Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 16304


Číslo jednací S0317/2019/VZ-24243/2019/542/VHu
Instance I.
Věc
Nakládání s komunálním odpadem ve městě Třinci – nové vyhlášení
Účastníci statutární město Třinec
Nehlsen Třinec, s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 20.09.2019
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16304.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0317/2019/VZ-24243/2019/542/VHu Brno: 2. září 2019 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 19. 8. 2019 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou zadavatel – statutární město Třinec, IČO 00297313, se sídlem Jablunkovská 160, 739 61 Třinec, navrhovatel – Nehlsen Třinec, s.r.o., IČO 25355996, se sídlem Jablunkovská 392, 739 61 Třinec, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Nakládání s komunálním odpadem ve městě Třinci – nové vyhlášení“ v užším řízení, jehož oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo odesláno k uveřejnění dne 1. 2. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 5. 2. 2019 pod ev. č. Z2019-004291 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 5. 2. 2019 pod ev. č. 2019/S 025-055830, vydává toto usnesení: I. Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – Nehlsen Třinec, s.r.o., IČO 25355996, se sídlem Jablunkovská 392, 739 61 Třinec – ze dne 19. 8. 2019 na zahájení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – statutární město Třinec, IČO 00297313, se sídlem Jablunkovská 160, 739 61 Třinec – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Nakládání s komunálním odpadem ve městě Třinci – nové vyhlášení“ v užším řízení, jehož oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo odesláno k uveřejnění dne 1. 2. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 5. 2. 2019 pod ev. č. Z2019-004291 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 5. 2. 2019 pod ev. č. 2019/S 025-055830, se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť návrh navrhovatele ze dne 19. 8. 2019, se stal zjevně bezpředmětným. II. Správní řízení ve věci návrhu navrhovatele – Nehlsen Třinec, s.r.o., IČO 25355996, se sídlem Jablunkovská 392, 739 61 Třinec – ze dne 19. 8. 2019 na nařízení předběžného opatření spočívajícího v pozastavení zadávacího řízení na veřejnou zakázku „Nakládání s komunálním odpadem ve městě Třinci – nové vyhlášení“ zadávanou v užším řízení, jehož oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo odesláno k uveřejnění dne 1. 2. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 5. 2. 2019 pod ev. č. Z2019-004291 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 5. 2. 2019 pod ev. č. 2019/S 025-055830, neboli v uložení zákazu zadavateli – statutární město Třinec, IČO 00297313, se sídlem Jablunkovská 160, 739 61 Třinec – pokračovat v dalších úkonech v rámci zadávacího řízení na zde citovanou veřejnou zakázku, se podle § 66 odst. 1 písm. g) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť návrh jmenovaného navrhovatele ze dne 19. 8. 2019 na nařízení předběžného opatření, se stal zjevně bezpředmětným. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 19. 8. 2019 návrh navrhovatele – Nehlsen Třinec, s.r.o., IČO 25355996, se sídlem Jablunkovská 392, 739 61 Třinec (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne. Dnem obdržení předmětného návrhu bylo podle ustanovení § 249 zákona, ve spojení s ustanovením § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – statutární město Třinec, IČO 00297313, se sídlem Jablunkovská 160, 739 61 Třinec (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Nakládání s komunálním odpadem ve městě Třinci – nové vyhlášení“ v užším řízení, jehož oznámení o zahájení zadávacího řízení bylo odesláno k uveřejnění dne 1. 2. 2019 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 5. 2. 2019 pod ev. č. Z2019-004291 a v Úředním věstníku Evropské unie uveřejněno dne 5. 2. 2019 pod ev. č. 2019/S 025-055830 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Účastníky správního řízení jsou podle § 256 zákona zadavatel, navrhovatel. 3. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům správního řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0317/2019/VZ-23090/2019/542/VHu ze dne 20. 8. 2019. Usnesením č. j. ÚOHS-S0317/2019/VZ-23093/2019/542/VHu ze dne 20. 8. 2019 Úřad určil zadavateli lhůtu k podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení, a k zaslání příslušné dokumentace o zadávacím řízení pořízené v souvislosti s provedenými úkony. 4. Navrhovatel svým návrhem ze dne 19. 8. 2019 brojí především proti svému vyloučení ze zadávacího řízení na veřejnou zakázku. 5. Ve věci veřejné zakázky bylo v době podání návrhu navrhovatele ze dne 19. 8. 2019 u Úřadu vedeno již správní řízení sp. zn. S0125/2019/VZ zahájené rovněž na návrh předmětného navrhovatele, a to na návrh ze dne 28. 3. 2019. V rámci správního řízení sp. zn. S0125/2019/VZ vedeného na základě návrhu navrhovatele ze dne 28. 3. 2019, jímž navrhovatel brojil primárně proti stanoveným zadávacím podmínkám veřejné zakázky a proti zadavatelem vyhotovenému rozhodnutí o námitkách, Úřad vydal dne 22. 5. 2019 rozhodnutí č. j. ÚOHS-S0125/2019/VZ-14317/2019/542/VSv z téhož dne (dále jen „prvostupňové rozhodnutí“), jímž rozhodl o zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku podle § 263 odst. 4 zákona, neboť zadavatel v předmětném správním řízení nezaslal Úřadu kompletní dokumentaci o zadávacím řízení na veřejnou zakázku podle § 252 odst. 1 zákona, neboť nedoručil Úřadu rozhodnutí o námitkách ze dne 19. 3. 2019 (v originále či po řádně provedené konverzi) ve lhůtě do 10 dnů ode dne doručení návrhu ze dne 28. 3. 2019 zadavateli a nedoručil jej ani v dodatečné pětidenní lhůtě ode dne doručení usnesení č. j. ÚOHS-S0125/2019/VZ-10986/2019/542/VHu ze dne 16. 4. 2019 stanovené Úřadem podle § 263 odst. 4 zákona, tedy nejpozději dne 23. 4. 2019. Prvostupňovým rozhodnutím Úřad též uložil zadavateli podle § 263 odst. 8 zákona zákaz uzavřít smlouvu v zadávacím řízení na veřejnou zakázku, a to až do pravomocného skončení správního řízení o přezkoumání úkonů zadavatele vedeného pod sp. zn. S0125/2019/VZ, a rovněž uhradit náklady řízení ve výši 30 000 Kč. 6. Vzhledem ke skutečnosti, že zadavatel se závěry uvedenými v prvostupňovém rozhodnutí nesouhlasil, podal dne 9. 6. 2019 prostřednictvím svého právního zástupce ve správním řízení sp. zn. S0125/2019/VZ proti prvostupňovému rozhodnutí rozklad. 7. Dne 22. 8. 2019 bylo vydáno rozhodnutí předsedy Úřadu č. j. ÚOHS-R0104/2019/VZ-23305/2019/322/DJa z téhož dne (dále jen „druhostupňové rozhodnutí“), jímž předseda Úřadu prvostupňové rozhodnutí potvrdil a podaný rozklad zadavatele zamítl. Prvostupňové i druhostupňové rozhodnutí tak nabyla právní moci dne 23. 8. 2019. K výroku I. usnesení 8. Podle § 44 odst. 1 správního řádu je řízení o žádosti zahájeno dnem, kdy žádost nebo jiný návrh, kterým se zahajuje řízení (dále jen "žádost"), došel věcně a místně příslušnému správnímu orgánu. 9. Dle § 249 zákona se řízení o přezkoumání úkonů zadavatele zahajuje na písemný návrh stěžovatele (dále jen "navrhovatel") nebo z moci úřední. 10. Podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 11. Jelikož bylo v průběhu předmětného správního řízení sp. zn. S0317/2019/VZ ve věci veřejné zakázky vedeno též správní řízení sp. zn. S0125/2019/VZ v rámci kterého bylo prvostupňovým rozhodnutím, jež bylo potvrzeno předsedou Úřadu a nabylo právní moci dne 23. 8. 2019, zrušeno zadávací řízení na veřejnou zakázku, stal se návrh navrhovatele ze dne 19. 8. 2019 (tj. žádost navrhovatele), ve kterém navrhovatel brojil proti svému vyloučení ze zadávacího řízení na veřejnou zakázku, zjevně bezpředmětným, neboť v průběhu zde vedeného správního řízení došlo k takové změně okolností (zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku), kdy rozhodnutí Úřadu o návrhu navrhovatele by již nevyvolalo žádné právní následky (je-li zadávací řízení zrušeno, nemůže být v jeho průběhu dále pokračováno); rozhodování o zákonnosti vyloučení navrhovatele ze zadávacího řízení na veřejnou zakázku je tak zcela bezpředmětné. 12. Úřad proto podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu rozhodl o zastavení řízení zahájeného na návrh navrhovatele ze dne 19. 8. 2019 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto usnesení. K výroku II. usnesení 13. Součástí návrhu ze dne 19. 8. 2019 učinil navrhovatel též návrh na vydání předběžného opatření spočívajícího v „zákazu Zadavateli pokračovat v dalších úkonech v rámci Zadávacího řízení na Veřejnou zakázku – pozastavení Zadávacího řízení“. Navrhovatel mj. též uvedl, že „[b]ez vydání předběžného opatření tak může dojít k nezvratným změnám v Zadávacím řízení, které povedou k nezákonnému znemožnění účasti Navrhovatele na Veřejné zakázce“. 14. Podle § 61 odst. 1 správního řádu může správní orgán z moci úřední nebo na požádání účastníka před skončením řízení rozhodnutím nařídit předběžné opatření, je-li třeba, aby byly zatímně upraveny poměry účastníků, nebo je-li obava, že by bylo ohroženo provedení exekuce. Předběžným opatřením lze účastníkovi nebo jiné osobě přikázat, aby něco vykonal, něčeho se zdržel nebo něco strpěl, anebo zajistit věc, která může sloužit jako důkazní prostředek, nebo věc, která může být předmětem exekuce. 15. Úřad opakuje, že podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu řízení o žádosti správní orgán usnesením zastaví, jestliže se žádost stala zjevně bezpředmětnou. 16. Vzhledem ke skutečnosti, že dne 23. 8. 2019 nabylo právní moci prvostupňové rozhodnutí, jímž Úřad jako opatření k nápravě nezákonného postupu zadavatele zrušil zadávací řízení na veřejnou zakázku, stal se návrh navrhovatele (tj. žádost navrhovatele) na nařízení předběžného opatření spočívajícího v pozastavení zadávacího řízení na veřejnou zakázku, neboli v uložení zákazu zadavateli pokračovat v dalších úkonech v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku, zjevně bezpředmětným, neboť v průběhu zde vedeného správního řízení došlo k takové změně okolností (zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku), kdy rozhodnutí Úřadu o návrhu navrhovatele na nařízení předběžného opatření v podobě pozastavení zadávacího řízení na veřejnou zakázku (uložení zákazu zadavateli pokračovat v dalších úkonech v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku) by již nevyvolalo žádné právní následky (je-li zadávací řízení zrušeno, nemůže být v jeho průběhu dále pokračováno); rozhodování o uložení zde uvedeného předběžného opatření je tak zcela bezpředmětné. 17. Úřad proto podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu rozhodl o zastavení řízení ve věci návrhu navrhovatele ze dne 19. 8. 2019 na nařízení předběžného opatření spočívajícího v pozastavení zadávacího řízení na veřejnou zakázku, neboli v uložení zákazu zadavateli pokračovat v dalších úkonech v rámci zadávacího řízení na veřejnou zakázku, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto usnesení. 18. Pro úplnost Úřad závěrem poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 66 odst. 1 písm. g) správního řádu, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z tohoto důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Podaný rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: 1. statutární město Třinec, Jablunkovská 160, 739 61 Třinec 2. Nehlsen Třinec, s.r.o., Jablunkovská 392, 739 61 Třinec Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/16304
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.