Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 11463


Číslo jednací S181/2014/VZ-7771/2014/513/RNi
Instance I.
Věc
Ostraha areálu Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s.
Účastníci Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s. HENIG – security servis, s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 08.05.2014
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-11463.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S181/2014/VZ-7771/2014/513/RNi 18. dubna 2014 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 20. 3. 2014 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s., IČO 27283518, se sídlem Purkyňova 1849, 470 77 Česká Lípa, navrhovatel – HENIG – security servis, s.r.o., IČO 14866684, se sídlem 5. května 797, 470 01 Česká Lípa, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „Ostraha areálu Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s.“ zadávané ve zjednodušeném podlimitním řízení, které bylo zahájeno odesláním výzvy k podání nabídky ze dne 24. 2. 2014, vydává toto usnesení: Správní řízení se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť žádost navrhovatele – HENIG – security servis, s.r.o., IČO 14866684, se sídlem 5. května 797, 470 01 Česká Lípa – ze dne 20. 3. 2014 se stala zjevně bezpředmětnou. Odůvodnění I. ZADÁVACÍ ŘÍZENÍ 1. Zadavatel – Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s., IČO 27283518, se sídlem Purkyňova 1849, 470 77 Česká Lípa (dále jen „zadavatel“) – zahájil zadávací řízení na veřejnou zakázku „Ostraha areálu Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s.“ zadávanou ve zjednodušeném podlimitním řízení dne 24. 2. 2014 odesláním výzvy k podání nabídky pěti dodavatelům (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Z bodu 2.1 „Obecné vymezení předmětu zakázky“ zadávací dokumentace vyplývá, že předmětem plnění veřejné zakázky je výkon kompletních ochranných, bezpečnostních a strážních služeb v areálech zadavatele po dobu 3 let. 3. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí podle bodu 2.5 zadávací dokumentace 3 450 000 Kč bez DPH. 4. K prokázání technických kvalifikačních předpokladů je v bodě 5.2.3 zadávací dokumentace uvedeno, že dodavatel předloží k prokázání splnění technických kvalifikačních předpokladů podle § 56 odst. 1 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) seznam významných služeb poskytnutých dodavatelem v posledních třech letech s uvedením jejich rozsahu a doby poskytnutí. Přílohou tohoto seznamu významných služeb musí být osvědčení vydané veřejným zadavatelem, pokud byly služby poskytovány veřejnému zadavateli, nebo osvědčení vydané jinou osobou, pokud byly služby poskytovány jiné osobě než veřejnému zadavateli, nebo smlouva s jinou osobou a doklad o uskutečnění plnění dodavatele, není-li současně možné osvědčení podle bodu 2 od této osoby získat z důvodů spočívajících na její straně. 5. Zadavatel tamtéž vymezil minimální úroveň pro splnění technických kvalifikačních předpokladů, když stanovil, že požaduje prokázání realizace minimálně tří zakázek na provedení služby ostrahy objektů, kdy alespoň jedna služba musela být provedena pro zdravotnické zařízení, přičemž hodnota této služby musí být nejméně 1 500 000 Kč bez DPH za rok. Zadavatelem požadovaný údaj o technických kvalifikačních předpokladech dodavatel prokáže uvedením seznamu referenčních služeb ve formuláři nabídky a přiložením osvědčení objednatelů. 6. Dne 6. 3. 2014 byla zadavateli doručena námitka proti zadávacím podmínkám HENIG – security servis, s.r.o., IČO 14866684, se sídlem 5. května 797, 470 01 Česká Lípa (dále jen „navrhovatel“), ze dne 5. 3. 2014. 7. Z rozhodnutí o námitkách ze dne 10. 3. 2014 vyplývá, že zadavatel podaným námitkám navrhovatele nevyhověl. Navrhovateli bylo rozhodnutí o námitkách doručeno dne 11. 3. 2014. 8. Z protokolu o otevírání obálek s nabídkami ze dne 12. 3. 2014 vyplývá, že ve stanovené lhůtě podalo nabídku pět uchazečů. Všechny nabídky splnily požadavky stanovené v § 71 odst. 9 zákona. 9. Vzhledem k tomu, že navrhovatel s rozhodnutím zadavatele o námitkách nesouhlasil, podal dne 20. 3. 2014 návrh na přezkoumání úkonů zadavatele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“). Obsah návrhu navrhovatele 10. Navrhovatel se v návrhu vyjádřil k zadavatelem stanovenému technickému kvalifikačnímu předpokladu (viz 4. a 5. bod odůvodnění tohoto rozhodnutí), který považuje za diskriminační, neboť zadavatelem určená minimální finanční hodnota plnění za rok podle navrhovatele neodpovídá předpokládanému rozsahu předmětu plnění veřejné zakázky. Navrhovatel se domnívá, že zadavatel stanovil technické kvalifikační předpoklady bezdůvodně přísně, čímž vytvořil neodůvodněné překážky v hospodářské soutěži a zamezil tak navrhovateli účast na veřejné zakázce. Navrhovatel nad rámec podaného návrhu uvedl, že zadavatel porušil rovněž povinnosti vyplývající mu z § 71 zákona, když otevírání obálek s nabídkami proběhlo s 50-ti minutovým zpožděním, a to teprve po telefonické výzvě ze strany navrhovatele. Navrhovatel v návaznosti na uvedené poznamenává, že v době podání návrhu podal rovněž proti tomuto úkonu zadavatele námitky. Navrhovatel se podáním návrhu domáhá zrušení zadávacího řízení na předmětnou veřejnou zakázku. II. PRŮBĚH SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ 11. Dnem 20. 3. 2014, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele. Zadavateli byl stejnopis návrhu doručen dne 21. 3. 2014. 12. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel. 13. Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům pod č. j. ÚOHS-S181/2014/VZ-6291/2014/513/RNi dne 28. 3. 2014. Současně Úřad navrhovateli usnesením pod č. j. ÚOHS-S181/2014/VZ-6565/2014/513/RNi ze dne 28. 3. 2014 stanovil lhůtu, v níž měl prokázat doručení stejnopisu návrhu zadavateli do deseti dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o jeho námitkách. Citovaným usnesením byla zadavateli stanovena lhůta k předložení dokumentace o veřejné zakázce a zaslání vyjádření k obdrženému návrhu. 14. Dne 31. 3. 2014 obdržel Úřad opětovně návrh navrhovatele ze dne 20. 3. 2014, jehož přílohou byla dodejka potvrzující doručení stejnopisu návrhu zadavateli ve lhůtě stanovené zákonem. Vyjádření zadavatele k návrhu ze dne 31. 3. 2014 15. Dne 4. 4. 2014 byla Úřadu doručena dokumentace o veřejné zakázce, jejíž součástí bylo rovněž vyjádření zadavatele k návrhu ze dne 31. 3. 2014. Zadavatel ve svém vyjádření uvádí shodnou argumentaci jako v rozhodnutí o námitkách ze dne 10. 3. 2014. K argumentaci navrhovatele vztahující se k technickému kvalifikačnímu předpokladu zadavatel mimo jiné uvádí, že nepožaduje, aby dodavatel splňoval požadovanou minimální výši hodnoty referenční služby po celou dobu u každé zakázky, ale aby v určitém konkrétním roce byla tato podmínka splněna u každé ze zakázek a nikoliv u všech najednou. Zadavatel rovněž uvedl, že výši minimální hranice plnění v požadované referenci je nutno vztahovat k předpokládané hodnotě veřejné zakázky. K tvrzení navrhovatele, které se vztahuje k průběhu otevírání obálek s nabídkami, zadavatel uvádí, že námitka navrhovatele proti tomuto úkonu zadavatele byla zadavateli doručena dne 20. 3. 2014, přičemž zadavatel této námitce navrhovatele vyhověl a na žádost navrhovatele byla předmětná veřejná zakázka zrušena. III. ZÁVĚRY ÚŘADU 16. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona případ z hlediska naplnění podmínek řízení a na základě vlastního zjištění rozhodl o zastavení řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti. 17. Podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen „správní řád“), řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 18. V bodě XIII. „Další podmínky a vyhrazená práva zadavatele“ zadávací dokumentace je mimo jiné uvedeno, že je zadavatel oprávněn zrušit zadávací řízení z důvodů uvedených v § 84 zákona. 19. Dne 4. 4. 2014 zadavatel Úřadu prostřednictvím svého vyjádření ze dne 31. 3. 2014 k návrhu oznámil, že z důvodu vyhovění námitkám navrhovatele ze dne 20. 3. 2014 rozhodl o zrušení zadávacího řízení. 20. Úřad z doručené dokumentace o veřejné zakázce zjistil, že navrhovatel podal dne 20. 3. 2014 námitky proti úkonu zadavatele v zadávacím řízení, které směřují proti úkonu otevírání obálek s nabídkami, který měl podle navrhovatele proběhnout v rozporu s § 71 odst. 3 zákona, neboť zadavatel přistoupil k samotnému otevírání obálek s nabídkami s 50-ti minutovým zpožděním, a to teprve po telefonické výzvě ze strany navrhovatele. Navrhovatel citovanými námitkami usiloval o zrušení zadávacího řízení na předmětnou veřejnou zakázku podle § 84 odst. 2 písm. e) zákona. 21. Rozhodnutím o námitce navrhovatele zadavatel dne 21. 3. 2014 námitkám navrhovatele ze dne 20. 3. 2014 vyhověl, přičemž uvedl, že náprava bude sjednána tím, že zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku bude zrušeno. 22. Zadávací řízení na předmětnou veřejnou zakázku bylo zrušeno rozhodnutím zadavatele ze dne 24. 3. 2014. V odůvodnění citovaného rozhodnutí zadavatel uvedl, že důvodem pro zrušení zadávacího řízení bylo rozhodnutí zadavatele ze dne 21. 3. 2014 o vyhovění námitkám navrhovatele, které byly zadavateli doručeny dne 20. 3. 2014. 23. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel se domáhal zrušení celého zadávacího řízení na předmětnou veřejnou zakázku a že zadavatel dne 24. 3. 2014 rozhodl o zrušení zadávacího řízení, Úřad konstatuje, že se návrh navrhovatele na zrušení zadávacího řízení stal zjevně bezpředmětným, neboť po zrušení zadávacího řízení již nelze o návrhu meritorně rozhodnout. 24. K tomu Úřad rovněž uvádí, že zrušení zadávacího řízení je právní skutečnost, která odůvodňuje zastavení správního řízení a to podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu. 25. Na základě výše uvedených důvodů Úřad rozhodl o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, a.s., Purkyňova 1849, 470 77 Česká Lípa 2. HENIG – security servis, s.r.o., 5. května 797, 470 01 Česká Lípa Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/11463
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.