Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 11854


Číslo jednací R99/2014/VZ-21989/2014/321/PMa
Instance II.
Věc
Pořízení mapových podkladů a specializovaných datových sad pro vývoj navigačních služeb
Účastníci Central European Data Agency, a.s. TELEMATIX SERVICES, a.s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 21.10.2014
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-11854.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-R99/2014/VZ-21989/2014/321/PMa 17. října 2014 Ve správním řízení o rozkladu ze dne 2. 4. 2014, doručeném Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže téhož dne, jenž podal navrhovatel – společnost Central European Data Agency, a.s., IČO 26429632, se sídlem Sokolovská 192/79, 186 00 Praha 8 - Karlín, ve správním řízení zastoupená JUDr. Karlem Zuskou, advokátem advokátní kanceláře AK HOLEC, ZUSKA & Partneři, se sídlem Palác Anděl, Radlická 1c/3185, 150 00 Praha 5, proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-S581/2013/VZ-5789/2014/514/MPr ze dne 18. 3. 2014, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – TELEMATIX SERVICES, a.s., IČO 27070131, se sídlem Branická 66/69, 147 00 Praha 4, učiněných v nadlimitní veřejné zakázce „Pořízení mapových podkladů a specializovaných datových sad pro vývoj navigačních služeb“, zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno do Věstníku veřejných zakázek dne 8. 7. 2013 a uveřejněno dne 12. 7. 2013 pod ev. č. 360168 a uveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie dne 13. 7. 2013 pod ev. č. 2013/S 135-233947, jsem podle ust. § 90 odst. 4 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, v návaznosti na ust. § 66 odst. 1 písm. a) v návaznosti na § 152 odst. 4 téhož zákona, na základě návrhu rozkladové komise, jmenované podle § 152 odst. 3 téhož zákona, rozhodl takto: Rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. j. ÚOHS-S581/2013/VZ-5789/2014/514/MPr ze dne 18. 3. 2014 r u š í m a správní řízení z a s t a v u j i. Odůvodnění I. Zadávací řízení a správní řízení před Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 1. Zadavatel – TELEMATIX SERVICES, a.s., IČO 27070131, se sídlem Branická 66/69, 147 00 Praha 4 (dále jen „zadavatel“), odeslal dne 8. 7. 2013 do Věstníku veřejných zakázek oznámení, které bylo uveřejněno dne 12. 7. 2013 pod evidenčním číslem 360168, a v Úředním věstníku Evropské unie bylo uveřejněno dne 13. 7. 2013 pod zn. 2013/S 135-233947, že zahájil otevřené řízení podle § 27 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“)[1], za účelem zadání veřejné zakázky s názvem „Pořízení mapových podkladů a specializovaných datových sad pro vývoj navigačních služeb“ (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 112 zákona obdržel dne 25. 9. 2013 návrh navrhovatele – společnosti Central European Data Agency, a.s., IČO 26429632, se sídlem Sokolovská 192/79, 186 00 Praha 8 - Karlín, ve správním řízení zastoupené JUDr. Karlem Zuskou, advokátem advokátní kanceláře AK HOLEC, ZUSKA & Partneři, se sídlem Palác Anděl, Radlická 1c/3185, 150 00 Praha 5 (dále jen „navrhovatel“), na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů učiněných zadavatelem ve shora označené veřejné zakázce (dále jen „návrh“). Tímto dnem bylo zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (§ 113 zákona), za jehož účastníky Úřad označil zadavatele a navrhovatele. 3. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S581/2013/VZ-20303/2013/514/MPr ze dne 17. 10. 2013 nařídil Úřad na návrh navrhovatele zadavateli předběžné opatření spočívající v zákazu uzavření smlouvy v předmětném zadávacím řízení, a to až do doby nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bude správní řízení ukončeno, neboť získal pochybnosti o souladu úkonů a postupů učiněných zadavatelem v zadávacím řízení se zákonem. Uvedeným rozhodnutím Úřad zamítl návrh navrhovatele na uložení pozastavení zadávacího řízení. II. Napadené rozhodnutí 4. Úřad přezkoumal případ ve všech vzájemných souvislostech a po zhodnocení všech podkladů, zejména dokumentace o veřejné zakázce, vyjádření předložených účastníky řízení a na základě vlastního zjištění vydal dne 18. 3. 2014 rozhodnutí č. j. ÚOHS-S581/2013/VZ-5789/2014/514/MPr (dále jen „napadené rozhodnutí“), kterým návrh navrhovatele podle § 118 odst. 5 písm. c) zákona zamítl, neboť návrh nebyl podán oprávněnou osobou. 5. V odůvodnění napadeného rozhodnutí Úřad shrnul skutečnosti vyplývající z dokumentace o veřejné zakázce a uvedl, že dne 2. 9. 2013 podal navrhovatel námitky proti zadávacím podmínkám, které byly zadavateli doručeny dne 5. 9. 2013. Dne 25. 9. 2013 byl Úřadu doručen návrh navrhovatele z téhož dne. Návrh směřuje proti rozhodnutí zadavatele ze dne 12. 9. 2013 o námitkách navrhovatele ze dne 2. 9. 2013, kterými navrhovatel namítal neoprávněný postup zadavatele. Zadavatel uvedeným rozhodnutím podané námitky odmítl. 6. Úřad dospěl k závěru, že ačkoliv námitky navrhovatele směřovaly proti zadávacím podmínkám, jeho návrh nereflektoval podané námitky, když namísto argumentace týkající se zadávací dokumentace obsahoval nesouhlas navrhovatele s tím, jak zadavatel podané námitky vypořádal. Úřad tedy po posouzení obsahu návrhu dovodil, že návrh navrhovatele směřuje do ustanovení § 110 zákona, neboť navrhovatel v něm odůvodňuje správnost svého postupu při podání námitek podle § 110 odst. 3 zákona a neoprávněnost postupu zadavatele, který podané námitky podle § 110 odst. 7 zákona odmítl. 7. Úřad konstatoval, že návrh se netýká stejné věci jako podané námitky, z čehož vyplývá, že navrhovatel nebyl oprávněn podat Úřadu návrh v podobě, ve které byl podán. Úřad tedy návrh dle § 118 odst. 5 písm. c) zákona zamítl, neboť nebyl podán oprávněnou osobou. III. Námitky rozkladu 8. V rozkladu ze dne 2. 4. 2014, který Úřad obdržel téhož dne, navrhovatel namítá, že podstatou podaného návrhu bylo, že zadavatel svým rozhodnutím odmítl námitky navrhovatele s odkazem na § 110 odst. 7 zákona. Navrhovatel se domnívá, že podané námitky byly v souladu s požadavky zákona a jejich nezákonné odmítnutí je dle názoru navrhovatele správním deliktem dle § 120 odst. 1 písm. g) zákona. Navrhovatel nesouhlasí se závěrem Úřadu, že návrh nebyl podán oprávněnou osobou, a to z toho důvodu, že dle jeho názoru musel návrh směřovat proti nezákonnému odmítnutí jeho námitek, když jeho námitky zadavatel odmítl. 9. Navrhovatel dále poukazuje na skutečnost, že v návrhu byly uplatněny všechny argumenty obsažené v jeho námitkách. Dle jeho názoru se tedy Úřad měl zabývat podaným návrhem v celém jeho obsahu včetně přílohy návrhu, kde bylo specifikováno, proti čemu navrhovatel brojí. Navrhovatel považuje závěr Úřadu, že návrh a námitky nebyly podány v téže věci, za příliš formalistický. Závěr rozkladu 10. Navrhovatel předsedovi Úřadu navrhl, aby napadené rozhodnutí zrušil a věc vrátil Úřadu k dalšímu projednání. IV. Zpětvzetí návrhu na zahájení řízení 11. Dne 9. 9. 2014 obdržel Úřad podání navrhovatele z téhož dne, kterým navrhovatel bere návrh i rozklad proti napadenému rozhodnutí v plném rozsahu zpět. V. Stanovisko předsedy Úřadu 12. Návrhem na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 25. 9. 2013 se navrhovatel domáhal zrušení rozhodnutí zadavatele o námitkách navrhovatele ze dne 12. 9. 2013, kterým zadavatel odmítl námitky navrhovatele dle § 110 odst. 7 zákona z toho důvodu, že navrhovatel pochybil, když v námitkách neuvedl skutečnosti rozhodné pro stanovení okamžiku, kdy se o domnělém porušení zákona úkonem zadavatele dozvěděl a dále neuvedl v čem je spatřováno porušení zákona. Úřad napadeným rozhodnutím návrh zamítl, neboť návrh nebyl podán oprávněnou osobou. Navrhovatel podal proti rozhodnutí Úřadu rozklad dne 2. 4. 2014. 13. S ohledem na skutečnost, že zadavatel před vydáním rozhodnutí o rozkladu předmětné zadávací řízení zrušil, vzal navrhovatel svůj návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele i rozklad zpět podáním ze dne 9. 9. 2014. V návaznosti na tento procesní úkon navrhovatele pominul důvod zabývat se řešením námitek, uplatněných v rozkladu navrhovatele. Řešení podaných námitek, které se týkají domnělého neoprávněného zamítnutí návrhu, postrádá smysl za situace, kdy návrh na zahájení řízení byl vzat zpět. Dispozice s předmětem řízení o návrhu je plně v rukou navrhovatele, pokud se tedy rozhodne vzít svůj návrh zpět, Úřadu nezbývá než tento úkon akceptovat a na jeho základě učinit procesní úkony, jež se zpětvzetím návrhu spojuje správní řád. 14. Na základě ustanovení § 152 odst. 4 správního řádu platí o řízení o rozkladu ustanovení o odvolání, nevylučuje-li to povaha věci. Podle ustanovení § 90 odst. 4 správního řádu platí, že jestliže odvolací orgán zjistí, že nastala skutečnost, která odůvodňuje zastavení řízení, bez dalšího zruší napadené rozhodnutí a řízení zastaví, ledaže jiné rozhodnutí o odvolání může mít význam pro náhradu škody. 15. Pokud navrhovatel před vydáním rozhodnutí ve správním řízení o rozkladu vzal svůj návrh na zahájení řízení (žádost) zpět, uvádím, že se jedná o skutečnost předvídanou výše citovaným ustanovením § 90 odst. 4 správního řádu ve spojení s ustanovením § 66 odst. 1 písm. a) správního řádu, dle kterého správní orgán řízení zahájené na návrh zastaví, jestliže navrhovatel vzal svůj návrh zpět. Napadené rozhodnutí proto musí být v souladu s citovaným ustanovením správního řádu zrušeno a správní řízení je třeba zastavit. VI. Závěr 16. Po zvážení všech aspektů dané věci a po zjištění, že dané okolnosti odůvodňují aplikaci ustanovení § 90 odst. 4 správního řádu, jsem dospěl k závěru, že nastaly podmínky pro zrušení napadeného rozhodnutí a zastavení správního řízení. 17. Vzhledem k výše uvedenému, když jsem shledal důvody, pro které bylo nutno napadené rozhodnutí zrušit a správní řízení zastavit, rozhodl jsem tak, jak je ve výroku uvedeno. Poučení Proti tomuto rozhodnutí se nelze podle § 91 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 152 odst. 4 téhož zákona dále odvolat. otisk úředního razítka Ing. Petr Rafaj předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Obdrží: 1. TELEMATIX SERVICES, a.s., Branická 69/66, 147 00 Praha 4 2. JUDr. Karel Zuska, advokát, AK HOLEC, ZUSKA & Partneři, Radlická 1c/3185, 150 00 Praha 5 Vypraveno dne viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy [1] Pozn.: pokud je v rozhodnutí uveden odkaz na zákon, jedná se vždy o znění účinné ke dni zahájení šetřeného zadávacího řízení ve smyslu ust. § 26 zákona v návaznosti na ust. § 158 odst. 1 a 2 zákona.

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/11854
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.