Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 218251000560003


ID jednání218251000560003
Jednání3. jednání Rady ČT v roce 2018
Datum jednání14.02.2018
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/218251000560003
Délka audio záznamu01:31:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
třetí veřejné zasedání rady české televize v letošním roce 
vzhledem pro muže řádí chřipky tak několik kolegů našich se omluvilo někteří jsou omluveni z pracovních důvodů dohromady dohromady tedy je je omluven kolega martin doktor tomáš samek ivana levá jan brandeis a rené týn za cestě je ještě kolega šarapatka 
jinak jsme v současné chvíli dostatečném počtu abychom mohli hlasovat kdo na dnešním zasedání také chybí je místo dosavadní místopředseda rady české televize profesor richard hindls l 
zde chci informovat že profesor heindl končí své členství v radě rezignoval na svoji funkci a ještě během dnešního zasedání příjde nám osobně vysvětlit proč se rozhodl k tomuto kroku 
je to proto že má jinou funkci bude mít jinou funkci která je neslučitelná s členstvím v radě české televize 
jinak jsme tedy všichni zbylí zde a můžeme se věnovat našemu programu jako vždy začneme schválením programu dnešního jednání kromě pravidelných informací a materiálů máme na programu zprávu o měření veřejné hodnoty vysílání za rok dva tisíce sedmnáct 
program dostali předem pokud nejsou žádné námitky nebo návrhy na změnu programu k přečtu návrh usnesení rada po projednání schvaluje program jednání v navrženém znění kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku 
všichni jsou pro návrh byl přijat druhým bodem je volba návrhové komise 
přečtu návrh usnesení rada české televize volí návrhovou komisi ve složení radní zdeněk šarapatka a daniel váňa 
pověřují ověřením tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
zdeněk je na cestě a dorazí během několika minut 
třetím bodem je plnění usnesení a kontrola zápisu zde máme několik nových usnesení které postupně přečtu rada obdržela materiál zpráva o stavu změnách a rozvoji kanálu či dvacet čtyři za druhé pololetí roku dva tisíce sedmnáct k tomu navrhuji toto usnesení rada obdržela materiál zpráva o stavu změnách a rozvoji kanálu či dvacet čtyři za druhé pololetí roku dva tisíce sedmnáct a pověřuje místopředsedu jaroslava dědič zpracováním hodnotící zprávě k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady ne osmadvacátého února dva tisíce osmnáct zdroje pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat dalším předloženým materiálem je zpráva o programu či sport za rok dva tisíce sedmnáct návrh usnesení zní takto rada obdržela materiál zpráva o programu či sport za rok dva tisíce sedmnáct a pověřuje místopředsedu jaroslava dědič zpracováním hodnotící zprávě k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne čtrnáctého března dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení pardon ještě místopředseda dědič má připomínkou bar pane předsedo omlouvám se jsem tam zápisů přehlédl my jsme domluvený s kolegou martinem doktorem že zprávu o programu či pro zrod dva tisíce sedmnáct budeme spravovat společně tak pokud nebudou námitky z řad rady tak jenom pro zápis prosím aby tam byl ještě uveden pan martin doktor čili budou pověřeni místopředseda jaroslav dědič a člen rady martin doktor zpracováním hodnotící zprávy kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
dalším předloženým materiálem jsou informace o vedení soudních a správních řízení za rok dva tisíce sedmnáct 
k tomu navrhuji usnesení rada obdržela materiál informace o vedení soudních a správních řízení za rok dva tisíce sedmnáct a pověřuje radní ivanu levou zpracování hodnotící zprávě k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne čtrnáctého března dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat a posledním předloženým materiálem je zpráva o měření veřejné hodnoty vysílání za rok dva tisíce sedmnáct návrh usnesení zní rada obdržela materiál zpráva o měření veřejné hodnoty vysílání české televize za rok dva tisíce sedmnáct a hodnotící zprávu pověřuje radního daniela váňu zdroje pro toto usnesení 
všichni jsou pro nyní mohu konstatovat že k dnešnímu dni nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení 
čili usnesení k tomu zní takto rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize že k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisů jednání rady pro toto usnesení 
všichni přítomní členové jsou pro návrh byl přijat čtvrtým pravidelným bodem jednání rady české televize jsou informace generálního ředitele slovo má generální ředitel české televize petr dvořák 
vážení členové rady české televize dobrý den dnešní moje zpráva bude mít sedm bodů za prvé dva dva ze šesti programu české televize se loni staly nejsledovanějšími tématickými stanicemi v evropě četa sport mezi veřejnoprávními sportovními programy a či dvacet čtyři mezi zpravodajskými úspěšní v evropském srovnání byl také dětský program cédéčko v roce dva tisíce sedmnáct dosáhlo déčko u dětí ve věku čtyři až dvanáct let podílu na sledovanosti přes třicet procent tedy téměř o tři procentní body více než dva tisíce šestnáct sledovanější byl jen švédský program barn kanálem založení v roce dva tisíce dva a jedenáct let vysílající norský energická super česká televize se loni udržela hodnoty spokojenosti na nadprůměrné úrovni osm celých tři bodu kanálem s vůbec nejvyšší spokojeností s podílem osm celých šest se stal opět čtěte art ke kterému se přidali programy či dva a ač sport již dosáhli shodně ukazatele spokojenosti osm celých pět bodů pořady čtěte dva ariete art dosahovaly loni vysokých čísel také z hlediska originality a zaujetí podrobnosti najdete v příloze a zadruhé zpravodajskou relaci události české televize vnímají dvě třetiny lidí jako nejdůvěryhodnější hlavní zpravodajský pořad v zemi ukazatel důvěry je přitom vyšší než v případě britů sledovali sledující zpravodajství visí vyplývá to z mezinárodního průzkumu agentury kantar té nez která porovná důvěryhodnosti jednotlivých médií a poslech veřejnoprávní televizi v zemích jako česko slovensko polsko německo británie rakousko a nizozemí televize obecně je podle výsledků ve všech státech vyjma německa považována za nejdůvěryhodnější zdroj informací 
třetí hned první olympijské víkend ukázal zájem diváků o vysílání české televize slavnostní zahájení her sledoval každý druhý diváků u obrazovek stejně jako sobotní sprint žen v biatlonu ten se navíc jedna celá dva miliony diváků stal dosud nejsledovanějším biatlon novým před přenosem vůbec nejsledovanějším pořadem sobotního dne bylo rychle budou rychlobruslení závod žen na tři kilometry vidělo jedna celá čtyři sta patnáct milionů při podílu na publiku padesát tři procent biatlon zaznamenal vysoká čísla i v pracovní pondělí dopoledne stíhací závod žen i následující mužský závod sledoval vždy více než čtyřicet procent lidí u obrazovek olympijský ve registroval v v pondělí pět set třináct tisíc spuštěných videí z pohledu velky sledování sportovní speciál dokonce poprvé překonal i vysílání pondělí tedy den dopoledních biatlonový závodů bylo rekordní i z hlediska počtu spouštěný vydají za celou českou televizi jejich počet překonal hranici jedna celá akce pět milionů 
začtvrté diváci české televize v lednu strávili sledováním její nabídky prostřednictvím webu mobilních aplikací nebo na platformě have přes šest a půl milionu hodin ukázal nový projekt elektronického měření sledovanosti který byl pod hladinou hlavičkou asociace televizních organizací oficiálně zahájen ale začátku letošního roku rozpočítá na kompletní populaci české republiky by každý divák strávil u videoobsahu české televize více než třicet šest minut za páté ve čtvrtek prvního února začal vysílat nový ekonomický týdeník byznys čtete dvacet čtyři půlhodina informací z ekonomiky o čem očima redaktorů české televize a hostů z řad hlavních představitelů byznysu se naprogramujete dvacet čtyři objeví každý čtvrtek ve dvacet jedna hodin v rámci zpravodajského bloku devadesátka za šesté česká televize se s ohledem na reakci části veřejnosti na dokument zapomenutí vůdci rozhodla zařadit do vysílání diskuze renomovaných historiků k tématu i ke zpracování a vyznění dokumentu vlasti bude pořád devadesátka datum vysílání je předběžně stanoveno na pátého března cyklus zapomenutí vůdci byl odvysílán v loňském roce v rámci připomínky sta let od říjnové revoluce v rusku za sedmé ministerstvo kultury vyzvala českou televizi aby vyjádřila své připomínky ke dvěma připravovaným novela a to zákona o nejvyšším kontrolním úřadu a zákona o dani z přidané hodnoty v případě novely zákona o dani z přidané hodnoty se česká televize obrátila na předsedu vlády ministerstvo kultury a ministerstvo financí které autorem návrhu aby pečlivě zvážili dopady chystaných změn zamýšlená změna v uplatňování peha rozhlasového a televizního vysílání totiž povede k výpadkům finančních zdrojů určených již na probíhající druhou vlnu televizní digitalizace jejichž průběh tak bude zásadně ohrožen to je za mě všechno pokud máte nějaké dotazy nebo 
jejich generálnímu řediteli za informace a otevíráme debatu těmto informacím které jsme slyšeli jako první se hlásí do diskuse kolega hauzer 
já si vzpomínám že když tady asi před měsícem byl pan ředitel zdeněk šámal a informoval nás o stanovisku české televize k analýze jana křečka tak že mé odeslal dopis se děkanovi fakulty sociálních věd končelík lýková já se chci jenom zeptat zdali už z této strany přišlo nějaké vyjádření 
to se omlouvám tuhle informaci nemám k dispozici ale zajistí mít do příštího zasedání 
děkuji dále se hlásil kolega dedič 
jenom krátce k tomu bodu jedna kde jsme seznámeni s tím že či dvacet čtyři se stal nejsledovanějším tématickým kanálem v rámci veřejnoprávních televizí v evropě a jestli si dobře pamatuju na tu sledovanost ten rozdíl opravdu značný vybízí je zhruba na jeden jeden a půl procenta pokud kanál či dvacet čtyři jen zhruba na čtyři a půl procentech takto rozdíl je je téměř čtyřnásobný a zajímavé je to i u sportu kdy sport si drží stále takto vysokou sledovanost přesto že přichází o některé super atraktivní sporty jako je fotbalová liga mistrů a podobně tak to jenom krátká připomínka mě zaujal budu číslo jedna 
ano děkuji kdo dále se hlásí do diskuse 
pokud se nikdo nehlásí já bych jen možná poznamenal 
k tomu šestému bodu že jsem opravdu rád že česká televize 
se konečně rozhodla k tomu uspořádat diskusi k tomu dokumentu zapomenutí vůdci 
já jsem vnímal ve veřejném prostoru dost značné diskuse kolem tohoto dokumentu byl jsem dotazován jak to česká televize chce řešit a věděl jsem z minulého zasedání rady české televize že se připravuje jakýsi tématický pořád 
až jsem opravdu rád že konečně bylo rozhodnuto kdy a jak bude 
připraven takže myslím si že ta část odborné veřejnosti která má námitce proti tomu dokumentu tak 
tím to bude saturované že alespoň bude o té věci hovořeno z jiného pohledu než tedy z toho pohledu autorů tohoto dokumentu 
pokud se někdo jiný nehlásí do diskuse 
v této věci k uzavřeme čtvrtý bod našeho programu a přejdeme přímo k pátému bodu kterým jsou materiály z dozorčí komise 
předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu trnkovi 
vážený pane předsedo vážení členové rady české televize dozorčí komise přijala čtyři usnesení do první s číslem deka nula osm vymalovanou osmnácti kterým žádá generálního ředitele cestou rady české televize o předložení přehledu dokončený veřejných zakázek procenta tisíce šestnáct a dva tisíce sedmnáct a dal předložení zadávací dokumentace včetně formuláře se souhrnnou informaci těmto výběrovým řízením jedná se o veřejné zakázky na úklidové služby proto z ostrova železobetonových konstrukcí kolektorů římská dvě užitkový vůz typu ford tranzit řípská dvě rozšíření obsahové analýzy zpravodajství a analýza vyváženosti zpravodajství v termínu do dvacátého února dva tisíce osmnáct 
druhé usnesení má číslo deka devět lomeno přiloženo osmnáct 
dozorčí komise obdržela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce na realizaci domu profese filmový festival v karlových varech dva tisíce patnáct předmětem plnění veřejné zakázky byla realizace stavby dům české televize prezentující českou televizi v rámci mezinárodního filmového festivalu festivalu v karlových varech v termínu od třetího až jedenáctého sedmi do tisíce patnáct do specifikace technického zajištění předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla stanovena na základě ceny realizace v roce dva tisíce čtrnáct a to na milion šest set padesát tisíc korun bez daně váha jednotlivých parametrů činila šedesát procent cena až čtyřicet procent kvalita nabízeného plnění zakázky byla vyhlášena šestnáctého druhý dva tisíce patnáct osloveno bylo pět společností již nabídku podali tři uchazeči lhůta pro podání nabídek byla stanovena na čtvrtého třetí dva tisíce patnáct nabídku uchazeče plum byla nabídka uchazeče plum se byla ze zadávacího řízení vyloučena pro zásadní rozpor s technickou specifikací domů české televize a nabídkou uchazeček arsenal sro byla zadávacího řízení vyloučeno pro rozpor mezi cenu uvedenou v návrhu smlouvy a uchazečem potvrzenou celkovou cenu za splnění kompletního předmětu výběrová komise vybrala ze zaslaných nabídek nabídku firmy sailer and partners která splňovala požadovaná technická cenová kritéria nabídková cena vítězného uchazeče činila milion šest set čtyřicet tři tisíc jsem se sedm pět set sedmdesát tři korun bez daně dozorčí komise konstatuje že při této veřejné zakázce bylo postupováno v souladu se zákonem číslo sto třicet sedm z roku do dírky a vnitřními předpisy české televize 
třetím jsme se nič má číslo deka deset lomeno tři lomeno osmnáct při pravidelné kontrole využívání finančních prostředků v kapitole výroby pořadů české televize provedla dozorčí komise v rámci své kontrolní činnosti přezkoumání dodržení rozpočtu u televizního pořadu všechnopárty dozorčí komisi byly předloženy materiály přípravy a výroby tohoto pořadu které se týkaly pořadu číslo jedna dva tisíce sedmnáct předložené materiály obsahovaly scénář pořadu rozpočet pořadu úplní natáčecí plán smlouvy o dílo s autory pořadu interní a externí objednávky honoráře ve vyúčtování došlé faktury dohodou výrobě a další doklady o technickém a právním zajištění výroby pořadů dozorčí komise se zaměř zaměřila na kontrolu dodržování výrobního plánu ve srovnání se skutečnými náklady výroby pořadů při čerpání plánovaných interních i externích nákladů došlo k úspoře čtrnáct procent z původního rozpočtu značná část interních nákladů byla dosažena operativním sloučením postprodukce s ostatními díly cyklu v závěru roku racionální využití interních kapacit české televize zvyšuje efektivitu práce při výrobě dílů pořad ješte přináší výnos pořady se přináší výnos z prodeje vstupenek v divadla semafor 
dozorčí komise konstatuje že vnitřní předpisy české televize upravující upravující efektivní a jednotné plánování a řízení výroby byly dodrženy včetně efektivního využití interních kapacit české televize a že plánované náklady při výrobě televizního pořadu všechnopárty nebyly překročeny systém kontroly čerpání rozpočtu byl více stupňový v pravidelné komunikaci s managementem se zajištěním možnosti řádné zpětné vazby a kontroly průběhu skutečného čerpání finančních prostředků systém kontroly čerpání a plnění rozpočtu odpovídal rozhodnutí generálního ředitele či sto čtyřicet jedna kterým jsou zásady pro využívání kapacit české televize a najímání externích kapacit pro výrobu pořadů a zajištění dalších potřeb české televize poslední usnesení které dozorčí komise přijala má číslo deka jedna slemeno třema jmeno osmnácti 
usnesením dozorčí komise žádá generálního ředitele cestu rady české televize o předložený složek těchto pořadů co vlastně zábavy je to česká hlava vent dokumentární tvorba druhý život jysk kika a dramatické tvorby je to příběh ebu jak snu oživovali dědečka a to s termínem do sedmého března zatím sice osmnáct tolik dozorčí komisi děkuji za pozornost děkuji předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňková a otevírám diskusi k materiálům z dozorčí komise 
hluboce nikdo nehlásí do diskuse přečtu návrhy příslušných usnesení první zní takto rada bere na vědomí zápis z druhého jednání dozorčí komise rady české televize ze dne šestého února dva tisíce osmnáct včetně informace o vyžádaných materiálech příloha číslo jedna zápisu z tohoto jednání zdroje pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat druhé usnesení zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo nula devět lomeno nula tři lomeno osmnáct přijaté formou per rollam dne osmého února dva tisíce osmnáct týkající se veřejné zakázky s názvem realizace domu české televize pro filmový festival v karlových varech dva tisíce patnáct usnesení dozorčí komise číslo nula devět lamino nula tři lamino osmnácti je přílohou číslo dvě zápisu z tohoto jednání které pro toto usnesení 
všichni jsou pro další návrh usnesení zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo deset lomeno nula tři loven osmnáct přijaté formou per rollam dne jedenáctého února dva tisíce osmnáct týkající se přezkoumání dodržení rozpočtu u televizního pořadu všechnopárty usnesení číslo deset lomeno nula tři lamino osmnáct je přílohou číslo ci zápisu z tohoto jednání kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro a poslední usnesení zní takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo jedenáct lomeno nula tři lamino osmnáct týkající se žádosti na generálního ředitele o předložení složek pořadů usnesení dozorčí komise je přílohou číslo čtyři zápisu z tohoto jednání kde bylo toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat tím jsme uzavřeli pátý bod dnešního našeho programu a přehraj přejdeme k šestému bodu kterým je zpráva o mně o měření veřejné hodnoty vysílání české televize za rok dva tisíce sedmnáct předávám slovo radnímu danielovi váňovi děkuji za slovo vážení kolegové milí hosté v úvodu bych chtěl zmínit že v předkládaném hodnocení veřejné služby za rok dva tisíce sedmnáct došlo po a avizovaných konzultacích s oddělením výzkumu a analýz v porovnání s minulými roky k některým formálním změnám 
jde především o následující dvě úpravy za prvé kapitola vývoj základních ukazatelů byla před řazena na začátek stává před kapitolu splnění obecných cílů takovej zařazení se nám zdá logičtější protože čtenáře hned na začátku získá představu o celkovém výkonu české televize poslední třetí kapitola je stejně jako dříve věnována vysílání to specifické divácké skupiny za druhé kapitole plnění obecných cílů došlo ke sloučení dvou původně samostatných oblastí konkrétně cíle čtyři prezentace české republiky regionů a komunit a cíle pět přibližování světa občanů české republiky do jedné nově nové kapitoly s názvem cíl čtyři prezentace regionů české republiky evropy a světa 
vedle toho došlo ve zprávě ke zjednodušení prezentace některých výsledku tak aby byly pro čtenáře na první pohled srozumitelnější předkládaná zpráva nicméně v plné míře navazuje na předchozí měřit na předchozí měření která byla od roku dva tisíce jedenáct postupně prováděna analytické oddělení české televize disponuje za dva tisíce sedmnáct kompletní sadou dat která v případě potřeby umožní replikovat jakoukoli informaci která se objevila ve zprávy za rok dva tisíce šestnáct připomínám že hlavním ideovým zdroje při zavádění hodnot zavádění hodnocení veřejné služby české televize byly metodiky používané britskou vybízí ani tuzemskou en de o 
nově se ve zprávě objevuje několik přehledů jedná se o za a výčet hlavních vzdělávacích a osvětových osvětových pozadu za b přehled realizovaných partnerství české televize při významných kulturních událostech a charitativních projektech a konečně zace přehled hlavních pořadů a projektů české televize týkajících se náboženských skupin etnických skupin a hendikepovaných 
došlo také k jedné výraznější změně v metodice sběru dat pro hodnocení plnění veřejné služby hodnocení dětského kanálu čtěte zde se nově opírá o názory rodičů a také dětí tedy o primární cílovou skupinu kanál hodnocení déčka 
které bylo dosud realizováno průběžně je nyní z důvodů zahrnutí dětí řešeno samostatnými pololetní mi výzkumy 
nyní pojďme ke konkrétním výsledkům hodnocení 
vedle základních indikátorů bych se tentokrát zaměřil především na oblasti které jsou v souvislosti s českou televizí hovně diskutovány 
nejprve pár slov základních ukazatelů výkonnosti české televize celkový průměrný týdenní zásah české televize v populaci patnáct plus dosáhl v loňském roce sedmdesáti sedmi procent což je o jeden procentní bod méně než v roce dva tisíce šestnáct zásah české televize tak i nadále zůstává vysoko nad hodnotou kterou si pro vlastní kanály stanovila britská vybízí což je sedmdesát procent která zjevně výraznému snížení zásahu o pět procentních bodů došlo u divácké skupiny osmnáct až dvacet čtyři let vysvětlení příčin tohoto poklesu bych poprosil paní magistro týmovou vedoucí výzkumu a analýz české televize pokud jde o kvalitativní parametry spokojenost s pořady zůstala na stejné úrovni jako v minulém roce index spokojenosti činí činil osmdesát jedna procent index mýlí zaujetí pořady poklesl o dva procentní body na šedesát sedm procent došlo k výraznějšímu poklesu indexu vnímání originality pořadů a to o devět procentních bodů na úroveň padesát sedm procent tento trend nezaznamenali už v prvním pololetí poprosím opět paní renata týmová aby nám tento přetrvávající pokles vysvětlila 
celkový index důvěryhodností české televize se mírně snížil srovnání celkem dva tisíce šestnáct o dva procentní body na dnešní hodnotu šedesát tři procent s poklesem důvěryhodnosti se potýkají i další veřejnoprávní televize v evropě je jednou z hlavních příčin tohoto trendu je celosvětový nárůst vlivu a sledovanosti takzvaných alternativních informačních zdrojů především na internetu a sociálních sítích jednou ze základních charakteristik těchto informačních zdrojů je právě vymezování se vůči tradičním médiím zejména vůči těm veřejnoprávní z mezinárodního srovnání které iniciovala česká televize nicméně vyplývá že důvěryhodnost české televize je nadprůměrná kteří se například nad hodnotami rakouské o lidské bílý nebo německé a jde 
podíl prémie na celkové na celku vysílání čínu v uplynulém roce třicet osm procent což je hodnota srovnatelná s celkem dva tisíce šestnáct meziročně narostl podíl tém je u hlavního kanálu či jedna a 
déšť 
podíl vlastní tvorby na celkové na celku vysílání české televize za dva tisíce sedmnáct zaznamenal nárůst o pět procentních bodů na hodnotu sedmdesát čtyři procent nejvyšší změnu sledujeme u kanálu čt sport kde však došlo k zásadní změně v kvalifikaci pořadů osvětlení změny opět poprosím paní týmovou 
tolik tedy k základním ukazatelům děkuji paní magistře týmové za a doplnění v rámci těch otázek 
nyní bych se chtěl věnovat oblasti která se ve spojení s českou televizí mě v poslední době nejčastěji a to je zpravodajství je velmi potěšitelné že události či zůstávají výrazně nejdůvěryhodnější zpravodajskou relací v české republice označit označilo je tak šedesát pět procent diváků v české republice zprávy esteve piva jsou na druhém místě se sedmnácti procenty televizní noviny na třetím místě se čtrnácti procenty a barrandovské naše zprávy na čtvrtém se čtyřmi procenty preferencí 
naším cílem mnou výše zmíněné mezinárodní ne no výše zmíněného mezinárodního srovnání dvou vedle identifikace celkové důvěryhodnosti médií veřejné služby také stanovení zpravodajské relace která je na daném trhu nejdu nejdůvěryhodnější 
z pelotonu osmi sledovaných hlavních relací skoncili událostí české televizi na třetím místě za zprávy za zprávami nizozemské en p a rakouské o 
jak již bylo řečeno události považuje za nejdůvěryhodnější šedesát procent diváků v české republice pro srovnání být síň označilo za nejdůvěryhodnější šedesát jedna procent britů zprávy třicet čtyři procent slováků a vědomosti steve třicet dva procent polák 
od druhé poloviny roku dva tisíce šestnáct je realizováno také kvalitativní analýza pokrytí vybraných důležitých událostí zpravodajství české televize autoři jsou tomáš trampota i univerzity a tereza klaban klavíková rábová z fakulty sociálních věd univerzity karlovy v prvním pololetí roku dva sedmnáct se tato analýza zaměřila na témata vládní krize a války v sýrii ve druhém pololetí na informování o domácích parlamentních volbách a o referendu o nezávislosti katalánska přes drobné výhrady zejména formálního rázu bylo ve všech případech konce konstatováno že prezentace událostí českou televizí jednoznačně naplňuje požadavky kladené na médium veřejné služby analýzy v kompletním znění jsou přílohou hodnocení plnění veřejné služby za rok dva tisíce sedmnáct 
konečně společnost media tenor provedla pro českou televizi obsahovou analýzu tisíce náhodně vybraných příspěvků z pořadu události události v regionech a zprávy ve dvacet tři hodin které byly odvysílány v roce dva tisíce sedmnáct analýza konstatovala devadesát osm procentní vyváženost příspěvků což je stejný výsledek jako velice dva tisíce šestnáct 
a samostatnou kapitolou kterou bych nerad opomněl je prostor poskytovaný jednotlivým politickým subjektům ve zpravodajství publicistice a diskuzních pořadech české televize téma před několika týdny konečně rozvířila anna analýza centa pro mediální studia ce mesto 
z analýzy realizovaných z analýz realizovaných pro českou televizi společností media tenor vyplývá že v rámci pořadu události roce dva tisíce sedmnáct meziročně klesl počet zmínek zmínek o československé a české sociálně sociální demokracii kade účes a top nula devět naopak nárůst zmínek byl zaregistrován u všech ostatních sledovaných politických stran absolutních číslech nejvíce u hnutí ano relativně nejvíce pachů esteve je tedy zřejmé že česká televize v tomto ohledu reflektuje vývoj na politické scéně a proměňující se sílu a význam jednotlivých uskupení 
počet zmínek celkově vzrostl za což může zejména výrazné s zpravodajské pokrytí podzimních parlamentních voleb 
afrika nejfrekventovanější mi hosty v pořadu otázky václava moravce a máte slovo s michaelou jílkovou byla byly v roce dva tisíce sedmnáct zástupci hnutí ano celkem sedm kál se zde celkem čtyři až čtyřicetkrát celkem byly za těchto pořadů pozváni zástupci osmnácti politických stran a hnutí výrazně šesti častěji byli přítomni představitelé parlamentních uskupení 
na okraji je třeba zmínit že česká televize se v lednu dva tisíce osmnáct za pomoci obsáhle argumentace ohradila vůči metodice výše uvedené ano analýzy chceme teprve a také proti závěrům které z ano z analýzy vyplynulo 
dovolte mi nyní pár slov o působení české televize oblasti podpory nových médií a technologií 
internet bezpochyby přinesl zásadní změny 
způsobu konzulů konzumace médií role nových médií do budoucna jistě dále poroste 
v roce dva tisíce sedmnáct zaznamenaly všechny měřené weby čtěte meziroční nárůst návštěvnosti velmi výrazný nárůst návštěvnosti byl zaznamenán u webu či dvacet čtyři jde průměrný počet unikátních návštěvníků za měsíc narostl téměř o polovinu stojí za tím nepochybně i fakt že dva tisíce se u nás byl bohatý na významné politické a společenské události ať už šlo o pád vlády parlamentní volby či kampaně před volbami prezidentskými 
interaktivní web dětského déčka dokázal v roce dva tisíce sedmnáct navýšit návštěvnost o pětinu každý měsíc se na něj podíval v průměru dvě stě dvacet dva tisíc unikátních návštěvníků 
pokud jde o odloženou sledovanost na internetu nejúspěšnějším pořadem roku dva sedmnáct byl seriál trpaslík do sedmi dnů po odvysílání si každý díl na webu pustilo v průměru sedmdesát dva tisíc diváků internetové diváky také zaujala druhá řada seriálu první republika seriál svět pod hlavou ministr spravedlnosti nebo úspěšní seriál labyrint každý z dílů těchto pořadů sledovalo na webu odložení minimálně šedesát tisíc diváků 
rekordmanem odložené sledovanosti televize steve byla štědrovečerní pohádka anděl páně dvě kterou si do sedmi dnů po odvysílání v televizi pustilo dalších více než půl milionu diváků počet odvysílaných mobilních aplikací či v roce za sedmnáct nadále rostl aplikace ivysílání zaznamenala již více než milion instalací zařízení s operačním systémem android finální nárůst byl sledovány je aplikací či dvacet čtyři a či spot 
průměrný čas strávený sledováním internetového archivu české televize se zvýšil o více než minutu a v roce dva sedmnáct dosáhl na hodnotu čtrnácti minut a dvaceti vteřin za měsíc na jednoho diváka kdo jménu poklesu došlo u času stráveného sledování živého vysílání na internetu pro dva sedmnáct se pohyboval okolo osmi minut za měsíc na jednoho diváka příčinou poklesu byla zejména absence akcí typu olympijské hry či mezinárodní fotbalové mistrovství v uplynulém roce 
na samý závěr bych se ještě krátce zmínil o jednom z důležitých úkolů televize veřejné služby a tím je minimálně pro mě jako vysokoškolského učitele podpora vzdělanosti a vzdělávání 
zásah vzdělávacích pořadů jejich kvalitativní parametry zůstaly na podobné úrovni jako v roce dva šestnáct jen originalita je hodnocena o něco hůře podobně jako u většiny jiných žánrů k výrazné změně ale dochází na poli jazykovém podíl pořadů pro mládež a děti které jsou vysílány v duální tedy dvojjazyčném módu neboť jsou titulkování byl oproti roku dva šestnáct desetinásobný stoupl z dvou procent na jednadvacet procent konstantně vlastně také podílu titul kovaných a duálních pořadů na celém vysílání české televize jedna čtěte dva a žijete and 
v roce papat nás to bylo čtrnáct procent v roce dva sedmnáct již osmnáct procent pořadů osobně považuji tento vývoj za bezpochyby žádoucí předkládaná zpráva zpráva také nově nabízí přehled hlavních vzdělávacích titulů jejich škála je skutečně pestrá zahrnuje pořady zaměřené na výuku jazyků dopravní výchovu finanční gramotnost zdravotnickou osvětu pořady vědeckého charakteru a řada dalších 
té mé strany proto tuto chvíli vše další informace včetně detailního popisu naplňování jednotlivých média veřejné služby či zásahu české televize v jednotlivých diváckých skupinách najdete ve zprávě kterou máte všichni k dispozici 
kolegové děkuji vám za pozornost děkuji kolegovi váňovi za úvodní slova k tomuto tématu a poprosím paní ředitelku týmovou aby doplnila informace které jsme slyšeli eventuelně odpověděla na ty otázky které kolega váňa již vyslovil a pak otevřel diskusi tomuto tématu 
ta první otázka se týká poklesu zásahu u cílové skupiny osmnáct až dvacet čtyři let té zprávě uvedeno že vlastně mírně poklesl celý zásah české televize si bylo samozřejmě způsobeno zejména ke sportovním kanálem či sport protože rok dva sedmnáct byl méně bohatý na sportovní události nebyl to olympijský rok a z toho důvodu jedním z těch důvodů je že právě tato nejmladší cílová skupina má tedy záruba tisíce sedmnáct menší zásah ta druhá věc je způsobena tím že tato cílová skupina vlastně nejvíce konzumuje pořady prostřednictvím internetu nebo prostřednictvím takzvané odložené sledovanosti mi jak pan řekl pan ředitel a na začátku od ledna máme spuštěný vlastní nový projekt pod a o digitální měření a tak na neho videoobsahu to v mém minulém roce neměli měli jsme to pouze data za českou televizi je byla nám tam a komerční a stanice a usd z těchto dáte vlastně dneska můžeme říct že a z různých deklaratorní výzkum že právě ta cílová skupina osmnáct až dvacet čtyři let a vlastně jejich konzumace převažuje na tom internetu a naopak to živé televizní vysílání konzumuje a méně takže ten druhý důvod vysvětlení toho menšího zásahu u této cílové skupině osmnáct dvacet čtyři let u toho digitálního měření které bylo pod asociaci televizních organizací spuštěno teď od ledna tak nám tam chybí ta sociodemografie ale já předpokládám že vlastně v průběhu tohoto roku a i tato a ta se tato monografie bude jakoby doplněná ale nezáleží to jenom na české televize ale i na ostatní subjektech které jsou sdruženy v asociaci televizních organizací tak 
vy tady k tomu pak tam druhá otázka se týkala je originality já jsem to tady vlastně komentovala za trest právě za první polovinu roku roku dva sedmnáct ta my jsme udělali samozřejmě za ten celý rok podrobnější a analýzu zdůraznila bych že ta originalita neklesá jenom jakoby za českou televizi ale za celý televizní trh týká se to i jakoby komerční saní které máme také vlastní obsaženy v měření v denním kontinuálním výzkumu 
ta analýza kterou jsme si jakoby dělali tak víme že se to jedna že ten pokles se týká zejména těch periodických pořadů které jdou jakoby v tom denním režimu a největší poklesy teda zaznamenán u hlavního kanálu a čssd jedna a tam samozřejmě víme že jsem od na podzim dva tisíce sedmnáct jsme vlastně a ty premiéra premiérové tituly vlastní tvorby byly víceméně vlastně druhé řady těch televizních seriálů typu soudce a láká a první republika tak je samozřejmě je asi logické že zejména té originalitě v tomto kvalitativních parametrů ten výkon je pak nižší ale zdůraznila bych zejména to zaujetí a spokojenost zůstává víceméně na v těch jednotná jednotlivých kanálech víceméně na stejné úrovni tak asi to a třetí otázka se týkala těch sportovních z těch sportovních pořadů já bych to vlastně ukázala teď na na zimní olympiádě v tom první století dva sedmnáct my jsme se k této změně vlastně změně toho reportingu rozhodli i po diskuzi z hlediska i bídu a ty pořady které ty sportovní přenosy které jsou vlastně dneska vysílány zed oha byly vlastně doposud vlastně vysílány nebo klasifikovány jako zahraniční nákup ale přitom vlastně česká televize tam vlastně jednak financuje ty přenosové trasy posílá tam komentátory vlastně financuje se okolo tohoto studia tak tyto přenosy konkrétně třeba teď právě z toho ze aha tak to bylo i v minulém roce se v případě jiných přenosu jsou teď od tohoto prvního středa ti dva sedmnáct klasifikovány jako vlastní výroba je to v případě přenosu kde je ta česká jako stopa české televize pokud mi to jenom automaticky přejímáme a nemá nedává česká televize v tom tomu žádné jakoby zázemí tak je to nadále klasifikováno jako zahraniční a nákup 
děkuji můj 
kolega váňa děkujete téžza 
zodpovězení otázek já bych na úvod možná jenom poznamenal co mě na tom osobně se zdá nejdůležitější a to je to že vlastně česká televize si nadále udržuje tu vysokou spokojenost a vysokou důvěryhodnost co si myslím že jsou co jsou to jsou základní kritéria která považuji za nejdůležitější důvěryhodnost české televize sice se pohybuje v různých každý rok je trošičku o nějaké procento někde jinde ale jde to nahoru dolů ale v podstatě pořád je to přes šedesát procent jako celého podniku české televize při poskytování zpravodajských a publicistických pořadů a spokojenost s těmito pořady se pohybuje kolem těch osmdesáti procent což si myslím že vynikající výsledek za zajímavé také považuji ten graf na straně čtyřicet tři kde vlastně je velký rozdíl mezi důvěryhodností hlavního zpravodajského pořadu české televize události a hlavními zpravodajskými pořady jiných televizí ten rozdíl je markantní česká televize s pořadem události má důvěryhodnost kolem pětašedesáti procent za celé to období několika minulých let zatímco kupodivu televizní noviny 
tedy hlavní zpravodajský pořad televize nová má něco kolem patnácti procent z podzimu dva tisíce sedmnáct je to jen čtrnáct procent ačkoliv je to nejsledovanější stále ještě zpravodajská relace tak ta důvěryhodnost tu relaci je markantní nižší než u hlavní zpravodajské relace české televize a podobně je to 
další privátní televizí v naší republice televize prima která má tu důvěryhodnost někde na těch sedmnácti procentech čili v podstatě podobně jako televize nova na nově se z té tabulce ještě objevuje 
televize barrandov s pořadem naše zprávy a má důvěryhodnost pouhé čtyři procent čtyři procenta takže tady vidíme opravdu zásadní kvalitativní a kvantitativní rozdíl vyjádřený kvantitativně takhle z těch na této na této na tomto grafu pokud jde o důvěryhodnost těch hlavních zpravodajských pořadů to si myslím že je velice charakteristické pro tu pro tu naší situaci jinak k těm dalším srovnáním ta mě napadlo teda to je jen moje interpretace nechci z těch zdržovat ale když se srovnává důvěryhodnost 
zpravodajských pořadů 
tak británii například česká televize předstihuje v tom v tom dubicko česká televize má důvěryhodnost pětašedesát procent a ve srovnání s bílý se tu uvádí která má jedna šedesát procent ale tam právě potřeba si uvědomit že v české republice tím konkurentem české televize jsou relativně nedůvěryhodné televize jako je televize nova televize prima a televize barrandov zatímco v británii 
vynikající zpravodajství podává soukromá televize aj tí ví řečeno for ska jus takže tam jsou soukromé televize na velmi vysoké úrovni takže tam ta konkurence kterou vyvíjející se dostává do do do soutěže tak je úplně někde jinde než u nás je jenom k tomu napadlo abychom si ty čísla taky dovedli představit nějaké nějaké souvislosti 
otvírám další diskusi k tomuto našemu materiálu hlásit kolega hauzer 
bych se zeptali jenom na několik věcných otázek tady v materiálu hodnocení plnění veřejné služby tak jsem si všimnul jisté nesrovnalosti v číslech nejspíše to má nějaký důvod jenom bych byl rád kdyby to paní ředitelka mohla vyjasnit pro případné čtenáře v tom slajdů kde se tam se uvádí důvěryhodnost šedesát tři procent a na následující straně jedenáct sedmdesát jedna procent 
té prvního první otázka 
potom 
když se zaměřím na moje téma vzdělávací pořady tak 
čím vysvětlit se raketový nárůst titul kovaných pořadů pro děti nebo dvojjazyčných pořadů tam jisté vysvětlení se objevuje ale přece jen je to nárůst ze dvou procent na 
dvacet jedna procent to je prostě tisíců tisíc desetinásobek na desetinásobek a pak třetí otázka k tomuto čím vysvětlit že došlo ke snížení 
vnímány originality vzdělávacích pořadů o těch šest procent je všechno 
tak nejprve k těmto hodnotám těch indikátorů a pak z hlediska toho spoustu odpovědí rozhodně ano spíše ano tam jsou vlastně dvojí data v té zprávě my to musíme přepočítávat na ty indikátory třeba v případě toho slajdu deset kde vlastně vykazujeme ty základní parametry o české televizi je to z toho důvodu že vlastně tam pracujeme s různými metry a s různými zdroji dá mi vlastně do jednoho grafu dáváme zásah české televize důvěryhodnost to je veřejnoprávního trekingu a pak data z denního kontinuálního výzkumu já to vysvětlím ten indikátory přepočítaný já to by se na případě důvěryhodnosti kdy se ptáme v tom výzkumu a respondenti odpovídali na otázku zda česká televize je důvěryhodná a ty odpovědi jsou na škále rozhodně ano spíše ano ross spíše ne rozhodně ne pokud by všichni respondenti řekli že česká televize důvěryhodná takto ta hodnota toho indikátoru bude sto procent jo v případě že by řekli že není rozhodně důvěryhodná tak je to ta hodnota jakožto na té skále a ten ta hodnota indikátoru bude nula jo takže to je ta hodnota indikátoru je průměr těch odpovědí těch mladších o těch šedesát tři procent že česká televize důvěry hana a tom dalším slajdu uvedlo myslím že to je celé číslo jedenáct tam se jedná o prostý součet odpovědí rozhodně ano a spíše ano jo kdy vlastně rozhodně ano říká pětadvacet procent v tom roce dva tisíce sedm že česká televize pětadvacet procent respondentů řekl že česká televize je důvěryhodná až čtyřicet šest procent řekl že spíše je důvěryhodná takže celek je sedmdesát jedna procent jo takže ty int a ještě uvedu jedno je to hned v poznámce na druhým slajdu že pokud ty hodnoty těch i v těch výzkumu tak aby jsme mohli dát jakoby dohromady na tom úvodním slajdu na tom úvodní slajdu dese tak pokud se přepočítává na tyto od na tyto indikátory na průměry těch hodno tak jsou vždycky tam označení takovou ikonka kouká jo pokud se jedná o ten prostý součet těch odpovědí tak je tam ikonka je to vždycky v tom dolním v dolním grafu dole 
to je asi k tomu vysvětlení já vím že to jako je to složitější ale přemýšleli jsme i na jedný na jiným způsobem ale neuměli by se potom vlastně dát třeba dohromady tento první jakoby graf který je podle mě úplně já ten úvodní graf kde jsou jednak hodnoty zásahu české televize podílu vlastní tvorby pak je tam ta a jsou tam ty kvalitativní data originalita zaujetí důvěryhodnost inovativnosti je to prostě vycházíme z různých metrik z různých jakoby zdrojů výzkumu a chceme to vlastně předložit nějaké jakoby ucelené a správě a zejména se to vždycky ty interpretace právě týkají tý důvěryhodnosti kde se snažíme jednak uvést ten průměrný index důvěryhodnosti a jednak tam deklarujeme teda ten počet těch respondentů kteří řekli tu odpověď rozhodně ano a spíše ano 
takto je tedy to 
ta druhá a ono to zní hrozně komplikovaně a jinak to téměř nejde udělat 
tím závazným ukazatelem je těch je důvěryhodnost šedesát tři proč ano ten přepočteny jakoby indikátor jo vlastně nás nikdo ani nemůže potom podezřívat že se tedy snažíme prezentovat nějaká jakoby o vyšší čísla mi to naopak přepočítáme ke mně není odpovědí ale uvádíme že stále sedmdesát jedna procent respondentů říká že česká televize důvěryhodná buď rozhodně ano nebo spíše ano ten rozklad jsem říkala před chvilkou 
tak jo ať se jedná ten obrovský nárůst týkající se těch vzdělávacích pořadů kteří buď jsou vysílány v tom dvojjazyčném režimu nebo lze ziskat titulků já jsem si že ověřovala u akvizičního oddělení také mě to prostě zarazilo ten obrovský nárůst když se vlastně měla před sebou ty před sebou roční data a opravdu do vlastně celá řada těch nákupů disketa akvizice má to spojky níže dojde k nákupu a pak teprve to nasazené jakoby do vysílání tak se vlastně akvizičního oddělení vlastně podařilo nakoupit a mít vlastně k dispozici ty dvojjazyčné a verze a po samozřejmě celá jakoby více těch pořadů bylo těch dětských pořadů a zejména cyklů bylo více o titulu kováno já mám tady před sebou celý seznam těch pořadů za rok dva sedmnáct které byly o titulu kovárny jedná se samozřejmě jednak o vzdělávací pořady třeba typu atlas zvířat ale jsou to i věci které jsou třeba i trošku historického charakteru na tom dětském kanálu a to se jedná se dějiny dinosauří kamarádi jsou to i vlastní věci a v akvizice že je tady samozřejmě ten seznam jakoby k nahlédnutí těch titul může ho jako bych mohla jmenovat celou řadu jsou to jednak jakoby solitéry pro děti ale jsou to i cyklické pořady které jsou vlastně nasazeny v tom strip ovém vysílání v průběhu třeba odpoledne na 
ano prosím doplní k té otázce a mohla byste nám nebo tedy posluchačům říct kterých je to vlastně jazycích 
také vám no určitě je to převažuje samozřejmě ta angličtina jo ale co tam samozřejmě i třeba ty co se týče těch jazykových kurzů tak my jsme měli vlastně i z hlediska vlastní tvorby tam byla celá řada pořadu která se týkala třeba italštiny ho teprve vlastně tento dobré se na ten do vysílání ale francouzština tam byla ale převažuje samozřejmě ta angličtina 
a konkrétně mám to pokud by vás zajímaly proporce takto můžeme třeba v rámci vzdělávací zprávy jakoby změnit 
jo a poslední otázka se týkala vlastně a té originality vzdělávacích pořadů opět jsme se na to dívala je to opravdu se to jedná těch technických je to co to cyklické pořady těch titul jakoby nových nebylo tolik nasazeno byla také opět třeba z hlediska vzdělávací titulu nasazení třeba druhé řady typ kvalitativní parametry ústavy víceméně stabilní ale opět ta originalita která je často vlastně i těma samotným samotnými respondenty často oni nerozlišují jako mezi parametry originalita a spokojenost zaujetí často je v tom výzkumu když to vlastně jakoby vyplňují tak my jsme si dělali i kvalitativní výzkum tady na hodnoty tak často těmi běžnými respondenty je to třeba i zaměňováno opravdu se to týká cyklických pořadů převážně které jdou a které se nasazují v nějaké třeba v denním stripu nebo jako v nějakém o tom týdenním a nasazení 
děkuji dále do diskuse se hlásil jako první místopředseda dědič poté kolega nijak 
jsem velmi krátce vůbec měli jenom na konkrétne chci zareagovat tak se toho michal na ty titulky říkám za zaplať pámbu je to nárůst teda vůbec nepřipadá byť deseti násobný nijak dramatický protože to je vlastně z nuly nebo z dvoch procent na dvacet procent a 
dle mého názoru je to povinnost štěstí televize dobře se toho nebojí že se nebojí o sledovanost ale i dětem dává možnost sledovat pořady v originálním jazyce v severských státech je to stoprocent u dětských pořadů pokud jsou to televize zahraniční pořady a taky jazyková vybavenost těch dětí je úplně úplně jiná než u nás takže to jenom krátká připomínka k titulkům a k tomu ještě co řekl honza za mě jenom zaujalo to úplně na jinou debatu důvěryhodnost tam na posledním řádku je německá veřejnoprávní zde sají zpravodajský pořad to mě teda zaujalo těch dvanáct procent což vůči tomu zhruba průměru který přesahuje padesát procent uveřejňování s televizí je je hodně nízké číslo a to spíš jenom jako zajímavost a obecně obecně chci říct že nevím jestli k tomu částečně i mentálně dospěl ale mě ten materiál tentokrát kde se zásadně neliší od těch materiálů loňských a předloňských příjde velmi nejenom komplexní ale přehledný čtivý včetně těch závěrečných analýz které jsou dle mého názoru velmi velmi kvalifikovaně zpracovány a kromě toho že mi z toho materiálu čerpáme čerpáme tvrdá data z kterých potom děláme závěry pro nepotřebuje výroční zprávy tak možná a zároveň zveřejníme samozřejmě pokud zprávu příjmeme ji na webových stránkách tak dávám spíš jako námět pro pro českou televizi protože primárně tuhý materiál jak s tímto s touto komplexní analýzu za dva tisíce sedmnáct ještě pracovat v rámci komunikace a v rámci představení veřejnosti jak odborné tak tak laické 
děkuji 
děkuji je člověk následuje kolega nijak 
já si chci se vrátit k originalitě originalitě pořadu vy jste říkala že ten poklesy je 
vytvořen 
opakováním nebo s těmi druhými sériemi a tak dále ale na straně třicet čtyři máte vytaženou vytažený hodnocení originality premiérových pořadů jo a u těch premiérových pořadů je to jsou křehké úplně stejné tam není v těch šesti žánrech ani jeden který by vůči loňskému roku poklesl některé ty poklesy jsou celkem jako velké hodně velké třeba myslím že jsou to hudební pořady o devět procentních bodů to je jako v rámci těch ostatních hodnot jak na ně koukám tak tam se prakticky nic jiného o devět procentních bodů nezměníš o ty ten obrázek celkově mnohem stabilnější čili dovolte mi jsou pochybnost o tom že že to klesající hodnocení originality je dáno jenom tím že se tam v tom roce sešli druhé série nějakých pořadů které byly úspěšné těch letech přicházející 
ne to já jsem překvapen jeden z těchto důvodů ale pokud byste se třeba porovnali originalitu za první řadu jakoby první republiky tak opravdu byla na jiné jakoby úrovni než ta druha ten já jsem komentovala zejména to druhý pololetí za dramatickou tvorbu ale třeba se týkalo prvního pololetí kdy my jsme vlastně do na do pondělního večera vlastně nasadili detektivní seriál doufám že řeknu vřetena ze světlo pod se to pod hlavou tak ten a ten tento seriál nebyl typicky jakoby typicky kriminální jakoby seriál proto pondělní okno měl vlastně ten seriál měl alternativnější jakoby podobu a i tady v tom případě se nám vlastně ukázalo že ty respondenti když hodnotíte jednotlivé jakoby tituly tak víceméně nerozlišoval mezi nimi kvalitativními parametry a dokážou i když ten tituly má vlastně alternativnější podobu tak ta originalita ta je tam hodnocená na nižší na nižší úrovni ten pokles pokud si vezmu jakoby všechny zámky a vlastnila se zase dva tisíce sedmnáct jakoby do softwaru tak ten pokles je způsoben zejména za ty věci třeba které jsou nasazeny v tom denním stripu jako soca jako věci jako zpravodajského charakteru události jakoby v regionech ale typu i třeba událostí a nebo počasí které nás nasazeno jsou to věci které mají vlastně ten denní denní vysílat a se vlastně je ten největší pokles a známek z hlediska té z hlediska tého parametru originality jo ale částečně je to i metodologická věc a my jsme to vlastně i analyzovali souvislosti s vlastním zhodnocením a kreativními producent mi za rok dva sedmnáct že částečně i ty vlastně diváci kteří nám vlastně s námi spolupracují v tom denním kontinuálním výzkumu tak neumí vlastně úplně pochopit ten ho tu hodnotu té originality my jsme vlastně definice převzali britské vybízí jo a snažíme se vlastně mít tam jako v tom dotazníku vysvětlení ale ta do jistý míry jenom u části respondentů jakoby kopíruje úplně to vyjádření je jestli ten poradnou originální než v tom jiném žánru ty ostatní pořady dobře já něco řeknu také chci chci teda jenom jako poznamenat že já tomu rozumím co říkáte nicméně se dívám prostě na stranu třicet čtyři kde je zkoumána originalita premiérových pořadů a vidím meziroční pokles u hudebních pořadů ze sedmdesáti osmi procent na sedmdesát a u zábavných pořadů u sedm ze sedmdesáti dvou na šedesát jedna jo je tam šest křivek a všechny jdou dolů ani jedno ani jedna nejde nahoru to tím že mi znovu zopakujete vysvětlení který už jste říkala předtím tak ten tvar křivek obávám se tím jak jsem nezmění to je jedna věc kterou jsem chtěl říct a druhá věc druhá věc 
jako lidi který který píšou a který jako píšou jako 
profesionální nebo po podle profesionálně tak se často setkat dostávají do situace že 
že odevzdají to co napsali nějakému editorovi a ten editory vysvětluje že něco mají někde zkrátit nebo změnit že něco není srozumitelný je pro čtenáře a je takový přirozený reflex toho autora začít svou odpověď slůvkem ale 
dívám se táhne na píšícího kolegu dostála který jistě rozumí tomu co mám na mysli a a ten autor logicky já to dělám taky samozřejmě má jako první reflexe bránit jako říkat dále je srozumitelný je ale pravda je taková že když ten první čtenář konstatuje že to srozumitelné není tak prostě on má pravdu protože se to píše pro něj to nepíše ten autor sám pro sebe takže když vy tady říkáte a a taky to není poprvé 
a myslím si že tomu jako nějak nějaký instinktivní rovině tady všichni rozumíme 
že ti respondenti při vašich výzkumech se ne zcela souladu s vaším přáním orientují v rozdílech mezi 
s tím co tázající se myslí dotazem na zaujetí a co my si dotazem na originalitu tak chce především k úvaze zdali by nestálo za to 
se říct že prostě definice těchto pojmů 
možná není dost dobrá 
ta jedna možnost anebo prostě ty pojmy vůbec jsou významově příliš blízko u sebe 
než aby mohli dát jako opravdu relevantní informaci 
a zdali by nestálo za to uvažovat a samozřejmě je to nepatří bylo by to nepříjemné v tom smyslu že by došlo k určitým diskontinuity kontinuitě v těch výzkumech ale zdali by nestálo za to zauvažovat například já nevím to kritérium zaujetí a originality jako spojit do ničeho a vymyslet nějaký jiný název zkrátka to zkrátka to pro ty respondenty a pro nás a mimochodem pro poslance parlamentu který to co uvidí v naší výroční zprávě tohle tak zdali by nestálo za to ta kritéria nijak 
změní redefinovat zkrátka udělat to dobře udělat to tak aby to bylo srozumitelný protože nemá smysl aby jsme tady za rok zase seděli a vysvětlovali si prostě je na jedné straně jako dochází k poklesu k poklesu vnímání originality na druhý straně a spokojenost zůstává na stejné úrovni a tečka jak se v tom máme vyznat co to znamená co je v tom jak si za mesic pro pro nás pro parlament pro tvůrce pro plátce poplatku jo ve chvíli kdy se musí takovýhle věci takhle kompek komplikovaně vysvětlovat tak to prostě není dobře 
jako já na to nemám řešení a jenom poznám že ten konečný produkt jako mi nedává to informaci dost dobrou 
takže si jenom 
jako říct že možná by to stálo za jako je na to nějaký čas samozřejmě jako ty výsledky za loňský rok tohle to už nesmějí malé možná by to stálo za nějakou hlubší úvahu jak tyhle jak tyhle věci opravit možná prostě když to dělá vybízí tak v angličtině to možná tím respondentům je je jasnější nebo to prostě ta by si taky nedělá úplně dokonale je všetko možné 
jako 
já bych chtěl jenom poznamenat že samozřejmě jak kterouž řekl kolega místopředseda dědič ten materiál hodnocení plnění veřejné služby za rok dva tisíce sedmnáct se i mě tedy jeví jako mnohem přehlednější a lepší než třeba v těch minulých letech kdy byl také dobrý ale právě pro jiné řazení a uspořádání těch jednotlivých grafů a informací které jsou zde obsaženy tak si myslím že tentokrát právě je neobyčejně sdílný to že paní doktorka týmová tady se pokoušela vysvětlit proč asi poklesla u všech těch 
typů pořadů ta ten ve všech žánrech za ten jeden rok ten ukazatel originality tak možná že má pravdu že ta otázka třeba nebyla úplně srozumitelná těm těm kdo byli tázáni možná že tam byl nějaký jiný důvod ale myslím si že není z tohoto z této spekulace nevyplývá že bychom že by bylo záhodno měnit metodiku těchto zpráv které se dělají velmi poctivě už řadu let a já bych teda byl proti tomu aby se rušila otázka na originalitu a zaujetí pořadu jsou to prostě dvě různé věci jak někoho zaujme ten pořád takto je určitá neurčitá je to informace o tom co to těm divákům dává někdo se rád dívá na fotbal a tamto zaujetí je vysoké a někdo zase ne že a dívá se na něco jiného ale to zaujetí nějaké tam musí být aby to vysílání mělo smysl zrovna tak když se hodnotí originalita no tak já tomu rozumím že u těch pořadů které se opakují tam také mnohokrát mluvili že u těch pořadů které se opakují a jsou stále stejné jako je předpověď počasí veselý jestli o tom mluvili před půlrokem tak samozřejmě tam ta originalita je nízká ale nemůžete vyřešit nemůžete věřit vy vyvine vynechat vysílání předpovědi počasí naopak že takže prostě ty tam jsou a tam se o projeví nějaká nízká nízká originalita proč klesla u těch u těch žánrů za ten za ten minulý rok na to je samozřejmě otázka k zamyšlení je otázka proč klesla u zábavných pořadů více než u jiných pořadů jestli byly méně originální ty zábavné pořady ale pořád si nemyslím že nějaká tragédie že se dostaly ty hodnoty ze šedesáti osmi na šedesát čtyři nebo ze sedmdesáti na šedesát jedna pořád jsou to dvě třetiny neb je to v té horní hranici toho je originality takže pořád to hodnocení je velmi kladne tak to bych tomu chtěl podotknout jenom a nemyslím si že paní doktorka týmová musí vědět proč se tak stalo ona prostě jenom zaznamenala takto stalo a můžeme se nad tím může se nad tím někdo v televizi lámat hlavu myslela tím můžeme zamýšlet proč to také syté trend nebo jestli to příští rok zas bude nějak obráceně nějakého jiného důvodu kolega váňa kolega ve nějak já úplně kapkou technickou jak jsme tedy mluvili nebo zase ta otázka interpretace potom před veřejností potažmo poslaneckou sněmovnou tam snad cestu bych viděl v tom že se prostě těmto kritériím bude dávat jiná váha než těm jsou skutečně měřitelné řekněme z logiky té otázky sofistikovanější než tyhle sociologický průzkum a sociologický průzkum na bázi sociální psychologie je úplná dojmologie to ví každý profesionál který se to někdy dotknul takže tam je potřeba podle mě jenom strukturovat ty ty ty kritéria v nějakých stupních důvěryhodnosti respektive relevantnosti toto celkové od prezentování to materiálu ale s 
otázkou na originalitu když se zeptáte člověka na originalitu pozadu večer po jeho shlédnutí a ráno po po po oné noci to odpovídá prostě jinak to je to je pro to je naprostá dojmologie takže takhle je třeba k těm kejte jim přistupovat a jsou prostě v nějaké struktuře nemá cenu si nalévat k těmhle věcem čistého vína každej kdo dal sociologický průzkum a a psychologické průzkum to ví a jestli to ti kterým to budou budou bude česká televize jako interpretovat netuší no taky je to potřeba jenom připomenout protože prostě soudy mezi ním a sociologové tak vědí o čem mluví kolega nijak prosím já já jenom poznámku k tomu co říkal pan pan kolega bednář 
stan co jsem říkal není důležitý že to je rozdělený po žánrech já jsem na tu stránku třicet čtyři upozorňoval proto že tam jsou vytažený tam je vytažená originalita premiérových pořadů opakuji premiérových a pouze premiérových zatímco o několik stránek třetím říkala to i paní týmová a stojí že ten pokles je hnán ne premiérovými pořady tak upozornil jsem jenom na tento rozpor který není zase nějak supr významný ale rozpor to myslím si jako neoddiskutovatelně děkuji paní doktorka týmová poté kolega šarapatka já ještě jednu jako věc bych to řekla na začátku že jsem to určitě jakoby řekla že ta originalita klesla nejenom jako české televize vcelku ale i vlastně celého televizního trhu ty ty kanále co máme vlastně v tom já měření tak pokud a originalita jak nové tak originalita primy je to způsobené i tím že vlastně se neobjevují na tom světovém televizním trhu nové formáty prostě i vlastně třeba nová přišla já nevím před třemi roky vlastně s novým formátem tvoje tvář má známý hlas a od té doby vlastně ta klesa vlastně je třeba k origo kvalitativní parametry i tohoto formátu protože jsou uvedené vlastně jako ušla se teď bude asistenta nebo jakoby pátá řada takže netýká se jménem české televize týká se to celého televizního trhu a já samozřejmě se na připomínkám na určitě se v rámci výzkumu zamyslíme už jsme to udělali dva se nás snažili jsme se na to udělat i kvalitativní výzkum je možná jakoby část redefinovat nějakou otázku ale víceméně by jsme se nechtěli odchylovat od o těch třech kvalitativních parametrů protože je to metodika kterou jsme vlastně převzali v bydlící ale možná je čas na redefinici té otázky týkající se tohoto jednoho parametru jo ale myslím si že je pro nás jakoby silnějšími tři kvalitativní parametry jak za kanály tak za jednotlivé pořady než nějakým způsobem prostě sní že ten počet těch parametrů pro i proto jsme z toho důvodu jsme vlastně velmi opatrní na jakoby ne ne ne zrušili jsme třeba nebo nechtěli jsme jako součet tyto dva parametry i když souhlasím s panem ve nějakém že do jistý míry se ty dva parametry a vlastně překrývají a to zejména v očích těch respondentů 
no hlásí se kolega měl ještě úplně poslední poznámka když se točíme na tom parametrů originality tak já teda musím nemůžu nečeho 
ze zkušenosti komunikace s mými studenty a dokonce bych si dovolil varovat veřejnoprávní médium aby se kdoví jak hnalo za kytary originality podle vysokoškolských studentů protože to jsou nepředstavitelné věci co se jim ve většině případů honí hlavou a ten youtube tomu odpovídá ale stejně to nestíhá on je nudí už dokonce i ten jo ta ten trend jen prostě pro mě nevysvětlitelné a je to výsek jsou to jenom vysokoškolští studenti a jistě jen jejich část nebo doufám že jejich čas ale teda nebuďme za každou cenu plně originální protože to zveřejnit správností nebude mít za chvíli nic společného 
děkuji dále se hlásil do diskuse kolega šarapatka poté místopředseda dědič 
laťku pane předsedo já nechce navazovat na tu na to polemiku respektive na nebo debatu protože samozřejmě při studiu při vysvětlení tretry dostala na od paní doktorky týmové tak na mě to samozřejmě s velkou pravdu prostí všem tedy jasné o co jde já jsem se že podstatné je to materiál já se přesný asi říkal kolega váňa tak vůbec jako měření hodnoty velmi problematické a samozřejmě může vykazovat různé stupně nemyslel si získat výzkumníkům vnímání různého stupně subjektivity a různých názorů ale právě proto bych se přimluvil za jedinou věc a to považuji za důležitou že podstatné je někomu bude interpretován ten materiál a to vidím že největší tragédie každého podobného dobře mírného materiálu proto že se nedělejme iluze že 
přesvědčíme již přesvědčené to znamená pokud takový materiál má být interpretován například před poslance které a kolegové v poslanecké sněmovny tak tady bych řekl že to marnost nad marnost nad marnost a že tamto vysvětlování bude opravdu velmi obtížné protože řada členů volebního výboru pokud sledujete ten vývoj také už dopředu přesvědčena o zhubnutí a škodlivosti české televize jako takové takže tam se ztrácet v pojmech originalita podobně bude velmi problematická ale o to více by se přimlouval za jednu podstatnou věc a to bych navázal na to co říkal pan předseda 
pan předseda radek činy bednář a to je to co tady zaznělo na začátku protože já si myslím že nesmí zapadnout jenom na jednání rady české televize popřípadě tady ve studiu našich materiálů které má k dispozici to významné číslo důvěryhodnosti zpravodajství obecně v tech všech teda ukazatelích a steh formátech které má tak jak tady o něm byla řeč s jistým předstihem před veřejnoprávními médii dluží mi v evropské vysílací unie já to říkám z jednoho prostého důvodu tady se ukazuje jeden podstatný trend na který samozřejmě právem česká televize samozřejmě asi veřejnoprávní český rozhlas žehra a to je 
frontální útok alternativních médií ať už z jakýchkoliv důvodů z politických čistě konkurenčních tedy můžeme jmenovat donekonečna já jsem si že to je zásadní argument proti 
kampaň opravdu které se dělají proti české televize ty kampaně jsou opravdu razantní alternativní média zabírají poměrně značný mediální prostor takže vidíme že ty útoky bez ohledu na některá typická web jsou parlamentní listy ale ono to přibývá i v rámci konkurenčních televizí i těch malých které mají pouhá čtyři procenta tedy významnosti například zpravodajství ale považuji za majstrštyk české televize a nebývá to uplně zvykat že bych tady opíral nějakou velkou chválu na adresu vedení české televize respektive vedení zpravodajství adres jsem si užijete opravdu na místě českou televizi zato zato vyzdvihnout a volají z hradu 
a 
kdybych chtěl tady bych chtěl dodat jednu jestli jsem požádat možná o úvahu pana generálního ředitele zda 
zda taková fakta o kterých tady mluvíme to znamená to srovnání s ostatními veřejnoprávními televizemi horské francie evropské vysílací unie si nestojí za jako publicitu ještě jinou než v rámci deklarace tohoto materiálu poslanecké sněmovně možná odborníkům a tak dále nebo nám proto že to jsem si že nejpádnější odpověď když je to dobře ten zdůvodnil jakože jsem to případě všem těm kteří tu českou televizi a to počínaje od politických špiček přesto poslední alternativní média která je to zásadní argument který měl na to odpověď a proti tomu není příliš obrany já chápu že samozřejmě rtech milý bude říkat že si děláme tedy výzkum sami pro sebe a tak dále tomu stejně nezabráníme ale tenhle fakt já bych tam zdůraznil jak jak to je jako srozumitelnou formou myslím si že třeba já vlastně chce samozřejmě přesvědčil o tiskové zprávě ale myslím si že třeba za úvahu stojí to odprezentovat veřejně pokud se to nestalo pokud se stalo tak se omlouvám stalo tak jsem to přehlédl tak pak je to úkol i na nás kdo mohou nějakým způsobem psát a podobně abychom toto téma zdůraznili protože si myslím že namístě aby ho namístě vedení české televize opravdu zdůrazňoval na každém možném kroku na veřejnosti protože je jasné že zrovna toto je argument například pro ten volební výbor tam tedy předstoupí road české respektive vedení české televize tak si myslím že toto je zásadní argument proti těm vytrvalým hloupým námitkám která čteme právě od poslanců poslanecké sněmovně a řady z nich alternativních médiích požádat pokud jsem nečetl tu se omlouvám nečtu všechny zprávy děkuji 
děkuji za tuto připomínku a dále se hlásil místopředseda dědič já možná dám přednost panu kolegovi proto že já chci říct maličko co s tím souvisí jen na mě takže materiál kolega kašparů 
děkuji a mám jenom takovou krátkou vzpomínku uvědomit jednu věc já bych nad těmi čísly že je tam pokles moc nesmutni nebo bych vůbec ne smutněl protože tady ve hře není jenom to co vysílá televize ale také to co chtějí diváci a uvědomil si jedno 
diváci mají chléb tak teď už jenom hry které vás budou bavit a bavit a bavit a pokud český národ vyhyne tak to bude tím že se vybaví k smrti čili 
jestliže divák vidí něco jednou tak je to pro něj originální a jestliže vidí něco podobného nemusí to být totožné tak už ho to nudí a za originalitu to nepovažuje dobrou čili jsou tady dvě věci buď bude se stále zvyšovat laťka té originality z letiska televize a to nejde do nekonečna a nebo se půjde dolů což bude jistě také originální ale to si zase veřejnoprávní televize nemůže dovolit čili nermuť jsme se nad tím že dělá něco špatně televize já si myslím že konzument je v současné době takový že už ho prakticky nic moc nezaujme ani moc nebaví 
ano děkuji hlásí se někdo další do diskuse k tomuto tématu pokud nikoli tak předávám slovo místopředsedovi dědičová tak pokud pokud vám poslední slovo tak tak já bych zavedení chtěl poděkovat panu kolegovi váňovi za jasný srozumitelný přednes této zprávy tak plně ředitelce týmový a zároveň ji poděkovat za spolupráci kterou bude mít v rámci výroční zprávy a je to co chci na závěr připomenout a přitom jenom ty data těmi nez jsme nezařadili zvláštní od výroční zpráva přestože už dopoledne jsme se v rámci vedení rady výroční zprávu samozřejmě zabývali zabýváme se průběžně dodělává se dodělává sekce čas za radu tak televize dnes předložila k nám nahlédnutí hrubý materiál těch toho výčtu faktografie z roku dva tisíce srovná za českou televizi já bych si dovolil tedy jenom připomenout ta data co jsme říkali minulé si všichni vědí že do dvacátého ta pracovní skupina pokud si dobře pamatuji ve složení pan kolega dostal pan kolega kauze samek pan předseda bednář a já má má odevzdat ty jednotlivé materiály to znamená ty cíle kapitoly církve ji pan kolega váně tu svou kapitolu a 
do dvacátého šestého jsme slíbili žijí takto zapracujeme do výroční zprávy a dáme k dispozici všem kolegům zrady tak abyste měli minimálně zhruba deset dnů do pátého března se k výroční zprávě již jako celku vyjádřit 
do dvacátého do dvacátého odevzdat tu pracovní skupinu kterou jsem kterou jsem tuhle chvíli či pokud se petr žil nepletu do to snad ne do dvacátého šestého mi to zapracujeme do celého komplexu výroční zprávy včetně příloh a tak dále a pak dáme všem k dispozici tak aby se ostatní kolegové mohli mohli k tomu celku vyjádřit a na to samozřejmě je potom ještě čas protože výroční zprávu musíme se zákona schválit do jedno jestli třicet má březen tak v tom případě do třicátého do třicátého března to je to je přece děkuji děkuji místopředsedovi dědičová a myslím že jsme vyčerpali veškerou diskusi k tomuto bodu takže přečtu návrh usnesení zároveň děkuji paní ředitelce týmové za její účast a odpovědi na naše otázky návrh usnesení zní takto rada bere na vědomí materiál zpráva o měření veřejné hodnoty vysílání za rok dva tisíce sedmnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu za první pololetí roku dva tisíce osmnáct v termínu do třicátého září dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro návrh byl přijat a vzhledem k tomu že už nemáme mnoho bodů na programu tak bych bez přestávky přikročil k sedmému bodu kterým jsou stížnosti a podněty pokud se nikdo nehlásí do diskuse přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize jana bednáře o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro návrh byl přijat 
posledním bodem je bod různé a protože právě před chvílí dorazil náš dosavadní místopředseda profesor richard hindls tak bych mu rád předal slovo já už jsem informoval radu české televize že místopředseda hindu 
rezignuje na svůj mandát radě české televize a poprosím o to aby vysvětlil důvody tohoto kroku jakou pane předsedo a děkuji za tu možnost všechny vás zdravím já jsem byl zvolen parlamentem české republiky někdy na přelomu nebo koncem ledna na přelomu ledna a února jsem byl zvolen za člena národní rozpočtové rady to je orgán který vlastně podle předpisů a podle zvyklostí evropské unie dbá na 
dodržování pravidel rozpočtu a především na zdravé finance při tvorbě rozpočtu nočním tedy týmové stránky tato funkce je funkcí veřejnou a z obou stran je neslučitelná buď moje činnost v radě pro rozpočet a nebo v české televizi že zákon o české televizi říká že nesmím mít jinou veřejnou funkci což tímto mám a z druhé strany vlastně bych zase neměl žádné organizaci která je dozorčím či kontrolním a jiným orgánem protože ta rozpočtová rada je samo o sobě také vlastně dozorčím orgánem tím pádem jsem se vlastně dostal do střetu zájmů a proto jsem přesně tak a vykládá dikce zákona o české televizi a po konzultaci s vedením lady vedení české televize napsal svoji rezignaci do poslanecké sněmovny protože záchod mě ukládá se jedné z funkcí vzdát a to tím způsobem že podle zákona o české televizi podá rezignaci předsedy do rukou předsedy poslanecké sněmovny co jsem učinila rezignace nabývá platnosti dnem doručení nebo přesněji řečeno druhým dnem doručení jakoby za zatím na vědomí při této příležitosti bych chtěl všem v radě i managementu televize poděkovat já jsem se tady cítil opravdu velmi dobře za ty čtyři roky bez pár dnů jsou to čtyři roky chtěl bych poděkovat všem zbývajícím čtrnácti členů rady české televize i těm kteří tady už dneska nejsou myslím že ji bude asi pět nebo šest kteří by mandáty vlastně končily chtěl bych poděkovat za velmi věcnou a odbornou diskuzi k řadě témat které jsem měl na starosti většinou s lubošem nějakém jsou záležitosti ekonomické povahy rozpočtové povahy a podobně já vlastně v tom budu pokračovat podobném gardu chtěl bych poděkovat managementu české televize protože ne vždycky se možná byl příjemný ale tak taková role už prostě radního je toho parada tady je není tady vlastně proto aby se usmívala je tady proto aby pracovala něco dělala a já jsem vždy zejména teda vedení české televize nebo s úseky které se které se rozpočtu nebo nějakým jiným způsobem financí týkají je vždy velmi korektní a i když ne vždycky jsme za vším souhlasil jak už jsem říkal to je přesně věc tady dneska si díváte tedy já ještě stále a proč se vlastně o těch věcech vybavíme takže rozhodně jsem to nepovažoval za něco co by bylo úplně jednoduché ale jsem rád že prostě ty věci jsme docházeli vždycky si vyříkat a nakonec i ty výsledky které televize má tak jsou nějakým způsobem také důkazem tak jsem vám chtěl všem poděkovat jel jsem poda tohleto vysvětlení je to takový krok ke kterému jsem se rozhodoval dlouze ona ta procedura je také poměrně složitá protože vlastně členové rady jsou tři navrhuje senát nebo česká národní banka nebo vláda já jsem byl navržen senátem poté následuje procedura schvalování poslanecké sněmovně a poté do rukou předsedy sněmovny což se mu staly začátku takže to je způsobem velmi podobná procedura jsme se všichni před lety staly člen a má tagy české televize jistou podobnost tom stále vidí a ještě jednou bych chtěla moc poděkovat za spolupráci a opravdu zajímavé a pěkné čtyři roky které jsem tady strávila musím teda opravdu říct že to pro mě byla velmi dobrá životní zkušenost i by řekl z pohledu nejenom té práce ale i z pohledu lidských vztahů a ta budu vzpomínat velmi dobře já moc děkuji profesorovi jendo sovy za tato slova a naopak bych chtěl zdůraznit že 
poděkování je na naší straně za sebe bych chtěl poděkovat za jeho soustavnou činnost v radě české televize po celé čtyři roky jsme měli vynikající spolupráci 
profesor heindl se skutečně zapojil naplno do naší práce a myslím si že byl jaksi nepostradatelným členem a samozřejmě s velkou lítostí vnímám to že se rozhodl pro jiný kontrolní orgán ale chápu jeho rozhodnutí protože samozřejmě jeho zaměření je určitým způsobem fiskální finančním a toto je pro něj nová výzva ale ty čtyři roky byly vynikající moc dobře se nám spolupracovalo bude nám profesora indoss velmi chybět 
nevím jestli poslanecká sněmovna nám dovolí člena který se mu vyrovná pochybuji o tom 
to za sebe děkuji a doufám že bude mít i soukromou příležitost si ještě říci k tomu pár slov myslím že mluvím i za ostatní členy rady kteří si jistě všimli jak vynikajícím způsobem místopředseda heindl se zapojil v těch uplynulých čtyřech čtyřech letech do naší práce a jistě to také ocení jak 
no a mě už nezbývá než říci že program čtvrtého jednání rady české televize v roce dva tisíce osmnáct 
které se uskuteční ve středu osmadvacátého února dva tisíce osmnáct od třinácti hodin bude upřesněn v pozvánce kterou ještě všichni dostanete přeji hezký den a nashledanou jenom na zaver technickou poznámku určitě prostě mi to pracovní skupina počítejte že na té příští radě bude pozvánka zaslaná jinak krátké pracovní jednání před zasedáním rady k výroční zprávě zhruba na jedenáctou předpokládám 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/218251000560003
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.