Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 11045


Číslo jednací S705/2013/VZ-23707/2013/513/RNi
Instance I.
Věc
Úprava energetického hospodářství společnosti DEZA, a.s. – Instalace protitlaké turbíny TG3
Účastníci DEZA, a. s. EKOL, spol. s r. o. Kovoprojekta Brno a. s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 22.01.2014
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-11045.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S705/2013/VZ-23707/2013/513/RNi 2. ledna 2014 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 13. 11. 2013 na návrh ze dne 12. 11. 2013, jehož účastníky jsou zadavatel – DEZA, a.s., IČO 00011835, se sídlem Masarykova 753, 757 28 Valašské Meziříčí, navrhovatel – EKOL, spol. s r.o., IČO 41600983, se sídlem Křenová 211/65, 602 00 Brno, vybraný uchazeč – Kovoprojekta Brno a.s., IČO 46347011, se sídlem Šumavská 416/15, 602 00 Brno, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „Úprava energetického hospodářství společnosti DEZA, a.s. – Instalace protitlaké turbíny TG3“, zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo do Věstníku veřejných zakázek odesláno dne 28. 6. 2013 a uveřejněno dne 1. 7. 2013 pod ev. č. 358784 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 3. 7. 2013 pod evidenčním číslem 2013/S 127-219033, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele – EKOL, spol. s r.o., IČO 41600983, se sídlem Křenová 211/65, 602 00 Brno – ze dne 12. 11. 2013 se stala zjevně bezpředmětnou. Odůvodnění I. Zadávací řízení 1. DEZA, a.s., IČO 00011835, se sídlem Masarykova 753, 757 28 Valašské Meziříčí (dále jen „zadavatel“), odeslala do Věstníku veřejných zakázek dne 28. 6. 2013 oznámení otevřeného zadávacího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Úprava energetického hospodářství společnosti DEZA, a.s. – Instalace protitlaké turbíny TG3“ (dále jen „veřejná zakázka“), které bylo uveřejněno dne 1. 7. 2013 tamtéž pod ev. č. 358784 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 3. 7. 2013 pod evidenčním číslem 2013/S 127-219033. 2. Z oddílu II.1.5) „Stručný popis zakázky nebo nákupů“ oznámení o zakázce vyplývá, že předmětem veřejné zakázky je dodávka a instalace nové protitlaké turbíny o minimálním výkonu 4 MWe, která bude pracovat s tlakovým spádem 6,3 na 0,6 MPa. 3. Z oddílu IV.2.1) „Kritéria pro zadání zakázky“ oznámení o zakázce vyplývá, že zadavatel zvolil jako hodnotící kritérium hospodářsky nejvýhodnější nabídku, přičemž jako dílčí hodnotící kritéria stanovil Nabídková cena v Kč bez DPH s váhou 60 %, Provozní náklady roční v Kč bez DPH s váhou 38 %, Servisní náklady po dobu 5 let v Kč bez DPH s váhou 2%. 4. K druhému dílčímu hodnotícímu kritériu zadavatel v bodě 16.3. „Posouzení a hodnocení nabídek“ zadávací dokumentace mimo jiné uvedl, že požaduje definovat pro provozní stavy blíže specifikované v zadávací dokumentaci množství medií potřebných pro výrobu 3 MWe.h elektrické energie. Tamtéž mimo jiné uvedl, že hodnota3 MWe.h elektrické energie hodinově byla stanovena zadavatelem pouze pro porovnání nabídek z hlediska provozních nákladů, ale nemění základní požadavek na spotřebu turbíny, která je 30t/h páry 63 bar. 5. Z protokolu o otevírání obálek ze dne 21. 8. 2013 vyplývá, že ve stanovené lhůtě podali nabídku 3 uchazeči. Všechny nabídky splnily požadavky stanovené v § 71 odst. 9 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“). 6. Ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 3. 9. 2013 vyplývá, že hodnotící komise vyhodnotila jako nejvýhodnější nabídku uchazeče Kovoprojekta Brno a.s., IČO 46347011, se sídlem Šumavská 416/15, 602 00 Brno (dále jen „vybraný uchazeč“). Dne 10. 9. 2013 rozhodl zadavatel v souladu s doporučením hodnotící komise o výběru nejvhodnější nabídky. 7. Dne 30. 9. 2013 rozhodl zadavatel o zrušení rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 10. 9. 2013, a to na základě rozhodnutí o vyhovění námitce uchazeče EKOL, spol. s r.o., IČO 41600983, se sídlem Křenová 211/65, 602 00 Brno (dále jen „navrhovatel“), proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 23. 9. 2013. 8. Dne 30. 9. 2013 rozhodl zadavatel o novém posouzení a hodnocení nabídek. Z protokolu o 1. Jednání hodnotící komise pro nové posouzení a hodnocení nabídek ze dne 30. 9. 2013 vyplývá, že hodnotící komise po posouzení nabídky vybraného uchazeče shledala nejasnosti v jeho nabídce. 9. Žádostí ze dne 30. 9. 2013 vyzvala hodnotící komise vybraného uchazeče k objasnění jím předložené nabídky. 10. Dne 7. 10. 2013 obdržel zadavatel písemné objasnění nabídky vybraného uchazeče z téhož dne. 11. Z protokolu o 2. jednání hodnotící komise pro nové posouzení a hodnocení nabídek ze dne 17. 10. 2013 vyplývá, že hodnotící komise jednomyslně rozhodla, že vybraný uchazeč dostatečně objasnil nejasnosti v nabídce. 12. Ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 17. 10. 2013 vyplývá, že hodnotící komise doporučila zadavateli uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem. Dne 17. 10. 2013 rozhodl zadavatel v souladu s doporučením hodnotící komise o výběru nejvýhodnější nabídky. 13. Dne 30. 10. 2013 podal navrhovatel námitky z téhož dne proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 17. 10. 2013, které byly zadavateli doručeny téhož dne. Dne 1. 11. 2013 zadavatel rozhodl, že námitkám navrhovatele nevyhovuje. Rozhodnutí o námitkách ze dne 1. 11. 2013 obdržel navrhovatel od zadavatele dne 4. 11. 2013. 14. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dne 12. 11. 2013 k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“). Obsah návrhu navrhovatele 15. Navrhovatel se v návrhu vyjádřil ke stanovení druhého dílčího hodnotícího kritéria, které se podle navrhovatele nevztahuje k nabízenému plnění veřejné zakázky a nevyjadřuje vztah užitné hodnoty a ceny. Navrhovatel rovněž poukazuje na rozpornost nabídky vybraného uchazeče, která podle navrhovatele spočívá v uvedení nereálných hodnot parametru spotřeby ostré páry P63, a to v rámci druhého dílčího hodnotícího kritéria. II. Průběh správního řízení 16. Dnem 13. 11. 2013, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavateli byl stejnopis návrhu doručen téhož dne. 17. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel, vybraný uchazeč. 18. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům pod č. j. ÚOHS-S705/2013/VZ-22545/2013/513/RNi dne 20. 11. 2013. Vyjádření zadavatele ze dne 18. 11. 2013 19. Dne 19. 11. 2013 byla Úřadu doručena dokumentace k veřejné zakázce, jejíž součástí bylo rovněž vyjádření zadavatele k návrhu ze dne 18. 11. 2013. Zadavatel ve vyjádření mimo jiné uvádí, že má za to, že se svým jednáním nedopustil porušení zásad transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace, ani se nedopustil porušení § 78 odst. 3 a 4 zákona, či § 76 odst. 1 a 3 zákona. Zadavatel ve vyjádření rovněž navrhuje, aby Úřad nevyhověl návrhu navrhovatele na vydání předběžného opatření a návrh navrhovatele zamítl. 20. Usnesením č. j. ÚOHS-S705/2013/VZ-23001/2013/513/RNi ze dne 28. 11. 2013 stanovil Úřad účastníkům řízení lhůtu, ve které byli oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy, vyjádřit svá stanoviska v řízení, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. 21. Dne 29. 11. 2013 informoval zadavatel Úřad o zrušení zadávacího řízení, přičemž součástí přípisu bylo oznámení o zrušení zadávacího řízení ze dne 29. 11. 2013 a rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení ze dne 29. 11. 2013. 22. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S705/2013/VZ-23926/2013/513/RNi ze dne 6. 12. 2013 zamítl Úřad návrh navrhovatele na vydání předběžného opatření podle § 117 odst. 1 písm. a) zákona na uložení zákazu zadavateli uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem. III. Závěry Úřadu 23. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona případ z hlediska naplnění podmínek řízení a na základě vlastního zjištění rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. 24. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 25. V oddílu VI.3) „Další informace“ oznámení o zakázce je mimo jiné uvedené, že si zadavatel vyhrazuje právo zrušit zadávací řízení podle § 84 odst. 5 zákona. 26. Dne 29. 11. 2013 zadavatel Úřadu oznámil, že téhož dne rozhodl o zrušení zadávacího řízení podle § 84 odst. 5 zákona, neboť si jako sektorový zadavatel tuto možnost vyhradil v oznámení o zahájení zadávacího řízení. Zadavatel rovněž uvedl, že ke zrušení zadávacího řízení přistoupil z důvodu pochybností o vhodnosti způsobu hodnocení nabídek uchazečů stanoveného v zadávací dokumentaci, a to podle druhého dílčího hodnotícího kritéria. 27. Jak Úřad zjistil, zadavatel uveřejnil oznámení o zrušení zadávacího řízení ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 12. 2013. 28. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel se domáhal zrušení rozhodnutí zadavatele ze dne 17. 10. 2013 o výběru nejvhodnější nabídky a že zadavatel dne 29. 11. 2013 rozhodl o zrušení zadávacího řízení, Úřad konstatuje, že se návrh navrhovatele na zrušení rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky ze dne 17. 10. 2013 stal zjevně bezpředmětným, neboť po zrušení zadávacího řízení nelze o návrhu meritorně rozhodnout. 29. K tomu Úřad rovněž uvádí, že zrušení zadávacího řízení je právní skutečnost, která odůvodňuje zastavení správního řízení a to podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu. 30. Na základě výše uvedených důvodů Úřad rozhodl o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka v z. Mgr. Michal Kobza JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. DEZA, a.s., Masarykova 753, 757 28 Valašské Meziříčí 2. EKOL, spol. s r.o., Křenová 211/65, 602 00 Brno 3. Kovoprojekta Brno a.s., Šumavská 416/15, 602 00 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/11045
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.