Snadné přidání nového datasetu

Rozhodnutí UOHS 16595


Číslo jednací 09734/2020/531/MHo
Instance I.
Věc
Rekonstrukce operačních sálů - technologie a vybavení pevně spojené se stavbou nemocnice Přerov
Účastníci Středomoravská nemocniční a.s.
Typ řízení Veřejná zakázka
Typ rozhodnutí Veřejná zakázka
Nabytí právní moci 16.04.2020
Související řízení
Zdroj na UOHS http://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16595.html
Rozhodnutí
                          
Spisová značka: ÚOHS-S0121/2020/VZ Číslo jednací: ÚOHS-09734/2020/531/MHo Brno: 31. března 2020 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 16.3.2020 z moci úřední, jehož účastníkem je zadavatel – Středomoravská nemocniční a.s., IČO 27797660, se sídlem Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov, ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce operačních sálů - technologie a vybavení pevně spojené se stavbou nemocnice Přerov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 28.11.2019 a ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 2.12.2019 pod ev. č. Z2019-042647, ve znění opravy uveřejněné dne 13.1.2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 3.12.2019 pod ev. č. 2019/S 233-570573, ve znění opravy uveřejněné dne 15.1.2020 pod ev. č. 2020/S 010-018776, vydává toto: usnesení: Správní řízení zahájené z moci úřední dne 16.3.2020 ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Středomoravská nemocniční a.s., IČO 27797660, se sídlem Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce operačních sálů - technologie a vybavení pevně spojené se stavbou nemocnice Přerov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 28.11.2019 a ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 2.12.2019 pod ev. č. Z2019-042647, ve znění opravy uveřejněné dne 13.1.2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 3.12.2019 pod ev. č. 2019/S 233-570573, ve znění opravy uveřejněné dne 15.1.2020 pod ev. č. 2020/S 010-018776, se podle § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel rozhodnutím ze dne 25.3.2020 zadávací řízení na uvedenou veřejnou zakázku zrušil. Odůvodnění 1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), zahájil dne 16.3.2020 z moci úřední správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – Středomoravská nemocniční a.s., IČO 27797660, se sídlem Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Rekonstrukce operačních sálů - technologie a vybavení pevně spojené se stavbou nemocnice Přerov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 28.11.2019 a ve Věstníku veřejných zakázek uveřejněno dne 2.12.2019 pod ev. č. Z2019-042647, ve znění opravy uveřejněné dne 13.1.2020, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 3.12.2019 pod ev. č. 2019/S 233-570573, ve znění opravy uveřejněné dne 15.1.2020 pod ev. č. 2020/S 010-018776 (dále jen „veřejná zakázka“). 2. Zahájení správního řízení oznámil Úřad zadavateli přípisem č. j. ÚOHS-07449/2020/531/MHo ze dne 16.3.2020, přičemž ho seznámil se zjištěnými skutečnostmi. Oznámení o zahájení správního řízení bylo zadavateli doručeno téhož dne a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno z moci úřední podle § 249 zákona ve spojení s § 46 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“). 3. Účastníkem správního řízení je podle § 256 zákona zadavatel. 4. Úřad v rámci výše citovaného oznámení o zahájení správního řízení sdělil zadavateli, že v šetřeném případě získal Úřad pochybnosti, zda zadavatel stanovil zadávací podmínky veřejné zakázky v souladu se zásadou přiměřenosti vyjádřenou v § 6 odst. 1 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona, když k prokázání profesní způsobilosti dle § 77 odst. 2 písm. a) a c) zákona v čl. 6. „KVALIFIKAČNÍ ZPŮSOBILOST A POŽADOVANÉ DOKUMENTY PRO PLNĚNÍ TÉTO VZ“, bodu 6.2. „Profesní způsobilost“, zadávací dokumentace stanovil požadavek na předložení prostých kopií dokladů o oprávnění podnikat v rozsahu odpovídajícímu předmětu veřejné zakázky, tj. doklad o oprávnění k podnikání podle zvláštních právních předpisů v rozsahu odpovídajícímu předmětu veřejné zakázky, zejména doklad prokazující příslušné živnostenské oprávnění či licenci „Montáž, opravy, revize a zkoušky vyhrazeného plynového zařízení“ a „Montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení“, ačkoliv současně, dle výše specifikovaného bodu zadávací dokumentace, požadoval v rámci prokázání profesní způsobilosti dle § 77 odst. 2 písm. a) a c) zákona i předložení prosté kopie dokladu o oprávnění podnikat prokazující živnostenské oprávnění „Provádění staveb, jejich změn a odstraňování“, které dle nařízení vlády č. 278/2008 Sb., o obsahových náplních jednotlivých živností, ve znění pozdějších předpisů, konzumuje i výkon činností vykonávaných jinak samostatně v rámci živnostenských oprávnění „Montáž, opravy, revize a zkoušky plynových zařízení a plnění nádob plyny“ a „Montáž, opravy, revize a zkoušky elektrického zařízení“, přičemž takový požadavek je nadbytečný a tedy nepřiměřený a vytvářející bezdůvodné překážky hospodářské soutěže. Z výše uvedených důvodů Úřad získal pochybnost, zda nejsou dány důvody pro uložení nápravného opatření spočívajícího ve zrušení zadávacího řízení podle § 263 odst. 3 zákona, proto Úřad zahájil správní řízení z moci úřední ve věci přezkoumání úkonů zadavatele učiněných v předmětné veřejné zakázce. 5. Usnesením č. j. ÚOHS-08636/2020/531/MHo ze dne 17.3.2020 určil Úřad zadavateli podle § 39 odst. 1 správního řádu lhůtu, ve které byl zadavatel podle § 36 odst. 1 správního řádu oprávněn navrhovat důkazy a činit jiné návrhy a podle § 36 odst. 2 správního řádu oprávněn vyjádřit v řízení své stanovisko, a dále lhůtu k provedení úkonu – podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení a zaslání příslušné dokumentace o zadávacím řízení ve smyslu § 216 odst. 1 zákona pořízené v souvislosti s provedenými úkony. 6. Dne 27.3.2020 obdržel Úřad podání zadavatele, jehož obsahem bylo sdělení zadavatele o zrušení zadávacího řízení ze dne 25.3.2020 (dále jen „rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení“). V rámci rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení zadavatel uvedl, „že v souladu s ust. § 49 odst. 1 a § 127 odst. 2 písm. d) ZZVZ tímto rozhodl o zrušení výše uvedeného zadávacího řízení, a to ze zákonem přípustného důvodu, že v průběhu zadávacího řízení se vyskytly důvody hodné zvláštního zřetele, pro které nelze po zadavateli požadovat, aby v zadávacím řízení pokračoval, bez ohledu na to, zda tyto důvody zadavatel způsobil či nikoliv.“. 7. Dne 27.3.2020 uveřejnil zadavatel na svém profilu[1] zadavatele písemnou zprávu zadavatele ze dne 27.3.2020, v rámci níž rovněž uvedl, že „na základě zjištění, že nastavením kvalifikace porušil zákon a již není možné toto pochybení napravit jiným způsobem, rozhodl v souladu s ust. § 49 odst. 1 a § 127 odst. 2 písm. d) ZZVZ o zrušení tohoto zadávacího řízení“. 8. Podle § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení. 9. Úřad konstatuje, že vzhledem k tomu, že zadavatel v průběhu správního řízení zahájeného z moci úřední zrušil ke dni 25.3.2020 zadávací řízení předmětné veřejné zakázky, došlo k naplnění zákonem předpokládané hypotézy uvedené v ust. § 257 písm. g) zákona a Úřadu nezbývá než zahájené správní řízení ve smyslu předmětného ustanovení zákona zastavit. 10. Pro úplnost Úřad poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit zadavateli lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen podle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257 písm. g) zákona, by vyjádření zadavatele k otázkám, jejichž závazné posouzení mělo být obsahem rozhodnutí za situace, kdy by nebyl dán důvod pro zastavení správního řízení, a jejichž okruh (tedy předmět řízení) byl vymezen na základě výše citovaného oznámení o zahájení správního řízení, zadavateli mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona zadavateli nestanovil. 11. Jelikož v průběhu správního řízení zadavatel zrušil zadávací řízení, rozhodl Úřad usnesením podle § 257 písm. g) zákona o zastavení řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení. Poučení Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, 604 55 Brno. Podaný rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona zasílají Úřadu výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem. otisk úředního razítka JUDr. Eva Kubišová místopředsedkyně Obdrží: Středomoravská nemocniční a.s., Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy [1]https://www.tenderarena.cz/profil/zakazka/detailDokumentu.jsf?idDokumentu=1377731&id=299632

Záznam v JSON https://api.hlidacstatu.cz/api/v2/datasety/rozhodnuti-uohs/zaznamy/16595
Popis API

Databáze nově na Hlídači

Pokud máte tip na zajímavý zdroj dat, podělte se s ostatními. Anebo se koukněte na nápady ostatních.

Chybí vám zde nějaká data? Přidejte je a pomozte i ostatním, je to snadné.