Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 217251000560016


ID jednání217251000560016
Jednání16. jednání Rady ČT v roce 2017
Datum jednání13.09.2017
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/217251000560016
Délka audio záznamu01:56:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
dámy a pánové 
dovolte abych zahájil 
šestnácté veřejné zasedání rady české televize v letošním roce 
omluven je na dnešní jednání 
místopředseda richard hindls 
jinak jsme v plném počtu 
začneme jako vždy 
schválením programu jednání 
jeho v této chvíli ještě je na cestě člen rady rené knín 
takže v tuto chvíli nejsme ještě v plném počtu ale předpokládám že dorazí během několika minut 
oproti tomu programu jednání který jste dostali pozvánce 
tak bych chtěl navrhnout k jednu změnu a sice vypuštění osmého bodů 
volba místopředsedy rady české televize 
na návrh 
některých kolegů 
členů rady 
kteří si přejí abychom to odložili tak já nechám hlasovat o změně programu jednání 
čili kdo je pro to abychom vypustili z programu jednání ten osmý bod prosím zvedněte ruku 
jasná většina všichni zúčastnění jsou pro vypuštění tohoto bodu to znamená že 
rada schválí usnesení které zní takto rada po projednání schvaluje program jednání pozměněném znění kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku ano všichni jsou proti byl schválen program dnešního jednání 
máme dnes na programu kromě těch pravidelných bodů tak máme informaci o měření veřejné hodnoty vysílání za prvé pololetí roku dva tisíce sedmnáct 
a informace o činnosti úseku obchodů včetně jeho zisk za první pololetí letošního roku 
dalším bodem našeho programu je volba návrhové komise 
přečtu návrh usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení radní rené kým a daniel váňa a pověřuje ji ověřením tohoto zápisu 
kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro návrh byl přijat 
následuje třetí od plnění usnesení a kontrola zápisu 
vítám kolegu reného kina který právě dorazil byli jsme informováni že je na cestě a že zdržení bude jenom velmi krátké 
takže teď už jsme v téměř plném znění kromě místopředsedy se plném počtu 
k tomuto bodu chci říci že rada obdržela materiál informace o měření veřejné hodnoty vysílání za první pololetí roku dva tisíce sedmnáct a 
navrhují usnesení tohoto znění rada obdržela materiál informace o měření veřejné hodnoty vysílání za první pololetí roku dva tisíce sedmnáct hodnotící zprávou pověřuje radního daniela váňu kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro 
s tím jsme přijali toto usnesení dalším materiálem je informace o činnosti úseku obchodu včetně jeho ziskovosti za první pololetí roku dva tisíce sedmnáct a usnesení k tomu přečtu ještě jednou rada obdržela materiál informace o činnosti úseku obchodu včetně jeho ziskovosti za prvé pololetí roku dva tisíce sedmnáct a hodnotící správou pověřuje radního reného kina kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat posledním materiálem je informace o programovém schématu všech televizních kanálů české televize na druhé pololetí roku dva tisíce sedmnáct 
přečtu návrh usnesení rada obdržela materiál informace o programovém schématu všech televizních kanálů české televize na druhé pololetí roku dva tisíce sedmnáct a pověřuje radního jana brandejse zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne čtvrtého desátý dva tisíce sedmnáct kdo je proto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat nyní mohu konstatovat že k dnešnímu dni nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení návrh usnesení k tomuto poslednímu boduje rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize že k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývajících z plnění usnesení ze zápisu jednání rady kdo je pro toto usnesení 
všechny jsou pro tím jsme splnili úvodní formální požadavky na průběh našeho jednání a dostáváme se ke čtvrtému bodu informace generálního ředitele slovo má generální ředitel české televize petr dvořák 
členové rady české televize dobrý den dnešnímu informace bude mít osm bodů za prvé česká televize v souvislosti s volbami do poslanecké sněmovny parlamentu zveřejnila pravidla předvolebního a volebního vysílání spolu s procedurální mi a technickými podmínkami pro volební spoty které česká televize vysílá na základě zákona jsou k dispozici na internetových stránkách české televize dokumenty nabyly účinnosti osmého září letošního roku podrobnosti v příloze zadruhé redakce vědy české televize má za sebou první rok fungování k dosaženým úspěchům patří mimo jiné nový týdeník vědet dvacet čtyři který se vysílá pravidelně před nedělním osmnáct třicet divákům redakce nabídla jedenáct set sedm vědeckých témat čtrnáct set jedna internetových článků a rovněž sedm nositelů nobelovy ceny kteří byli hosty pořadu hyde park civilizace součástí portálu či dvacet čtyři se stal i nový web věda dvacet čtyři tečka cézet který poskytuje doplňující informace odvysílaný tématům redakce vědy funguje i na sociálních sítích opět podrobnosti v příloze za třetí na konci prázdnin vstoupila dětská stanice déčko do pátého roku vysílání mezi patnácti původními novinkami se objevuje například zábavná historická toho všeho dějepis kurzy kurz italštiny s kuchařem emanuelem ridim riddim či barbíny nebo nová řada vůbec prvního sitkomu pro dětské publikum mazalová během čtyř let odvysílalo déčko přes šest tisíc dvě stě hodin zábavně vzdělávacích pořadů a díky rozsáhlé vlastní tvorbě dosáhlo v letošním roce rekordního podílu na sledovanosti třicet sedm procent u dětí ve věku sedm čtyři až devět let podrobnosti najdete v příloze začtvrté čtyřleté výročí oslavil také kulturní kanál čtěte art který divákům každý večer nabízí pořady věnující se českému a světovému umění za tu dobu part odvysílal čtyři tisíce pět set padesát pět premiérových pořadů z toho tři sta pět koncertů to šedesát dva divadelních představení a pět set šedesát tři nových českých dokumentů letošní podzimní sezónu čtěte art zahájil přímým přenosem inscenace brněnského divadla husa na provázku lásky jedné plavovlásky 
za páté česká televize v minulém týdnu uvedla unikátní dokument o přípravě a následném provedení cyklu má vlast bedřicha smetany pod taktovkou věhlasného dirigenta daniela bar bojím premiéra za účasti tohoto uznávaného umělce se uskutečnila v úterý pátého září v kině lucerna a ve stejný čas také na obrazovkách stanice či art 
za šesté česká televize generálním mediálním partnerem mezinárodního hudebního festivalu dvořákova praha jehož desátý ročník vyvrcholí v sobotu dvacátého třetího září zahajovací koncert stabat mater od antonína dvořáka mohli diváci sledovat čtvrtek sedmého září naprogramujete art na konci srpna byla česká televize také hlavním mediálním partnerem mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií sam trek poděbrady 
za sedmé česká televize v těchto týdnech začala natáčet film metanol věnované událostem kolem takzvané metanolové aféry dvoudílný snímek režisérky terezy kopáčová sleduje průběh celého vyšetřování a zaměřuje se i na příběhy obětí této kauzy v hlavní roli se objeví například lukáš vaculík martin finger veronika freimanová nebo vladimír kratina a závod jsme v příštích týdnech česká televize odvysílá několik významných sportovních událostí o víkendu začíná světový šampionát v silniční cyklistice který se po dvaceti čtyřech letech vrací se do norska program sport ukáže všechny závody a vybrané přenosy doprovodí studiem z kavčích hor tenisovým divákům program programujete sport nejprve zprostředkuje víkendové zápasy o udržení v elitní skupině dejvická po kde se čeští tenisté střetnou háku s domácí reprezentací ale událostí příštího týdne bude určitě tenisový leirka který se koná od pátku dvacátého druhého září v praze a nabídne zápasy šesti se elitních hráčů evropy proti šestici tenistů světa česká televize přinese všechny zápasy živě doprovodné studio bude umístěno přímo ve sportovní hale a další sportovní akcí jejíž začátek připadá na příští týden a diváci si budou moci sledovat v přímém přenosu na obrazovkách české televize je mistrovství evropy ve volejbale žen které se koná v gruzii azerbajdžán a česká reprezentace zde bude bojovat o postup ze základní skupiny to je z mé strany všechno pokud máte nějaké dotazy jsem připravena ně odpovídat 
děkuji generálnímu řediteli za informace 
tomu dnešnímu našemu jednání a otevírám diskusi k informacím generálního ředitele jako první se hlásí kolega hauzer 
já jsem měla možnost zúčastnit se premiéry vysílání filmu barenboim má vlast v kině lucerna za účastí dirigenta barenboim a ředitele české televize petra dvořáka dalšímu růstu a musím říct že jménem koncesionářů 
jsem vděčný za to že česká televize zaštítila tento projekt který mohu říct se vydařil ten dokument je povedený a myslím že vyjadřuje i určité jaksi 
umělecké intence 
baron boehmová přesvědčivě takže díky za to 
děkuji dále se hlásí kolega šarapatka já si dovolím jenom dotaz na generálního ředitele české televize který nesouvisí s osmi body které zde přečetl ale s ohledem na to že velmi často teď poslední dobou dostávám na sociální síti dotazy televizních koncesionářů na jeden problém který oni vidí jako problém ale a neznáte souvislosti tak bych rád prošel panu generálnímu řediteli dotaz na eventuální uvedení ve snímku nebo neuvěření selský rozum o politiku andreji babišovi ptám se proto že nechci posuzovat zda za to je důvodné nebo nebo nedůvodné ale že řada dotazující případně žadatelů se nám nadšena rady obrací s dotazy které nově zodpovědět proč tento dokument jehož koproducentem je česká televize proč není odvysílán samozřejmě jsou zde úvahy to cituji není to neříkám nemusím s tím současně souznít ale jsou zde úvahy řady koncesionářů ale také řady médií o tom že jde o obavy z uveřejní toho snímku před volbami což samozřejmě volby jsou za nějakých několik týdnů za čtrnáct dní nebo ještě za déle teda 
chtěl bych se pana generálního ředitele 
ještě dodávám že ten snímek tak jako tak běží tedy internetem česká televize řadou médií o straky zvána za to že pracuje na politickou zakázku osobně uplně nedomnívám ale jsou zde jsou zde dotazy na to proč může běžet tedy na jiných tedy mediálních kanálech na internetových médiích proč tedy jako producent česká televize ten dokument včas neuvěřím na popřípadě jak dlouho ten dokument je tedy schválen jak dlouho je tedy natočen a co vedlo k tomu že nemohl být tedy odvysílán v dostatečném předstihu třeba před volbami do parlamentu české republiky a současně bych chtěl položit otázku panu řediteli zda samozřejmě na se snažila to vidět tisková mluvčí české televize asi vyčerpávajícím způsobem ale za skutečně jde nebo zase projevili nějaké politické na také na to aby ten dokument odvysílaný nebyl 
jenom abychom se v tom zorientovat abych mohl podat případně 
těm kteří se na mě obracejí relevantní a dostatečnou informaci 
i bez ohledu na to co sdělila do médií tisková mluvčí české televize děkuji 
prosím pane řediteli 
dokument o kterém se zde mluví který česká televize majoritní jako produkovala a který připravoval ve spolupráci s jeho režisérem vítem janečkem a zuzana piussi měl termín původní termín dokončení září loňského roku vzhledem k tomu že tvůrci nebyli schopni vlastně dodat jakýkoli hotový materiál v té době my jsme souhlasili s podpisem dodatku který prodlužoval tento termín a který prodlužoval tento termín na jaro letošního roku přičemž 
verzi která kterou tvůrci považovali za finální jsme dostali k dispozici někdy v druhé polovině května letošního roku poté co tuhle verzi vidělo oddělení mediálního práva a poté co ho viděli i naši lidé tak jsme vrátili k tvůrcům ten dokument přepracování protože v řadě případů nesplňoval parametry a kritéria které běžně česká televize od takových dokumentů tohoto typu aktuální publicistiky vyžaduje to znamená nebyly tam jasně definované citace některé věci tam neměli jasně jasně definovanou definovanou linku toho jestli obě dvě strany těch daných sporů dostali stejnou možnost vyjádření a tak dále na základě těchto připomínek tvůrci ten dokument dopracovali a dali nám kdispozici někdy v průběhu prázdnin s tím že 
s tím že nás zároveň požádali o to jestli je možné ten dokument prezentovat jednak v rámci jakýsi kontrolních projekcí a zároveň si je možné tento dokument u tomuto dokumentu umožnit distribuci v síti některých spíš artových nebo jednotlivých kin aby se s těmito debatu vedli o tom jestli a tuhle věc umožníme a je pravda že ta debata se trochu zadrhla ve chvíli kdy jsme zjistili že tvůrci na základě návrhu smlouvy který ale nebyl schválen a podepsán už podepsali smlouvu s politickou stranou jmenovitě stranou zelených která ho dala takovýto dokument využít v rámci své volební kampaně před parlamentními volbami letos na podzim s tímto jednáním jsme hrubě nesouhlasili protože jmen jako česká televize neměli rozhodně zájem o to aby jakýkoli dokument české televize byl používán jako součást politické kampaně některé z politických stran a 
tvůrcům jsme tuhle skutečnost riskli stejně tak jsme upozornili stranu zelených že pokud hodlá něco takového po hodlá něco takového dělat takže to dělá a na základě neplatně zřejmě podepsané smlouvy kdy náš koproducent minoritní koproducent s nimi prý podepsal smlouvu na základ na základě jakých si úvah ale bez toho aniž bych měl právní důvod k tomu aby takovou smlouvu podepsat mohl teď v tuhle chvíli došlo k tomu že jsme nechali ve precizovat tu smlouvu kterou poskytneme právo k tomu aby mohl být uveden v některých dílech s tím že zásadně nesouhlasíme s tím aby byl využíván pro potřeby jakékoli politické kampaně s čímž ten koproducent souhlasil a já jsem včera podepisoval verzi smlouvy která toto by měla umožňovat vzhledem k tomu že v tuhle chvíli už jsme těsně před parlamentními volbami a vzhledem k tomu že ten dokument nepřináší žádné zásadní nové objevy toho co by se už objevilo na obrazovce české televize ať už v reportážích v rámci reportérů žijete nebo případně jiných publicistických pořadů jsme se rozhodli že neexistuje zásadní veřejný zájem abychom museli tento film vysílat a domluvili jsme se i s programem že bychom mu nasadili někdy v průběhu podzimu a zatím předběžné předběžný termín nasazení to dokumentuje je definována listopad letošního roku to si myslím že všechno co k tomu si umím v tuhle chvíli říct to že ten dokument se objevuje na internetu je samozřejmě ilegální protože my jsme tomu žádný žádné povolení nedali bohužel tím jak vlastně se objevil už i v rámci těch kontrolních projekcí tak prostě na internetu se průběžně objevuje těžko se tomu dá zabránit 
kolega šarapatka s doplňujícím dotazem právě proto pane generální řediteli už ohled na to co tady říkat což je celkem velmi zevrubné informace jak se dnes věcí k tomuto dokumentu natočeném už tedy a a v zásadě asi tri schválenému jak se ta situace má tak možná dotaz protože jistě jakmile rumu který vám dělají vaši pracovníci oddělení pro vnější vztahy a z tiskového oddělení tak vám neuniklo že 
v předvolebních emocích tím paradoxně nahrává ta situace i s ohledem na to nebo v paradoxu k tomu že je to zásadě asi tak jak se to vysvětlit korektní postoj české televize tak aby nezasahovala úplně v horké fáze předvolební kampaně do politiky což české televizi nepřísluší v tomto případě tak možná kontraproduktivně kontraproduktivně se dostával česká televize do mezi mlýnské kameny médií které naopak znova opakuji českou televizi ostrakizace jí za to že ten dokument nebo proto možná bych se přimlouval jestli dovolíte zda by nestálo za to uvážit 
opravdu bližší tak jak je to říkáte ťukne srozumitelně a jasně vím že se paní dětská muž aspoň co jsem já četl nemám detailní informace omezovat asi v tom případu tech událostí na nějaká krátká věcná sdělení jestli by nestálo za to nějakým způsobem na to zareagoval jakoukoliv formou protože pravda to co říkáte že například reportéři čt se těm věcem já jsem ten dokument 
z takzvaných tedy pirátský zdrojů takže si myslím že tam není mnoho nového mnoho nového a se oproti tomu jak vy říkáte ale přimlouvám se za nějaké tedy detailnější srozumitelné vysvětlení právě tohoto média protože v historii je česká televize napadá má že dělá na politickou zakázku že si hlídá což je samozřejmě nesmysl protože vím jak ten mechanismus sýra křesla vedení české televize a podobně situace jaká bude po volbách 
nějaké prognostici a tak dále takže zato se přimlouvám děkuji za objasnění myslím že mě to pro mě dostatečné ale znova prosím zauvažujte prosím o tom zda to teda médiím podat úplně syrově stručně a jasně aby nedocházelo k těmto spekulacím proti české televize věku 
chcete pane řediteli ještě komentovat myslím že jsme se o to snažili problém který nastal opravdu vyvstal v tom že 
ta původní představa kdy ten koproducent hodlal tu distribuci rozšířit i na to že by ten film dal k dispozici politické strany straně nás popravdě řečeno vůbec nemá ani nenapadla a momenty kdy jsme to zjistili tak samozřejmě jsme začali to situace a aktuálně okamžitě řešit naštěstí ta smlouva podepsaná nebyla to znamená ono nemohl neměl žádný právní právní mě žádnou právní možnost aby něco takového poskytl tím pádem vlastně vzniklo určité prodlení v řádu několika dnů ale situaci jak říkám kdy tu distribuční smlouvu jsme doladili a tu bylo tohle riziko v té smlouvě jasně definované je silně penalizovány a je evidentní že to je věc která speciálně v téhle době kdy běží politické kampaně je pro nás neakceptovatelná 
děkuji dále se hlásil kolega kin 
ředitel soudců si odpověděl já se zeptám ještě jednou zcela jasně rozumíme tomu dobře tak že jakékoli uvedení toho filmu kdekoli s výjimkou 
od těch povolených kontrolních projekci jak jste řekli v zásadě ze strany z těch tvůrců sám nebo nelegální 
a probíhaly kontrolní projekce které probíhaly za našeho souhlasu protože to je standardní věc kterou jiní tvůrci používají problém tohoto dokumentu je že má určitou určitý politický kontext a nějaké politické konotace ale vzhledem k tomu že tvůrci požádali o to aby ho mohli distribuovat prostřednictvím sítě různých jednotlivých kin tak tam jsme na základě toho začali připravovat smlouvu která bohužel tu v té původní for formě neměla klauzuli která by zamezila využití toho filmu pro ty politické kampaně v to jsme v tuhle chvíli napravili to znamená v tuhle chvíli je ten dodatek připraven tak že tvůrci mají možnost ho nabídnout do sítě některých menších kin a a pokud to udělají tak to dělají na záchod tak a pokud podepíšou ten který jsme nabídli tak to dělají na základě platného dodatku ale nesmí a to je specifické v tom do zadku definováno o zneužít pro potřeby jakékoli politické kampaně 
o slovo se hlásí kolega kratochvíl já bych šel tedy souhlasil s kolegou kýlem nebyl náhodou porušený nějakej které pravidla některé zákonnosti tím že se uveřejnil ve souhlasu české televize kdekoliv protože teď už je za specifikováno kde ale před to specifikováno nebyl 
a smlouvy nebyly podepsány čili jestli daná smlouva je je v podstatě si nemůžu dovolit někde něco uveřejnit nikde něco pouštět běžná koprodukční smlouva vzorová kterou česká televize používá pamatujte na to že někteří tvůrci používají pro doladění těch svých děl které potom předávají české televize určitou formu v kontrolních projekcí které dělají pro úzké uzavřené skupiny a mi tuhle situace povolujeme samozřejmě je potom jenom otázkou výkladu toho co si kdo představuje pod tím co ten paragraf té smlouvě definuje my jsme si řekli že ten systém těch projekcí tak jak probíhal že ještě splňuje ten paragraf když řekněme je to na určité hraně ale v momentě kdy jsme zjistili že by ten dokument mohlo být zneužit i pro potřeby politické kampaně jsme museli okamžitě zasáhnout takže není to tak že by tam došlo k nějakému flagrantní porušení smlouvy kterou ty tvůrci měli s českou televizí je pravda že v určité chvíli začal vykládat i paragrafy smlouvy poměrně široce 
ještě kolega kratochvíl prosím taky specifikována co malá skupina můžeme milion půl milionů dvě stě lidí padesát lidí 
dále se hlásí kolega nějak 
je velmi jednoduché otázky kolik je 
koliky běžný obvyklý počet řádově a těch kontrolních projekcí když mluvíte že to je běžná metoda kterou používají a tvůrci 
nejrůznějších nejrůznějších děl to je první otázka kolik je běžný počet a druhá otázka kolik těch kontrolních projekcí či uvedení proběhlo v případě tohoto dokumentu 
na první část otázky co tam že jednotky na druhou konkrétně neumím odpovědět můžete dohledat 
kdo dále se hlásí k tomuto bodu našeho programu informacím generálního ředitele respektive s otázkou na generálního ředitele 
kolega kratochvíl prosím abych se nemusel kouzelný tím že je těžko předpovídat a předpokládat kdo co a jak udělali jak se zachová jsou korektní lidí kolik lidi 
kolega šarapatka se hlásí replika ze čtvrté kolega kratochvíl říká o tom vlastně jako dikcí z toho zákona co všechno mohou obsahovat tak mi se nacházíme v republice situaci se ohýbá i ústava aby se zase po svém takže není žádného divu že toto právní oddělení kde se podle mého názoru jsou úplně zbláznit aby tak vyspecifikovat každý kdežto v té prvníotázce pouze o to jen opakuji to zahání o vysvětlení koncesionářů kteří podléhají potom různým do dojmologie třeba řady médií a že jste převodní je potřeba na to občanům odpovědět díky 
děkuji možná že můžeme uzavřít tento bod jednání já děkuji panu generálnímu řediteli za jeho informace a odpovědi na otázky členů rady české televize přecházíme k pátému vodu našeho dnešního programu kterým jsou materiály z dozorčí komise předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňkovi děkuji vážený pane předsedo vážení členové rady české televize dozorčí komise přijala usnesení s číslem čtyřicet devět let jmenovitou mno sedmnácti kterým souladu se článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize předkládá 
už překladač příloze tohoto usnesení ke schválení plán kontrolní činnosti na období čtvrtého čtvrtletí roku dva tisíce sedmnáct druhé usnesení má číslo deka čtyřicet čtyři jméno devíti do sedmnácti dozorčí komise obdržela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce malého rozsahu na dodávku zboží pod názvem náhrada san metadata kontroleru předmětem veřejné zakázky byla náhrada řídícího serveru etl exchange server zahájit metadata kontroler pro kvantum 
případě veřejné zakázky předmět veřejné zakázky dalecký specifikováno co tato náhrada musí obsahovat důvodem vyhlášení veřejné zakázky byla potřeba obnovení vyšší dostupnosti dat redundance v případě výpadku serveru a zajištění technologické náhrady když mě podporované a obtížně udržovatelné technologie plastik san při jejichž poruše by nemohla oprava ani náhrada možná nemohla být a veškerá data by zůstala zcela nedostupná zakázka byla vyhlášena sedmého dubna do tisíce patnáct a předpokládaná hodnota veřejné zakázky milion tři sta dvacet pět tisíc korun bez daně z přidané hodnoty byla stanovena na základě indikativní nabídky společnosti tři vesce cézet a na základě smlouvy týkající se veřejné zakázky san infrastruktura pomlčka modernizace část druhá osloveno bylo pět společnosti a výzva byla zároveň zveřejněna na webu zadavatele nabídky podali dvě společnosti hodnotícím kritériem byla nabídková cena s váhou stoprocent pětičlenná hodnotící komise vybrala nabídku společnosti tři zed stereo s nabídkovou cenou milion tři sta třicet devět tisíc devět set čtrnáct korun bez daně z přidané hodnoty která byla ekonomicky nejvýhodnější dozorčí komise na základě výše uvedeného konstatuje že při výběrovém řízení nebyl porušen zákon o veřejných zakázkách čisto sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky ani rozhodnutí generálního ředitele číslo třicet devět z roku dva tisíce dvanáct a poslední usnesení které dozorčí komise přijala má číslo deka čtyřicet pět lomeno devíti mno sedmnácti 
dozorčí komise obdržela dokumentaci k veřejné zakázce oprava místnosti číslo tři sta deset tři sta jedenáct a tři sta čtrnáct až tři sta osmnáct sektoru a předmětem veřejné zakázky malého rozsahu byla oprava stávajících příček podhledů rozvodů elektroinstalace a výměna podlahových krytin povedených kancelářích v nástavby objektu tepe jedna sektoru a v areálu české televize kavčí hory důvodem vyhlášení veřejné zakázky byl stav příček které byly sestaveny z dřevotřískových desek veškeré sítě byly vedeny v povrchových lištách důsledku toho akustické vlastnosti příček byly minimální minerální podhledy v kancelářích byly častou demontáží poškozeny předpokládaná cena pitce tisíc korun bez daně z přidané hodnoty byla stanovena na základě projektových cen výzva k podání nabídky byla zaslána všem subjektům a česká televize obdržela tři nabídky tříčlenná hodnotící komise obor vybrala dle hodnotícího kritéria kterým byla nabídková cena svahu stoprocent firmu a ve security akciová společnost s nabídkovou cenou čtyři sta osmdesát sedm tisíc tři sta šedesát dva korun bez daně z přidané hodnoty po prostudování zadávací dokumentace dozorčí komise konstatuje je předložené nabídky splňovaly veškeré požadavky výzvy k podání nabídky a že podmínky veřejné zakázky dané zákonem číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky o veřejných zakázkách ve znění ve znění pozdějších předpisů ani vnitřní předpisy české televize nebyly porušeny děkuji za pozornost děkuji předsedovi dozorčí komise rady české televize za jeho informace a otevírám debatu k těmto informacím 
pokud se nikdo nehlásí s dotazem nebo připomínkou 
k těmto informacím tak přečtu návrhy usnesení 
první usnesení zní takto rada bere na vědomí zápis z osmého jednání dozorčí komise rady české televize ze dne devětadvacátého osmý dva tisíce sedmnáct zápis z jednání dozorčí komise je přílohou číslo jedna zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
druhé usnesení zní takto rada schvaluje v souladu s článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize plán kontrolní činnosti dozorčí komise na období čtvrté čtvrtletí roku dva tisíce sedmnáct usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet cilove nohu a devět lomeno sedmnáct přijaté formou per rollam dne sedmého devátý dva tisíce sedmnáct je přílohou číslo dvě zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
dále další usnesení zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet čtyři lomeno nula devět lamino sedmnáct přijaté formou per rollam dne sedmého devátý dva tisíce sedmnáct týkající se veřejné zakázky s názvem náhrada etl ix s a jen metadata kontroleru usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet čtyři lamino nula nula devět plemeno sedmnácti je přílohou číslo tři zápisu z tohoto jednání kde je pro toto usnesení 
všichni jsou pro a ještě je tu jednou sesazení rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet pět lomeno nula devět lamino sedmnáct přijaté formou per rollam dne sedmého devátý dva tisíce sedmnáct týkající se veřejné zakázky s názvem oprava místnosti číslo tři sta deset cysta jedenáct cysta čtrnáct až cysta osmnáct sektoru a usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet pět jméno nula devět na sedmnáct je přílohou číslo čtyři zápisu z tohoto jednání kdo je proto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro 
chtěli jsme uzavřeli pátý bod našeho dnešního programu a přejdeme častému bodu to jsou informace o měření veřejné hodnoty vysílání české televize za první pololetí roku dva tisíce sedmnáct předávám slovo radnímu danielu váňovi 
děkuji za slovo a zdravím všechny přítomné 
úvodem bych rád uvedl že právě předkládané hodnocení veřejné služby je plně srovnatelné s minulými zprávami hodnocení nadále postaveno na třech metodických přístupech vzájemně se odlišujících typem zjišťovacích zjišťovaných indikátorů měření veřejné služby jsou to za prvé indikátory vycházející z měření měřitelného chování a postojů veřejnosti zadruhé indikátory vycházející z expertního posouzení plnění zásad definovaných kolik jsem české televize a zatřetí indikátor vycházející z takzvaných tvrdých dat například z databáze odvysílaných pořadů je třeba zmínit že jednotlivé indikátory převážně čerpají z dat a analýz od dodavatelů v menší míře pak z interních dat české televize interní interními zdroji máme na mysli především databázi odvysílaných pořadů a data plynoucí ve formě zpětné vazby z diváckého panelů české televize 
nejprve se chci věnovat hodnocení základních ukazatelů o celé české televizi 
celkový průměrný týdenní zásah české televizi v populaci patnáct plus v prvním pololetí roku sedmnáct dosáhl sedmdesáti šesti procent což je stejná hodnota jako v roce dva tisíce šestnáct zásah české televize tak dlouhodobě převyšuje například hodnotu kterou si pro vlastní kanál stanovila vybízí tam je to sedmdesát procent hodnocení pořadů české televize z hlediska kvalitativních parametrů spokojenosti a zaujetí je stabilní a prakticky na stejné úrovni jako v minulém roce celkový index spokojenosti spořili či činil osmdesát jedna procent míra zaujetí pořady dosáhla hladinu šedesáti osmi procent první pololetí roku sedmnáct ale došlo k poklesu mane originality pořadů na všech kanálech české televize s výjimkou dětského kanálu čtěte déčko výraz nejvýraznější pokles byl zaznamenán na hlavním kanálu či je jedna poprosil bych paní magistro týmovou aby vysvětlila co stojí za poklesem zmíním mane originality pořadů 
na druhé straně pozitivně zvýšení podílu vlastní tvorby na celku vysílání či v první polovině roku dva tisíce sedmnáct zde byl zaznamenán významný nárůst na hodnotu sedmdesáti tří procent tedy o čtyři procenty o čtyři procentní body i větší skok sledujeme na kanálech čt sport je jedna a či dva vzrostl podíl prémie na celku vysílání v prvním pololetí činila čtyřicet jedna procent tedy přírůstek tří procentních bodů nárůst se v tomto případě týká zejména kanálů účet je jedna a či dvacet čtyři další kvalitativní parametry index inovativnosti zaznamenal v prvním pololetí mírný ale statisticky nevýznamný pokles na hodnotu padesáti devíti procent 
meziročně došlo k poklesu indexu důvěryhodností české televize ve srovnání celkem šestnáct o dva procentní body na hodnotu šedesáti tří procent a tady opět poprosím paní týmovou aby tento pokles nějak a osvětlila nebo vysvětlila 
nyní pár slov k hodnocení šesti cílů televize veřejné služby které přímo i nepřímo vyplývají z kodexu čtěte a zákona určete tři upevní zvyšování informovanosti udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie 
také bych rád ocenila že v rámci zpravodajství opět došlo k rozšíření analýz nadále probíhá spolupráce s tomášem s tomášem tam potom holky univerzity a paní klavíková rábová 
razítka 
tomto po v tomto pololetí pod dobrej mediální analýza při příspěvky hlavní zpravodajské relace které se týkaly mediální prezentace téma vládní krize a válka v sýrii přes drobné výhrady zejména formálního rázu bylo v případě obou témat konstatováno je prezentace událostí českou televizí jednoznačně naplňuje požadavky kladené na médium veřejné služby a to i v mezinárodním kontextu kompletní znění analýz je přiloženo k tomu materiálu který jsme dostali 
v prvním pololetí byla realizovaná také poprvé komparativní analýza hlavních zpravodajských relací české rakouské a polské televize veřejné služby události či byly srovnávány s cim byl o a viem vědomosti teprve p výstupy ukazují že i přes odlišnosti a specifika jednotlivých pořadů například odlišnou stopáž relací jiné vztahy se sousedními státy a podobně jsou události či svoji povahou tématickým zaměřením informováním o zahraničí a u výrazně blíže rakouské relaci field a než relaci vědomosti teprve p v jejichž obsahu se na první pohled odmítá politická filozofie a wrist vliv vládní strany pis události věnovali zpravodajství ze zahraničí absolutně největší prostor téměř dvacet osm hodin a informovali osvědčený variabilní pokud jde o různá témata a lokality podrobnosti opět naleznete v přiloženém materiál 
druhý podpora vzdělanosti a vzdělávání 
průměrný týdenní zásah diváků vzdělávacími a o světovými pořadech vzrostl za první polovinu válců sedmnáct o tři procentní body na osmnáct procent mezi úspěšné patřily zejména cyklické vzdělávací pořady na dětském kanálu čt déčko například bankov kovy nebo bláznivá holka ale také nový zábavně vzdělávací pořad tajemství těla uvedený načaté jedna na druhé straně mírný pokles na úroveň roku patnáct byl zaznamenán u indexů zjišťovaných trekingové výzkumem tedy vnímaný přínos české televize ke vzdělanosti diváků a přínos k i k právnímu vědomí 
třetí stimulace kreativity a kvality v kultuře 
průměrný týdenní zásah kulturních žánrů ve smyslu jak jej definuje kolik z české televize činil sedmdesát jedna procent což je oproti roku dva šestnáct mírný pokles o jeden procentní bod kvalitativní ukazatele denního kontinuálního výzkumu tedy spokojenost a míra zaujetí jsou dlouhodobě stabilní osmdesát dva procent respektive sedmdesát jedna procent opět sledujeme pokles u indexu originality 
či čtvrtý prezentaci české republiky regionů a komunit 
podíl regionálního vysílání na celkové vysílací ploše je jedna je dlouhodobě stabilní nadšení se šest desetin procenta průměrný týdenní zásah diváků regionálními pořady zůstal beze změny naladění deseti procent kumulovaný podílu brněnského ostravského studia na vysílací prošité jedna či dva 
už tradičně výrazně výrazně překračuje zákonem požadovaných dvacet procent 
je jedna činil v prvním pololetí roku sedmnáct dvacet čtyři procent účet dva dokonce dvacet osm procent výrazný zejména nárůst podílu ostravského studia na vysílání či dva zde byl přírůstek tři procentní body 
či pátý přibližování světa občanům české české republiky převzaté tedy zahraničním pořady vysílané českou televizí oslovují dlouhodobě každý týden přibližně polovinu televizní populace kvalitativní indikátory zjišťované pomocí denního kontinuálního výzkumu vykazují oproti roku šestnáct pohyby index spokojenosti s převzatými pořady osmdesát jedna procent a míra zaujetí sedmdesát tři procent vzrostly o jeden procentní bod vnímaná míra originality je však i v tomto případě sóji se však i v tomto případě snížila tentokrát o šest procentních bodů na hladinu šedesát tři procent konečně poslední šestý poskytování výdobytků nových technologií veřejnosti všechny hlavní weby české televize zaznamenali v prvním pololetí roku sedmnáct viditelný nárůst návštěvnosti který je však z větší části způsoben změnou metodiky k níž došlo v červenci roku šestnáct zde opět poprosím paní týmovou zda by nám stručně neřekla k čemu a proč došlo 
nejvýraznější nárůst mezi našimi weby zaznamenal ve dvacet čtyři a to o třicet šest procent rekordním měsícem byl 
leden více než devíti sty tisíci reálnými uživateli za měsíc pro českou televizi je důležitá také odložená sledovanost pořadů v televizi a sledovanost na internetu mezi nejúspěšnější pořady české televize patřily v prvních šesti měsících roku sedmnáct v tomto v tomto ohledu seriály například jednotlivé díly trilogie spravedlnost či přehrálo na internetu poměrně šedesát šest tisíc diváků z cílové skupiny a odložení v televizi pak dalších sto dvacet tisíc diváků celkem tedy sto osmdesát šest tisíc diváků 
živé sledovanosti v teprve pak díky tomu přibylo dalších dvacet osm procent diváků 
internetové diváky také za zaujal seriál labyrint dvě jehož v průměru zhlédlo šedesát dva tisíc diváků dalších sto třicet tisíc diváků sledovalo epizody odložení v televizi celkový sto devadesát dva tisíc diváků znamená navýšení reálné sledovanosti o dalších devatenáct procent 
hodnocení webů či dvacet čtyři ace sport zůstalo v prvním pololetí beze změny ivysílání index indikátorů poklesl o dva procentní body na sedmdesát sedm procent to srovnání poslední dostupné údaje hodnocení digitálních služeb bílý žena roku patnáct které bylo realizováno stejnou metodikou má hodnotu šedesáti šesti procent 
výrazně nadprůměrně jsou hodnoceny i jednotlivé aspekty internetových stránek tedy informační hodnota grafické provedení a přehlednost či orientace na stránce 
poslední oblasti hodnocení veřejné služby uspokojování potřeb diváckých skupin tato kapitola je v pololetí již tradičně předkládána ve stručnější podoby než v rámci roční zprávy důvodem je že pro získání relevantního hodnocení vysílání méně početními diváckými skupinami je třeba kumulovat obě semestrální vlny trekingové výzkumu 
průměrný týdenní zásah visuální či v rámci cílových skupin to které je samostatné semestrální měření relevantní to sál v prvním pololetí roku sedmnáct podobných hodnot v roce dva tisíce šestnáct i nadále platí že mezi zásahem mužů a žen není výraznější rozdíl míra zásahu roste lineárně s věkem ze třiceti čtyř procent v cílové skupině osmnáct až dvacet čtyři až na devadesát procent v cílové skupině šedesát pět plus zásah je významně nižší mezi diváky se základním vzděláním 
na závěr bych byl rád kdyby se paní týmová ještě jednou vrátila a zodpovědět otázky které zde již padli za prvé téměř na všech kanálech došlo k poklesu indexu originality kromě toho zmíněného dětského kanálu prosím objasnit proč k tomuto poklesu došlo za druhé opět došlo k mírnému snížení indexu důvěryhodnosti prosím o srovnání v rámci evropských veřejnoprávních televizí a objasnění tohoto poklesu a konečně zatřetí v rámci měření internetu došlo ke změně metodiky měření kde došlo k nejvíc kde došlo k nejvýraznějším změnám a čím tyto změny byly způsobeny téma třetí otázka 
závěr bych chtěl navrhnout abychom se na podzim letošního roku sešli na pracovním jednání rady které by bylo věnováno dalšímu vývoji hodnocení veřejné služby paní magistra týmová má podle mých informací několik návrhů na zjednodušení materiálů a na drobné změny metodologii které by nám v rámci tohoto pracovního setkání ráda představila 
děkuji vám za pozornost tolik můj příspěvek děkuji kolegovi váňovi za prezentaci 
tohoto příspěvku a poprosíme paní magistro týmovou aby zaujala místo před námi a 
zodpověděla ty otázky které 
dobrý den první ta otázka se týkala té originality tam já jsem chtěla zmínit že vlastně měříme tři kvalitativní parametry spokojeno zaujetí originalita došlo k poklesu pouze upe 
originality měříme se i ve srovnání hlavního komerční kanály a musím změní že ten pokles je napříč vlastnictvím televizním trhem to znamená že pokles významnější než u našich kanálů byl naopak u hlavního kanálu novy a primy my jsme to pečlivě analyzovali a dostali jsme vlastně k závěru že největší vliv na ten pokud jste originality mají samozřejmě periodické pořady které jsou nasazeny pravidelně do vysílání jsou to zejména jakoby relace zpravodajství jako události v regionech události ale třeba i relace počasí což samozřejmě je do jisté míry asi jakoby logické protože ty pořady se prostě vysílají každý den pravidelně ve slotech a je pravda že zejména třeba u hlavního kanálu jedničky máme vlastně to programové schéma usazené a nechat nedochází tam jakoby k velkým ho k velkým změnám také asi k té originalitě a pak tradičně trika vlastně pokaždé vlastně se zabýváme důvěryhodností což je určitě důležitý parametr pro veřejnoprávní televizi došlo tam opět jakobych meziročnímu poklesu ale je potřeba zmínit že vlastně v té prezentaci je to dané nebo v tom mu v tom souhrnem reportu tak jakoby do těch indexů tak aby jsme dokázali srovnat všechny ty parametry z těch různých výzkumů které do toho měření a vlastně vstupují a ta důvěryhodnost je když jsme se podívali tak stále platí že rozhodně ano a spíše ano vlastně sedmdesát jedna procent respondentů hodnotí českou televizi jako důvěryhodné což je stále jakoby nadprůměrné procento pokud se podíváme i na ostatní veřejnoprávní televize v evropě my máme nějakou jakoby dva roky starou hodnotu zbývající bílý a samozřejmě si vyměňují informace v rámci střední evropy ale každá televize se na to ptá trochu jiná ale můžu vás jakoby ubezpečit že ta hodnota jak těch sedmdesát jedna procent tak jsem tedy zmínila tak i těch šedesát tři je stále jsme vlastně nadprůměru pokud se podívám v rámci třeba našich našich sousedů a jak bylo konstatováno i od toho externího dodavatele vlastně média tenoru tak vlastně to spíše vlastně se přikláníme třeba k hodnotě o ares 
tak to se to se týká ta důvěra a třetí otázka byla a ten internet 
je ten a ten internet tam vlastně vzhledem k tomu že vlastně od ledna příštího roku vlastně startujeme a nový vlastně nový projekt pod a asociaci televizních organizací tak těch změn tam bude nadále vlastně minimálně jeden rok jako přibývá protože prostě metodika na tom měření těch pořadu na internetu se vyvíjí ale tady následně došlo že vlastně v roce dva tisíce šestnáct se vlastně začali měřit nejenom jakoby píší jo ale ty ostatní vlastně smartphony a tablety a poprvé vlastně teď jakoby v červenci dokázal vlastně netmonitor prezentovat hodnotu spojenou za ty za všechny a platformy tím pádem jsme konstatovali a nechtěli jsme předčítat jakoby ten úspěch jenom a jakub webu české televize ale samozřejmě na vliv má na to i metodika protože vlastně nově se do toho zakomponovali jak smartfony tak i tablete 
děkuji za odpovědi paní magistře a otevírám diskusi k tomuto bodu programu první se hlásí kolega lze poté kolega řidič 
já jsem měl možnost sledovat studovat předchozí materiály v minulém období kdy mohu říct že skutečně po kvalitativní od a 
kvantitativní stránce se 
jaksi 
hodnocení plnění veřejné služby dostalo tak řečeno o jedno patro výše zvlášť musím vyzdvihnout nově zavedenou analýzu rámcová ní znamená téma je třeba uprchlická krize ale nyní se začal zkoumat také to v jakých souvislostech se o ní hovoří zdali se vyzdvihuje je to 
bezpečnostní riziko nebo naopak že je to třeba následek válečného konfliktu čili to je 
analýza rámcová ní naopak 
bych přece jenom uvítá ale kdy já se tam aspoň v některých analýza pokud možno nejlépe v té souhrnné ale pokud možno aspoň někde také objevil zil a diferenciace odborníků a 
jste vědců ekonomů kteří vystupují 
pořadech diskuzních a to já vím že je obtížné tam nastolit nastolit patří 
je kritérium do kam spadá zastrčíte do správné přihrádky v té analýze ale například podle toho z jaké instituce přicházejí zdali je to třeba veřejná instituce především univerzita nebo je to nějaká privátní organizace nebo je to nezisková organizace nebo nějaký stranický trast 
to hraje samozřejmě roli v tom jak oni vypovídají o daném tématu to vím já myslím ženě i další kolegové uvítali abychom viděli právě žil toto jemnější až další rámcová ní třeba zpravodajských pořadů v nebo komentovaných pořadu pak ještě co se týká těch poklesů 
je tak tam se také uvádí že o šest procentních bodů klesla míra souhlasu cituji přesně s výrokem týče té přináší i po i pořady které komerční stanice nevysílají čili jestli jste analyzovali důvody i tohoto poklesu je myslím že se tady nedá uplatnit vysvětlení že je to jaksi zavedením nebo usazením nějakého daného vysílacího schématu je a pak ještě zdali jste že mě zajímá zajímají vzdělávací pořady z toho titulu že mám na starost správu vzdělávacích pořadech tak zda jste také se zabývali poklesem vnímání or originality právě u vzdělávacích pořadů je to o šest procentních bodů tak to je všechno 
děkuji poprosím plní magistrů aby stručně odpověděla ta jsou na ty analýza na odborníky jsme byli vlastně zvyklí že vlastně za ten v těch předchozích zprávách jsme to vždyckyanalyzovali až tom ročním v roční zprávě takže se tam zřejmě zase pokusíme a v rámci roku dva tisíce sedmnáct vlastnit to analýzu ve spolupráci s najde tonerem a připravit a vlastně teda ta vám jakoby poskytnout vlastně v únoru a za předchozí rok ale zato pololetí nám vlastně přišlo jakoby zbyteční vlastně z toho vydělávat jenom jako určitý časový určitý časový úsek já ale jinak vlastně tam máte třeba důvěryhodnost a máte rozdělenou na že tam není vlastně velký rozdíl z hlediska toho vnímání a důvěryhodnosti jak české televize tak zpravodajství přes sympatizanti a současné vládní jakoby koule a koalice a těch opozičních stran já ta důvěryhodnost je tam se to liší pouze asi o jeden a půl procenta a ten rozdíl je tedy mezi sympatizanty a ty má v ten opozice tam úplně minimální takže se snažíme vlastně ty věci dávat jakoby v kontextu ale můžeme to teda předloží v rámci toho roční zprávy a není určitě problém dát věci z hlediska těch institucí než z hlediska toho rozdělení 
co se týče vzdělávací pořadu jak jsem řekla k té originál těmi co vlastně poprvé vlastně to vystál v tomto pololetí mi to pečlivě jakoby analyzujeme ale zatím jakoby nenacházíme děláme se tedy jakoby speciální na to kvalitativní výzkum a teda ta vám opět jakoby z detailu ještě předložíme v rámci toho ročního srovnání je tam a pokles jak za ty vzdělá se závazný pořady a my jsme to i přes znali v těch komentářích ale jediné kde se nedoslo vlastních pokud se u dětského u dětského konal ale na druhé straně si uvědomit že i ty vzdělávací pořady jsou prostě nasazeny a ty tituly se moc nemění a vlastně ta ty kvalitativní hodnoty kde jsme měli brát jako v kontextu všechny tři dohromady a pouze u dvou teda dost člověk jakoby když se u těch ty dvě hodnoty jak tam spokojeno se to zaujetí jsou stabilní a pouze došlo tedy k té originalitě že se snažím protože originalita jsem měří vybízí tak jsme vlastně i požádali kolegy jestli vlastně tam dochází jako třeba k stejnému a stejnému trendu 
no 
my vlastně tam máme ještě ten index tý inovativnosti a já musím říct vlastně že celá řada těch žánrů které vlastně v posledním době vlastně zavedla česká televize dokud jsou tak dneska vlastně si uchopili i komerční televize takže mě ten pokles 
jakoby ani nepřekvapuje protože právě česká televize třeba začala vysílat jako první a jsou dneska už je to běžný že to vlastně zcela vysílá v trondheimu i nová samozřejmě trošku jiné v jiné formě jo takže došlo k tomu poklesu a uvidíme jak se to bude ten index vyvíjet 
děkuji jako druhý se hlásil do diskuse místopředseda dědič děkuji pane předsedo za slovo otce poděkovat panu kolegovi vážně ve kterých se zprávy hodnocení plnění veřejné služby ujal po panu kolegovi jankov člověk který který v radě skončil já sám vím za ta léta co jste zprávy vycházíme do výroční zprávy že to není jednoduchá práce ty informace jsou velmi rozsáhlé za ta léta možná i o podstatně méně rozsáhlé nicméně mám jednu věc spíš jako úvahu možná prosbu ta zpráva je nám předkládána dvakrát do roka což si myslím že je dobře říkám pro nás klíčové informace pro výroční zprávu nicméně paní vedoucí týmová je stále s přehledem na prvním místě se týče je předkládání zpráv ve smyslu jejich rozsahu je to jsou to stovky stránek a to každým rokem bych řek že tuhle pozici upevňuje a 
myslím si že pro pro laika je ta zpráva nikdy někdy může srozumitelná pro radu složitá možná i v tom byť vím že se mnohem podílel rada na nápadech ta zpráva má obsahovat má mít rozsah jakou má mít odbornou úroveň a tak dále a mnoho lidí z těch bodů i rada požadovala ona obsahuje jasných šest cílů které se promítají do výroční zprávy nicméně jsem přesvědčen že by šlo těch šest cílů zestručnit třeba právě alespoň v roční zprávě do nějakého kamery která které by tu zprávu odvozovali to znamená že máme prostě šest cílů každýmu věnujeme dvě stránky a pak se věnujeme těm detailům detailům grafům pořadům života a tak dále což by nám usnadnilo i tu práci při při zpracování výroční zprávy nicméně chápu jak v některých případech kdy skutečně si jednotlivé cíle se skládají z mnoha výzkumů je jen to zestručnění složité to je ode mě zatím pane předsedo 
děkuji 
dále se hlásil kolega brandeis poté kolegynělevá děkuji za slovo pane předsedo já bych se vrátil ke zmíněné situací v originalitě to navozuje nebo to co jsme slyšeli navozuje některé otázky zmiňovaný pokles 
tam zřejmě je určitý obecný pohled a podle mého názoru asi dost šablonovité protože já jsem v poslední době posledním pololetí možná tři čtvrtě roku možná ještě déle delší době zpátky zaznamenal celou řadu nových originálních počinů v rámci české televize především to bylo na dvojice bylo to na kanálu déčko bylo to na artu bylo to dokonce i na sportu a myslím si že to diváci kvitovali s velkým povděkem tohle to není jen tak nezajímavá záležitost která by nám měla v té statistice někam zmizet někam se ztrati česká televize se přece potřebuje něčím pochlubit když už něco dokáže takže já k tomuhle tomu bych chtěl jaksi obrátit pozornost celé rady ale především i vedení české televize protože ta originalita podle mého názoru se nám neztrácí ta se nám možná ztrácí v té přemíry se stránek a toho statistického zpracování a tam by asi stálo zato se na to podívat nějakým novějším pohledem tak jak tady o tom kolega váňa celkem správního a mám pocit že kolegyně vám také papírová v tomhle tom že takže myslím si že ano a určitě nemá smysl vyzývat s jedním nebo se dvěma kanály a s jejich třeba účet některými problémovými prohrami pořady nebo podobně nemá smysl prostě vylívat to dítě s tou vaničkou z těch ostatních kanálů protože těch je sada a jsou tam nesmírně kvalitní nové pořady které stojí za to zmiňovat chválit a vlastně mód motivovat tvůrce k něčemu podobnému další takže to je ten můj pohled na to ale určitě ta dvojka déčko a art i sport si myslím že v tomhle tom směru někam zapadla a já nesouhlasím s tím tím obecním globálním pohledem který je to vyrovnává do nějakého mínus tady o žádný z nejde a my musíme být velmi rádi že naši tvůrci se znova jak si dokážu vzchopit a dokáží produkovat připravovat sady které mají svoji cenu a zejména v oblasti originality mají svoji cenu já se omlouvám nejsem tady dokonalé na to připraven ale když bude zapotřebí a bude k tomu vedená nějaká další diskuze tak můžu uvést celou řadu pořadů které teda považuji za velmi originální ale nejsem sám lidé u nich hovoří a lidé si je chválí děkuji děkuji s technickou připomínku já jen krátká technická poznámka jak zmínil jaroslav tak já jsem toto téma respektive tuhletu kde si vzal poprvé po michalovi a právě tento kritérium originality mě tahá za logiku protože jestli existuje něco čistě čistě jaksi subjekty subjektivně pojmového tak je to mi a originality protože to je pro každého něco úplně jiného já si myslím že ta debata která by se mohla otevřít na podzim kterou se zmínil na závěr by se vlastně měla zamýšlet i nad nějakou tu realizací vůbec těch parametrů které budeme sledovat a budeme dávat váhu protože zatím mám dojem že se míchají hrušky s jabkama a tohle to je přesně ukázka to že originalita co to pro mě 
krátká technická poznámka vrátíme se k tomu pravděpodobně na podzim při nějakém tom setkání děkuji 
jenom si dovolit jelito tak že se měří originalita dejme tomu zpravodajství o počasí tak skutečně tam moc se originality moc originálních pořadů tam nevymyslíte 
ačkoliv počasí se neustále mění 
dále se hlásila kolegyně levá já bych chtěla měnu takovou poznámku podíl regionálního vysílání na celé ploše čtěte jedna to asi dvě a půl procenta ano ale pozor spokojenost je vysoká osmdesát dva procent a to už je několik let za sebou to znamená jak si to vysvětlujete je to kvalitou toho co z regionu je dodáváno nebo nezájem lidí narůstající nezájem lidí o nějaká taková ta témata celosvětová nebo jak jste se nad tím zamýšleli jak to že region je tak vyvolává takovou spokojenost a jestli třeba těm regionů přidat na půl procenta ještě a tím by se zase zvyšovala ta sledovanost české televize nebo spokojenost s tou českou televizí když tam je něco tak úspěšného tak jestli by to televizi neprospěl pro 
chcete to komentovat určitě může tak obecně ty vlastně diváci mají určitě větší jakoby zájem to co se děje bezprostředně v jejich okolí na z hlediska těch jejích jakoby regionu než v rámci toho celosvětového jakoby pohledu ale samozřejmě dlouhodobě i ty pořady které se zabývají regionální události v regionech tak je tam jednak je to pořad jakoby jakoby stabilně stabilně sledovaný ale samozřejmě i ty ostatní věci které vstupují do ostatních pořadu tak jsou jakoby na jakoby velmi kvalitativní úrovni a samozřejmě jelikož mi z hlediska toho mediálního prostoru máme jediný jakoby takový zásah v rámci celé jakoby republiky tak je to něco výjimečného s tím ta česká televize vlastně přichází oproti třeba těm komerčním stanicí tím pádem samozřejmě 
čím více regionálního vysílání ale samozřejmě musí být se jakoby kvalitativní kvalitativně dobře zpracované tím lépe jakoby pro diváky 
dále se hlásí místopředseda řidič 
už jenom krátce možná obloukem vrátím k tomu co říkal dan valně ženich některé pro mě ty parametry jsou ta také velmi složitě uchopitelné jeden z nich je spokojenost dobře víme ten standardní úsměvný příklad že když se vysílá fotbal a český tým prohrával tak spokojenost s vysílání české televize výrazně klesá a já si myslím že obdobný případ může být pro mě i laické vysvětlení těch regionu že z regionu máme zprávy věcné ne kontroverzní nudy a politické které logicky schůzí větší spokojenost než to že je někde někde nějaký politický nepořádek či či tornádo a podobně takže takže to je důvod proč ořech parametrech možná přemejšlet taky možná zjednodušit byť není nic geniálního nenapadá ale zrovna na tomhle toto krásně ilustruje tu duší že toho záběru kdy spokojeno se od sportovních pořadů až po politiku investigativní a je to těžký 
děkuji kdo dále se hlásí do diskuse k tomuto bodu našeho jednání 
pokud se nikdo nehlásí a poděkuji paní magistře týmové za její informace navrhuji abychom návrhy usnesení rada bere na vědomí materiál informace o měření veřejné hodnoty vysílání za prvé pololetí roku dva tisíce sedmnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu za rok dva tisíce sedmnáct termínu do šestnáctého února dva tisíce osmnáct zdroje pro toto usnesení 
všichni jsou pro a vzhledem k tomu že 
neuběhl ještě příliš dlouhý čas od začátku našeho jednání tak bych pokračoval sedmým bodem našeho dnešního jednání se jsou informace o činnosti úseku obchodu včetně jeho ziskovosti za prvé pololetí roku dva tisíce sedmnáct předávám slovo radnímu renému vy 
děkuji za slovo pane předsedo 
vážené kolegyně kolegové dostávám k projednávání zprávy o činnosti obchodního úseku v první polovině letošního roku příslušnou zprávu jsme vždy s předstihem projednávání jako obvykle přítomen obchodní ředitel české televize pan hynek chudárek který už se přesunul na příslušné místo já ho tímto mezi námi srdečně vítám 
a hned na úvod bych hrát konstatoval že předložená zpráva obsahuje veškeré požadované zásadní informace které se týkají činnosti obchodního úseku v daném období 
především nás seznamuje s přehledem tržeb za první polovinu roku jak dobře víme agenta už úseku obchoduje tvořena 
dvěma samostatnými 
útvary obchodním oddělením a tel exportem zpráva správně připomíná poměrně pregnantní způsobem hlavní náplní činnosti i organizační strukturu obou těchto tvarů 
a také přehled výnosů je tradičně zpracován za oba útvary jednotlivě a dostatečně přehledně přejděme tedy rovnou ke komentáři který se týká výnosu z činnosti obchodního oddělení v první polovině letošního roku 
byla pochopitelně zvykem snažit se srovnat nebo srovnávat aktuální ukazatele výnosů z výsledky za předešlá období proto v této souvislosti připomenout výsledky za loňský rok dva tisíce šestnáct souhrnnou z obchodní činnosti realizovala česká televize v loňském roce tržby ve výši téměř čtyři sta sedmdesát milionů korun 
přičemž téměř osmdesát procent 
této částky realizovalo obchodní oddělení a zbytek to znamená něco přes dvacet procent relax sport 
tady je třeba 
i když to součásti zprávy samozřejmě ta kratky komentáře obchodního oddělení se primárně zabývá pro obchodní činnosti jako takovou prodejem reklamy a příslušných další inzertních formátu takové sponzoring pro jenda podobně a talek sportce dlouhodobě zabývá 
prodejem prodejem vysílacích práv na pořady české televize v zahraničí i ostatním tuzemským televizím a po vydavatelskou činností která v sobě odnáší vydávání knižních titulů a tu to znamená je přirozené že to celkové číslo 
nebo podíl na realizaci toho těch výnosu to obratu je pochopitelně musí být mnohem větší u obchodního oddělení jako takového 
bylo by dobré připomenout že loňský výsledek byl v tomto ohledu to znamená ohledu celkové ně celkových realizovaných tržeb velmi dobrý 
svědčil to mi fakt že 
byla výrazně překročena plánovaná hranice výnosu tedy ten původní plán dva tisíce šestnáct jev této souvislosti ovšem nutné připomenout že důležitou příjmovou složkou která se na tom mi v loňském roce podívala je prodej reklamy a ostatních inzertní formátů na programu čt sport má právě loňský rok který byl bohatý na divácky atraktivní sportovní 
a významné sportovní události a připomeňme si či loňském roce byla olympiáda v riu například 
evropský fotbalový šampionát a tak dále tak tento rok byl pro zájem zadavatelů reklamy 
na vysílání svých prezentačních honem na sportovním kanálu české televize do jisté míry mimořádný 
co nám říká zpráva o tržbách 
realizovaných v první polovině roku 
přímo z obchodní činnosti dosáhly v součtu výše zhruba dvě stě milionů korun pro vaši informaci z toho dělá sto sedmdesát milionů korun nemoce sto sedmdesát milionů korun činnost obchodního oddělení a zbývající třicet milionů realizovatelné export podrobnější přehled a rozklad tržeb opravdu projekt pregnantní obsahuje samozřejmě předložená zpráva myslím si že není třeba to 
nějakým způsobem 
specifikovat 
nijak detailněji každý si to může přečíst zde jak všichni víme zpráva je následně zveřejňována na webových stránkách české televize 
důležité je že můžeme říci že příjmy 
za první polovinu roku odpovídají 
předpokladům tomu co se očekávalo a důležité je že zatím defakto odpovídají všem plánu který bude na tento rok nastaven jsou tam samozřejmě mírné neyyan se v tomto případě proč ve prospěch obchodního dělení které přes padesát procent 
na tom plánu v podstatě dneska oproti tele exportu ale to není nic neobvyklého protože v případě tel exportu se většina prodejů nebo bývá obvykle že se dal že v druhé polovině roku a tam zase naopak ten percentil narůstá 
důležitá informace také také ta žen v prvním pololetí bylo vyprodáno devadesát pět procent veškerého reklamního času kterým obchodního oddělení na kanálech či dvě a či sport disponuje dle platné legislativy bavíme se tady samozřejmě od klasických reklamních spotech sponzoringu a sponzoringu vybraných pořadů 
především teda nad kanál či sport 
poslední poznámku tyto numerologické části zprávy 
vektorově asi dobré upozornit ta se týká výrazného výrazného propadu příjmů 
u prémiových esemes zpráv 
je to patrné víceméně to si na jedno jednom procentu proti původním předpokladům 
tato záležitost má ovšem přistupují nebo přímou souvislost s konkrétní legislativní úpravou a já bych následně požádal pana ředitele chudáka 
jestli by nám k tomu řekl něco bližšího v podstatě nás seznámil s legislativní úpravou která se týká zákona o hazardních říkám to dobře o takových by to zajímavé že má i na prémiové esemesky tato záležitost vliv takže toto bych laskavě přenechal potom na podání konkrétnějších informací ze strany obchodního ředitele 
pokud přejdeme k 
dalším 
částem zprávy obchodního obchodní oddělení se dlouhodobě podílí také na přípravě 
některých především tedy některých systémových pořadů české televize konkrétně se jedná o spolufinancování výroby těchto pořadů ze strany obchodních partnerů kteří jsou přirozeně sjednávání obchodním oddělením pro tyto účely a případně těchhle nových pořadů se dá říct že poměrně úzce úzce komunikují tu podobu prezentační jíst tvůrci jednotlivých pořadů 
ty pořadu známé z vysílání české televize celou řadu ale já bych se tedy pozastavil nebo respektive zpráva podrobněji popisuje jste v poslední doby konkrétní případy a to jsou například cykly kočka není pes nebo například ferdinandovi zahrady 
zajímavá je podle mého mínění také spolupráce v první polovině roku s ministerstvem dopravy na 
dcery vzdělávacích pořadů zaměřených na bezpečnost plavebního provozu 
tady jen pár slovy 
je dobře že obchodního oddělení se poměrně sofistikovaně zabývá 
tím co legislativa v rámci reklamních a prezentačních formátu české televizi umožňuje víme moc dobře že pokud se na to podíváme z hlediska programové skladby tak především mimo projekt zájmové časy večerní sjela aj lovy charakter pořadu velmi oblíbená sledován diváky a pakliže tato forma programu pochopitelně jedna známe to z herbáře například různého by magazíny i ranní vysílání například ten raní ranní proud v podstatě s názvem dobré ráno pokud v podstatě muže obchodní oddělení pro tyto záležitosti sjednat jako sponzor pořadu nebo partnera který vkusným způsobem 
způsobem používá 
tu formu prodat momentu takzvaného v těch pořadech tak si myslím že je třeba konstatovat že česká televize v tomto ohledu chová s péčí řádného hospodáře dobře v podstatě že tyto obchodní aktivity podle zdůrazňují dané a platné legislativy a zákona české televizi že se hodně snaží 
zpráva zmiňuje i konkrétní případ 
dobré spolupráce nebo vybrané spolupráce s partnery a nebudu říkat názvy těch firem protože to pokládám za zbytečné tady na tomto fóru je to obsaženo ve zprávě zprávě z hlediska z hlediska projekt mentu a možná by bylo dobré také upozornit na to že právě formy product placementu a sponzoringu pořadu jsou pravidelně a řekl bych velmi bedlivě sledovány a dozorování veškeré stížnosti a různé námitky veřejnosti na tyto na toto téma radou pro rozhlasové a televizní vysílání která se touto problematikou 
z hlediska kontrolního orgánu v podstatě velmi věnuje je potěšitelné že česká televize v tomto ohledu nechci říct 
neměla 
nikdy problém ale podle mého názoru těch konkrétních upozornění na nevhodné používání těchto forem se opravdu aby objevuje zřídka ze strany velké zřídka kdy ze strany velké rady a to svědčí víceméně tak jeho 
schopnosti obchodního úseku 
hlídat řekl bych 
pracovat vkusně především s formátem toho pro tak plays momentu 
zpráva nebo ta první část zprávy která se týká tedy činnosti obchodního oddělení a ne sportu je uzavřena takovou trošku obšírnější specifikací 
příjmů které přinesly 
vlastně vysílání mistrovství světa v hokeji 
to znamená reklamních reklamy a sponzoringu kolem toho což bývá bývá obvyklou součástí těchto zpráv vždycky vždycky tam na závěr máme víceméně jakou specifikaci vyprodano kosti 
a partnerů kteří využívali u těch velkých sportovních akcí já bych možná 
protože mě trošku inspiroval koledování a taky s požadavkem na pracovní setkání na dané téma bych možná trošku odbočila přiznám se že 
když jsem někdy v minulém týdnu četl rozhovor nebo reakci pana ředitele podnikatelského o na problematiku a nebo mu je na mě problém vyjednávání ohledně s jednotlivými kluby hokejové ligy jak jsem znamená že nastává situace kdy jak už od ve fotbalovém myslím prostředí tak v hokejovém by česká televize s těmi svazy respektive s asociacemi které ty ligové soutěže řídit dlouhodobě spolupracuje a řekl bych dělá pro ty ligové soutěže udělala spoustu práce svým vysíláním tak se objevuje nový model že některé některé kluby ligové žokejové nebo fotbalové se snaží ještě se individuálně prodat a práva v podstatě nějakým placeným internetovým v podstatě streamováním a televizím a podobně já bych chtěl požádat možná nebo 
takový námět na nějaký pracovní setkání kde by kromě toho jak nám obchodní oddělení vždycky po poměrně pregnantně specifikuje příjmy a 
celou tu činnost kolem těch velkých sportovních akcí od které vždycky bývají takovým takovým dost podstatným základem pro ty pro tu příjmovou položku kdyby opravdu zajímalo abychom se na to ještě podívali na jakém pracovním setkání trochu zimní jinému jiným pohledem 
chtěl bych pracovní setkání protože si uvědomují že tam musí zaznít spousta obchodní informací které se citlivé a neumím si představit tak lence projednávat na veřejném zasedání ale já si myslím že nejsem sám z české televizi kdo by stál o poskytnutí informací jaké jsou teda příjmy kolik dělá 
dělají tržby z reklamní 
příjmů kolem fotbalové ligy hokejové ligy kolik to oproti tomu jeste jsou výrobní náklady nebo náklady na pořízení těch práv 
česká televize se dlouhodobě věnuje vysíláním například světových a evropských šampionátů s tou českou stopou s účastí to znamená kolik ten tento rok si pamatuju nebo přednedávnem bylo byl evropský volejbalový šampionát teď ještě probíhá myslím basketbalový s českou účastí opět si myslím že by radu zajímalo prostřednictvím nějakého takového pracovního setkání jaké jsou náklady na nákup práv v porovnání s tím jaké jsou příjmy v podstatě z nějakého sponzoringu pořadu a tak dále a myslím si že by bylo zajímavé za to podívat i z pohledu toho když česká televize zajišťuje zajišťuje přenosy z nějakého čas od času z nějakého šampionátu který je pořádán v české republice tento rok mě napadají v podstatě kanoistika rychlostní protože myslím si že by bylo dobré vidět možná ty rozdíly 
příjmové 
máte příjmové stránce ale taky v podstatě ty náklady proti tomu a jestliže když já se omlouvám obchodnímu řediteli jsem trošku odbočil z toho daného tématu jestliže si prostě přečtu že některé kluby když 
nejsou je to věc mezinárodního olympijského výboru pravděpodobně který v podstatě se snaží 
všichni se snaží ty ceny za práva sportovní vyhnat nahoru ale pokud vzniká tedy ta situace že po tom všem co veřejnoprávní televize dělá pro například hokejové prostředí některé kluby když mají na to plné právo se snaží prostě vyhnat tu cenu nahoru nebo to prodat více tak si myslím že tady přichází zlomová situace kdy by bylo dobré se podívali na tu 
no tu nákladovou položku v podstatě koncesionáře stojí 
tak já se omlouvám za tu exkurzi vedle chtěl bych pana generálního ředitele to tímto touto cestou prostě požádat do budoucna nějaké nějaké pracovní setkání s řadou české televize kdyby jsme trošku propojili obchodní obchodní oddělení a třeba šéfa pana podnikatelskou sportovního kanálu a trošku kdybyste nám mohli dát větší exkurz v podstatě pohled do jednotlivých vysílacích cen vysílacích práv ale i z hlediska obchodního oddělení jaké přináší vlastní příjmy sportovním kanále z reklamy 
specielně zajímá skutečně fotbalová a hokejová extraliga 
této návaznosti takže jenom to jenom krátké odbočení a já jenom pár slov na závěr činnosti tel exportu 
bývá obvyklé že ta část která se zabývá vlastně prodejem prodejem těch práva pořadu české televize pro její podporu se zúčastňuje dvou významných veletrhů 
v této branži to je během prvního polovinu roku televizním kan a následně v moskvě je třeba říct že moskva vlastně se pokud se nemýlím byla vloni premiérově je to znamená podruhé se česká televize zúčastnila a ten moskevský veletrh přirozeně 
pokrývá především tu oblast těch 
postsovětských republik když to takhle z nazvu a toho toho pobaltí v podstatě ruska 
jenom 
pár slovy k tomu co se podařilo víceméně prodat na těchto veletrzích z pohledu v pohledu pořadu mě například velmi zaujalo že slovensko slovenská televize koupila cyklus české století je poměrně zajímavý protože si myslím že to je dost specifická záležitost především pro českého diváka je to vlastně potěšitelné že se touto cestou měrka relativně blízká zem více doví o české historii zajímavě to trochu tradiční že v japo japonské televize které buď mají dlouhodobě zájem o nějakou vážnou hudbu v podstatě 
tentokrát nakoupili dokumenty a profily které se týkají našim významných osobností 
baletní branže evangelia nebo bratřím bubeníčková a ukazuje se že v těch tento v sousedních zemí jako je maďarsko a polsko tak tam neustále se dobře prodávají v podstatě i filmy například komedie režiséra hřebejka to znamená takové ta částka česká klasika to je výsledek letošního v podstatě televizního trhu v kan a pokud se podívám na ten štěstí tak se samozřejmě potvrzuje že velmi dobrým artiklem jsou neustále české pohádky ať už série večerníčkové nebo ty solitérní pohádky 
v případě moskevského veletrhu se i pro řadu zemí podařilo vlastně pro prodat celou sérií nebo více sérii první až třetí toho cyklu herbář v podstatě o který se pokud se nemýlím prodal i do francie takže nevidět že činnost ve sportu prospívá 
tomto ohledu české televize k prezentaci vlastně 
v českých českých pořadů umí se pořád prostě česká televize na trzích prosadit což je potěšitelné jistě i s těmito formáty 
pokud 
na závěr se zmíním pár slov o vydavatelské činnosti která spadá pod tele sport to znáte edice edice tak zpráva obsahuje defakto defakto přesný přesný seznam těch řady titulů které v první polovině roku vyšly já za sebe jsem rád že i v době kdy už prodej divided nosičů v podstatě se stal 
nebo se dá připodobnit prodej alpy alpy desek řekl bych a ty počty prodaných kusů jsou opravdu opravdu spadly v době internetu strašně nízko tak jsem rád že česká televize má snahu poměrně okamžitě po uvedení těch premiérových třeba seriálových titulu to vydali na výdej v podstatě protože to pokládám za přirozenou součást takové štábní firemní kultury a je dobře že to že to divákům 
nabízejí touto formou a u knižních titulů jsou tradičně úspěšní v podstatě především tituly pro děti a 
jestli výjimečný počin byl že byla tuším třicátému výročí v podstatě vysílání pořadu objektiv i speciální knižní titulů tedy se ohlíží za těmi třiceti lety v podstatě vydaný vydaný v této souvislosti 
myslím že to je z mé strany vše děkuji za pozornost a dal bych kolegům prostor pro případné dotazy na pana obchodního ředitele já bych tedy s dovolením připomněl ten můj dotaz na legislativní úpravu která se týká toho těch jsem 
esemes prémiových vlastně záležitosti a měl bych ještě jeden teda titul všiml jsem si opakovaně že a pokládám to za 
správné a radostné skladatelem se třeba v kance prezentuje ve společné expozici se slovenskou verte vést to znamená slovenskou veřejnoprávní televizí a rozhlasem když k tomu 
přičtu 
některé společně realizované projekty 
koprodukční řekl bych z posledních let a když 
si nešlo nevšimnout že ve vedení esteve z proběhla zásadní zásadní změna managmentu a to je omlouvám se panu chudárková otázka spíš na pana generálního ředitele 
myslíte si že to dobře rozvinutou spolupráci ze rtů tato změna může nějakým způsobem 
nechci říct přímo ohrozit ale může spoluprace chladnou 
to je vše 
děkuji kolegovi novy za prezentaci a poprosí snad nejprve generálního ředitele odpověděl na poslední otázku a potom pana ředitele chudáka aby doplnil odpověděl na další dotazy 
odpojíte situaci 
vrtkavé 
resortu s došlo k výměně generálního ředitele v srpnu letošního roku a bude hodně záležet na tom nakolik tahle změna povede k dalším změnám na nižších úrovních v rámci z těch pracovních kontaktů které tam česká televize má v tuhle chvíli vím že milan fridrich už vyjednával s tylerem muzou který by pracoval a dosud jako programový ředitel slovenské televize o nějaký dalších spolupráci a vypadá to že jsme se na některých dalších věcí domluvili takže zatím tam ta spolupráce běží dál ale vzhledem k tomu že tím já jsem neměl šanci se s novým generálním ředitelem mrtvé setkat tak uvidíme kdy se stane tak budu informovat o tom jestli tak nastartovaná spolupráce kterou se nám podařilo v minulých pěti letech u ti dát dohromady tak jestli bude pokračovat ve stejném objemu a nebo jestli by se měla nějakou zmenšovat nebo třeba i zvětšovat 
děkuji a poprosím pana ředitele chudáka vzal slovo dobrý den já možná ještě doplním pana generálního ředitele že mi za tři týdny jedeme do kan na podzimní veletrh a pořád máme společný stánek se slovenskou televizí takže pro letošní rok se určitě nemění nic a jsme samozřejmě rádi že společný protože nám to snižuje náklady jako české televizi že se podílíme jako či organizace ještě tam vlastně asociace producentů v audiovizi takže vlastně tři subjekty radí radí ten stánek dále domy dominantní jednoznačně česká televize a co se týče těch esemesek to je samozřejmě problém kterej velice nás trápí ale není to jenom problém české televize je to problém napříč spektrem protože všechny televize včetně primy novy i těch menších od ledna v podstatě nepoužívají prémiové esemes ta rysy což samozřejmě není dobré mi místo toho používáme klasický klasický tarif klasickou esemesku kterou si my všichni ostatní normálně jsem riskujeme a kde teda není žádná žádná přidaná hodnota ani pro televizi ani pro operátora která spíš pro to co dělá co dělá ten přednost to znamenat tomto případě firma a 
a celou situaci řešíme na půdě a ta asociace televizních organizací za všechny televize dohromady protože potřebujeme k tomu zákonu podle kterého bohužel je to zařídí hrouda prémiové se dneska tak vlastně potřebujeme k tomu nějaký výklad který by umožnil používání protože neví nevěříme že by došlo ke změně zákona ale mohlo by dojít k nějakému výkladu který by nějakou formou umožnil používání těchto esemes čekali jsme to tak od od dubna že nastane a bohužel se to nestalo 
nemá to vliv na esemesku kde není výhra to znamená když například hlasujeme ve stardance tam tu prémiovou jsem s tím zvýšeným tarifem můžeme používat protože na konci není výhra samozřejmě nemám žádný vliv na dárcovské hezky takže tam třeba v rámci charitativních akcí jedeme úplně stejně 
děkuji otevírám další diskusi k tomuto materiálu kolegyně levá se hlásí 
četla našich práv předkládáte a četla jsem si dám taky to co jsme prodávali na těchto trzích tak mě dost zaskočilo každá země třeba na veletrhu v moskvě si něco koupila něco rusové bělorusové tak najednou šup ho litva všechny pohádky co byly natočeny neob uplynulých letech všechno koupil tak to mě zajímá to jsme měli tak šikovného prodejce nebo na straně litvě byla nějaká spřízněná duše české televize nebo jak k tomu došlo proto že ohnisko skoupili skutečně všechno když se do té zprávě podíváte a trošku tomu dáte pozornost také je to taková jo zajímavost ale ve windows 
hodně no v podstatě je to tím že jsme se rozhodli že tam pojedeme ten trh zatím vlastně nebyl nebyl pro nás otevřen protože oni příliš do toho do francie nejezdí takže jsme se posunuli k nim na tomhle veletrhu jsou skutečně jenom postsovětské vlastně 
státy a přivezli jsme tam to co si myslíme že by je mohlo zajímat to znamená my jsme vlastně tu tu nabídku jsme přizpůsobili tomu co si myslíme že je prodejné a v řadě případů třeba i jak jsme prodali všecky ty verze večerníčků tak jsme nejdřív museli nechat upravit do ade aby vlastně se to stalo zajímavým artiklem ale prodaly se vlastně celá řada ke které má práva česká televize 
takže kuta setkání s těmi s těmi kdo ho koupili byly poprvé pro nás to nebylo že bychom to nějakým způsobem bylo to aktivní prací na veletrhu 
zajímavé dále se hlásil do diskuse kolega šarapatka jestli jsem si dobře všiml 
já děkuji vám přece jenom technickou poznámku chtěl bych upozornit měl pana ředitele i diskutující že časem vyslechl zprávu že republiky takzvané pobaltské republiky litva a další se ohradili v mezinárodních institucích a florence spojených národů aby se neřeklo postsovětské republiky 
se 
dále se hlásí do diskuse kolega brandeis děkuji za slovo pane předsedo já bych chtěl aby nezapadly dvě věci é zprávy kterou považuji za velmi kvalitní a to je za prvé organizační struktura tel exportu protože pro radu je určitě výhodné vědět nejenom o čem se jedná ale také i oko a tady to nám dává určitý přehled po tom jak tento celek sport vypadá uvnitř což je pro radu velmi dobré já už jsem oceňoval se časem když nám podobný podobné schéma dával pan ředitel cimi roc v případě archivu a myslím si že v mnoha dalších zprávách i podobné stránečky byly jedině ozdobou 
a druhá věc je a to jsou právě také ty uzavřené obchody docela mě zaujalo ono už to tady bylo zmíněné že česká televize začínala pronikat nebo proniká teda do japonska do číny a prostě do té nejvýchodnější asie která je nám relativně do vzdálená a už to není jenom ta dvořákova hudba nebo janáčková která je klasická pro ty jejich zájemce oni tu mají rádi ale je tam už se tam objevuje i balet tady já bych zmínil znova bych se vrátil k té předchozí zprávě určitě zatím nejsou pořady které mají jenom jaksi pružné čiperné obchodníky naše a ale jsou to pro řady kvalitní a jsou to pořady a to si neodpustím originální to znamená že tady bych znovu apeloval na to abychom si tu originalitu oceňovali lépe ale prý prodávali vůči a když nic jiného tak vůči naší odborné i obecné veřejnosti ale jinak bych rád chtěl požádat rád pana ředitele aby nám něco blíže pokud muže sdělil právě k tomu průniku našemu do toho japonska případně žluté číny děkuji 
tak my jsme ten vallettě těch bratří bubeníčků ten se skutečně velmi zaujal a byly finančně velice výkonnostně dobře prodám ale není to první věc která se prodala do japonska vlastně ta spolupráce nastala díky dokumentu věra šedesát osm což byl což byl vlastně dokument o věře čáslavské která tam je ve velkém povědomí a díky tomu vlastně či šla já po je to jedna z největších japonských televizí je to celoplošná je to komerční ale celoplošná televize a díky tomuhle začala spolupráce pak následoval dokument o václavu havlovi ale to se vlastně prodal teda jiří kylián a vrací bubeníci shodou okolností oba ty dokumenty jsou od martina kubaly takže zřejmě i ten rukopis se líbí a jako můžu ještě navázat na to že vlastně letos omezené dokument o štefan margita vy který bude premiérově na festivalu zlatá praha zanedlouho uveden a který taky dělal vlastně martin kubala takže produkce tohoto typu je oblíbena 
dále se hlásí kolega hauser 
do mimochodem už nějaký zahraniční vysílatel projevil zájem o nový dokument barenboim a má vlast ne protože to je úplně nové to tam taky povezeme podstatě v podstatě ten byl uveden také nedávno takže budeme s tím pracovat že si myslím že potenciál u zrovna u u dokumentu s barem pojmem je 
tuto informaci ještě doplní generální ředitel možná k tomu ještě aktuální informace a to že už vlastně v době kdy ten dokument vznikal se dohodlo dohodl prodeje televizních práv do rakouska kde naši rakouští kolegové jsou s výsledkem práce velmi spokojeni a trošku 
nešťastný je producent který hodně podobné dokumenty dělá protože místo toho aby se daly další tak si koupili 
dále se hlásí kolega kratochvíl a takových krátkou krátký výstup hovořilo se tedy poměrně dlouho dovoz fortu oblast proto je pro veřejnoprávní televizi jednou ze základních součástí její práce vysílání to kolik stoji práva mám takovej pocit že byste si takovou listuji spravovali kolik stojí pohádky a tak dále to otázka vyloženě televizí že to je jejich věc a že je tak ochotna a schopna že vysílá věci kterým ta stadiony nikdo nechodil a přesto celou ligu vidíme takto dvojí máme zprostředkovanou kik se teď se poděkovala panu generálnímu řediteli vše uvidíme milé sklep 
to je jeden ze světových zážitků chvíli asi těžko sýru dovede přesadit do tehdy se sleduje ho nemá rád 
myslím že tady je zbytečný se pátrat a jit kolik co stojí v oblasti veřejnoprávní služby 
hlásí se kolega kin tak 
se skutečně nechci pídit říkáte je to zajímá v prvé řadě z pohledu příjmové aci rozumím to znamená 
jak 
jednotlivé sporty nebo ligy jaký příjem v podstatě ze sponzoringem a reklamou která na tom kanále čt sport s tím souvisí a vedle toho 
si myslím že není nezajímavá transformace taky 
toto kterou v podstatě může protože vy víte čeho jsem si všiml už mě to zajímá a skutečně je to reakce na to vidím některé kluby české mají právo 
balancují a nad tím komu komu to prodají a tak dále v případě lední hokej mi to přijde donebevolající se přizná protože to co česká televize udelala pro český hokej 
tak do se nedá řekl bych jako penězi měřit ale všiml jsem si když jsou přenosy třebas české utkání české reprezentace z evropských šampionátů v basketbale volejbale a podobně tak na začátku ti jsou toky sponzorsky v podstatě odkazy co jsou partneři většinou v příslušných svazů basketbalového a tak dále a předpokládám nebo je možná hodně pravděpodobné že se ty svazy dost významně podílejí také určitými penězi nebo jejich partneři na nákupu na nákupu těch 
vysílacích práv pro utkání českých české české reprezentaci proto by mě aspoň v základním rámci zajímalo jestli jsou sporty které si to když to řeknu trošku nepřesně v podstatě musí platit a jestli existují v podstatě hokejové ligové týmy které do poslední chvíle v podstatě budou jakož spekulovat nad tím jestli 
jestli budou nebo nebudou do české televize myslím si že by v budoucích letech strategie vysílání čt sport se tomu taky to měla brát v potaz to je nezajímá děkuji 
děkuji kdo dále se hlásí do diskuse 
k tomuto našemu vodu 
zdá se že se nikdo nehlásí a já proto po děkuji panu řediteli chudárková za účast na našem jednání a za jeho odpovědi na naše otázky a přečtu návrh usnesení 
rada bere na vědomí materiál informace o činnosti úseku obchodu včetně jeho ziskovosti za prvé pololetí roku dva tisíce sedmnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu za druhé pololetí v termínu do osmadvacátého února dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
přecházíme k dalšímu bodu našeho jednání kterými jsou stížnosti a podněty 
pokud někdo nemá připomínku k stížnostem a podnětů 
tak tečnu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat a posledním bodem našeho jednání je od různé otevírám diskusi pokud někdo má nějakou připomínku návrh 
otázku hlásí se kolega martin doktor 
já bych jenom měl takovou drobnou připomínku k materiálu který vám drželi minula v tištěné podobě jméno podzim 
a teď jsme dostali elektronické podobě tedy s motory ale na tuto radu tak jenom takový drobný asi posteskl to že 
řekněme 
četl jedná či dva a řekněme umělecké směry dostali v tomto materiálu obrovský prostor což je správně a trošku drobný posteskl že na závěr tam bylo tři stránky či sport a čtyři stránky či dvacet čtyři v podstatě bez obrázku já vím že to je detail nicméně ukazuje to na 
přístup k čtěte sporta či dvacet čtyři řekl bych s několika z několika stran teď se nebudu pouštět do rozpočtu a podobných věcí myslím si asi nicmene tady v tomto případě v tomto případě mě to trošku překvapilo ale možná to tím že jsem zde nový ještě úplně neznám ty detaily jak to funguje děkuji 
generální ředitel chce k tomu něco podobného já bych jenom řekla že samozřejmě toto je dalo by se říci propagační materiál který neodráží jaksi postoj vůči těm jednotlivým televizním kanálům ale prosím pane řediteli jestli chcete hrát vysvětlit jenom rozvojem to co jste říkal pane předsedo je to tak že ten materiál my jsme použili pouze pro vlastně původně jsme ho použili pro představení právě kanálů jedna číslo jedna dva čtěte art a a vlastně ten doplněk o sportu a zpravodajství tam byl doplněn na základě toho aby rada měla situace pokud možno komplexní na druhou stranu jak či dvacet čtyři tak časem sport jsou trochu specifické kanály z hlediska nastavování těch programových schémat tam ten systém funguje trochu jinak a my jsme předpokládali vycházeli jsme i zažité praxe že ta definovaná programová schémata která se už 
dvacet čtyři prakticky nemění a účet sportu se vyvíjí hodně podle toho jak přichází jednotlivé sportovní události protože se řeší v rámci projednávání jednotlivých zpráv a to jak zprávy o dvacet čtyři tak zprávy sport jestli to budete požadovat pro příští pro příští materiál a můžeme se dohodnout že potom projednání na příští radě nebo kde to bude na programu se dohodneme na struktuře která vyhoví radila mi to dotaz struktury uvedeme to není problém 
děkuji za vysvětlení ano kolega místopředseda dědič se hlásí ještě je pravda že kanály sport a zpravodajství za a mají svoji vlastní správu a zabere nějaký pravidelnější režim nicméně souhlasím martin boxerem v tom že když si vezmete do ruky jako reprezentativní materiál protože to je primárně reprezentativní materiál tak psychologicky působí jakoby dominance na některých kanálech a naopak potlačení některých jiných byť chápu to faktický vyznění které tak mělo být ale ta obrazová stránka nabuzení tento dojem 
kolegyně levá se hlásí já taky jsem si měla v souvislosti když tady pan promluvil k mistrovství světa které se přenášel od nás ano na poslední startovací dráhu nebylo vidět kamera sála tak že toho kdo soutěžil v poslední dráze jste viděli až před cílem takže i když tam měli naši tak my jsme slyšeli reportéra ale neviděli kdyby to bylo technicky proveditelné tak bych navrhovala aby se tam ta kamera dala trošku jiná možná že to nejde o to je jedna věc a druhá věc nato se michal když to probíhalo že pochválím toho chlapce který vedl rozhovory s jednotlivými těmi kdo vyhrál a kdo se suť a tak dále proto že vedl na velmi pěkné úrovni krásnou češtinou musím říct ano a pak fundovaně přestože je to mladý chlapec zřejmě tak ten stál za pochvalu 
děkuji já předpokládám že ten televizní přenos byl přijímán tamní televize 
na 
dobře ale zajímavý je že rychlost a je to věc rychlostní kanoistika veslování 
předávám předávám slovo kolegovi dědič člověk který má k tomu připomínku jste museli na olympijské vítěze v kanoistice sice jsem laik na kanoistiku a tohoto kanoistika bylo to u nás a česká televize ten 
signál zpracovávala zajímá zajímavé že podle mých informací měla spoustu pozitivních ohlasů že právě jaksi ten ten signál a ten obraz byl zpracovaný 
velice profesionálně proto mě překvapil to co říkáte že by nebyla vždy jedna dráha ale asi detail který se dá zjistit či či zatancovat do zprávy o sportu 
a 
prosím ještě můžu vysvětlit technicky ono to asi způsobený tím že auto který snímá ten daný závod je na břehu velice blízko té první dráhy to znamená tam respektive deváté teda v tomto případě takže tam je velice složité 
zabrat i tu devátou i ostatní dráhy takže se v tomto případě tak nastalo je pravda že jsme měli ve dvou případech na deváté medaili tak je to horší ale možná je dobře jsme to neviděli protože kluci nejdřív vzadu a jako na medaili dojede v posledních metrech jezdit středu ať jsou vidět 
ta děkuji myslím 
že jsme vyčerpali všechny náměty dnešního dnešního jednání děkuji všem za účast připomínám že program sedmnáctého jednání rady české televize v roce dva tisíce sedmnáct které se uskuteční ve středu a čtvrtého října dva tisíce sedmnáct bude upřesněn v pozvánce kterou ještě všichni dostanete děkuji všem a přeji hezký den nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/217251000560016
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.