Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 10234


Číslo jednací S626/2012/VZ-152/2013/512/ABr
Instance I.
Věc
Dodávka a nákup kancelářských potřeb a tonerů
Účastníci Hlavní město Praha Office Assistance s. r. o. Z + M Partner spol. s r. o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 22.01.2013
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-10234.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S626/2012/VZ-152/2013/512/ABr Brno 3. ledna 2013 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 30.10.2012 na návrh ze dne 9.10.2012, jehož účastníky jsou · zadavatel – hlavní město Praha, IČ 00064581, Mariánské náměstí 2, 110 01 Praha 1, · navrhovatel – Office Assistance s. r. o., IČ 48110205, Veselská 686, 199 00 Praha – Letňany, · vybraný uchazeč – Z + M Partner spol. s r. o., IČ 26843935, Valchařská 3261/17, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele vymezené obsahem návrhu učiněných při zadávání veřejné zakázky „Dodávka a nákup kancelářských potřeb a tonerů“, zadávané v zadávacím řízení, jehož oznámení bylo dne 22.3.2012 odesláno do informačního systému o veřejných zakázkách a dne 22.3.2012 uveřejněno pod ev. č. 7202011010244, opraveno dne 3.5.2012 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 3.4.2012 pod evidenčním číslem 2012/S 65-106255, rozhodl podle § 117a písm. c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, takto: Správní řízení se zastavuje, neboť návrh navrhovatele – Office Assistance s. r. o., IČ 48110205, Veselská 686, 199 00 Praha - Letňany – nebyl v zákonné lhůtě tj. do 12.10.2012 doručen Úřadu a zadavateli. Odůvodnění Průběh zadávacího řízení 1. Zadavatel – hlavní město Praha, IČ 00064581, Mariánské náměstí 2, 110 01 Praha 1 (dále jen „zadavatel“) – odeslal podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), do informačního systému o veřejných zakázkách dne 22.3.2012 oznámení otevřeného zadávacího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Dodávka a nákup kancelářských potřeb a tonerů“ (dále jen „veřejná zakázka“), které bylo uveřejněno dne 22.3.2012 pod evidenčním číslem 7202011010244, opraveno dne 3.5.2012 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 3.4.2012 pod evidenčním číslem 2012/S 65-106255. 2. Podle protokolu o otevírání obálek s nabídkami ze dne 15.5.2012 zadavatel ve lhůtě pro podání nabídek obdržel nabídky čtyř uchazečů. Hodnotící komise vyřadila jednu nabídku z důvodu neprokázání finančních a ekonomických předpokladů. Zbývající tři uchazeče zadavatel vyzval k podání nabídek v elektronické aukci. 3. Podle zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 11.6.2012 hodnotící komise vyhodnotila jako nejvýhodnější nabídku uchazeče Z + M Partner spol. s r. o., IČ 26843935, Valchařská 3261/17, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava (dále jen „Z + M Partner“ nebo „vybraný uchazeč“). Zadavatel se ztotožnil s hodnocením nabídek hodnotící komisí a dne 11.6.2012 rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky. 4. Proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky podal uchazeč Office Assistance s. r. o., IČ 48110205, Veselská 686, 199 00 Praha – Letňany (dále jen „Office Assistance“ nebo „navrhovatel“) dopisem ze dne 26.6.2012 námitky (dále jen „námitky I“). Zadavatel námitkám I po přezkoumání jejich oprávněnosti vyhověl, a to v části týkající se posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny dvou uchazečů, mezi nimi i vybraného uchazeče. Zadavatel zrušil rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče a vyzval uchazeče, jejichž nabídková cena se ve vztahu k předmětu veřejné zakázky jevila jako mimořádně nízká, ke zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny. 5. Podle zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 17.8.2012 hodnotící komise dospěla k závěru, že nabídka jednoho uchazeče, resp. jeho zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny, nesplňuje zadavatelem stanovené požadavky a nabídku vyřadila a následně vyhodnotila jako nejvýhodnější nabídku uchazeče Z + M Partner. Zadavatel se ztotožnil s hodnocením nabídek hodnotící komisí a dne 31.8.2012 rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky. Toto rozhodnutí oznámil uchazečům dopisem ze dne 3.9.2012. Uchazeč Office Assistance obdržel oznámení o výběru nejvhodnější nabídky téhož dne. 6. Proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky podal uchazeč Office Assistance dopisem ze dne 14.9.2012 námitky (dále jen „námitky“). Zadavatel námitkám po přezkoumání jejich oprávněnosti nevyhověl, rozhodnutí zadavatele ze dne 1.10.2012 o námitkách obdržel uchazeč Office Assistance dne 2.10.2012. Vzhledem k tomu, že uchazeč Office Assistance nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze 9.10.2012 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“). Správní řízení 7. Úřad návrh společnosti Office Assistance na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) obdržel dne 30.10.2012 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno. Navrhovatel předal podle předávacího protokolu zadavateli návrh dne 12.11.2012. 8. V návrhu uchazeč Office Assistance napadá nesprávnost postupu zadavatele, který podle jeho názoru při výběru nejvhodnější nabídky akceptoval nabídku vybraného uchazeče Z + M Partner, přestože nabízí recyklované produkty (kazety tonerů) a označuje je jako produkty alternativní. 9. Vyjádření zadavatele k návrhu obdržel Úřad dne 19.11.2012; zadavatel trvá na svém stanovisku, že rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče Z + M Partner v souladu se zákonem a současně upozorňuje, že návrh byl podán opožděně. 10. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: o zadavatel, o navrhovatel, o vybraný uchazeč. 11. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S626/2012/VZ-20802/2012/520/ABr ze dne 29.11.2012. Zároveň jim usnesením č. j. ÚOHS-S626/2012/VZ-22519/2012/520/ABr ze dne 29.11.2012 stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, či činit jiné návrhy, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. 12. Dne 6.12.2012 obdržel Úřad vyjádření vybraného uchazeče, ve kterém uvádí, že návrh na zahájení správního řízení je nedůvodný a zastává názor, že jeho alternativní výrobky zcela odpovídají požadavkům zadavatele. 13. Úřad přezkoumal na základě § 112 a násl. ustanovení zákona náležitosti návrhu uchazeče Z + M Partner a rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. Posouzení včasnosti návrhu 14. Ustanovení § 114 odst. 4 zákona stanoví, že návrh musí být doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl. 15. Úřad zahájené řízení zastaví podle § 117a písm. c) zákona, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona. 16. Úřad z předložené dokumentace o předmětné veřejné zakázce zjistil, že podle dokladu o doručení bylo rozhodnutí zadavatele o námitkách navrhovateli doručeno dne 2.10.2012. Lhůta pro podání návrhu na zahájení správního řízení tak počala běžet dne 3.10.2012 a uplynula dne 12.10.2012. 17. Návrh na zahájení řízení je datován 9.10.2012, Úřadu byl však doručen až 30.10.2012. Navrhovatel rovněž nedoložil žádné doklady, ze kterých by vyplývalo, že doručil zadavateli návrh na zahájení správního řízení do 12.10.2012. Z předávacího protokolu mezi navrhovatelem a zadavatelem vyplývá, že zadavatel obdržel návrh dne 12.11.2012, tj. měsíc po uplynutí zákonem stanovené lhůty. Úřad proto konstatuje, že navrhovatel doručil Úřadu a zadavateli návrh na zahájení řízení po uplynutí lhůty stanovené v ustanovení § 114 odst. 4 zákona. 18. Vzhledem k tomu, že návrh nebyl doručen včas ani Úřadu ani zadavateli, rozhodl Úřad o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí. Poučení Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: Hlavní město Praha, IČ 00064581, Mariánské náměstí 2, 110 01 Praha 1 Office Assistance s. r. o., IČ 48110205, Veselská 686, 199 00 Praha - Letňany Z + M Partner spol. s r. o., IČ 26843935, Valchařská 3261/17, 702 00 Ostrava – Moravská Ostrava Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/10234
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.