Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 16391


Číslo jednací S0062/2019/VZ-30182/2019/541/AHr
Instance I.
Věc
Nákup linkových autobusů pro regionální dopravu v oblasti Ústeckého kraje – částečně nízkopodlažní autobusy délky 12 m
Účastníci Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace
SOR Libchavy spol. s r. o. Scania Czech Republic s.r.o.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 22.11.2019
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16391.html
Rozhodnutí
                          
Č. j.:ÚOHS-S0062/2019/VZ-30182/2019/541/AHr Brno: 6. listopadu 2019 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení vedeném pod sp. zn. S0062/2019/VZ zahájeného dne 14. 2. 2019 na návrh ze dne 13. 2. 2019, jehož účastníky jsou navrhovatel – SOR Libchavy spol. s r. o., IČO 15030865, se sídlem Dolní Libchavy 48, 561 16 Libchavy, strany smlouvy: o Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace, IČO 06231292, se sídlem Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem, o Scania Czech Republic s.r.o., IČO 61251186, se sídlem Sobínská 186, 252 19 Chrášťany, ve věci návrhu na uložení zákazu plnění kupní smlouvy č. 01/2019 Scania[1] na dodávku 20 ks autobusů délky 12 m ze dne 16. 1. 2019 uzavřené zadavatelem – Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace, IČO 06231292, se sídlem Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem – na základě rámcové dohody[2] na dodávky autobusů ze dne 28. 12. 2018 uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění „Nákup linkových autobusů pro regionální dopravu v oblasti Ústeckého kraje – částečně nízkopodlažní autobusy délky 12 m“, zahájeném odesláním výzvy zadavatele k podání nabídky na sektorovou veřejnou zakázku ze dne 12. 12. 2018, vydává toto usnesení: Správní řízení zahájené na návrh navrhovatele – SOR Libchavy spol. s r. o., IČO 15030865, se sídlem Dolní Libchavy 48, 561 16 Libchavy – ze dne 13. 2. 2019 ve věci návrhu na uložení zákazu plnění kupní smlouvy č. 01/2019 Scania na dodávku 20 ks částečně nízkopodlažních autobusů délky 12 m označených „SCANIA Citywide LE 12,0M diesel, K280 UB4x2LB“ ze dne 16. 1. 2019 uzavřené zadavatelem – Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace, IČO 06231292, se sídlem Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem – a společností – Scania Czech Republic s.r.o., IČO 61251186, se sídlem Sobínská 186, 252 19 Chrášťany – se podle § 257 písm. l) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zjistil, že závazek z výše specifikované kupní smlouvy, uzavřené dne 16. 1. 2019, byl splněn. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených zákonem obdržel dne 14. 2. 2019 návrh navrhovatele – SOR Libchavy spol. s r. o., IČO 15030865, se sídlem Dolní Libchavy 48, 561 16 Libchavy (dále jen „navrhovatel“) – ze dne 13. 2. 2019 na zahájení správního řízení ve věci návrhu na uložení zákazu plnění „Kupní smlouvy číslo 01/2019 Scania“ uzavřené dne 16. 1. 2019 (dále jen „kupní smlouva“) mezi zadavatelem – Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace, IČO 06231292, se sídlem Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem (dále jen „zadavatel“) – a společností Scania – Czech Republic s.r.o., IČO 61251186, se sídlem Sobínská 186, 252 19 Chrášťany (dále jen „vybraný dodavatel“) – jejímž předmětem je dodávka 20 ks částečně nízkopodlažních autobusů délky 12 m (označené jako „Scania Citywide LE 12,0 m diesel“) s přídavným vybavením (16 ks bez přídavného vybavení, 3 ks se sadou nosičů jízdních kol a Ski boxu a 1 ks se systémem APC včetně příslušného software). 2. Úřad obdržel návrh navrhovatele dne 14. 2. 2019 a tímto dnem bylo podle § 249 zákona ve spojení s § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele vedené pod sp. zn. S0062/2019/VZ (dále jen „správní řízení“). 3. Pro úplnost Úřad uvádí, že dne 16. 1. 2019 byla uzavřena též kupní smlouva č. 2/2019 Scania na dodávku 20 ks autobusů, kupní smlouva č. 3/2019 Scania na dodávku 20 ks autobusů a kupní smlouva č. 4/2019 Scania na dodávku 11 ks autobusů (dále jen „ostatní kupní smlouvy“), přičemž o návrzích na uložení zákazu plnění ostatních kupních smluv vede Úřad správní řízení sp. zn. S0063/2019/VZ, sp. zn. S0064/2019/VZ a sp. zn. S0065/2019/VZ (dále jen „ostatní správní řízení“). I. OBSAH NÁVRHU NAVRHOVATELE 4. Dne 14. 2. 2019 obdržel Úřad od navrhovatele návrh na uložení zákazu plnění smlouvy dle § 254 odst. 1 písm. a) zákona ze dne 13. 2. 2019 směřující proti postupu zadavatele spočívajícímu v uzavření kupní smlouvy na základě rámcové dohody na dodávky autobusů ze dne 28. 12. 2018 uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění „Nákup linkových autobusů pro regionální dopravu v oblasti Ústeckého kraje – částečně nízkopodlažní autobusy délky 12 m“, zahájeném odesláním výzvy zadavatele k podání nabídky na sektorovou veřejnou zakázku ze dne 12. 12. 2018 (dále jen „jednací řízení bez uveřejnění“ a „rámcová dohoda“), neboť navrhovatel je přesvědčen, že uzavření kupní smlouvy proběhlo v rozporu se zákonem. 5. Navrhovatel ve svém návrhu nejprve uvádí skutečnosti předcházející a související s uzavřením rámcové dohody v jednacím řízení bez uveřejnění, jež byly Úřadem posuzovány v původním správním řízení. K souvislostem mezi rámcovou dohodou a kupní smlouvou navrhovatel dále uvádí, že kupní smlouva byla uzavřena na základě rámcové dohody jako veřejná zakázka v jednacím řízení bez uveřejnění, a že skutečnost, že postup zadavatele při uzavírání rámcové dohody byl v rozporu se zákonem, nezbytně způsobuje také nezákonnost postupu zadavatele při uzavírání kupní smlouvy. 6. K tvrzené závislosti kupní smlouvy na rámcové dohodě ve výše uvedeném smyslu uvádí dále navrhovatel argumentaci k prokázání nezákonnosti postupu zadavatele při uzavírání rámcové dohody a tím i nezákonnosti postupu zadavatele při uzavírání navazující kupní smlouvy. S ohledem na skutečnost, že navrhovatel v následující části návrhu argumentuje shodně se svým návrhem ze dne 17. 1. 2019 na uložení zákazu plnění rámcové dohody (dále jen „původní návrh“), odkazuje Úřad ke shrnutí obsahu původního návrhu v bodech č. 12 až 26 odůvodnění rozhodnutí č. j. ÚOHS-S0033/2019/VZ-10768/2019/541/AHr ze dne 15. 4. 2019 (dále jen „původní rozhodnutí“). 7. Navrhovatel dále uvádí, že i přesto, že v rámci jednacího řízení bez uveřejnění nebyl zadavatelem vyzván k podání nabídky, svou nabídku, jejíž cena je výrazně nižší než nabídková cena vybraného dodavatele, zadavateli zaslal. K tomu navrhovatel dodává, že vysoutěžená nabídková cena (tj. cca 5,9 milionů Kč za 1 autobus délky 10,5 m) je vyšší i ve srovnání s obdobnými veřejnými zakázkami (tj. například nákup autobusů společností Transdev, která provozuje linky v Moravskoslezském kraji, za částky lehce převyšující 4 miliony Kč, nákup autobusů délky 12,5 m společností ČSAD MHD Kladno za 4,6 milionů Kč a nákup autobusů délky 15 m společností ČSAD Liberec za 7,3 milionů Kč), a že zadavatel na základě uzavřené rámcové dohody zaplatí za poptávané autobusy o dvě třetiny více, než je v obdobných veřejných zakázkách obvyklé. Z právě uvedeného navrhovatel dovozuje, že postup zadavatele mající za následek nákup „hrubě předražených autobusů“ v jednacím řízení bez uveřejnění je nejen v rozporu se zásadou transparentnosti a zákazu diskriminace, ale i se zásadou hospodárnosti a účelného vynakládání veřejných prostředků. 8. Součástí návrhu navrhovatele byl rovněž návrh na nařízení předběžného opatření spočívajícího v uložení zákazu plnění kupní smlouvy tak, aby bylo zamezeno účelovému jednání zadavatele spočívajícímu v předčasném splnění předmětu této smlouvy, tedy tak, aby nebyl zmařen účel správního řízení. 9. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem navrhovatel navrhuje, aby Úřad uložil zadavateli nápravné opatření spočívající v zákazu plnění kupní smlouvy ve smyslu § 264 odst. 1 zákona z důvodu uzavření této smlouvy postupem uvedeným v § 254 odst. 1 písm. a) zákona. II. PRŮBĚH SPRÁVNÍHO ŘÍZENÍ 10. Účastníky správního řízení podle ustanovení § 256 zákona jsou: o navrhovatel, o strany smlouvy zadavatel, vybraný dodavatel. 11. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení přípisem č. j. ÚOHS-S0062/2019/VZ-04720/2019/541/AHr ze dne 15. 2. 2019, jehož přílohou byl výše uvedený návrh. 12. Usnesením č. j. ÚOHS-S0062/2019/VZ-06739/2019/541/AHr ze dne 15. 4. 2019 přerušil Úřad předmětné správní řízení do doby, než bude pravomocně ukončeno správní řízení vedené pod sp. zn. S0033/2019/VZ, neboť ve vztahu k vedenému správnímu řízení S0062/2019/VZ bylo správní řízení S0033/2019/VZ řízením o předběžné otázce ve smyslu § 57 odst. 4 správního řádu. Řízení o předběžné otázce 13. Rozhodnutím č. j. ÚOHS-S0033/2019/VZ-10768/2019/541/AHr ze dne 15. 4. 2019 (tj. původním rozhodnutím) rozhodl Úřad o návrhu navrhovatele ze dne 17. 1. 2019 na uložení zákazu plnění rámcové dohody tak, že výrokem I. původního rozhodnutí uložil zadavateli dle § 264 odst. 1 zákona zákaz plnění rámcové dohody uzavřené mezi zadavatelem a vybraným dodavatelem, neboť uvedená rámcová dohoda byla uzavřena v rozporu s § 254 odst. 1 písm. a) zákona bez předchozího oznámení, ačkoli byl zadavatel povinen toto oznámení uveřejnit, jelikož zadavatel uzavřel předmětnou rámcovou dohodu na základě jednacího řízení dle § 63 odst. 1 písm. a) zákona neoprávněně, neboť skutečnost, že v předchozím otevřeném řízení v části 2 „Rámcová dohoda na dodávku nejvýše 71 ks dvounápravových, částečně nízkopodlažních autobusů délky 12 m, včetně odbavovacího a informačního systému“ veřejné zakázky „Nákup linkových autobusů pro regionální dopravu v oblasti Ústeckého kraje“, nebyly podány žádné nabídky potenciálních dodavatelů, způsobil zadavatel svým nezákonným postupem, když v rámci zadávacích podmínek tohoto zadávacího řízení stanovil požadavek na minimální šířku dveří autobusů 800 mm, minimální objem palivových nádrží 300 l a minimální kapacitu akumulátorových baterií 225 Ah v rozporu s § 36 odst. 1 zákona tak, že tyto zadávací podmínky vytvářely bezdůvodné překážky hospodářské soutěže. Ve výroku II. původního rozhodnutí uložil Úřad zadavateli úhradu nákladů řízení. 14. Dne 30. 4. 2019 obdržel Úřad rozklad zadavatele a vybraného dodavatele. 15. O rozkladu zadavatele ze dne 30. 4. 2019 a rozkladu vybraného dodavatele z téhož dne rozhodl předseda Úřadu rozhodnutím č. j. ÚOHS-R0080,82/2019/VZ-19888/2019/322/HSc ze dne 19. 7. 2019 tak, že výrok I. napadeného rozhodnutí změnil tak, že zadavateli uložil zákaz plnění rámcové dohody, neboť uvedené rámcová dohoda byla uzavřena v rozporu s § 254 odst. 1 písm. a) zákona bez předchozího oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo předběžného oznámení, ačkoli byl zadavatel povinen toto oznámení nebo předběžné oznámení uveřejnit, jelikož zadavatel uzavřel předmětnou rámcovou dohodu na základě jednacího řízení bez uveřejnění podle § 63 odst. 1 písm. a) zákona neoprávněně, neboť skutečnost, že v předchozím otevřeném řízení v části 2 „Rámcová dohoda na dodávku nejvýše 71 ks dvounápravových, částečně nízkopodlažních autobusů délky 12 m, včetně odbavovacího a informačního systému“ veřejné zakázky „Nákup linkových autobusů pro regionální dopravu v oblasti Ústeckého kraje“ nebyly podány žádné nabídky potenciálních dodavatelů, způsobil zadavatel svým nezákonným postupem, když v rámci zadávacích podmínek tohoto zadávacího řízení stanovil požadavek na minimální objem palivových nádrží 300 l v rozporu s § 36 odst. 1 zákona tak, že tyto zadávací podmínky vytvářely bezdůvodné překážky hospodářské soutěže. Předmětné rozhodnutí předsedy Úřadu, jakož i původní (napadené) rozhodnutí Úřadu, tak nabylo právní moci dne 19. 7. 2019. Další průběh správního řízení 16. Přípisem č. j. ÚOHS-S0062/2019/VZ-20260/2019/541/AHr ze dne 24. 7. 2019 oznámil Úřad účastníkům správního řízení, že se ve správním řízení o návrhu navrhovatele na uložení zákazu plnění kupní smlouvy pokračuje. 17. Usnesením č. j. ÚOHS-S0062/2019/VZ-20697/2019/541/AHr ze dne 30. 7. 2019 určil Úřad účastníkům společného správního řízení lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům rozhodnutí. 18. Dne 13. 8. 2019 obdržel Úřad od zadavatele přípis z téhož dne, jehož obsahem byla námitka podjatosti vůči všem úředním osobám oprávněným k provádění úkonů ve správním řízení. 19. Usneseními č. j. ÚOHS-V0122/2019/VZ-22642/2019/322/HSc ze dne 26. 8. 2019, č. j. ÚOHS-V0139/2019/VZ-24414/2019/500/EKu ze dne 3. 9. 2019, č. j. ÚOHS-V0141/2019/VZ-24416/2019/500/EKu ze dne 3. 9. 2019, č. j. ÚOHS-V0143/2019/VZ-24525/2019/540/PVé ze dne 6. 9. 2019, č. j. ÚOHS-V0145/2019/VZ-24527/2019/540/PVé ze dne 6. 9. 2019 a č. j. ÚOHS-V0147/2019/VZ-24874/2019/541/JVo ze dne 11. 9. 2019 bylo rozhodnuto o námitce podjatosti proti oprávněným úředním osobám tak, že tyto osoby nejsou vyloučeny z úkonů v předmětném správním řízení. 20. Dne 4. 9. 2019 obdržel Úřad rovněž podání označené jako námitka podjatosti vůči všem úředním osobám oprávněným k provádění úkonů z téhož dne, které zaevidoval pod sp. zn. V0121/2019/VZ. 21. Sdělením č. j. ÚOHS-V0121/2019/VZ-24793/2019/322/HSc ze dne 19. 9. 2019 byli účastníci řízení vyrozuměni, že podání zadavatele ze dne 4. 9. 2019, zaevidované pod sp. zn. V0121/2019/VZ, bylo dle svého obsahu interpretováno jako opakovaná námitka podjatosti všech úředních osob zúčastněných na vedeném správním řízení, která neobsahuje žádné relevantní nové skutečnosti, pročež se jím Úřad nebude zabývat. 22. Usnesením č. j. ÚOHS-S0062/2019/VZ-25767/2019/541/AHr ze dne 20. 9. 2019 určil Úřad účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí. Vyjádření zadavatele ze dne 4. 10. 2019 23. Dne 7. 10. 2019 obdržel Úřad podání zadavatele ze dne 4. 10. 2019, jehož obsahem byl návrh na zastavení vedeného správního řízení, kterým zadavatel Úřadu oznámil, že veškeré závazky vyplývající z kupní smlouvy na dodávku autobusů byly již oběma smluvními stranami splněny a předmětná kupní smlouva je tak plně zkonzumována. Součástí uvedeného podání byly následující dokumenty: předávací protokoly k 14 ks autobusů a jejich výbavy ze dne 3. 9. 2019, předávací protokoly k 6 ks autobusů a jejich výbavy ze dne 10. 9. 2019, faktury k 14 ks autobusů ze dne 3. 9. 2019, faktury k 6 ks autobusů ze dne 10. 9. 2019, příkazy k úhradě k 14 ks autobusů ze dne 4. 9. 2019, příkazy k úhradě k 6 ks autobusů ze dne 13. 9. 2019, 10 x potvrzení o absolvování Školení ekonomické a bezpečnostní jízdy obsluhy a údržby na vozidle Scania Citywide LE ze dne 10. 9. 2019, 9 x potvrzení o absolvování Školení ekonomické a bezpečnostní jízdy obsluhy a údržby na vozidle Scania Citywide LE ze dne 16. 9. 2019, potvrzení o Školení na diagnostiku zařízení ze dne 11. 9. 2019, potvrzení o Školení obsluhy a správy kamerového systému ze dne 10. 9. 2019, prezenční listina ze Školení obsluhy o ovládání vozidel Scania Citywide LE ze dne 10. 9. 2019, prezenční listina ze Školení obsluhy o ovládání vozidel Scania Citywide LE ze dne 16. 9. 2019. S ohledem na výše uvedené zadavatel žádá, aby Úřad dle § 257 písm. l) zákona správní řízení zastavil, neboť předmětná kupní smlouva byla v plném rozsahu splněna. Vyjádření vybraného dodavatele ze dne 7. 10. 2019 24. Dne 8. 10. 2019 obdržel Úřad vyjádření vybraného dodavatele k podkladům ze dne 7. 10. 2019, jehož přílohu tvořily rovněž předávací protokoly k 14 ks autobusů ze dne 3. 9. 2019, předávací protokoly k 6 ks autobusů ze dne 10. 9. 2019, dvakrát výpis z účtu vybraného dodavatele ze dne 6. 9. 2019 a výpis z účtu vybraného dodavatele ze dne 13. 9. 2019, přičemž vybraný dodavatel v nadepsaném vyjádření sděluje, že předmětná kupní smlouva na dodávku autobusů již byla v celém rozsahu splněna, což dokládá předávacími protokoly ze dne 3. 9. 2019 a 10. 9. 2019 a výpisy ze svého bankovního účtu. S ohledem na uvedené jsou dle vybraného dodavatele splněny podmínky, aby Úřad dle § 257 písm. l) zákona správní řízení zastavil. Vyjádření zadavatele ze dne 7. 10. 2019 25. Dne 8. 10. 2019 obdržel Úřad vyjádření zadavatele k podkladům ze dne 7. 10. 2019, v jehož rámci zadavatel ke kupní smlouvě, která je předmětem vedeného správního řízení, uvádí, že veškeré závazky vyplývající z předmětné kupní smlouvy byly již oběma smluvními stranami splněny, a jsou tedy plně zkonzumovány. Z uvedeného důvodu je Úřad dle zadavatele povinen předmětné správní řízení dle § 257 písm. l) zákona zastavit. 26. Obsahem nadepsaného vyjádření zadavatele byla rovněž námitka podjatosti vůči všem úředním osobám oprávněným k provádění úkonů ve správním řízení. 27. Usneseními č. j. ÚOHS-V0176,0177,0178/2019/VZ-28500/2019/322/HSc ze dne 21. 10. 2019, č. j. ÚOHS-V0188,0189,0190/2019/VZ-29127/2019/541/EKu ze dne 29. 10. 2019, č. j. ÚOHS-V0191,0192,0193/2019/VZ-29200/2019/541/EKu ze dne 29. 10. 2019, č. j. ÚOHS-V0197,0198,0199/2019/VZ-29443/2019/541/PVé ze dne 5. 11. 2019, č. j. ÚOHS-V0200,0201,0202/2019/VZ-29503/2019/541/PVé ze dne 5. 11. 2019 a č. j. ÚOHS-V0203,0204,0205/2019/VZ-29538/2019/541/JVo ze dne 5. 11. 2019 bylo rozhodnuto o námitce podjatosti proti oprávněným úředním osobám tak, že tyto osoby nejsou vyloučeny z úkonů v předmětném správním řízení. K zastavení správního řízení 28. Podle § 257 písm. l) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, byl-li podán návrh na zákaz plnění smlouvy a Úřad zjistí, že závazek ze smlouvy byl splněn. 29. Úřad konstatuje, že z čl. I odst. 1 kupní smlouvy na dodávku autobusů ze dne 16. 1. 2019 vyplývá, že jejím předmětem bylo dodání 20 ks autobusů délky 12 m, z toho 16 ks bez přídavného vybavení, 3 ks včetně sady nosiče jízdních kol a Ski-boxu a 1 ks včetně systému APC včetně příslušného software, a to nejpozději do 8 měsíců od nabytí účinnosti předmětné kupní smlouvy, jak vyplývá z čl. II odst. 1. 30. Jak vyplývá z bodu č. 23 odůvodnění tohoto usnesení, Úřad obdržel dne 7. 10. 2019 návrh zadavatele na zastavení správního řízení ze dne 4. 10. 2019 z důvodu splnění veškerých závazků vyplývajících z předmětné kupní smlouvy oběma smluvními stranami, přičemž součástí uvedeného podání byly dokumenty specifikované v citovaném bodu odůvodnění tohoto usnesení, tj. předávací protokoly k 14 ks autobusů a jejich výbavy ze dne 3. 9. 2019, předávací protokoly k 6 ks autobusů a jejich výbavy ze dne 10. 9. 2019, podepsané za zadavatele ředitelem Ing. Milanem Šlejtrem a zástupcem vybraného dodavatele Ing. Lukášem Martinů, faktury k 14 ks autobusů ze dne 3. 9. 2019, faktury k 6 ks autobusů ze dne 10. 9. 2019, příkazy k úhradě k 14 ks autobusů ze dne 4. 9. 2019, příkazy k úhradě k 6 ks autobusů ze dne 13. 9. 2019, 10 x potvrzení o absolvování Školení ekonomické a bezpečnostní jízdy obsluhy a údržby na vozidle Scania Citywide LE ze dne 10. 9. 2019, 9 x potvrzení o absolvování Školení ekonomické a bezpečnostní jízdy obsluhy a údržby na vozidle Scania Citywide LE ze dne 16. 9. 2019, potvrzení o Školení na diagnostiku zařízení ze dne 11. 9. 2019, potvrzení o Školení obsluhy a správy kamerového systému ze dne 10. 9. 2019, prezenční listina ze Školení obsluhy o ovládání vozidel Scania Citywide LE ze dne 10. 9. 2019 a prezenční listina ze Školení obsluhy o ovládání vozidel Scania Citywide LE ze dne 16. 9. 2019. 31. V návaznosti na výše uvedené vyjádření zadavatele a obdržené dokumenty Úřad konstatuje, že závazek z předmětné kupní smlouvy byl splněn. 32. Úřad konstatuje, že vedené správní řízení bylo zahájeno dne 14. 2. 2019 na návrh, kterým se navrhovatel domáhal uložení zákazu plnění předmětné kupní smlouvy. V průběhu vedení tohoto správního řízení však Úřad zjistil, že došlo ke splnění závazků vyplývajících z kupní smlouvy (viz bod č. 30 odůvodnění tohoto usnesení), čímž došlo ke splnění předmětu této kupní smlouvy. Za tohoto stavu tak již nelze o návrhu navrhovatele na uložení zákazu plnění kupní smlouvy rozhodnout meritorně. 33. V průběhu správního řízení tak došlo k naplnění zákonem předvídaného procesního důvodu pro zastavení vedeného správního řízení, vyjádřeného v § 257 písm. l) zákona. Po splnění závazků vyplývajících z kupní smlouvy již totiž nelze dosáhnout cíle, ke kterému návrh směřoval, tj. uložení zákazu plnění kupní smlouvy pravomocným rozhodnutím Úřadu. 34. Jelikož tedy návrhu navrhovatele nelze vyhovět, poněvadž plnění, kterému se svým návrhem navrhovatel pokoušel zabránit, bylo již provedeno, má tato skutečnost vliv na samotnou existenci správního řízení, když zákaz plnění kupní smlouvy nelze zadavateli účinně uložit a dosažení účelu návrhu nelze v rámci vedeného správního řízení jinými zákonnými prostředky dosáhnout. Došlo tak k naplnění skutečnosti předpokládané zákonem v § 257 písm. l) zákona a Úřadu nezbývá, než zahájené správní řízení ve smyslu předmětného ustanovení zákona zastavit. 35. S ohledem na uvedené rozhodl Úřad podle § 257 písm. l) zákona o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. 36. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné opětovně stanovit účastníkům řízení lhůtu k vyjádření se k (novým) podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen podle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. l) zákona, by vyjádření účastníků řízení k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě podaného návrhu navrhovatele, účastníkům řízení mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona účastníkům řízení opětovně nestanovil. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží 1. SOR Libchavy spol. s r. o., Dolní Libchavy 48, 561 16 Libchavy 2. Dopravní společnost Ústeckého kraje, příspěvková organizace, Velká Hradební 3118/48, 400 01 Ústí nad Labem 3. Scania Czech Republic s.r.o., Sobínská 186, 252 19 Chrášťany Vypraveno dne viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy [1] která byla uveřejněna v registru smluv, viz: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/7943323 [2] která byla uveřejněna tamtéž

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/16391
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.