Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 16297


Číslo jednací S0265/2019/VZ-23436/2019/512/PHn
Instance I.
Věc
Dodávka 2 ks RTG digitálních skiagrafických přístrojů
Účastníci Nemocnice Olomouckého kraje, a.s.
FOMA MEDICAL spol. s r.o. MEDIFINE a.s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 13.09.2019
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16297.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0265/2019/VZ-23436/2019/512/PHn Brno: 27. srpna 2019 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 10. 7. 2019 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – Nemocnice Olomouckého kraje, a.s., IČO 26873346, se sídlem Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc – Hodolany, navrhovatel – FOMA MEDICAL spol. s r.o., IČO 02464454, se sídlem Jana Krušinky 1737/6, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 4. 7. 2019 Mgr. Jiřím Kotalou, advokátem ev. č. ČAK 14885, se sídlem Hradební 856/10, 500 03 Hradec Králové, vybraný dodavatel – MEDIFINE a.s., IČO 27718948, se sídlem Šumavská 416/15, Ponava, 602 00 Brno, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Dodávka 2 ks RTG digitálních skiagrafických přístrojů“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 12. 4. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 15. 4. 2019 pod ev. č. zakázky Z2019 - 012206, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 17. 4. 2019 pod ev. č. 2019/S 076 – 180343, vydává toto usnesení: Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – FOMA MEDICAL spol. s r.o., IČO 02464454, se sídlem Jana Krušinky 1737/6, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové – ze dne 10. 7. 2019 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Nemocnice Olomouckého kraje, a.s., IČO 26873346, se sídlem Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc – Hodolany – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Dodávka 2 ks RTG digitálních skiagrafických přístrojů“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 12. 4. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 15. 4. 2019 pod ev. č. zakázky Z2019 - 012206, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 17. 4. 2019 pod ev. č. 2019/S 076 – 180343, se podle § 257 písm. i) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel – Nemocnice Olomouckého kraje, a.s., IČO 26873346, se sídlem Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc – Hodolany – přijal požadované opatření k nápravě, když prostřednictvím přípisu nazvaného „Opatření k nápravě“ ze dne 22. 7. 2019 zrušil rozhodnutí o výběru dodavatele ze dne 12. 6. 2019. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle ustanovení § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 10. 7. 2019 návrh navrhovatele – FOMA MEDICAL spol. s r.o., IČO 02464454, se sídlem Jana Krušinky 1737/6, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, ve správním řízení zastoupena na základě plné moci ze dne 4. 7. 2019 Mgr. Jiřím Kotalou, advokátem ev. č. ČAK 14885, se sídlem Hradební 856/10, 500 03 Hradec Králové (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Nemocnice Olomouckého kraje, a.s., IČO 26873346, se sídlem Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc – Hodolany (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Dodávka 2 ks RTG digitálních skiagrafických přístrojů“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 12. 4. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 15. 4. 2019 pod ev. č. zakázky Z2019 – 012206, a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 17. 4. 2019 pod ev. č. 2019/S 076 - 180343 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Dnem 10. 7. 2019, kdy Úřad návrh obdržel, bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele. 3. Účastníky správního řízení podle § 256 zákona jsou zadavatel, navrhovatel a vybraný dodavatel – MEDIFINE a.s., IČO 27718948, se sídlem Šumavská 416/15, Ponava, 602 00 Brno (dále jen „vybraný dodavatel“). 4. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0265/2019/VZ-19131/2019/512/PHn ze dne 11. 7. 2019. 5. Návrh navrhovatele směřuje proti rozhodnutí o výběru dodavatele a rovněž proti oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019. Navrhovatel v podaném návrhu namítal především procesní nedostatky při doručení oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019 a nezákonné posouzení nabídky vybraného dodavatele. V námitkách ze dne 26. 6. 2019 se navrhovatel domáhal zrušení napadeného rozhodnutí o výběru dodavatele a následně provedení nového posouzení a hodnocení nabídek v souladu se zákonem a nového rozhodnutí o výběru dodavatele. V návrhu ze dne 10. 7. 2019 se navrhovatel mj. domáhal zrušení oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019 a zároveň zrušení všech následujících úkonů učiněných zadavatelem v zadávacím řízení. 6. Dne 22. 7. 2019 byl Úřadu od zadavatele v rámci dokumentace o zadávacím řízení doručen mj. přípis „Sdělení o zrušení rozhodnutí a o opatření k nápravě“ z téhož dne, kterým zadavatel Úřad vyrozuměl o přijatém opatření k nápravě, kterým zrušil své rozhodnutí o výběru dodavatele ze dne 12. 6. 2019. Dále Úřad dne 22. 7. 2019 od zadavatele obdržel přípis nazvaný „Opatření k nápravě“ ze dne 22. 7. 2019, prostřednictvím kterého zadavatel oznámil účastníkům zadávacího řízení na veřejnou zakázku, že učinil dle § 49 odst. 1 zákona opatření k nápravě spočívající ve zrušení rozhodnutí o výběru dodavatele ze dne 12. 6. 2019 a že následně provede nové posouzení a hodnocení nabídek v souladu s příslušnými ustanoveními zákona a nové rozhodnutí o výběru dodavatele s tím, že „budou všichni účastníci zadávacího řízení o této skutečnosti informováni a budou jim sděleny veškeré skutečnosti a zaslány veškeré údaje vyžadované zákonem.“Na základě této skutečnosti zadavatel navrhl, aby bylo správní řízení zastaveno podle § 257 písm. i) zákona. 7. Vzhledem k tomu, že navrhovatel v rámci svého návrhu ze dne 10. 7. 2019 požadoval jakožto opatření k nápravě zrušení oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019, určil Úřad zadavateli prostřednictvím usnesení č. j. ÚOHS-S0265/2019/VZ-22019/2019/512/PHn ze dne 9. 8. 2019 lhůtu k provedení úkonu – podání písemného sdělení, zda zrušil oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019. 8. Dne 16. 8. 2019 obdržel Úřad od zadavatele přípis z téhož dne, kde zadavatel mj. uvedl, že oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019 zrušil vydáním opatření k nápravě ze dne 22. 7. 2019, které bylo rozesláno všem účastníkům řízení prostřednictvím elektronického nástroje a datové schránky. 9. K zadavatelem přijatému opatření k nápravě Úřad uvádí, že z obsahu přípisu Opatření k nápravě ze dne 22. 7. 2019 o zrušení rozhodnutí o výběru dodavatele ze dne 12. 6. 2019 lze dovodit, že bylo zadavatelem zrušeno i oznámení o výběru dodavatele tak, jak požadoval navrhovatel ve svém návrhu ze dne 10. 7. 2019. Konkrétně v odůvodnění Opatření k nápravě ze dne 22. 7. 2019 zadavatel uvedl, že: „Po přezkoumání všech skutečností zadavatel dospěl k závěru, že nedodržel ust. § 123 zákona o zadávání veřejných zakázek tím, že neodeslal bez zbytečného odkladu rozhodnutí o výběru dodavatele všem účastníkům zadávacího řízení v rozsahu stanoveném citovaným ustanovením. Z tohoto důvodu přistoupil k tomuto opatření k nápravě. Následně bude provedeno nové hodnocení nabídek a rozhodnutí o výběru dodavatele s tím, že budou všichni účastníci zadávacího řízení o této skutečnosti informování a budou jim sděleny veškeré skutečnosti a zaslány veškeré údaje vyžadované zákonem.“ Z výše uvedeného odůvodnění Opatření k nápravě ze dne 22. 7. 2019 Úřad dovodil, že zadavatel shledal pochybení spočívající v nedodržení § 123 zákona, který se vztahuje k oznámení o výběru dodavatele a zároveň z části textu, že „budou všichni účastníci zadávacího řízení o této skutečnosti informování a budou jim sděleny veškeré skutečnosti a zaslány veškeré údaje vyžadované zákonem“, vyplývá, že bude ze strany zadavatele provedeno nové oznámení o výběru dodavatele, které bude všem účastníkům zadávacího řízení na veřejnou zakázku odesláno, tudíž lze konstatovat, že bylo opatřením k nápravě zrušeno i oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019. 10. Výše uvedený závěr ostatně zadavatel na dotaz Úřadu č. j. ÚOHS-S0265/2019/VZ-22019/2019/512/PHn ze dne 9. 8. 2019 potvrdil také v přípisu „Doručení způsobu zrušení oznámení o výběru dodavatele“ ze dne 16. 8. 2019. 11. Podle § 257 písm. i) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil přezkoumávané úkony nebo přijal požadované opatření k nápravě. 12. S ohledem na skutečnost, že zadavatel přijal požadované opatření k nápravě, zrušil rozhodnutí o výběru dodavatele ze dne 12. 6. 2019 a jak Úřad vyvodil výše tím i oznámení o výběru dodavatele ze dne 14. 6. 2019, a nastala tedy skutečnost předvídaná v § 257 písm. i) zákona, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 13. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. i) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona se rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu zasílají výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka v z. Mgr. Michal Kobza JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. Nemocnice Olomouckého kraje, a.s., Jeremenkova 1191/40a, 779 00 Olomouc – Hodolany 2. Mgr. Jiří Kotala, Hradební 856/10, 500 03 Hradec Králové 3. MEDIFINE a.s., Šumavská 416/15, Ponava, 602 00 Brno Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/16297
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.