Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 10136


Číslo jednací S445/2012/VZ-18835/2012/512/ABr
Instance I.
Věc
Centrum polymerních systémů - generální zhotovitel stavby
Účastníci Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Zlínstav a. s. JB Stavební, s. r. o. UNISTAV a. s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 07.12.2012
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-10136.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S445/2012/VZ-18835/2012/512/ABr 20. listopadu 2012 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 25.7.2012 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou · zadavatel – Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, IČ 70883521, nám. T. G. Masaryka 5555, 760 01 Zlín, zast. prof. Ing. Petrem Sáhou, CSc., rektorem, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 31.7.2011 společností S-Invest CZ s. r. o., IČ 25526171, Kaštanová 496/123a, 602 00 Brno, za niž jedná Ing. Eliška Kudělková, jednatelka, · navrhovatel – Zlínstav a. s., IČ 28315669, se sídlem Bartošova 5532, 760 01 Zlín, za niž jedná Jiří Stacke, předseda představenstva, · vybraný uchazeč – společnosti o JB Stavební, s. r. o., IČ 25581708, Vídeňská 264/120b, 619 00 Brno, za niž jedná Jaromír Baláž, jednatel, o UNISTAV a. s., IČ 00531766, Příkop 6, 604 33 Brno, za niž jedná Ing. Milan Friš, předseda představenstva, které za účelem za účelem podání společné nabídky uzavřely dne 3.5.2012 smlouvu o sdružení, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných ve veřejné zakázce „Centrum polymerních systémů - generální zhotovitel stavby“, zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno dne 9.3.2012 do informačního systému o veřejných zakázkách a bylo uveřejněno dne 9.3.2012 pod evidenčním číslem 7202011009174, opraveno dne 13.3.2012 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 13.3.2012 pod evidenčním číslem 2012/S 59-095925, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele – Zlínstav a. s., IČ 28315669, se sídlem Bartošova 5532, 760 01 Zlín – ze dne 25.7.2012 se stala zjevně bezpředmětnou. Odůvodnění Zadávací řízení 1. Zadavatel – Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, IČ 70883521, nám. T. G. Masaryka 5555, 760 01 Zlín, zast. prof. Ing. Petrem Sáhou, CSc., rektorem, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 31.7.2012 společností S-Invest CZ s. r. o., IČ 25526171, Kaštanová 496/123a, 602 00 Brno, za niž jedná Ing. Eliška Kudělková, jednatelka (dále jen „zadavatel“) – odeslal podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), do informačního systému o veřejných zakázkách dne 9.3.2012 oznámení otevřeného zadávacího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Centrum polymerních systémů - generální zhotovitel stavby“ (dále jen „veřejná zakázka“), které bylo uveřejněno dne 9.3.2012 pod evidenčním číslem 7202011009174, opraveno dne 13.3.2012 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 13.3.2012 pod evidenčním číslem 2012/S 59-095925. 2. Ve lhůtě pro podání nabídek obdržel zadavatel šest nabídek. Podle protokolu o 5. jednání hodnotící ze dne 2.7.2012 hodnotící komise dospěla k závěru, že nabídky tří uchazečů, mezi nimi i navrhovatele Zlínstav a. s., IČ 28315669, se sídlem Bartošova 5532, 760 01 Zlín, za niž jedná Jiří Stacke, předseda představenstva (dále jen „Zlínstav“ nebo „navrhovatel“) nesplnily požadavky zadavatele na zpracování nabídkové ceny a nabídky dvou uchazečů neodpovídají předmětu plnění. Podle „protokolu o 6. jednání hodnotící komise, zpráva o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 23.7.2012“ hodnotící komise vyřadila nabídky pěti uchazečů a k hodnocení nabídek zbyla pouze nabídka uchazeče – JB Stavební, s. r. o., IČ 25581708, Vídeňská 264/120b, 619 00 Brno, za niž jedná Jaromír Baláž, jednatel, a UNISTAV a. s., IČ 00531766, Příkop 6, 604 33 Brno, za niž jedná Ing. Milan Friš, předseda představenstva, které za účelem za účelem podání společné nabídky uzavřely dne 3.5.2012 smlouvu o sdružení (dále jen „JB+UNISTAV“ nebo „vybraný uchazeč“). 3. Zadavatel se s posouzením a hodnocením nabídek provedeným hodnotící komisí ztotožnil a rozhodl o vyloučení pěti uchazečů z další účasti v zadávacím řízení, mezi nimi i navrhovatele. Toto rozhodnutí obdržel navrhovatel dne 22.6.2012. 4. Proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče z účasti v zadávacím řízení podal navrhovatel přípisem ze dne 4.7.2012 námitky. Zadavatel námitky obdržel dne 9.7.2012 a námitkám po přezkoumání jejich oprávněnosti nevyhověl; rozhodnutí zadavatele o námitkách ze dne 18.7.2012 obdržel uchazeč Zlínstav dne 19.7.2012. 5. Dne 23.7.2012 zadavatel rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče JB + UNISTAV. Tuto skutečnost oznámil všem uchazečům dopisem z téhož dne. 6. Vzhledem k tomu, že uchazeč nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 25.7.2012 návrh o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále je „Úřad“). 7. Úřad obdržel návrh dne 25.7.2012 a tímto dnem bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavatel obdržel návrh dne 26.7.2012 Obsah návrhu 8. Navrhovatel ve svém návrhu nesouhlasí s tím, že byl zadavatelem vyloučen z další účasti v zadávacím řízení z důvodu údajného nesplnění požadavku zadavatele na zpracování nabídkové ceny. 9. Dále navrhovatel považuje za diskriminační postup a porušení zásady rovného zacházení postup zadavatele při posuzování nabídek, když zadavatel vyzval uchazeče Zlínstav k vysvětlení nabídky a následně vysvětlení nabídky navrhovatelem posoudil jako změnu nabídky a v případě vybraného uchazeče stejným způsobem nepostupoval. 10. Na základě uvedených skutečností se navrhovatel domáhá zrušení rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele a ostatních uchazečů z další účasti v zadávacím řízení a zrušení rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. 11. Z důvodu nejasností v zadávací dokumentaci navrhovatel současně navrhuje zrušení předmětného zadávacího řízení a žádá, aby Úřad vydal předběžné opatření, jímž se zadavateli zakazuje uzavřít smlouvu. Správní řízení 12. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou o zadavatel, o navrhovatel, o vybraným uchazeč. 13. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem ze dne 2.8.2012 č. j. ÚOHS-S445/2012/VZ-14318/2012/520/ABr. Současně vydal Úřad usnesení č. j. ÚOHS-S445/2012/VZ-14322/2012/520/ABr ze dne 2.8.2012, v němž stanovil účastníkům řízení lhůtu, v níž byli oprávněni navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. 14. K zajištění účelu správního řízení vydal dne 23.8.2012 Úřad rozhodnutí č.j. ÚOHS-S445/2012/VZ-15802/2012/520/ABr o předběžném opatření, kterým zadavateli zakázal uzavřít smlouvu v šetřeném zadávacím řízení, a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno. 15. Dne 23.8.2012 Úřad obdržel od zadavatele projektovou dokumentaci k předmětné zakázce a informace o provedených úkonech zadavatele, ze kterých vyplývá, že zadavatel uzavřel dne 22.8.2012 s vybraným uchazečem na základě rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky smlouvu o dílo. 16. Dne 23.8.2012 vydal Úřad usnesení č. j. ÚOHS-S445/2012/VZ-15793/2012/520/ABr, v němž stanovil účastníkům řízení lhůtu, v níž byli oprávněni navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k novým skutečnostem a k podkladům rozhodnutí. 17. Zadavatel přípisem ze dne 29.8.2012 Úřadu sdělil, že trvá na svém stanovisku, že posuzování nabídek uchazečů postupoval transparentně a v souladu se zásadou rovného zacházení, když vyloučil navrhovatele z toho důvodu, že doplněním konkrétně oceňovaných prvků rozpočtu neprokázal splnění kvalitativních podmínek uvedených v projektu, který byl součástí zadávací dokumentace. 18. Dne 12.9.2012 Úřad obdržel od zadavatele přípis, ve kterém uvádí, že k uzavření smlouvy o dílo přistoupil po uplynutí 45 denní lhůty od dodání námitek do datové schránky podle sdělení zaměstnance zadavatele. Poté, co zadavatel obdržel předběžné opatření, kterým bylo zadavateli zakázáno uzavřít smlouvu v šetřeném zadávacím řízení, zadavatel ihned uzavřel dne 23.8.2012 dohodu o ukončení smlouvy o dílo, a na základě toho navrhl zrušení předběžného opatření Úřadem. 19. Ustanovení § 17 písm. k) zákona upravuje pojem „zadání“, kterým se rozumí rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky a uzavření smlouvy s vybraným uchazečem, uskutečněné v zadávacím řízení. Dále ustanovení § 17 písm. m) zákona definuje „zadávání“ jako závazný postup zadavatele podle tohoto zákona v zadávacím řízení, jehož účelem je zadání veřejné zakázky, a to až do uzavření smlouvy nebo do zrušení zadávacího řízení; zadáváním se rozumí i postup zadavatele směřující k zadání veřejné zakázky v dynamickém nákupním systému, a řízení, ve kterém veřejný zadavatel zadává veřejnou zakázku na základě rámcové smlouvy. 20. Z uvedeného podle názoru Úřadu vyplývá, že zadávací proces končí uzavřením příslušné smlouvy mezi zadavatelem jako objednatelem a vybraným uchazečem jako zhotovitelem. 21. V důsledku nesprávného postupu zadavatele, kdy smlouva o dílo ze dne 22.8.2012 byla uzavřena v rozporu s ustanovením § 111 odst. 5 zákona a zadavatel a vybraný uchazeč se dohodli na ukončení smlouvy o dílo, vznikla situace, že zadávací řízení bylo ukončeno, aniž byl předmět plnění realizován. 22. Vzhledem k tomu, že navrhovatel ve svém návrhu požadoval zrušení rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele a ostatních uchazečů z další účasti v zadávacím řízení, zrušení rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, případně zrušení předmětného zadávacího řízení, Úřad dospěl k závěru, že s ohledem na skutečnost, že zadavatel na základě zadávacího řízení uzavřel smlouvu o dílo, přičemž zadávací proces tím byl ukončen, nelze navrhovateli vyhovět a jeho návrh se stal zjevně bezpředmětným. 23. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 24. Jelikož proces zadávacího řízení byl ukončen uzavřením citované smlouvy o dílo dne 22.8.2012, návrh navrhovatele se tak stal zjevně bezpředmětným, Úřad proto rozhodl podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. Poučení Proti výše uvedenému usnesení ve správním řízení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: S-Invest CZ s. r. o., IČ 25526171, Kaštanová 496/123a, 602 00 Brno Zlínstav a. s., IČ 28315669, se sídlem Bartošova 5532, 760 01 Zlín JB Stavební, s. r. o., IČ 25581708, Vídeňská 264/120b, 619 00 Brno UNISTAV a. s., IČ 00531766, Příkop 6, 604 33 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/10136
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.