Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 10585


Číslo jednací S721/2012/VZ-12309/2013/512/JOn
Instance I.
Věc
Poskytování služeb KIVS – 2013 – 2017
Účastníci Ministerstvo vnitra ČR ha-vel internet s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 18.07.2013
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-10585.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S721/2012/VZ-12309/2013/512/JOn 1. července 2013 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 6. 12. 2012 na návrh ze dne 5. 12. 2012, jehož účastníky jsou · Centrální zadavatel – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, Nad Štolou 936/4, 170 34 Praha 7, · navrhovatel – ha-vel internet s.r.o., IČ 25354973, Olešní 587/11A, 712 00 Ostrava – Muglinov, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 9. 5. 2013 JUDr. Pavlem Zajícem, advokátem se sídlem Nad Porubkou 2335, 708 00 Ostrava-Poruba, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných v otevřeném řízení o zavedení dynamického nákupního systému „Poskytování služeb KIVS – 2013 – 2017“, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 31. 7. 2012 a dne 1. 8. 2012 bylo uveřejněno pod ev. č. 220101 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 4. 8. 2012 pod ev. č. 2012/S 149-249354, a z moci úřední v téže veřejné zakázce ve věci možného porušení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zadavatelem – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, Nad Štolou 936/4, 170 34 Praha 7 – tím, že nedodržel postup stanovený v ustanovení § 93 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, v návaznosti na ustanovení § 6 odst. 1 citovaného zákona, když uveřejnil ve Věstníku veřejných zakázek, že dodavatelé mohou předběžné nabídky podávat pouze do 15. 10. 2012, přestože byl dynamický nákupní systém zaveden na období 4 let, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť se žádost navrhovatele – ha-vel internet s.r.o., IČ 25354973, Olešní 587/11A, 712 00 Ostrava – Muglinov – ze dne 5. 12. 2012 stala zjevně bezpředmětnou. Odůvodnění I. Průběh otevřeného řízení o zavedení dynamického nákupního systému „Poskytování služeb KIVS – 2013 – 2017“ 1. Zadavatel – Česká republika – Ministerstvo vnitra, IČ 00007064, Nad Štolou 936/4, 170 34 Praha 7 – (dále jen „zadavatel“) – odeslal podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), do Věstníku veřejných zakázek dne 31. 7. 2012 oznámení o zahájení otevřeného řízení o zavedení dynamického nákupního systému „Poskytování služeb KIVS – 2013 – 2017“ (dále jen „DNS“), jež bylo uveřejněno dne 1. 8. 2012 pod ev. č. 220101 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 4. 8. 2012 pod ev. č. 2012/S 149-249354. 2. V zadávací dokumentaci na zavedení DNS zadavatel uvedl, že v rámci dynamického nákupního systému bude vystupovat jako centrální zadavatel podle ustanovení § 3 zákona, přičemž jako centrální zadavatel provede zadávací řízení na zavedení DNS a současně zadá dílčí veřejné zakázky na poskytování datových a hlasových služeb tzv. „Komunikační infrastruktury veřejné správy“, a to na účet jednotlivých pověřujících zadavatelů, tak na účet centrálního zadavatele. V zadávací dokumentaci na zavedení DNS zadavatel označil tzv. administrátora, tj. osobu zastupující centrálního zadavatele podle ust. § 151 zákona. Tímto administrátorem je společnost eCENTRE, a.s., IČ 27149862, Jankovcova 1595/14, 170 00 Praha 7. 3. DNS je rozdělen na dvě samostatné části podle jednotlivých skupin komodit určených pro zadávání dílčích veřejných zakázek. První komoditou jsou tzv. „Datové služby KIVS CMS“, druhou komoditu představují tzv. „Komoditní telekomunikační služby“. 4. V bodu I. 3. zadávací dokumentace zadavatel vymezil podmínky pro zařazení do DNS a zadání veřejných zakázek na základě oznámení otevřeného řízení na zavedení DNS. Zadavatel zde konstatoval, že: „Zadávací dokumentace blíže specifikuje zadávací podmínky pro zařazení dodavatelů do DNS a současně v souladu s ust. § 95 odst. 2, věta za středníkem, zákona stanoví podmínky pro bezprostřední zadání prvních veřejných zakázek bez nutnosti zveřejňovat zjednodušené oznámení podle ust. § 95 odst. 2 zákona. Centrální zadavatel po posouzení tzv. předběžných nabídek a rozhodnutí o zařazení či odmítnutí zařazení dodavatelů do DNS, resp. části DNS, podle ustanovení § 94 zákona, již nebude uveřejňovat zjednodušené oznámení a odešle zařazeným dodavatelům výzvu/výzvy k podání nabídek k dílčím veřejným zakázkám zadávaným bezprostředně po zavedení DNS. 5. Centrální zadavatel zařadí do DNS ty dodavatele, kteří řádně a včas v elektronické formě způsobem stanoveným v zadávací dokumentaci předloží předběžnou nabídku a splní podmínky pro zařazení do DNS. Takto zařazený dodavatel bude následně centrálním zadavatelem po celou dobu trvání DNS vyzýván k podávání nabídek k dílčím veřejným zakázkám. Zároveň je v zadávací dokumentaci uvedeno, že dodavatel je oprávněn kdykoli v průběhu trvání DNS podat svoji předběžnou nabídku s požadavkem na zařazení do DNS. 6. Délka trvání DNS byla stanovena na 4 roky. 7. Předpokládaná hodnota všech veřejných zakázek, které mají být zadány za dobu trvání DNS, byla stanovena ve výši 4.592.984.000 Kč bez DPH. 8. V informačním systému o veřejných zakázkách byla v řádném „Oznámení o zakázce“ zveřejněném dne 1. 8. 2012 stanovena lhůta pro podání nabídek do 12:00 hod dne 15. 10. 2012. 9. Dne 16. 11. 2012 zadavatel obdržel námitky navrhovatele – ha-vel internet s.r.o., IČ 25354973, Olešní 587/11A, 712 00 Ostrava – Muglinov, ve správním řízení zastoupená na základě plné moci ze dne 9. 5. 2013 JUDr. Pavlem Zajícem, advokátem se sídlem Nad Porubkou 2335, 708 00 Ostrava-Poruba (dále jen „navrhovatel“) – proti zadávacím podmínkám, zejm. v souvislosti s nedostačující délkou lhůty pro realizaci plnění předmětu veřejných zakázek, jež mají být v rámci DNS realizovány. Navrhovatel se v námitkách rovněž ohrazoval proti neopodstatněnému zvýhodňování společnosti Telefonica Czech Republic zadavatelem tím, že zadavatel apriori nutí dodavatele, aby využívali služeb této společnosti, přestože jsou pro ně nevýhodné. Navrhovatel postup zadavatele označil za diskriminační, neboť zvýhodňuje ty dodavatele, kteří zadavatelem poptávané plnění dosud realizovali, a to na úkor ostatních dodavatelů, kteří by se mohli nově rovněž do zadávacího řízení zapojit. 10. Zadavatel na shora popsané námitky navrhovatele reagoval ve svém vyjádření ze dne 27. 11. 2012, ve kterém uvedl, že o nich nerozhodl pro nesplnění zákonných požadavků pro podání námitek proti zadávacím podmínkám. Zadavatel odkázal na ustanovení § 110 odst. 3 zákona, podle kterého musí být námitky proti zadávacím podmínkám zadavateli doručeny nejpozději 5 dnů od skončení lhůty pro podání nabídek, což navrhovatel nedodržel. 11. Dne 28. 11. 2012 navrhovatel ha-vel internet s.r.o. obdržel shora popsané vyjádření zadavatele ze dne 27. 11. 2012. Jelikož zadavatel námitkám navrhovatele ha-vel internet s.r.o. nevyhověl, resp. nerozhodl o nich z důvodu opožděnosti, navrhovatel ha-vel internet s.r.o. podal dne 6. 12. 2012 k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "Úřad") návrh na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 5. 12. 2012. II. Návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. 12. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. ve svém návrhu namítá, že dne 23. 10. 2012 vznesl vůči zadavateli poté, co se seznámil se zadávacími podmínkami, žádost o zodpovězení dotazů. Zadavatel však na tuto žádost nereflektoval ve lhůtě stanovené zadávacími podmínkami, resp. zákonem. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. dospěl k názoru, že zadavatel vymezil zadávací podmínky při zavádění DNS v rozporu se zákonem, a to zejména v souvislosti s omezeným časovým úsekem (od 18. 1. 2013 – 28. 3. 2013), který zadavatel vymezil pro faktickou realizaci plnění. Podle navrhovatele ha-vel internet s.r.o. tak dochází k výraznému zvýhodnění stávajících poskytovatelů konkrétních koncových uživatelů, neboť je z časového hlediska nereálné a nesplnitelné, aby ostatní uchazeči byli schopni v období od 18. 1. 2013 do 28. 3. 2013 zajistit veškeré potřebné technologie v rozsahu poptávaných služeb, zabezpečit všechny administrativní náležitosti se službami a jejich výstavbou spojené a zejména zajistit vlastní realizaci a zprovoznění služeb. To vše při zadavatelem odhadovaném počtu poptávaných služeb ve výši cca 2.400. Podle navrhovatele ha-vel internet s.r.o. povede tento postup zadavatele pouze k zakonzervování současného stavu, což uvítají současní poskytovatelé služeb. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. konstatuje, že takto nastavené zadávací podmínky jednoznačně zvýhodňují a upřednostňují stávající poskytovatele služeb konkrétních koncových uživatelů a jsou tak zároveň diskriminační vůči ostatním uchazečům. Podle navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zapříčiňuje výše popsaný postup zadavatele neodůvodněné překážky v hospodářské soutěži, což vytváří předpoklad pro to, aby byly pouze prodlužovány smlouvy se stávajícími poskytovateli služeb a neprobíhala soutěž, která by mohla vyústit výhodnějšími podmínkami pro zadavatele. 13. Nad rámec shora uvedeného navrhovatel ha-vel internet s.r.o. poukazuje na tu skutečnost, že ze zadávací dokumentace, resp. přílohy č. 3 smlouvy – „Technická specifikace pro realizaci propojení do Inter Connectu CMS“ – fakticky vyplývá nutnost dodavatele využít služeb společnosti Telefónica Czech Republic, a. s. pro propojení v lokalitě HC Nagano, K červenému dvoru 25, Praha 3. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. v tomto určení spatřuje zvýhodnění společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. a rovněž zvýhodnění těch uchazečů, kteří již s touto společností uzavřeli smlouvu na využití služeb v lokalitě HC Nagano v minulosti, neboť v současné době společnost Telefónica Czech Republic, a.s. umožňuje využití služeb pro propojení v lokalitě HC Nagano za nestandardně vysoké ceny. 14. Navrhovatel rovněž brojí proti netransparentnosti zadávacích podmínek, neboť zadavatel v reakci na dodatečné informace týkající se délky plnění, odkazoval na harmonogram, který byl pouze orientační a nebyl součástí zadávacích podmínek. 15. K zadavatelem tvrzené opožděnosti námitek navrhovatel ha-vel internet s.r.o. uvádí, že vyjádření zadavatele k jeho námitkám obdržel dne 28. 11. 2012. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. nesouhlasí s názorem zadavatele, že jeho námitky byly podány opožděně, neboť zadavatel je neobdržel do 5 dnů od konce lhůty pro podání předběžných nabídek, tj. do 20. 10. 2012. Podle navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zákon v ustanovení § 110 odst. 3 zákona stanovuje, že námitky proti zadávacím podmínkám musí stěžovatel doručit zadavateli nejpozději do 5 dnů od skončení lhůty pro podání nabídek. Zákon však nerozlišuje mezi „podáním námitek proti zadávacím podmínkám nejpozději do 5 dnů od skončení lhůty pro podání nabídek“ a „podáním námitek proti zadávacím podmínkám nejpozději do 5 dnů od skončení lhůty pro podání předběžných nabídek.“ 16. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. nesouhlasí s tím, že by se „lhůta pro podání předběžných nabídek“ shodovala se „lhůtou pro podání nabídek“. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. svoji argumentaci dále rozvíjí s odkazem na ustanovení § 94 odst. 5 zákona, ze kterého vyvozuje, že má zadavatel umožnit po celou dobu trvání dynamického nákupního systému dodavateli upravit předběžnou nabídku, a to za předpokladu, že zůstane nadále v souladu s podmínkami pro zařazení do dynamického nákupního systému. 17. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. rovněž poukazuje na směrnici č. 89/665/EHS o koordinaci právních a správních předpisů týkajících se přezkumného řízení při zadávání veřejných zakázek na dodávky stavební práce. Navrhovatel uvádí, že podle této směrnice je třeba vykládat rovněž ustanovení zákona týkající se námitek proti úkonům zadavatele, jakož i návrhu na přezkum rozhodnutí zadavatele. Musí být zaručeno, aby přezkumné řízení bylo dostupné každé osobě, která má, nebo měla zájem na získání určité veřejné zakázky, a které v důsledku protiprávního jednání zadavatele vznikla škoda, nebo jí škoda hrozí. Dále navrhovatel ha-vel internet s.r.o. odkazuje na rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Uniplex, vydaný dne 28. 1. 2010, kterým se soud vyjádřil k otázce počátku běhu lhůt pro podání návrhu na přezkum úkonu zadavatele (C-406/08 Uniplex (UK) Ltd. proti NHS). 18. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. Úřad vyzval, aby prověřil, zda zadavatel jednal v souladu se zákonem, resp. zda se nedopustil spáchání správního deliktu, když o námitkách navrhovatele ha-vel internet s.r.o. fakticky nerozhodl. 19. V závěru svého návrhu navrhovatel ha-vel internet s.r.o. dále navrhuje, aby bylo zadavateli uloženo stanovit zadávací podmínky, zejména lhůtu pro realizaci zakázky v takové přiměřené délce, která bude nediskriminační a která nebude zvýhodňovat stávající poskytovatele služeb. V případě, že toto stanovení nebude možné, navrhovatel navrhuje, aby bylo předmětné zadávací řízení zrušeno. III. Vyjádření zadavatele k návrhu navrhovatele ha-vel internet s.r.o. 20. Zadavatel se k návrhu navrhovatele ha-vel internet s.r.o. vyjádřil dne 17. 12. 2012. Zadavatel návrh považuje za neurčitý a v rozporu se zákonem a obecně závaznými právními předpisy vztahujícími se k platnosti a určitosti právních úkonů. Podle zadavatele byl návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. podán neodůvodněně, neboť se odkazuje na zadávací podmínky, které byly v době podání návrhu zadávacími podmínkami na zavedení DNS. Ke dni doručení návrhu navrhovatele ha-vel internet s.r.o. nebyly zadavatelem podány výzvy k podání nabídek k dílčím veřejným zakázkám a v rámci DNS tedy nebyly vyhlášeny žádné dílčí veřejné zakázky. Zadavatel vyvozuje, že navrhovatel ha-vel internet s.r.o. neměl důvod navrhovat jakékoli opatření ve vztahu k veřejné zakázce, neboť ta nebyla v době podání návrhu navrhovatele ani vyhlášena. Navrhovatel nespecifikoval ve svém návrhu konkrétní veřejnou zakázku ani nespecifikoval konkrétní zadávací řízení, přitom je, podle názoru zadavatele, zřejmé, že veřejné zakázky na zavedení DNS se návrh týkat nemůže. 21. Zadavatel označuje petit návrhu navrhovatele ha-vel internet s.r.o. za subjektivní a neurčitý, tedy neplatný, přičemž se domnívá, že v průběhu celého procesu zavádění DNS postupoval zcela v souladu se zákonem a v souladu s usnesením vlády č. 385/2012. 22. K obsahové stránce návrhu navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zadavatel dodává, že navrhovatel podal své námitky opožděně, proto o nich zadavatel nerozhodl a tudíž platí, že nebyly vůbec podány. Navrhovatelem namítané podmínky se vztahují ke zvláštnímu postupu v zadávacím řízení, a sice k zadávacímu řízení na zavedení DNS. Zadavatel stanovil zákonnou lhůtu pro podání předběžných nabídek v rámci zavádění DNS do 15. 10. 2012. Námitky navrhovatele ha-vel internet s.r.o. však byly zadavateli doručeny dne 19. 11. 2012. 23. Podle zadavatele se veškeré námitky navrhovatele ha-vel internet s.r.o. týkají pouze zadávacích podmínek na zavedení DNS. Veškeré zadávací podmínky, které zadavatel ke dni podání námitek navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zveřejnil, se týkají pouze zavádění DNS a odpovídají rozsahu stanovenému ustanovením § 93 odst. 7 zákona. Zadavatel dále uvedl, že jakékoli další závazné podmínky pro samostatné veřejné zakázky zadávané v DNS mohou být sděleny pouze v písemných výzvách pro podání nabídek k veřejným zakázkám zadávaným v DNS. 24. Zadavatel je přesvědčený, že již v průběhu lhůty pro podání předběžných nabídek do DNS podal v rámci dodatečných informací úplné informace vysvětlující zadávací podmínky pro dodavatele k tomu, aby se mohli rozhodnout pro podání předběžných nabídek s cílem zařadit se do DNS a ucházet se o veřejné zakázky zadávané v rámci DNS. Zadavatel navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zařadil do obou částí DNS, navrhovateli ha-vel internet s.r.o. tedy nevznikla žádná újma. 25. Závěrem zadavatel navrhl, aby Úřad návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. zamítl, a to zejména z důvodů uvedených v ust. § 118 odst. 5 písm. a) a písm. d) zákona. IV. Průběh správního řízení zahájeného na návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. 26. Úřad obdržel návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. dne 6. 12. 2012 a tímto dnem bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele vedené pod sp. zn. S721/2012. Zadavatel obdržel návrh dne 7. 12. 2012. 27. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: o zadavatel, o navrhovatel ha-vel internet s.r.o. 28. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům přípisem č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-23775/2012/512/JOn ze dne 19. 12. 2012. Současně Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-23784/2012/512/JOn z téhož dne určil účastníkům řízení lhůtu, ve které byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, a oprávněni vyjádřit v řízení své stanovisko, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Zadavateli byla označeným usnesením určena lhůta k podání informace Úřadu o dalších úkonech, které provede v DNS v průběhu správního řízení, jakož i lhůta k zaslání příslušné dokumentace. 29. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012 bylo zadavateli uloženo pozastavit DNS, neboť Úřad získal pochybnosti o souladu úkonů a postupů učiněných zadavatelem v DNS, a to zejména, zda zadávací podmínky nebyly stanoveny netransparentně a diskriminačně. 30. Dne 21. 12. 2012 Úřad obdržel vyjádření navrhovatele ha-vel internet s.r.o., ve kterém tento informuje Úřad o skutečnosti, že zadavateli podal další námitky napadající členění poptávkových listů, které tvoří přílohu k výzvě k podání nabídky v dílčích veřejných zakázkách realizovaných v rámci DNS – „Služby KIVS CMS“, „Služby KIVS KTS mimo hlas“, „Služby KIVS KTS hlas“. Podle navrhovatele ha-vel internet s.r.o. obsahují poptávkové listy drtivou většinu služeb, u nichž zadavatel nevyžaduje bezpečnostní úroveň SEC2 (tyto služby může poskytnou pouze poskytovatel s prověrkou NBÚ na stupeň „Důvěrné“ a poskytovatel s certifikací podle ISO 27 000), avšak současně obsahují jednu či dvě služby, u kterých zadavatel tuto bezpečnostní úroveň požaduje, což navrhovatel ha-vel internet s.r.o. považuje za diskriminující a netransparentní, neboť tak bylo docíleno stavu, kdy se uchazeči, kteří nesplňují bezpečnostní požadavek SEC2, nemohou ucházet o plnění všech služeb uvedených na daném poptávkovém listu, tedy i těch služeb, u kterých zadavatel nepožaduje úroveň bezpečnosti SEC2. Jinými slovy, jak navrhovatel ha-vel internet s.r.o. uvádí ve svých námitkách ze dne 21. 12. 2012, v důsledku chybného postupu zadavatele nastala situace, kdy kvůli 16-ti přidaným službám s bezpečnostním požadavkem SEC2 se uchazeč, jež nesplňuje tento bezpečnostní požadavek, nemůže ucházet o celých 649 služeb z celkového počtu 2.300 služeb. Navrhovatel ha-vel internet s.r.o. žádal zadavatele, aby změnil strukturu poptávkových listů tak, aby do samostatného poptávkového listu vyčlenil pouze služby s požadavkem na bezpečnostní úroveň SEC2. 31. Zadavatel na popsané námitky navrhovatele ha-vel internet s.r.o. ze dne 21. 12. 2012 reagoval ve svém rozhodnutí ze dne 27. 12. 2012, když o námitkách v souladu s ust. § 111 odst. 1 zákona rozhodl tak, že jim nevyhovuje. Podle zadavatele je podmínka bezpečnostní úrovně SEC2 podmínkou definovanou již při zavádění DNS, se kterou byl navrhovatel ha-vel internet s.r.o. obeznámen. Nejedná se o podmínky pro podání nabídek ani o kvalifikaci, ale o specifickou zadávací podmínku, kterou musí dodavatel splňovat až při zahájení poskytování samotných služeb KIVS. Dodavateli je proto umožněno si do této doby zajistit požadované úrovně bezpečnosti a certifikaci, neboť při splnění určitých podmínek je na ně právní nárok. Samotné služby budou poskytovány nejdříve ode dne 28. 3. 2013, přičemž zadávací řízení bylo zahájeno dne 31. 7. 2012, což zaručuje dodavateli dostatečný časový prostor pro získání požadovaných bezpečnostních úrovní. 32. Ve svém shora označeném vyjádření ze dne 21. 12. 2012 navrhovatel ha-vel internet s.r.o. Úřad žádal, aby vydal předběžné opatření, kterým bude zadavateli uloženo pozastavit DNS. Úřad však již tentýž den uložil z moci úřední zadavateli pozastavit DNS rozhodnutím č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn. Z tohoto důvodu rozhodnutím č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-2015/2013/512/JOn ze dne 31. 1. 2013 zamítl návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. na vydání předběžného opatření. 33. Zadavatel ve svém rozkladu ze dne 4. 1. 2013 žádal, aby předseda Úřadu rozhodnutí o předběžném opatření č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012 zrušil, neboť podle zadavatele, nebylo napadané rozhodnutí Úřadu určité ve vztahu k zadávacímu řízení, jehož se má týkat, postrádá jakékoli odůvodnění konkrétních důvodů, o nichž vznikla Úřadu pochybnost vzhledem k porušení zákona, ohrozí poskytování služeb KIVS desítkám subjektů státní správy a ohrozí výkon státní správy a plánovaných úspor veřejných rozpočtů. 34. V souvislosti se shora uvedeným rozkladem zadavatele Úřad získal pochybnost, zda má k dispozici kompletní dokumentaci o veřejné zakázce, proto zadavateli usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-654/2013/512/JOn ze dne 14. 1. 2013 určil lhůtu k předložení kompletní dokumentace o veřejné zakázce podle ustanovení § 17 písm. w) zákona a současně předložení kopie smlouvy či dohody uzavřené mezi centrálním zadavatelem a jednotlivými zadavateli (koncovými uživateli), kteří přistoupili k realizaci dílčích zadávacích řízení prostřednictvím DNS. 35. V reakci na výše uvedené usnesení Úřad obdržel dne 29. 1. 2013 doplnění dokumentace, jakož i doplnění rozkladu ze dne 28. 1. 2013, ve kterém zadavatel uvedl, že pokud Úřad zruší rozhodnutí č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012, kterým bylo zadavateli uloženo pozastavení DNS, zadavatel učiní „nápravné kroky“, resp. jednotlivá opatření k nápravě navrhovatelem ha-vel internet s.r.o. namítaného stavu. Zadavatel prohlásil, že jako prostředek nápravy provede neprodleně zejména následující opatření: o Zruší veškeré doposud vydané výzvy k podání nabídek na veřejné zakázky, pro něž byla lhůta pro podání nabídek přerušena. o Připraví nové výzvy k podání nabídek na veřejné zakázky, v nichž stanoví dobu pro zahájení plnění veřejných zakázek vybranými uchazeči podstatně delší, než jak byla stanovena ve stávajících zadávacích řízeních, čímž bude všem kvalifikovaným dodavatelům umožněno řádně a včas připravit zahájení a poskytovat služby KIVS. o Zcela upustí od požadavku na ISO 27000 a SEC1 a SEC2 pro poskytování příslušných služeb KIVS tak, aby tento požadavek nebránil příslušným kvalifikovaným dodavatelům uvedené služby realizovat, případně v odůvodněných případech služby s tímto požadavkem oddělí od poskytování služeb, pro něž nemá opodstatnění. o Zreviduje stávající obchodní podmínky, zda neobsahují požadavek, který by byl omezující pro některé kvalifikované dodavatele, a případně je vedle aktualizace podmínek s ohledem na časový posun zadávání příslušným způsobem upraví. Zadavatel přitom zohlední výši stanovených sankcí nově poskytnutým lhůtám pro přípravu a poskytování služeb, aby byla přiměřená a nediskriminační. V souladu s ust. § 95 odst. 2 zákona uveřejní tzv. zjednodušené oznámení, poskytne znovu dostatečně dlouhou lhůtu pro podání předběžných nabídek a následně zahájí jednotlivá zadávání veřejných zakázek. Cílem zadavatele je ponechat zavedený DNS v existujícím stavu. Zároveň zadavatel umožní dalším, doposud do DNS nezařazeným, dodavatelům podat předběžné nabídky a umožnit jim soutěžit o poskytování služeb KIVS společně s 12-ti nyní zařazenými kvalifikovanými dodavateli. 36. Usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-1999/2013/512/JOn ze dne 31. 12. 2013 Úřad určil navrhovateli ha-vel internet s.r.o. lhůtu, aby se vyjádřil k podkladům rozhodnutí, resp. k doplnění výše uvedeného rozkladu zadavatele ze dne 28. 1. 2013. 37. Dne 8. 2. 2013 Úřad obdržel vyjádření navrhovatele ha-vel internet s.r.o. ze dne 7. 2. 2013, ve kterém navrhovatel ha-vel internet s.r.o. kvituje změnu v postupu zadavatele, který navrhoval učinit výše popsaná nápravná opatření, zároveň však považuje nástin zadavatelem navrhovaných nápravních opatření za nekonkrétní, vágní a tedy nedostačující. Navrhovatel se domnívá, že pokud má Úřad při meritorním rozhodování šetřeného případu vzít v potaz zadavatelem navrhovaná nápravná opatření, je nezbytné, aby zadavatel nejprve předložil komplexní a zcela konkrétní navrhovaná nápravná opatření v podobě aktuálního znění zadávací dokumentace, včetně katalogových listů, rozdělení jednotlivých balíčků služeb, jednotlivých výzev a podobně. V. Návrh navrhovatele České Radiokomunikace a.s. 38. Dne 21. 1. 2013 navrhovatel České Radiokomunikace a.s. podal k Úřadu návrh na přezkoumání úkonů zadavatele v dílčí veřejné zakázce „Služby KIVS CMS“, jež byla zadávána v rámci DNS, ze dne 18. 1. 2013. Zadavatel obdržel stejnopis návrhu rovněž dne 21. 1. 2013. Navrhovatel České Radiokomunikace a.s. ve svém návrhu, obsahově se shodujícím s námitkami navrhovatele České Radiokomunikace a.s. ze dne 27. 12. 2012, které zadavatel obdržel téhož dne, namítal, že zadavatel neoprávněně změnil závazné podmínky, jak byly upraveny v zadávací dokumentaci k DNS, stanovil délku doby plnění v rozporu se zásadou zákazu diskriminace, přičemž při nedodržení stanovené doby měla dodavatele stihnout smluvní pokuta, jejíž výše je v rozporu s dobrými mravy a běžnými obchodními zvyklostmi. Navrhovatel České Radiokomunikace a.s. zadavateli rovněž vytýkal, že ve vzorovém návrhu smlouvy zavedl neomezenou a nekontrolovatelnou možnost převádět opce podle smluvního závazku mezi jednotlivými koncovými uživateli, což může vést k enormnímu zúžení předmětu plnění veřejné zakázky ve vztahu k dodavateli, který je tak nucen předem s touto možností počítat. Nad rámec uvedeného navrhovatel České Radiokomunikace a.s. rovněž brojil proti tomu, že zadavatel neumožnil za předem stanovených podmínek prohlídku míst plnění v rozsahu nezbytném pro vypracování vzájemně porovnatelných nabídek. Navrhovatel České Radiokomunikace a.s. ve svém návrhu žádal, aby Úřad zadávací řízení na veřejnou zakázku „Služby KIVS CMS“ zrušil. 39. Nad rámec shora uvedeného Úřad doplňuje, že zadavatel na výše označené námitky navrhovatele České Radiokomunikace a.s. ze dne 27. 12. 2012 reagoval ve svém sdělení ze dne 4. 1. 2013, ve kterém uvedl, že vzhledem k rozhodnutí Úřadu č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012, kterým bylo zadavateli uloženo pozastavení DNS, zadavatel o shora popsaných námitkách navrhovatele České Radiokomunikace a.s. nerozhodl. VI. Řízení před správním orgánem zahájené na návrh navrhovatele České Radiokomunikace a.s. 40. Dnem doručení návrhu navrhovatele České Radiokomunikace a.s. k Úřadu, tj. 21. 1. 2013 bylo zahájeno správní řízení evidované pod sp. zn. ÚOHS-S57/2013/VZ. 41. Účastníky správního řízení podle ust. § 116 zákona jsou: o zadavatel, o navrhovatel České Radiokomunikace a.s. 42. O zahájení správního řízení Úřad informoval účastníky řízení oznámením č. j. ÚOHS-S57/2013/VZ-1799/2013/512/JOn ze dne 29. 1. 2013. Usnesením č. j. ÚOHS-S57/2013/VZ-1807/2013/512/JOn z téhož dne určil Úřad účastníkům řízení lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy nebo činit jiné návrhy, a lhůtu ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. Současně Úřad určil zadavateli lhůtu k zaslání vyjádření k obdrženému návrhu a lhůtu k podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení, a zaslání příslušné dokumentace o veřejné zakázce podle § 17 písm. w) zákona. 43. Dne 31. 1. 2013 Úřad obdržel vyjádření zadavatele z téhož dne, ve kterém zadavatel žádal Úřad, aby předmětné správní řízení procesně spojil se správním řízením vedeným u Úřadu pod sp. zn. ÚOHS-S721/2012/VZ, které bylo zahájeno dne 6. 12. 2012 na návrh navrhovatele – ha-vel internet s.r.o., ze dne 5. 12. 2012. Zadavatel rovněž uvedl, že pokud Úřad zruší rozhodnutí č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012, zadavatel přijme nápravné kroky, kterými vyhoví námitkám navrhovatele České Radiokomunikace a.s. VII. Spojení správních řízení 44. Z důvodu, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a vzhledem k tomu, že se obě řízení vedená u Úřadu pod sp. zn. ÚOHS-S721/2012/VZ a ÚOHS-S57/2013/VZ týkají DNS a veřejné zakázky, která byla v jeho rámci zadávána, Úřad obě správní řízení usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012,S57/2013/VZ-2493/2013/512/JOn ze dne 13. 2. 2013 spojil. 45. Na základě seznámení se skutečnostmi zjištěnými Úřadem z moci úřední ve spojeném správním řízení sp. zn. ÚOHS-S721/2012,S57/2013 č. j. ÚOHS-S721/2012,S57/2013/VZ-2503/512/JOn ze dne 13. 2. 2013 Úřad informoval účastníky spojeného správního řízení, tj. zadavatele, navrhovatele ha-vel internet s.r.o. a navrhovatele České Radiokomunikace a.s. o tom, že získal pochybnost, zda zadavatel postupoval v souladu se zákonem, když uveřejnil ve Věstníku veřejných zakázek, jenž představuje pro dodavatele stěžejní zdroj informací o probíhajících zadávacích řízeních, že dodavatelé mohou předběžné nabídky podávat pouze do 15. 10. 2012, přestože byl DNS zaveden na období 4 let. Vzniklá situace tak mohla zapříčinit, že po 15. 10. 2012 dodavatelé nemají přístup k relevantním informacím týkajícím se DNS, jehož prostřednictvím budou realizovány dílčí veřejné zakázky, ve Věstníku veřejných zakázek, který je prvotním zdrojem informací o tom, do kterých zadávacích řízení je ještě možné podat nabídku (předběžnou). Vznikla tak pochybnost, zda stanovením termínu podání předběžné nabídky do 15. 10. 2012 nedošlo k omezení okruhu potenciálních dodavatelů, kteří by mohli po celou dobu trvání DNS podávat své předběžné nabídky. 46. Usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012,S57/2013/VZ-2498/2013/512/JOn ze dne 13. 2. 2013 Úřad určil účastníkům spojeného správního řízení lhůtu, ve které jsou oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy a oprávněni vyjádřit své stanovisko, jakož i lhůtu k vyjádření k podkladům rozhodnutí. 47. Dne 18. 2. 2013 předseda Úřadu vyhověl rozkladu zadavatele ze dne 4. 1. 2013 a vydal rozhodnutí č. j. ÚOHS-R9/2013/VZ-3077/2013/310/PMo, kterým zrušil zadavatelem napadené rozhodnutí Úřadu č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-24185/2012/512/JOn ze dne 21. 12. 2012 a věc vrátil Úřadu k novému projednání. 48. Přestože bylo rozhodnutí ukládající pozastavení DNS rozhodnutím předsedy Úřadu zrušeno, pochybnosti Úřadu, zda zadavatel při zavádění DNS postupoval v souladu se zákonem, a to zejména, zda jednal v souladu se zásadou transparentnosti, nadále trvaly, z toho důvodu Úřad vydal dne 18. 2. 2013 rozhodnutí č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-3097/2013/512/JOn, kterým zadavateli uložil zákaz uzavřít smlouvu na veřejné zakázky zadávané v rámci zavedeného DNS. 49. Dne 20. 2. 2013 Úřad obdržel vyjádření zadavatele z téhož dne, ve kterém zadavatel uvedl, že dne 8. 6. 2012 uveřejnil ve Věstníku veřejných zakázek tzv. oznámení předběžných informací, následně dne 1. 8. 2012 uveřejnil ve Věstníku veřejných zakázek tzv. oznámení o zakázce a poté zavedl DNS s názvem „Poskytování služeb KIVS – 2013 – 2017“. Oznámení otevřeného řízení o zavedení dynamického nákupního systému je zároveň výzvou k podání předběžných nabídek. K uveřejnění oznámení o zakázce zadavatel využil závazný formulář 02, který by měl odpovídat požadavkům zákona a být v souladu s právem EU. Ve formuláři 02 musí zadavatel, mimo jiné, vyplnit rovněž odstavec IV.3.4 – lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast a v návaznosti na tento termín rovněž stanovit v odstavci IV.3.8 – podmínky pro otevírání nabídek – termín otevírání obálek. Předmětný formulář je obecný a nepočítá se specifiky DNS, vyjma uvedení informace o tom, že se otevřeným řízením zavádí DNS. Podle zadavatele je užitý pojem „předběžná nabídka“ pouhou legislativní zkratkou či spíše zjednodušením okolností, že DNS je přístupný dodavatelům po celou čtyřletou dobu, po niž mohou kdykoli podávat své předběžné nabídky. Obdobné uvedené platí pro otevírání obálek, tedy pro zpřístupnění elektronických předběžných nabídek zadavateli. Formulář 02 však zadavateli stanoví povinnost zadat jediný termín pro podání předběžných nabídek a jediný termín pro otevírání obálek. Stanovením termínu pro podání předběžných nabídek lze posílit transparentnost zadávacího řízení v tom ohledu, že tak uchazeči obdrží informaci o tom, kdy nejpozději je možné podat předběžnou nabídku pro to, aby se dodavatel mohl zúčastnit zadávání již první veřejné zakázky v rámci DNS. V předmětné veřejné zakázce zadavatel využil možnost informovat dodavatele o záměru zadat veřejnou zakázku v rámci DNS a informoval o tom dodavatele v oznámení o zakázce a též v odst. 1.3 zadávací dokumentace. Stanovením termínu pro doručení předběžných nabídek neznamená, že by dodavatelé nemohli být kdykoli poté zařazeni do DNS. Všichni dodavatelé své předběžné nabídky podali před uplynutím stanovené doby, žádný z nich nebyl vyloučen ani jinak omezen v právu účastnit se pozdějších zadávacích řízení na veřejné zakázky v rámci DNS. V dotčeném vyjádření zadavatel rovněž namítal, že se neztotožňuje s ojedinělým názorem uvést v Oznámení otevřeného řízení termín pro podání předběžných nabídek až ke dni skončení DNS, neboť by tak dodavatelé zmeškali možnost ucházet se o veřejné zakázky v DNS, když by předpokládali, že je možné podat předběžnou nabídku (přesně podle formuláře) až v horizontu konce čtyřletého období otevření DNS. 50. Zadavatel se neztotožňuje s názorem, že by měl uvádět v „Oznámení o zakázce“ termín pro podání předběžných nabídek až ke dni skončení DNS. Takový postup zadavatel považuje za nepraktický a zavádějící pro dodavatele, kteří by tak zmeškali možnost ucházet se o veřejné zakázky v DNS, neboť by předpokládali, že je možné podat předběžnou nabídku až v horizontu konce čtyřletého období otevření DNS. Zadavatel zvolený postup rovněž obhajoval tím, že odkazoval na postup jiných zadavatelů, kteří rovněž nestanovili termín pro podání nabídek po dobu trvání celého DNS. 51. Závěrem zadavatel konstatoval, že jeho postup byl v daném ohledu zcela v souladu se zákonem. 52. Usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012/VZ-4358/2013/512/JOn ze dne 12. 3. 2013 Úřad určil zadavateli lhůtu, aby Úřadu sdělil všechny relevantní úkony, které učinil v rámci DNS poté, co obdržel rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-R9/2013/VZ-3077/2013/310/PMo ze dne 18. 2. 2013, a zaslal Úřadu veškerou dokumentaci, kterou v souvislosti s těmito úkony zhotovil či obdržel. 53. V reakci na uvedené usnesení Úřad dne 13. 3. 2013 obdržel podání zadavatele ze dne 12. 3. 2013, ve kterém zadavatel konstatoval, že dne 4. 3. 2013 zaslal všem dodavatelům zařazeným do DNS rozhodnutí o zrušení všech doposud odeslaných výzev k podání nabídek v rámci zavedeného DNS. Přílohu tohoto podání tvořilo rozhodnutí zadavatele ze dne 4. 3. 2013, ve kterém bylo uvedeno, že zadavatel rozhodl o zrušení všech výzev k podání nabídek, a sice: o Výzvy k podání nabídek v rámci veřejné zakázky „Služby KIVS CMS“ odeslaná dne 6. 12. 2012, o Výzvy k podání nabídek v rámci veřejné zakázky „Služby KIVS KTS mimo hlas“ odeslaná dne 7. 12. 2012, o Výzvy k podání nabídek v rámci veřejné zakázky „Služby KIVS KTS hlas“ odeslaná dne 7. 12. 2012. 54. Dotčeným rozhodnutím zadavatel rovněž informoval dodavatele zařazené do DNS, že v rámci zavedeného DNS rozešle nové výzvy a vyzve zařazené dodavatele k podání nových nabídek. 55. Dne 21. 3. 2013 Úřad obdržel další podání zadavatele, ve kterém zadavatel uvedl, že jediným úkonem, jenž provedl, bylo rozhodnutí o zrušení všech doposud odeslaných výzev k podání nabídek v rámci zavedeného DNS, o čemž již Úřad informoval v podání ze dne 12. 3. 2013. 56. V reakci na informaci o zrušení výzvy k podání nabídek ve veřejné zakázce „Služby KIVS CMS“ Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S721/2012,57/2013/VZ-5536/2013/512/JOn ze dne 27. 3. 2013 vyloučil část společného správního řízení vymezenou obsahem návrhu navrhovatele České Radiokomunikace a.s. ze dne 18. 1. 2013, o níž bylo rozhodnuto v samostatném správním řízení vedeném pod sp. zn. ÚOHS-S57/2013/VZ. Usnesením č. j. ÚOHS-S57/2013/VZ-5751/2013/512/JOn ze dne 3. 5. 2013, které nabylo právní moci dne 22. 5. 2013, bylo dotčené správní řízení zastaveno. VIII. Nápravná opatření zadavatele 57. Dne 24. 4. 2013 Úřad obdržel podání zadavatele z téhož dne, ve kterém zadavatel informoval Úřad o nápravných opatřeních, která učinil. Jednalo se o zrušení veškerých výzev k podání nabídek na veřejné zakázky, jež měly být realizovány v rámci DNS. Zadavatel přislíbil, že v nových výzvách stanoví dobu pro zavedení služeb KIVS podstatně delší, než jak byla stanovena v původním znění zadávacích podmínek. Zadavatel rovněž uvedl, že zaslal do Věstníku veřejných zakázek opravný formulář, na jehož základě byla v rámci zavedeného DNS změněna lhůta pro podání předběžných nabídek až do konce otevření DNS, tj. do 1. 8. 2016. Zadavatel se rovněž rozhodl omezit vytýkaný požadavek na bezpečnostní prověrku SEC1 SEC2, a to pouze na služby, u nichž to bude vzhledem k jejich charakteru nezbytné, a nebude soutěžit služby, které požadavek na bezpečnostní prověrku obsahují, s těmi, které takový požadavek neobsahují. K namítané nutnosti využití služeb společnosti Telefónica Czech Republic a.s. zadavatel uvedl, že vyvíjí účinné úsilí k tomu, aby dominantní poskytovatel nabízel propojení v objektu Nagano transparentně a shodě všem dodavatelům služeb KIVS, přičemž obdobnou úlohu plní i orgán dohledu – Český telekomunikační úřad. 58. Dne 22. 4. 2013 byl ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněn opravný formulář č. 7302021026623, ve kterém je uvedeno, že lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena do 12:00 dne 1. 8. 2016. 59. Na podání zadavatele ze dne 24. 4. 2013 reagoval navrhovatel ha-vel internet s.r.o. ve vyjádření ze dne 6. 5. 2013, jež následně doplnil vyjádřením ze dne 10. 5. 2013, ve kterém uvedl, že má-li být konstatováno, že se zadavatel vypořádal se všemi námitkami navrhovatele ha-vel internet s.r.o., je nezbytné, aby zadavatel v zadávacích podmínkách jasně specifikoval postupnost a rovnoměrnost zadávání veřejných zakázek a migraci služeb KIVS a současně, aby blíže konkretizoval, jaké konkrétní účinné úsilí vyvíjí k tomu, aby společnost Telefónica Czech Republic a.s. nabízela propojení v objektu Nagano transparentně a shodně všem dodavatelům služeb KIVS. V souvislosti s uvedeným by měl zadavatel jasně specifikovat, jaký konkrétní hmatatelný výsledek pro navrhovatele ha-vel internet s.r.o. a ostatní dodavatele služeb KIVS dosáhl. 60. Na shora popsané vyjádření navrhovatele ha-vel internet s.r.o. ze dne 6. 5. 2013, resp. 10. 5. 2013, zadavatel reagoval vyjádřením ze dne 7. 6. 2013, ve kterém uvedl, že prodloužil dobu pro zahájení zavedení služeb KIVS na 90 kalendářních dní, čímž bude všem kvalifikovaným dodavatelům umožněno řádně a včas připravit zahájení poskytování služeb KIVS, včetně případné migrace služeb KIVS od současného poskytovatele. Za tímto účelem byly uveřejněny nové katalogové listy služeb na profilu zadavatele. Zadavatel dále konstatoval, že konkrétní veřejné zakázky, jež mají být realizovány v rámci DNS budou soutěženy rovnoměrně tak, aby mezi zadáním jednotlivých kol soutěží byly vždy nejméně dva měsíce a jednotlivá kola obsahovala řadově obdobný počet služeb. Služby tedy budou soutěženy v rozptylu až osmi měsíců. V důsledku toho nebude žádný ze stávajících poskytovatelů služeb zvýhodněn, oproti novému poskytovateli. K vyjádření zadavatel připojil sdělení společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. ze dne 4. 6. 2013, ze kterého vyplývá, že tato společnost vychází při nabídce svých služeb ze standardizovaného ceníku, žádnému žadateli společnost neodmítla připojení, navrhovatel ha-vel internet s.r.o. byl ke službě připojen za standardních cenových podmínek. 61. Dne 18. 6. 2013 Úřad obdržel repliku navrhovatele ha-vel internet s.r.o. z téhož dne, ve které navrhovatel ha-vel internet s.r.o. uvedl, že přijatými nápravnými opatřeními zadavatel vyhověl námitkám navrhovatele ha-vel internet s.r.o. Jedinou výhradu spatřuje v tom, že avizované nápravné opatření ohledně rovnoměrného rozložení zadávání veřejných zakázek není zapracované do zadávací dokumentace, jež by byla přístupná všem uchazečům. IX. Závěry Úřadu 62. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 63. Úřad má za to, že, vzhledem ke všem výše uvedeným nápravným opatřením, která zadavatel v rámci DNS učinil po podání návrhu navrhovatele, se návrh navrhovatele ha-vel internet s.r.o. ze dne 5. 12. 2012 stal zjevně bezpředmětným. Úřad proto rozhodl, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 64. K výhradě navrhovatele ha-vel internet s.r.o. uvedené v odst. 61 odůvodnění tohoto rozhodnutí Úřad konstatuje, že, jak již bylo výše uvedeno, zadavatel vydal a uveřejnil nové katalogové listy, v nichž byla prodloužena doba pro zahájení zavedení služeb KIVS na 90 kalendářních dní. Ve svém návrhu navrhovatel ha-vel internet s.r.o. brojil proti mimořádně krátce nastavené lhůtě pro faktickou realizaci zakázky, která měla plynout od 18. 1. 2013 do 28. 3. 2013. Má-li zadavatel výhrady proti tomu, že nápravné opatření týkající se rovnoměrného rozložení zadávání veřejných zakázek, jež budou realizovány v rámci DNS, nebylo transparentně zapracováno do zadávací dokumentace, může proti tomuto postupu zadavatele podat podle ustanovení § 110 a násl. zákona námitky. 65. Nad rámec shora uvedeného úřad uvádí, že ve věci možného porušení zákona zadavatelem tím, že nedodržel postup stanovený v ustanovení § 93 odst. 3 zákona v návaznosti na ustanovení § 6 odst. 1 citovaného zákona, když uveřejnil ve Věstníku veřejných zakázek, že dodavatelé mohou předběžné nabídky podávat pouze do 15. 10. 2012, přestože byl dynamický nákupní systém zaveden na období 4 let, nebylo Úřadem shledáno pochybení zadavatele, neboť zadavatel sám v průběhu trvání DNS provedl změnu a stanovil lhůtu pro doručení nabídek do 12:00 dne 1. 8. 2016, jak bylo uvedeno v odst. 58 odůvodnění tohoto usnesení. Poučení Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: Česká republika – Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 936/4, 170 34 Praha 7 JUDr. Pavel Zajíc, advokát, Nad Porubkou 2335, 708 00 Ostrava-Poruba Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/10585
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.