Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 14550


Číslo jednací S0515/2016/KS-35048/2016/840/JMě
Instance I.
Věc
Spojení soutěžitelů PRISKO a.s. / České aerolinie a.s.
Účastníci PRISKO a.s.
České aerolinie a.s.
Typ řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Typ rozhodnutí Spojování soutěžitelů (fúze)
Nabytí právní moci 07.09.2016
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-14550.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.: ÚOHS-S0515/2016/KS-35048/2016/840/JMě Brno: 22. 8. 2016 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0515/2016/KS, zahájeném dne 21. 7. 2016 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 téhož zákona, na základě návrhu účastníků řízení, společností PRISKO a.s., se sídlem Praha 8, Karlín, Thámova 181/20, IČO 46355901, a Travel Service, a.s., se sídlem Praha 6, K Letišti 1068/30, IČO 25663135, zastoupených JUDr. Ivo Jandou, Ph.D., advokátem, se sídlem Praha 1, Na Příkopě 14, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává toto ROZHODNUTÍ: Spojení soutěžitelů PRISKO a.s., se sídlem Praha 8, Karlín, Thámova 181/20, IČO 46355901, a Travel Service, a.s., se sídlem Praha 6, K Letišti 1068/30, IČO 25663135, na straně jedné, a České aerolinie a.s., se sídlem Praha 6, Vokovice, Evropská 846/176a, IČO 45795908, na straně druhé, ke kterému má dojít dle § 12 odst. 3 písm. a) zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] mezi společnostmi PRISKO a.s., jako kupujícím, a Český Aeroholding, a.s., se sídlem Praha 6, Jana Kašpara 1069/1, IČO 24821993, jako prodávajícím, v jejímž důsledku má společnost PRISKO a.s. získat […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] představující 19,735% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech společnosti České aerolinie a.s., a tím i možnost vykonávat spolu se společností Travel Service, a.s. společnou kontrolu nad touto společností, se dle § 16 odst. 2 téhož zákona POVOLUJE. Odůvodnění 1. Při posuzování spojení soutěžitelů vycházel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů. 2. Skutečnost, že se Úřad spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV486492 ze dne 26. 7. 2016. Tato skutečnost byla současně zveřejněna na internetových stránkách Úřadu. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek, ani později, Úřad žádnou námitku k uvedenému spojení soutěžitelů neobdržel. I. Notifikační podmínky 3. K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít na základě […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], uzavřené dne […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] mezi společnostmi PRISKO a.s., se sídlem Praha 8, Karlín, Thámova 181/20, IČO 46355901 (dále jen „PRISKO“), jako kupujícím, a Český Aeroholding, a.s., se sídlem Praha 6, Jana Kašpara 1069/1, IČO 24821993 (dále jen „ČAH“), jako prodávajícím (dále jen „Smlouva). V důsledku […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] má společnost PRISKO získat […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] představuje 19,735% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech společnosti ČSA. 4. Majoritní akcionáři společnosti ČSA, jimiž jsou v době před uskutečněním posuzovaného spojení soutěžitelů společnosti ČAH, Travel Service, a.s., se sídlem Praha 6, K Letišti 1068/30, IČO 25663135 (dále jen „TS“), a společnost Korean Air Lines Co., Ltd., se sídlem Korejská republika, Soul, 1370, Gonghang-dong, Gangseo-gu, 157-712 (dále jen „KAL“), uzavřeli dne […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] stanoví základní pravidla pro […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] Přílohy […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] tvoří dále mj. „Stanovy společnosti ČSA“ s účinností od 1. 1. 2014 a „Dodatek ke stanovám společnosti ČSA“ s účinností od 4. 4. 2014. Z příslušných ustanovení […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] vyplývá, že před uskutečněním posuzovaného spojení je společnost ČSA společně kontrolována společnostmi ČAH s 19,735% podílem a TS s 34% podílem na jejím základním kapitálu. Vznik jejich společné kontroly povolila Evropská komise ve svém rozhodnutí M.7270 Cesky Aeroholding/Travel Service/Ceske Aerolinie ze dne 18. 12. 2014. 5. Jako jedna z odkládacích podmínek pro vypořádání posuzované transakce bude […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. 6. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že společnost ČSA je před uskutečněním transakce společně kontrolována společnostmi ČAH a TS. V důsledku posuzované transakce má společnost PRISKO nahradit společnost ČAH jako jednoho z kontrolujících akcionářů, a získat tak možnost vykonávat spolu se společností TS společnou kontrolu nad společností ČSA. 7. Společnost ČAH je stejně jako společnost PRISKO kontrolována Českou republikou, a to prostřednictvím Ministerstva financí České republiky (dále jen „MFČR“), které drží akcie představující 100% podíl na základním kapitálu těchto společností. Úřad se tedy zabýval otázkou, zda posuzovaná transakce, při níž dojde k výměně těchto dvou společností na pozici jednoho z akcionářů společně kontrolujících společnost ČSA, představuje spojení soutěžitelů ve smyslu ustanovení § 12 odst. 3 zákona. 8. Dle § 12 odst. 3 zákona se za spojení soutěžitelů považuje, jestliže jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují již alespoň jednoho soutěžitele, anebo jestliže jeden nebo více podnikatelů získá možnost přímo nebo nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele, zejména a) nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů, nebo b) smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují jiného soutěžitele kontrolovat, pokud je splněna podmínka předchozího samostatného jednání spojujících se subjektů v hospodářské soutěži. Tato podmínka spojení soutěžitelů je explicitně definována pouze v § 12 odst. 1 zákona, nicméně stejná podmínka musí být splněna u všech typů spojení soutěžitelů, které podléhají povolení ze strany Úřadu.[1] 9. Obvykle se za subjekty, jež působí na trhu samostatně a na sobě nezávisle, nepovažují společnosti, jež jsou přímo či nepřímo kontrolovány stejným subjektem, neboť prostřednictvím tohoto subjektu je koordinováno jejich soutěžní chování. 10. Výjimečná situace může nastat, pokud spojující se soutěžitele vlastní tentýž stát (nebo tentýž veřejnoprávní subjekt). V takovém případě to, zda se transakce považuje za spojení soutěžitelů či nikoli, závisí na okolnosti, zda spojující se soutěžitelé, ač ve vlastnictví státu, byli již před realizací transakce také součástí téže hospodářské jednotky. 11. Ve své rozhodovací praxi Úřad dovodil, že ustanovení zákona o posuzování spojení soutěžitelů se vztahují i na operace, na základě nichž soutěžitel kontrolovaný státem, nabývá přímou kontrolu nad jiným soutěžitelem, který je před spojením rovněž kontrolován ze strany státu, a to za předpokladu, že tito soutěžitelé představují samostatné ekonomické jednotky, na sobě navzájem nezávislé, pokud jde o rozhodování o jejich obchodním jednání na trhu či jejich obchodní politice. Pokud byli tedy spojující se soutěžitelé původně součástí nezávislých hospodářských jednotek a měli samostatné rozhodovací pravomoci, je transakce považována za spojení.[2] 12. V době před uskutečněním posuzovaného spojení soutěžitelů vykonávají nad společností ČSA společnou kontrolu společnosti ČAH a TS. V důsledku posuzované transakce bude společnost ČAH v pozici jednoho ze subjektů vykonávajících společnou kontrolu nad společností ČSA vystřídána společností PRISKO. V případě obou těchto společností, tj. jak společnosti ČAH, resp. ČSA, tak společnosti PRISKO, se jedná o subjekty kontrolované v konečném důsledku Českou republikou (prostřednictvím MFČR). Nicméně zejména s ohledem na skutečnost, že společnosti ČAH, resp. ČSA, a PRISKO působí ve zcela odlišných oblastech,[3] přičemž jejich činnosti nebyly žádným způsobem koordinovány, mezi těmito společnostmi neexistuje žádné personální propojení, a dále s ohledem na skutečnost, že společnost PRISKO nebyla v rozhodnutích Evropské komise ani Úřadu považována za součást stejného podnikatelského uskupení, do něhož náleží společnost ČSA či ČAH, ačkoliv tyto všechny společnosti byly v konečném důsledku kontrolovány Českou republikou (prostřednictvím MFČR), dospěl Úřad k závěru, že v případě společností ČSA, resp. ČAH, a PRISKO se nejedná o jednu společnou samostatnou ekonomickou jednotku, a danou transakci tedy je třeba posuzovat za spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 odst. 3 písm. a) zákona. 13. Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu. II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů 14. Společnost PRISKO byla založena roku 1992 Fondem národního majetku České republiky, na který přešel majetek státního podniku Škoda Mladá Boleslav s.p. S účinností od 1. ledna 2008 se stala jediným akcionářem společnosti PRISKO Česká republika vystupující prostřednictvím MFČR. Společnost PRISKO vykonává v rámci své obchodní činnosti správu a vypořádání aktiv a pasiv souvisejících s privatizovaným majetkem (vypořádání práv a závazků privatizovaného státního podniku Škoda Mladá Boleslav s.p.). Společnost PRISKO, ani žádná ze společností náležejících do téhož holdingového uskupení jako společnost PRISKO, nevykonává žádnou činnost, která by se horizontálně překrývala nebo by vertikálně navazovala na činnost společnosti ČSA. 15. Společnost TS je soukromý letecký dopravce, který provozuje pravidelnou i nepravidelnou leteckou přepravu cestujících a ve velmi omezeném rozsahu také přepravu zboží (cargo). Společnost TS má základnu na Letišti Václava Havla Praha (dále jen „Letiště Praha“). 16. V České republice náleží do stejné skupiny, jejíž součástí je společnost TS, zejména následující společnosti: […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. 17. Společnost TS se stala jedním z kontrolujících akcionářů společnosti ČSA v březnu roku 2015, přičemž nabytí kontroly ze strany společnosti TS nad společností ČSA bylo schváleno rozhodnutím Evropské komise ve věci M.7270 Cesky Aeroholding/Travel Service/Ceske Aerolinie ze dne 18. 12. 2014. Navrhované spojení soutěžitelů tudíž nebude mít vliv na vztah mezi společností TS a společností ČSA. 18. Společnost ČSA je národním leteckým dopravcem se základnou na Letišti Praha. Hlavní činností společnosti ČSA je letecká přeprava osob. Společnost ČSA provozuje pravidelnou vnitrostátní a mezinárodní obchodní leteckou přepravu cestujících, zavazadel, zvířat, pošty a věcí (cargo), nepravidelné lety provozuje jen v zanedbatelném rozsahu. III. Dopady spojení 19. Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území. 20. Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 3 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje soutěžitel, nad nímž je v důsledku spojení získávána kontrola, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatelů či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí. 21. Společnost ČSA působí v České republice v oblasti provozování pravidelné vnitrostátní a mezinárodní obchodní letecké přepravy cestujících, zavazadel, zvířat, pošty a věcí (cargo), rovněž v zanedbatelném rozsahu nabízí i nepravidelné lety. Společnost ČSA je národní leteckou společností mající základnu na Letišti Praha, odkud operuje přímé lety do […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (v zimní sezóně 2015/2016), resp. […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (v letní sezóně 2016). 22. Společnost PRISKO se v současné době zabývá investováním prostředků získaných z privatizace státního podniku Škoda Mladá Boleslav s.p. Společnost PRISKO nevykonává žádnou činnost, která by se horizontálně překrývala nebo by vertikálně navazovala na činnosti společností ČSA nebo TS. 23. Společnost TS je soukromý letecký dopravce, který provozuje pravidelnou i nepravidelnou leteckou přepravu cestujících a ve velmi omezeném rozsahu také přepravu zboží (cargo). Společnost TS provozuje pravidelné lety pod nízkonákladovou značkou SmartWings a svoji základnu má na Letišti Praha, odkud provozuje pravidelné přímé lety do […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (v zimní sezóně 2015/2016), resp. […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (v letní sezóně 2016). Největší část tržeb realizovala společnost TS v roce 2015 v segmentu nepravidelné přepravy osob (charterových letů). 24. Dalším významným zdrojem příjmů pro společnost TS je pronájem letadel, včetně posádek, údržby a pojištění (tzv. ACMI pronájmy, wet lease), a pronájem samotných letadel (dry lease). Pronájem letadel je využíván zejména v zimní letecké sezóně, kdy má společnost TS nevyužitou přepravní kapacitu letadel. 25. Jak již bylo výše uvedeno, společnost TS před uskutečněním posuzovaného spojení již vykonává společnou kontrolu nad společností ČSA spolu se společností ČAH. Přitom nabytí společné kontroly ze strany společnosti TS nad společností ČSA bylo posuzováno a schváleno Evropskou komisí[4] a v důsledku posuzovaného spojení soutěžitelů se na trhu se na propojení činností společnosti ČSA a TS nic nemění. 26. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že posuzované spojení soutěžitelů nebude mít na vztah mezi společnostmi TS a ČSA žádný dopad, neboť v důsledku změny druhého ze společně kontrolujících soutěžitelů nedojde k posílení tržního postavení dané skupiny, neboť činnosti společnosti PRISKO se s činnostmi společností TS a ČSA nepřekrývají ani na ně vertikálně nenavazují či jim předcházejí. 27. Pokud jde o překryvy činností společností TS a ČSA, uvádí k tomu Úřad následující. V rámci posuzovaného spojení soutěžitelů se činnost společnosti ČSA překrývá pouze s činností společnosti TS, a to v oblasti pravidelné přepravy osob a přepravy zboží. Přitom tyto překryvy byly posuzovány Evropskou komisí v roce 2014, když společnost TS získala možnost kontrolovat společnost ČSA. III.1 Pravidelná letecká přeprava osob 28. Společnosti ČSA i TS působí na trhu pravidelné letecké přepravy osob. Oba soutěžitelé mají základnu na Letišti Praha, odkud provozují přímé lety do řady destinací. Společnosti ČSA a TS navíc na řadě linek spolupracují a prodávají letenky na lety operované druhým soutěžitelem v rámci code-share spolupráce. 29. Při vymezování relevantních trhů v oblasti pravidelné letecké osobní přepravy Úřad stejně jako Evropská komise uplatňuje princip „místa odletu/místa určení“ (O&D), podle kterého každá kombinace místa odletu a místa určení představuje z pohledu zákazníka samostatný relevantní trh.[5] 30. Při zohlednění výše uvedených kritérií pro vymezení relevantních trhů se činnosti společností ČSA a TS překrývají na linkách Praha – Moskva v letní i zimní letové sezóně a Praha – Barcelona v letní letové sezóně. 31. Na lince Praha – Moskva dosáhla společnost ČSA tržního podílu cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (zimní sezóna 2015/2016), resp. cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (letní sezóna 2015), a tržní podíl společnosti TS na této lince činil cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (zimní sezóna 2015/2016), resp. cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] (letní sezóna 2015). 32. Na lince Praha – Barcelona dosáhla společnost ČSA v letní sezóně 2015 tržního podílu cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a společnost TS cca […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. 33. Vzhledem ke skutečnosti, že společnost PRISKO na žádném z těchto trhů nepůsobí, přičemž pokud jde o výkon společné kontroly nad společností ČSA ze strany společnosti TS, situace se v tomto ohledu v důsledku uskutečnění posuzovaného spojení nezmění, dospěl Úřad k závěru, že pro účely posuzovaného spojení je možno ponechat otázku konečného věcného i geografického vymezení relevantních trhů otevřenou. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že předmětné spojení soutěžitelů tedy nebude mít za následek vznik soutěžních obav při provozování letecké přepravy na žádné z linek provozovaných v současné době společnostmi ČSA a TS. III.2 Letecká přeprava zboží (cargo) 34. Jak bylo uvedeno výše, společnost TS a ČSA provozují rovněž, byť v omezeném rozsahu, leteckou přepravu zboží (cargo). Společnost ČSA zajišťuje leteckou přepravu zboží prostřednictvím divize CSA Cargo. Společnost TS nabízí služby letecké přepravy zboží […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. Oba soutěžitelé zajišťují přepravu zboží v nákladovém prostoru letadel, která používají pro leteckou přepravu osob. V rámci cargo služeb společnost ČSA dále zajišťuje kamionovou přepravu zásilek z/do leteckých cargo terminálů a dále vystupuje jako obchodní zástupce v oblasti prodeje letenek pro český trh […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. 35. Evropská komise opakovaně vymezila relevantní trh cargo přepravy jako celoevropský trh zahrnující kromě letecké přepravy zboží také alternativní způsoby přepravy (zejména železniční a silniční).[6] 36. S ohledem na skutečnost, že společnost ČSA má na celoevropském trhu přepravy zboží podíl nižší než […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], že společnost TS v tomto segmentu působí jen velice okrajově a společnost PRISKO podobnou činnost nevykonává, ponechal Úřad otázku vymezení věcného i geografického relevantních trhů i v tomto případě pro účely tohoto rozhodnutí rovněž otevřenou, neboť v důsledku posuzovaného spojení soutěžitelů nedojde ani v této oblasti ke změně výše tržních podílů spojujících se soutěžitelů oproti situaci před uskutečněním posuzovaného spojení. 37. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že činnosti společnosti PRISKO, resp. společností náležící do stejné hospodářské jednotky jako společnost PRISKO, a společnosti ČSA se nepřekrývají ani na sebe vertikálně nenavazují. Existuje pouze překryv činností vykonávaných společnostmi ČSA a TS. Vzhledem ke skutečnosti, že společnost TS však vykonává společnou kontrolu nad společností ČSA již od roku 2014 a v důsledku posuzované transakce dochází pouze k výměně druhého ze společně kontrolujících subjektů, kdy na místo společnosti ČAH má nastoupit společnost PRISKO, jejíž činnost se však s činnostmi společností TS ani ČSA horizontálně nepřekrývá ani na ně vertikálně nenavazuje, nedojde v důsledku posuzovaného spojení soutěžitelů k posílení tržního postavení spojením vzniklého uskupení, a předmětné spojení soutěžitelů tedy nevzbuzuje obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. 38. Po zhodnocení výše uvedených skutečností, dospěl Úřad k závěru, že v důsledku propojení činností spojujících se soutěžitelů nedojde k podstatnému narušení hospodářské soutěže v uvedených oblastech, a proto pro naplnění všech podmínek uvedených v § 16 odst. 2 věta třetí zákona Úřad rozhodl o povolení navrhovaného spojení soutěžitelů, a toto rozhodnutí ve stanovené lhůtě vydává. Poučení Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 4, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek. otisk úředního razítka JUDr. Hynek Brom I. místopředseda Úřadu Obdrží JUDr. Ivo Janda, Ph.D., advokát White & Case (Europe) LLP Na Příkopě 14 110 00 Praha 1 IDDS: a5dhd9y Vypraveno dne viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy Rozhodnutí nabylo právní moci dne 7. 9. 2016. [1] Viz Oznámení Úřadu o konceptu spojení soutěžitelů ve smyslu zákona o ochraně hospodářské soutěže, str. 2, odst. 4, https://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/spojovani-soutezitelu/guidelines-ke-spojeni-soutezitelu.html (dále jen „Oznámení o konceptu spojení“). [2] Viz body 19. a 20. Oznámení o konceptu spojení či body 41. a 42. Oznámení o pojmu spojujících se soutěžitelů, https://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/spojovani-soutezitelu/guidelines-ke-spojeni-soutezitelu.html. [3] Společnost PRISKO byla zřízena za účelem vypořádání všech práv a závazků po privatizované společnosti ŠKODA AUTO a.s. a v současné době zejména spravuje finanční investice související s uvedenou společností, zatímco společnost ČAH byla založena za účelem vytvoření holdingového uspořádání majetkových účastí státu ve společnostech působících v oblasti letecké přepravy a souvisejících pozemních služeb. [4] Viz rozhodnutí Evropské komise Evropské komise ve věci M.7270 Cesky Aeroholding/Travel Service/Ceske Aerolinie ze dne 18. 12. 2014. [5] Viz např. rozhodnutí Úřadu v následujících správních řízeních o povolení spojení soutěžitelů sp. zn. S 13/05 České aerolinie/Travel Service nebo ÚOHS-S178/2011/KS Český Aeroholding/České aerolinie/Letiště Praha/Realitní developerská/HOLIDAYS Czech Airlines/Czech Airlines Handling/Czech Airlines Technics/CSA Services/Czech Airlines Landing Gears, či rozhodnutí Evropské komise M.7270 Český Aeroholding/Travel Service/České Aerolinie, M.7333 Alitalia/Etihad, M.6663 Ryanair/Aer Lingus III nebo M.6447 IAG/bmi. [6] Viz např. rozhodnutí Evropské komise M.5440 Lufthansa/Austrian Airlines či M.5747 IBERIA/Bristish Airways.

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/14550
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.