tisíc sto sedmdesát sedm hodin tak pak těch přímo vzdělávacích je tisíc a něco nebo třeba pak u pořadů o evropě o uprchlické krizi takto pak vychází na devadesát hodin pouhých přímo vzdělávacích pořadů tu není mnoho 
dobře dále se s další technickou připomínku hlásí kolega jankovec 
já mám říci že a 
dělení na a přírodní a humanitní vědy tak máme teda v jiném díle nikoli ve vzdělávacích porodech ale v dokumentech jako což samozřejmě 
jen jakousi podmnožinou vzdělávacích pořadů dokumenty a jestli si správně vzpomínám tak v součtu 
dokumentů které se týkají přírodních věd humanitních věd taky to nějak dohromady okolo deseti procent ale nejsem si úplně přesně jestli a možná bude trochu příliš velký hnidopich ale chtěl bych říci že fyzika je přírodní věda nikoliv technická věda matematika je speciální byla tak jako medicína a technické vědy jsou třeba chemie nebo strojírenství nebo stavitelství takový věci tak jenomže 
to členění trošku složitější 
děkuji dále se do diskuse hlásil nejprve kolega šarapatka potom kolega brandeis děkuji pane předsedo já bych si dovolil vrátit k velmi zajímavému jsem si naprosto objektivně pilates právě kolegy do která hausera to z toho důvodu že mě zaujala hned několik věcí které on tam řekl myslím si že by chtěl vypíchnout zejména to tu zásadní pasáž toho co řekl že přestože jsme zahrnováni řadou čísel kvalitativních parametrů nebo kvantitativních parametrů a ve zprávách které jsou předkládány českou televizí jako veřejnoprávní televizí zahrnováni analýzami které samozřejmě nějakým způsobem se snaží pojmout 
o to hodnocení kvality a kvantity v číslech ale podstatné co co tady z toho vyplývá a vyplývá to je pro mě s tím já bezvýhradně souhlasím je ta výzva k té diskuzi nad tím estetickým rozměrem toho co česká televize prezentuje já to vidím jako velmi důležitý fakt a kolega už se tedy velmi myslím se přesně zmínil to co mě leží na srdci dlouhou dobu a to hned dva konkrétní případy a jeden ze starší doby a jeden z poslední doby které stojí za tu vahu jinými slovy chci se k nim dostanu říci že rada české televize má v této chvíli tu nevýhodu že s ohledem na to byť byť řada kritiků české televize má pocit že rada české televize disponuje miliony miliony na vlastní analýza na vlastní průzkumy tak tomu tak není a rada české televize v řadě případů musí vycházet z podkladů které zpracovava právě česká televize čím se dostává do poměrně složité situace že by tím bude věřit nebo nebude věřit pak tady máme prostor pro diskuzi k té věci a přiznejme si na rovinu to je otázka myslím si jaksi dlouhodobější záměrem co se potom tě s těmi připomínkami které my tady máme pokud vycházíme vycházíme z analýz které nám předkládá česká televize ať už za kterékoli vedení nepochybně to tak bylo i v minulosti zda to není o tom že psi štěkají a karavana kráčí zvesela dál a my tady můžeme si říkat to co říkáte zrovna v této chvíli pane kolego ale v zásadě se nic nezmění já mě zaujala ta především ta věc kterou tady zmínil kolega houser a to je věc které se týká toho seriálu bohéma já to nechci analyzovat ale pokud teda máme pocit a měli bychom si říci jestli bohéma v tomto případě je osciluje na hranici vzdělávacího pořadu částečně a částečně zábavy já se domnívám že vzhledem k tomu že jedná o historických faktech a historických postavách které reálně v české kultuře existovaly a dokonce tedy v české politice tak aspoň myslím si že za koncesionářů televizních vnímán jen jako zábavu či nějakou utopii a fikci kterou se zhlédla v mainstreamu v české televizi ale vidí jako exkurz do historických faktů jestliže tedy pan ředitel programu fridrich říká že pro českou televizi jsou primární fakta a že musíme vycházet z pak aby nebyla skrumáž různých dalších postojů tak zrovna toto je podle mého názoru to co by se správně zmínil je ten příklad který bychom měli zmínit protože seriál bohéma je podle mého názoru dílem vzdělávací pořad protože ovlivňuje generace samozřejmě vycházíme z toho že řada televizních diváků mladší generace nezná toto třeba si pamatujeme mi ze vzdělávání vlastního historické konotace jednotlivých figur české kultury komplikovaných letech po jednak za druhé světové války po okupaci po únoru čtyřicet osm takže bere tato fakta uvozovkách která se mnou předkládána také bere za za sa fakta která jej současně vzdělávají on nemá jinou možnost třeba si načíst nebo nečtou mladí lidé takže beru to jako historická fakta krém veřejnoprávní médium předkládá a když jsme u toho že si myslím že verze kolem toho samozřejmě možná řekl bych nechtěl jít až bulvární polemika ale vede se kolem toho zajímavá polemika o faktech tamto já jsem včera poslouchal se zaujetím v českém rozhlase divadelního kritika pana justa měl zrovna dva konkrétní případy a tady jsme u toho vzdělávání a mluvíme tedy o estetice to zpracování a o zpracování fakt jak o nich mluví programový ředitel pan fridrich 
konkrétním příkladě zmínil divadelní kritik naprostou disproporce v třeba v tom že v tomto seriálu by vlasta burian který je tam který je tam jak si vybarven částečně jako kolaborant částečně jako taková osudová figura české kultury tak vědomostech dílů bylo že on vlastně měl obdržet ocenění prezidenta háchy prezidenta háchy který je zmítán historickými názory a tak dále ale už tam úplně chybí v reálu podstatná připomínka toho že totéž ocení měl dostat otakar vávra což jsou třeba dvě věci které úplně vypadnou jak se z kontextu a samozřejmě že divák televizní a ten kdo konzumu jako koncesionář tento pořad tak má pocit pardon promiňte mi že vlastně opravdu tím kolaborant tento vlasta burian ale už se o dalších figura a těch byl daleko další seznam nejen prezident hácha nejen tedy otakar vávra ale řada dalších figura pak je velmi zajímavá věc kterou zmínila to je také před a je to o faktech co říká ředitel programu která mě v tom právě chybí a myslím že to jsou fakta která vzdělávají současně jak správně tady vlastně poznamenal kolega houser další jenom z věcí jednotlivost ale možná důležitá když tady mluvíme protože to byla jedna z nejvíc kontroverzních figur zmíněný vlasta burian kdy vlastně se tam naznačuje jeho kolaborace s gestapem kvůli tomu aby rostla stavební povolení na vytvoření tenisového kurtu přičemž historických zdrojů a bylo to změn v českém rozhlase je známo protože on obdržel jedenáct českých úředních rozhodnutí a naopak se ohradil proti tomu že mu gestapo tato povolení zavrhla a ze prostě zakázala aby tam v tomto seriálu já chápu že tvůrci jako pan sedláček ocenění vyznamenání od prezidenta republiky má pocit že si může dovolit tu zkratku je jeho svoboda já také současně upozorňuje že nechce zasahovat protože tady občas narážím na názor že my nemůžeme jako rada mobito výroby nebo do programu dokonce hluboký on mi do výroby nemluvíme my jako rada české televize máme bezesporu nárok o tom hodnotit tady v nějakém osobním soudu který protože zastupujeme koncesionáře pohled jejich i náš na tu věc a takto jestliže nám pan ředitel fridrich v této chvíli předkládá zprávu o vzdělávání české televize jako jindy o programu české televize tak už v tomto případě vychází z faktu že nám předkládá právě proto že mi do ní můžeme mluvit takže to jsou jenom dva příklady za všechno které se týkají této věci jedna se zmínek já vím že to možná úsměv který tady zase padne jsou diskuzní pořady pan kolega house tady zmínil nechci tady diskutovat o printer mu v pořadu máte slovo a tak dále ale chci zmínit že pokud tedy tady byla ta zmínka o diskuzních pořadech tak i diskusní pořady české televize vzdělávají a myslím si že právě třeba tento tento aniž bych zas by to nevypadalo příliš osobně ale zrovna si myslím že a není to zdaleka můj názor dokonce je obsahem stížností kteří chodí na radu české televize 
možná kolega jak má smysl pro zkratku 
je to vtipné ale možná na po obědovou nějakou pauzu takže jen bych chtěl říci jen bych chtěl říci v tomto že tak jak je pořad máte slovo dlouhodobě pojímán jako mám dlouhodobě velké výhrady které se týkají nestrannosti jaksi výkonu paní moderátorky nestrannosti toho pořadu jako takové je tam řada momentu se rozhodl že dokonce zpracuji nechám to snad udělat i za své vlastní peníze že tady zpracuji jednotlivé segmenty sestříhané tedy z těchto ix pořadů a dílů zpořadu máte slovo s paní jílkovou abych přesvědčil českou televizi o tom že když se předkládají čísla o tom jak je to skvělý jakou to má sledovanost to je jedna poloha ta je variabilní ale ta druhá jaký to má dopad jaký to má tedy a teď použité vzdělávací vliv na toho kdo se na to dívá tam je řada momentů které absolutně odporují jakési jazykové kvalitě kdežto třeba řekl například těchto v těch projevech v tom pořadu a tak dále nemluvím o naprosto neobjektivní vedení toho pořadu a já bych byl velmi nedáte to říkám jenom z toho důvodu že že 
říkám kterou z toho důvodu abychom zase tady nečekali do příštích zprávy kterou předloží buď kolega hauser nebo kdokoliv z vás kolegové radní a říkali jsme si měli jsme tedy velmi kritické názory a já bych strašně chtěl vědět co se s našimi kritickými názory na této radě děje aby opravdu nezapadly aby to nebylo tak že se tady půjdeme vypovídat a v zásadě proto nebude poučení pro vedení české televize nebo dejme tomu nějaká motivace nebo námět ať už je ve vedení české televize podotýkám kdokoliv čímž to nechce personifikovat já se za to opravdu velmi výrazně přemlouvám a děkuji kolegovi nouzově protože jeho písek byl podle mě právě v této pasáži originální a bylo zapotřebí to zmínit věku děkuji než předám slovo panu řediteli aby nám vysvětlil jaké poučení si eventuelně vezme z této diskuse tak chci říct samozřejmě daleko že máte právo říct svůj názor na cokoliv na estetickou hodnotu pořadů 
také oceňuji tu zprávu tak jaký přednesl kolega houser trochu s vámi nesouhlasím pokud jde o ty zprávy samotné které nám předkládá česká televize já zrovna tato zpráva která má několik desítek stran je myslím si udělaná s naprostou precizností a dokonalostí nevím co by tam eventuelně mohlo chybět jsou vyjmenovány prakticky všechny aspekty té věci samozřejmě diskutovat o hodnotě pořadů je správné a můžeme a 
je na nás jak jak tu diskusi uzavřeme pokud se shodneme na nějakém usnesení takto má větší váhu než když někdo tady řekne jenom svůj názor a někdo mu zase oponuje prostě na nás myslím si že to nějaký vliv asi má a 
uvidíme pane řediteli prosím jestli chcete se k tomuto vyjádřit 
děkuji já bych řekl že 
ta čísla a všechno hodnocení které převádíme do čísel tak nevychází z toho že by to byla nějaká čísla za nimi jsou lidé lidé kteří vyjadřují své názory a z těch názorů se dělá statistika to všechno ve statistiky by česká televize neměla v ruce nic čím by mohla říct že tady máme zpětnou vazbu od diváků 
a to si myslím že by byla škoda podobnou 
podobné hodnocení kvality zpracoval visí a opět to dělá podobnou metodikou nebo nizozemská veřejnoprávní televize dělá se to proto a jsou televize které to vůbec nebojí dělá se to proto protože česká televize v tomhle ohledu si myslím že se snaží být úplně maximálně sama sobě otevřená aby dostávala zpětnou vazbu v maximální možné míře co jí dovoluje současný svět sociologie a současný svět myšlení o televizi to je ta jedna stránka proto se dívám měření veřejné hodnoty proto se jiří kvalita u těch jednotlivých pořadů ještě před deseti lety nic takového neexistovalo ani před sedmi o ohodnotila se jen sledovanost to už jsem viděla hodnotí se spokojenosti diváků jejich zaujetí 
jaký mají original mají inovativnost toho daného pořadu 
a tak podobně a tohle jsou tohle jsou kvalitativní parametry který se dají smířit a ty předkládáme 
druhá věc je že samozřejmě mi zaregistrovala dáváme a věnuje se různým názorům které kolují a může to být kritik já se omlouvám 
jen mě to hrozně ruší za mnou 
jsou to kritiky v novinách můžou to být rozhovory s tvůrci nebo polemiky rozhlasové pořady televizní pořady a tak podobně a na něj zaznívají různé názory my sami máme 
takzvaný beníčková výzkum kde diváci nám říkají svoje názory a máme zaznamenány tom komentáři a to dostáváme každý týden se dívám na to jak není to reprezentativní sociologický vzorek ale má to nějakou zpětnou vazbu člověk se může dočíst že tohleto se mu líbila tohleto už už se mi nelíbí nebo díky tomuhle tomu jste mi udělali radost tady toaletu už do vysílání nedávejte a tak podobně samozřejmě člověk nemůže vyvozovat dalekosáhlé závěry a alibisticky se řídit najednou podle toho co ten který řekne protože vezměte si to že to není statistika a to není úplně to není úplně výcuc 
ze společnosti na druhou stranu ukáže vám to třeba jiný rozměr toho jak by se nejste schopní sám na tu danou věc podívat a to já si myslím pro každého z nás inspirativní žijeme jenom z faktů a z těch čísel i když jsou důležitá ty předkládáme radili předkládáme veřejnosti aby je veřejnost se podívala na to že platí si veřejnou službu co za něj dostává a jaká je zpětná vazba proto veřejnou službu i pro proto veřejnost samotnou z pohledu těch lidí kteří vlastní pípne metry a z pohledu lidí kteří jsou v tom kontinuálním výzkumu kde měříme kvalitativní parametry 
já se jen omlouvám bohem moje věc roku dva tisíce sedmnáctého tahle zpráva o vzdělávacích pořadech roku dva tisíce šestnáct ale přesto k filmu 
řeknu jednu věc 
máte autorský projekt a 
my jsme si nechávali analyzovat prakticky neexistuje žádné historické dílo které byste mohl udělat kopie kopie skutečné historie zkratky jsou tam vždycky 
vemte si že vzniknou film královna o alžbětě druhé v době kdy tragicky zemřela princezna dajana 
myslíme si že ten film který necelých sto minut tak přesně časově premiér vystoupil takhle a zrovna v ten den jel za královnu a královna zrovna tohle přesně říkala prince filipovi anebo pověřila bylo tam spousta logických na první pohled věcí které tam byly proto že by ten scénář jinak nedával smysl ona realita je roztažená do mnoha dnů a týdnů a najednou mi musí to udělat zkratku ze sedmdesáti nebo devadesáti minut to není omlouvání toho že prostě tak se věci dějí takto nemyslím myslím že i ta diskuze která k tomu je že lidi si seženou fakta že se o to zajímají spousty ti fakt která byla kriticky namířené vůči české televize tak se nakonec ukázalo že to tak úplně nebyla pravda 
ony i některé věci které kolují a i ty lidé kteří ve svých pamětech napsali sami o sobě neznamená že to je pravda zjevena člověk sám si občas občas dokáže víc lhát do kapsy a vybarvovat sám sebe mnohem lépe než je potom ta realita je spousta věcí které by se daly té bohémy doplnit pak by třeba mělo šedesát dílů a ne šest jestli mi rozumíte jo protože ta doba byla to kopírovalo dobu přibližně deseti let jo to šest šest dílů myslím si že bylo to autorské zobrazení doby a to byla to hlavní poselství ukázat jak může v jednom povolání člověk selhávat jak ty mlýnská kola protektorátu a nastupujícího socialismu dokázala dokázat dokázali ty lidi tlačit do situací ve kterých jakoby já jsem šťasten že jim musíme čelit nevím byl bych rád abych se toho nedožil ale ti lidé se tehdy do těch situací dostali a to bylo na tom díle nejpodstatnější myslím si že to že někdo říká tohle vypadá víc jako kolaboranti já jsem nezaznamenal u lidí které znám že by říkali že 
vlasta burian z toho vyšel jako kolaborant vůbec ne na mě to působilo že to je 
vinic týraný člověk který prostě v situaci ve který přijímán lehká nelehká rozhodnutí která potom se mu vymstí ale rozhodně to nebylo tak že by ho nikdo zobrazovalo v tomhle světle 
víte když to kdysi sedělo pan milan uhde ještě jako předseda nebo jako radní tak 
často říkal že bohužel jako když začne člověk hodnotit nebo bavit se o politice tak nikdy nebude nestranný že to prostě nejde protože je tam bude určitá emoční zabarvenou a ta může být u toho že ten člověk nemá tohohle rád režiséra někdo se nesl s tím že to obsadili tímhle tím hercem někomu se nelíbí vůbec jak to bylo natočeno a tyhle všechny věci ve vás vyvolají pocit že třeba nepřijmete tu informaci je to nemilé ale ta tvorba je v tomhle ohledu tak ošidná a tak originální tak zajímavá na druhou stranu je lepší že něco bohéma vznikne když mi nevznikalo myslím si že tohle je věc i pro nás jako zpětná vazba kterou nebereme na lehkou váhu že samozřejmě diskutujeme a diskutujeme i s těmi tvůrci proč použili narativní způsob diskutujeme i s těmi lidmi kteří jsou v tom vysoce erudovaní jako třeba pan vladimír růst jeho názory určitě nebereme na lehkou váhu 
na druhou stranu mi jako manažeři je můžeme maximálně předat tvůrců byli jsme na place a nevedeme hercem nejsme ti kteří píšou scénáře my jsme ti kteří jsou v tomhle ohledu a ti kteří dávají šanci a samozřejmě korigují aby česká televize měla nějaký kvalitní produkt a ani nejsme to přímo my kteří ty věci vytvářejí a 
já si myslím že v tomhle ohledu je důležité že počet těch vzdělávacích pořadů roste že z hlediska hodnocení spokojenosti v tom makrodata tohleto roste a věci které vidíme v médiích vidíme v komentářích a získávat zpětnou vazbu od vás si setsakramentsky zvažujeme protože to zvažujeme u lidí kteří mají nějakou erudici a nějaký přístup a mají i ten silný zájem o tu českou televizi chtějí vlastně povinností prospět a myslím si že neznám kolem sebe člověka který by nechtěl tyhlety myšlenky a zkušenosti zúročit a nějakým způsobem je promítnout do svého uvažování o tom programu děkuji 
pana ředitele chce ještě doplnit generální ředitel z této informace či krátké připomínky k tomu vystoupení které měl pan radní šarapatka první věc doplnil bych jenom milana fridricha v tom že bohem je dramatická dramatický seriál na motivy skutečných událostí je potřeba zní že to na motivy skutečných událostí není to dokument nedělá si to ambice na to aby ve všech případech byla plně pravdivá v uvozovkách podle tehdejších historických skutečností neklade si za cíl polemizovat jestli když režisér vávra poplácal po tváři teď nevím kterého herce tak jestli je to opravdu reálná historická událost nebo nebo není 
štěpánka tak jestli je to reálné historická událost nebo není je to dramatický seriál na motivy historických událostí a optimální způsob jak s tímhle s tímhle 
problém pracovat je ten že takováhle dramatika vyvolá zájem společnosti o to aby se o tohle téma začalo zajímat a kdyby se nám ještě podařilo a měli jsme na to dostatek znalostí zdrojů vytvořit velký internetový projekt který potom ty jednotlivé věci jste dramatické tvorby bude zasahovat potom zasazovat do těch historických skutečností aby to bylo optimální řešení a myslím si že to je jedna z věcí které by se bychom se měli i v rámci vzdělávání v budoucnu věnovat takto jenom poznámka k tomu že ta dramatika si neklade za cíl být být plně plně konformní s tím jak historické události se udál udávali zajímavé je že to vyvolalo takovou polemiku protože například 
cyklus televizních filmů které jsme vysílali před několika lety který zasahoval do mnohem bližší bližší minulosti jako bylo české století které například mapoval jakým způsobem se tady dělo v sedmdesátých letech kde těch pamětníků je významně víc tak to tyhle tyhle reakce nevyvolalo možná je to tím tématem možná je to tím kdo se do toho snažil dostat ten seriál měl řadu 
kritických pohledů a zároveň řadu jeho slavných pohledů a 
k čemu cítit dojít je že mi tyhle reakce velmi pečlivě sledujeme a koneckonců i způsob jakým se jednotlivé televizní pořady jsou hodnoceny potom jak už diváky tak odbornou kritikou také součástí hodnocení kreativních producentů které s nimi potom jejich že tito vývojem maxa dělá i na to hledíme momentě kdy hodnotíme a hodnotíme kreativní producenti v rámci těch půlnočních cyklů a na základě kterých jim potom i stanovujeme tu pohyblivou částku platu a pak ještě jedna věc která tady padla byl bych rád aby nezapadla bylo zde řečeno že rada nemá šanci si udělal jakoukoli analýza musí věřit číslo české televize není tomu tak kdykoli rada požádala o jakoukoli specializovan analýzu tak jsme jí na základě zákona o veřejných zakázkách pokud to bylo potřeba vy soutěživé a rada ji dostala takže není to tak že mi předkládáme nějaká čísla rada je odkázána jenom na to co jí tedy na lžeme a ne pokud nedáme jinou jiný podklad tak musí přijímat to co jí dáváme a nemůže se ověřit jestli je to pravdivé nebo ne tak to bych rád aby bylo řečeno to jsem chtěl také dodat že všechny ty zprávy které dostáváme jsou zprávy které jsme si vyžádaly na základě nějakých našich předchozích zkušeností a pokud budeme mít nějaké jiné požadavky taky do budoucna samozřejmě na nás jaké zprávy budeme dostávat do diskuse se přihlásilo několik dalších lidí ale jako první s technickou poznámku kolega šarapatka ještě dobrá jen velmi krátce děkuji teda samozřejmě pane generální řediteli já jsem samozřejmě nebo nemám na mysli že by měl že by bylo radě české televize hano vedení české televize hluboký omyl a to je vaše interpretace já jsem tedy v žádném případě neřekl to je první věc druhá sestra je tak samozřejmě pro mě nová informace jsem rok a jsem se s takovou situací nesetká že by rada české televize ve soutěžila nějakou vlastní analýzu je to pro mě zajímavá zajímavé informace jsem rád tedy já jsem nezaregistroval zasoutěžíme my ne televize 
já jsem to pochopil určité strach ale já jsem nezažil jako tohleto nebo si to nepamatuji prostě v praxi takže to je to mám na mysli já ještě k tomu nechci polemizovat oboje mě jenom z toho důvodu že to je diskutují diskutované společenské téma lehce říct o podstatné 
jistě mě omluvíte pane generální řediteli tím víte pane řediteli programu já chápu jako drama v čem byl dramaturgický záměr rozumím zkratce která tady byla nicméně nezapomeňte že ke stojí 
příbuzní rodiny těchto aktérů kteří v tomto vystupují z tech jste pořadech a na jim vysvětlit že jde o dramatickou zkratku protože jich se to týká více velmi dobře se proti tomu výrazně ohrozila rodina zdeňka štěpánka například a tak dále a tak dále a nemyslím si nezlobte se na mě já si skutečně nemyslím že pod pojmem a je to můj názor kolega jak může zesměšňovat říkám televizní koncesionáři nevím takové tady on já tady za koncesionáře sem prostřednictvím parlamentu české republiky ale znova říkám že si myslím že si zaslouží jako veřejnost a veřejnoprávní televize pokud uvádí na svých obrazovku abych elementární věc se toho že když někdo dostane ocení například od prezidenta háky a o druhém se nezní to já po pro mě to je popření faktů a není to žádná dramaturgická zkratka nezlobte se na to tak nevidím já chápu že to nemůže být dokument na sto padesát šest dílů ale takto je a nebylo to tedy řečeno já se k tomu znovu vrátím vím že to není součástí to hodnocení opravdu velmi žádám a poradím se tedy s výborem rady české televize o tom jak jak se postavit v rámci vzdělávací teda stránky věci pořadu máte slovo myslete si o mně že jsem zaujatý třeba pro mě za mě to úplně jedno já myslím že že asi nejlepší bude vás přesvědčit prave etické rovině že vám tady prostě pustíme já to udělám nějaké sestři abyste viděli jak paní moderátorka teda opravdu jako prakticky pracuje a zda ten pořad opravdu je hodný pro veřejnoprávní televize celý děkuji vám už nebudou diskutovat děkuji pane kolego za vaše připomínky bereme na vědomí a přihlášeno bylo několik dalších tak nejprve již dávno se hlásil kolega brandeis ano je to pravda děkuji za slovo oceňuji na úvod oceňuji kolegu hausera nejen za to že to ten jeho úvod byl solidní ale především za to že byl inspirativní což je vidět z té diskuze která se na základě toho rozvinula dál bych chtěl ocenit to že edukace celkově má v české televizi stoupající trend a to nejenom v posledním roce nebo dvou ale delší dobu a je to nejen důsledek zmiňované práce kanálů čssd jde a čtěte art které mají skutečně teda jako jednu ze svých krev jednu ze svých hlavních priorit ale ocenil se teda odrazil se já projevil se i v celé činnosti české televize projevilo se to ne ve všech v činnosti všech dalších kanálů takže to je velmi důležité podle mého názoru protože ta edukace se stále více prolíná dalšími dalšími pořady 
teď poznámka k těm prioritám vzdělávání paní kolegyně tady zmínila vzdělávání pro děti a mládež ano ale já bych chtěl přidat i to že důležité je že česká televize věnuje svoji pozornost i celoživotnímu vzdělávání protože současné době vzdělávání školou nekončí nebo spíše nemělo by a tudíž ta role kterou česká televize si uvědomuje a sehrávají také velmi pozitivní ještě bych chtěl kreatin se jenom poznámku k té vyjelo 
na tematice já když jsem studoval na přírodovědě na karlově univerzitě biologii tak občas si z nás kantor přidělali trochu legraci a říkali vy biologové vy musíte umět nejenom biologii ale také chemii fyziku a matematiku chemici mají snažší ty musejí umět chemii fyziku a matematiku fyzici to mají ještě snažší ty musí umět fyziku a matematiku matematika je tam stále matematika je u nás krédo které je ve vzdělávání a v tom školském systému už podle mého názoru od počátku tohoto státu vzniku tohoto státu mírně opomíjena když tady se zmiňovala ruská kultura tak já musím zmínit také ruskou školu matematiky nejenom přírodních věd celkově ale ruskou školu matematiky která doposud by pro nás mohla být vzorem a to je naprosto reálná záležitost jinak úplně na závěr bych chtěl říct že připomínám to že edukace tady funguje i v pořadech zpravodajství tady se o tom nemluví ale je to pravda protože si je tady celá řada aktuálních otázek a teď by mu třeba jednu nese tečkách aktuální která není tenis loňského roku a je to otázka ukončení intervencí české národní banky za zachování parity české koruny která je otázkou opravdu aktuální blíží se to a neví se dost dobře něco jaké to bude mít důsledky do jednotlivých dalších oblastí a myslím si že ty diskuze které se začínají odborné diskuze které se o tom začínají jíst a to i v české televizi takže je to že jsem nesmírně cenné pro lidi tohoto státu této země protože jim ukazují všechny všechna ta pozitiva i všechna ta negativa která se promítají do jednotlivých národohospodářských ale i do sociálních se to znamená tohleto to je velmi cenná záležitost která se objevuje tedy na zpravodajství a bylo by zapotřebí si tohleto daleko víc pěstovat protože lidé potřebují znát tu výuku o kterých které tady mluvila paní kolegyně například nebo které jsme tady diskutovali především nebo předtím ale podle mého názoru potřebují vědět i ty informace tohohle toho typu a nejsou to jenom informace protože oni se tím současně vzdělávají protože jinak vidí třeba ukončení intervence české vůči české koruně jinak ji vidí exportéři a mají k tomu naprostý reálný důvod i národu správci z tohoto pohledu a naprosto jinak ji vidí lidé kteří pracují v sociální oblasti a vidí správně obě dvě strany a je dobré lidi v tomto smyslu poučit protože pro ně je to nesmírně cenné aktuální poučení ale poučení i do celého života děkuji 
děkuji kolegovi brandejsová a předám asi rovnou slovo místopředsedovi hindu sovy děkuji pěkně pane předsedo já když jsem si studoval ten materiál a nebo jsem poslouchal michaela hausera musím vyjádřit svoji spokojenost já jsem člověk o kterém je známo že se vlastně ve vzdělávacím prostředí pohybuje celý život a to jen nejenom na úrovni těch nejmladších ale i na úrovni různých postgraduálních kurzů celoživotního vzdělávání různých specializačních stupňů vzdělávání a já musím říct že já opravdu to co české televize očekávám ní také nachází kdybych to měl velmi jednoduše shrnout mi vůbec nejde zda jde o pořady přímo světové nebo ty naučné nepřímo světové 
a je mi jedno na kterém kanálu se tak děje kdybych to měl shrnout takto základní atributy které já se jisté dnešní debaty z toho materiálu který přinesl milan fridrich odnáším čtyři věci je to vzdělávání je skutečně dostatečně široké ta témata jsou vlny rozprostře zraněná myslím že každý jak jsme trošku specializovaní i v té zvídavosti si tam svoje najde jsou dostatečně odborná jsou dostatečně hluboká a ne zase natolik aby řekněme to tu diváckou obec dokázali nudit nebo trávit současně dokáží být zábavná a popularizační což je velmi důležité a také dobře o zdrogovaná já velmi bedlivě sleduji to co vlastně všech programech je a často tak jak člověk někdy odpočívá má na nohou tak vlastně si to hned třeba hledá zajímá mě širší souvislosti tohle myslím že věc která je dobře dělaná a nechci teď přehnaně chválit nebo přehnaně hodnotit ale já si roli nebo zastupitelů české televize v tomhle ohledu vůbec neumím představit že by se podobné šíři mohl člověk skutečně televize věnovat ale abych jenom nechválil tak bych měl možná přece jenom 
skromnou skromné doporučení to je otázka českého jazyka nejde mi teď vůbec o jazykové koutky na to už dneska bohatě stačí vyhledávání v internetu nebo nějaké kol centrum na ústavu pro jazyk český ale trošku tam milane postrádám český jazyk je živá kultura je to jazyk nás všech který prochází vývojem a mě tam teď trošku chybí v tom vysílání takový pohled na to jak se náš mateřský jazyk který nám každému 
naši rodiče a my jsme za vzato velmi vděčný tak mě tam trošku chybí jak se ten jazyk vidí on se skutečně hodně vidí oni na něj působí různé počítačové žampiony prošli jsme si fází rusy teď máme angelika kdoví co budeme mít za dvacet let procházíme neustálými řekněme zkratkami které kolují po internetu po po esemeska po sociálních sítích prostě a mě by docela zajímalo já nejsem producent takto možná nedokážu ani zformulovat a kdyby se nekdo na to šikovně producentsky podílel opadu opakuji ale nejde mi o jazykový koutek opravdu ne aby se vysvětlovali gramatické jevy jde spíš o to kam chce čeština ubírá já jsem mám přátele na ústavu pro jazyk český český jednou jsem dlouze seděl debatoval jsem s karlem olivou ředitele říká ano toto je pravda a jazyk tak všechno okolo nás má právo na shovívavost a tady si myslím že by možná česká televize mohla přijít zajímavě uspořádány jsou a já to nedokážu omluva za zajímavě pojatý pořadem kam se čeština ubírá stačí poslouchat kolem sebe slyšíme takové ty zvláštní výrazy typu já se budu soustředit což je samozřejmě úplně špatně jsem za to rád je taky špatně slyšel jsem krásnou větu díky katastrofy letadlo došlo ke zlepšení mě přijde opravdu tvrdá daň hradí katastrofě tak přitom karel oliva třeba řekla že tyhle věci prostě už prostupují na život a možná by bylo dobře kdyby se někdo podíval a ten mazi který máme všichni stejně rádi a všichni ho stejně dobře ovládáme kdyby nám na něj vrhnu nějaký pohled tak já vím že nemám právo ani žádat žádný pořád nebo vůbec nic podobného ale možná bych to nedal do úvahy jestli prostě šikovné producentské centrum nebo nevím jak se to přesně jmenuje jestli by se nenašel vtipný člověk který by nám tu češtinu trošku posunul protože ona se posune i bez nás a mohli bychom to aspoň děje 
děkuji za připomínku ještě kolega pardon kolega brandeis technickou připomínku k tomu co říká kolega říkal tak si myslím že tady jde o jednoznačný úkol z oblasti veřejnoprávní dosti protože ta čeština a po já ji taky občas sleduji pokud nám zní jako čeština z úst mluvčího který není rodilý a je to v české televizi tak já to vidím jako určitý počátek katastrofy českého jazyka děkuji 
nyní se hlásí kolega hauser poté kolegyně levá 
tak ještě kolegyně levá třeba taky padám do defenzivy i když jsem byla 
velký 
český jazyk ale po minulém týdnu kdy od kdy si vezmu titulní stranu práva hlavní článek název tučně vytištěné v pravopisu hrubkou přátelé dávejte dejme boj 
já bych se nevzdával kolega hauser prosím já ještě několik poznámek seriálu bohéma nemohu si pomoct proč lidé mluvím proto že se dostane nejspíš do příští zprávy do aktualizované zprávy za rok dva tisíce sedmnáct a 
ta diskuze která tu probíhá tak může přispět k celkovému hodnocení tohoto seriálu budoucí správě nemá cenu čekat diskuzí celý rok a kdybych chtěl jenom říct že 
určit dite neštěstí tohoto seriálu je v tom že zde vystupují konkrétní historické postavy měl nikoli 
fiktivní osoby tudíž je to zasazené do reálné do historických reálií ti to je něco podobného jako kdyby ve filmu o janu husovi se ukázalo že jan hus odvolal a za to dostal biskupství ve slunné itálii jo my můžeme říct tohle prostě je lid umělecká licence to prostě je součást nějaké logiky tohoto filmu a pokud 
série seriálu bohéma vystupují konkrétní historické postavy také to činí určitý nárok na historickou fakty citu ho pokud jsou tam osoby jako zdeněk štěpánek líčeny určitým způsobem který neodpovídá žil faktům tak prostě to není správně jeho život pak třeba zdeněk štěpánek 
několikrát intervenoval za štěpničková jsou k tomu dokumenty čili vrhá to jiné že ho to fakt vrhají jiné světlo na základní postavy jo něco prostě jsou tu už je tu určitá v rovina faktů která je 
závazná pokud tyto postavy jsou opravdu konkrétní historické postavy prostě co se týká pak celkového vyznění líčení v třeba poválečné době žil tak vzpomeneme si třeba na jeden z dílů majora zemana nazvaný štvanice líčí pražské jaro líčí ho z určitého jednostranného hlediska 
tento že ho pořád by se dal hájit stejnými slovy prostě není to žádný dokument že je to natočeno na motivy pouze na motivy skutečných událostí ale pokud někdo je kritický vůči štvanici s tím že zkresluje historické události tak tato kritika je zcela oprávněná a zrovna také zcela oprávněná kritika na bohem 
děkuji kolegovi autorovi a hlásí se kolega by nějak 
mě připadá úplně šťastné přirovnávat bohému majoru zemanovi jako 
já chápu co jste chtěl říct co všechno je samozřejmě otázka míry těchhle filmů a dramatických pořadů a knih který jsou 
kteří jsou jak říkal pan generální ředitel inspirovány skutečnými osudy a tak dále aniž by se činili nárok na dokonalou historickou věrnost těchhle filmů a dalších uměleckých děl jsou tucty jsou stovky u nás to budí prostě takovou obrovskou pozornost protože v rámci české republiky je toto směr naprosto výjimečný ale v cizině je to 
prakticky běžný ale opravdu si myslím že to přirovnání který jste který jste použili tedy hluboce nešťastný jako a prostě major zeman a bohem aby se neměly dostat do jedné věty 
já bych si dovolil podotknout 
svůj názor já si myslím že 
to vyvolalo tak velkou pozornost protože se tedy otevřelo téma o němž se tady před tím nehovořilo nebo které bylo jaksi tabu a proto 
ta ta fakta některá fakta vyvolala takový odpor já docela chápu osobně mohou mám pochopení pro rodinné příslušníky kteří třeba se tím cítí nějakým způsobem znechuceni jak jejich příbuzní byli vyobrazeni na druhou stranu si cením to je odvahy s jakou česká televize otevřela ta témata ké jak o tom hovořil pan ředitel doby která jaksi semlela určité osudy a ti lidi byli postaveni před často neřešitelná dilemata nějakým způsobem se rozhodli situacích kterých mi třeba dnes naštěstí nejsme 
to je jenom můj takový takové malé podotknouti určitě od té bohémě se bude dál hovořit a a ač ta diskuse pokračuje pane řediteli chcete k tomu ještě něco dodat 
ne také pokud se někdo další nehlásí v této chvíli do diskuse tak já uzavřu tento bod našeho dnešního jednání děkuji panu řediteli fridrichovi zádní část a přečtu návrh usnesení 
rada bere na vědomí materiál zpráva o vzdělávání ve vysílání české televize v roce dva tisíce šestnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu v termínu do osmadvacátého února dva tisíce osmnáct toto 
všichni přítomní jsou pro 
návrh byl přijat vyhlašuji krátkou přestávku 
sedmým bodem našeho programu 
je téma pracovní verze výroční zprávy o činnosti české televize v roce dva tisíce šestnáct 
my jsme měli dnes 
pracovní jednání dopoledne a já předávám slovo místopředsedovi jaroslavu dědičová pane předsedo děkuji velmi stručně protože jsme dopoledne na toto téma dlouze jednali výroční zprávu všichni máte k dispozici shodli jsme se na některých připomínka které jsme do výroční zprávy zařadili zároveň platí ten termín který vychází z toho původního usnesení tedy do pátku třetího třetí tohoto týdne pokud ještě nad rámec dnešní diskuse kdokoli z vás bude mít jakékoliv připomínky tak prosíme písemnou formou na sekretariát rady do třetího třetí to je závěreční termín k připomínkám textové textové části které jsme dnes projednávali je dohoda s panem inženýrem hanušem že by všechny připomínky byly vzneseny dnes a případně budou v písemné podobě budou zapracovány do materiálu materiál bude zkompletován zkompletovat textové komplexní podobě včetně úvodních slov jak pana předsedy tak pana generálního ředitele třináctého třináctého března počítáme že by se tento komplexní již textový materiál rozeslal rozeslal tedy opět všem a patnáctého tedy na následné radě by byl tento pracovní materiál projednán tak aby 
v závěrečné fázi mohla býti doladěno grafika všechny grafické úpravy ty by jsme po dohodě s panem hanušem měli dostat do dvacátého čtvrtého března kdyby které již komplexní výroční zpráva jak s tou schválenou textovou částí také se všemi grafickými úpravami byla byla hotova hlasovalo by se po této zprávě na poslední radit březnu která je dvacátého devátého třetí tak aby do jednatřicátého třetí mohla býti doručena do poslanecké sněmovny 
to je asi pane předsedo z mé strany vše pokud jsou ještě nad rámec dopolední debaty k tomu jakékoli 
připomínky tak asi je pro ně prostor jinak si myslím že tento moment nevyžaduje žádné usnesení platí že usnesení dojde až patnáctého kde bude hotova celá textová část 
má někdo nějakou připomínku poznámku k tomuto bodu našeho jednání pokud nikoliv přejdeme bez usnesení k osmému bodu kterým jsou stížnosti a podněty 
má zde někdo nějakou připomínku 
otázku nemá přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
s tím se dostáváme k poslednímu bodu bodu různé 
kdo se hlásí do diskuse 
k tomuto bodu našeho dnešního jednání 
nikdo se nehlásí 
tak mě nezbývá než říci 
hlásí se opět pan šinágl z řad veřejnosti předpokládám že chcete hovořit pana šinágla 
no ještě se dostal slovo 
tom případě já nechám hlasovat radu zda vás chce vyslechnout to je náš náš jednací řád 
dvakrát 
je je já já vám 
takto náš jednací řád stanoví že vás můžeme vyslechnout pokud většina členů rady při vysloví souhlas 
podle jednacího řádu vaše vystoupení musí být v takovém případě časově omezeno a to časové omezení stanovíme mi v usnesení já teď dám hlasovat po tom zda rada české televize chce vyslechnout občana pana šinágla po dobu tří minut kdo je proto aby pan šinágl měl možnost hovořit před radou české televize v této chvíli po dobu tří minut prosím zvedněte ruku 
jeden dva tři čtyři pět pět šest 
šest členů pro 
ano šest členů pro kdo je proti tomuto návrhu jeden dva tři čtyři kolik 
taky 
proti taky šest takže je to opět i zde kdo se zdržel hlasování 
jeden se zdržel a jsem v tom že je to vyrovnané tak já jako minule umožním panu šinágl vy vystoupit po dobu tří minut pana šinágla prosím zaujměte místo utoho stolu a začnou vám za několik vteřin odpočítávat čas tak prosím to nezdržujte 
nastupte k tomu 
stolku a zapněte mikrofon 
pokud to neuděláte počítám čas už nyní 
dobrý den tak že zase pod tlakem rychle začal tak osvětově teď jsem tady potkal zase skupinu dětí 
prodavačka říkala že už děti dostávají nějaké dárky tak jsem si říkal že asi nějaká reakce na připomínku no a vedoucím říkal že nemají a že dneska něco dá aby neodcházeli s prázdnou údajně priniesol peníze tak bych doporučoval opět a televize zajistí nějak nějaký prkotiny samolepky a ty děcka něco dostanu není má hodnotu stokorun nebo desetikoruny já bych to ze svého kdybych měl takový plat jako třeba pan náměstek generální je ostuda 
ta jedna věc 
druhá věc 
vinohradské divadlo nez neděli česká televize sponzorem skvělý osobnosti naší země a česká televize nevysílá přímým přenosem pan generální toto ostuda tam zaznělo že by se celá země chvěla jenom či dvacet čtyři natáčí par závěru v chodbě opět na mém kanálu jako jediném je to podstatné a už tam půl milionu 
a další věc 
zveřejnil jsem jako první dvacáté první a června trestní oznámení na pomoc clanku paní šabatovou známá kauza o který média referují podrobně včetně teď odvolání z obálky to bylo jen na událost české televize ale že a obhájce paní kohoutkovi doktor koutový doktor suchý podal trestní oznámení důvodné v nejhorším případě hoří paní moc hrozí paní moc až patnáct let kriminálu všechna média zamlčují já se tam proč 
a poslední věc zejtra jedu pane generální do brna na krajský soud obrovský skandál hned pod okny české televize neustále odmítá 
sledujeme víme jak přijdou otec a syn ryšánková mají deset a půl let za vraždu kterou podle mě neudělali ale neprokázal si strašná prasarna se a nikdo o tom neví to není k smíchu já musím rychle bohužel a co by vám řekl bývá vám třicet čtyři kupte si časopis nová regina dneska tam nejaka dvacet tisíc tisku dneska tam vyšel mu člověka pana tvrdíka o léčby rakoviny která slaví šedesát let a bude možná velkým tématem i voleb již ve spojených státech doporučit a poslední věc zeptejte se pana už odešel zase pana fridricha proč byl na oslavách advokátní kanceláře s jinou pana pokorného přítele pana sobotky premiéra je to normální aby zástupce děkuji televize šinágla váš čas vypršel papa regionální aspon kupte vám za vaše vystoupení děkuji ukončuji vaše vystoupení děkovala za rychlost bože to jinak nejde zase pěti zapisu už jenom jako občan přeju všem členům rady hezké příští dny a setkáme se opět na další schůzce která se uskuteční patnáctého 
patnáctého března zde v konferenční místnosti program bude upřesněn v pozvánce 
příště nebude pracovní porada až 
z těch dalších kolem kolem výroční zprávy se bude 
nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/217251000560005
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.