Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 15699


Číslo jednací S0340/2018/VZ-27641/2018/521/MŽi
Instance I.
Věc
Přístavba a nástavba ZŠ Bělkovice - Lašťany se vznikem moderních učeben a jejich vybavení
Účastníci obec Bělkovice-Lašťany
Hroší stavby Morava a.s.
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 17.10.2018
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15699.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0340/2018/VZ-27641/2018/521/MŽi Brno: 27. září 2018 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 27. 8. 2018 na návrh ze dne 24. 8. 2018, jehož účastníky jsou zadavatel – obec Bělkovice-Lašťany, IČO 00298654, se sídlem 783 16 Bělkovice-Lašťany 139, navrhovatel – společníci společnosti „HSM + ChT – ZŠ Bělkovice-Lašťany“ o Hroší stavby Morava a.s., IČO 28597460, se sídlem Průmyslová 955/4, Holice, 779 00 Olomouc, o Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., IČO 25253361, se sídlem K Vápence 2677, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 31. 8. 2018 společností Hroší stavby Morava a.s., IČO 28597460, se sídlem Průmyslová 955/4, Holice, 779 00 Olomouc, sdružení na základě „SMLOUVY O SPOLEČNOSTI“ ze dne 9. 5. 2018 za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Přístavba a nástavba ZŠ Bělkovice - Lašťany se vznikem moderních učeben a jejich vybavení“ ve zjednodušeném podlimitním řízení na základě Výzvy k podání nabídky a prokázání splnění kvalifikace ze dne 24. 4. 2018 uveřejněné na profilu zadavatele téhož dne, přičemž oznámení o výsledku podlimitního zadávacího řízení bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 8. 2018 pod ev. č. zakázky Z2018-026520, vydává toto usnesení: Správní řízení sepodle § 257 písm. e) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť navrhovatel – společníci společnosti „HSM + ChT – ZŠ Bělkovice-Lašťany“ Hroší stavby Morava a.s., IČO 28597460, se sídlem Průmyslová 955/4, Holice, 779 00 Olomouc, a Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., IČO 25253361, se sídlem K Vápence 2677, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice, sdružení na základě „SMLOUVY O SPOLEČNOSTI“ ze dne 9. 5. 2018 za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky – nedoručil Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a ve stejnopisu zadavateli – obec Bělkovice-Lašťany, IČO 00298654, se sídlem 783 16 Bělkovice-Lašťany 139 – návrh ze dne 24. 8. 2018 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů citovaného zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Přístavba a nástavba ZŠ Bělkovice - Lašťany se vznikem moderních učeben a jejich vybavení“ ve zjednodušeném podlimitním řízení na základě Výzvy k podání nabídky a prokázání splnění kvalifikace ze dne 24. 4. 2018 uveřejněné na profilu zadavatele téhož dne ve lhůtě podle § 251 odst. 3 citovaného zákona, tedy nejpozději do 25 dnů ode dne odeslání námitek jmenovaným navrhovatelem, tj. nejpozději do 20. 8. 2018, nýbrž až dne 27. 8. 2018. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), obdržel dne 27. 8. 2018 návrh navrhovatele – společníků společnosti „HSM + ChT – ZŠ Bělkovice-Lašťany“ Hroší stavby Morava a.s., IČO 28597460, se sídlem Průmyslová 955/4, Holice, 779 00 Olomouc (dále jen „společnost Hroší stavby Morava a.s.“), a Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., IČO 25253361, se sídlem K Vápence 2677, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 31. 8. 2018 společností Hroší stavby Morava a.s., sdružených na základě „SMLOUVY O SPOLEČNOSTI“ ze dne 9. 5. 2018 za účelem podání společné nabídky a společné realizace předmětu veřejné zakázky (dále jen „navrhovatel“) – ze dne 24. 8. 2018 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů učiněných zadavatelem – obec Bělkovice-Lašťany, IČO 00298654, se sídlem 783 16 Bělkovice-Lašťany 139 (dále jen „zadavatel“) – při zadávání veřejné zakázky „Přístavba a nástavba ZŠ Bělkovice - Lašťany se vznikem moderních učeben a jejich vybavení“ ve zjednodušeném podlimitním řízení na základě Výzvy k podání nabídky a prokázání splnění kvalifikace ze dne 24. 4. 2018 uveřejněné na profilu zadavatele[1] téhož dne, přičemž oznámení o výsledku podlimitního zadávacího řízení bylo uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 2. 8. 2018 pod ev. č. zakázky Z2018-026520 (dále jen „veřejná zakázka“ nebo „zadávací řízení“). 2. Dnem 27. 8. 2018, kdy Úřad obdržel shora uvedený návrh, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. 3. Navrhovatel v návrhu označuje rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku za nezákonné, neboť dle jeho přesvědčení nenastal žádný z důvodů pro zrušení zadávacího řízení, které zadavatel v předmětném rozhodnutí ze dne 12. 7. 2018 (dále jen „rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“) uvedl, a dodává, že zadavatel rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení řádně neodůvodnil. Navrhovatel proto navrhuje, aby Úřad zrušil rozhodnutí zadavatele o zrušení zadávacího řízení. 4. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou: zadavatel, navrhovatel. 5. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0340/2018/VZ-25123/2018/521/MŽi ze dne 28. 8.2018. 6. Úřad přezkoumal náležitosti návrhu a na základě zjištěných skutečností konstatuje, že návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtě podle § 251 odst. 3 zákona, a proto správní řízení podle § 257 písm. e) zákona zastavil. Ke svému rozhodnutí Úřad uvádí následující rozhodné skutečnosti. 7. Podle § 245 odst. 1 zákona odešle zadavatel do 15 dnů od doručení námitek rozhodnutí o námitkách stěžovateli. V rozhodnutí uvede, zda námitkám vyhovuje nebo je odmítá; součástí rozhodnutí musí být odůvodnění, ve kterém se zadavatel podrobně a srozumitelně vyjádří ke všem skutečnostem uvedeným stěžovatelem v námitkách. Pokud zadavatel námitkám vyhoví, sdělí v rozhodnutí současně, jaké provede opatření k nápravě. 8. Podle § 245 odst. 5 zákona pokud zadavatel o námitkách nerozhodne ve lhůtě podle odstavce 1, platí pro účely podání návrhu podle § 250 odst. 1 zákona, že námitky odmítl. 9. Podle § 251 odst. 2 zákona musí být návrh, není-li stanoveno jinak, doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitky odmítnul. 10. Podle § 251 odst. 3 zákona pokud zadavatel o námitkách ve lhůtě podle § 245 odst. 1 zákona nerozhodl, musí být návrh podle § 250 odst. 1 doručen Úřadu a zadavateli nejpozději do 25 dnů ode dne odeslání námitek stěžovatelem. 11. Podle § 257 písm. e) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 251 odst. 2 nebo 3 zákona nebo podle § 254 odst. 3 zákona. 12. Z doložené dokumentace o zadávacím vyplývá, že zadavatel dne 12. 7. 2018 rozhodl o zrušení šetřeného zadávacího řízení, přičemž Oznámení o zrušení zadávacího řízení bylo navrhovateli doručeno prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb dne 13. 7. 2018. 13. Z dokumentace o zadávacím řízení (konkrétně z dokladu o doručení datové zprávy ze systému spisové služby KEO4 nadepsaného „Detail dokumentu přijatého“) dále vyplývá, že navrhovatel doručil námitky proti zrušení zadávacího řízení ze dne 26. 7. 2018 (dále jen „námitky navrhovatele“) zadavateli prostřednictvím datové schránky téhož dne, tedy dne 26. 7. 2018. 14. Zadavatel odmítl námitky navrhovatele „ROZHODNUTÍM ZADAVATELE O NÁMITCE UCHAZEČE“ ze dne 13. 8. 2018 (dále jen „rozhodnutí o námitkách“). Z poštovního podacího archu plyne, že rozhodnutí o námitkách odeslal zadavatel navrhovateli prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb dne 14. 8. 2018. Z dodejky vyplývá, že rozhodnutí o námitkách bylo navrhovateli doručeno dne 15. 8. 2018. 15. Z kopie stejnopisu návrhu s otiskem podacího razítka zadavatele doložené navrhovatelem vyplývá, že stejnopis návrhu byl zadavateli doručen osobně dne 27. 8. 2018. 16. Podle § 251 odst. 2 zákona navrhovatel v případě, kdy se chce domoci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných v zadávacím řízení před uzavřením smlouvy na realizaci veřejné zakázky ze strany Úřadu, musí návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele doručit Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel jeho námitky odmítl. Výjimkou z tohoto postupu je však situace, kdy zadavatel o námitkách nerozhodne ve lhůtě podle § 245 odst. 1 zákona, tedy pokud neodešle rozhodnutí o námitkách stěžovateli do 15 dnů od doručení námitek. Pak pro podání návrhu platí lhůta podle ust. § 251 odst. 3 zákona, a návrh tak musí být doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli nejpozději do 25 dnů ode dne odeslání námitek stěžovatelem (tj. navrhovatelem). 17. V šetřeném případě zadavatel obdržel námitky navrhovatele dne 26. 7. 2018 a odmítl je rozhodnutím ze dne 13. 8. 2018, které bylo navrhovateli odesláno dne 14. 8. 2018 prostřednictvím držitele poštovní licence. 18. Z uvedeného vyplývá, že zadavatel nerozhodl o námitkách (tj. nerozhodl o nich a neodeslal rozhodnutí o námitkách navrhovateli) ve lhůtě ve lhůtě podle § 245 odst. 1 zákona, tj. do 10. 8. 2018. Nastala tak skutečnost předvídaná v § 251 odst. 3 zákona. Pro úplnost Úřad dodává, že na uvedeném nic nemění ani to, že zadavatel následně o odmítnutí námitek navrhovatele rozhodl a toto rozhodnutí navrhovateli dne 14. 8. 2018 (po uplynutí zákonem stanovené lhůty) odeslal. 19. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem měl tedy v posuzovaném případě navrhovatel doručit návrh Úřadu a zadavateli nejpozději do 25 dnů ode dne, kdy odeslal své námitky zadavateli. Posledním dnem hmotněprávní (arg.: návrh musí být … doručen…) lhůty pro doručení návrhu Úřadu podle § 251 odst. 3 zákona tak bylo pondělí 20. 8. 2018, avšak Úřad obdržel návrh navrhovatele prostřednictvím datové schránky až dne 27. 8. 2018 v čase 10:46:39, tedy o 7 dní později. Téhož dne, tj. 27. 8. 2018, pak obdržel stejnopis návrhu i zadavatel. 20. Rozhodující skutečností pro šetřený případ tedy je, že navrhovatel nedostál své zákonné povinnosti a nedoručil návrh Úřadu a zadavateli do 25 dnů ode dne 26. 7. 2018, kdy odeslal své námitky zadavateli. 21. S ohledem na výše uvedené Úřad konstatuje, že navrhovatel nedoručil Úřadu a ve stejnopisu zadavateli návrh na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele ve lhůtě stanovené v § 251 odst. 3 zákona, tedy do 20. 8. 2018, nýbrž až dne 27. 8. 2018, a Úřad proto rozhodl o zastavení správního řízení dle § 257 písm. e) zákona, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 22. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. e) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Podaný rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka v z. Mgr. Michal Kobza JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. obec Bělkovice-Lašťany, 783 16 Bělkovice-Lašťany 139 2. Hroší stavby Morava a.s., Průmyslová 955/4, Holice, 779 00 Olomouc Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy [1] dostupný na https://www.profilzadavatele-vz.cz/profile_cent_1611.html

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/15699
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.