ID jednání | 218251000560016 |
Jednání | 16. jednání Rady ČT v roce 2018 |
Datum jednání | 10.10.2018 |
Zápis |
|
Projednávané materiály |
|
Odkaz na audio | https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/218251000560016 |
Délka audio záznamu | 01:18:00 |
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.) Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome | |
dobrý den dámy a pánové vážení kolegové a kolegyně dovolte abych zahájil zasedání rady české televize je to již šestnáct jednání rady české televize v letošním roce dnes se omluvili tři naši kolegové ze zdravotních důvodů martin doktor rené tím a zdeněk šarapatka a v našem původně ohlášené programu jednání jsme měli dva jaksi mimořádné programové body jedním je programové schéma kanálu je jedna či dva cédéčko čtěte art či dvacet čtyři a či je sport který všech kanálů české televize na druhou polovinu letošního roku a tím dalším bodem byly informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů ale vzhledem k tomu že onemocněl právě rené kým který měl být zpravodajem k tomuto bodu tak navrhuji změnu programu tudíž vypuštění bodu který byl zařazen původně na sedmé místo informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů a přesunutí projednávání tohoto bodu a jednání rady dne sedmého listopadu dva tisíce osmnáct navrhuji tedy tuto změnu a návrh usnesení zní rada po projednání schvaluje program jednání v pozměněném znění pro toto usnesení prst zvedněte ruku děkuji všichni jsou pro jsme provedli změnu programu a přikročíme k dalšímu bodu kterým je volba návrhové komise navrhuji toto usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení radní vladimír karmazín a vlastimil venclík a pověřuje ji ověřením tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení všichni jsou pro návrh byl přijat třetím bodem je plnění usnesení a kontrola zápisu mám několik návrhů usnesení první zní takto rada obdržela materiál návrh rozpočtu rady české televize na rok dva tisíce devatenáct a pověřuje předsedu jana bednáře a místopředsedů jaroslava dědiček zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne čtyřiadvacátého desátý dva tisíce osmnáct kdo je pro toto usnesení všichni jsou pro další návrh usnesení zní takto rada obdržela materiál informace o činnosti úseku marketingu a self promo ovšem a pověřuje místopředsedu reného kina zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne sedmého jedenáctý dva tisíce osmnáct krve pro toto usnesení všichni proti jsme právě posunuli ten materiál a jdeme dál další návrh usnesení zní rada obdržela materiál informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů a pověřuje místopředsedu reného kina zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne sedmého jedenáctý dva tisíce osmnáct tak toto je to posunuté usnesení kdo je pro toto usnesení prosím ruku ano nyní mohu konstatovat že nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení a návrh usnesení zní takto rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize je k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisu jednání rady kraje pro toto usnesení všichni jsou pro tím jsme naplnili první tři body našeho programu a dalším pravidelným bodem jednání jsou informace generálního ředitele slovo má generální ředitel české televize petr dvořák vážení členové rady české televize dobrý den za prvé česká televize zaznamenala zájem diváků o zpravodajské vysílání v souvislosti s komunálními a senátními volbami obsáhle regionální zpravodajství doplněné debatami z velkých měst obcí a diskuzní volební finále v předvečer voleb navázalo volební studio které v sobotu odpoledne sledovalo v průměru dvě stě šedesát tisíc diváků večerní události pak byly nejsledovanější hlavní zpravodajskou relací kdy průměrná sledovanost na kanálech čtěte jedná či dvacet čtyři činila devět set šedesát šest tisíc tedy třetinu diváků u obrazovek celkový zásah sobotního volebního zpravodajství představoval necelé celé čtyři milionů diváků volební vysílání pokračuje i v těchto dnech kdy jsou mezi prvním a druhým kolem senátních voleb do kontinuálního či dvacet čtyři zařazovány duely kandidátů postupujících do druhého kola na sobotu třináctého října je pak opět připraveno volební studio s názvem volby dva tisíce osmnáct zadruhé dokumenty filmy a seriály české televize získali v uplynulém týdnu šestnáct ocenění na celkem pěti tuzemských a zahraničních festivalech jednou z hlavních cen v kategorii dětský film se z německa odnesl příběh přání k mání v buenos aires získal cenu za nejlepší dokument film barenboim smetana má vlast a na mezinárodní festival sportovních filmů v liberci posbírali dokumenty české televize celkem osm ocenění bodovali i přírodopisné cykly magické hlubiny či krajinou domova či krajinou domova dvě podrobnosti najdete v příloze zatřetí česká televize oslaví sto let existence existence samostatného státu desítkami nových tematických pořadů v průběhu října a listopadu vysílání nabídne premiéry výpravných historických filmů dokumentů zpravodajské speciály tematické pořady pro děti jewel divadelní hru i koncerty z nových dokumentů to budou například portréty osobností které jsou se vznikem československa neodmyslitelně spjaty ale připomenou i pozapomenuté hrdiny souběžně s dvoudílným historickým snímkem rašín tak vznikl rovněž dokument rodina aloise rašína snímek může v roce jedna představí karla kramáře a edvarda beneše a třídílný cyklus hledě sto připomene hrdinství československých legionářů podobně jako u předchozích osmičková výročí je tentokrát originální zpravodajsky pojatý pořad dnes před sto lety umožní přenést se do dramatických okamžiků dne dvacátého osmého října dva tisíce osmnáct tehdejší dění bude rekonstruovat soudobými zpravodajskými prostředky s moderátorem reportéry a historiky opět půjde o tři krátké zpravodajské vstupy během dne které završí hodinový pořad ve dvaceti jedna nula nula načaté jedna opět podrobnosti v příloze začtvrté česká televize připravovala připravila pokračování úspěšného pořadu dovolená ve starých časech který v roce rodice patnáct získal prestižní ocenění rozlišením kryty fórum berlín jako druhý nejlepší televizní for formát evropy soudí se tentokrát přesunou do období přelomu devatenáctého a dvacátého století ve fiktivní parní manufaktuře chut okusí život továrních dělníků z doby krátce před vznikem samostatného československa první díl dovolené v éře páry uvede programujete jedna dnes ve dvacet jedna nula pět hodin za páté dětská stanice české televize po úspěšné letní soudí sežeňte ovečky opět zvedne děti a rodiče od od obrazovek tentokrát je pomocí internetové hry vyšle do knihoven doručit tajemný dopis hra navazuje na právě vysílaný seriál skautská pošta devatenáct set osmnáct věnovaný vzniku československa na projektu s dětským webem spolupracuje více než čtyři sta veřejných knihoven po celé české republice za šesté česká televize se že v žebříčku nejžádanějších zaměstnavatelů umístila na prvním místě mezi studenty humanitárních oborů českých vysokých škol ukázal to průzkum společnosti univerzum jehož se účastnilo víc než deset tisíc studentů z dvaceti pěti různých škol to sedmé minulém týdnu jsem se zúčastnil jednání médií veřejné služby visegrádské skupiny v bratislavě na programu jednání byla příprava nového memoranda o spolupráci a agenda spojená s mezinárodním visegrádských fondem účastníkům se rovněž představil nový výkonný ředitel fondu andor ferenc david další setkání skupiny ve čtyři se uskuteční na jaře příštího roku v praze jsme česká televize uspořádala vzdělávací seminář pro pedagogy druhého stupně základních škol a středních škol kteří se věnují mediální výchově jednotlivé přednáškové bloky byly věnovány historii televizního vysílání měření sledovanosti nebo mediální legislativy seminář získalo akreditaci ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a na podzim na něj navážou dvě další sekt dvě další akce věnované tématům jak vznikají zprávy a jak lze využít televizi v hodině tady máte na konci září se konal vzdělávací workshop české televize pro zástupce akademie věd a cílem bylo ukázat základní principy fungování redakce vědy zpravodajství a usnadnit tak všem komunikaci s českou televizí za desáté a za poslední česká televize je mediálním partnerem multimediální expozice paměť národa která byla otevřena v pondělí prvního října na pražské letné v prostorách bývalého stalinova pomníku výstava věnovaná stoletému výročí založení československa a zaměří se na dvě totality kterými naše země prošla výstava potrvá do devátého prosince vadí pokud máte nějaké dotazy nebo připomínky jsem připraven odpovídat děkuji generálnímu řediteli za informace já bych chtěl jen za sebe ocenit to volební studio které jsme měli možnost sledovat teď o víkendu myslím si že opět česká televize její zpravodajství předvedlo velmi kvalitní práci jak během předvolební kampaně tak během toho samotného sčítání hlasů a výsledků a volby nejsou konci takze nejsou u konce takže bude volební studio pokračovat tuto sobotu ale myslím si že česká televize má nakročeno k tomu aby opět zabodovala v této věci u české veřejnosti prosím byl o slovo se hlásí místopředseda samek dobrý den děkuji za slovo a já bych rád poděkoval za ten mediální seminář pro pedagogy a základních a středních škol a rád bych se v té souvislosti jen zeptal to byla jednorázová akce nebo se počítá s tím že to bude pokračovat budou v budoucnosti ale co už navazuje na spolupráci s obecně se základními středními školami a neřeknu vám teď kolikátý ten seminář to je ale myslím si že se tomu věnují naši lidé už asi dva nebo tři roky a předpokládáme že taková aktivita bude dál do budoucna pokračovat velmi chvályhodná věc protože si myslím že české školství potřebuje mediální výchovu velmi silně tam vše děkuji za to a je to skvělá věc kdo dále se hlásí do diskuse pokud se nikdo nehlásí tak uzavřeme tento bod a přejdeme k našemu dalšímu bodu kterým jsou materiály z dozorčí komise předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňkovi děkuji vážený pane předsedo vážení členové rady dozorčí komise přelouč jsem se nic čísel padesát dva lomeno jedenáct osmnáct i které zní dozorčí komise na vyžádání držela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce formou jednacího řízení bez uveřejnění na dodávku kamery rwe devět tisíc hade kam k order s příslušenstvím dále uváděno jako předmět nákupu důvodem nákupu byla provozní potřeba české televize které již byla zahrnuta do plánu investic na aktuální plánovací období veřejná zakázka byla provedena formou jednacího řízení bez uveřejnění důvodem užití této formy nákupu byla mimořádně finančně výhodná časově limitovaná nabídka dodavatelské společnosti obvyklá tržní cena předmětu zakázky době realizace zakázky převyšovala nabízenou akční cenu pro dva a půl milionu korun dala se možnost úspory větší než poloviny obvyklé tržní ceny za nový výrobek vzhledem ke skutečnosti že předmětem veřejné zakázky byl nákup zboží které mohlo být pořízeno za cenu podstatně nižší než obvyklá tržní cena a nabídka platila pouze velmi krátkou dobu zadavatel uplatnil ustanovení paragrafu dvacet tři odstavce pět písmen a je zákona o veřejných zakázkách které výjimečně umožňuje oslovení jediného zájemce předmět nákupu byl v rámci výprodeje skladových a předváděcích modelů nabízet za cenu jeden milion sto třicet sedm tisíc sedmdesát dva korun bez daně z přidané hodnoty výzva k jednání o veřejné zakázce zadávané podle zákona o veřejných zakázkách byla spolu se zadávací dokumentaci k veřejné zakázce odeslána dvacátého osmého ledna do tisíce čtrnáct uchazeč byl vyzván k formálnímu podání nabídkové ceny včetně veškerých nákladů uchazeče spojené s podáním zakázky o výbor o výběru nejvhodnější nabídky bylo uskutečněno rozhodnutím dne třináctého únor dva tisíce čtrnáct vybraným uchazečem se stala společnost elvia pro o s nabídkovou cenou milion sto třicet sedm tisíc sedmdesát korun bez daně z přidané hodnoty jediným hodnotícím kritériem pro výběr veřejné zakázky byla nejnižší nabídková cena kupní smlouva na dodávku předmětů nákupy veřejné zakázky byla uzavřena podpisem zadavatele dvacátého sedmého února do tisíce čtrnáct zakoupené zboží bylo dodáno ve stanovené lhůtě čtrnácti dnů od podpisu kupní smlouvy dozorčí komise na základě výše uvedeného konstatuji že prověřená veřejná zakázka byla provedena v souladu se zákonem číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce či sbírky svatbu s vnitřními předpisy české televize a uplatnění ustanovení paragrafu dvacet tři odstavce pět písmena zákon o veřejných zakázkách bylo oprávněné druhé usnesení které dozorčí komise přijala má číslo deka padesát tři lomeno jedenáct jmeno osmnácti dozorčí komise obdržela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce formou jednacího řízení bez uveřejnění dle ustanovení paragrafu šedesát tři odstavce tři písmene c zákona číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce šest sbírky o veřejných zakázkách v platném znění pod názvem česká olympijská předmětem plnění veřejné zakázky byla bártová smlouva s českým olympijským výborem kdy předmětem nákup bylo provádění a poskytování reklamy a propagace užívání označení generální mediální partner a poskytování práv pro internetové vysílání v rámci olympijského cyklu dva tisíce sedmnáct až dva tisíce dvacet jednací řízení bez uveřejnění bylo realizováno v souladu se na něj paragrafu šedesát tři odstavce tři písmene c e zákona o veřejných zakázkách když zadavatel prohlásil že zakázka může být splněna pouze určitým dodavatelem neboť je to nezbytné dům z důvodu ochrany výhradních práv včetně práv duševního vlastnictví zadavatel vydal dvacátého pátého května do tisíce sedmnáct prohlášení o splnění podmínek použití jednacího řízení bez uveřejnění podle kterého může být veřejná zakázka splněna pouze jediným subjektem tedy poskytovatele jakožto výhradním správcem duševního vlastnictví české koho olympijského výboru a zadání veřejné zakázky v tomto druhu řízení je tak nezbytné s ohledem na ochranu výhradních práv českého olympijského výboru k olympijským symbolika na základě právní úpravy obsažené v zákoně o ochraně olympijských symboly a zároveň ochrany duševního vlastnictví českého olympijského výboru k ochranným známkám na základě vyššou do ve výše uvedeného byla oslovena pouze jedna společnost a společnost česká olympijská akciová společnost zakázka byla vyhlášena devatenáctého černo do tisíce sedmnáct lhůtu pro podání nabídek desátého července dva tisíce sedmnáct a předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla stanovena dle plnění předkové a to na období let nabídku poslala společnost česká olympijská a tříčlenná komise z důvodu jediného uchazeče a vyhlášení této zakázky formou jednacího řízení bez uveřejnění nehodnotila jednotlivé nabídky komise konstatovala že nabídka jediného uchazeče vyhověla zadávacím podmínkám a byla vybrána na základě doporučení pověřených zástupců zadavatele jako nejvhodnější dozorčí komise na základě výše uvedeného konstatuje že prověřována veřejná nabídka zakázka byla provedena v souladu se zákonem číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce že sbírky v souladu s vnitřními předpisy české televize a uplatněním ustanovení paragrafu šedesát tři odstavce tři písmene c e zákona o veřejných zakázkách bylo oprávněné tolik k materiálům dozorčí komise děkuji za pozornost děkuji předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňková a otevírám debatu hlásí se místopředseda dědič děkuji pane předsedo jen takový postřeh kontrolní zprávě dozorčí komise myslím si že dobře pane předsedo že si vybíráte ty zakázky které například zmiňují oslovení zájemce protože ty můžou vzbuzovat určitou pozornost vznikly vznikla tato kontrola tri na základě výběru dozorčí komise a myslím si že je dobře že vidíme tyhlety zakázky a odůvodnění proč se tak proč se tak stalo takto jenom proto aby to aby to nezapadlo tím myslím si že to byly důležité důležité zprávy ano děkuji hlásí se někdo dále do diskuse k informacím z dozorčí komise pokud nikoli přečtu návrhy usnesení rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo padesát dva lomeno jedenáct lomeno osmnáct přijaté formou per rollam ne pátého desátý dva tisíce osmnáct týkající se dokumentace k veřejné zakázce pod názvem dodávka kamery je teprve devět tisíc b lhát kamkoli order s příslušenstvím pro toto usnesení všichni jsou pro a ještě jednou usnesení rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo padesát tři lomeno jedenáct slemeno osmnáct přijaté formou per rollam dne osmého desátý dva tisíce osmnáct týkající se dokumentace k veřejné zakázce pod názvem česká olympijská pro toto usnesení všichni jsou pro návrh byl přijat tím jsme uzavřeli pátý bod našeho jednání a přecházíme plynule častému bodu kterým je programové schéma všech kanálů české televize kanálu či jen dva cédéčko či art čtěte dvacet čtyři a či sport na druhé pololetí roku dva tisíce osmnáct předávám slovo radnímu vlasti milovy venclíková několik slov úvodem když jsem připravoval tuto zprávu měl jsem určité dilema českou televizí mám dvojí druh zkušeností jednak jsem jako scénárista režisér ale především jako divák stál u zrodu televize nova a v posledních měsících jsem členem rady a tomu fakt že hodně pamatují můj věk je tedy dostatečnou zásobárnou zkušeností proto pro mě bylo poměrně složité oddělit osobní zkušenosti a pokusit se o jisté zobecnění možností poslání a kvality programu tedy být objektivní a své osobní pocity které ostatně nikoho nezajímají potlačit bez předsudků posoudit její program strukturu kvalitu programu a její význam pro společnost tolik u vody jakou chceme televizi nemám rád schémata zvláště tam kde omezuji kreativitu a omezují člověka či instituci ale samozřejmě chápu že tak velká fabrika jako je televize je mít musí musí plánovat a myslet stále dopředu protože nepřetržitý proces vysílání potřebuje mít na skladě dostatek materiálu svých výrobků tedy programu včetně finančních prostředků je realizovat televize veřejné služby musí ještě k tomu plnit jistá závazná všeobecná kritéria musí se snažit být tu pro všechny samozřejmě že taková zadání a takový nekonečný vysílací proces vede k jisté pohodlnosti povrchnosti a nechuti příliš měnit zavedené segmenty zažitých schémat jako argumentace se nabízí divácká obliba zvláště u seriálů a tak zvaných stálých zavedených pořadu a tak se určitý formát nevyvíjí a některá schemata vydrží desetiletí všechno nové předmětem kritiky a zkoumání rizik máme k dispozici archiv kdo neriskuje nic dokonce i většinový divák chce svoji porci zavedených klišé stereotypu kde máme jistotu že ne nastanou potíže a navíc televize pro mnohé především pro seniory jediným zdrojem zábavy i poučení dennodenní kratochvílí jak překonat pocit prázdnoty nebo osamělosti televize nahradila knihu pochopitelně zavděčit všem se nelze i když chaplin například říkal kus průměrného američana je na úrovni třináctiletého dítěte nesmáli se děti ke gólům přetáčet komické sekvence mohl si to samozřejmě dovolit jak tedy strukturovat vysílání čemu dávat přednost infantil dítě průměrného konzumenta nebo náročnějšího když je to co se vysílá neustále na tapetě veřejného mínění i kritiky televizi lidi prózu mě jako fotbalu všichni a nejen kritiků ale především těch kteří třeba mocenské pozice využívají každé příležitosti jaký dehonestovat oslabit případě omezovat jejich finanční limity chtějí televizi jistě ale jakou v temných dobách takzvané normalizace když jsem nastupoval do práce s cejchem potížisty prohlásil jeden seriálový režisér nemůžeme dávat lidem to co chtějí ale to co potřebují dovolím si položit řečnickou otázku co vlastně lidi chtějí na obrazovkách vidět silný dramatický pravdivý příběh nebo hloupou zábavu něco ve smyslu bonmotu jana wericha to je blbý to se bude líbit abych bych vám to zpestřil tak vám přečtu takových úvod z povídky woody allena takovou metaforu která k tomu váže před několika lety začíná ta povídka která se jmenuje nalezené rukopis jakýsi pastevec který se po potuloval poblíž a kapského zálivu narazil na jeskyní niž bylo několik hliněných nádob a dva lístky na lední revui nádobách se našlo šest pergamenových svitků popsaných nesrozumitelným píchne pastevec při přišli nevzdělanosti prodal muzeu kus za sedm set padesát tisíc dolarů po dvou letech se nádoby objevily v jedné filadelfské zastava vdi po roce se v jedné filadelfské zastavárně objevil i pastevec ale nikdo si ho nevyzve ani jeho ani ty nádoby konec citace o lískách na čelní nejvíce již autor nezmínili ale zato stit nám metafora povídky vody elina navozuje téma má na stole se svými produkty znepokojovat nebo jen bavit a co vlastně chce diváka konzument televize vidět a slyšet pravdu její objevování anebo chce povrchní zábavu v klidu přední usínat jaká je společenská objednávka a co chtějí představí pohoršení když se objeví kritika společenských nešvarů anebo je publicistický pořad osvědčuje chceme televizi krotká usměvavou roztančené plnou stokrát tedy privatizovaných klenotů duchu toho co napsala nedávno jedna mladá kritička cituji jsou jistoty bez nich bych se ráda obešla například v létě že si pustím televizi či čeká na mě vinetů nebo chalupáři kdežto po prázdninovém půstu znovu zkusím vav na město padesátá řada staveb den už přitom neplatí že nic lepšího televize nenabídne protože to nemá dobré věci se točí český divák potřebuje pocit že když zmáčkne čudlík objeví se celé jeho televizní příbuzenstvo do něhož pustí maximálně nějakého toho policejního sympaťáka nové kriminálky konec citace sám k tomu dodávám jen globální dodatek že ať si pustíte z české televizní nabídky cokoli ponejvíce se na všech kanálech vaří léčí nebo vyšetřuje proto tady přece vznikl duální televizní systém aby komerci byla dominantou soukromých kanálu aby mi nebylo špatně rozuměno nemám nic proti řemeslné kriminálce typu prvního oddělení le česká televize má výrobní kapacitu a tvůrčí potenciál k tomu aby především dramaturgické vlastimila objedná a originálnější jakub arbes říkával v kruhu svých přátel když vám nápad musí žena koupit husu a stojí dramaturgie skutečně originální nápady a témata o současné hry o lidském údělu stáří o všelijakých problemech lidských srazík v době kdy se společnosti přibývá nevraživosti a agresivity a cynické vypočítavosti přináší nebo chceteli mapuje současné problémy ve společnosti a v rodinách to nejsou jen témata pro publicistiku dramatické oblasti převyšují témata historizující protože to už se nikoho nedotkne chybí kvalitní scénáře chytré nápady je odvaha je realizovat ale z hlediska objektivity si přesto myslím že česká televize na tom rozhodně nejlépe program i z kritického odstupu je nejzajímavější ale naše úloha teda aspoň jak já jí rozumím není v tomto konstatování ale že bychom mohli být jistým garantem jejího hospodaření ale i toho jak hospodaří se svými podněty které by mohly vést k lepšímu hospodaření s talenty námětové materiálem a celým tvůrčím potenciálem aby ne zanikaly jako soukromých televizí pořady které nemají takzvanou sledovanost jako alibi neměla tu příslovečnou vyváženost zato ze schovat všechno co je nepohodlné proto by se měla výrazný odlišovat od těch ostatních vzhledem ke svému statutu být odvážnější průbojnější a nekompromisní hledání pravdy pravdivé informování o tom co se děje kolem nás a skutečně nastavovala to pomyslné zrcadlo společnosti politikům i nám vše pokud jsme lhostejní k procesům které ohrožují integritu demokratičnost jí nenahraditelnou funkci v nich nikdy nekončícím procesu humanity strážce pravdy a nezaměnitelné kvalitě svých pořadů když samozřejmě v kvantu pořadu té obrovské fabriky která ve dne v noci plní nenasytná jednak nenasytná kritéria neustálé přítomnosti v našich domácnostech jak jsem již konstatoval pro mnohé občany je televize jediným zdrojem osvěty učení zábavy a radosti a styku s okolním světem česká televize je tu pro všechny a je placena daňovými poplatníky a tím se dostávám k druhé části úvod nastolené otázky co vlastně potřebují zatímco nejmenovaný režisér jsou otázkou mysl co mysleli evidentní takzvané angažované umění a všichni víme nebo skoro všichni co to bylo a že třeba to lidi se muselo hustit zada lidí z toho měla výnosnou živnost já bych to dnes nazval že lidé zvláštně kteří potřebují kultivovat je paradoxní že se stoupající životní úrovní klesá úroveň kulturní mluva i vysokých činitelů je mnohdy hrubá a primitivní občané hubnout s nimi peníze se staly modlou a měřítkem úspěšnosti objevily se však hrubší výraz uměleckém díle ztrácí strážci čistoty už zase by zakazovali a poučovat o tom co je správné a co tak ně kazí mládež viz nedávná interpelace radního v radě českého rozhlasu nedávná anketa v literárních novinách přináší v červnovém čísle článek pomáhá česká televize lepšímu porozumění světu přináší celou řadu podnětů kterým lze souhlasit polemizovat ale také z nich je víc než patrné že je jakousi dělostřeleckou přípravou pro širší útok na českou televizi která má jasný likvidační potenciál zajímavé je je majitelem je první polistopadový ředitel české televize je tam jsou výroky o tom aby měla či neměla česká televize dělat tak co tedy lidé potřebují u bavit se k smrti jak vtipne včetně na svoji knihu o televizi neil postman který si skeptickým pohledem komentuje roli televize která mnohdy negativně ovlivňuje veškeré komunikace formy současné kultury a způsoby poznávání světa v tomto smyslu v a v kontextu toho co nám televizní kanály nabízí si česká televize vede celkem slušně pro mě je jedním ze základních garantů demokracie a ve a veřejné služby mění stručně charakterizoval a seznámil vás s tím co televize v průběhu podzimu nabízí připravuje anebo již vysílá a protože všichni jste dostali pečlivě zpracovaný materiál k dispozici zastavím se jen rámcově u některých položek tohoto přehledu podzim bude rozhodně lepší léta seriály a dramatická díla tak nabídky mě nejvíc zaujal konečně seriál který jak doufám výrazně upozorní na úlohu zanikají a přerod jejich pracovníků a spolupracovníků socialismus zdatné kapitalisty velmi zajímavý projekt je pro mě taky lynč ambiciózní projekt hlediska mezinárodní účasti vedoucího projektu haralda ater amerického scénáristy projekce zrodil na workshopu studentů a vznikl ze společné spolupráce české televize a uměleckých škol mladí scenáristé a režiséři budou mít možnost které svým způsobem výjimečná kombinuje kriminální minisérii se sociálním dramatem třeba je to ráno dech nové vlny šedesátých let sám jsem jakýsi náznak takové možnosti zažil ale konec obrodného procesu a začátek normalizace kdy se vesla ujmul i staří matadoři československé kinematografie a televize v duchu socialistického pseudo realismu zahradnictví seriál který teď skončil scénárista jarchovský je jakýsi vlítl nové doby není samozřejmě celý ne tak výjimečný aby se osobní a rodinné zkušenosti přetavil v tak výsostné dílo jako je amar kód prodej o fašismu a společnosti zdalo svědectví tak obšírné groteskní a umělecké v jednom filmu si to říct že jeden hutných filmový příběh vydal za celou toto minisérii první republika běží již druhá řada myslím že by byla mnohem zajímavější republika současná tedy od sametové revoluce dodnes je vůbec taková poptávka a uměl by to nějaký scenáristé napsat dramatické je to dost podzimní premiéry českých filmů na kterých se výrazně podílí česká televize jsou myslím kvalitní utká s toho že je dnes vlastně garantem filmové tvorby a vzniku projektů které by jinde nebo jinak nevznikly za nejzajímavější seriál z poslední doby považují pustinu silnú duklu šedesát jedna a toman který přišel do kin který je velmi poučný hlavně svoji fakt faktografickou stránkou v nabídce zahraničních filmů a seriálů já osobně vidím inspirační platformu jakými tématy a s jakou řemeslnou či uměleckou úrovní by dramaturgie v nejbližší budoucnosti mě jsem měla poměřovat uvedu například mladý papež dům z karet okupace vláda genius ani stein most vojna a mír fidel a tak dále toto je ta kterou bychom mohli výrazný uspět i na zahraničních trzích nerad při připomínám legendární vlnu šedesátých let minulého století defilé i televize patřila do širšího kontextu světové tvorby v daných oblastech zábava pokud jde o oblast televizní zábavy tam vidím jeden z problémů televizní tvorby a to nejen české televize chybí autoři originální nápady interpreti a televize čerpá víceméně ze svého archivu tisíckrát obehrané scénky letadlovou takovouto letadlové lodi jak se říká je všechno párty a největší úspěch má dcera je líbivá plná lesku i tanečního umění celebrit lestat to nebude kacířské já osobně bych tuto podívanou přenechal nějaké soukromé televizi a jsou soustředil bych pozornost dramaturgie na hledání autorů nových forem televizní zábavy chycené tak líbivé ale rovněž potřebné vypocet vnější inteligentní humor a satira to chybí cel oblast publicistiky a dokumentu z hlediska veřejné služby to nejlepší co česká televize nabízí z původní produkce informace veřejnosti a společenském životě ale také největší zdroj problémů protože pravda působí některým stěžovatelům ale i který se to týká mnoho příležitostí k protestům a stížnostem potrefené potrefený se hned by hned rušily a zakazovali objektivní zpravodajství nikdy nekončící hledání pravdy padni komu padni je a bude vždy ukazatelem skutečné nezávislosti a činí z české televize pokud taková zůstane v budoucnosti nezastupitelnou instituci díky svému dosahu a šikovnosti svých tvůrců a zaměstnanců a také nebojácného vedení dramaturgického hlediska podstatnou část obviní nabídky programu či jsou pořady k stému výročí říkal už pan generální ředitel výročí založení československa masarykovým ideálům a poselství humanity a skutečné demokracie více třeba činů než líbivých frází tomto smyslu je nabídka televize dostačující jdete art umělecký kanál české televize který se nemusí ohlížet na sledovanost měl by být především přehlídkou originální dramatické tvorby dramaturgie by měla být nebojácná s důrazem cervena nové formy zábavy to se muzika možná by se mohl vrátit k tomu čemu se dříve říkalo televizní inscenace které jsou podstatně levnější než výroba filmů a jmenuje z minulosti jsou mnohem zajímavější než současná tvorba reprízuje se dodnes tento kanál by měl pružně reagovat na nabídku námětů a scénářů i v oblasti dokumentu odstupu se mi to právě naopak čtěte a by měl být garantem boží v uvozovkách které můžeme zabít nabízet i za na zahraničních trzích myslím si že komerce mají ve světových televizních trzích dost šedesátá léta minulého století ukázali kudy vede cesta dětské vysílání společníka na tedy vysílá na stejné frekvenci přes den je myslím vlajkovou lodí či po celou dobu vysílání nemám přehled jak si stojí v nějakém širším světovém kontextu ale myslím že patří ke špičce celá řada tvůrců minulosti i současnosti by se uplatnila v kterékoliv televizi či dvacet čtyři celodenní zpravodajský kanál čtěte rovněž tomu je páteří celého vysílání schopní redaktoři a kvalitní informace z domova i ze světa možná že by neskodilo více stálých zpravodajů zpravodajců ve světě ale chápu že to není jednoduché jeden faktu proti obtížně konkurovat bílý nebo třeba jen ale například volby zvládá televize na úrovni a přehledně sport protože jsme k této momentální situaci v této oblasti dostali podrobné informace které souvisí především se ztrátou v podstatě fotbalu hokeje televize nebo spíše výrazné omezení což jistě řadě sportu milovaných diváků přineslo pocit rozčarování protože sport je ve vysoké technické kvalitě typ se nosi z různých sportů je ironií že propaguje obcas srší zajdy považuji za iritující jsou komentáře reportérů zvláště těch kteří se pouštějí mimosa tedy teritoria jej používají hloupé metafory ti hodnotící soudy které mají nechat na divákovi domácí liga liga mistrů těm kteří by si před jako se setkávám s necim životě že tito lidi nechtějí objednávat to autu sportovní i když v obchodě obchod je to podivné že česká televize teda propaguje ve svém okruhu neznám nikoho kdo by si platil tento kanál závěr netrpím iluzemi že moje práva je vyčerpávající možná pro vás co jste byli nuceni vyslechnout zase jsem si do jisté míry definoval i prostřednictvím tohoto sdělení co chci této radě podporovat a co myslím že ji úloha a to je víc než příslušné regule ale rozhodně výrazně působit aby česká televize za tento veřejně právní institut byl součástí demokratického principu společenského uspořádání aby na svých programech a postojích byla objektivní pravdivá a přitažlivá pro diváky již vím že se sem zavděčit nemůže rozhodně dávám přednost televizi pravdivé inteligentní a originální děkuji za pozornost děkuji kolegovi vlasti milovy venclíková za poměrně obsáhlý úvod do této problematiky byla to spíše taková úvaha o tom co česká televize jaká by měla být a co všechno by mělo být obsaženo jak to vidí kolega venclík který jistě má dlouholeté zkušenosti jak z tvůrčí práce tak samozřejmě jako divák poprosím pana ředitele programu pana milana fridricha by zaujal místo naproti nám když tady nezazněla žádná výslovná otázka tak možná tam bylo několik podnětných myšlenek které by mohl pan fridrich komentovat ne já si myslím například tam bylo jaksi o otázka zvednuta jaká je vlastně ta společenská objednávka kterou česká televize by měla naplňovat jak si v tomto smyslu česká televize jak si jak jak si jak se jí snaží naplnit dále jsem tam zaznamenal takovou výzvu jakési odvážnější dramaturgii nebo k odvážnější mu hledání pravdy jak to formuloval kolega venclík možná prostřednictvím nějakých vlastní vlastní tvorby domácí tvorby české televize tak možná k těmto otázkám kdybyste se vyjádřil pane řediteli a uvidíme dál děkuji pane předsedo za slovo dobrý den dámy a pánové děkuji panu radnímu venclíková za ten obsáhlý úvod a za za stručné zhodnocení těch jednotlivých kanálů tak jak jsme připravili pro podzimní vysílání české televize a teď už k těm pár podnětů česká televize samozřejmě přistupuje při tvorbě programu což je celý dlouhý proces není to jenom sestavení schématu na danou sezónu nebo daný rok ale je to proces který začíná ve vývoji poté se to musí vyrobit za nějakých parametrů a pak samozřejmě s tím pracujeme ve schématu tak ještě před tím bych řekl že existuje něco jako divácká nebo společenská objednávka toho co by se od české televize očekávalo k čemuž česká televize využívá data není to tak že by se dívala do křišťálové koule anebo si řekla my jsme rada starších my jsme ti kteří tady o tom budou rozhodovat a určovat ten ten divácký vkus zcela zcela dle svého vkusu ale samozřejmě jako veřejná instituce jako instituce která má a je to v preambuli v kodexu české televize hlava jedna žena prvním místě divák tak se ptám jedním z těch možností jak se ptát je a rada české televize tohle dostává k dispozici měření veřejné hodnoty což znamená jak sami diváci se dívají na to vysílání české televize z mnoha různých úhlů pohledu jak je pro ně hodnotné jinak je pro ně veřejnoprávní co si o oni myslí z hlediska inovativnosti z hlediska originality z hlediska toho jak jsou spokojeni s daným programem a tak podobně tohle jsou data která samozřejmě využíváme když se když přicházejí do české televize nové projekty a říkáme si který z jejich by se mohl pro daný kanál nebo pro pro danou vysílací hodinu vytvořit tak vycházíme právě ze zkušenosti které přináší tenhle obsáhlý materiál který se zpracovává a který vychází z očekávání a zhodnocení té veřejnoprávní kosti a vůbec všech těch pár metrů kolem české televize a na základě toho například vznikl projekt takové redl neboli jenž což znamená inovativní věci které nekopírují to co už bylo vytvořeno nejen v české televizi ale vůbec na českém televizním trhu jako takové jsou odvážné když už překročil dalšímu bodu právě v tom že si nevybírají lehké téma ne ani formu kterou jsou zpracovány až uvidíte redla doporučuji ke zhlédnutí tak uvidíte že i ta forma jakou je to zpracováno příběh jak jak ta na relativnost je tam tak to rozhodně nepatří k běžným banální vším kriminálka které můžeme vidět ale nejenom u nás ale i je všude po světě protože samozřejmě kvalita jak televizní tak filmové tvorbě rozličná my se snažíme se srovnávat s tím nejlepším vůbec co je když pan radní zmiňoval tu akviziční tvorbu kterou nakupujeme tak to je samozřejmě ta špička ledovce se který sekce kterými se poměřujeme ale není to úplně ta běžná televizní tvorba jako taková že by tam že by tam mosty a a to mi skaret se vyráběly jako na běžícím páse to samozřejmě ne ale my se snažíme v té naší tvorbě po čem si myslím svědčí i ty projekty které jsou v pozemním vysílání nebo které byly navíc vysílání nebo které plánujeme pro dva tisíce devatenáct právě tohleto zohlednit a snažit se tomu přibližovat čemuž a to zmiňoval pan generální ředitel v úvodní řeči když vypočítával jaká ocenění jsme dostali za různé televizní pořady na festivalech ať v zahraničí nebo na domácí scéně to jsou přesně ty parametry na kterých si ověřujeme že nejenom že by něco zajímalo českého diváka navíc nejenomže by to bylo pro ten český rybníček ale že dokáží se na naši tvorba dokáží ocenit i v zahraničí a to ocenění už myslím že v minulosti bylo zmíněno například jak jsme vysílali marii terezii dvoudílný film na začátku roku ohromně diváckým zájmem bylo to vysoce kvalitativně ohodnoceno diváky a na ale dostalo se to navíc ještě do finálové pětky mezinárodního televizního festivalu rou vzdor kde pardon dokonce do finálové trojky rou vzdoru v berlíně který proběhl v září jako mezinárodní koprodukce jako příklad kvalitní televizní tvorby já si myslím že tohle jsou parametry díky kterým můžeme si sáhnout na na fakta a protože každý máme vkuse nějaký každý by televizi chtěl dělat asi trošku jinak a aby se dala dělat pro miliony lidí a maximum jich bylo spokojených tak se s těmi miliony lidí musí velmi aktivně komunikovat a aktivně pracovat a to si myslím že v tomhle ohledu česká televize těla samozřejmě může dělat víc určitě se dá dále inovovat dále se dá hledat určitě se dá jít do riskantnější a odvážnějších projektů na druhou stranu není jednoduché vytvořit a není jednoduché mít tvůrce kteří něco takového vytvoří nelze zaměňovat odvahu řekněme z samoúčelným riskování anebo takovou tu přehnanou odvahou mládí kdy se to nesetká s očekáváním diváctva nebo publika je to zkušená odvaha kterou musí česká televize produkovat a dává divákům protože co si budeme vykládat česká nejenom česká televize a televize obecně je kombinace konzervativního a tradičního s tím novým inovativním a právě tenhle ten mix podle podle toho jak vlastně vůbec lidé jsou nastaveni umožňuje aby ten zásah televize byl té populace co možná největší a ta televize měla skutečný vliv a když se bude nazývat veřejnoprávní tak měla vliv skutečně na veřejnost a nikoliv na úzkou skupinu obyvatel děkuji panu řediteli programu milano fridrichovi za první poznámky k tomuto a otevírám diskusi hlásí se místopředseda dědič prosím děkuji já mám jednu konkrétní otázku na pana ředitele jsem pozorně poslouchal myslím to kultivované a kvalifikované zhodnocení zprávy pana kolegy venclíka on řekl možná z jeho pohledu maličkost drobnost která všem zaujala to byla ta zmínka o absenci jakékoliv satiry možná politické satiry ve vysílání české televize tak se chci zeptat zda něco takového v těch odvážnějších projektech do kterých jste pane ředitelem mluvil plánujete na asi předpokládám už to další další schéma satira nejenom politická ale obecně satira je poptávaná neustále ale abych byl upřímný je to ten nejtěžší žánr vůbec který existuje a česká televize v minulosti vyzkoušela několik tvůrčích skupin a několik typů satiry která byla některá částečně částečně politická jiná měla určitý alternativní charakter a nemůžu říct že bychom i z těch výsledků které jsme zaznamenali i s od diváků hodnocení toho jak se na to dívali a teď především zmiňují kvalitativní parametry nikoliv ty jenom sledovaností kvantitativní parametry tak se to nesetkalo s jednoznačně pozitivním přijetím on je velký rozdíl mezi vlastně takovou nostalgií po satiře která tady byla byla v uplynulých dekádách ale teď myslím spíš dekády zpátky víc než aby to byla dekáda skutečně posledních deset let a tím co vlastně očekáváme dneska spousta věcí které se satiře dějí tak se dějí skutečně pro velmi menšinové publikum a pokud bychom tím chtěli udělat velkou šou pro diváky tak je to velice složité ale nevzdáváme to protože na druhou stranu si myslíme že něco takového se česká televize zaslouží ale nejde na to jednoznačně odpovědět jestli to bude tuhle sezonu nebo příští sezonu dveře jsou otevřené musí přijít lidé kteří co budou schopni to se nedá přikázat co se nedá nějakým způsobem objednat a koupit v supermarketu lidé kteří dokážou dělat tyhle věci na nejvyšší úrovni tak bych řekl že jich tady mnohonásobně méně méně než než těch kteří dělají třeba klasickou dramatickou tvorbu nebo vztahové seriály kdysi vladimír železný asi na to doteď pamatuju říkal že mít televizního baviče a získat že to je mnohem složitější jak mít špičkového chirurga tehdy romana diváků na něj byla rozmazlená protože samozřejmě lékařství a lékaři obecně mají vysokou společenskou prestiž všichni potřebujeme anebo za něco takového porovnávat ale on tehdy vlastně zmínil že možná je tedy třeba takový člověk jenom jeden nebo dva v celé zemi a nejde naklonovat a nejde najednou vymyslet protože to jsou věci ze kterými se člověk narodí získají nějak zkušenostmi a ne každý má ten dar aby se skutečně stal jako je u nás třeba karlem šípem není to jednoduché jsou lidé kteří jsou lidé svého druhu ano děkuji dále se do diskuse přihlásil kolega kašparů taky a děkuji za slovo děkuji kolegovi venclíková i panu řediteli lid se chce bavit řízení říkali chléb a hry tak já bych dneska řekl pivo a seriály vymřeli u nás komici a blíží se den kdy už za ně bude sloužit rekviem protože už tady není ani jeden ale jak houby po dešti nám tady rostou právě to co říká ředitel baviči on mezi komikem a bavičem je velký rozdíl komik gala inteligentní humor a tomu zas nerozumí každej nebo mu rozumí pouze menšina kdežto bavič řekne pár záchodových slov a sám jásá a bouří neboť to pochop ovšem televize na nemůže klesnout na tuto úroveň podřadné zábavy protože tím by ztratila kredit a hledat ty komiky je problém já nevím asi se vám hrnou baviči za svým a teda nápadom a za svým programem na který chtějí v televizi udat ale tohleto se prostě nesmí dát musí se hledat víc takových šípu do našich řad řekl bych ale kde je hledat a no no prostě nám komici vím že bohužel prosím pane řediteli pane raději moc vám děkuji já bych a myslím že jsou materiálu je to zřetelné že zábava nebo bavení se nyní s tím dominantním prvkem programu české televize a jste správně řekl bavič a komika ano přesně tak těch lidí kteří jsou baviči chtěli by bavit tak těch nabídek je poměrně dost ale my právě hledáme ty komiky nebo ty satirik i kteří skutečně dokáží vystihnout vystihnout realitu v tý její pokřivené dosti udělil udělat na něj dobrý vtip a tak podobně a dokážou to také patřičně zahrát není to jednoduchá věc a ale nevzdáváme to věku ano děkuji dále do diskuse byli přihlášeni postupně tři členové rady kolega hauser kolega váňa kolega vedoucí k tý satiře já si myslím že to je podobný problém jako skutečná tvorba vždycky je to spojení s rizikem samozřejmě že televize v oblasti většinového diváka myslí jaksi statutu vyplývající funkce naprosto nebo ne naprosto ale velmi dobře řek ale jde spíš o to posunovat laťku příslovečnou nějaký stále větší kvalitě a pokud jde o humor je tak specifická disciplína to klaus trik jsme měli tedy voskovce a wericha semafor a mají máme tu cimrman ta tradice tady je jenomže všecko nově dětsky spojení s řeckem nikdo vám dopředu neřekne já teď natočím světový film nebo to bude velká sranda ale stojí za to riskovat a myslím si že právě na tom artových kanálu by to mělo být pojených tím rizikem bezezbytku řekl sleduje dresy nejmenší segment rodiny těch televizních diváků a vlastně by měl by to takovej výběrový kamna by mělo být to nejlepší s tím rizikem že se to taky nepovede všichni chybujeme ale chybí mi odvaha dramaturgů a hledat protože pokud nebyla významná sil vlastní zkušenosti ale budiž když už je ta debata ty nejlepší věci který jsem napsal jsem nikdy neprozradil by to skončilo už tím že jsem to provedl předložila mě řekli tomina lepsi nez nám detektivku nebo něco a to je každý jako takže člověk jako vlastně to zabije se to často a taky mám znám zkušenosti z různých svých kolegů ono by dramaturgem je docela dobrý post řekněme si a když ne tak mě nic neohrozí když risku tak může potom vedení dveří a tak dále k a všichni se bojí o ten clanek a tak a já celý život jsem zvyklej na volné noze tak mě to přijde že to k tvorbě patří to riziko já bych než než odpovíte pane řediteli já bych dal slovo kolegům nejprve pak dejme tomu ty odpovědi shrneme dohromady kolega váňa a kolega honza já jenom drobná poznámka k tomuto tématu který se otevírá pozice člověka který dcera desítky let přednáší na vysokých školách a mezi pohybuje se mezi mladou generací já si myslím že to je trochu jinak já si myslím že snažit se za každou cenu pobavit specielně tu mladou generaci znamená téměř jiné zaujmout protože ona nedělá vlastně nic jiného než se baví a jestli teda já bych naopak očekával od veřejnoprávní televize kdyby dotáhl do toho cunami zábavy dokázala občas vsunout plně přijatelnou formou naopak klasickým díla klasický témata klasické postupy protože nevěřím tomu že jakákoli televize dokáže mladou generaci zabavit ona prostě se baví už nějak jinak už není odkázána pouze na tu obrazovku to je podle mě nosení sup do atén já naopak prosím za své studenty a ani o tom nevědí aby veřejnoprávní televize jim zkoušela do toho toku zábavy permanentní všude ze všech stran kdyby jim dokázal vsunout i to co prostě nedává evidentně ten systém školství totiž anouk o nějakém klasickým opravdu základů tý naší tý naší kultury a tedy postmoderní nebo jak se říká civilizace tohleto oni postrádají daleko víc a myslím si že je to je to zaujme víc než další pokus o nějakou zábavu kterou upřímně řečeno stejně budou dávat dohromady čtyřicátníci plus což jsou úplně víceméně mrtvoly tomu se fakt smát nebudou tak já já nevím jestli teda satiru po pro ty kteří si pamatují suchý ještě když teda vůbec něco v hlavě anebo nebo teda nedejbože voskovce wericha ale mladá generace satiru už vůbec neví co to je a vlastně tam jsem tam už se tam už se cpeme děkuji já bych dal slovo ještě kolegovi hauserová prosím bych v tomto chtěl podpořit kolegu chování a dát podnět k tomu aby česká televize měla odvahu k tomu být klasičtější jo protože dnes je potřeba jisté odvahy rozvíjet prostě klasická témata klasické postupy protože každý dnes chce být takzvaně jiný a já se mi pak chtěl po jádry pochvalu uznání za tu podzimní kolekci filmů a seriálů která jak říkal kolega venclík je lepší než ta ta podzim je lepší než léto a jsou tam i seriály jako je ne jako je seriál režiséra frantina mladý papež který patří prostě no relativně novým objevným tvůrcům dnešní evropské kinematografie pak bych chtěl roxy povzbudit ještě českou televizi k tomu aby dál hledala filmy právě klasického repertoáru myslím teď prostě z dějin kinematografie jsou stále mnohé filmy které patří ke klenotům evropské kinematografie které se vysílaly třeba kdysi dávno nebo se nevymysleli vůbec a tyto filmy se občas objeví to je pravda nové prostě filmy ze stare křikla to starého zlatého fondu ale není na škodu je průběžně vybízet k tomu aby se v tomto snažení dal pokračovalo a v tom celkovém programu prostě byly rozmístěny ty zářivé klenoty evropské nebo světové kinematografie poněkud hojnější míře ne já vím ale myslím teď myslím teď například že na dvojice tak se občas také objeví a měl by se objevovat i při hodnotný film evropské z evropské ho zlatého fondu nebo světového příklad to se objeví jednou začas na přijal teď sobotu se bude vysílat nepříliš známý film napoleon bitva u slavkova z roku devatenáct set šedesát koprodukci francie italy slávě jo ale není to pro mladší generace nějak známe pak ještě poslední téma o kterém jsem také hovořil posledně předposlední a to je jistá žánrová nevyváženost co se týká žánru detektivek já vím tedy pan ředitel to vysvětloval proč tomu že prostě existuje určitá vlna nebo vlny žánrové jsme prožívali prostě vzestup detektivního žánru já o tom mluvím jen proto že si myslím že právě už ta vlna opadává a že by bylo vhodné prostě nastolit jakousi větší žánrovou vyváženost kdy se podíváme na program tak třeba v pondělí jo opakovaně tak je vlastně celý večer na či je jedna tak je zaplněn detektivkami znými který podobně zvlášť na začátku týdne tak jenom prostě je by bylo vhodné kdyby prostě až ta vlna úplně odejde by pravdu tento žánr se vyvážel s těmi ostatními to vše děkuji a konečně předávám slovo panu generálnímu řediteli kteří se hlásí bych jenom k tomu žánrem zábavy která samozřejmě může mít řadu různých forem to bych jenom chtěl z hlediska je dramatické zábavy které se jsme se věnovali v minulých letech tak rád jenom tedy řeknu pár titulů abychom si připomněli co všechno vlastně se nám povedlo i nepovedlo ale co jsme se snažili přiblížit našim divákovi my jsme společně s režisérem prušinovský natočili například sitkom čtvrtá hvězda velmi úspěšní u mladého diváka stejně tak jsme natočili komediální seriál trpaslík velmi úspěšným mladého diváka s režisérem petrem zelenkou jsme natočili sérii která byla takovým černým humorem což byla dabing strýc pokus o české české český sitkom který také zase byl velmi úspěšný specificky u mladších diváků byl úspěšný na internetu to bylo kosmo vysílali jsme i takové věci které třeba kritika úplně ne přivítala jako trapný padesátky nebo nádraží snažili jsme se o sit klasický sitkom sitkomu marta a věra to jsou všechno věci které v minulých letech u diváků poměrně zabodovali a myslím si že neplatí že bychom se té oblasti nechtěli věnovat na tu příští sezonu připravujeme s režisérem krobotem zánik dejvického divadla což je opět komediální seriál a myslím si že pokud někdo volá po satiře a po a řekněme určité formě černého humoru tak tam seriál most který nasadíme od ledna myslím vyhoví opravdu všem požadavkům a očekávám velkou emocionální vlnu ze strany diváků myslím si že to bude opět takový ten televizní produkt který budou diváci buď milovat nebo úplně nenávidět děkuji generálnímu řediteli kdo dále se hlásí do diskuse nebo pane řediteli chtěl se něco podniknout k těm otázkám které zazněly vypsal ten seznam těch věcí že to teď řeknu a pan generální ředitel na mě předběhnu jako takže jsme měli úplně stejné myšlenky taky jsem chtěl vyjmenovat inovativnost a odvahu právě u těchto projektů které mají kterých stále takže já už nemám co dodat možná chtěl detektivkám jako tak třeba v úterý je jedna vysíláme detektivku až deset hodin od osmi do deseti tam kde doktor martin a jáma tóny ty kriminální seriály které vysíláme tak jsou většinou z toho nejlepšího co v evropské provenience je a defakto po desáté hodině večer z hlediska z hlediska z hlediska toho co máme ve výzkumech tak buď buď kriminální seriál nebo drama je to co je u diváků na tom hlavním kanále nejžádanější musíme si uvědomit že stále mi skládáme ten program ne jenomže se díváme na ten jeden kanal či je jedna vec a v tu chvíli v úterý v úterý načaté dvojice když tam jde premiéra mostu čtyřky tak na druhém programu české televize běží deseti dílný dokumentární cyklus železný věk o třicetileté válce který mapuje celou třicetiletou válku skutečně od roku šestnáct až osmnáct až do roku šestnáct set čtyřicet osm na artu v tu chvíli tam jdou umělecké pořady takže když se na tu televizi musíme si vždycky podívat v tom kontextu v jakém ona vysílá teď začíná v devět hodin dovolená éře páry jako generální ředitel na začátku nový projekt který navazuje na tu dovolenou v protektorátu není to tak že by ten kriminální žánry byl skutečně kobercové ve vysílání ale jeho podíl samozřejmě a to když se podíváte po všech evropských televizích i po těch hlavních kanálech je tam znatelný a je to jedna z těch složek programů které prostě se tam dávají ano děkuji dále do diskuse se hlásí kolega dostal já mám jen takový dvě poznámky já bych to nech to především zastat dvojky která myslím poslední rok nebo dva hlavně teda letos na podzim v podstatě pokaždé jsem přepnul dva k nějakým majstrštyk jakože fakt chodili pořád dobrý filmy u nás už to nám buďto rasistické nebo turecko ale v momentě kdykoliv jsem se tam vždycky vynikající jsem se jen zastat a pak mám takovej dotaz ktery je tady vlastně už roky nebo dotaz poznámku já jsem samozřejmě jak asi jako spousta z nás zamlada prostě sledoval muziku dneska už nemám čas a všichni vzpomínáme například na to že svého času měl velice dobré pořad je pavel anděl který se jmenoval modely současné populární hudbě vím že loni nebo předloni dělal pavel klusák nějakej třinácti cyklus vynikající tak se jenom vlastně chci zeptat jestli jste na tu ambici sledovat ty nové věci v hudbě jakkoliv je v doběyoutube internetu prostě vlastně složitý chystáte se na to někdo myslí jestli se s tím snaží něco dělat a a protože několika zarazí pátek chodí koncerty jednou tam si to přepnu jsou tam rolling stones a za týden tam si to všechno je to lucie bílá na hard tak to vlastně člověka malinko zarazí logiku vznikem žijete art se prostor pro hudbu s mnohonásobně byla bych neřekla nic zdvojnásobila mnohonásobně byla našla se tam své pevné místo ve všech žánrech asi jste si mohli všimnout že pravidelně každý týden je tam přenos buď je to přímý přenos nebo je to záznam vážné hudby nebo baletu nebo těchto ti těchto klasických forem hudby pátky jsou hodně věnovány jak hudbě populární tak i té hudbě alternativní vždycky jsou tam dva koncerty teď třeba bych jenom doplnil že na podzim teď vlastně začíná druhá řada pořadu linka rozhovoru rozhovoru rudyho linky si to známého či zmena který si ve své hosty potom slíbit že moje a teď vlastně bude začínat druhá řada zrovna tenhle ten pátek tento týden takže na to určitě nezapomínáme a co se týče co se týče té hudby také v české televizi spíš víc než aby zlomí a samozřejmě že se dostává ještě i do pořadů i sobotního praním tajnú kdy jsou tam cykly je mi ctí a tak podobně kdy se vyloženě vytváří profil toho vysílání pro jednoho interpreta nebo pro jednu kultovní kapelou a tak podobně samozřejmě občas je tam koncert ewy farné ale vedle toho byl večer věnovaný čas sex pistols a tak podobně takže se mapují skutečně jako opravdu opravdu velmi velmi široce já vadnout ale třeba třeba ta ewa farna tam byla s janáčkovou filharmonií z ostravy jo takže prostě i v rámci toho jednoho pořadu jsou tam jsou tam velmi zajímavé kombinace interpretů a té hudby kterou interpretují ano děkuji dále se hlásil kolega kratochvíl tady se hovořilo o sériích minisérií seriálech ale já jsem se chtěl zeptat nezapomněl se dá soliterní tvorbu určitě nezapomnělo přišla řeč tady právě na tuto formu protože jsme se bavili o těch satirických satiricky satirické české televize a tam se v posledních letech udělalo skutečně hodně práce především v dramatické oblasti protože s námi spolupracují tvůrci který na to mají talent a mají na to slinu česká televize ročně vyrobí ve své vlastní produkci deset až dvanáct solitérní filmů a podporuje i distribuční filmy zrovna včera byla programová rada kterou prošli čtyři nové distribuční filmy myslím si že se diváci mají mají v tomhle ohledu na co těšit a to jak diváci v kinech také diváci v televizi těch distribuci filmů která české televize ročně podpoří je dvacet až třicet takže na tu solitérní tvorbu určitě nezapomínáme to že tvůrci občas tématy chodí a soud má to dva dva nebo tři díly to je také určitý trend který který není ryze český má sobě obsaženy dva důvody tím prvním je že občas ten příběh tak jak je a dnes ty příběhy se vytvářejí že jsou důležitější jsou složitější obsahují více rovin tak je pro něj lepší forma dvou nebo tří dílů a ta druhá forma je to ten druhý důvod je samozřejmě tak že když se natočí dva nebo tři díly tak ta kumulativní hodnota toho projektu na jeden díl je samozřejmě nižší než když se točí jeden projekt solitérní úplně od začátku což ale neznamená že by jsme solitérní projekty ne vysílali raší který teď půjde do vysílání tak má dva díly ale existuje jako jednodílný film by jsme se rozhodli pro vysílání dát tu dvoudílnou verzi ale pak půjde balada o pilotovi nový čistě televizní film a to je solitér například to je jenom tedy ano děkuji dále se hlásí do diskuse pokud se v této chvíli nikdo nehlásí tak já po děkuji panu řediteli programu milanovi fridrichovi děkuji ještě jednou vlastimil venclíková za úvod k této problematice a přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí materiál programové schéma kanálů či jedná či dva či déčko či art či dvacet čtyři a či sport na druhou polovinu roku dva tisíce osmnáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu na první polovinu roku dva tisíce devatenáct v termínu do jednatřicátého ledna dva tisíce devatenáct proto za usnesení všichni jsou pro s tím jsme uzavřeli šestý bod našeho programu sedmým bodem jsou stížnosti a podněty pokud nikdo nemá žádnou připomínku přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize o stavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni je pro toto usnesení všichni jsou pro posledním bodem je bod různé hlásí se někdo s poznámkou do tohoto našeho bodu nikdo se nehlásí v tom případě mi zbývá jen oznámit že příští jednání rady české televize se uskuteční ve středu čtyřiadvacátého října od deseti hodin v televizním studiu ostrava program bude upřesněn v pozvánce děkuji všem za účast na dnešním zasedání a přeji hezký den nashledanou |
Záznam v JSON |
https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/218251000560016
Popis API |
Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.
Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.