Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 11175


Číslo jednací S132/2012/VZ-8076/2012/530/EDo
Instance I.
Věc
Kanalizace a ČOV Mikulůvka
Účastníci obec Mikulůvka
STRABAG a. s.
COMMODUM, spol. s r. o. Aqualia infraestructuras inženýring, s. r. o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 31.05.2012
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-11175.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S132/2012/VZ-8076/2012/530/EDo V Brně dne:11. května 2012 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 1.3.2012 na návrh ze dne 28.2.2012, jehož účastníky jsou • zadavatel – obec Mikulůvka, IČ 00304107, se sídlem Mikulůvka 226, 756 24 Mikulůvka, za něhož jedná Ing. Zdeněk Marek, starosta, zastoupený na základě plné moci ze dne 17.10.2011 společností JUSTITIA, s.r.o., IČ 25392875, se sídlem 28. října 1142/168, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory, za niž jedná Mgr. Vlastimil Křesálek, jednatel, • navrhovatel – STRABAG a.s., IČ 60838744, se sídlem Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5, za niž jednají Ing. Jaroslav Katzer, předseda představenstva, a Ing. Josef Krátký, člen představenstva, • vybraný uchazeč – účastníci „Sdružení Aqualia - COMMODUM“ COMMODUM, spol. s r.o., IČ 46577238, se sídlem Valašská Bystřice čp. 225, 756 27 Valašská Bystřice, za niž jedná Miroslav Zezulka, jednatel, Aqualia infraestructuras inženýring, s.r.o., IČ 64608042, se sídlem Slavníkovců 571/21, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory, za niž jedná Francisco Ignacio Parrado Castro, jednatel, kteří na základě smlouvy o sdružení ze dne 10.1.2012 podali společnou nabídku, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele v podlimitní veřejné zakázce „Kanalizace a ČOV Mikulůvka“, zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 23.12.2011 pod ev. č. 7000000004026, rozhodl takto: Návrh STRABAG a.s., IČ 60838744, se sídlem Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5 se podle § 118 odst. 5 písm. d) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zamítá, neboť návrh nesměřuje proti postupu, který je zadavatel povinen dodržovat podle tohoto zákona v zadávacím řízení. Odůvodnění I. PRŮBĚH ZADÁVACÍHO ŘÍZENÍ 1. Obec Mikulůvka, IČ 00304107, se sídlem Mikulůvka 226, 746 24 Mikulůvka, za něhož jedná Ing. Zdeněk Marek, starosta, zastoupený na základě plné moci ze dne 17.10.2011 společností JUSTITIA, s.r.o., IČ 25392875, se sídlem 28. října 1142/168, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory, za niž jedná Mgr. Vlastimil Křesálek, jednatel (dále jen "zadavatel") uveřejnila podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) v informačním systému o veřejných zakázkách dne 23.12.2011 pod ev. č. 7000000004026 oznámení o zahájení otevřeného zadávacího řízení „Kanalizace a ČOV Mikulůvka“(dále jen „veřejná zakázka“). 2. Předmětem veřejné zakázky dle bodu II.1.1.) oznámení o zakázce v informačním systému o veřejných zakázkách je dodávka stavby „Kanalizace a ČOV Mikulůvka“ dle projektové dokumentace. Jedná se o výstavbu nové kanalizační sítě v obci Mikulůvka a její připojení na nově budovanou čistírnu odpadních vod. 3. Dle bodu II.2) oznámení o zakázce v informačním systému o veřejných zakázkách je odhadovaná hodnota veřejné zakázky ve výši 58 800 000,- Kč bez DPH. 4. Rozhodnutím ze dne 26.1.2012 rozhodl zadavatel o vyloučení společnosti STRABAG a.s., IČ 60838744, se sídlem Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5, za niž jednají Ing. Jaroslav Katzer, předseda představenstva, a Ing. Josef Krátký, člen představenstva (dále jen „navrhovatel“), z účasti v zadávacím řízení a o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče „Sdružení Aqualia - COMMODUM“ – COMMODUM, spol. s r.o., IČ 46577238, se sídlem Valašská Bystřice čp. 225, 756 27 Valašská Bystřice, za niž jedná Miroslav Zezulka, jednatel, – Aqualia infraestructuras inženýring, s.r.o., IČ 64608042, se sídlem Slavníkovců 571/21, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory, za niž jedná Francisco Ignacio Parrado Castro, jednatel, kteří na základě smlouvy o sdružení ze dne 10.1.2012 podali společnou nabídku, (dále jen „vybraný uchazeč“). 5. Dne 29.1.2012 bylo navrhovateli odesláno společností JUSTITIA, s.r.o., IČ 25392875, se sídlem 28. října 1142/168, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory, za niž jedná Mgr. Vlastimil Křesálek, jednatel (dále jen „zástupce zadavatele“) oznámení rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení z důvodu nesplnění kvalifikace v požadovaném rozsahu. 6. Dne 13.2.2012 obdržel zadavatel námitky navrhovatele proti svému vyloučení z účasti v zadávacím řízení. Písemností ze dne 22.2.2012, která byl navrhovateli odeslána dne 23.2.2012 jako příloha e-mailu od zástupce zadavatele, rozhodl zadavatel o nevyhovění námitkám navrhovatele. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nepovažoval vyřízení námitek za učiněné v souladu se zákonem, podal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) dopisem ze dne 28.2.2012 návrh na zahájení správního řízení. II. OBSAH NÁVRHU 7. V návrhu navrhovatel napadá postup zadavatele v předmětném zadávacím řízení. Rozhodnutí zadavatele ze dne 22.2.2012 o nevyhovění námitkám navrhovatele vykazuje dle navrhovatele formální nedostatky, neboť postrádá odůvodnění a poučení o možnosti podat návrh k Úřadu, což dle názoru navrhovatele činí rozhodnutí nepřezkoumatelným. Rozhodnutí bylo zasláno jako příloha průvodního e-mailu od zástupce zadavatele. Zadavatel dle navrhovatele porušil zákon, když přenesl výkon rozhodovací činnosti na zástupce zadavatele, v jehož e-mailu je teprve odůvodnění vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení, přestože odůvodnění musí být součástí rozhodnutí zadavatele o námitkách. V takovém jednání zadavatele spatřuje navrhovatel též porušení zásady transparentnosti. Důvody nevyhovění námitkám navrhovatele, které jsou součástí e-mailu zástupce zadavatele, považuje navrhovatel za právně irelevantní, neboť nejsou součástí rozhodnutí zadavatele o námitkách navrhovatele. Formálními nedostatky trpí i rozhodnutí zadavatele o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení, neboť zadavatel navrhovateli vyloučení a jeho důvody písemně neoznámil, opět bylo odesláno dne 29.1.2012 pouze e-mailem od zástupce zadavatele. 8. Navrhovatel shledává zdůvodnění svého vyloučení z účasti v zadávacím řízení z důvodu nesplnění kvalifikačních předpokladů porušením zásady rovného zacházení a zákazu diskriminace stanovené v § 6 zákona a je přesvědčen, že zadavatel nesprávně posoudil doklady předložené uchazečem k prokázání profesních kvalifikačních předpokladů dle zadávací dokumentace. Zástupce zadavatele navíc uvedl v rámci svého zdůvodnění nevyhovění námitkám navrhovatele další důvod vyloučení, přičemž navrhovatel je přesvědčen, že je nepřípustné, aby zadavatel dodatečně po podání námitek proti vyloučení uchazeče ze zadávacího řízení rozšiřoval důvody, pro které byla nabídka navrhovatele vyřazena. 9. Navrhovatel uzavřel, že se domáhá zrušení rozhodnutí o svém vyloučení z účasti v zadávacím řízení a zrušení všech následných úkonů zadavatele, které jsou v rozporu se zákonem a zadávací dokumentací včetně zrušení rozhodnutí o nevyhovění námitkám navrhovatele. Dále se domáhá řádného posouzení nabídek z hlediska splnění zákonných předpokladů a zadávací dokumentace při dodržení základních zásad podle § 6 zákona, případně zrušení celého zadávacího řízení, jestliže postup zadavatele nelze v rámci tohoto správního řízení napravit. III. PRŮBĚH SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ 10. Úřad obdržel návrh navrhovatele dne 1.3.2012 a tímto dnem bylo zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. 11. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel, vybraný uchazeč. 12. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení dopisem č. j. ÚOHS-S132/2012/VZ-5299/2012/530/EDo ze dne 26.3.2012. Usnesením č. j. ÚOHS-S132/2012/VZ-5302/2012/530/EDo ze dne 26.3.2012 Úřad účastníkům řízení stanovil lhůty, ve kterých byli oprávněni navrhovat důkazy a vyjádřit v řízení své stanovisko. Zadavateli též stanovil lhůtu k doložení, že je sektorovým zadavatelem vykonávajícím relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. d) či e) zákona prostřednictvím akciové společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, nad níž zadavatel uplatňuje dominantní vliv tím, že disponuje většinou hlasovacích práv na základě dohody s jinou osobou, podle § 2 odst. 6 písm. b) bodu 1. zákona. Vyjádření zadavatele 13. Dne 8.3.2012 obdržel Úřad e-mailem od zástupce zadavatele vyjádření zadavatele k návrhu na zahájení správního řízení, v němž zadavatel uvedl, že má v daném zadávacím řízení postavení sektorového zadavatele, který vykonává činnost uvedenou v § 4 odst. 1 písm. d) zákona v odvětví vodárenství tím, že poskytuje, resp. provozuje vodovod sloužící veřejné potřebě. Tuto činnost vykonává prostřednictvím akciové společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, se sídlem Jasenická 1106, 755 11 Vsetín, a to společně s ostatními obcemi, akcionáři společnosti. V této společnosti disponuje na základě dohody s ostatními obcemi, akcionáři dle § 2 odst. 6 písm. b) zákona většinovými hlasovacími právy, resp. volí a odvolává představitele této společnosti. 14. Své tvrzení zadavatel doložil přiloženou kopií hromadné listiny nahrazující 6077 ks akcií společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, v jmenovité hodnotě 1000 Kč/akcie, a dále prohlášením vkladatele o vložení nepeněžitého vkladu do obchodní společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, ze dne 8.4.2002. 15. Zadavatel uzavřel, že s ohledem na předpokládanou hodnotu veřejné zakázky ve výši 58,8 milionů Kč bez DPH navrhuje, aby Úřad správní řízení zastavil. 16. Následně dne 20.3.2012 doplnil zadavatel své vyjádření o sdělení společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, obsahující strukturu akcionářů, součástí tohoto sdělení bylo prohlášení, že akcionářská struktura této společnosti je tvořena ke dni 19.3.2012 z 99,3 % majetku měst a obcí. Přílohou uvedeného sdělení byl abecední seznam 63 obcí včetně zadavatele jako akcionářů této společnosti. 17. Dne 17.4.2012 obdržel Úřad v příloze e-mailu od zadavatele písemnost nazvanou „Dohoda o jednání ve shodě mezi akcionáři společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s. o výkonu hlasovacích práv, jejich nabytí a disponování a poskytnutí ve smyslu § 66a, 66b a 186d Obchodního zákoníku a Sdružením obcí Mikroregionu Vsetínsko“, kterou podepsalo celkem 38 obcí, akcionářů společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, a obrovolný svazek obcí „Sdružení obcí Mikroregionu Vsetínsko“. Předmět dohody byl vymezen v odstavci III. bodě 1. této dohody takto: „Akcionáři se dohodli na jednotném, společném výkonu hlasovacích práv za účelem prosazování společného vlivu na řízení akciové společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, při provozování této akciové společnosti, volbě, jmenování nebo odvolání statutárního orgánu, jeho členů a členů dozorčího orgánu.“ Zadavatel podepsal tuto dohodu dne 18.12.2008. 18. Vybraný uchazeč se ve stanovené lhůtě ve správním řízení nevyjádřil. IV. ZÁVĚRY ÚŘADU Relevantní právní úprava zákona 19. Úřad přezkoumal na základě § 112 zákona případ ve všech vzájemných souvislostech. Po zhodnocení všech podkladů a na základě vlastních zjištění rozhodl o zamítnutí návrhu, neboť návrh nesměřuje proti postupu, který je zadavatel povinen dodržovat podle tohoto zákona. 20. Podle § 2 odst. 6 zákona sektorovým zadavatelem je osoba vykonávající některou z relevantních činností podle § 4, pokud a) tuto relevantní činnost vykonává na základě zvláštního či výhradního práva, nebo b) nad touto osobou může veřejný zadavatel přímo či nepřímo uplatňovat dominantní vliv; dominantní vliv veřejný zadavatel uplatňuje v případě, že 1. disponuje většinou hlasovacích práv sám či na základě dohody s jinou osobou, nebo 2. jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu. 21. Podle § 2 odst. 7 zákona vykonává-li veřejný zadavatel jednu či více relevantních činností podle § 4, platí pro něj ustanovení zákona vztahující se na sektorového zadavatele za předpokladu, že veřejná zakázka má být zadávána v souvislosti s výkonem relevantní činnosti veřejného zadavatele. 22. Podle § 4 odst. 1 zákona relevantní činností se pro účely tohoto zákona rozumí d) v odvětví vodárenství 1. poskytování vodovodu, sloužícího veřejné potřebě, pro účely provozování takového vodovodu podle zvláštního právního předpisu v souvislosti s výrobou nebo dodávkou pitné vody, 2. provozování vodovodu sloužícího veřejné potřebě podle zvláštního právního předpisu v souvislosti s výrobou nebo dodávkou pitné vody, nebo 3. dodávka pitné vody do vodovodu podle bodů 1 a 2, e) činnost osob vykonávajících relevantní činnost podle písmene d), pokud tato činnost 1. souvisí s projekty vodního hospodářství, zavlažováním nebo odvodňováním půdy za předpokladu, že objem vody, který má být využit pro dodávky pitné vody, představuje více než 20 % celkového objemu vody, které uvedené projekty nebo zavlažovací či odvodňovací zařízení poskytují, nebo 2. souvisí s odváděním odpadních vod kanalizací sloužící veřejné potřebě nebo s čištěním odpadních vod. 23. Podle § 19 odst. 1 zákona sektorový zadavatel postupuje podle tohoto zákona pouze v případě nadlimitních veřejných zakázek zadávaných v souvislosti s výkonem relevantní činnosti. 24. Podle § 12 odst. 1 zákona se nadlimitní veřejnou zakázkou rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota podle § 13 zákona bez daně z přidané hodnoty dosáhne nejméně finančního limitu stanoveného prováděcím právním předpisem pro jednotlivé kategorie zadavatelů a druhy veřejných zakázek, případně kategorie dodávek nebo služeb. Podle odst. 2 téhož ustanovení zákona se podlimitní veřejnou zakázkou rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota činí v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veřejné zakázky na služby nejméně 2 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce nejméně 6 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty a nedosáhne finančního limitu podle odstavce 1. 25. Podle nařízení vlády České republiky č. 474/2009 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 77/2008 Sb., o stanovení finančních limitů pro účely zákona o veřejných zakázkách, o vymezení zboží pořizovaného Českou republikou - Ministerstvem obrany, pro které platí zvláštní finanční limit, a o přepočtech částek stanovených v zákoně o veřejných zakázkách v eurech na českou měnu, činí finanční limit podle § 12 odst. 1 zákona v případě veřejných zakázek na stavební práce 125 451 000,- Kč. Zjištění Úřadu z dokumentace 26. Jak je z přezkoumané dokumentace zřejmé, zadavatelem je obec Mikulůvka, která v souladu s § 2 odst. 6 písm. b) bodu 1. zákona uplatňuje dominantní vliv nad společností Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s. tím, že disponuje většinou hlasovacích práv na základě dohody s jinou osobou, konkrétně pak s dalšími 37 obcemi. Všech 38 obcí (včetně zadavatele) jsou akcionáři společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, kteří podepsali dokument „Dohoda o jednání ve shodě mezi akcionáři společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s. o výkonu hlasovacích práv, jejich nabytí a disponování a poskytnutí ve smyslu § 66a, 66b a 186d Obchodního zákoníku a Sdružením obcí Mikroregionu Vsetínsko“. Jak vyplývá z odstavce III. bodu 1. této dohody, všichni podepsaní akcionáři se mimo jiné dohodli na jednotném, společném výkonu hlasovacích práv za účelem prosazování společného vlivu na řízení akciové společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, při provozování této akciové společnosti, volbě, jmenování nebo odvolání statutárního orgánu, jeho členů a členů dozorčího orgánu. 27. Jak je patrné z přílohy sdělení společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, obsahující strukturu akcionářů této společnosti, kterou zadavatel Úřadu doložil dne 20.3.2012, akcionářská struktura této společnosti je tvořena ke dni 19.3.2012 z více než 90 % majetkem měst a obcí v počtu 63 obcí včetně zadavatele. Po přezkoumání doložené struktury akcionářů společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, Úřad zjistil, že 38 obcí (včetně zadavatele) jako signatářů výše zmíněné dohody o jednání ve shodě z celkového počtu 63 obcí jako akcionářů této společnosti má ve svém držení v akciích 78,66 % majetku společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, což potvrzuje jejich dominantní vliv nad touto společností jako osob jednajících ve shodě. 28. Jak Úřad dále zjistil předmětem podnikání společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, je dle obchodního rejstříku mimo jiné provádění staveb, jejich změn a odstraňování, projektová činnost ve výstavbě, podnikání v oblasti nakládání s nebezpečnými odpady, výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, mezi něž patří též provozování vodovodů a kanalizací a úprava a rozvod vody, jak je uvedeno na webových stránkách této společnosti. Dle bodu II. prohlášení vkladatele o vložení nepeněžitého vkladu do obchodní společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, ze dne 8.4.2002, je hlavním předmětem podnikání společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, provozování vodovodů a kanalizací. Tato společnost byla dle obchodního rejstříku založena dne 1.12.1993 Fondem národního majetku České republiky a přešel na ni majetek státního podniku Vodovody a kanalizace Vsetín, jehož předmětem podnikání bylo mimo jiné výroba a dodávka vody, odvádění a čištění odpadních vod a provoz vodohospodářských zařízení. 29. Jak je z výše uvedeného patrné, společnost Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, nad níž zadavatel uplatňuje dominantní vliv tím, že disponuje většinou hlasovacích práv na základě dohody o jednání ve shodě s dalšími akcionáři v souladu s § 2 odst. 6 písm. b) bodu 1. zákona, vykonává relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. d) bodu 2. a písm. e) bodu 2. zákona, neboť jejím hlavním předmětem podnikání je provozování vodovodů a kanalizací sloužící veřejné potřebě. 30. Zadavatel tak v šetřeném případě naplňuje definici sektorového zadavatele podle § 4 odst. 1 písm. d) bodu 2. a písm. e) bodu 2. zákona, neboť vykonává relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. d) bodu 2. zákona (provozuje vodovod sloužící veřejné potřebě) a písm. e) bodu 2. zákona (provozuje činnost související s odváděním odpadních vod, přičemž předmětem plnění šetřené veřejné zakázky je přímo výstavba kanalizace a ČOV), a to prostřednictvím akciové společnosti Vodovody a kanalizace Vsetín, a.s., IČ 47674652, nad níž zadavatel uplatňuje dominantní vliv. 31. V šetřeném případě je dle bodu II.2) oznámení o zakázce v informačním systému o veřejných zakázkách předpokládaná hodnota veřejné zakázky ve výši 58 800 000,- Kč bez DPH. Jedná se tedy o podlimitní veřejnou zakázku na stavební práce. 32. Na základě výše uvedených skutečností je zřejmé, že zadavatel zadává veřejnou zakázku v souvislosti s výkonem relevantní činnosti, při které je vázán podle § 2 odst. 7 zákona pouze postupy platnými pro sektorové zadavatele, kteří podle § 19 odst. 1 zákona postupují podle zákona o veřejných zakázkách pouze při zadávání nadlimitních veřejných zakázek. Vzhledem k tomu, že se jedná o podlimitní veřejnou zakázku, nevznikla tedy zadavateli povinnost postupovat podle zákona. 33. Podle ust. § 118 odst. 5 písm. d) zákona Úřad návrh zamítne, pokud návrh nesměřuje proti postupu, který je zadavatel povinen dodržovat podle tohoto zákona v zadávacím řízení nebo v soutěži o návrh. 34. Úřad tedy své závěry uzavírá s tím, že je hodnota veřejné zakázky podlimitní a zároveň zadavatel naplnil definici sektorového zadavatele, který není povinen postupovat podle zákona v případě podlimitních veřejných zakázek, Úřad návrh zamítl, neboť návrh nesměřoval proti postupu, který je zadavatel povinen podle zákona v zadávacím řízení dodržovat. Poučení Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: JUSTITIA, s.r.o., 28. října 1142/168, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory STRABAG a.s., Na Bělidle 198/21, 150 00 Praha 5 COMMODUM, spol. s r.o., Valašská Bystřice čp. 225, 756 27 Valašská Bystřice Aqualia infraestructuras inženýring, s.r.o., Slavníkovců 571/21, 709 00 Ostrava, Mariánské Hory Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/11175
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.