Snadné přidání nového datasetu

Jednání Rady České televize 219251000560017


ID jednání219251000560017
Jednání17. jednání Rady ČT v roce 2019
Datum jednání2.10.2019
Zápis
Projednávané materiály
Odkaz na audiohttps://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10000000064-jednani-rady-ceske-televize/219251000560017
Délka audio záznamu02:06:00
Přepis audio záznamu (vznikl díky velké pomoci od Ondřeje Klejcha z University of Edinburgh.)

Stačí kliknout na větu v textu a spustí se audiozáznam z daného místa. V Safari na OSX zlobí posun v souboru, doporučujeme Chrome
dobrý den dámy a pánové 
dovolte abych zahájil sedmnácté veřejné zasedání rady české televize v roce dva tisíce devatenáct na dnešní naše jednání omluven kolega tomáš samek a našimi hosty dnes jsou kromě generálního ředitele finanční ředitel české televize david brin chill a ředitel divize korporátní vztahy a komunikace vít kolář vítám všechny zástupce ředitele stejně jako předsedu dozorčí komise rady české televize 
a navrhnu usnesení 
k našemu dnešnímu programu kde kromě pravidelných bodů jednání jsou informace o plnění rozpočtu české televize za první pololetí roku dva tisíce devatenáct a informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů pokud někdo nemá návrh na změnu programu 
přečtu návrh usnesení rada po projednání schvaluje program jednání v navrženém znění zdroje pro toto usnesení všichni jsou pro návrh byl přijat 
druhým bodem je volba návrhové komise navrhuje usnesení rada volí návrhovou komisi ve složení radní luboš by nějak a vratislav dostál a pověřuje ji ověřením tohoto zápisu kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
třetím bodem plnění usnesení a kontrola zápisu 
je navrhuji usnesení rada obdržela materiál návrh rozpočtu rady na rok dva tisíce dvacet a pověřuje místopředsedu jaroslava dědičně zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne šestnáctého října dva tisíce devatenáct kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
další usnesení zní takto rada obdržela materiál zpráva o měření veřejné hodnoty vysílání za první pololetí roku dva tisíce devatenáct a pověřuje radního daniela váňu zpracováním hodnotící zprávy k tomuto materiálu a předložením návrhu usnesení v této věci na jednání rady dne šestého listopadu dva tisíce devatenáct kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
a ještě zde jednou usnesení rada obdržela materiál informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů a hodnotící zprávu pověřuje místopředsedu reného kina kdo je pro toto usnesení 
opět všichni jsou pro nyní mohu konstatovat že k dnešnímu dni již nejsou žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení 
a navrhuji usnesení k tomu rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize je k dnešnímu dni nebyly zjištěny žádné nesplněné úkoly vyplývající z plnění usnesení ze zápisů jednání rady kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni jsou pro tím jsme uzavřeli první tři body našeho dnešního jednání a čtvrtým pravidelným bodem jednání rady české televize jsou informace generálního ředitele předávám slovo generálnímu řediteli petru dvořákovi vážení členové rady české televize dobrý den dnešní moje zpráva bude mít celkem dvanáct bodů za prvé minulém týdnu se uskutečnil padesáti šestý ročník mezinárodního festivalu zlatá praha do kterého se letos přihlásila stovka hudebních divadelních či tanečních snímků z celkem devatenácti zemí přehlídka 
pořádaná českou televizí nabídla řadu uměleckých vystoupení a bohatý doprovodný program pro celou rodinu z domácí produkce si mimořádnou pozornost zasloužili tři výjimečné portréty o jiřím bělohlávková adama plachetku vy a jiřím kiliánová vítězem festivalu se stal britský snímek o bývalá primabalerína královského baletu umírající labuť z českých autorů uspěl režisér roman vávra s dokumentem jiří bělohlávek když já tak rád diriguje zadruhé česká televize připravila výstavu fotografií na palachově náměstí v rámci projektu byli jsme přitom s podtitulem rok devatenáct osmdesát devět očima kameramanů české televize zahájení výstavy deseti bývalých studentů famu žurnalistiky a dalších oborů kteří během uplynulých třiceti let působil jako dokumentarista a kameramani české televize se zúčastnila někdejší televizní a rozhlasová moderátorka kamila moučková česká televize jako součást projektu vydala fotoknihu jejíž součástí je více než sto sedmdesát unikátních fotografií 
zatřetí v uplynulých dnech se konalo několik premiér dokumentů a televizních pořadů které se následně objeví na obrazovkách české televize dokument jednou skautem navždy skautem je jedním z mnoha příspěvků české televize k připomínce třiceti let svobody v kinech byl také poprvé uveden hudební dokument blumen anebo portrét jedné z kulturních legend jiří suchý lehce se s životem prát ve slavnostní premiéře diváci zhlédli také seriál princip slasti který vznikal v mezinárodní spolupráci co čtvrt 
za začtvrté snímek budiž světlo slovenského režiséra markoš kopa na jehož vzniku se podílela česká televize získal dvě ocenění a to grand prix na almaty jenom festivalu v kazachstánu a na bia v gruzii ceny rozšířily úspěchy které film sklidil na předešlých festivalech a u odborné veřejnosti na slovensku již snímek vstoupil do kin česká distribuční premiéra se uskuteční desátého října za páté česká obec legionářská ocenila českou televizi na svém celorepublikovém sněmu který se konal v sobotu dvacátého osmého září v národním památníku na vítkově česká televize obdržela pamětní medaili druhého stupně za zásluhy obnovu a šíření legionářských tradic a to díky systematickému zpracování dějin československých legií v televizním vysílání především v loňském roce stoleté historie legií 
za šesté v české televizi se uskutečnilo setkání čtyřicítky vedoucích pracovníků dramatické tvorby z členských zemí evropské vydavatelské unie na programu měli výměnu nápadů a nových trendů s nimiž se setkávají při vývoji nových televizních pořadů českou televizi zastupoval ředitel vývoje pořadů a programových formátů jan maxa za sedmé česká televize připravuje rozšíření rozšíření svého zpravodajského webu či dvacet čtyři nově na něj bude možné sledovat také zpravodajský obsah který se nevejde do běžného televizního vysílání přenosy pod názvem či dvacet čtyři plus budou dostupné i prostřednictvím televizoru s připojením k internetu v rámci takzvané hybridní televize a b teprve nová služba bude divákům k dispozici v příštích měsících 
za osmé česká televize spustila projekt málokdo ví tečka cézet který se zaměřuje na posílení informovanosti o činnosti a hospodaření české televize informační sdělení vycházejí z dat aktuálních výročních zpráv součástí projektu je webová stránka a informační bannery ivysílání české televize 
za deváté v minulém týdnu jsem se zúčastnil společenského setkání s výkonným ředitelem curtains a bývalým generálním ředitelem bílý markem tombstone které navazovala na jeho veřejnou debatu o tom zda se současná novináře novinařina nachází nebude nachází v krizi během společného rozhovoru jsme se věnovali mimo jiné aktuálním mediálním trendům a naplňování veřejné služby v české tele v české republice a ve velké británii za desáté centrum pro mediální studia fakulty sociálních věd uk a a společnostní média v tomto týdnu uspořádali odborný seminář na téma vyváženost v rozhlasovém a televizním vysílání co českou televizi se zúčastnili vedoucí právního úseku markéta havlová vedoucí útvaru výzkumu a analýz rennera renata týmová a dále člen rady české televize michael hauser a další představitelé odborné veřejnosti na programu bylo seznámení s výsledky první fáze dvouletého projektu technologické agentury české republiky 
za jedenáct česká televize v těchto dnech divákům nabízí přenosy z atletického mistrovství světa v katarském dauhá celkem odvysílá zhruba sedmdesát dva hodin přímých přenosů jako jedna z mála televizí vedle vybízí nebo zde má na stadionu k dispozici vlastní studio díky vlastní kameře se pak může zaměřit i na vystoupení českých atletů především bezi běžeckých disciplínách vedle televizních přenosů je možné na webu či sport tečka cézet sledovat také nepřerušené vysílání všech technických disciplín mezi dalšími sportovními událostmi kterým se česká televize v uplynulých dnech věnovala byl třetí ročník tenisového layer kapu který se konal dvacátého až dvacátého druhého září v ženevě a jedna aktuální smutná poslední zpráva je že česká televize změnou programu reaguje na smutnou zprávu o úmrtí zpěváka karla got ta zpravodaj skáčete dvacet čtyři zařadila speciální vysílání ve kterém zazněly první reakce komentáře ohlasy a vzpomínky na tohoto mimořádného umělce v dnešním vysílání se objeví dále dokumentární portrét igen neobyčejné životy všechnopárty a televizní film škoda lásky na pátek je potom plánované vzpomínkový večer na kanálu čt art to je za mě všechno pokud máte nějaké dotazy jsem připraven odpovídat děkuji generálnímu řediteli za informace které jsme vyslechli a otevírám debatu k tomuto našemu dnešnímu vodu jako první se hlásí kolegyně levá prosím já bych se vás chtěla zeptat na řediteli když jste tady v bodu šest mluvil o společném setkání tak jaké nové trendy se tam zaregistrovat tam jste četl že jste se bavili s ostatními představiteli 
členských států o nových trendech tak mě by zajímalo co jste si z toho odnesl nebo co si myslíte že tím trendem je takovým tím nejsilnějším 
ty trendy jsou asi dva jedním z nich je další propojování prostředků ze strany veřejnoprávních vysílatelů v jednotlivých regionech a to už se děje nejenom třeba ve skandinávii kde to je to probíhá poměrně dlouho tak se to děje třeba na německy mluvících územích co znamená jasná o to nacházet partnery pro koprodukce sdružovat prostředky a vytvářet pokud možno co nejkvalitnější obsah tak to je první trend který teď posiluje a kde doufám že česká televize se stane účastníkem některých budoucích společných projektů a druhý trend je že více a více posiluje hledání hledání námětů ze současnosti i pro dramatickou tvorbu a ty jsou formáty ze současnosti potom je možné sdílet ať už prostřednictvím akvizice že by si ty jednotlivý vysílatelé navzájem prodávali již hotového tu hotovou dramatickou tvorbu anebo ve formě poskytování formátů a co já vím tak naši lidi tam objevili asi tři nebo čtyři formáty na které se zaměří a kde budou zkoušet vymyslet jestli bychom je uměli aplikovat pro českou pro českou televizi 
děkuji dále se hlásí kolega šarapatka poté pane předsedo mě zaujal bod deset který mluví o tom že centrum pro mediální studia fakulty sociálních věd karlovy univerzity a společnost média uspořili odborný seminář na téma vyváženost rozhlasovém a televizním vysílání nechci se ptát pana generálního ředitele protože s nějakou informaci o tom mám nicméně bych se velmi rád zeptal pana kolegy housera jakou zprávu přináší protože tam byl účastny ten seminář jestli existuje nějaká zpráva teda pro radu české televize co by nás poučil protože si dobře pamatuji že hlavním protagonistou jednom z hlavních protagonistů tohoto centra byl pan křeček který byl výrazně kritický k 
k úrovni zpravodajství a publicistiky v české televize a kterého později které kterého později nebo jeho závěry 
kdy nařkl českou televizi že straní straně topnou ale je to tak dále tak jeho závěry pozdě vyvrátilo několik akademických funkcionářů ze sféry mediální která tomu rozumí takže jenom bych se chtěl pana hauzr a zeptat jestli má nějaký postřeh případně bych pak se ptal se i pana ředitele dvořáka díky 
čili a já jsem využil pozvánky k kterou dostal každý člen rady a byl to seznamovací seminář workshop kde byly kromě zástupců české televize mediálního oddělení právního oddělení také zástupci českého rozhlasu a zástupci fakulty sociálních věd dalších institucí 
běželo o to že 
grantová agentura ta černoch technické agentura české republiky tak udělila grand týmu na fakultě sociálních věd a který je veden a 
janem křečkem spolu s dalšími členy 
fakulty sociálních zaměstnanci fakulty sociálních věd tento výzkumný projekt se má zabývat základními pojmy v zákonu o české televizi nebo vůbec mediálnímu zákonu platí to i pro rozhlas a další media tady měli se zkoumá především co je je pojem 
co je pojem vyváženost co je celek vysílání a další příslušné pojmech které jsou v zákoně s tím že jsme byli seznámeni s literaturou ze které se bude vycházet s odborným zázemím s dalšími věcmi a je to projekt který se nyní rozbíhá a má trvat tři roky 
děkuji ještě jednou kolega šarapatka jakou děkuji panu autorovi já jsem rád že nedošlo k opakování chyby které se dopustil pan křeček už první a že se poučil z názorů akademické sféry na téma objektivita a vyváženost zpravodajství české televize ale děkuji moc za informace díky 
děkuji dále se hlásil do diskuse místopředseda dědič děkuji já jsem měl v podstatě obdobnou otázku jako pan kolega šarapatka 
tak v tom každý nemá proč prostě do v tuhle chvíli to byl první výkop žádné závěry šťastný na něj možné obdržet ani možná spíš by bylo zajímavost pokud budou nějaké průběžné zda by bylo možné v rámci toho projektu případně s tím průběžně seznamovat i radu protože si myslím že by to zajímalo ale takto si běh na dlouhou trať pokud projekty na tři roky věku 
děkuji dále se hlásil kolega martin doktor 
ano jenom velice krátce k bodu jedenáctce a chci poděkovat a ani ne tak za sebe jako spíš za koncesionáře české televize že takové sportovní přenosy jako je layer kap nebo tedy mistrovství světa v atletice česká televize stále má možnost jak si na svých obrazovkách koncesionářů muka ukazovat i přesto že jsou takové hlasy že když se bude šetřit že by se mohlo šetřili na sportů já bych byl velice nerad protože přesně tohle to je věc kterou si myslím lidí ocení když můžou takové akce na které se naživo těžko můžou dostat ať už z hlediska vzdálenosti nebo z hlediska nedostupnosti vstupenek dostat takže za to jsem moc rád mám jednu drobnou kritickou připomínku k přenosu layer kapu kde myslím si trošku neci necitlivě byly zvoleny například reklamní reklamní upoutávky respektive konec přenosu momentě když vítěz zápasu dostal možnost jak si promluvit nejenom k divákům ale ale tím pádem mi k divákům na obrazovce což se stalo několikrát že vlastně ten přenos na české televize byl v tu chvíli ukončen což si myslím že je veliká škoda možná to bylo nedopatření a jenom na to chci upozornit 
a na druhou chce stranu ale ten přenos jako takový chci pochválit že samozřejmě to profesionalita tam vidět a co chci teda hodně pochválit je ale možná zdůraznit co už tady pan ředitel řekl že tedy 
ten po studio tam česká televize má jako jedna z mála televizí když se srovnáváme s bílý at se jde tak si myslím že je to velice dobře a navíc chci teda i zdůraznit to že ten formát kdy na stadionu ještě další další kamera k dispozici která má možnost jak si pouštět a aktuální záběry našich sportovců tak to neuvěřitelně zvedne a kdo si pamatuje na doby minulé když prostě běžel nevím běh na pět kilometrů nebo z pl čisté jedno a my jsme jenom taky jaksi z úst komentátora viděli že třeba bára špotáková hází oštěpem a jak se jsme to nemohli vidět takto teď není a je to právě díky vlastně tomuhle formátu takže to chce hodně pochválit a poděkovat 
děkuji já mám také jeden dotaz který trochu navazuje tato co jsme již slyšeli k tomu bodu devět setkání generálního ředitele české televize s ředitelem amerického listu new york tahem sa bývalým ředitelem bílý markem tom psaném 
zajímalo by mě co jste si odnesl z toho rozhovoru nebo co o čem jste vlastně diskutovali tady jste zmiňujete že 
mark tom jsem mluvil o tom zda se současná novina novinařina nachází v krizi já jsem četl nějaký rozhovor s ním kde on na mě působil velmi optimisticky jaké vy jste ho máte závěry pane generální řediteli tak podrobně rozhovor s markem tombs snem je možné najít jednak v minulý týden byl celostránkový rozhovor v lidových novinách a v tomto týdnu v pondělí vyšel s ním velký rozhovor v respektu ale z toho shrnutí které my jsme spolu nebo to z toho rozhovoru kterými jsme vedli bavili jsme se o vlastně věcech které se kterými se potýkáme všichni o až ať už je to o účasti novinářů na sociálních sítích bavili jsme se o tom jakým způsobem funguje médium které je silné respektované ale je v hledáčku některých vysokých státních představitelů tak jako u nás někteří státní představitelé si berou českou televizi jako terč tak stejně tak aortální je velkým terčem prezidenta trumpa což se dá velmi dobře porovnávat ptal jsem se ho jakým způsobem oni na tuhle věc reagují jakým způsobem s tím pracují myslím si že to bylo docela inspirativní inspirativní setkání co se týče to v závěru on vlastně z těch rozhovorů vychází v tom že 
to že vlastně svět fejk knihu je všude kolem nás a v řadě případů posílil tak paradoxně posiluje roli nezávislých a vlastně profesionálních médií a že tam spíš než v tom viděl nějakou hrozbu tak v tom vidí velkou příležitost proto aby ta kvalitní novinářská práce byl rozpoznatelná a aby a že vlastně lidé si postupně tu kvalitní informaci stejně vždycky najdou to je ve zkratce aldo doporučuji ty dva rozhovory protože oba dva jsou dobře velmi dobře čitelné děkuji 
kdo dále se hlásí k tomuto bodu pokud se nikdo nehlásí tak uzavřeme bod informace generálního ředitele a přejdeme k pátému bodu kterým jsou materiály z dozorčí komise a já předávám slovo předsedovi dozorčí komise panu jiřímu staňkovi děkuji vážený pane předsedo vážení členové rady dozorčí komise přijala tři usnesení to první s číslem deka čtyřicet dva lomeno devíti jméno devatenácti kterým žádá generálního ředitele cestou rady české televize o předložení zadávací dokumentace včetně formuláře se souhrnnou informaci těmto výběrovému těmto výběrovým řízením jedná se o studiu hade technologii a veřejnou zakázku technické podpory je konzultace při správě komunikační infrastruktury a dále seznam uzavřených veřejných zakázek za rok dva tisíce osmnáct vše s termínem do sedmnáctého října dva tisíce devatenáct druhého usnesení s číslem deka čtyřicet tři jméno dost lomeno devatenáct dní dozorčí komise obdržela kompletní dokumentaci k veřejné zakázce vedené jako zjednodušené podlimitní řízení na stavební práce zadávané dle zákona o veřejných zakázkách číslo sto třicet sedm z roku dva tisíce e sbírky v platném znění s názvem kompletní rekonstrukce vedce římská dvě předmětem plnění veřejné zakázky je kompletní rekonstrukce vece umýváren a stoupačky s označením o b v areálu české televize objektu kavčí hory a objektu kavčí hory zpravodajství důvody pro vyhlášení veřejné zakázky byla nutná rekonstrukce zastaralého a dožívající ho komplexu vece jejichž provoz byl po všech stránkách úspory energií ekonomický přínosem rekonstrukce byla zejména zlepšení stavu zamezení havárií a úspora vody a elektrické energie bylo osloveno pět uchazečů zakázka byla vyhlášena osmého srpna do tisíce sedmá ce lhůtou pro podání nabídek prvního září dva tisíce sedmnáct předpokládám předpokládaná hodnota veřejné zakázky sedm milionů osm set osmdesát pět tisíc korun bez daně z přidané hodnoty byla stanovena na základě projektové dokumentace vypracované firmou stavo konzult praha seo hodnotícími kritérii byly zvoleny nabídková cena svého osmdesát procent a doba záruky s váhu dvacet procent nabídky které hodnotila pětičlenná komise podali dva uchazeči jako nejvýhodnější podle dílčích hodnotících kritérií ekonomické výhodnosti a záruční doby byla vybrána nabídka uchazeče myron stav roos nabídkovou cenou sedm milionů čtyři sta devadesát pět tisíc osm set osmdesát dva korun bez daně z přidané hodnoty a dobou záruky osmdesát čtyři měsíců dozorčí komise na základě výše uvedeného konstatuje že při výběrovém řízení nebyl porušen zákon o veřejných zakázkách čistého sto třicet sedm z roku dva tisíce vše sbírky ani vnitřní nařízení české televize a posledním usnesení které dozorčí komise přijala má číslo deka čtyřicet čtyři lano deseti lemon devatenácti 
kterým dozorčí komise v souladu se článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize předkládá ke schválení plán kontrolní činnosti na období čtvrtého čtvrtletí roku dva tisíce devatenáct plán činnosti tvoří přílohu tohoto usnesení tolik za dozorčí komisi děkuji za pozornost 
děkuji předsedovi dozorčí komise za informace a otevírám diskusi k tomuto bodu hlásí se místopředseda dědič 
tak pane předsedo zase spíš jenom zdůraznění některých bodů které přednesl pan předseda dozorčí komise staněk a možná nejvíc toho posledního tedy toho plánu myslím že s tou plánu jednoznačně vyplývá ta šíře činnosti kontrolní které se dozorčí komise zabývá včetně samozřejmě podnětů které může dávat rada kdokoliv z nás včetně kontroly investičního a plánu včetně kontroly čerpání finančních prostředků související s údržbou a s investicemi do areálu kavčích horách samozřejmě výběrová řízení televizní výrobu a tak dále je to důležité vnímat i v kvantitě kterou dozorčí komise je schopna obsáhnout i proto že permanentně jsme všichni nějakém víru debat právě o hospodaření o systému kontroly a 
je ten seminář který nás čeká v poslanecké sněmovně příští týden bude asi hodně souviset právě s činností dozorčí komise a s problémy které které v tuto chvíli diskutujeme děkuji 
ano děkuji 
kdo dále se hlásí do diskuse 
pokud se nikdo dále nehlásí tak a poděkuji předsedovi dozorčí komise jiřímu staňková 
a navrhnu po snesení mám tu několik návrhů první zní takto rada bere na vědomí zápis z devátého jednání dozorčí komise rady české televize ze dne šestadvacátého září dva tisíce devatenáct včetně informace o vyžádaných materiálech zdroje pro toto usnesení všichni členové rady jsou pro druhé usnesení mít takto rada bere na vědomí usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet tři lomeno deset lomeno devatenáct přijaté formou per rollam dne desátého devátý dva tisíce devatenáct týkající se dokumentace k veřejné zakázce pod názvem kompletní rekonstrukce vece dvě kdo je pro toto usnesení drazsi všichni jsou pro dále zde je usnesení poslední rada schvaluje souladu 
s článkem čtyři kontrolního řádu dozorčí komise rady české televize plán kontrolní činnosti dozorčí komise na období čtvrté čtvrtletí roku dva tisíce devatenáct usnesení dozorčí komise číslo čtyřicet čtyři lomeno deset lomeno devatenáct přijaté formou per rollam ne třicátého devátý dva tisíce devatenáct je přílohou číslo tři zápisu z tohoto jednání je pro toto usnesení prosím všichni jsou pro 
ti se uzavřely pátý bod našeho dnešního jednání a přejdeme rovnou častému bodu kterým jsou informace o plnění rozpočtu české televize za první pololetí roku dva tisíce devatenáct předávám slovo radnímu lubošovi jako vy 
děkuji poprosím pana čela finančního ředitele 
vy se posadil tady tady k mikrofonu 
aspoň z moji strany ta ten komentář ke zprávě bude myslím si relativně stručný a proto že 
se tam neodehrávají žádná dramata myslím si že to nejdůležitější co musím říct hned na začátku a zdůraznit to že 
česká televize v prvním pololetí letošního roku hospodařila a plně v souladu s rozpočtem 
nikde se o významně ne odchýlila a je tam několik 
několik věcí které možná stojí za bližší vysvětlení či doplnění či otázku a léto důležité je že to hospodaření je a plně pod kontrolou a je v souladu s rozpočtem který jsme schválili na letošní rok a z těch 
když se člověk podívá na plnění jak výnosů tak nákladů a versus plán na letošní rok tak všude vidí 
že tam je odchylka v několika málo a procentních bodech jeden dva nebo tři procentní body většinou pod plán na stránce nákladům což je známka konzervativní a rozumného hospodaření a 
z toho se vymyká z toho se vymyká a maličko jen 
jako v porovnání s těmi opravdu velkými velkými čísly toho celku a relativně 
malá oblast označena názvem ostatní výnosy 
kde už došlo v polovině roku k naplnění plánu na pětasedmdesát procent což ale není důvod k nějaké jako velké radosti tam jde tam jde o to že do tohoto období spadly a dvě jednorázové položky jedna se týká 
a poprsím pak pana příčina aby mě to potvrdil nebo vyvrátil a nějakých prodejů majetku jako o i ojetých aut druhá že tam došlo k prodej pozemků v brně který jsme také schválili a to je myslím ten výkup na ten dálniční přivaděč 
jako který žil tyto tyto pozemky který nejsou pro televizi žádným způsobem významné tak jako pokud by česká televize tedy je 
státu neprodává tak by stál by vlastnil takže tam jako a je to prostě kvůli dálnice že tam není co řešit na 
zas výjimku 
za zmínku stojí možná 
jako že bych rád utlumil nějaký eventuální optimismus vycházející z toho že příjem z televizních poplatků v prvním v prvním pololetí je jedno procento nad nad plánem tedy nad těma padesáti procenty tak chci říct že to rozhodně nemění nijak jako můj dlouhodobý pohled na tuto věc a to co v těch číslech vidíme že 
že inkaso a české televize 
z televizních poplatků má dlouhodobě mírně sestupnou tendenci 
ze které nadále k ze které dále ukrajuje inflace 
a 
když se 
když potom půjdu do 
ani do určitého detailů řekněme 
tak jenom chci poznamenat to 
není žádná otázka ale když se podílejí když porovnáme 
jen mzdové náklady české televize v prvním pololetí roku devatenáct versus stejné období roku loňského tak tam vidíme nárůst 
šestiprocentní 
což je v souladu s plánem ale vzhledem k tomu že 
mzdové náklady 
a rostou takto skočili takto rychle tak už opravdu se blíží třetině celkových nákladů české televize jestli tam nejsou ale už už je to na dostřel je to je významné číslo jo 
a oproti loňsku je o patnáct procent nižší výrobní úkol což je a opět prosím o doplnění nebo potvrzení dáno především 
cykličnosti velkých sportovních událostí 
že v roce osmnáct byla to bylo olympiáda bylo mistrovství světa ve fotbale stany takže to je zase 
zase to neznamená nic jiného i z jiného než tedy toto cykličnost 
no 
pokud jde o provozní a režijní náklady které jsou za stejné období a o sedm procent vyšší než loňský rok tak a to je moje otázka a z toho navýšení a zhruba o pětapadesát milionů nebo něco podobného což je těch sedm procent jak tam tak tam nějakou část toho navýšení 
tvoří skutečnost že česká televize začala provozovat stravování 
a svých zaměstnanců provozujete daty kantýny restauraci to to co tady ty tisíce lidí se musí někde najíst tak jenom se chci zeptat jakou část z toho růstu tech provozních a režijních nákladů z roku na rok tvoří to stravování kde samozřejmě tyto náklady jsou částečně 
a zase otázka jak částečně do jaké výše 
jsou kompenzovány výnosy protože ty lidi tady nejedí zadarmo ale platí čili na stránce nákladu je ten nárůst nějaký ptám se jaký a zda a do jaké míry kompenzován výnosy 
a 
pokud se týká 
výnosu z podnikatelské činnosti což je primárně prodej reklamy spon a sponzoringu 
tak čteme v komentáři že výnosy z reklamy a sponzoringu dosáhly za první pololetí vyššího objemu než bylo plánováno ale že a oproti plánu je tam celkově tříprocentní pokles daný tím že se podařilo uzavřít méně bárta nových smluv než bylo plánováno čelit a ten pokles a to je dobrá zpráva nebo ten negativní rozdíl versus plán 
je 
se netýká hotových peněz což by bolelo víc než jsou ty barterové smlouvy nicméně z toho komentáře který nám sice říká že v současné době se předpokládá že plánovaný celoroční objem výnosů a bude dosažen 
toho komentáře cítím nějakou drobnou nejistotu 
že tohoto bude opravdu dosaženo tak bych se chtěl zeptat zda pokud jde o o tedy výnosy z podnikatelské činnosti a 
zdali pořád ještě opravdu počítáte s tím že že budu že ten plán rozpočet bude naplněn a nebo naplněn nebude 
a 
tak nemám 
žádný komentář k rozvaze tam se žádné dobrodružství neodehrává já 
a 
pokud jde o keš flou tak při o peněžní toky tak to je zase 
skoro skoro ze sta procent prostě podle plánu nepatrné odchylky které podle mého soudu jsou normální a 
nevím co bych k nim jako dále náleží říkal no prostě v pořádku no mám potom otázku 
která se týká investic což je ta kapitola sedm já 
na letošní rok 
byly plánovány investice ve výši tři sta čtyřicet sedm milionů a také do letošního roku sklouzly 
nerealizované investice naplánované do letošní do loňského roku jeho ve výši sto padesát devět milionů či dohromady pět set pět 
skoro pět set šest milionů korun jeho 
já tady čtu v tom v té zprávě že stav rozpracovanosti jednotlivých investic za první pololetí je v souladu s požadavky na realizaci a u žádné investice nedochází k výraznému zpoždění 
a 
zároveň tady čtu že procento uskutečněných a probíhajících plnění za první pololetí roku devatenáct je na obdobie na o na obdobné úrovni jako v předcházejícím roce já 
já tady cítím maličko jak si nevyslovené rozpor v tom že čtu že jaksi plnění investičního plánu probíhá v pořádku že tam ne indikujeme nějaká závažná zpoždění nebo problémy ale zároveň že to procento uskutečněných a probíhajících plnění je na obdobné úrovni jako v předcházejícím roce to cituji atika komentuju v předcházejícím roce přitom 
to nevím z hlavy úplně přesně ale zkrátka se ne vyčerpalo naplánovaných sto padesát devět milionů což byla zhruba velmi zhruba třetina toho objemu za rok osmnáct si o to znamená že 
že 
ten investiční plán vloni byl realizován ze dvou třetin 
či bylo většinou zapříčiněno vnějšími faktory musím tedy poznamenat 
v této zprávě čtu že letošní plán 
jako prvním pololetí k dvacátému srpnu tedy kdy je datována tato zpráva běží v pořádku podle očekávání ale zároveň běží tak jako vloni kdy z jedné třetiny to nebylo naplněn 
člověk k tomuto pane řediteli bych poprosil o nějaký výklad jako co tedy máme co tedy máme čekat na konci roku zdali se ten celý investiční plán ve výši pět set šedesát pět pět set šest milionů korun podaří realizovat v letošním roce anebo to dopadne spíš jako vloni kdy se přibližně nebo zhruba třetina něco podobného realizovat nepodařilo a sklouzlo do letošního 
toto je otázka k investicím 
potom mám otázku k poslední kapitole což je přechod na dreve b dva 
což je v současnosti velké téma jo a já vidím že 
za první pololetí letošního roku 
se 
z celoročního se je co je plnění celoročního rozpočtu navýšit dvacet pět procent vše bylo proinvestováno na přechod na deváté dva v prvním pololetí 
sto sedm milionů 
z plánovaných celoročně plánovaných čtyři sta dvacet devět je to znamená sedmdesát pět procent toho rozpočtu zbývá k realizaci na druhé pololetí 
a 
co to znamená znamená to že takto to bylo plánováno je že čtvrtina bude realizována v prvním pololetí a tři čtvrtiny ve druhém anebo je tam nějaký zkus přičemž pokud jde o 
o ten přechod tak tam jsou data která jsou tak říkajíc nepřekročitelná jo tam jsou termíny časové do kterých to musí být realizováno čili tohle byla moje poslední otázka chci ještě říct že ta zpráva je velmi kvalitně zpracována za což děkuji a jako velmi přehledně ten formát je ustálený takže je i pro nás i pro eventuálně další zájemce kteří se tu zprávu vyhledají na našem webu tak je to snadno srozumitelné pochopitelné takže 
za mě ještě jedno poděkování a dobrá práce takže asi asi teda 
bychom mohli navrhuji tím že by pan ředitel zodpověděl těch mých pár otázek ano prosím pane řediteli máte slovo dobrý den dámy a pánové děkuji za slovo i za úvodní komentář za mě možná jen stručně k těm výsledkům jak říkal pan radní by nějak to v porovnání s rozpočtem na rok dva tisíce devatenáct skutečnosti ne indikují opravdu žádný žádnou situace která by bylo potřeba zde zmiňovat nebo řešit v i v porovnání s rokem dva tisíce osmnáct zoo poletím do osmnáct zase všechny ty ukazatele rozdíly jsou v jsou vysvětlitelné a mají a mají důvod o kterém víme a který i v té zprávě vysvětlen de 
teď nebude možná který bych zde zmínil a jako pochvalu a nebo ani ne tak mě jako spíš zaměstnanců české televize kteří to mají svůj podíl a to je že nám podařilo meziročně ta v pololetí dva osmnáct protipól dva devatenáct navýšit počet přihlášených poplatníků díky tomu že jsme zintenzivnily počet rozesílání oslovovat svých dopisů a přihlašování ze zákona takže toto si myslím že je jako je úspěch který v minulých letech nebyl nebyl tak častý 
nyní bych sel bych se věnovat dotazům pana radního by nějaká to vezmu to postupně tak jak padaly co se týká provozních a režijních nákladů a jejich jejich navýšení proti roku dva tisíce osmnáct respektive prvním šesti měsícům roku dva tisíce osmnáct kde navýšení o sedm procent nějakých pětapadesát milionů korun to opravdu největší ještě část toho navýšení a je způsobeno tím že jsme přišli na nový způsob poskytování stravování zaměstnancům české televize kde česká televize je přímo provozovatelé poskytovatelem stravování a nese plně náklady a na druhé straně i výnosy související s prodejem jídel a doplňkového prodeje tohle ten dopad z těch pětapadesáti milionů je něco kolem pětatřiceti milionů to v nákladech české televize co se týká podílu výnosů respektive krytí za straně výnosů tam se to odvíjí od ceny jednotlivých jídel kdy česká televize poskytuje zaměstnancům tak jak vyplývá i nebo umožňují možné zákoník práce daňové zákony až do výše padesáti pěti procent z ceny dláta a podle ceny jídla potom se odvíjí ten příspěvek české televize který to co není není hrazeno v podobě výnosu zaměstnancem české televize celkově se to pohybuje to co to co je hrazeno to co je ve výnosech 
v nějaký šedé mezi šedesáti sedmdesáti procenty těch těch nákladů to zbytek je vlastně náklad české televize v podobě příspěvku zaměstnancům na stravování který se pohybuje ovšem v těch limitech které umožňují daňové zákony to 
další významnou položkou která navyšuje meziroční náklady jsou náklady na energie kde je ten nárůst je za pololetí za těch šest měsíců asi pět milionů korun to že dvě položky jsou největší část toho meziroční navýšení 
u jenom mají doplnění když vím že jste to nezměnilo otázku těm mzdovým nákladům že šest procent v tom porovnání pololetí vůči pololetí je to výrazný výrazně vidět zejména z toho důvodu že v roce vačce osmnáct si pamatujete že jsme výrazně navyšovat navyšovali mzdy od dubna to znamená v pololetí bylo osmnáct je tam pouze čtvrt roku potom navýšení zatímco letos už je to plných šest měsíců 
druhá otázka se týkala výnosů a jejich pardon pardon pardon to tohle tohle si myslím důležitá poznámka chilli 
chilli toto znamená a meziroční nárůst 
prostě ten skok není šest procent ale dvanáct procent je 
či mzdových nákladů 
to jenom vysvětluji protože vlastně už tři měsíce tři měsíce z toho prvního pololetí v roce osmnáct už by už byly platově na přibližně na této úrovni než 
druhá otázka týkající se výnosu a je jejich očekávání jejich plnění tam bych to asi rozdělil na dvě části jedno jsou výnosy neříkáme ty kéž pravda to co česká televize aktivně prodá ať už podle reklamy sponzoringu a dalších komerčních plnění a druhá druhej den balík jsou barterové smlouvy už v tom prvním balíku na to co česká televize aktivně nabízí prodává v rámci své podnikatelské činnosti tam rozpočet bude naplněn to 
nemám žádné indikace že by tomu nemělo dojít naopak co se týká očekávání respektive již objednávek a uzavřených smluv tak tahle část toho balíku výnosu bude naplněna druhá část ty bar tri tam je to s otazníkem ale zase tam na druhé straně pokud nedojde k plnění ze strany výnosu tak nebude ani nebudeme vynakládat náklady s tím spojené to znamená pro českou televizi to bude finanční neutrální nebude mít nižší výnosy z bártu ale zároveň nižší náklady na straně primárně výrobek kde ty bar tedy jsou největší část to 
a teď investice to 
je rozumím otázce a obavám to co se týká plně investičního rozpočtu ten komentář který tady je uveden a týká se požadavků na realizaci nebo souladu s požadavky na realizaci je primárně míněn k požadavkům které jsou zadány a realizovány to znamená je zpracována dokumentace začal je požadavek na provedení veřejné zakázky a probíhá plnění této zakázky jsme se stává se nám že už samotny ten začátek to znamená vypracování dokumentace a zaslání požadavku na realizaci nebo na uzavření smlouvy se v tom čase posouvá a topení za první půlrok je opravdu podobné jako loni to a 
většinou se nám bohužel stává že ty očekávání který mám kteří mají moji kolegové kteří ty investice realizují a týká se to techniky správy budov to aj víte tak oni sami mají očekávání a větší snahu opravdu rozpočet splnit tak jak jsou naplánovali to bohužel a scénám v poslední letech stávalo že to druhé pololetí nešlo tak tak rychle jak by jsme všichni chtěli a jak třeba je to první pololetí 
myslím si že s dnešním odhadem jisté zkušenosti z loňských let si myslím že ne ne vyčerpáme rozpočet celý to očekávám že zase bude část investic které se možná i vystihnout vysoutěžit ale realizace částečně nebo zcela spadne do příštího roku a tím pádem i čerpání peněz potom spadne do příštího roku 
z toho důvodu v to nějak mám v plánu zohlednit už i v rozpočtu na rok dva tisíce dvacet aby jsme což tečka na konci ke konci září respekt začátku října budou mít aktuální informace o realizace zakázky investic 
stav ke konci června tak co se všechno posunulo co všechno cesty stihl i už i vysoutěžit a je tam tedy zase už lepší dále to udělal odhad na to co se opravdu atos reálně stihne a co ne to ale souhlasím s panem radním že lze očekávat že zase budeme část investic respektive peněz na investice převážil roku dva tisíce dvacet to 
a ono to souvisí s tou další otázkou na deváté řvát část těch výdajů které mají to nízké plnění za první pololetí se týká právě investic to 
bude z větší části by se mělo stihnout protože ty věci jsou většinou již buď vysoutěžené nebo se blíží konec zakázky a nyní v druhém pololetí bude realizována zakázka a 
budeme platit peníze za realizace zakázky takže tam 
u investic by týkající se vemete dva aby to plnění neměli dohnat z větší části část z toho se týká těch vyjde už se týká platby za přechodovou síť demeter dva a tam ta platba padá měsíčně a to určitě bude realizována i v druhé polovině roku jste jako v první že část toho část těch výdajů poleti dána tím že tu jsou měsíční platby za vysílací síť za přechodovou vysílací síť platíme paralelně s deváté a část se týká investic u kterých říkám pro velká část z nich již vysoutěžená a nyní nás čeká realizace v druhém pololetí a tím i platby za tyto investice 
prosím ještě kolega nějak ale když když tedy ten když tuto otázku očistíme od ty pravidelné měsíční platby za přechodovou síť kde je jasné že prostě první pololetí má stejný počet měsíců jako druhé pololetí to znamená že to rozdělení 
těch v tom čase je rovnoměrné tak když to tohle necháme bokem 
tak jste ale neměli naplánováno že v prvním pololetí pro investujete na deváté dva jenom pětadvacet procent ne to jste neměli naplánovala člověk tam čili rozumím tomu správně že je tam určitý zkus a rozumím vám a tečka otazník otázka já rozumím správně že 
se domníváte že přinejmenším velká část toho skluzu bude jaksi dohodě na v tom druhém pololetí 
ano tak jenom to vysvětlím co se týká investic tam u investic mi neplánujeme úplně rozdělení tohoto ročního plánu do měsíců nebo kvartálů tím že ta investice než je realizována dochází k plnění a tím i platbám tak přelom předchází projekt vypracování projektu veřejná zakázka realizace to my plánujeme že tu zakázku že bude probíhat od začátku roku této jednotlivé kroky ale k plnění u většiny zakázek to u velké části dochází potom měsící které se sopky jsou spíše ve druhé polovině roku to znamená a neplánovali jsme se pět procent pro investice pro první pololetí máme plán investic na celý rok s tím že většina toho plnění o čeká je očekávána v druhé polovině že první polovina roku bylo v první polovině roku probíhají 
kroky které musí být realizovány před tím než je než dojde k realizaci 
ano děkuji za vysvětlení otázek které položil kolega luboš mi nějak a otevírám další diskusi k tomuto našemu bodu informace o plnění rozpočtu hlásí se místopředseda dědička už přece jenom krátké doplním myslím si že pan kolega banja společně s panem ředitelem toto téma poměrně vyčerpali všechny otázky o kterých jsem přemýšleli a já pouze spíš spíš připomenutí možná možná možná dotaz bavíme se tedy o plnění rozpočtu za první pololetí roku dva tisíce devatenáct předpokládám že to zpráva za druhé pololetí roku dva tisíce devatenáct bude předložena tak jak jsme zhruba plánovali to znamená na konci ledna nebo února roku dva tisíce dvacet nicméně tomuto bodu bude předcházet bod schválení rozpočtu jako takového pro rok dva tisíce dvacet což znamená zhruba listopad tak jak to plánujeme v těch 
našich zprávách a pane řediteli tedy počítáte s tím že 
do rozpočtu respektive schvalování rozpočtu na rok dva tisíce dvacet by předcházela předcházelo upřesnění dlouhodobých plánů respektive prodloužení za ten horizont roku dva tisíce dvacet jedna tak jak tak jak jsme předpokládali potom jednání v květnu tedy že by nejprve jsme schvalovali tento materiál a poté rozpočet na rok dva tisíce dvacet 
ano je to tak počítáme s tím že podle podle zadání podle dohody chystáme dokument který bude ukazovat varianty 
finanční situace české televize porotce dvacet jedna to a budeme ho probírat souběžně s tím jak budeme probírat společně rozpočet na rok dva tisíce dvacet jste s tím že pro rozpočet vačice dvacet jsem zatím základním dokumentem ze kterého budeme vycházet je aktualizovaný dlouhodobý plán který je do roku dvacet jedna a že rok dvacet jako takový je pokrytý tímto dlouhodobým plánem který se aktualizoval v červnu letošního roku ale zároveň chceme ukázat nebo chceme si říct otevřít debatu o tom jak bude vypadá situace po roce dvacet jedna to ta roku velky dvacet dva a dále 
je s tím co on pardon jenom s tím co dneska víme o tom jaká bude jaký byl jaké budou podmínky v tom roce dvacet dva a dal tam hřibem pracovat s některými neznámými 
si větší je jde peha bez nároku na odpočet a 
jeho řešení po roce dvacet po roce dvacet jedna a další že a ano počítáme určitě s tímto 
děkuji 
když je někdo se hlásí do diskuse k tomuto našemu bodu pokud se nikdo nehlásí a po děkuji panu finančnímu řediteli české televize davidovi přenosilová za účast a přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí materiál informace o plnění rozpočtu české televize za první pololetí roku dva tisíce devatenáct a žádá generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu za rok dva tisíce devatenáct v termínu do devětadvacátého února dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení prosím zvedněte ruku všichni členové rady české televize jsou pro tím jsme uzavřeli šestý bod našeho dnešního programu a vyhlašuji krátkou asi pětiminutovou přestávku 
přenos z jednání rady české televize bude pokračovat po přestávce 
budeme pokračovat v našem dnešním jednání přejdeme k sedmému vodu 
kterým jsou informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů 
tomu vítám ředitele divize korporátní vztahy komunikace víta koláře požádám aby rovnou si sedl naproti nám abychom mu mohli pak klást otázky a v této chvíli již předávám slovo místopředsedovi rady české televize renému kývli 
děkuji za slovo pane předsedo 
pochopitelně zprávu předkládanou 
ředitelem korporátních vztahů a komunikace panem kolářem máme všichni k dispozici 
já bych na úvod poznamenal že zpráva na toto téma je strukturovaná tradičním způsobem podstatě pregnantně popisuje včetně ukázek 
přehled těch hlavních komunikačních aktivit které v loňském roce dva osmnáct česká televize v této oblasti realizovala a pochopitelně jako obvykle bude 
k dispozici na webových stránkách české televize v sekci materiály projednané radou české televize 
já bych na úvod 
na úvod ještě rád připomněl které základní který základních šest oblastí 
komunikace nebo oddělení komunikace a vnějších vztahů kterými se zabývá je to na prvním místě 
řekněme agenda medializace tiskové oddělení české televize které se obecně věnujete základní korporátní komunikaci 
této veřejnoprávní instituce 
další oblastí je jakési produktové pavly bílý šum za bateriová agenda která se primárně zabývá pro mou už ho na prezentaci programu nových programů české televize a promo už jen ve chvíli kdy jsou uváděny na obrazovkách české televize to znamená poskytování informací směrem k veřejnosti o tom co na obrazovkách české televize uvidí samostatnou oblasti je pochopitelně interní vnitřní komu komunikace české televize které se zabývá komunikací směrem dovnitř instituce komunikaci se zaměstnanci české televize 
potom je tu ještě několik oblastí 
které 
komunikačně popisují charakter spolupráce české televize ať už na charitativních projektech nebo oblasti mediálního partnerství ze subjekty z kulturní sportovní a jiné oblasti z oblasti neziskového sektoru a poslední oblastí které zastřešuje tento úsek je divácké centrum které má starost přijímání a komunikací ko komunikaci s koncesionáři s diváky české televize a doprovodnou agendou a co se týče 
základních statistických ukazatelů které se týkají medializace a mediálních výstupů o české televizi za rok dva osmnáct je pochopitelné že česká televize patří tomto ohledu k nejsledovanějším vůbec subjektům v celé zemi a odpovídá tomu i tedy i ten počet mediálních výstupů které se který se blíží téměř devatenácti tisíců mediálních výstupů za loňský rok zpráva zpráva definuje 
definuje taky tonalitu těch výstupu 
která 
je udržována podstatě v podobných intencích jak tomu bylo v předešlých letech to znamená že zhruba tři čtvrtiny 
těch výstupu můžeme považovat za neutrální 
je potěšitelné že převažují v tom zbytku pozitivní pozitivní ohlasy nebo pozitivní výstupy nad těmi negativními dokonce v roce dva u nás v meziročním srovnání ty pozitivní zhruba o dva procentní body vzrostly řekněme a 
u těch kritických negativních příspěvků v mediálním prostoru to číslo nedělá v podstatě se ani nepřibližuje deseti deseti procentům což 
ohledem na to o kolik co všechno taky můžeme se občas dočíst o české televizi a podobně pořád je řekněme uspokojivý ukazatel a důležité taky říct že v meziročním srovnání a oproti roku dva sedmnáct celkový počet výstupů opět narostl takže 
pohledu 
to je produkce a podkladů které jsou ostatní mediím poskytovány českou televizi kde vidět že to přináší jisté ovoce 
je možná pár slovy dobré zmínit 
jakými komunikačními kanály jakými prostředky česká televize se o svou medializaci stará zpráva zmiňuje přehledně zhruba padesát akcí během roku které česká televize specielně organizuje 
této oblasti 
zmiňuje jeden jednadvacet novinářských projekci zhruba třináct tiskových konferencí organizuje slavnostní a veřejné premiéry pochopitelně především zaměřené na cílovou skupinu 
žurnalistů novinářů z jiných médií a tak dále to znamená jednoduchými počty každý týden česká televize v podstatě připravuje 
speciální akci prostřednictvím které seznamuje veřejnost se svou činností 
a 
o tunely tě jsem hovořil samozřejmě zpráva obsahuje pregnantní 
zobrazení co se týče pohybu té medializace během roku v jednotlivých po jednotlivých kvartálech a 
podobně 
co je třeba říct že se ukazuje že česká televize během let opravdu velmi kvalitně řekl bych zpracovává a umí komunikovat své programové schéma vůbec celou tu oblast 
prezentace svých pořadů každoročně se máme příležitost přesvědčit o tom že počet těch výstupu roste a myslím si že obecně česká veřejnost je velmi dobře a s předstihem seznamován s tím co na obrazovkách české televize 
v nejbližším období uvidí pokud se má pár slovy zmínit o konkrétních pořadech které zaznamenávají největší publicitu ostatních médiích tak za rok dva osmnáct samozřejmě 
tradičně funguje ten fenomén pořadu stardance především vliv stájových různých magazínech nejenom o 
ty média jsou toho doslova plná v podstatě a 
je zřejmé že i toto publicis publicita tohoto pořadu 
pravděpodobně výrazně dopomáhá i těm velkým číslo ve sledovanosti a je oblibě oblibě kterému se tento pořad těší 
z mého pohledu je potěšitelné že poměrně velká publicita velký ohlas v loňském roce zaznamenali i pořady trochu jiného charakteru jako je minisérie dukla šedesát jedna například jako je jako byl se také minisérie vlastní randall speciální velký koprodukční projekt marie terezie 
poměrně žánrově okrajový seriál dabing strýc to všechno jsou v podstatě formáty pořadů které podle podle tabulky která je přílohou zprávy seznam zaznamenaly velký ohlas v médiích a to nejenom samozřejmě formou těch informací těch a víc o tom kdy budou vysíláno kdy budou vysílány ale i 
určitým penze recenzí těch pořadu takže 
to je 
z mého pohledu velmi potěšitelné a samozřejmě zpráva zpráva zmiňuje i to že poměrně velkému ohlasu médiích se dostává taky a vízum na 
program sportovního kanálu to jak česká televize bude vysílat v podstatě a v jakém rozsahu bude vysílat ty klíčové sportovní události a podniky ale to je taky řekl bych velmi tradiční téma a to co nás si mysleli mimořádně zajímá jakým způsobem je hodnocena 
a publikována oblast zpravodajství a formátu zpravodajských pořadů české televize tak tam se v mediálním prostoru povětšinou a hovoří o tom i toto zpráva zmiňuje vždycky ty specielní 
speciály zpravodajské tak to je například za rok dva osmnáct specialit podzimním volbám do místních zastupitelstev a volební vysílány které se týkalo pochopitelně volby prezidenta české republiky 
pokud 
se můžu změnit od těch hlavních tváří které 
jsou spojovány nebo které hovoří za českou televizi tak tedy opět máme k dispozici poměrně pregnantní ukazatele z charakteru své funkce to je pochopitelně tisková mluvčí karolina blinková generální ředitel petr dvořák a z těch ostatních manažerů jsou především ředitel programu milan fridrich a výkonný ředitel sportovního kanálu pan ponikelský takže to jsou podle ukazatelů čtyři tváře které nejčastěji v podstatě reprezentují českou televizi ve zbývajícím českém mediálním prostoru a možná bych taky rád ocenil jistou kreativitu 
která se týká 
přípravy těch speciálních projekcí a tiskových konferencích to znamená zdaleka ne vše se odehrává tedy na kavčích horách byly se zváni novináři ale loňský rok byl rokem významných špičkových událostí že o významných výročí já bych tady připomněl třeba specielní zkou konferenci k událostem srpna šedesát osm která byla organizována přímo na filozofii fillo v budově filozofické fakulty univerzity karlovy samozřejmě byla tématicky zaměřená 
těmto k tomuto výročí a a podobná byla i organizovaná ke stoletému výročí v podstatě vzniku republiky na druhou stranu zajímavé jsou charaktery a uvádění určitých pořadů formou speciálních projekcí jako ostravák musím říct že si dobře vzpomínám na speciální projekci a premiéru právě minisérie dukla šedesát jedna která proběhla v havířově dokonce 
myslím že tvůrci do toho šli rasistou obavou teda v podstatě co na to co na to ty havířské vdovy a tak dále řeknou a dopadlo to velmi dobře a já oceňuji vůbec tu myšlenku u uvést speciální projekci ten pořad tam nepatří kdo byl k čemu se tématicky vztahuje stejně tak jsme měli možnost nedávno zaznamenat jistý fenomén a úspěch televizního seriálu most kde opět v podstatě ten začátek pro mou všem toho pořadu který se vztahoval to druhé polovině loňského roku byly jednak realizován specielní by projekcemi přímo v mostě a v severních čechách na jiných místech a myslím si že to je zajímavá forma 
která zároveň naplňuje to co i proto česká televize po čem volá to znamená komunikace větší komunikace české televize v jednotlivých regionech na ostatní naší země 
tolik tedy 
k té oblasti 
médii medy medializace pokud možná bych změnil něco co mu trošku postrádá rty správě a 
dávám do uvahy do budoucna možná by kom ocenili jako radní nějakou zevrubnější analýzu těch kritických výstupu to znamená kterých mediatypů se to týká kterých konkrétních médií kterých témat samozřejmé a to si myslím že 
by byla záležitost která mi pochopitelně či všichni radní české televize mají k dispozici denní monitoring to znamená mít s tím obeznámeni průběžně jsme ale z toho analytického hlediska si myslím že by to 
že by to bylo ku prospěchu věci 
když jsem hovořil o regionech tak ještě tady protože mám před sebou právě slajd který se to týká tak bych ještě rád taky uvedl že 
určitou formou nebo komunikačním prostředkem který česká televize využívá je 
samozřejmě i pozvání novinářů regionálních novinářů na 
natáčení v podstatě jednotlivých pořadů především těch které se natáčí exp exteriérech 
v regionálních oblastech zpráva zmiňuje například doktor martin který se tyčí na valašsku máme tady pořad lynč který se točil ve velvarech a podobně myslím si že je že je pozitivní že česká televize nezapomíná na tu regionální komunikaci a regionální média v této oblasti 
most jsem zmiňoval takže bych přeš 
muse kousek dál 
problematice vnitřní komunikace české televize to se víceméně opírá dlouhodobě o tři takové základní prvky za opět jsou pregnantně popsány ve správě a kolem toho nechci nějak více točit tím základním komunikačním kanálem už několik let je intranet české televize zpráva konstatuje 
například počet denních zobrazení to znamená to tedy dosahuje téměř dvou tisíc to znamená z toho opět lze vyčíst že 
dvě třetiny zaměstnanců česká televize v podstatě každý den nějakým způsobem využívají nových informací a 
této formy komunikace 
už po nějakou dobu vím že to bylo i ve zprávě za rok dva sedmnáct 
můžeme nebo jsme seznámeni s formou setkávání generálního ředitele české televize 
ze zaměstnanci tady bych přečetl ze zprávy tu zajímavou okolnost že 
je to pravidelné setkávání s menšími skupinami v loňském roce se to týkalo například okruhu zaměstnanců kanál účet sport finančního oddělení stavebně dekorační techniky například a co je zajímavé ty zaměstnanci mají možnost řešit aktuální problémy s ředitelem které se týkají pracovní agendy bez účasti svých přímých nadřízených takže 
možná by nás někdy zajímalo co je výstupem ale myslím si že pan ředitel si to asi nechá pro sebe ale ta forma je zajímavá bezpochyby 
za připomenutí samozřejmě stojí i řada akcí která česká televize organizuje pro své zaměstnance 
a jejich rodiny o to znamená zase je tam celý přehled těch akcí 
je to i řada sportovních aktivit pro zaměstnance české televize tradiční ples a podobně 
přeji teď bych přešel k té oblasti podpory veřejně prospěšných aktivit ať už teda charitativních projektů nebo mediálních partnerství v oblasti kultury k těm charitativním projektům patří tradičně realizace řady benefičních pořadu ve prospěch noha noha organizací které se touto problematikou zajímají procent vás u nás česká televize odvysílala dvacítku benefičních pořadů a benefičních speciálu díky těmto pořadům konkrétní organizace přímo v podstatě obdrželi od dárců padesát sedm milionů prostřednictvím těch různých darovacích esemes zpráv a podobně 
musím musím konstatovat že to patří jednak už k tradici české televize a řekl bych k oblasti která je českou televizi velmi dobře uchopena fungující zpráva obsahuje přehled konkrétních benefičních pořadu já bych zmínil ty nejznámější 
jsou to tradiční adventní koncerty speciál pro českou filharmonii open air koncert české filharmonie pro nadaci člověk v tísní tradiční večer lidí dobré vůle na velehradě světlo pro světlušku speciální koncert pro obnovu svatovítský varhan stardance speciál pro centrum paraple a 
dvacáté je vlastně výročí dvacet let 
akce pomozte dětem v loňském roce dva osmnáct to tam už podvacáté česká televize realizovala tento speciál dostatečně známy myslím že se sluší připomenout učilo konstatuje zpráva že za z těch dvacet let bylo vybráno téměř čtvrt miliardy korun pro děti kterých je víc než dvě stě tisíc které v podstatě nějakým způsobem ve finále participovali na této finanční pomoci myslím si že to hovoří samo za sebe tyto čísla 
česká televize podporuje jako taky vlastními projekty 
například oblast sociálního podnikání 
ať už v areálu české televize na kavčích horách tak v regionálních studií v brně a ostravě mají možnost neziskové organizace zace jako jsou například mental kafe nebo info dráček prodávat nabízet své produkty 
myslím si že to chvály chvályhodná in aktivita která dobře zapadá do tvorby takové ty korporátní imidž firemní 
stejně tak myslím si že druhým nebo třetím rokem 
česká televize nabídla aktivitu s názvem den jinak což je podpora této instituce firemnímu dobrovolnictví v praxi to znamená že zaměstnancům poskytuje vlastně jeden den k dispozici které placený den které můžou podstatě nabídnout své svou aktivitu mimo mimo českou televizi v loňském roce pomáhali zaměstnanci například v zoologické zahradě praha tady z prahy takže taky si myslím že to je 
způsob aktivity která vhodně doplňuje 
korporátní imidž veřejnoprávní instituce charakteru české televize 
podobným akcím patří i doprovodné vzdělávání neziskového sektoru proškoleno procent vás u nás bylo deset organizací na různých místech české republiky jedná se tématicky ho samozřejmě určitý workshopy směrem k mediálnímu poradenství těch akce se zúčastnili zástupci různých neziskových organizací ale jiných vzdělávacích školy zástupci škola podobně taky je to aktivita nad rámec běžné povinné činnosti české televize 
já teď přejdu pro na obraz mediálního partnerství které je velmi významnou pomocí řekl bych aktivitou české televize směrem k vůbec ke kulturnímu ale i sportovnímu prostředí v loňském roce česká televize touto formou podpořila na sedm desítek kulturních projektů jinými slovy dá se říct že všechno 
všechny významné kulturní v podstatě podniky v české republice nějakým způsobem 
spolupracují zveřejnit pár dní televizi která podporuje v podstatě promuje promuje tyto projekty a 
myslím si že v tomto ohledu je to taky velmi kvalitní naplňování veřejné služby já ty nebudu to tradičně vyjmenoval metod filmových festivalů hudebních hudebních festivalů festivalu vážné hudby ale i takových akcí jako je dizajn blog například letní těch alternativních kulturních podniků jako je festival letní letná 
festival dokumentárních filmů v jihlavě letní filmová škola v uherském hradišti samozřejmě ty velké festivaly ve varech dětský festival ve zlíně a řada akcí po celé republice i v regionech to znamená jen z těch nejznámějších jsme tam smetanova litomyšl že jsme z brno finále přehlídka finále plzeň vozila v šumperku chodské slavnosti akci opravdu celá řada a myslím si že to i na obrazovkách české televize všichni máme v dostatečné míře možnost vidět a sledovat a v tom si myslím je česká televize dobrou oporou kulturní oblasti 
pochopitelně s těmi hlavními 
institucemi mezi které patří národní divadlo národní galerie národní muzeum památkový ústav má česká televize rovněž uzavřenou spolupráci formou dlouhodobých memorand v loňském roce k těmto institucím přibyly například uměleckoprůmyslové muzeum nebo muzeum hlavního města prahy zase já můžu pouze konstatovat že ten půlky spolupracujících subjektů se v podstatě mírně a neustále rozšiřuje a dnes už troufnu si říct pokrývá opravdu všechny ty klíčové instituce opět chvályhodné okrajově okrajově zpráva zmiňuje i aktivitu doplňkovou aktivitu české televize která se týká mediální výchovou oblasti mediální výchovy a vzdělávání a vůbec tolik dnes populární a zmiňované 
oblasti nebo cíle zvyšování takzvané mediální gramotnosti 
seznamování veřejnosti 
s problematikou fei knihou v podstatě těch dezinformací a podobně 
já se přiznám osobně že mě forma kterou zmiňuje právě zpráva to znamená že se dělají různé semináře a vzdělávací programy určené především pro zástupce školství přijde 
jako toto aktivita která je chycena za správný konec já osobně uživatelsky vím že se česká televize doplňkově věnuje této problematice vra i v rámci těch svých či domu na těch různých festivalech a kulturních akcích já jsem osobně například teď v létě na letní filmové škole v uherském hradišti a vím že za nebo účast zúčastnil zase přímo 
přednášky martina řezníčka téma amerických prezidentských voleb jde ta oblast samozřejmě těch filmů sil byla určitou určitou také v oblasti kterou on zmiňoval je potěšitelné myslím že tam byly dokonce václav moravec v podstatě s jinými novináři taky na podobné téma je hezké vidět že 
tyto prezentace bývají doslova nabité v podstatě těmi zájemci o tam všude plno česká televize je navíc streamuje myslím na svých na svém internetu 
což je chvályhodné myslím si že to je velmi důležité s ohledem na to téma a myslím si že toto je moje na druhou stranu tak vážné že 
toto je ta správná forma v podstatě dělat pokud má být aktuálně myslím si že by se ta zpráva věnuje millor minulému roku že konkrétně ten nový pořad kdo to ví pokud se s názvem tak já se přiznám aniž by tedy chtěl dělat nějakého kritika že to je třeba ten horší způsob v podstatě jak komunikovat problematiku ale berte to jako můj názor 
na kterému ještě jednou vyzdvihnu právě ten způsob těch seminářů a tak dale mi přijde opravdu důležitý bohužel nemá takový plošný zásah v podstatě jak jak kdyby řekněme ten charakter toho pořadu nebo toho toho výstupu mediálního poslední oblasti je teda divácké centrum 
zase 
zprávám v podstatě nabízí kompletní statistiku divácké centrum v loňském roce řešilo víc než sto šest tisíc dotazů diváků 
už několik let v podstatě je tím hlavním komunikačním kanálem email víc než nebo skoro devadesát tisíc těchto dotazů chodí dneska prostřednictvím emailu 
výrazně ubývá dopisu telefonických hovorů a podobně 
zpráva zmiňuje taky určitý okruh témat které se v loňském roce diváci při svých dotazech nejvíce zabývali 
tou uživatelského hlediska dobou byla problematika přesunů programu déčko neboť je teda artu do multiplexu jedná to znamená 
samozřejmě dotazy dotazy jak si to naladit velká část do se 
velká část dotazu se týkalo okruh přenosu třeba za zimní olympiády těch sportovních přenosů prezidentských voleb 
zajímavé je že i problematiky a tématu vraždy slovenského novináře kociánka v prvním pololetí a a v druhé polovině roku nejvíce rezonovala kauza čapí hnízdo se tady píše já bych zase možná poprosil do budoucna dal námět jestli by tyto témata které jsou nejvíc předmětem dotazů diváků české televize jestli by třeba ta tonalita v jakém smyslu ty ty hlavní témata chodě si kriticky nebo co vlastně popisují mohla být 
součástí do budoucna zprávy protože my tady máme pouze výčet a takový přehled těch základních témat ale když tady čtu třeba rezonovala kauza čapí hnízdo myslím si že tu ta souvislost podstatě z toho není úplně úplně zřejmá takže bych dal námět že do budoucna jestli by nešlo v podstatě se v této oblasti tou totalitou taky trošku přesněji zabývat a divácké centrum defakto tři čtvrtiny dotazů 
vyřídí do během třech dnů to zná poměrně poměrně hodně rychle do týdne je vlastně čtyři pětiny dotázaných v podstatě uspokojeno nějakou odpovědí a ten zbytek samozřejmě se především týká charakteru dotazů které jsou složitější a které jaksi vyžadují nějakou nějakou větší doplňující informaci z diváckého centra směrem dovnitř televize a následně poskytnutí odpovědi doplňkovou činností diváckého centra je i 
organizace exkurzí pro veřejnost jak tedy pravidelně s díváme na radu tak myslím že se nám pokaždé tu potkáme nějakou skupinu v podstatě na vrátnici zpráva říká že v loňském roce 
navštívilo českou televizi touto formou patnáct tisíc zhruba lidi a jsou to především pokud se nemýlím děti to znamená školní výpravy a máme to i ze zahraničí jsem rád že česká televize na tuto formu prezentace nezapomíná tak to byl víceméně přehled zprávy já si ještě omlouvám protože jsem byl požádán také o stručnou stale vy všichni dobře víte že to úplně nedokáži ale měl bych ještě jednu tak rád bych otevřel ještě jednu věc respektive to co mi v komunikaci české televize chybí nejen v loňském roce ale obecně my jsme s kamily pracovní pracovní jednání kde to trošku už víceméně taky padlo 
já si myslím že česká televize by možná mohla byt sebevědomější v určitém prezentaci některých jakož i široké škály témat a to s ohledem na to že všichni vidíme do jaké míry se ve veřejném prostoru objevují různé komentáře 
určitá publicita poměrně kritická a negativní směrem české televizi což je celkem normální myslím si že česká republika najednou není jedinou zdaleka evropskou zemí kde tuhle to v podstatě probíhá já bych to nějak nedramatizoval ale všichni dobře víme že poměrně často se tam objevují jakési polopravdy mnohdy lživé informace nebo nepřesné a já se přiznám dlouhodobě to debatujeme s panem ředitelem komunikace že mi chybí jako v to komunikační strategii nějaká sebevědomá aktivita která naopak prezentuje to co aby si dělá to pokládám za důležité co prostě koncesionáři české televize ze svých sto pětatřicet korun měsíčně nebo chcete li za čtyři koruny padesát denně pro ne koncesionáře ale ještě zdůraznit českou domácnost podstatě co mu veřejnoprávní televize poskytuje 
nemyslím si že by měla česká televize osobně realizovat nějakou kampaň nákladnou na to téma to samozřejmě nepřipadá v úvahu ale myslím si že když se když tady sedíme budově hlavního média v zemi které má bohaté aktivitu na sociálních sítích které má samozřejmě na internetu 
své i vysílání tak si myslím že by určité 
určitý charakter informaci mohl být veřejnosti průběžně poskytován protože ony se prostě v tom veřejném prostoru na něj nemáme šanci narazit a je to důležité 
co mám na mysli konkrétně víme jak teď zase přibylo těch debat na téma ten mantry sedmi miliard rozpočtu české televize v podstatě s různými komentáři nevíme co se s těmi penězi děje kam mizí a podobně na druhou stranu 
všichni dobře víme že vysílací doba za posledních deset let se té výroby české televize se zvedla o čtvrtinu při zachování toho koncesionářského poplatku málokterá veřejnoprávní televize s výjimkou těch největších západoevropských mají tak široké programové schéma v podstatě víme od dětského kanálu přes sportovní kanál kontinuální zpravodajský kanál 
já si myslím že řada zajímavostí která je s tou výrobou spojena by prostě prospěla veřejné debatě a to cilovou skupinou nemají být kritici české televize já si myslím že kritici české televize budou kritičtí dál asi podobně vystupovat ale samozřejmě to je veřejnost koncesionáři a jestliže nemají šanci se v podstatě a nebudou mít protože konkurenční média ani nikdo jiný v podstatě tohle to v tom veřejném prostoru uvádět nebude tak bych 
dával na zváženou jestli se něčím takovým v podstatě do budoucna nezabývat koneckonců i jiné evropské televize veřejnoprávní v podstatě tento typ informací a způsob jak 
vlastně upozorňovat na charakter veřejné služby své koncesionáře v podstatě realizují 
víte když vidím kolik dětí v létě jede díky dětskému kanálů se zvedne od televize a se svými rodiči minule jsme to řešili v podstatě objíždí jako republiku a jezdi víceméně po různých na různé výlety co vůbec česká televize o které víme že sedmdesát procent produkce českého kanálu 
vytváří sama 
a co udělá ve veřejném prostoru jedna stížnost naproti tomu a jeden názor v podstatě o jednom zařazeném příspěvku do zpráviček s ještě nota bene z výměnné sítě který v podstatě například 
jestliže je česká televize tu a tam kritizována za to že ještě má navíc k dispozici reklamu minule jsem o tom hovořil a my vidíme a víme že na reklamním trhu se podílí a participuje jedním procentem že ten balík těch reklamních peněz pro komerční televize mimo to je deset miliard korun prostě ve veřejném prostoru tato informace defakto není myslím si že by to opravdu stálo za úvahu jak 
komunikovat proto že 
to se nebavím vůbec zpravodajství ve všech průzkumech vidíme že či četl zpravodajský kanál určete dvacet čtyři z pohledu společně s českým rozhlasem je opakovaně a vlastně neustále nejdůvěryhodnější podle českých občanů zdrojem informací a vidíme z hlediska investic 
jak česká televize v posledních letech investuje do otevirani nový zpravodajský study rady v regionech já si myslím že když to bude mít koncesionář možnost vidět na social na fejsbůku české televize nějakou informaci průběžnou nebo na twitterovém účtu že to určitě nebude na škodu nechávám to odborníkům v podstatě na zváženou a proto když jsme nakonec twitterového účtu který jsem si otevřel zjistil jsem že tam je na tom korporátním který má víc než čtvrt milionu v podstatě sledovat telu a je zřejmé že tím myslet dodavateli jsou všichni politici starostové novináři v teto zemi a tak dále tak musím říct řediteli komunikace že za poslední měsíc tam jeden příspěvek v podstatě nevím jako jestli tady v podstatě pláču na dobrém hloupě ale 
to není o kampaních myslím si že když 
toto jsou ty kanály kde se dá i tyhle věci komunikovat takže to jenom se o omlouvám kolegům ještě taková v podstatě poznámka k té problematice jako takové ta druhou stranu tím bych to uzavřel nevidím důvod proč tu zprávu nepřijmout tradičně strukturovaná v podstatě přesná takže doporučuji ke schválení radě a poprosil bych pana předsedu ještě o jednu doplňujícího 
děkuji místopředsedovi rady české televize renému kino za úvod do této problematiky a předám slovo k té otázce pan ředitel je 
tak já půjdu rovnou a pokusím se být aktuální na minulém zasedání rady když jsme tedy projednávali zprávu o činnosti obchodu kolega dědič se ptal obchodního ředitele pana chudáka na 
případnou spolupráci s ministerstvem průmyslu a obchodu na téma digitalizace které v podstatě je před dveřmi co se týče konce roku a toho charakteru my jsme dostali informaci teda přesnou do jaké míry bude probíhat kampaň 
kterou defakto realizuje ministerstvo průmyslu jako obchodu zadavatel nic tedy jako ministerstvu které tuto do jehož agenti tato problematika spadá já jsem se chtěl z pohledu česko televizního korporátního zeptat šéfa komunikace jaké prezentační aktivity nebo pokud se chystá česká televize sama v podstatě to znamená myslím si že to ten proces digitalizace bude postupný bude po jednotlivých regionech v podstatě se přepínat podle vysílačů jakým způsobem nebo chystá se nějaká aktivita jakou u diváci informováni dílku předávám slovo řediteli komunikace vítovi kolářovi a kromě té otázky možná byste mohl pane řediteli jestli máte nějaké doplnění k tomu co jsme slyšeli už trenér velký na 
děkuji za slovo vážené kolegyně vážení kolegové na úvod mi dovolte vrátit se k proslovu pana místopředsedy určitě jsem se zapisoval ty podněty které by se měly objevit v příštím roce ke správě 
jsme schopni nabídnout analýzu kritických výstupu jak z diváckého centra tak v těch médií tak byste si mohli podívat jak výběrově na jednotlivé kritika co se vlastně jednalo tak o 
typově jaké jak ta kritika české televize vypadá to vůbec nevidím jako potíž 
taky si myslím že sociální sítě může česká televize využívat intenzivněji nechci se vymlouvat ale nepláče nesprávném hrobě ale zajímalo by mě jak na jaké téma byl ten poslední tvíd který jste zmiňoval 
já pokud jsem si dobře všiml tak poslední aktivita byly takový ty speciály které jsou mimochodem velmi zajímavé k srpnovým událostem a to poslední tvíd který se týká nějakým ceny která česká televize a teď samozřejmě karel gott tedy 
děkuji 
v podstatě takže 
to si myslím že by měla být jako platforma častěji využívána souhlasy mě u toho na pram máme vybudovanou mechanismus na zvládání krizových situací právě prostřednictvím integrace většiny těch komunikačních kanálů a sociálních sítí přes ty tradiční tak bychom mohli i pro aktivní komunikaci za zapojit tyhlety tu tohleto symbióze těch jednotlivých jednotlivých kanálů jako tiskové využíváme ty tradiční to znamená to tu obrazovku ale nejvíce tiskové zprávy tiskovky ostatně viděli jste to v tom v tom přehledu 
co se týče spolupráce s emporio 
nebo vůbec projektu demeterová dva tak je to rozhodně největší komunikační kampaň kterou budeme dělat za posledních deset možná více let možná co si kdo kdy pamatuje 
emporio už kampaně včera nastartovalo zveřejnilo klip který kterým budou vysvětlovat přechod na reeve dva je to klip který bude samozřejmě vysílat česká televize mi sem peo spolupracujeme na kampaň ale musím upozornit že to jsou dvě rozdílné kampaně po kom komunikuje pochopitelně změnu digitálního prostředí my se snažíme být konkrétnější a navigovat naše diváky a mluvit o našich programech a o našich a o vip o přepínání a a přechodu našich stanic 
přitom se to týká samozřejmě všech nicméně mi nesedí povinnost komunikovat za primu novou nebo jakékoliv další vysílatele ta kampaň ta ambice taková aby kampaň zasáhla naprosto všechny cílové skupiny a ambiciózně řeknu na všech možných platformách tisk televize rádio sociální sítě 
regionální 
vysílání nebo v regionální rádia pochopitelně i reklamní plochy které jsou určené v regionálních nebo v regionech no a je to i mě metodách přímého oslovování rozhodli jsme se že nebudem oslovovat jednotlivé občany ale starosty všech obcí tak abychom zajistili informovanost těch lidí kteří se třeba mu budou muset starat o přeladění nebo nákup se to boxu a televizí pro dal jimi zřizované zařízení jako jsou školy nebo jako jsou 
ustavy zdravotnická zařízení důchod žáky a podobně 
tu kampaň začnem realizovat z nejbližších dnech uvidíte ji nejdříve na obrazovce je oddělená první kam první vlna kampaně která se týká prahy a středočeského kraje to bude trošku od rozdílná protože to je ta startovací kterou chceme udělat hodně plošně a všechny ty další kampaně kteří nastupují od prvního ledna od příštího roku tak bychom už a lokalizovali v regionech tak abychom se pokoušeli i komunikovat třeba speciálním klíčem určeným právě pro ten region a jednu věc si dovolím prozradit budete seznámeni s tou kampaní ale jednu věc bych si chtěl říct protože souvisí i s tím co pan místopředseda říkal chtěli bych mu tuhle kampaň využít nejen k tomu aby jsme navigoval i naše diváky jak se zařídit aby nadále mohli koukat na naše programy a užívat si našich pořadů ale abychom s touto informací nesli i další informace o tom kdo jsme proč tady jsme a to všechno děláme 
děkuji 
ještě kolega kín s doplňující otázkou no ani tak otázkou spíš ještě reakci ten ta moje poznámka která se týkala twitterového účtu tato korporátního bylo by dobré aby doplnil že 
česká televize provozuje na sociálních sítí noho jiných účtu kanálu a tak dále ty fungují v podstatě velmi uspokojivé a já jsem vloni si vzpomínám při své zprávě konstatoval že si česká televize v vede mnohem lépe třeba že ji komerční konkurenti o takže je to jenom se týká opravdu toho korporátního twitterového účtu to že slušné podotknout a ještě se chtěl říct jednu věc kterou jsem zapomněl v té zprávě takový námět k velmi krátce 
já si myslím že možná nebo co mě mrzí 
nasrala doba tomu dvě česká televize sebevědomí možná mohla zveřejňovat náklady ve spoje ve spojení s jednotlivými programy výrobního 
proč by 
divák nebo vědět kolik stoji přímý přenos udělování státních cen nevím přímý přenos 
extraligového hokejového utkání 
jeden díl seriálu konkrétního a podobně když si můžu dočíst kolik stojí v podstatě jeden díl zahraničních seriálů hry o trůny mostu a podobně já si myslím že česká televize by mohla být víc sebevědomá v tomto ohledu jednak 
samozřejmě to reakce na to co člověk má možnost číst jako v tom někdy veřejném prostoru ty dotazy jednak mě osobně velmi protivné takové ty útoky dotazy na honoráře třeba herců a podobně proto že to pokládám za dost nemístné 
a to i z legislativního 
hlediska ale myslím si že té veřejné debatě nebo hlavně těm divákům že by to mohlo zajímat je to námět který si dovolím takto otevřít 
děkuji a otevírám tedy všeobecnou debatu k tomuto jako první se hlásí kolega šarapatka poté kolega váňa já děkuji pane předsedo se pokusím být podstatně slušnější mám rád reného dlouhou řeč že jsem se nějaký děti čertův nebo ho tedy opakovač chci tribe v ohledu o dobrých zprávách a dlouhý zprávám výstižný 
já jsem chtěl jenom ocenit jednu věc samozřejmě přesto že budu napadá nepochybně zvenčí zase za to že tady chválíme jenom vedení české televize ale specielně bych velmi rád ocenil jednu stranu si myslím že je důležitá 
nejen v současné době ale hlavně bych řekl současné době vlastně vrcholí kampaň proti české televizi vrcholí s ohledem na jasnou vytírací taktiku to znamená šesti zaparkovaných výročních zpráv v poslanecké sněmovně takže si sami všímáte kdo je na internetu tak vidí že 
ty weby typu parlamentní listy sputnik pak ty příšernosti bývalého ministra davida nová republikáni jaksi ty hrůzy všechny nebo nicméně jsou to nějaká média který mají listí relevantní dostal ať chceme nebo nechceme tak útočí na českou televizi za každých okolností já myslím že správná strategie byť se přiznám že jsem o ní osobně původně pochyboval a dokonce si pamatuju že jsem svým způsobem v uvozovkách šťoural do pana ředitele koláře že by měla být televize v tom více možná odbornější možná více se ohrazovat pamatuji si kdysi dávno snad za janečka že současný mluvčí myslím desky pan šticha tak byl velmi ostrý ve svých vyjádřeních když se někdo na českou televizi teda obořil ale bohužel se ukazuje že současné době se naopak ten styl takové té umírněnosti toho vyčkávání vyplácí myslím si že je to úplně správně zvolená taktika nikoliv lenosti ale s jaksi ty nechce aby spěchat pan ředitel kolář ale jisté moudrosti asistuje vyzrálosti tiskového oddělení a vůbec toho odboru komunikace vnější vztahu že se nekomentuje každá blbost blbostí je strašně moc 
můžeme si říct tady teď oni uz rumu či dvacet čtyři to jsou všechno v podstatě uzdičky jenom proto aby se česká televize chytla a zavedla nechala se vmanipulovat do debaty pardon odpusťte mi ten hrubý výraz ale s každým pitomcem který si oni prostě o předkolo zrovna v té chvíli to je dobrá strategie já si velmi vážím a myslím si že úplně na místě že odbor komunikace vnější vztahu posuzuje tu relevanci tech reakcí to znamená na co reagovat na co reagovat pouze tiskovým prohlášením tiskové mluvčí a na co má reagovat generální ředitel samotný fakt že generální ředitel je ten člověk který reaguje v tech špičkových na špičkové pozice když se když o nicem utrousí mezi tlačenkou a kořalkou poznámku české televizi prezident republiky nebo když něco podobného utrousí premiér babiš méně cvičil srozumitelně v českém jazyce tak můžeme samozřejmě tam říci že je správné že na to reaguje generální ředitel samozřejmě tak i na některé věci které se týkají poslanecké sněmovny o kterých jsme tedy sice mluvili když tam o tom může mít trošku pochybnosti ale rozumím tomu spíš jako o snaze 
jak si včas předejít ještě další eskalaci ze strany třeba některých poslanců hnutí ano a tak dále včetně teda předseda volebního výboru který napadá českou televizi za špatné hospodaření teď jsme tedy slyšeli před chvilkou zprávu mého kolegy ru luboše by nějaká pana ředitele venčila na tom jak česká televize na tom je a tak dále já to oceňuji já za to díky protože si myslím že to je správný není samoúčelná chvála plněna stejně napálí pane řediteli takže mi úplně jedno ale prostě je potřeba to tak vidět to myslím že ta taktika pro tuto dobu dobra a myslím si že na tu tvrdší taktiku bohužel ještě nadejde čas díky 
hlásí se kolega kým prosím jen krátce reagoval 
na pana kolegu šarapatka tvrdá a tvrdá taktika já stylem říct že ta moje myšlenka nesměřuje k reakcím na výroky těch kritiku a opravdu tady jde o veřejnost mi opravdu nezajímá tohle a tamto nemá jako kdyby smysl 
váha má u vás to je na tom že v tom veřejném prostoru se prostě ho objevil její určité informace negativní mnohdy nepřesné velmi dá se týkají české televize otázka zní jestli v podstatě nijak do veřejného prostoru nedostávat informace 
relevantní dostanou v české televizi koneckonců jak všichni dobře víme jak tady zopakuji jenom to známe 
a bohužel trošku pravdivé heslo stokrát opakovaná lež se stává pravdou 
reakce na 
děkuji hlásí se několik kolegů jako první kolega váňa děkuji za slovo já jsem dalek abych 
tady doporučoval nějaký strategie nebo nedoporučoval 
nerozumím mnoha věcem ale o čem myslím že něco vím je tedy pavlík kelly již respektive jejich složka média rychlejší a tedy opravdu oceňuji profesionální úroveň vyzrálost a kreativitu to o týmu který se tedy o tenhle ten segment komunikace stará a to jak ve složce aktivní tak ve složce reaktivní která tedy samozřejmě často má podobu krizové komunikace myslím si že ty pánové a dámy který tu dělají tak vědí co dělají stojí na zemi nejsou ani příliš cyničtí ani příliš naivní naprosto vyzrálá pěkná práce a opakuji od téhle práci věřte mi z praxe mnohé vím takže veřejně tedy tuhle tu složku komunikace to týmu opravdu oceňuji díky 
děkuji dále se hlásila do diskuse kolegyně levá já bych chtěla jenom poznámku v tom tady bylo navrženo aby se zveřejňovali 
částky za které se pořady natáčeli nebo co to stojí když se díváme na hokej a tak dá ale to já bych byla opatrná věřte mi když zveřejníte za kolik se koupil a teď nemyslím nějakej brak baletní zahraniční seriál jeden díl a ono je to desetkrát méně než náš seriál tak věřte mi najdou se lidi kteří mu říká proč jstea točíme proč si to nekoupíme všechno ale nám přece nejde o to abychom abychom jenom točili něco kvůli něčemu ale to co se natočí tak to je tady součástí historického dědictví a tady by se ta cena neměla jako brát ve srovnání s cizinou která nám to přepošle protože už to prodala ten seriál třeba do dvaceti zemí tak já bych byla opatrná možná u toho třeba sportovního když už proběhne ta akce tak já nevím no zveřejnit třeba co ty olympijské hry nebo teď nemyslím co stálo to natáčení ale co stálo to o koupi práva ano dneska jsme slyšeli když jsme si povídali s odboráři kdoví jestli příští olympijské hry uvidíme přátelé mi je vidět musíme zákon stanoví a vyjmenovává akce které jsou povinné k tomu aby byly odvysílány českou televizí a jeden z těch bodů jsou olympijské hry je to pořad takzvaný pořad ve veřejném zájmu teď jenom otázka kdo to zaplatí že no ano když je to ve veřejném zájmu tak by měl na to někdo přispět abychom to mohli zaplatit pokuta cena jde tak prudce nahoru bude vysílá za hodinu později 
a vše 
děkuji 
hlásí se kolega kín ale my jsme nedali vůbec slovo panu řediteli aby odpověděl na některé ty dotazy nebo připomínky které tady zazněly tak já nevím myslet nejprve pan ředitel poté další diskuse děkuji já děkuji za jen to je připomínky snad k té poslední necítím se kompetentní abych odpovídal na to zda zdá zveřejňované zveřejňovat 
náklady jednotlivých pořadů o nákupu některé věci jsou nemožné zveřejňovat například právě cena olympiády ale 
vyznáte v hospodaření české televize není úplně jednoduché stanovit tu jednotnou měnu jestliže něco vyrábíte s našimi vlastními zaměstnanci bude to tam započítávat jejich plat budete tam započítávat jejich pracovní pomůcky srovnání s pořadem který nakoupíte který kupujete jako hotovou věc 
jednou vyrábí pořad který se vyrábí v ve studiu české televize indy vyrábíte pořad který svět vyrábí mimo studia české televize je stejně dlouhý pracují na něm téměř stejné lidi ale tam cena bude rozdílná prem obávám se že trošku prodámv kolotoči vysvětlování toho proč tohle stalo toho to ono stálo tolik proč jsme natočili tohle tam něco jiné onde tuhle diskuzi interně vedeme ale myslím si že nejdřív musíme dospět k nějaké jednotné měně abyste mohli ty věci publikovat tak aby jsme za nimi mohli stát a dokázat vysvětlit deku 
do diskuse se dále hlásí kolega kratochvíl a ještě rené kin 
abych šel kolegovi víno vědí že to co tady ochranou je naprostá blbost co pak se bude 
se někdo bude zveřejňovat za kolik peče rohlík je přeci pitomy televize nemůže říct kolik co dává za sportovní přenosy tyto je její věc a um jejich její vedení kdo kupuje tak nákupčí a my budeme dávat někomu chybí to kupuje za tolik to přeplatí a bude prd 
rené kin prosím no 
takže za prvé přátelé vysvětlím důvod proč tuto řečnická otázka protože v tom veřejném prostoru těch otázek prostě hodně úplně stejných za prvé 
já jsem přesvědčen i jako divák české televize koncesionář že za čtyři padesát denně česká televize přináší vynikající veřejnou službu ve spoustě ohledu mnohem lepší než jakou poskytuje za stejné peníze v podstatě většina evropských veřejnoprávních televizí to chci jako v prvé řadě říct svůj názor zadruhé 
jestliže se dočtu pane kolego kolik stojí v dánsku seriál most kolik stoji český film nevím teď jsme viděli sto pětasedmdesát milionů které producent marhoula režisér u nabarvené ptáče té rekl tak 
a když vidím na druhou stranu kolik těch otázek v podstatě se tady vznáší a co se s těmi penězi děje a já jsem tady 
zvýraznil údaj jenomže o kolik se zvedl výrobní program a v podstatě vysílací čas přitom tak já se jenom podívat po položil řečnickou otázku a chápu že u některých těch záležitostí jako jsou například nákup sportovních práv to v podstatě z hlediska obchodního tajemství obecně podmínek smluvní zveřejnit nejde ale je říkám si jestli by částečně v podstatě česká televize aby prostě pan soukup nemá val ve svých programech tím za černým kristem na všechno pořád dokola a nedělejme si iluze že to na určitou část české veřejnosti v podstatě působí dobře to jenom prostě tedy jako je tedy dotaz sem rád že může o tom diskutovat nepokládám to za blbost říkám pane kolego v podstatě celý 
děkuji 
ještě ještě pan ředitel kolář prosím euro minimálně jednu větu za ten malý segment který sestupuje což je komunikace pro mě bylo samozřejmě jednodušší tyhle věci zveřejňovat ale musím brát ohled na to že 
jsem v nějakém celkom musíme najít ten jednotný postup jak to udělat jako 
mimochodem u těch sportovních práv jako třeba ta olympiáda proč se nesmí zveřejnit kolik stále 
k tomu nějaký jak je k tomu důvod pan generální ředitel prosím 
nákup sportovních zpráv speciálně takových které se prodávají na různých teritoriích je součástí velmi striktní obchodního tajemství proto že ten poskytovatel samozřejmě nestojí o to aby si ty jednotlivé země podle toho za kolik koupili například zpráva jejich sousedi tak aby si potom definovali a nebo cio velice cenu a je samozřejmě 
jako součástí nějakého vyjednávání toho a síly v jej vysílatelé na tom daném území a jeho zkušenosti třeba v oblasti sportu tak potom to potom se odvíjí jak je schopen nebo neschopen vyjednat si některá práva a je to tak že pro toho poskytovatele je vždycky jako vlastně jednodušší a 
a zajímavější zajímavější prodavat práva po jednotlivých teritorií než je prodávat vlastně celoevropsky protože má šanci potom z těch jednotlivých teritorií získat víc peněz takže pro z hlediska toho porovnání není úplně vhodné aby si ty jednotlivé země mezi sebou sdíleli informaci za kolik a jaký rozsah a jakáty jaký typ prav vlastně nakupují proto ty smlouvy které máme s těmi poskytovateli těch práv mají velmi striktní a velmi pevné konkurenční nebo konkurenčně ale doložky o obchodním tajemství s velkými penalta mi v případě že bychom ty věci dávali dávali vědět 
děkuji za vysvětlení hlasy se rené kin abych mu pro doplnění jsem si vědom a podívejte se oblast těch nejlukrativnějších sportovních řekněme přenosu všichni víme v podstatě že ty ceny neustále rostou a že už nejsou jako kdyby ve většině případů nebo nejbližší budoucnosti už nebudou v podstatě rozpočtově pro veřejnoprávní televizi jako možná k mání 
mě by zajímalo například a myslím si že i českého diváka kolik v evropě veřejnoprávních televizích vůbec dneska vysílá ligu mistrů vysílat domaci fotbalové soutěže vsadím se já to nevím přesně že to jsou naprosté výjimky protože tento segment teď už to vidíme u olympijských her kolegyně levá řekla se budou přesouvat na placené kanály mě jde pouze o to 
aby v podstatě okamžiku kdy česká televize určitě nerada oznámi že má pouze omezená práva na vysílání ligy mistrů a samozřejmě část fanoušků sportovních a koncesionářů je velmi zklamáno že se k těm přenosům dostane na plat pouze na placených platformách a kanálech myslím si že bylo dobré v podstatě podat v tu chvíli pod doplňkovou informaci prostě je nějak jedno duše zpracovanou jak to je potom mida děkuji 
děkuji hlásí se někdo dále do diskuse k tomuto bodu zdá se že jsme již prodali 
všechny otázky které tomu vztahují a já tedy po děkuji panu řediteli kolářovi a přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí materiál informace o činnosti úseku komunikace a vnějších vztahů a žádal generálního ředitele aby předložil aktualizaci materiálu v termínu do třicátého září dva tisíce dvacet kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
osmým bodem našeho dnešního programu jsou stížnosti a podněty pokud někdo nemá 
jednou připomínku tak přečtu návrh usnesení rada bere na vědomí informace předsedy rady české televize postavu řešení stížností a podnětů k dnešnímu dni kdo je pro toto usnesení 
všichni jsou pro 
devátým bodem našeho jednání je bod různé zde se hlásí jako první do diskuse kolega váňa prosím děkuji za slovo já bych chtěl ocenit otevřenosti jakou vedení televize a generální ředitel pan dvořák přistoupili k mé kritické analýze pořadu události komentáře ze začátku září děkuji také za analýzu kterou 
pan ředitel poslal a kterou zpracovala agentura média no já s jejími závěry nesouhlasím ale to neznamená že bych chtěl vyvolávat nějakou polemiku nad jednou nebo kou analýzou věřím že ta moje analýza aakej profesionální úrovně zpracování toho konkrétního pořadu byla 
byla vnímána jako zpětná vazba a že inspirovala zodpovědné pracovníky ve zpravodajství české televize k nějakému vývoj kvality a úrovně zpracování těch jednotlivých pořadů 
tím beru tu a tu záležitost pro sebe v této fázi za za vyřízenou nebudu se k ní vracet dál budu sledovat zpravodajství české televize a mým cílem není a nebude nic jiného než konstruktivní a o argumenty opřenou kritikou napomáhat 
zlepšení nebo zvýšení úrovně to o zpravodajství děkuji za pozornost 
děkuji za tuto poznámku kolegovi váňovi jsem rád že anebo chci mu také poděkovat za to že vypracoval tu analýzu a je to určitý podnět a skutečně myslím si že to může sloužit jako zpětná vazba a o všichni jsme si mohli přečíst obě ty analýzy máme z toho jasný závěr tak já myslím že to je uzavřená věc a zpětná vazba musí být já bych chtěl ještě informovat v rámci bodu různé o tom že příští týden v úterý jsme pozvání na seminář do poslanecké sněmovny parlamentu o výročních zprávách o činnosti a hospodaření české televize za roky dva tisíce šestnáct a dva tisíce sedmnáct a jak víte máme do poslanecké sněmovny jsme odevzdali i výroční zprávy o činnosti a hospodaření za rok dva tisíce osmnáct dohromady tedy je v současné době v poslanecké sněmovně šest výročních zpráv v české televize z toho čtyři byli již projednány na volebním výboru a doporučeny volebním výborem ke schválení poslanecké sněmovně bohužel zatím nedošlo k tomu hlasování o těchto výročních zprávách předpokládáme že k němu v dohledné době by dojít mohlo a tento seminář by měl sloužit právě k tomu abychom měli možnost vysvětlit poslancům které to zajímá kteří mají třeba nějaké otázky k těm výročním zprávám a konec jsou to věci staré už je třeba tři roky a adéle také také aby ti poslanci třeba kteří tehdy ani nebyli ve sněmovně takto tak se mohou zeptat nás co jsme ty výroční zprávy sestavovali a odevzdávali na ty různé podrobnosti které jsou tam uvedeny takže já to vítám jako určitou příležitost kdy můžeme vysvětlit pod záštitou předsedy poslanecké sněmovny 
příst příslušné otázky poslancům takže zvou všechny členy rady české televize kteří mají zájem aby se to účastnili já už jsem účast přislíbil stejně tak ostatní členové předsednictva má někdo nějaký další dotaz poznámku připomínku pokud nikoli tak já děkuji všem za účast připomínám že příští jednání rady české televize se uskuteční ve středu šestnáctého října a to v olomouci v jedenáct hodin dopoledne program jednání bude upřesněn v pozvánce kterou ještě všichni dostanete přeji hezký den a nashledanou 

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rada-ceske-televize/zaznamy/219251000560017
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.